Lillestrøm Sportsklubb - Bodø / Glimt .2. november kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BroganTrundler
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2014
    • 665

    #61
    Må også legge til at hyllesten av Haglund og Mjelde både før og etter kamp var fantastisk.

    Kommentar

    • Gjest

      #62
      Herlig kveld på Åråsen i dag. Totalopplevelsen var helt fantastisk. Det er sånne dager som selger produktet LSK.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7052

        #63
        Ingen kan frata FF rangen som førstevalg på topp etter dette. En maktdemonstrasjon. Knudtzon er ikke i nærheten av hans nivå.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Tittil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2009
          • 341

          #64
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Ingen kan frata FF rangen som førstevalg på topp etter dette. En maktdemonstrasjon. Knudtzon er ikke i nærheten av hans nivå.
          Tenk hva Friday kunne betydd hvis han hadde blitt satset på fra starten av sesongen. En spiss som kan holde på ballen og samtidig score på sjansene er det vi har manglet for å kunne tatt medalje. Her har Haglund gjort en megafeil.

          Kommentar

          • Joffe54
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Aug 2014
            • 5

            #65
            Om Friday ville vært satset på så ville vi "muligens" klart å klatre en plass eller eller to. Det er jo bra!
            Problemet da er at Erling ville ha blitt satset på for å få LSK.2 opp i 2.divisjon. Vel... det hadde ikke Erling klart! og LSK 2 hadde fortsatt i 3.Divisjon

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              #66
              Opprinnelig skrevet av Tittil
              Tenk hva Friday kunne betydd hvis han hadde blitt satset på fra starten av sesongen. En spiss som kan holde på ballen og samtidig score på sjansene er det vi har manglet for å kunne tatt medalje. Her har Haglund gjort en megafeil.
              Det er da ikke sånn at han ikke har fått prøve seg. Ble benyttet en del som joker med suksess i starten av sesongen, men hadde vel en del relativt svake innhopp midtveis i sesongen da jeg også leste her inne at han ikke en gang klarte å dominere i juniorkamper, så tror ikke nivået hans i dag nødvendigvis forteller hele sannheten om hvor han har vært hele sesongen.
              I tillegg har vi lagmessig prestert langt bedre offensivt de to siste kampene, der Fred Friday var glitrende i den ene av de. I forrige kamp som minner veldig om denne i det offensive spillet med masse folk i boks, så leverte også EK en fin scoring. Jeg mener dette også har masse å si for Palmi sine prestasjoner.

              Hadde bare Barcelona begynt å bruke Lionel Messi som 15-åring istedenfor 17-åring hadde de sikkert vunnet flere pokaler også??
              Alt til sin tid, og når Fred Friday presterer som han gjør i dag i sin debut fra start, så synes jeg det bare blir håpløst å kritisere noen for øyeblikket det skjer på. Spillerutvikling handler jo i stor grad om å gi unge spillere som han gode opplevelser, og det har han fått massevis av for ett LSK2 som har rykket opp på et nivå han har scoret bra med mål på, og med flere innhopp i Tippeligaen før det ble kronet i dag med å få starte i en kamp mot et B/G lag uten noe å spille for, og ikke minst for et LSK lag med lave skuldre etter en solid seier sist. Det er den perfekte arenaen for en ung gutt som han å levere på, og det gjorde han til gangs.

              Gleder meg til å se han videre allerede i neste kamp, og ikke minst neste sesong.

              Kommentar

              • BroganTrundler
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2014
                • 665

                #67
                Friday har definitivt ikke vært så god tidligere, han har tatt store steg i det siste. Når han kom inn tidligere i sesongen var han langt i fra god nok til å danke ut Erling.

                Kommentar

                • vermu
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2008
                  • 1729

                  #68
                  Selv om motstanderen var dårlig må vel dette vært årsbeste spillemessig?

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3969

                    #69
                    VG-børsen:

                    A. Origi 5
                    B. Riise 6
                    M. Ødegaard 5
                    M. Amundsen 6
                    S. Mikalsen 5
                    P. Pálmason 7
                    M. Lundemo 5
                    J. Andersson 6
                    M. Fofana 7
                    P. Vaagan Moen 6
                    F. Friday 8

                    Sum, 11 mann: 66
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                      Friday har definitivt ikke vært så god tidligere, han har tatt store steg i det siste. Når han kom inn tidligere i sesongen var han langt i fra god nok til å danke ut Erling.
                      Står med både mål og målgivende på sine få og korte innhopp, synes det uansett blir en søkt sammenligning basert på hvor hardt man har kjørt på Erling i år. Og det blir jo egentlig bare tydeligere at prioriteringa her har vært en helt bevisst plan fra lagledelsens side, og at man har fått tilnærma maks uttelling både med a-lag og rekrutter. Langt viktigere for klubben å få opp andrelaget enn å nå e-cup, det har jo nettopp Fridays innsats vist i det siste, for der har ihvertfall ikke jeg sett de stegene du nevner. Hele høsten har egentlig fremstått som en skikkelig motivasjonsprøve, men han har bestått og kronet det hele mot Glimt.

                      Kommentar

                      • nebbjævel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2009
                        • 511

                        #71
                        Skulle så gjerne ha sagt at Fridays kanonkamp kom som et resultat av at lagledelsen venta med å sette ham opp i startelleveren til han var moden for oppgaven. Men faktum er jo at han fikk plassen fordi Erling er skada. Eller ?

                        Kommentar

                        • OlaG
                          Oversetterdrone
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 895

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                          Skulle så gjerne ha sagt at Fridays kanonkamp kom som et resultat av at lagledelsen venta med å sette ham opp i startelleveren til han var moden for oppgaven. Men faktum er jo at han fikk plassen fordi Erling er skada. Eller ?
                          Kan vel være begge?
                          De kunne jo starta Pellegrino hvis de mente at Friday ikke var klar.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                            Skulle så gjerne ha sagt at Fridays kanonkamp kom som et resultat av at lagledelsen venta med å sette ham opp i startelleveren til han var moden for oppgaven. Men faktum er jo at han fikk plassen fordi Erling er skada. Eller ?
                            Det kan godt hende, men det gjør uansett presset langt mindre på han enn om hele Åråsen har krevd at han skal starte for en elendig Erling Knudtzon i en posisjon vi har slitt i denne sesongen. Var dessuten ikke noen selvfølge at han skulle prioriteres foran Pelle heller, så det ligger nok noen gode prestasjoner på trening og en tanke bak at akkurat dette ble hans mulighet.

                            Er ingenting å kritisere noen for, og dette maset om når unge spillere skal benyttes går igjen i alle klubber som sitter på potensielle juveler, og som regel har trenerapparatet rett og gjør de samme vurderingene. Raheem Sterling fikk også spille alt for lite i starten skal man tro Liverpool supporterne, men når han knapt nok klarte å stå opp av senga etter jul første sesongen, så tyder det på at man heller slapp han til for tidlig enn for sent nettopp pga de ekstreme ferdighetene.

                            Som både Johan og Magnus sier i intervjuet etter kampen på RB på spørsmål om hvorfor han ikke har spilt fra start før, så har ikke Fred Friday hatt dette nivået inne før nå nylig, og har slitt med å få ut dette potensialet i både 3.divisjon og på trening.
                            Johan sa vel også at han har vært veldig vanskelig å forholde seg til på banen tidligere, men har tatt store steg siste tiden og glimtvis vist hva som bor i han. I tillegg sier Magnus Haglund en veldig viktig ting om at man må vise dette nivået på trening og i hverdagen også, da det er den viktigste utviklingsarenaen hans.

                            Dette samsvarer jo ganske bra med det folk her inne som ser 3.divisjonskamper og treninger sier, og det er ikke mer enn en måned siden jeg leste at Fred Friday var langt unna a-laget for øyeblikket etter en juniorkamp.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #74
                              Bare en ting som fortsatt irriterer meg, somlinga til Origi. Jeg vil ha raske utkast og korte utspill med oppbygging bakfra på dager der laget tydelig er i dytten, som i går. Slik spiller man på seg selvtillit. LSK skal holde tempo hjemme, og det håper jeg en ny trener virkelig står hardt på. Færre lange utspark, uthaling når det er taktisk riktig.

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3188

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Dette samsvarer jo ganske bra med det folk her inne som ser 3.divisjonskamper og treninger sier, og det er ikke mer enn en måned siden jeg leste at Fred Friday var langt unna a-laget for øyeblikket etter en juniorkamp.
                                Fred Friday har brukt litt lengre tid enn vi/jeg håpet da han kom; potensialet og de individuelle ferdighetene har det aldri vært tvil om. Tidlig i vinter/vår var han opplagt litt prega av stor overgang både i treningsmengde, kulturelt og i spillemåte Afrika/Norge. Utover forsommeren var det tydelig at han var på gang, men han har svingt kraftig i prestasjoner og innsats. Da Pellegrino kom inn, kunne det virke som han fikk en liten knekk i selvtilliten og motivasjonen, og iallfall to andrelagskamper jeg så var elendige både i innsats og prestasjon. Men han har vel skårt nesten tretti mål for andrelaget (Mjelde 16-17), og på en av de få (ordentlige) hverdagstreningene jeg fikk sett, for litt over en måned siden, var han skikkelig på hugget. At han nå har fått et gjennombrudd og går inn i vinteren og neste sesong med selvtillit er kjempebra. Men at han burde vært satsa på som førstevalget fra starten i år blir bare dumt. Neste år, derimot, er jeg helt enig i at han ser ut som et klart førstevalg, selv om vi må regne med litt opp-og-ned, men mest sannsynlig stadig videreutvikling oppover, helt han blir solgt i løpet av 2015 eller seinest 2016.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2530

                                  #76
                                  Helt enig i analysen til Gilbert (hva som har skjedd på trening vet jeg dog lite om). Og man skal ikke glemme at han fortsatt er bare 19 år. Er han ikke nå på alder med hva Ujah var når han kom til klubben? Det må man ikke glemme. Å startet sesongen med en 18 år gammel gutt på topp, så ville man neppe gitt spilleren selv eller laget rett utvikling. Det ville garantert gitt negativ oppslutning her inne.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Tittil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2009
                                    • 341

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Helt enig i analysen til Gilbert (hva som har skjedd på trening vet jeg dog lite om). Og man skal ikke glemme at han fortsatt er bare 19 år. Er han ikke nå på alder med hva Ujah var når han kom til klubben? Det må man ikke glemme. Å startet sesongen med en 18 år gammel gutt på topp, så ville man neppe gitt spilleren selv eller laget rett utvikling. Det ville garantert gitt negativ oppslutning her inne.
                                    Man kan mene hva man vil. Men Friday har en egenskap Knutzon totalt mangler, evnen til å holde på ballen inntil medspillere kommer etter i posisjon, og kan skape trykk og "powerplay" i motstanders boks. Det så vi jo tydelig resultatet av i går. Dette har vært en mangelvare både i år og i fjor, og er etter min oppfatning hovedårsaken til at LSK ikke ligger på medaljeplass. Spillemessig har de vært på høyde og vel så det med alle lag de har møtt i år, med et par unntak. Man kan ikke vinne alle fotballkamper med en enslig bakromsspiss, det blir for ensidig. Dette er ikke noen kritikk av Knudzon som har gjort det bra ut fra forutsetningene, men det handler om å bruke spillerne riktig ut fra forventet kampbilde

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1403

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Da Pellegrino kom inn, kunne det virke som han fikk en liten knekk i selvtilliten og motivasjonen, og iallfall to andrelagskamper jeg så var elendige både i innsats og prestasjon.
                                      Dersom Friday ble demotivert, er det fullt forståelig!

                                      Fred overbeviste veldig like før Pellegrino kom, og hadde på de siste tre korte innhoppene sine i tippeligaen både målgivende og mål som var med på sikre oss viktige poeng. Så kommer altså en ny spiller, er med på et par treninger, og er allerede foran i køen… Jeg hadde rett og slett blitt forbannet!

                                      Kommentar

                                      • Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

                                        #79
                                        Friday kan være vår neste Ujah. Gleder meg til å følge gutten fremover. LSK har lange tradisjoner for å gjøre salg til utlandet, og som Per Kristian Torvik skrev sin kommentar i mandagens rb, så har trolig LSK til sammen de siste 25 årene solgt spillere for mer penger enn noen annen norsk klubb. LSK er en import/eksport-bedrift.

                                        Men før han evntuelt selges, må han utvikle seg mer og spille seg jevnt god i LSK. Fofana virker å være god om dagen også. Så disse gutta kan lage mange målgivende og mål for oss neste år.

                                        Hvis de ikke selges før den tida da...

                                        Kommentar

                                        • BroganTrundler
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2014
                                          • 665

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                          LSK har lange tradisjoner for å gjøre salg til utlandet, og som Per Kristian Torvik skrev sin kommentar i mandagens rb, så har trolig LSK til sammen de siste 25 årene solgt spillere for mer penger enn noen annen norsk klubb. LSK er en import/eksport-bedrift.
                                          Men fortsatt er det noen ikke så kloke hoder som mener at de må opp til Molde for å komme seg til utlandet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎