Strømsgodset - Lillestrøm Sportsklubb, Søndag 19 Oktober, 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Etter at Kippe kom tilbake fra skade, har vi 3 tap på 4 kamper.
    Tilfeldig?

    Jeg lurer på hva som skjer bak der. Regner man med at Frode skal rydde opp? og derfor ikke går inn med 100%
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
      Etter at Kippe kom tilbake fra skade, har vi 3 tap på 4 kamper.
      Tilfeldig?

      Jeg lurer på hva som skjer bak der. Regner man med at Frode skal rydde opp? og derfor ikke går inn med 100%
      Noe av svaret ligger nok i at vi har møtt rbk som iflg Kåre Ingebrigsten presterte årsbeste mot oss og har hatt en bortekamp mot Strømsgodset som har tapt til sammen fire hjemmekamper de siste fire sesongene. Ikke lette kamper uansett hvem vi hadde stilt med.
      Stabæk kampen er vel den eneste kampen der kanskje vi hadde kommet styrket ut av det ved å velge en annen stopper ift hurtigheten til Brustad som skapte de få sjansene Stabæk hadde i en kamp vi vel egentlig dominerer fullstendig.
      I kampen mot Odd var han som ventet viktig for oss, da de spiller på mange av styrkene hans med innlegg fra kantene.

      Kommentar

      • Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

        Bare for å understreke så er ikke dette kritikk mot Frode, han er mer en god nok.
        Men jeg lurer på om samspillet mellom forsvarene var bedre uten, en med han
        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3359

          Mye rart som ble presentert i går. Hvis 4-1-2-1-2 formasjonen nevnt ovenfor ble brukt forklarer det hvorfor Godset fikk så mye plass på sidene. Taktisk idioti.

          Origi gjør en grei jobb. Vanskelig å si om han burde tatt 1-0 da det ikke var et spesielt hardt skudd, men Ødegård fikk føre ball og skyte upresset fra 17 meter, så det er ikke Origis skyld.

          Riise gjør en grei jobb på høyrebacken, men ikke mer enn et absolutt minimum.

          Amundsen gjør også en grei jobb, men heller ikke mer.

          Kippe blir for stor i møte med Ødegård, og klarer ikke flytte beina raskt nok. Dermed får Godset mye tid og rom. Med Kovacs på banen hadde han kommet til sin rett, men Kippe mot Martin Ødegård var dømt til å mislykkes. Rommet han fikk før 1-0 er bare latterlig. Å sette ut Magnar i en kamp som dette betyr at Haglund hadde resignert på forhånd.

          Simen gjorde en god kamp. Veldig feilplassert og på etterskudd på 2-0, men ellers mye å jobbe videre med.

          Palmi gjorde ikke mye nytte utpå der.

          Ohi synes jeg ikke var så ille som mange andre mener. Han mister ballen i forkant av 1-0, men jeg er usikker på om han skulle hatt frispark. Ellers spilte han ballen fortere fra seg og jobber genenrelt greit.

          PVM gjorde heller ikke mye ut av seg.

          Pelle hadde ball noe mer enn Erling, men produserte ikke spesielt mye han heller.

          Erling fikk lite å jobbe med, og gjorde lite for å få til noe.

          Fofana og Friday var spreke i innhoppene sine, mens Mjelde ikke fikk til noe særlig.

          Dommern var vel den svakeste utpå der. Godset burde hatt minst 2-3 flere gule kort. Ujevn frisparklinje hvor mye ble oversett. Begge lag burde hatt mange klare frispark hvor det ikke ble blåst. At Godset spilleren ikke får kort i duellen med Palmi er latterlig, og flere Godset spillere slipper unna kort i lignende situasjoner som det Erling og Pelle får kort for.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
            Etter at Kippe kom tilbake fra skade, har vi 3 tap på 4 kamper.
            Tilfeldig?

            Jeg lurer på hva som skjer bak der. Regner man med at Frode skal rydde opp? og derfor ikke går inn med 100%

            Se bak resultatene. I mine øyne er Lsk griseheldige både mot Brann, Haugesund og Sogndal. Kunne og burde tapt de kampene men var I en sinnsyk flyt. Problemet er igjen at ingen klarer å sette sjansene. Feks mot Stabæk og tildels mot RBK(skapte ikke mye). Mot Godset var det et lag på banen. Søkt å skylde på eneste mannen som har satt ballen I nettet siste 3 kamper. Erling er jo en vits foran mål, Fofana er ikke spesielt målfarlig. Fakta er at PVM er toppscorer med 7 mål. Er enig at forsvaret burde stått høyere på første målet til Godset og Frode må støte men hva med å se hva på som skjedde før Ødegård fikk ballen, helt latterlig. Og pasningspillet er en vits over hele fjøla.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Opprinnelig skrevet av dollyholly
              Se bak resultatene. I mine øyne er Lsk griseheldige både mot Brann, Haugesund og Sogndal. Kunne og burde tapt de kampene men var I en sinnsyk flyt. Problemet er igjen at ingen klarer å sette sjansene. Feks mot Stabæk og tildels mot RBK(skapte ikke mye). Mot Godset var det et lag på banen. Søkt å skylde på eneste mannen som har satt ballen I nettet siste 3 kamper. Erling er jo en vits foran mål, Fofana er ikke spesielt målfarlig. Fakta er at PVM er toppscorer med 7 mål. Er enig at forsvaret burde stått høyere på første målet til Godset og Frode må støte men hva med å se hva på som skjedde før Ødegård fikk ballen, helt latterlig. Og pasningspillet er en vits over hele fjøla.
              Alle er en vits.. Bare ikke Kippe :-)
              Kippe var god i fjor, men ett lag uten flyt og en Kippe ikke helt 100% fit er ingen god kombinasjon. Personlig ville jeg heller brukt noen andre denne kampen og hatt Kippe som joker mot en evt 2 meter slamp hos Godset.

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Se bak resultatene. I mine øyne er Lsk griseheldige både mot Brann, Haugesund og Sogndal. Kunne og burde tapt de kampene men var I en sinnsyk flyt.
                Hva med kampene vi har fått mindre "enn fortjent" - passer seg kanskje ikke i harselaset mot egen klubb? Jevner seg vel mer eller mindre ut. LSK er hvert fall ikke overbetalt med ni poeng i år, om det er det du forsøker å overbevise oss om.
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • joacim
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2009
                  • 559

                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                  Se bak resultatene. I mine øyne er Lsk griseheldige både mot Brann, Haugesund og Sogndal. Kunne og burde tapt de kampene men var I en sinnsyk flyt. Problemet er igjen at ingen klarer å sette sjansene. Feks mot Stabæk og tildels mot RBK(skapte ikke mye). Mot Godset var det et lag på banen. Søkt å skylde på eneste mannen som har satt ballen I nettet siste 3 kamper. Erling er jo en vits foran mål, Fofana er ikke spesielt målfarlig. Fakta er at PVM er toppscorer med 7 mål. Er enig at forsvaret burde stått høyere på første målet til Godset og Frode må støte men hva med å se hva på som skjedde før Ødegård fikk ballen, helt latterlig. Og pasningspillet er en vits over hele fjøla.
                  Dater du Frode Kippe?
                  Styremedlem 2016

                  Kommentar

                  • Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

                    Er vel ikke spesielt vanlig å date sin egen bror?
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

                    Even Nordlien

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3960

                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Se bak resultatene. I mine øyne er Lsk griseheldige både mot Brann, Haugesund og Sogndal. Kunne og burde tapt de kampene men var I en sinnsyk flyt. Problemet er igjen at ingen klarer å sette sjansene. Feks mot Stabæk og tildels mot RBK(skapte ikke mye). Mot Godset var det et lag på banen. Søkt å skylde på eneste mannen som har satt ballen I nettet siste 3 kamper. Erling er jo en vits foran mål, Fofana er ikke spesielt målfarlig. Fakta er at PVM er toppscorer med 7 mål. Er enig at forsvaret burde stått høyere på første målet til Godset og Frode må støte men hva med å se hva på som skjedde før Ødegård fikk ballen, helt latterlig. Og pasningspillet er en vits over hele fjøla.
                      Dollyholly har 100% rett! Vi var griseheldige i de tre kampene han nevner. Kanskje vi kan si at snuoperasjonen mot Brann var et glimt av dyktighet, men jammen klarte vi også i den kampen å vise en ufattelig udyktighet og tafatthet før det kom til de utrolige sluttminuttene. Ja, vi skulle ha vunnet mot Stabæk, og ja, vi skulle for eksempel ha vunnet mot Viking tidligere i år, så det jevner seg kanskje ut over en hel sesong.

                      Det er jo også helt korrekt når dolly påpeker at vi er like målfarlige som en tepose, for å låne en metafor fra Ivar Hoffs verden! Når han til og med kommer med en "innrømmelse" om at også Frode gjorde en feil og skulle ha støtet, blir det ganske smålig å ta mannen i stedet for ballen! Vær gjerne uenig, men hold diskusjonen på et vanlig, saklig nivå!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • joacim
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2009
                        • 559

                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                        Er vel ikke spesielt vanlig å date sin egen bror?
                        Hadde nok ikke skrevet det på denne måten om jeg viste at det var hans bror..
                        Styremedlem 2016

                        Kommentar

                        • Avon
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2011
                          • 267

                          Jeg synes det blir feil å gi Kippe skyld for ikke å støte mot martin ødedgaard, hvis ødegaard hadde kommet forbi hadde han vært alene med keeper, å rygge fram til 16-meteren var det tryggeste valget mot en så god spiller. Den som nok burde støtet var Amundsen i det ødegaard rykket, men han hadde veldig liten tid å bestemme seg på, ødegaard gjorde alt riktig i den situasjonen.

                          At de var svake defensivt i denne kampen skyldtes nok først og fremst formasjonen til Haglund, den var alt for naiv. Dårlig løpekraft på midtbanen(kun Lundemo med god løpekraft), kombinert med at de fikk veldig liten hvile med ball uten JA på midtbanen. De så utslitte ut i store deler av kampen.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3359

                            Opprinnelig skrevet av Avon
                            Jeg synes det blir feil å gi Kippe skyld for ikke å støte mot martin ødedgaard, hvis ødegaard hadde kommet forbi hadde han vært alene med keeper, å rygge fram til 16-meteren var det tryggeste valget mot en så god spiller. Den som nok burde støtet var Amundsen i det ødegaard rykket, men han hadde veldig liten tid å bestemme seg på, ødegaard gjorde alt riktig i den situasjonen.

                            At de var svake defensivt i denne kampen skyldtes nok først og fremst formasjonen til Haglund, den var alt for naiv. Dårlig løpekraft på midtbanen(kun Lundemo med god løpekraft), kombinert med at de fikk veldig liten hvile med ball uten JA på midtbanen. De så utslitte ut i store deler av kampen.
                            Vi mister ballen på venstre side, men likevel skal Marius, som spiller på høyre side, forflytte seg langt ut av posisjon for å presse?

                            Problemet er ikke bare med Kippe, men hele laget som ikke evner å komme tett oppi ballfører men foretrekker å stoppe 3 meter unna og forsøke å blokke skudd/pasning. Dette er et gjennomgående problem som ikke begrenser seg til denne kampen, men har vært et problem i mange år.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Problemet er ikke bare med Kippe, men hele laget som ikke evner å komme tett oppi ballfører men foretrekker å stoppe 3 meter unna og forsøke å blokke skudd/pasning. Dette er et gjennomgående problem som ikke begrenser seg til denne kampen, men har vært et problem i mange år.
                              Litt overrasket over at denne situasjonen blir spesielt diskutert. Det er vel hevet over enhver til om at ansvaret helt og holdent ligger på Ohi som fører ball og mister den i livsfarlig posisjon? Man kan argumentere for at han skal ha frispark, men jeg synes det hadde vært billig. Hodeløst å føre ballen på den måten, når Ødegaard kommer i fart og utfordrer Kippe langs bakken er det tilnærmet poengløst for Kippe å gjøre annet enn å falle av i et forsøk på å blocke, det er barnemat for Ødegaard å dra av en stillestående Kippe i den farta han kommer i framover.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Avon
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 267

                                I begynnelsen er MA selvfølgelig for langt unna, men i det ødegaard nærmer seg 16-meteren kunne han kommet opp i press, men som sagt hadde han liten tid på å avgjøre, så det var kanskje for mye å forvente.

                                Jeg er enig i at press nær 16-meter ofte har vært et problem tidligere, spesielt under Berg, men synes dette har vært noe bedre under Haglund.

                                Ohi har nok mest skyld i målet, men man kan også stille spørsmålstegn ved posisjoneringen til de andre midtbanespillerne, det burde ikke bli en kjempekontring mot hver gang de mister ballen på midtbanen, for det skjer relativt ofte i løpet av en kamp, og det er også et spørsmål om Ohi burde fått ballen i den situasjonen da han fikk 3 man på seg med en gang og hadde veldig lite rom.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎