RBK-LSK, Lerkendal lørdag 9. mai.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    Cirka 30 prosent av folka her inne, var kronisk i mot Haglund. Han kommer ikke tilbake med det første. Nå må vi samles om treneren vår. Nedover i Europa har du masse kaosklubber hvor supporterne er med på å presse klubbene til å sparke trenere flere ganger på kort tid. Det blir det sjelden resultater av. La nå Runar få ut sesongen på seg. Vi rykker uansett ikke ned, for det er noen skikkelige dårlige lag i ligaen, og vi er ikke helt der.

    Kommentar

    • Fugl1970
      Medlem
      Møteplager
      • May 2008
      • 99

      Må tørre for å vinne. Trudde Runar var en offensiv type, men det virker stikk motsatt spør du meg. Vi er faen så feige.
      Selv på Åråsen er vi feige.

      Kommentar

      • fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1214

        Runar sier: Hadde vi vært fire bak hadde det vært enda lettere for dem.

        Tenk å si det a.. Det er ganske oppsiktsvekkende spør du meg.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9386

          Opprinnelig skrevet av dollyholly
          Gi kristinsson tid for faen og støtt laget. I år er det kamp for å overleve
          Enig. (uten å ha sett gårsdagens kamp)

          Er noe uforløst i lufta.

          Og spillera må også ta ansvar for at penis suges. Basisferdighetene er jo grelle, noe som ikke er Kristinsson sin feil.

          Kan det dessuten være at spillera ikke helt "lar seg kjøpe" av opplegget til Kristinsson? Noe som går ut over innsatsen? #gialtgaranti

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2125

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Frykten for å tape overgår lysten til å vinne.. Vinnermentaliteten er totalt fraværende. Det er ikke ordene (bl.a. ref gi alt garanti) som blir sagt som viser vinnermentalitet, men måten man sier ting på og måten man fremstår på. Når man sier før kampen at man har byttet formasjon for å prøve å holde nullen, så har man jo alt tapt.. Vinne fotballkamper handler om å score mål, ikke unngå å slippe inn mål. Etter 16. Mai må klubben ta en skikkelig evaluering, for dette må få konsekvenser!
            Får ikke gitt mange nok tomler opp, her jeg sitter med mobiltelefonen.

            Men dette er så kloke og riktige ord ,og en av de beste innleggene her på lenge, etter min mening.

            Kommentar

            • Pingla
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 364

              At trenerne velger en skikkelig defensiv oppstilling i en bortekamp er muligens ikke optimalt, men kan ihvertfall forstås.
              At de på ramme alvor tror at å FJERNE en spiller på vår midtbane og isteden ha en stopper til skal bidra til å gjøre oss vanskeligere å bryte ned er jo direkte tjenesteforsømmelse.
              ¯\_(ツ)_/¯

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Jeg vet ikke en gang hvor jeg skal begynne etter kampen i går. Det var pinlig fra start til slutt og en taktisk fadese mot et lag vi naturligvis skulle slite mot uansett. Jeg pinte meg selv til å se 1.omgangen en gang til i dag for å faktisk få bekreftet at den var så dårlig som jeg husket det, og det kan jeg bekrefte at den var.

                1. 5-3-2 formasjonen i seg selv synes jeg kan være spennende, men da må man ha trent på hvordan man skal spille sånn, og ikke minst skille tydelig mellom angrep og forsvar. Det krever kjapp omstilling og den aggressiviteten Runar K etterlyste i går. Som jeg har sagt tidligere er det skremmende å se i hvor liten grad Norske fotballspillere klarer å ha et lavt press med HØY intensitet. Chelsea kan ligge med 10 mann rundt egen 16-meter å forsvare seg ganske komfortabelt fordi de klarer å ha høy aggressivitet og intensitet i spillet allikevel og omstiller kjapt når de vinner ballen.
                Juventus har hatt flere gode sesonger i en 5-3-2 formasjon, som kjapt blir 3-4-1-2 når de vinner ballen med gode offensive og løpssterke backer, som vi også har i Norsk standard i Ringstad/SKM og BHR.

                2. Det som skjer inne i egen (begge) 16-meter(e) er så kritikkverdig at jeg ikke har ord. Dette er ikke noe som er nytt under Runar K, men noe som har hengt med dette laget siden slutten av Henning Berg sin tid og var spesielt svakt de to første årene under Magnus Haglund, men også i fjor ble mange kamper avgjort med lite besluttsomhet i boksen. Dette er en av områdene jeg håpet Runar K skulle videreutvikle fra LSK anno 2014

                3. Hvor har det blitt av tryggheten laget hadde med ball i fjor? I kampen i går forstår jeg at man går ut forsiktig, men når man har ballen i laget må man evne å holde litt mer på den for å ta av presset litt. Noen sier at vi ikke har spillerne til det, men det er jeg ikke enig i. Etter ca halvtimen i går har vi kanskje kampens fineste angrep der vi ser potensialet i de spillerne vi har som ender med en BHR avslutning fra skrått hold.
                Jørgen Kolstad er forøvrig en glimrende ballspiller som er en av sesongens lyspunkt for min del. Han kan bli god om man får brukt han riktig fremover.

                4. Jeg vil heller at Runar K nå bestemmer seg for hva man vil oppnå fremover og trener på det i både kamp og på trening istedenfor å famle i blinde etter en løsning. Sånn det er nå, så føler jeg man eksperimenterer mer enn man gjorde i treningskampene som vel egentlig burde vært arenaen for det.

                5. Egentlig litt utenfor kampen i går, men skadesituasjonen er skremmende og neppe tilfeldig. Her må det letes med lys og lykter etter årsaker, fordi dette kan ikke fortsette om man skal overleve i Tippeligaen 2015.

                Jeg er fremdeles meget skeptisk til ansettelsen av Runar K i utgangspunktet og synes ingenting tilsier at dette var riktig type for sportsklubben i den situasjonen man var i etter forrige sesong. Jeg er allikevel villig til å gi han litt mer tid, men jeg tror dessverre ikke klubben har råd til å vente for lenge med å ta grep hvis dette fortsetter.
                Ja, vi hadde et godt, og ekstremt viktig resultat mot MIF, samt en god periode rett etter pause mot et vif som taper mot alle om dagen, men ellers har dette sett veldig svakt ut til nå. Molde er i alle fall ikke uslåelig om dagen, og jeg forventer i det minste å se et lag som er skrudd på fra start mot de til uka.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  LSK skal takke det tette kampprogrammet for at det ikke ble pinlige sifre i går. Den eneste grunnen til at vi kom litt inn i kampen var at RBK ikke gadd mer i 2.omgang. De begynte jo å spare krefter til neste kamp allerede i pausen. Og ennå var vi ikke i nærheten av å skape en skikkelig sjanse.

                  Det som irriterer meg noe jævlig er at den samme forklaringen/unnskyldningen kommer hver gang. "Vi er for passive". Hvorfor i helvete gjør dere ikke noe med det da? Det skjer jo det samme hver gang! Er det så vanskelig å være påskrudd fra første spark? Jeg kan nesten ikke huske sist LSK tok tak og kjørte en match fra start. Hvorfor?? Det er helt håpløst at vi hver gang må slite med å jobbe oss inn i en kamp. Smell til fra start da!

                  En annen ting som irriterer meg noe jævlig er at vi egentlig er mye bedre. Som 2.omgang mot Start, som 2.omgang mot Søpla, som 2.omgang mot Mjøndalen. Hvorfor er vi så forbanna feige? Tenk offensivt da! Vi må ha fokus på å vinne, ikke prøve å unngå å slippe inn mål. Og hver gang vi kjører en match, og enten får utligning eller tar ledelsen, så slipper vi oss ned to hakk igjen. Faen ass, kjør på for mål nummer 2! Det irriterte meg mot søpla. Vi kjørte fullstendig over dem, men når vi får scoringen så blir vi feige igjen. Akkurat mot søpla så er det litt spesielt, men det er sånn i alle andre kamper og.

                  Forventer at flere i klubben står frem snart og tar tak!
                  ..................

                  Kommentar

                  • runarM
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 565

                    Og dette mr _Jonern, oppsummerer hvorfor jeg har blitt skeptisk til RK. Dette er hans forbanna jobb. Spillere kan ha dårlige dager på jobb, gjøre personlige feil og være dårligere enn forventet. Men laget som helhet fremstår paralyserte store deler av samtlige kamper så langt i år. Dette er en trener-greie, ikke en spiller-greie.
                    runarM

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Jeg utfordrer alle dere som sitter her inne og slenger negative ting om Lsk til å komme på kamp mot Molde , jeg blir flau når jeg leser kamprapporten fra kamper og de som sitter å slenger dritt sitter i hus ikke langt fra Åråsen.... KOM DERE TIL HELVETE PÅ KAMP OG HJELP LAGET DERE LIKSOM ELSKER.

                      Kommentar

                      • tilt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 813

                        Her er Vegard Hansens oppildning og inngang til kampen mot Rbk.
                        En litt annen innstilling en vår sjef... Kan ikke annet enn å like Vegard Hansen ass.

                        "
                        – Dypt inne i mitt brune hjerte er det en liten kullsvart flekk som trigges av slike utfordringer. Selv om jeg vet det blir tøft. Det er nødt til å bli vanskelig. Det blir sikkert tap. Men det er ikke helt sikkert, våre brune gutter har vist seg vanskelige å slå. Så vi prøver, karer. Vi kliner til dem i høyt press. Disse også. Selveste Rosenborg. Vi legger oss ikke for noen, skriver Hansen.Vi klarer ikke å spille ut Rosenborg. Men vi kan gjøre det vanskelig for dem. Det verste vi kan gi dem er et Mjøndalen-lag med spisse albuer og skarpe knotter, som smeller inn i hver eneste duell. Hele tiden. Hver gang. La dem merke at det gjør vondt å møte bruntrøyene. La dem merke at vi kan, selv om vi er små, skriver Hansen - og fortsetter i en noe grov stil:
                        – Så spis fluesopp som matchmat, sprut sennep i ræva og smør varmesalve på balla. Her må det løpes som aldri før. Så får vi se. Om det blir slakt eller sensasjon. "

                        Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.
                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                        https://twitter.com/#!/KjetiI

                        Kommentar

                        • tilt
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 813

                          Innstillinga ser ikke ut til å hjelpe så mye da...
                          livet er en gamp for de som ikke kan si k
                          https://twitter.com/#!/KjetiI

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            Opprinnelig skrevet av tilt
                            Innstillinga ser ikke ut til å hjelpe så mye da...
                            Kremt..

                            Kommentar

                            • tilt
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 813

                              Facepalmikon
                              livet er en gamp for de som ikke kan si k
                              https://twitter.com/#!/KjetiI

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3329

                                Mjøndalen slår RBK på innsats - snur 0-2 til 3-2. Her har Runar å LSK litt å lære... Der ser man hvor langt en kommer med innsats og tæl.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13271

                                  Siden innsats og tæl tydeligvis er fremmedord i LSK (eller i beste fall tomme reklamejippoer man kan ta lett på) er det vel bare å gå for sennep- og varmesalvetrikset?

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2529

                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Siden innsats og tæl tydeligvis er fremmedord i LSK (eller i beste fall tomme reklamejippoer man kan ta lett på) er det vel bare å gå for sennep- og varmesalvetrikset?
                                    Slapp av. Har "gi alt" - garantien.....
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • Lillestrøm Kirke
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 1470

                                      Opprinnelig skrevet av tilt
                                      Her er Vegard Hansens oppildning og inngang til kampen mot Rbk.
                                      En litt annen innstilling en vår sjef... Kan ikke annet enn å like Vegard Hansen ass.
                                      Jeg lurer mer på hva han sa før kampen mot oss (1-4).
                                      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1214

                                        Hvis en må bli bedt om å være gira før en går ut på banen har man et problem. Treneren skal riktignok bidra, men det er spilleren sitt ansvar å utføre arbeidsoppgavene sine.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎