Hvem vil du ha som hovedtrener neste år?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #41
    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Jeg er generelt skeptisk til å hente trenere direkte fra Allsvenskan nå om dagen med Rikard Norling og Magnus Haglund sin første sesong i bakhodet. Det er helt tydelig at det krever at man må være tilpasningsdyktig for å ta det steget. Motsatt vei har Åge Hareide, Per Mathias Høgmo og Arne Erlandsen hatt umiddelbar suksess.

    Skal man hente fra Sverige er derfor typen viktigere enn resultatene de har å vise til for meg. Blir litt som når vi henter spillere fra Afrika, så er det ikke hvor mange mål spilleren har scoret i Nigeriansk 1.divisjon som er viktigst, men om han kan tilpasse seg Norsk fotball.
    Det er jeg helt enig i, men samtidig tror jeg Stahre hadde løst dette bedre enn de fleste andre svenske trenere. Min oppfattning er at han er relativt pragmatisk og gjør det beste ut av korta han får utdelt. Det var ikke en ambisiøs spillestil og posessionfotball som ga AIK gull i 2009. Det hadde de nok heller ikke mannskap til. Muligvis er dette også en svakhet da han ikke har en like klar visjon som en del andre svenske trenere når han får frie tøyler økonomisk.

    Jeg tror de svenske trenerne som har feilet i TL de siste årene har kommet hit med god tro på egen filosofi etter suksess i Allsvenskan, der spillermaterialet holder ganske likt nivå. Både Haglund og Norling, men også Tom Prahl. Stahre ville nok være mer ydmyk og åpen, og hans suksess i AIK baserte seg til stor del på kynisme. De andre tre har kommet med en god porsjon naivitet og spillemessige dogmer som ikke alltid funker i Tippeligaen.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #42
      Jeg er usikker på om Stahre kunne vært rett for oss, men det er helt klart et spennende navn, som skiller seg en del fra den stereotype svenske treneren.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2530

        #43
        Opprinnelig skrevet av andersmm
        Jeg er usikker på om Stahre kunne vært rett for oss, men det er helt klart et spennende navn, som skiller seg en del fra den stereotype svenske treneren.
        Synes han har gjort det bra i IFK. Mistet sin desidert beste spiller og største stjerne etter sist sesong i Tobias Hysen. Fått. Lasse Vibe til å levere varene, toppscorer i ligaen og fast på det danske landslaget. Synes ikke IFK har fremstått som utpreget posisjon basert, men har vært veldig sterke på overganger bla. Synes ikke dem har spist typisk svensk, men utnyttet styrkene i laget.

        Som Anders, tror jeg Stahre har større sjanse til å lykkes enn andre svenske trenere.

        Eksempel på en som har lykkes veldig bra etter min mening, er Jonas Olsson. Selv om Sogndal skulle rykke ned i år, er det han har gjort rett og slett naturstridig. Han vil vel hjem til Sverige.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Funchaloe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 511

          #44
          Opprinnelig skrevet av Folke
          Brian Deane åpner for å bli i Norge og håper på tilbud fra norske klubber.
          Under tiden hans i Særp har veldig mye av det som har kommet ut av munnen hans vært sutring. Synes han sjeldent fremstår bra i media. Han har i hvert fall virket for sutrete for meg. Synes også fotballen hans har fremstått som svært defensiv, spesielt mot oss, men kan for all del hende at strategiene hans mot oss er motstanderspesifikke.

          Jeg vil helst ha Runar Kristinsson og Tandberg er på en god andreplass, uten at jeg vet noe som helst om fotballen deres.
          Custodes
          Contra o futebol moderno!

          Kommentar

          • BroganTrundler
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2014
            • 665

            #45
            Hvis valget falt på Stahre så kunne han gjerne tatt med seg Gustav Engvall.

            Kommentar

            • El Caco
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2009
              • 2286

              #46
              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Er vel det jeg har påpekt også. Runar kan veldig godt vise seg å være en perfekt match for LSK, og ingenting hadde vært mer moro en at en eks-spiller kommer tilbake og løfter LSK videre de neste årene.
              Det jeg stiller spørsmålstegn ved er kun veien frem til denne ansettelsen som virker veldig rett frem og enkel når man skal besette den viktigste sportslige posisjonen i en fotballklubb. Det blir etter min mening enda viktigere å kjøre en skikkelig prosess med flere kandidater når man vet om vennskapet mellom Torgeir Bjarmann og Runar Kristinsson. Da synes jeg det er ekstremt viktig å involvere både flere kandidater og gjerne en ekstern person som kan bistå i ansettelsesprosessen.

              Jeg kjenner ikke noe særlig til Mikael Stahre sin stil, men det jeg har lest om han virker definitivt positivt. Det vil uansett være veldig merkelig om en Nordisk klubb på leting etter en ny trener ikke vil ta en prat med han når man ser på merittene hans. Det samme gjelder for Mark Dempsey og Morten Tandberg.
              Hvis man er så klare på at Runar Kristinsson er det rette alternativet for LSK at man ikke en gang trenger å snakke med noen av disse eller noen andre, så bør det være tidenes kupp for LSK. I mine øyne er det kun et fåtall realistiske trenere som er så anerkjente at de kan ansettes uten en reell prosess, men de er for øyeblikket opptatt i andre klubber.

              Det blir moro å få Runar tilbake til klubben, så får vi håpe at man fremdeles er like glad for at han er tilbake om to år.
              Hyre inn en ekstern person, da antar jeg du mener type konsulentasjonstjenester? Dette har ikke klubben råd til.

              I tillegg tipper jeg Kristinsson skal ha en nokså redusert årslønn i forhold til både Haglund og Stahre. Og ja, jeg vet. Men pdd kan ikke LSK legge til 1-2 mill ekstra i året for en trener som kanskje passer spillestilen vår litt bedre..
              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

              Kommentar

              • mrognan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2008
                • 845

                #47
                Opprinnelig skrevet av El Caco
                Hyre inn en ekstern person, da antar jeg du mener type konsulentasjonstjenester? Dette har ikke klubben råd til.
                Sportsklubben har vel heller ikke råd til å ansette feil trener nok en gang. Er dyrt å kjøpe seg ut av en 3-års trenerkontrakt etter en mislykket sesong.
                Morten

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                  Hyre inn en ekstern person, da antar jeg du mener type konsulentasjonstjenester? Dette har ikke klubben råd til.

                  I tillegg tipper jeg Kristinsson skal ha en nokså redusert årslønn i forhold til både Haglund og Stahre. Og ja, jeg vet. Men pdd kan ikke LSK legge til 1-2 mill ekstra i året for en trener som kanskje passer spillestilen vår litt bedre..
                  Er som mrognan sier ikke noe billigere å bomme med en treneransettelse. Da snakker man fort millionbeløp i sluttpakke istedenfor et mindre beløp ved å bruke en konsulent. Dessuten vil jeg tro at det finnes lokale bemanningsbyråer som bistår med dette i bytte mot tilgang på sponsoraktiviteter eller lignende uansett, så jeg tviler på at dette trenger bli en kostnad i det hele tatt. Arbeidsgiveren min har også byttet konsulenttjenester mot tilgang til sponsorpoolen til LSK de siste to årene.

                  Kristinsson, Haglund og Stahre er uansett ikke de eneste som finnes der ute. Tandberg har vært nevnt, og jeg tviler på om han krever noe mer enn Kristinsson i alle fall.

                  Prioritet nummer en må være at vi treffer på denne ansettelsen, da den som kommer inn nå i motsetning til forrige gang har noe å leve opp til. Haglund kom inn på det absolutte bunnpunktet i LSK sin tid i øverste divisjon, mens neste trener skal bygge videre på en femteplass og en av de beste sesongene på hjemmebane i klubbens historie. Da vil vi ikke ha en trener som skal bygge opp klubben helt fra scratch, men en som vil forvalte det man har gjort de siste tre årene videre i tillegg til å tilføre noe mer som kan gjøre at vi kan etablere oss som en topp-6 klubb.
                  Hvis Kristinsson blir ansatt uten at man har tatt seg tid til å snakke med noen andre, så vil i alle fall jeg forvente at han leverer fra første dag. Nettopp fordi det må bety at han er så dyktig at man ikke trenger å ta seg bryet med å snakke med noen andre.

                  Kommentar

                  • scages
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1292

                    #49
                    Realistisk eller ikke. Min stemme går til Uwe Rösler.

                    Kommentar

                    • SPD
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2005
                      • 228

                      #50
                      "Ny LSK-sjef kan være klar om få dager

                      Ifølge visir.is skal Rúnar Kristinsson være klar som ny Lillestrøm-sjef iløpet av kort tid. Islendingen som nå er sjef i KR Reykjavik, har lenge vært linket til klubben fra Romerike.

                      - Ting bør være klart innen 2-3 dager, sier Kristinsson til nettstedet.

                      Nåværende LSK-trener, Magnus Haglund, har ikke ønsket å forlenge kontrakten med klubben etter årets sesong.
                      "

                      I VG Nå kan du følge alle store begivenheter minutt for minutt gjennom tekst, bilder og video, og delta selv med innspill og spørsmål

                      Kommentar

                      • El Caco
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2009
                        • 2286

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Er som mrognan sier ikke noe billigere å bomme med en treneransettelse. Da snakker man fort millionbeløp i sluttpakke istedenfor et mindre beløp ved å bruke en konsulent.
                        Klubben har vel lært nå. Runar får vel 2-års kontrakt i første omgang. Såpass med tid kommer han til å få uansett.

                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        (..)mens neste trener skal bygge videre på en femteplass og en av de beste sesongene på hjemmebane i klubbens historie. Da vil vi ikke ha en trener som skal bygge opp klubben helt fra scratch, men en som vil forvalte det man har gjort de siste tre årene videre i tillegg til å tilføre noe mer som kan gjøre at vi kan etablere oss som en topp-6 klubb.
                        Men denne treneren vil få et knappere budsjett enn Stabæk (damelaget). Jeg vil uansett tro at Bjarmann er såpass glup og ser hva Haglund har fått til/på gang, og at den nye treneren må videreutvikle dette til en viss grad.
                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #52
                          Skulle så gjerne ønsket meg mer blest rundt dette, høre trenerkandidater som faktisk vil til LSK. Få et avbrekk fra det eneste media bryr som om angående LSK, pengeproblemene. Men det fremstår klappet og klart, noe som jo nesten har blitt en tradisjon hva angår treneransettelser i klubben nå. Hovedsporet blir hovedtrener, i praksis ingen alternativer. Når det er skrevet, meget spent på Kristinsson, men skulle ønske man visste mer om hva han står for.

                          Haglund har langt på vei gitt LSK en identitet på banen, Det hevdes Kristinsson er mer direkte. Akkurat hva legges i det, om hvor mye mer direkte kan man bli før man snakker om noe ganske annet spillemessig? Skulle ønske Bjarmann i det minste kunne komme med noen garantier på dette området, helst utover den generelle standardstrofen " vi skal følge utviklinga". Jeg er litt småredd.

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            #53
                            Vi har jo vekslet litt mellom ballbesittende i starten av Haglunds karriere i LSK, så ble vi mer direkte for å få poeng, før vi mot slutten av Haglunds tid har vekslet mellom å være direkte og ballbesittende. Jeg tipper, og det er ren tipping, at Kristinsson, slik han også var som spiller, også vil holde på kula, før man søker direkte gjennom til Diallos arvtakere på Åråsen...

                            Jeg tipper det vil gå litt fortere fremover i banen, uten at vi blir som under Berg. Så noen gamle kamper under Berg nylig; vi gikk ekstremt hurtig frem i angrep, men de ulempene det medførte når vi ble brutt.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              #54
                              FK Haugesund har i dag gjort det jeg tror blir en av de beste overgangen for 2015 ved å signere Mark Dempsey som assistenttrener. Det er for meg helt utrolig at ikke noen har gitt han hovedansvaret enda, men FKH har i alle fall fått inn en mann som garantert kommer til å bidra til at de blir bedre neste sesong.

                              Kan derfor strykes fra vår liste.
                              Last edited by Totti21; 07.11.2014, 13:12.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #55
                                En kjempedeal for FKH, men så lenge det kun dreier seg om en assistentrolle tviler jeg på at den blir særlig langvarig. Solskjær lurer vel i bakgrunnen her også, og muligens er det en avtale som ligner mye på den man hadde med TIL da Høgmo var sjef der. Er nok et nettverk her som jobber godt sammen.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1220

                                  #56
                                  Hvis der er sånn at Brian Deane ikke vil hjem og er interessert, da er det ikke mye å lure på!

                                  Kommentar

                                  • rælingen kanaris
                                    Kaptein Reketråler
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 1445

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    Hvis der er sånn at Brian Deane ikke vil hjem og er interessert, da er det ikke mye å lure på!
                                    Hva gjør Brian Deane til en så åpenbar kandidat? Hva slags fotball står han for? Jeg har ikke sett mye sarp 08, så jeg bare lurer.
                                    Custodes
                                    I med og motgang

                                    Kommentar

                                    • Funchaloe
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2011
                                      • 511

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                      Hva gjør Brian Deane til en så åpenbar kandidat? Hva slags fotball står han for? Jeg har ikke sett mye sarp 08, så jeg bare lurer.
                                      Var vel en artikkel i dagbladet i dag eller i går (?), om jeg ikke husker veldig feil.
                                      Særp satte bussen foran mål i begge kampene mot oss i år. Var ikke voldsomt til god kontringsfotball fra dem å se heller. Kan fort hende at dette var motstanderspesifikt (det fungerte forsåvidt mot oss og..), men basert på det jeg har sett av dem mot oss er jeg lite imponert. Chelsea-bussen minus gode ferdigheter i laget. Blir spennende å se på søndag hvordan han leder Sarpsborg da. Når alt dét er sagt skal det sies at LSK har gode erfaringer med engelske trenere. Man klarte jo edelt metall med både Joseph Hooley og Bill Foulkes i sin tid.

                                      Fant forøvrig ut at han er tidligere Benfica-spiller. Håper dermed Deane ender i AaFK. Ikke faen om han skal til Åråsen.
                                      Last edited by Funchaloe; 08.11.2014, 02:10. Begrunnelse: ny info funnet
                                      Custodes
                                      Contra o futebol moderno!

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2530

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                        Hva gjør Brian Deane til en så åpenbar kandidat? Hva slags fotball står han for? Jeg har ikke sett mye sarp 08, så jeg bare lurer.
                                        Har er flink til å syte i det minste. Kan ikke huske et eneste intervju med han hvor han ikke griner på nesa for noe. Med han bak spakene, vil det ble kollektiv kollaps om karisma, engasjement og entusiasme. Også vil han være manager, da han tydeligvis ikke liker seg på treningsfeltet. Gode resultater i år, men har vel ikke gått spesielt godt sammen med Thomas Berntsen.

                                        Takk som byr, men det finnes langt mer fristende kakestykker. Rekdal fremstår jo t.o.m. som rene fruktfatet i forhold.

                                        Sikkert i overkant negativ, gir ikke en fair sjansen, pessimistisk osv. Jeg ser bare ikke hva som er bra med Deane. Finner kun ulemper. Om jeg ikke har slitt nok med pre-season depresjon/angst tidligere, så kommer den i full fart før siste serierunde er spilt!
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • Lillestrøm Kirke
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 1470

                                          #60
                                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎