Er Haglund rett mann for LSK fremover?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Spørsmål Er Haglund rett mann for LSK fremover?

    Kjører en poll for å se støtten PDD. Ikke anonymt
    172
    Ja
    83,14%
    143
    Nei
    10,47%
    18
    Vet ikke
    6,40%
    11
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Oldtimer
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2011
    • 316

    #2
    Avhengig av lønn selvsagt

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3954

      #3
      Haglund har brukt to sesonger før han begynte å vise noe i nærheten av akseptable resultater. Det burde ha skjedd etter maks en halv sesong. Jeg vet ikke hva han tjener, men hvis han skal fortsette bør hans lønn avspeile at det har tatt lang tid å få resultater. Gjør eventuelt lønna hans avhengig av resultater, eventuelt i større grad enn i dag. Hvis Haglund viser at han tar ansvar (også økonomisk) og tilpasser seg "den nye virkeligheten" i klubben, har jeg sånn det ser ut i dag ingen sterke motforestillinger mot at han eventuelt fortsetter.

      Men selv om "kontinuitet" har blitt det nye moteordet, tror jeg det finnes opptil flere gode og spennende alternativer hvis Haglund vil videre. Rúnar Kristinsson er ett av dem.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

        #4
        Brukte Haglund to år på noe i nærheten av akseptable resultater?
        Ingen lovte noe gull. Ingen lovte cupfinale. Dette var et prosjekt som skulle ta tid og vi skulle komme oss ovenpå i andre sesong.
        Vi var et Hoseth-spark unna cupfinale i fjor. Vi har spilt mange gode enkeltkamper og nå er vi med i toppen. Vi spiller en type fotball som er moderne; vi får inn unge talenter igjen og vi er på rett vei på tross av masse turbulens i år. Klubben har vært helt på knea slik den var i 2002/2003 før Øie AS kom inn.

        Kommentar

        • blahbla
          Medlem
          Bøffel
          • Jul 2008
          • 35

          #5
          Håpet må ha vært umiddelbar suksess, det ser man på økonomien og signeringer de har gjort. Veldig mange inn og ut, og veldig mange gamle rutinerte spillere.

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            #6
            Opprinnelig skrevet av blahbla
            Håpet må ha vært umiddelbar suksess, det ser man på økonomien og signeringer de har gjort. Veldig mange inn og ut, og veldig mange gamle rutinerte spillere.
            Når Haglund kom var vi helt nødt til å få inn mange spillere. Det laget han tok over vant ikke på de 12 siste kampene i 2011 og besto av en gjeng 17-18 åringer. Hvertfall for de spillerne som var igjen så var det nok et lite sjokk når Haglund kom. Fra å spille ultradirekte under Berg, til å skulle styre matcher og holde ballen i laget under Haglund. Skjønner egentlig at det faktisk tar litt tid. Jeg håper faktisk at Haglund blir med videre. Han har brukt lang tid, men fremgangen er stor i år synes jeg. Spillestilen hans begynner å sitte skikkelig. Et bevis på det er at vi klarer oss uten nøkkelspillere i enkelte matcher. Det er ganske sjeldent, sett bort i fra Molde og rbk, at en trener har umiddelbar suksess i Tippeligaen.
            ..................

            Kommentar

            • Petter Ø
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3008

              #7
              Hva er egentlig moderne med Haglundstilen? At 70% av pasningene går bakover? At vi heller skaper situasjoner i undertall defensivt mot å risikere en eneste feilpasning fremover? At det ikke finnes temposkifte verken defensivt eller offensivt? At å avslutte angrepet skal være siste utvei?
              Petter Ø - Kreativ Kanaris
              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

              Kommentar

              • TomLundby
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 616

                #8
                Haglund er rette mann for et kjøpelag. LSK i 2014 har ikke penger og ser ikke ut til å få det heller. Det som trengs da er en trener god på å utvikle unge talenter. Jeg tviler sterkt på at Haglund er det beste valget i den rollen.

                Kommentar

                • danny85
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2006
                  • 108

                  #9
                  Kontinuitet.
                  ET LAND - ET LAG!
                  ----- FUGLA 4 LIFE -----

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av TomLundby
                    Haglund er rette mann for et kjøpelag. LSK i 2014 har ikke penger og ser ikke ut til å få det heller. Det som trengs da er en trener god på å utvikle unge talenter. Jeg tviler sterkt på at Haglund er det beste valget i den rollen.
                    Championship Manager.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av danny85
                      Kontinuitet.
                      Om kontinuitet er et suksesskriteriet burde vi beholdt Even Pellerud eller Owe Rundberg. Den som ville gjort det best av de ville jo vært Rundberg, han hadde jo fått holde på lengst og gitt størst kontinuitet.

                      Kontinuitet er ikke en suksessfaktor. Kontinuitet er et resultat av suksess.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • plantemiddel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2012
                        • 801

                        #12
                        Interessant avstemning egentlig. Basert på stemningen på forumet ville jeg trodd at et overveiende flertall ville ha byttet bort Haglund neste sesong. I stedet er antall positive stemmer så overbevisende høyt at selv en diktator i Hviterussland ikke kunne håpet på et bedre resultat.

                        Tydelig at det er en liten gruppe (under 10 prosent), som har et stort behov for å hamre inn budskapet sitt i alle diskusjoner. Det ser man også i denne tråden, hvor nesten halvparten av innleggene er negative.

                        Kommentar

                        • Robiwan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 603

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                          Interessant avstemning egentlig. Basert på stemningen på forumet ville jeg trodd at et overveiende flertall ville ha byttet bort Haglund neste sesong. I stedet er antall positive stemmer så overbevisende høyt at selv en diktator i Hviterussland ikke kunne håpet på et bedre resultat.

                          Tydelig at det er en liten gruppe (under 10 prosent), som har et stort behov for å hamre inn budskapet sitt i alle diskusjoner. Det ser man også i denne tråden, hvor nesten halvparten av innleggene er negative.
                          Faktisk ganske vanlig fenomen, spesielt på Internett. Google "Vocal Minority" og motparten "Silence Majority" hvis du vil vite mer.
                          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                          Kommentar

                          • krogen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2009
                            • 228

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                            Tydelig at det er en liten gruppe (under 10 prosent), som har et stort behov for å hamre inn budskapet sitt i alle diskusjoner. Det ser man også i denne tråden, hvor nesten halvparten av innleggene er negative.
                            Jeg har snudd siste halvåret og er nok ikke alene om det. Tilsvarende avstemming i fjor høst var vel mye jevnere.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                              Interessant avstemning egentlig. Basert på stemningen på forumet ville jeg trodd at et overveiende flertall ville ha byttet bort Haglund neste sesong. I stedet er antall positive stemmer så overbevisende høyt at selv en diktator i Hviterussland ikke kunne håpet på et bedre resultat.

                              Tydelig at det er en liten gruppe (under 10 prosent), som har et stort behov for å hamre inn budskapet sitt i alle diskusjoner. Det ser man også i denne tråden, hvor nesten halvparten av innleggene er negative.
                              Beklager. Siden jeg er en del av mindretallet skal jeg være stille heretter. Det er tross alt bedre at de som er like positive uansett hvilket søl som blir levert for lov å regjere i fred, selv om de får Komiske Ali til å se ut som troverdigheten selv.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                Hva er egentlig moderne med Haglundstilen?
                                Først og fremst er det variasjonen i spillet, at han har jobbet for å skape et lag som behersker spillets fire viktigste faser. "Moderne" aspekter i stilen er blant annet innoverkanter, overbefolking av mellomrom og en sentral midtbaneduo som markerer i sone med innslag av mannsmarkering.

                                Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                At 70% av pasningene går bakover?
                                Interessant påstand - har du link til siden der du fant disse tallene?

                                Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                At det ikke finnes temposkifte verken defensivt eller offensivt?
                                Du kan umulig ha sett mange kamper denne sesongen. Mange lag blir gode først i omstillingsfasene for så å bli gode i etablert angrep. Haglund ser ut til å ha gjort det omvendt, nemlig å prioritere utvikling i det etablerte angrepsspillet de første årene for å ha et solid fundament, før vi i år har blitt langt vassere i omstillingene.
                                Twitter

                                Kommentar

                                • danny85
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Mar 2006
                                  • 108

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Om kontinuitet er et suksesskriteriet burde vi beholdt Even Pellerud eller Owe Rundberg. Den som ville gjort det best av de ville jo vært Rundberg, han hadde jo fått holde på lengst og gitt størst kontinuitet.

                                  Kontinuitet er ikke en suksessfaktor. Kontinuitet er et resultat av suksess.
                                  Brann fra 2003-2008 (under mjelde)=6-3-6-2-1-(8)
                                  Stabæk fra 2005-2010 (under jønsson)=Opprykk-5-2-1-3-12
                                  ET LAND - ET LAG!
                                  ----- FUGLA 4 LIFE -----

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av danny85
                                    Brann fra 2003-2008 (under mjelde)=6-3-6-2-1-(8)
                                    Stabæk fra 2005-2010 (under jønsson)=Opprykk-5-2-1-3-12
                                    Selektivt utvalg du kommer med, man jo lage akkurat den konklusjonen man vil:

                                    Reknes i AaFK: 08-12: 13-13-4-9-11
                                    Martine i UFF: 09-12: 7-2-7-8

                                    Fremgang? Kontinuitet som suksessfaktor? Neppe.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9370

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                      Tydelig at det er en liten gruppe (under 10 prosent), som har et stort behov for å hamre inn budskapet sitt i alle diskusjoner. Det ser man også i denne tråden, hvor nesten halvparten av innleggene er negative.
                                      Markeringsbehov må'n ha Men merkelig er det hvor få ganger vi blir satt på plass, med noe anna enn spede forsøk som inneholder moteordet 'kontinuitet'.

                                      Før sesongstart, da Haglund signerte ny kontrakt, var vi alle enige i at det beste for klubben var å holde kjeft, så da gjorde vi det. Videre framover nå, så har flere "bytta side" - til feil side vel og merke - i takt med overraskende (siden det er Haglund?) godt spill og resultater. Kritikken har selvfølgelig også avtatt, da alle er enige i at resultater er key, men det blussa litt opp igjen som en følge av at Haglund nevnte nedrykk (rb) og dermed sikra seg sjøl uansett hvordan det måtte gå ut sesongen; dvs et jævla cheesy move. Men alt i alt synes jeg Haglund har det ok her inne.

                                      Er jo som sagt bare under 10% som synes han er ræl, så da er bare å spread the lov for resterende 90% da

                                      Kommentar

                                      • stovnerfugl
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Nov 2013
                                        • 163

                                        #20
                                        Kommer an på hvor mye han ønsker i lønn, og om han vil bli i Norge.
                                        Jeg har hørt at han er pdd. 2. best betalt trener i Norge, etter kun Nordling i Brann

                                        Skal han gå ned ytterligere i lønn? Trolig ikke. Ikke når han kan jobbe i Sverige for mer enn det han får i Norge.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎