16 MAI- Fotballens festdag Lillestrøm Spostklubb - Molde klokken 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1224

    #61
    I dag var det klasseforskjell og jeg er redd Molde hadde hatt et ekstra gir hvis de måtte. En del spillere bukket under for forventningspresset eller muligens for høyt tenningsnivå før matchen. Det mest frusterende med dagens LSK er at vi ikke er best på noe lengere. Ikke dødball, ikke styrke, ikke hurtighet, ikke smartness og ikke teknikk. Uansett har sesongen hitil vært godkjennt. La det være en trøst at det er under 72 timer til dagens tap kan være glemt...

    Kommentar

    • Xeleven
      Medlem
      Bøffel
      • Oct 2005
      • 33

      #62
      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Molde tapte borte mot Odd, vi slo Odd borte. Det er da urimelig at vi skal kunne slå Molde? Bullshit, jeg hadde uansett ikke vært i nærheten av like skuffa om vi faktisk hadde spilt godt, men det gjorde vi aldeles ikke. Liten tvil om at vi blir hemmet av at både Riise og Johan må ut tidlig, men 2 omgangen er utrolig svak. Også skuffende hvor passive vi er på begge mål i mot, kanskje spesielt 2-1 scoringa hvor vi opptrer amatørmessig og slipper til på første stolpe. Defensiv dødball har vi slitt med i en årrekke nå, utrolig at man ikke klarer å forbedre dette med så mange hodesterke forsvarere.
      Bullshit? Vi slo Ajax en gang, var vi da bedre enn alle Nederlandske lag? Kan ikke sammenlikne enkelt-kamper, og det vet du godt. Poenget er at gode lag klarer å spille mindre gode lag dårligere. Ellers er jeg 100% enig i alt du sier, viktigere kamp 19 mai og god 17!
      There is a time for laughing, and there is a time for not laughing. This is not one of them.

      Kommentar

      • Kristiansen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2007
        • 1332

        #63
        Faen så jævla sutrete folk her er når det går litt i mot. Molde er det desidert beste fotballaget i Norge om dagen, og vi henger godt med i store deler av matchen. Trodde dere virkelig at vi skulle kjøre over Molde og vinne med flere mål? Har dere i det hele tatt sett Molde sine kamper så langt i år? De er i en klasse for seg selv. Fugla har prestert over all forventning og det blir for dumt å sutre pga denne matchen her. Ny mulighet på mandag allerede. Jeg tror vi bygger på noe bra med dette laget her!

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #64
          Opprinnelig skrevet av trigz
          I første omgang skapte vi nok til å ha satt tre på dem. Andre omgang var svak og tidvis planløs. Det som irriterer meg mest er imidlertid at vi slipper inn to så slappe, meningsløse baklengsmål.
          Enig.
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Når det er sagt, er det ikke Molde vi kjemper mot i den store sammenhengen. De er landets beste lag med god margin, men jeg er helt uenig i antydninger om at vi ble utspilt. De hadde få sjanser utenom målene.
          Aldri antydet at vi ble utspilt, jeg synes Molde var gode de første 15, deretter forsvarte de seg godt men skapte ikke det helt store før vi satset alt mot slutten. Jeg poengterer at vi var dårlige, spesielt i 2 omgang som du nevner. Ellers er jeg enig med deg, i det store og hele kjemper vi ikke mot Molde som bør ta seriegull med stallen de har.
          Opprinnelig skrevet av heidar
          Korrekt observert - skulle ikke vært frispark - men siden du blåser skal det være kort. Med tanke på at Hestad levde - midt sagt - farlig, er det opplagt. Blåser du, er det kort. Hadde det vært en Lillestrøm-spiller, og ikke en hellig ku hadde du nok fått se kort nr 2 der.
          Uenig. Dommer blåser og innser egen feil. Ville vært tåpelig å vise ut en spiller når han innser at han har blåst galt. Spør du meg burde han løst det ved å droppe og spille ballen tilbake til keeper, men det er ingen automatikk i at dommer må vise ut en spiller fordi han har blåst dersom han innser at han har gjort en feil. At dommer har mulighet til å utvise skjønn og gjør det korrekt synes jeg han skal premieres for, spesielt i en kamp hvor det ikke var særlig mye annet positivt å trekke fram for en svak dommer.
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Jepp. Dessuten burde Hestad vært sendt av banen allerede før pause, da han kom inn med strakt bein og knottene ut rett i ankelen på Lundemo. Den situasjonen var klarere enn den han fikk gult for litt tidligere.
          Enig. Den taklingen er definitivt i grenseland.
          Opprinnelig skrevet av Xeleven
          Bullshit? Vi slo Ajax en gang, var vi da bedre enn alle Nederlandske lag? Kan ikke sammenlikne enkelt-kamper, og det vet du godt. Poenget er at gode lag klarer å spille mindre gode lag dårligere. Ellers er jeg 100% enig i alt du sier, viktigere kamp 19 mai og god 17!
          Du konstaterer at vi ikke skal kunne matche Molde på eget gress, det er jeg grovt uenig i. Jeg trakk fram Odd-kampene som eksempler på at alle kan slå alle i serien. Med en så god sesongåpning hvor LSK, om vi hadde tatt alle poengene vi hadde fortjent, hadde vært hakk i hæl på Molde, ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal kunne slå Molde på eget gress. Ja, de har et bedre mannskap enn oss, spesielt på papiret. Men det betyr ikke at vi skal legge oss ned og være fornøyd med en svak kamp fordi motstanden er god. Jeg hadde lett akseptert et tap i dag om vi hadde gjort en god forestilling, men det mener jeg vi ikke gjorde. Viktigere kamp 19 mai? Spør du meg var dette antagelig årets viktigste. Klubben er på randen økonomisk og hadde trengt en god prestasjon som dro folk tilbake på arenaen i kommende hjemmekamper. 3 poeng mot Vålerenga er både deilig og viktig for LSK, men viktigere er det at vi har gode nok inntekter til å overleve som toppklubb. Tilstanden økonomisk er kritisk, det betyr at gode prestasjoner hjemme hvor vi tjener penger på kampene er overordnet bortekamper, uavhengig av motstand. God 17 mai til deg også. Og alle andre forøvrig.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #65
            Mange snakker om at Lsk sviktet i dag til dere ta dere en bolle ....Eneste som virkelig sviktet i dag var kfl når laget trengte oss som mest pøste vi ut evighetsanger som ingen var med på... Hvor har det blitt av de aggresive sangene, hvor har det blitt av spontane sanger .... Idag var det fult på feltet og vi leverer årsværste.

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2120

              #66
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Uenig. Dommer blåser og innser egen feil. Ville vært tåpelig å vise ut en spiller når han innser at han har blåst galt. Spør du meg burde han løst det ved å droppe og spille ballen tilbake til keeper, men det er ingen automatikk i at dommer må vise ut en spiller fordi han har blåst dersom han innser at han har gjort en feil. At dommer har mulighet til å utvise skjønn og gjør det korrekt synes jeg han skal premieres for, spesielt i en kamp hvor det ikke var særlig mye annet positivt å trekke fram for en svak dommer.Enig. Den taklingen er definitivt i grenseland.
              Jeg er enig i det du skriver - men med tanke på at Hestad allerede skulle hatt sitt andre gule, skal det komme når han blåser for frispark der. Er det frispark, er det kort. Enkelt.

              Ingen av lagene fortjente 3 poeng i dag, men mtp. at kjøpelaget er hakket bedre enn de andre lagene i serien, syns jeg vi sto opp godt. Vi sliter fortsatt mot etablert forsvar, og det var det Molde spilte i andre omgang. Syns uavgjort var greit mtp. spillet - surt vi taper - men så lenge vi slår vif og ødelegger kneet til islendingen mandag er jeg fornøyd
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • Bukkenbruse
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 515

                #67
                En av områdene det var klasseforskjell på lagene i Molde sin favør i kveld var intensiteten i gjennvinningsfasen. I store deler av førsteomgang var 21 av banens 22 spillere på vår banehalvdel. Her klarte Molde å holde trykket oppe på grunn av ekstrem aggresivitet i gjenvinningsfasen. Når man sammenlignet med hva vår midtbane leverte var det klasseforskjell. Verken Andersson, Palmi, Lundemo, Ohi, Fofana eller Vaagan har dette som sin sterkeste side og det merktes spesielt godt i dag.

                Kommentar

                • klippen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 251

                  #68
                  Er det noen som fikk med seg situasjonen som Ruben reagerte på helt på slutten? Mener i studio-åråsen etterpå at det skulle være en soleklar straffe.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #69
                    Ruben blir revet ned på en corner og snytt for et soleklart straffespark.

                    Kommentar

                    • mats
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 621

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av klippen
                      Er det noen som fikk med seg situasjonen som Ruben reagerte på helt på slutten? Mener i studio-åråsen etterpå at det skulle være en soleklar straffe.
                      Han blir holdt. Straffe. enga fikk straffe på samme i dag

                      Kommentar

                      • armykanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2009
                        • 737

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Mange snakker om at Lsk sviktet i dag til dere ta dere en bolle ....Eneste som virkelig sviktet i dag var kfl når laget trengte oss som mest pøste vi ut evighetsanger som ingen var med på... Hvor har det blitt av de aggresive sangene, hvor har det blitt av spontane sanger .... Idag var det fult på feltet og vi leverer årsværste.
                        Totalt enig!! Enkelte ganger tenker jeg bare "å neiiii!" Og håper ikke spillerene hører hvor kjedelig sangen er. Mener å huske vi hadde noen sanger det var mye mer trøkk i, spesielt under tiden vi f.eks var i royal-league finale.(altså det året)

                        Når jeg mener kjedelig så mener jeg spesielt når vi tar den;.... så bli med i gjengen du kan refrenget vi heier på LSK rarara X 100 ganger på rad! Klassisk evighetssang! Vil ha mer laylaylay, og tyrkiskinspirerte sanger! Med Trøkk!!

                        Også må folk faen meg ta seg sammen når vi skal klappe 2-3-4 klapp tromma, etter at vi har ropt HAI med klapp et par ganger. Mulig tromissen trommer annerledes med noen dobbelslag i startet som hvertfall forvirrer meg.

                        Forventer mange tomler ned, men detta er faen meg sant!

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1467

                          #72
                          Origi og spillere skryter nå av stemningen! På stream til Bergen hørtes det fantastisk bra ut, dog dabbet det noe av i perioder.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            #73
                            For meg, som sitter engasjert vis-a-vis, virker det som om de fleste ikke kan sangene fullt ut og tråkker til kun på det de kan, derfor blir det aldri noe skikkelig trykk i evighetssangene heller. Selv hjemme forsvinner mye i mumling bak tromma.

                            Kommentar

                            • Rune
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 1229

                              #74
                              Synes vi starter greit i andre omgang. Når Lundemo må ut, mister vi midtbanen totalt. Naturlig at vi faller i kvalitet når hverken Marius eller Johan er på banen. Siste 30 stiller vimed bør-laget. Da har vi dessverre ikke en sjanse mot Molde. PVM er dessverre sjanseløs som sentral midtbane for tiden. Ohi og Johan/Marius sentralt er bra nok mot de fleste lagene i tl, men det holder ikke mot et lag som Molde. PVM og Ohi sammen sentralt dessverre Adecco-nivå.


                              Byttet med PVM og Bjørn er rett og slett dårlig utnyttelse av en ganske bred stall, og gjør at valgmulighetene våre blir sterkt redusert. Hvis jeg hadde vært Haglund ville jeg satt inn Ohi på høyrekant når Riise måtte ut, og satt inn Mjelde for Andersson når han ble skadet. Da hadde vi fremdeles hatt en viss form på laget, og et bytte igjen som vi kunne brukt etter behov.
                              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                              Kommentar

                              • Funchaloe
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 511

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                For meg, som sitter engasjert vis-a-vis, virker det som om de fleste ikke kan sangene fullt ut og tråkker til kun på det de kan, derfor blir det aldri noe skikkelig trykk i evighetssangene heller. Selv hjemme forsvinner mye i mumling bak tromma.
                                Grunnen til at vi ikke får ordentlig trøkk er at mange ikke ser på synging som en plikt når de står på feltet. Sikkert en del som kan gjøres med sangvalg, men stort sett syns jeg klaging på sangvalg er å skyve fra seg ansvar. Står man på feltet SKAL man synge med uansett!
                                Custodes
                                Contra o futebol moderno!

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3174

                                  #76
                                  Vi tapte denne kampen på byttene som måtte gjøres på midten. Når Riise, Andersson og etterhvert Lundemo ble byttet ut kollapset vi på midten. PVM hadde ikke noe bra innhopp, og Ohi (som mange ganger før) frustrerte meg til det punktet hvor jeg nesten gikk. Dårlige valg, elendig tempo og under båten pasningskvalitet. Desverre.

                                  Kommentar

                                  • Kanariz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 2507

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Mange snakker om at Lsk sviktet i dag til dere ta dere en bolle ....Eneste som virkelig sviktet i dag var kfl når laget trengte oss som mest pøste vi ut evighetsanger som ingen var med på... Hvor har det blitt av de aggresive sangene, hvor har det blitt av spontane sanger .... Idag var det fult på feltet og vi leverer årsværste.
                                    Så sykt enig. Tror de 20 personene i klumpen inkl forsangeren vår digger å deige seg rundt og danse til dunk dunk dunk og lav synging. Makan til tyning av evighetssanger skal man lete lenge etter.

                                    Rønnern fikk en liten utløsning når han tok en skikkelig kjeftesmelle til fansen, dette tente oss skikkelig. Men når man drar igang årets latterligste sang etterpå så dabbet det av etter 10 sekunder.

                                    Kommentar

                                    • sk-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • May 2007
                                      • 240

                                      #78
                                      Tja, den dagen da det ikke stemte, og skuffelsen er stor. Bjørn Helge så ut til å være på gang. Skuffende lite bevegelse, slik at det var vanskelig for ballholder å få gjort de riktige valgene, motstanderen var godt organisert, og da ser alt klønte ut. Glem ikke at vi har gjort det bra før denne kampen. Mandag, da tar vi dem!
                                      /Ståle

                                      http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                                      Kommentar

                                      • Mynten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 484

                                        #79
                                        Absolutt godkjent førsteomgang hvor vi henger godt med, og ikke slipper Molde til mange sjansene. Vi har stort sett bra kontroll defensivt, men slipper inn to enkle mål. Første målet er amatørfeil av Lundemo som bare blir seende på ball, og glemmer at Chukwu løper bak han. Andre målet er BHR som ikke er i nærheten av å nå opp i duellen med Hovland. Hvorfor vi setter opp BHR i det hele tatt mot Hovland er snodig. Offensivt er det helt ok, og vi er ikke så langt unna å kunne skape de store sjansene.

                                        2. omgang er dessverre helt krise offensivt, hvor vi er fryktelig dårlige og upresise. Jeg er ikke enig i at dette skjer pga av at BHR går ut, han bidrar svært lite offensivt uansett. Adskillig være med at Johan må ut, det svekker oss veldig. Vi klarer ikke å holde ballen i laget når Johan må bli i garderoben. Lundemo er heller ikke opp mot sitt beste, og det er naturlig at han vil variere i spillet sitt. Defensivt har vi fortsatt bra kontroll på Molde, og vi blir aldri løpt over eller utspilt.

                                        Synes Fofana er vår beste offensivt i dag, han prøver og prøver og får til mye. Selvfølgelig blir han gående litt for lenge med ball av og til, men det må vi tåle. Han er uten tvil den som skapte mest røre i forsvaret til Molde i dag. Erling løper mye riktig i 1. omgang, men blir ingen riktig trussel mot mål.

                                        Nok en gang skuffet over PVM i dag, som ikke er i nærheten av noe som helst. Nå er det på tide at Mjelde kommer foran han i køen, blir svært skuffet dersom PVM starter mot rottene på mandag.

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2540

                                          #80
                                          Blir Lundemo og Andersson klar til mandag, eller tok dagens kamp knekken på dem? Riise er sikkert ute forstår jeg.

                                          Jeg er så skuffa over dagens kamp og resultat. Virkelig skuffa. Stakkars kone og barn..... Dette var virkelig tungt.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎