Den forvirrede hvemblirtrenernvårtråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mrognan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 845

    #21
    Opprinnelig skrevet av McGuffy
    http://fotbolti.net/news/13-11-2014/...til-lillestrom

    Her mener jeg det står at Sigurdur Ragnar Eyjólfsson kobles til Runar, og at han kan bli med til LSK. Men jeg er usikker, islandsk genitivsform er tricky.

    Forresten, Powell og Runar spilte vel sammen i 2000? Så det kan jo hende de ha har en grei kjemi og fungerer fint sammen som et team?
    Fra RB's dekning av pressekonferansen:

    Ingen assistent foreløpig Det vil trolig ikke bli presentert noen ny assistent-trener på torsdagens preesekonferanse. Islandske Petur Petursson som tidligere er nevnt som en Kristinsson ville ha med seg fra KR Reykjavik, skal ikke lenger være aktuell.
    IEn annen islending, Sigurdur Ragnar Eyolfsson, skal nå være aktuell som Kristinssons assistent, men han er foreløpig ikke klar. Han harv tidligere vært på prøvespill i LSK, og han har vært trener for det islandske damelandslaget og BV Vestmannaeyjar.
    Morten

    Kommentar

    • krogen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2009
      • 228

      #22
      Opprinnelig skrevet av McGuffy
      Forresten, Powell og Runar spilte vel sammen i 2000? Så det kan jo hende de ha har en grei kjemi og fungerer fint sammen som et team?
      På Ullevaal var vel til og med Runar Powells assistent i 1-0-seieren.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #23
        Opprinnelig skrevet av McGuffy
        http://fotbolti.net/news/13-11-2014/...til-lillestrom

        Her mener jeg det står at Sigurdur Ragnar Eyjólfsson kobles til Runar, og at han kan bli med til LSK. Men jeg er usikker, islandsk genitivsform er tricky.

        Forresten, Powell og Runar spilte vel sammen i 2000? Så det kan jo hende de ha har en grei kjemi og fungerer fint sammen som et team?
        I følge min islandske tolk står det at det var et for stort sprik mellom LSK og Petur i forhandlingene, uten at det spesifiseres hva dette skyldes. Antakelig økonomi. Som du nevner ryktes Sigurdur Ragnar som ny assistent, han har hatt bra suksess med det islandske damelandslaget de siste årene. Bjarmann bekreftet jo på pressekonferansen at assistent-trener enda ikke er klar, men mye kan vel da tyde på at Powell er ferdig og at Runar vil ha med noen fra Island.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #24
          Kvalitet koster.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5096

            #25
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            I følge min islandske tolk står det at det var et for stort sprik mellom LSK og Petur i forhandlingene, uten at det spesifiseres hva dette skyldes. Antakelig økonomi. Som du nevner ryktes Sigurdur Ragnar som ny assistent, han har hatt bra suksess med det islandske damelandslaget de siste årene. Bjarmann bekreftet jo på pressekonferansen at assistent-trener enda ikke er klar, men mye kan vel da tyde på at Powell er ferdig og at Runar vil ha med noen fra Island.
            Ja, det var slik jeg også tolket det, at Petur ikke ble enig med LSK.

            Sigurdur Ragnar har trent IBV på Island i år, til en tiendeplass, han har jobbet i det islandske forbundet som sjef for utdanningsdelen, og har som du sier trent det islandske damelaget i mange år.

            Her er forøvrig en presentasjon fra 2007 der han prøver å forklare årsakene til at Island produserer fryktelig mange gode fotballspillere, http://www.ksi.is/media/fraedsla/How...ll_players.pdf

            Anyways, virker som en bra fyr med gode tanker mtp talenter og talentutvikling. Og han har sikkert kontaktene på Island i orden også.

            Kommentar

            • glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1251

              #26
              Og samme da ble uwe rørsler ledig på trenermarkedet. Faan

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #27
                Slapp av. Lillestrøm er nok uansett ikke aktuelt for Uwe akkurat nå.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Kvalitet koster.
                  Penger har vi nok av.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Kvalitet koster.
                    Men ting er ikke kvalitet bare fordi det koster
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                      Men ting er ikke kvalitet bare fordi det koster
                      med vennlig hilsen SK Brann.....
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 419

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Jeg er også usikker (hvem er ikke det?), men nå som alt tyder på at Runar blir vår nye trener, mener jeg at vi bør støtte det valget 100%!
                        Jeg støtter jo valget nå som det er tatt da. Jeg bare frykter at Runar trenger en sesong for å lære seg Tippeligaen.

                        Det er noe med kombinasjonen uerfaren trener, dårlig økonomi og trolig tap av nøkkelspillere som gjør meg usikker. Skulle gjerne sett en mer rutinert trener inn denne gangen. Men det er bare min mening.

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2531

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                          Skulle gjerne sett en mer rutinert trener inn denne gangen. Men det er bare min mening.
                          4 1/2 sesong som trener, tidligere spillere i Tippeligaen og i klubben. Hva mer erfaring ønsker du? Vanskelig å se at LSK kan få vesentlig bedre trener pr d.d.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • Klimtkongen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2014
                            • 419

                            #33
                            Jeg mener trener i Tippeliga eller høyere. Mange eksempler på trenere som kommer inn utenfra og trenger litt tid. Haglund brukte jo tid, Brann i år et annet eksempel.

                            Hadde jeg visst at vi beholdt alle vi vil beholde og hadde mulighet til å forsterke så ville jeg ikke vært bekymret.

                            Men jeg regner med at vi mister noen viktige spillere og at Runar gjør som f.eks Solkjær og andre norske trenere i utlandet. Henter landsmenn de kjenner, men som egentlig ikke er gode nok.

                            Men for all del, kan jo hende jeg bekymrer meg unødvendig. Håper det.

                            Kommentar

                            • Vikingur
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2006
                              • 289

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                              Jeg mener trener i Tippeliga eller høyere. Mange eksempler på trenere som kommer inn utenfra og trenger litt tid. Haglund brukte jo tid, Brann i år et annet eksempel.

                              Hadde jeg visst at vi beholdt alle vi vil beholde og hadde mulighet til å forsterke så ville jeg ikke vært bekymret.

                              Men jeg regner med at vi mister noen viktige spillere og at Runar gjør som f.eks Solkjær og andre norske trenere i utlandet. Henter landsmenn de kjenner, men som egentlig ikke er gode nok.

                              Men for all del, kan jo hende jeg bekymrer meg unødvendig. Håper det.
                              Runar has said he will absolutely not fill Lilleström with Icelandic players. If Palmason stays, I reckon one or maybe two max will come.

                              Kommentar

                              • Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 419

                                #35
                                Vel, det er jo avhengig av hvem som forsvinner og hvem som blir.

                                Om Johan, Petter og et par andre forsvinner så blir det vanskelig å erstatte dem med lønnstak på 850.000,- og null i overgangsbudsjett. Er ikke så mange Bosmanspillere på vinteren.

                                Jeg skulle gjerne hatt en trener med mer erfaring fra høyt nivå. Nå hat vi ansatt en som ikke har det. Da støtter vi han og håper det går bra. Verre er det ikke.

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                  Jeg mener trener i Tippeliga eller høyere. Mange eksempler på trenere som kommer inn utenfra og trenger litt tid. Haglund brukte jo tid, Brann i år et annet eksempel.

                                  Hadde jeg visst at vi beholdt alle vi vil beholde og hadde mulighet til å forsterke så ville jeg ikke vært bekymret.

                                  Men jeg regner med at vi mister noen viktige spillere og at Runar gjør som f.eks Solkjær og andre norske trenere i utlandet. Henter landsmenn de kjenner, men som egentlig ikke er gode nok.

                                  Men for all del, kan jo hende jeg bekymrer meg unødvendig. Håper det.
                                  Tor O Skullerud, ikke merittert i tuppeliggan i det hele tatt.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9403

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                    Jeg mener trener i Tippeliga eller høyere. Mange eksempler på trenere som kommer inn utenfra og trenger litt tid. Haglund brukte jo tid, Brann i år et annet eksempel.
                                    Amrikaner'n i Stabæk har fått det til decent på første forsøk, men han er kanskje i en klasse for seg?

                                    Uansett, så er det generelt bare pisspreik, og en unnskyldning for at det ikke leveres, når man hevder at det skal ta så lang tid "å knekke en kode" - uansett liga.

                                    For å sitere Morten Tandberg:
                                    - De beste trenerne er de som klarer å utrette noe fra start, men som samtidig har en langsiktig plan og utøver progresjon, men vi lever i en verden hvor det ikke nytter å ha lange, fine planer hvis man ikke vinner på søndager.

                                    Haglund er allerede glemt. In Kristinsson we trust!

                                    Kommentar

                                    • Klimtkongen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2014
                                      • 419

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Amrikaner'n i Stabæk har fått det til decent på første forsøk, men han er kanskje i en klasse for seg? Uansett, så er det generelt bare pisspreik, og en unnskyldning for at det ikke leveres, når man hevder at det skal ta så lang tid "å knekke en kode" - uansett liga.For å sitere Morten Tandberg:- De beste trenerne er de som klarer å utrette noe fra start, men som samtidig har en langsiktig plan og utøver progresjon, men vi lever i en verden hvor det ikke nytter å ha lange, fine planer hvis man ikke vinner på søndager.Haglund er allerede glemt. In Kristinsson we trust!
                                      Amerikaneren har jo det jeg etterlyser hos Runar...erfaring fra høyt nivå.Jeg bare ser gang etter gang etter gang gode trenere, med gode resultater i små klubber, mislykkes når de kommer til noe større, hvor resultatkravene også er større.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4377

                                        #39
                                        Man må jo se litt på situasjonen i klubben. Akkurat som at vi ikke er i nærheten av å ha råd til å kjøpe spillere på øverste hylle, så er vi heller ikke i posisjon til å hente hvem som helst av trenere. En liten stund fryktet jeg at den økonomiske krisen skulle skremme vekk det meste av trenerkandidater, og at vi måtte ende opp med en kriseløsning. Jeg er i hvertfall strålende fornøyd med at det ble Kristinsson.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                          Amerikaneren har jo det jeg etterlyser hos Runar...erfaring fra høyt nivå.Jeg bare ser gang etter gang etter gang gode trenere, med gode resultater i små klubber, mislykkes når de kommer til noe større, hvor resultatkravene også er større.
                                          Nå er det vel sånn at stort sett alle trenere mislykkes før, siden eller hele tiden. Få, om noen, som bare har levert topp resultater og ingen trenere kan garantere suksess. Skullerud rekker ikke Bob B, Fagermo, Haglund ei heller Rekdal til knærne engang, men årets trener ble han! Klubben er i en situasjon der man må velge trener på nivå for trenere uten veldig mye erfaring, eller trenere som ikke er ettertraktet. Da er jeg glad klubben tar en sjanse og velger en trener uten veldig mye erfaring, men som fortsatt oser vinnermentalitet og arbeidsglede. Jeg gir klubben og trener 100% støtte.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎