Lillestrøm Sportsklubb - Viking, Lørdag 12 april 2014 - 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Dette er jo definitivt en positiv kamp. Vi skaper flere gode sjanser og klarer for en gang skyld å vende spillet bakfra med litt fart i kula, selv på det våte underlaget.
    Vi er det eneste laget som spiller fotball i dag, mens Viking kælket ballen uten mål og mening i bakrommet konstant i håp om at tilfeldighetene skulle gi de en sjanse, noe som dessverre skjedde til slutt. Skal ikke dele ut noe skyld til Ruben i den situasjonen, men mtp tidspunktet sjansen kommer på, så skulle jeg gjerne sett han dra ned Viking spilleren før han får runde Origi. Hadde nok blitt ett rødt kort, men det hadde i alle fall gitt oss ett viktig poeng.
    I tillegg tror jeg Ruben kommer til å være litt skuffa over at han ikke setter kroppen inn foran Bodvarsson med en gang istedenfor å ta løpeduellen med han når han ser situasjonen på video i ettertid.

    Uansett en god kamp, men for ett lag som trenger å få litt flyt er det jo typisk at Viking får med seg alle tre poengene. Helvete!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Viking er helt kjørt, likevel gir vi fra oss momentum og inviterer de inn i kampen de siste ti. Vi blir tydelig mer baktunge, og det virker som om man er fornøyd med 0-0. Fofana vil ikke ta mulige kontringer og har heller ingen pasningsalternativ. Det er passivt og publikum reagerer ikke uventa. Nå hadde de rett i det, i motsetning til på 3-1 forrige helg.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13271

        Kan ikke grine over prestasjonene i dag, men det går an å grine over at pvm startet enda en kamp. Tror litt av forklaringen til fofanas innsats i dag går på at pvm får starte kamp etter kamp uten å prestere. Heldigvis er riise nærmere formen, så i år er det egentlig bare pvm som har klippekort. I fjor sleit vi med klippekortene til helstad, riise (i helt feil posisjon) og pvm. Er klart det blir labert når tre av spillerne ikke burde vært på banen.

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Herregud. Fofana gjør en laber kamp, og det er altså ikke Fofanas skyld, men Petter Vaagan Moens...
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • nebbjævel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2009
            • 511

            Skal Fofy stå her å få kjeft for kampen som han bare hadde få minutter å gjøre seg gjeldende på ? Piss off with your good for nothing jibber jabber.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Godt gammeldags ran. Det er avklart, konkludert, forseglet og grav ned. Det som derimot ikke er det er at dette var en god prestasjon spillemessig. Vi var fantastiske bakover i 93 av 94 minutter, spilte ballen med tempo og vant den høyt i banen gang på gang. 2-0 gir et korrekt bilde av kampen, forhåpentligvis er dette en vekker for laget.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • zkinny
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2012
                • 322

                Origi.....det går ikke , inn med Udjus og Høyland må få starte neste kamp.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Herregud. Fofana gjør en laber kamp, og det er altså ikke Fofanas skyld, men Petter Vaagan Moens...
                  Er det pvm som tar ut laget, plutselig? HERREGUUUUUD!

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Vi må utnytte mellomrommet bedre, det er dette Palmi har bidratt med mest med å åpne som hengende spiss. Han er bedre i denne delen av spillet enn PVM, men han kan ikke bare flikke den videre blindt med skyhøy feilprosent, vi må kunne variere mer med også å holde på kula slik at resten av laget kan komme etter. Her må også Erling jobbe mer med initiativene han tar slik at rom åpnes for andre.

                    Det blir liksom så rart, enten er vi altfor statiske eller altfor direkte, vi må kunne variere mer å bli mindre forutsigbare. De eneste gangene vi har tilstrekkelig med folk inne i boksen er på dødballer, dette må det bli en forandring på.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7053

                      Når vi ikke setter en eneste av iallfall seks store sjanser, blir det jo ikke så mye poeng ut av det. Knudtzons miss på sjansen han selv skapte, da han headet forbi og vendte vekk Viking-stopperen for så å skyte tre meter over alene med keeper, var det verste eksempelet i denne kampen.

                      Høiland viste ikke stort i dag, men jeg syns han bør få sjansen fra start neste gang. Knudtzon er ikke god nok, selv om han jobber forbilledlig.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Idag taper vi kampen når Johan går av banen... At pvm spiller i steden for Fofana skjønner jeg godt..Fofana hadde et raid i dag og brukte resten av kampen på å få igjen pusten . Mest skuffende i dag er Ringstad og Bhr. Banens beste frem til baklengsmålet var Ruben.

                        Kommentar

                        • forzafugla!
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2008
                          • 461

                          Av det jeg så på en relativt dårlig stream så det ut som gutta ihvertfall hadde det gøy utpå der og hadde selvtilliten inne. Så er det bare å håpe på litt mer uttelling foran kassa fremover!

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4377

                            Er faktisk fornøyd med spillet i dag. Synes det er noe helt annet enn i fjor. Spesielt defensivt er det mye bedre enn på lang tid. Det går fortere fremover enn før, det er mye mindre meningsløs trilling på tvers og bakover enn de to siste årene. Er dog enig i at vi burde satt mer fart da vi hadde muligheter de siste 20. Utrolig surt og ufortjent at det glipper rett før slutt, men faen heller. Det her er absolutt ingenting å grine over! Vi har helt klart hevet oss. Det latterlig laveste nivået vi har hatt (ofte) de siste årene har jeg ikke sett enda i år, og i dag mener jeg det var klart årsbeste spillemessig. Holder vi dette nivået fremover og blir litt giftigere foran mål så kommer vi til å henge bra med.
                            ..................

                            Kommentar

                            • Fredenburg91
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2013
                              • 377

                              Har ikke så mye å klage på i dag, men det er én ting som irriterte meg: Hvorfor orker de ikke/klarer de ikke/gidder de ikke å jobbe i 90 min + tilleggstid? Riise nevnte det etter kampen, og han har et veldig godt poeng.
                              Da LSK hadde ballen, burde man kaste seg fremover i angrep. Isteden må man se på at de sentrer ballen rolig seg imellom, og sjelden går det hurtig fremover. Det blir for passivt, og derfor kom aldri utligningen i dag.
                              Jeg er av den oppfatning at Origi burde kommet ut med én gang han så at det ble en løpsduell som førte til scoringen. Hadde han løpt før, hadde han rukket den ballen først. Med det sagt: Origi fremfor Udjus, alltid.

                              Mye så bra ut, til tross for det som sikkert var en regntung bane. Rævva holdning hos spillere at de skal feire foran bortefansen på den måten, og det mener jeg uavhengig av hvilket lag det er snakk om (selv LSK burde holde seg for gode til det). Jeg er fremdeles optimistisk med tanke på fortsettelsen, dette tapet til tross. Bare bydelsrottene går på et bortetap i Haugesund nå, så er dette tapet glemt.
                              ---------------------------------------------------------------------
                              Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                              Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                              ---------------------------------------------------------------------

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Høiland viste ikke stort i dag, men jeg syns han bør få sjansen fra start neste gang. Knudtzon er ikke god nok, selv om han jobber forbilledlig.
                                Erling har slitt med å finne nettmaskene så langt, men jeg synes fortsatt han forsvarer startplassen. Han er et svært viktig oppspillspunkt, skaper en del sjanser og gir mye rom for Palmi. Den store sjansen han brenner i dag er det jo i utgangspunktet det fantastiske forarbeid hans som skaper. Synes Høiland hadde et greit innhopp, men foreløpig ikke bedre enn at jeg synes Erling fortjener startplassen. Synes også det er riktigere at vi i hovedsak satser på den spissen som skal være her også neste år dersom de vurderes mer eller mindre likt.

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Idag taper vi kampen når Johan går av banen... At pvm spiller i steden for Fofana skjønner jeg godt..Fofana hadde et raid i dag og brukte resten av kampen på å få igjen pusten . Mest skuffende i dag er Ringstad og Bhr. Banens beste frem til baklengsmålet var Ruben.
                                Synes Riise og Ringstad var blant våre beste i dag, deler definitivt ikke din oppfatning. Lundemo god i første, men ble merkbart sliten utover i andre omgang som mange av våre. Følte ikke at vi slapp inn Viking i kampen med vilje, men det enorme tempoet som ble kjørt i 1 omgang medførte at begge lag ble sluttkjørte etter rundt 70 minutter.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Ting har blitt bedre, men momenter i angrepsspillet som preges altfor mye av tilfeldigheter må lukes bort. Vi kan ikke basere oss på å slå så mye i bakrom på Erling, vi må involvere vår egen midtbane mye mer. Den må spilles i form, ikke slås over. Symptomatisk nok for hele LSK kommer Erling til sin største sjanse ut av en situajson der man ikke forventer noe av ham, mens han sliter med mottak, touch og avleveringer der man må kunne forvente mye mer.

                                  Til å ha en trener som er så opptatt av å ha balanse i laget og å utnytte de riktige mulighetene så preges altfor mye av vår offensiv av alt annet enn stabilitet og ren dyktighet.

                                  Kommentar

                                  • Geirfugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 561

                                    God kamp, kjipt resultat. Målet må Origi ta på sin kappe. Enten står du eller så går du, ikke halvveis. Men vi må sette sjansene og få flere mann hurtigere inn i boksen når vi kommer rundt på kant.

                                    Kommentar

                                    • nebbjævel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2009
                                      • 511

                                      Origi presterte som forventa. God mann, Arnold.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3971

                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Er faktisk fornøyd med spillet i dag. Synes det er noe helt annet enn i fjor. Spesielt defensivt er det mye bedre enn på lang tid. Det går fortere fremover enn før, det er mye mindre meningsløs trilling på tvers og bakover enn de to siste årene. Er dog enig i at vi burde satt mer fart da vi hadde muligheter de siste 20. Utrolig surt og ufortjent at det glipper rett før slutt, men faen heller. Det her er absolutt ingenting å grine over! Vi har helt klart hevet oss. Det latterlig laveste nivået vi har hatt (ofte) de siste årene har jeg ikke sett enda i år, og i dag mener jeg det var klart årsbeste spillemessig. Holder vi dette nivået fremover og blir litt giftigere foran mål så kommer vi til å henge bra med.
                                        Enig med det meste av det du skriver. Men etter min mening er det fortsatt for mye balltrilling. Lundemo er god, men vi ser at når han blir sliten mot slutten, blir det mye bakover og for mye upresist. I dag spiller vi en god kamp, men jeg mener at Magnus Haglunds overdrevne defensive/overforsiktige taktikk gjør at vi hadde tapt kampen da Viking scoret! Spillerne våre så ned på skoa sine og var opptatt av alt annet enn av å få satt i gang spillet igjen. Det var såååååååå tydelig at her hadde man satset på uavgjort og hadde tapt da Viking scoret.

                                        Dette var en spillemessig god kamp av oss etter norsk standard, og med en offensiv innstilling hadde vi klart å score et mål etter at Viking tok ledelsen. Minst!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Xavi
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 1275

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Enig med det meste av det du skriver. Men etter min mening er det fortsatt for mye balltrilling. Lundemo er god, men vi ser at når han blir sliten mot slutten, blir det mye bakover og for mye upresist. I dag spiller vi en god kamp, men jeg mener at Magnus Haglunds overdrevne defensive/overforsiktige taktikk gjør at vi hadde tapt kampen da Viking scoret! Spillerne våre så ned på skoa sine og var opptatt av alt annet enn av å få satt i gang spillet igjen. Det var såååååååå tydelig at her hadde man satset på uavgjort og hadde tapt da Viking scoret.

                                          Dette var en spillemessig god kamp av oss etter norsk standard, og med en offensiv innstilling hadde vi klart å score et mål etter at Viking tok ledelsen. Minst!
                                          Uenig, hvis noe så våkna endelig gutta igjen etter målet. Viking hadde redning på strek, Kippe kunne fått straffe samt han fikk skyte fra kort hold.
                                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎