Mjøndalen - Lillestrøm SK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3324

    Kamptråd Mjøndalen - Lillestrøm SK

    Torsdag kl. 20:00. Cmore Fotball HD - Stream: drakulastream.eu - ifirstrowpt.eu

    Håper det er ok at jeg mekker nok en kamptråd her inne, er vel min tredje for sesongen - men når det allerede er kamp om to dager er det på tide med en tråd å diskutere en kamp som er meget viktig for vår del. Med tanke på kampprogrammet vårt fremover, og slik vi har fremstått - kan det bli tøft med poeng i de neste kampene, derfor er denne kampen spesielt viktig.

    Mjøndalen har fremstått meget friskt - jobber godt kollektivt, et herlig engasjement både på og utenfor banen. Etter det jeg har sett av MIF hittil denne sesongen er jeg ganske sikker på at de kommer til å overleve. Dog, de er fortsatt ubeseiret med 1-3-0 - og snart må vel også det første tapet komme? Selv om vi har sett elendig ut - er det godt å se Runar gå ut i media å kreve at spillerne blør for drakta. Laget til MIF som spilte mot Odd: http://nr.soccerway.com/matches/2015...en-if/1975023/ - Sundli er vel ute med karantene? Playmakeren Dio er ute.

    For vår del er Lundemo ute, samme med Ofkir. Stian er vel usikker? Er Bonke klar? Rex spilte for LSK2 i går - og blir vel å finne på benken. Er vel lite som tilsier at han er noe bedre enn Arnesen for øyeblikket, dessverre.

    Ønsket lag, men neppe sannsynlig:

    Origi

    Riise - SKM - Kippe - Ringstad

    Bonke - Andersson

    Krogstad - Fofana - Knudtzon

    Friday


    Kanaritips: 1-2 - Fofana og Erling. Nå må gutta reise kjerringa og ta tre poeng! Vi skal ikke bli pissa på Mjøndalen!
    Last edited by RSP; 28.04.2015, 12:23.
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

    #2
    Meget viktig kamp. Har lyst til å gi Friday og Erling mer tid sammen på topp. Mot Stabæk bar samarbeidet preg av at de ikke alltid var samspilte, og løp mye i de samme rommene. Dette kan umulig være instruksjoner eller planen fra Runar, men må tilskrives lite spill sammen og Fridays fremdels ferske erfaring på dette nivået. I perioder, særlig i 2. omgang, møtte sågar Erling som oppspillspunkt, mens Friday var på bakromsløp. Det var også tilfeller der begge omtrent gikk i samme duell, og det var dårlig avstand mellom dem. Med litt modning av denne konstellasjonen, tror jeg den etter hvert kan bli bra. Friday gir oss en annen tyngde i boksen, og frigjør plass som Erling kan utnytte enda bedre. Satser på dette samarbeidet blir drillet ytterligere etter de frustrerende episodene mot Stabæk. Når Erling får mer feeling med hvordan Friday spiller og tenker, og rollefordelingen blir enda bedre avklart og drillet, har jeg egentlig stor tro på disse to sammen. Erling imponerer også mer i år i banespillet, og ser skarpere ut i enkelte situasjoner som spiss enn tidligere. Håper de får litt tid sammen på å bevise at dette kan ha noe for seg.

    Mjøndalen bør være et lag som passer oss bra, og som matcher vår backrekke godt ved at de største styrkene våre er i lufta og ikke langs bakken. Denne matchen bør også passe et arbeidsjern som Margiersson bra, ettersom dette oppgjøret trolig blir en slitekamp.

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #3
      vil ha Erling og Fofana på kantene Friday og Vilhjálmsson som spisser i en 442 formasjon.

      Kommentar

      • TomLundby
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 616

        #4
        Den beste førstelleveren er nå Origi-Nordermoen, Kippe, Amundsen, Ringstad - Riise, Lundemo, Andersson, Kind Mikalsen - Fofana, Pellegrino. Det laget har egentlig det aller meste og ville aldri rykka ned fra Tippeligaen anno 2015. Med Nordermoen og Lundemo ute overtar Kundtzon (dessverre finnes det ikke alternativer jeg kan navnet på) og Margeirsson deres respektive plasser og vi har 1-ellevern til helga. I tillegg holder Rexhepi, Ofkir, Vilhjalmsson og Friday nogenlunde tippeliganivå, noe som betyr dobbel dekning på alle plasser unntatt keeper og høyreback. Alt i alt mer enn nok til å slå Mjøndalen.

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2527

          #5
          Pellegrino foran Friday? I mitt hodet er det motsatt syv dager i uka.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1214

            #6
            Riise grein fælt på nesa i sluttminuttene på søndag, så det å spare han til søndag tror jeg er realistisk. Amundsen inn på backen og Rex på stopperplass kan vel da være et alternativ.

            Kommentar

            • krogen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2009
              • 228

              #7
              Klassisk 4-4-2 sikrer årets første seier: Origi-Riise,Amundsen,Andersson,Ringstad-Fofana,Margeirsson,Innocent,Kind Mikaelsen-Friday,Vilhjalmson

              Kommentar

              • Bibaboy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 712

                #8
                Det som må ligge i bunn i hver eneste kamp fremover er INNSATS. Om noen så Hull slå Liverpool i går skjønner alle hva jeg mener. Et lag som jobber kollektivt med knallhardt press på ballfører er svært vanskelige å slå. Vi har ikke engang vært i nærheten av å "gi alt" i de 4 første kampene. Mot Mjøndalen i morgen skal og bør vi løpe motstanderen i senk. Vi snakker her om helproffe fotballspillere som trener hver eneste dag. Jeg synes det er direkte flaut å se på spillere som tilsynelatende ikke er interessert i annet enn lønningsposen. LSK har desverre endel av disse. Håper nå Kristinsson får fartpå gutta og sørger for at de gir full gass fra start. Det forventer jeg faktisk.
                Fugla Forever

                Kommentar

                • magnuslt
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2011
                  • 213

                  #9
                  Jeg vil ha Pelle og Friday på topp. Spare søpla-dödaren Erling til søndag.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3150

                    #10
                    Her er det fart og trøkk som gjelder. Jeg vil se krigerne våre, jeg vil se Riise, Kippe, Finnur og Arni - og helt fremme en Erling som skinner.

                    Kommentar

                    • Tvilling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 1467

                      #11
                      Her kan vi få se hva som ligger i å "gi alt". .. Mjøndalen ser ut til å virkelig være en god målestokk. Av det jeg har sett, har Mjøndalen hatt en kollektiv innsats til krampa tar en..
                      Denne kampen blir ikke lett, men klarer vi å komme opp på samme innsatsnivå - så kan det bli poeng.

                      Kommentar

                      • Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Børge
                        Pellegrino foran Friday? I mitt hodet er det motsatt syv dager i uka.
                        Når ingen presterer av spissene, så kan vel likesågodt Pelle få prøvd seg. Litt annerledes osv..
                        Men hippsomhapp for meg. Er mer skeptisk til Arni og Erling, men håper de knuser til på Mjøndøln.

                        Syns ikke EK som h-back erstatning er så dårlig heller. Rula etter hvert b mot rbk 2013.

                        Kommentar

                        • tilt
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 813

                          #13
                          Etter hva lagene har prestert så langt i år er det liten grunn til å glede seg til denne. Mjøndalen kommer til å jobbe, løpe, takle og krige, det vet vi, men hva skal vi svare med? Den gi alt garantien burde kommet med et forsikringsbevis, for her kan jeg ikke se hvordan vi skal vinne krigen. Hadde samme feelingen mot Stabæk, og da prikka jeg en B til 4.20 i odds.
                          Føles merkelig å møte Mjøndalen og vite at vi er underdogs. Det er ihvertfall noe å ta med seg. Vi har alt å vinne.
                          Håper vi unngår skader for søndagens kamp er jo sånn sett mye viktigere, og rent objektivt burde vi jo være nærmere 3 poeng her enn på søndag. Skal jeg tippe på noe tror jeg vi kommer ut med 1 p på disse to...

                          Tipper følgende lag:

                          ------------Origi-------
                          BHR-Amundsen-Kippe-Ringstad
                          ---------Finnur-Johan----------
                          Krogstad---Vilhjalmson--Fofana
                          -----------Erling-----------

                          Håper på dette (Men det skjer ikke)

                          ------------Origi-------
                          BHR- Amundsen - Kippe - SKM
                          -------Finnur-Johan----------
                          Erling--Fofana--Ringstad
                          -------- Friday-----------
                          livet er en gamp for de som ikke kan si k
                          https://twitter.com/#!/KjetiI

                          Kommentar

                          • mrognan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 845

                            #14
                            Håper på et hederlig resultat og at Fofana ikke drar på seg gult kort.
                            Morten

                            Kommentar

                            • fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1214

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av mrognan
                              Fofana ikke drar på seg gult kort.
                              Hvis han spiller så. RB melder at han er usikker og at han har stått over treninger

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                Hvis han spiller så. RB melder at han er usikker og at han har stått over treninger
                                Hvilken Gud har vi fornærmet, for å fortjene dette skadehelvete vi har nå?

                                Kommentar

                                • Herman
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 1101

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                  Hvilken Gud har vi fornærmet, for å fortjene dette skadehelvete vi har nå?
                                  Kanskje vi ser en konsekvens av den økte treningsmengden og kondisjonsfokuset fra oppkjøringen?
                                  Twitter

                                  Kommentar

                                  • Freddolini
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Jan 2015
                                    • 4

                                    #18
                                    Gjetter på Origi-Riise, Arnesen, Kippdaddy, Ringstad - Margeirsson, Andersson - Krogstad, Fofana, Vilhjalmsson (mulig bytte plass på de) og Erling på topp.

                                    Ikke det laget jeg håper på personlig, men sånn er det som regel.

                                    Kommentar

                                    • mrognan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 845

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                      Hvilken Gud har vi fornærmet, for å fortjene dette skadehelvete vi har nå?
                                      Kanskje en sammenheng med dette som skjedde i høst?

                                      LSKs fysioterapeut Geir Kåsene er hentet til Legia Warszawa av tidligere LSK-trener Henning Berg.
                                      Morten

                                      Kommentar

                                      • Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

                                        #20
                                        Frykter at du har helt rett mrognan. Dette har bekymret meg helt siden Kaasene ble borte.
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

                                        Even Nordlien

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎