LSK - Stabæk, lørdag 24. mai kl. 15.30, Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #21
    Opprinnelig skrevet av andee
    Fått flere muligheter, i form av stort sett fortjent spilletid, men sjansene skaper han selv, hvert fall tre av fire. Skulle gjerne hatt Erlings tempo, førsteforsvarerjobb og hans skapende egenskaper, og Osvold som avslutter, men slike spillere varer 6 md i TL før de forsvinner.
    Litt lei av tynet Erling får, på sjansene han stort sett skaper sjøl. Pálmi, BHR og PVM har brent minst like mange poeng i form av svære sjanser.
    Men greia er at han ikke scorer på sjansene han skaper sjøl, han scorer ikke på nærmest åpent mål heller. Han scorer aleine med keeper med motspillere bak seg, slik den mot Sogndal. Som i mitt innlegg i en annen tråd, vi har noe å lære av hvordan Stabæk setter opp Brustad, og det krever mer spill gjennom midtbanen og bedre løpsmønstre fra Erling. En poler opp på Erling feilvendt er en poler for mye. Den eneste grunnen til at Palmi har fått fullføre de to siste kampene til tross for prestasjonene er fordi han er trusselen i boksen som Erling ikke er.

    Erling har en stor force, og vi klarer ikke utnytte den til fulle. Det må løses om vi skal bli mer effektive.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9412

      #22
      Opprinnelig skrevet av andee
      Litt lei av tynet Erling får, på sjansene han stort sett skaper sjøl. Pálmi, BHR og PVM har brent minst like mange poeng i form av svære sjanser.
      Prøvde meg på "å tyne" Palmi i tråden hans. Fikk stort sett tomler ned. Så der står det skapet.

      Palmi fortjener ikke å starte mot Stabæk. Ohi som heng IMO

      Kommentar

      • 14
        Medlem
        Møteplager
        • May 2005
        • 91

        #23
        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Skal man regne assisten til Fofana? Tja, var jo et bra veggspill i forkant
        Skjønner jo spørsmålet, men syns verken målet til Fofana eller oppsettet fra Høiland skal nedvurderes på noe som helst måte. Sier heller ikke at du eller andre gjør det, men det mest positive vi har sett av Høiland så langt er i mine øyne det at han flere ganger har vært flink til å komme andre spillere i møte og sette dem opp i situasjoner hvor de kan gå i fart mot mål.

        Er kanskje ikke geniale lissepasninger á la Iniesta vi snakker om, men evnen til å ta løpene for andre, og være der når de trenger et oppspillspunkt gjør at jeg ser på Høiland som et brukbart alternativ til Palmi i hengende spiss-rollen (bedre forutsetninger enn Ohi i den rollen, spør du meg, ihvertfall p.d.d.). Når våre midtbanespillere for en gangs skyld får rettvendt seg med ball er det veldig viktig at den hengende spissen har timing og klokskap til å ta riktige valg, slik at man kan få satt opp midtbanespillere i fart mot målet, f.eks. ved et lite veggspill. Dette er det bare Palmi og Høiland som har vist i den rollen så langt i år.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #24
          Opprinnelig skrevet av G-Man
          Fart i forsvarsfireren blir absolutt avgjørende. Ruben og Magnar bør spille stoppere.
          I utgangspunktet enig, men Kippe er vesentlig sterkere enn Østli per nå og derfor bør Østli hvile.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            #25
            Lukter drittkamp lang vei av denne. Stabæk har overrasket mange i år, men jeg er ikke det minste overrasket. Det er rett og slett latterlig at en størrelse som Bob Bradley er i en så marginal skitklubb. Syns likevel at spillet deres hittil i år tyder på at de har vesentlige mangler i etablert forsvar. Her gjelder det å holde balltempoet høyt og strekke dem. Da tror jeg de sprekker etter 60-70 minutter.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1555

              #26
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Det er rett og slett latterlig at en størrelse som Bob Bradley er i en så marginal skitklubb. .
              De som for et halvt år siden mente at Mr. Bradley hadde mye å bevise i europeisk fotball, har nå fått svar på tiltale. Resultatene han har oppnådd med et sammenrasket spillemateriell i Stabæk er fantastisk. Han har oppnådd like mye i den klubben i løpet av måneder som trenere i andre klubber bruker år på.

              Men når man ser dagens intervju av Bradley på TV2, så forstår man at han ikke er en gjennomsnittlig tippeligatrener.

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                #27
                De ladet opp med å finstudere Atletico Madrid. Så gikk et aggressivt og direkte Stabæk ut å feide over Strømsgodset.

                De ladet opp med å finstudere Atletico Madrid. Så gikk et aggressivt og direkte Stabæk ut og feide over Strømsgodset.

                Kommentar

                • mats
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 621

                  #28
                  +
                  Stabæk-keeper Sayouba Mandé reiste i dag til USA der Elfenbenskystens bruttotropp til Brasil-VM er samlet.

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    #29
                    Dét er gode nyheter. Stabæk har vært bra, overraskende bra, skal ikke ta fra dem det. Men snakk om glid i Bergen og Trondheim, fullstendig overkjørt i begge matchene, og så reise hjem med seks poeng. Skjer det oss ila sesongen, at vi tar seks poeng i to matcher vi fortjener null, tar vi fjerdeplass.
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4377

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av mats
                      +
                      Stabæk-keeper Sayouba Mandé reiste i dag til USA der Elfenbenskystens bruttotropp til Brasil-VM er samlet.
                      Såvidt jeg kan se er det unge Borger Bergmann Thomas som er reserve (født i 95). Plasser Kippe foran han på dødballer og lemp kula langt inn i boksen! Neppe gøy for en 18-årig debutant(?)
                      ..................

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Såvidt jeg kan se er det unge Borger Bergmann Thomas som er reserve (født i 95). Plasser Kippe foran han på dødballer og lemp kula langt inn i boksen! Neppe gøy for en 18-årig debutant(?)
                        Aldri undervurder noen med mellomnavn Bergmann. Aldri.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #32
                          Her gjelder det bare å sette sjansene og å gå for det første målet, da får vi Ingerbritts gutter på kroken. Nå går sammenligningen i media til Atletico, men Stabæk er egentlig ikke så mye mer enn vår rake motsetning. Som andee er inne på, laget som setter sine muligheter og som har marginene.

                          Unntaket som har bekreftet regelen er søpla, selvfølgelig.

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            #33
                            Når de setter inn støtet for å vinne tilbake ballen høyt i banen, så har vi spillere som kan tre ball gjennom pressleddene deres og vi har fart på kant og på topp. Vi må ha kløktige pasningsføtter som kan spille gode pasninger under presss. Det har vi og det er resepten, samtidig som vi må ha en forsvarsrekke som kommuniserer bra og som er samspilte. Ergo, vi bør ikke forandre så mye på den fireren som stort sett har spilt bak i år. Vi kan være litt slappe i presset på ballfører til tider sentralt når Lundemo er sliten og Anderson ligger vel dypt. Det må vi unngå, ellers slår Stabæk stikkere gjennom vårt forsvar og vi må løpe mot eget mål. Da får Stabæk kampen inn i sitt spor.

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2541

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Såvidt jeg kan se er det unge Borger Bergmann Thomas som er reserve (født i 95). Plasser Kippe foran han på dødballer og lemp kula langt inn i boksen! Neppe gøy for en 18-årig debutant(?)
                              Så vidt jeg kan se, så må høyeste nivået han har spilt på være 2. divisjon for Stabæk2?
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Tommy får for det meste 15 min på slutten av kampa. Da er alle andre så slitne at han ikke "får hjelp". Til nå har han fått 3-4 baller å jobbe med. Erling derimot har mer gunstige forhold, ganske enkelt - siden han starter.

                                Vi har et spissproblem, og pdd skjønner jeg ikke hvorfor vi henta Høiland, når vi ikke bruker'n... Men uansett så er han bedre enn EK.
                                Vi kan også si vi har et manager-problem. Hjemme mot sådan motstand er det flere muligheter. Erling på kant, Tommy på topp er en. Et offensivt 4-3-3 et annet. Og hva med Röslersk 4-1-3-2? Mangler den store Sunda-typen på topp, ser den (hva med Ohi?). Men Foff/Tommy kunne blitt bra der. En midtbane med Yohan, Lundemo, og to til... T.o.m Gabri kunne ha spilt anker, med MØ som stopper. Hardtjobbende Petter og Erik M. kandidater. Dette er altså hvis man vil prøve en omgang uten PP/EK. Riise er vel ute? Just saying.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Børge
                                  Så vidt jeg kan se, så må høyeste nivået han har spilt på være 2. divisjon for Stabæk2?
                                  Isåfall er det bare å fyre løs. Likte forslaget om å sette Kippe på topp her og mate på med baller fra flankene. En spiller som Palmi ville også trives med gode legg fra side og kortlinje. Da slipper han jo også å løpe. Men tror også Høiland kan gjøre den jobben. Takknemlig oppgave, å score mål på en urutinert 18-åring. Som å rappe godteri fra små dritunger (som jo søppelfansen til Stabæk er). Synes ellers PVM begynner å vise litt takter, spes på dødball. Vi trenger en som kan slå frispark på denne keeperen.

                                  Melder meg på de som ikke helt kan fatte og begripe at Bradley gidder å ta en slik jobb. Som om Kofi Annan el Barack Obama plutselig finner ut at hmmm...jeg tror det egentlig er septik jeg vil jobbe med. Slik var det, det er DET som er den ultimate drømmen. La meg tømme dasser. Blås i det hvite hus, skitt i FN men gi meg noen belånte Moelven-brakker langt ute i svingen på en eller annen friidrettsbane oppe på polarsirkelen.

                                  Er noe muffens med den ansettelsen. Enten betaler de han sabla mye under bordet, eller så har han noen svin på skogen som hindret ham en ordentlig toppjobb. Kanskje begge dele?

                                  Uansett, kommer selv fra Asker og Stabæk er vel omtrent det siste laget jeg ville betalt surt ervervede spenn for å se live. Da kjører jeg heller forbi Bærum, forbi det skitne hølet i Oslo øst og kommer meg til et sted der det er et skikkelig stadion, bra stemning, et rutinert publikum og et knalltøft lag.
                                  Last edited by Hamburg & Kanari; 22.05.2014, 14:37.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2541

                                    #37
                                    Har vært en tur innom sprøyterommet til Stabæk. De kan melde følgende:

                                    Origi er litt som Sayouba a la 2012-13. Det forsvaret der burde vår offensive kvartett håndtere greit, men de har mye farlig både på midtbanen og i angrep. Johan Andersson er en skygge av sin tidligere Stabæk-figur, så han er ikke mye å bry seg om. Ohi er også høyst varierende, men har han en god dag kommer Trondsen til å bli bra svimmel. Vaagan Moen har en livsfarlig frisparkfot. Fofana spilte en helt utrolig kamp mot Vålerenga, som han kronet med et ganske flott mål. Det kunne virke som om Klanens piping egget ham fram, så av rent Murphyanske årsaker vil jeg oppfordre til å la ham være i fred fra tribunehold. Palmi har også våknet til liv igjen, og kommer til å være en trussel. Erling Knudtzon trenger mange sjanser på å score, men hvis vi spiller med samme forsvarsspill som mot Rosenborg på 16. mai, så kommer han til å få de sjansene.

                                    Hvor mange blir vi tribunen? Klarer vi fire på rad? Kan vi revansjere 0-6 fra 2012?
                                    Behøver i grunn ikke motsvar - som vi alle vet sitter svindlerklubben med alle svar og har til d.d. enda ikke gjort en eneste feil! Gode gud, for en gjeng....

                                    En annen bruker melder følgende om Lundemo:
                                    Altså, INGEN har noen gang gått til LSK uten at det har vært kronene som har klirra. Vi kan ikke klandre en stakkars fyr som ikke skjønner at noen velger karrierevei ut i fra lyst og utfordring og ikke penger
                                    Håper dem har en ordning hvor han kan få tilbake skolepengene sine. Tydeligvis ikke så nøye å sjekke fakta før man åpner munnen der borte.... Men slikt har dem vel lært av O'store Ingebrigt?

                                    Tar med denne i innspurten for å gi et godt bilde av Ingebrigt:

                                    Nye hårete mål fra Ingebrigt Steen Jensen: – Om 5 år skal vi ut av fengsel
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3973

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Tar med denne i innspurten for å gi et godt bilde av Ingebrigt:

                                      Nye hårete mål fra Ingebrigt Steen Jensen: – Om 5 år skal vi ut av fengsel
                                      Det har flere ganger kommet tydelig frem at du ikke er noen stor tilhenger av Ingebrikt Steen Jensen. Jeg synes likevel at du burde ha opplyst at denne linken er til en humor-side. Men det skjønte du kanskje ikke?
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Børge
                                        Har vært en tur innom sprøyterommet til Stabæk. De kan melde følgende:


                                        Behøver i grunn ikke motsvar - som vi alle vet sitter svindlerklubben med alle svar og har til d.d. enda ikke gjort en eneste feil! Gode gud, for en gjeng....

                                        En annen bruker melder følgende om Lundemo:

                                        Håper dem har en ordning hvor han kan få tilbake skolepengene sine. Tydeligvis ikke så nøye å sjekke fakta før man åpner munnen der borte.... Men slikt har dem vel lært av O'store Ingebrigt?

                                        Tar med denne i innspurten for å gi et godt bilde av Ingebrigt:

                                        Nye hårete mål fra Ingebrigt Steen Jensen: – Om 5 år skal vi ut av fengsel
                                        Stabæk har en veldig analytisk og grundig trener. Nå begynner fansen å tro at de er seriemestere igjen. De kjenner oss dårlig. Likevel er Bradley såpass grundig at han neppe er like ignorante som fansen. Dette blir en tøff match.

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2541

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Jeg synes likevel at du burde ha opplyst at denne linken er til en humor-side. Men det skjønte du kanskje ikke?
                                          Hvis man ikke tar det når man klikker på linken, da kan det like så greit være at man ikke forstår mer

                                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                          Stabæk har en veldig analytisk og grundig trener. Nå begynner fansen å tro at de er seriemestere igjen. De kjenner oss dårlig. Likevel er Bradley såpass grundig at han neppe er like ignorante som fansen. Dette blir en tøff match.
                                          Jeg betviler ikke at det blir en tøff match, men hallo i luken: det er ikke akkurat Atletico Madrid som står på andre banehalvdel! Selv om dem har høy selvtillit i skrivende stund og har hatt flyt, så har dem da virkelig blitt straffet hardt i år også.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎