Lillestrøm SK vs Viking FK, Søndag 7/6 kl 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • nebbjævel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2009
    • 511

    Ser i avisa at Amundsen tar på seg skylda for baklengsmålet. Kan det være nødvendig ? En ellers god BHR sendte jo en forferderlig tversoverpasning rett i beina på Vikingfolket og satte dermed opp hele angrepet som førte til goalen, og for å toppe det hele var han feilplassert da Berisha fikk ballen. Rett skal være rett.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Jeg synes vi leverer en ekstremt variabel kamp som minner om mye av det vi har opplevd de siste årene, men deilig seier og flere gode prestasjoner.

      Første 5-10 minuttene er veldig bra. Vi setter opp bra med tempo og kommer til et par brukbare sjanser ved blant annet Pelle.

      Fra 10-35 minutter henger vi ikke helt med spillemessig, selv om vi da også kommer til en brukbar sjanse fordi EK bare er helt rå om dagen. Vi blir liggende for høyt med to rene spisser og lar Viking upresset få tre opp i mellomrom og videre ut på løp fra kanten. Kunne blitt utnyttet langt bedre og Origi gjør en redning av de sjeldne på Tippeliganivå mens Kippe er strålende i feltet.

      30-45 minutter endrer kampbildet seg igjen, da Fofana først av alt varter opp med det kun Fofana kan. Rett og slett magi. I minuttene etter dette er også resten av laget tydelig inspirert og da klarer vi å flytte presset såpass høyt i banen at to rene spisser lønner seg i større grad med gjenvinninger høyt.
      2-0 er en skikkelig EK scoring og viser med tydelighet hva slags selvtillit han har om dagen. Først kommer han seg løs med et lite rykk før han også løper opp sin egen retur på rå vilje og kipper ballen i Messi-stil over keeper. Helt konge!

      45-60 minutter henger vi overhodet ikke med igjen. Nok en gang lar vi Viking upresset spille opp i mellomrom, men nå er det også flinkere til å utnytte bakrom som gjør at de kan slå enda et steg fremover. Når 1-2 sitter er jeg overbevist om at vi aldri kommer oss unna med tre poeng i denne kampen selv om vi får en og annen brukbar overgangsmulighet, så blir det for passivt over hele banen.

      60-90 minutter klarer vi å ta oss sammen igjen. Krogstad kommer inn og gjør en god jobb defensivt og viser også at han kan holde på ballen offensivt. Brændsrød inn tilbyr litt med bredde i overgangene og åpner opp mer sentralt, samtidig som vi evner å ta bedre vare på ballen igjen og er til slutt nærmere 3-1 enn Viking er 2-2.

      Skulle likt å sett at man tok grep i Viking sine gode perioder ved å flytte en spiss ned i press på ballfører for å hjelpe Margeirsson og JA, slik at de ikke måtte ut av posisjon for å gjøre det. Kunne fort blitt straffet der, selv om vi totalt sett skaper flest sjanser.

      +++ EK er fantastisk om dagen. Et konstant uromoment offensivt i hele kampen og skaper flere sjanser for både seg selv og andre. Merker meg forøvrig at han har sluppet opp litt på de defensive løpene de siste kampene, og har sånn sett kanskje mer energi når han får ballen offensivt. Kan dette være bevisst fra treneren for å utnytte hans hurtighet mer offensivt? Virket i alle fall å ha masse sprut i beina og det er sjelden spillere med den eksplosive muskulaturen han har er så lite skadet og orker så mye som han har vist de siste 3-4 sesongene for oss.

      ++ Frode Kippe sto for meg frem i dag igjen som en skikkelig leder i både prestasjon og kroppspråk i dag. Er denne mannen en dag over 25 år? Tydelig at det kostet en del og man så en klar lettelse etter kampslutt når kapteinen la seg redd ned på gresset. Har et par kjempeviktige involveringer i spesielt 1.omgang og styrer forsvaret bra igjennom etter utligningen til Viking.

      + Moryke Fofana er Tippeligaens overlegent beste offensive spiller når han orker og vil. Har litt for mange av perioder i dag også, men scoringen og et par andre involveringer er så langt over Tippeliganivå at det blir vanskelig å komme utenom han. Klarer man å få han på en ny kontrakt, så kan han gjøre det Alanzinho gjorde for Stabæk for oss til neste år. Har potensiale til å avgjøre alle fotballkamper uansett hvordan kampbildet er.

      - Synes BHR spiller en svak kamp til han å være i dag.
      Var veldig tydelig etter Strømmen kampen, men synes ikke han leverer opp mot sitt beste i denne matchen og blir reddet av laget han med rette var misfornøyd med sist i dag. Henger etter på 1-2 scoringen og snur ryggen til i litt for mange 1 mot 1 dueller som viser at han ikke har all verdens erfaring som back. Er heller ikke rå offensiv, selv om den delen av spillet er bedre.
      Det er uansett greit at BHR ikke er den som leverer best i dag, da jeg vet han kommer tilbake allerede neste kamp.

      Vi har uansett kontakt med teten og er omtrent der vi burde være og jeg forventet før sesongen, selv om poengene har kommet i litt andre kamper enn man kanskje trodde. Kolstad og Pelle gikk også av med skader i går, og jeg er nok redd det eneste som kan felle oss denne sesongen er om man ikke får kontroll på skadene.

      Nå gleder jeg meg til Sandefjord, der jeg også skal være tilstede. Deilig med en fuglamatch en kort 20-minutters tur fra hjemmet.

      Kommentar

      • Percy Nilegård
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 5146

        En ting det må bli slutt på er denne jævla rygginga. Mista telling på hvor mange ganger Viking fikk skyte upressa fra 20 meter og inn. Luker mann bort dette og dårlige avklaringer i egen boks, så blir det veldig bra. Tipper 50 prosent av baklengsmåla våre har kommet på grunn av dette de siste åra.
        "Alltid blodsprengt"!
        Fong/Macho

        Even Nordlien

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Opprinnelig skrevet av Totti21
          man så en klar lettelse etter kampslutt når kapteinen la seg redd ned på gresset.
          Skulle naturligvis være "rett ned på gresset". Herlig skrivefeil.

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            Må bare si at dette var utrolig deilig etter denne glemte kampen. Forfana og Knudtzone, ahh vi har et av landets beste angrep.

            Viking spillerne burde fått en dose med juling, makan til rasshøl. Synd ikke Kippe ga Danielsen og co en kjempe tofotstakling og en verbal overhøvling etterpå.

            Så til Tv2. Nå MÅ dere for f%¤n få bort Drillo. Rett før reduseringen så smeller han til med at han ønsket en viking redusering... Javel, er det greit? Burde han heller kanskje sagt at kampen trenger et mål for spenning?
            Bredeli: Det er blåst frikast til LSK? Jaha, er vi på håndball nå...

            Hjelpes!

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Jeg syns bredeli er herlig. Et bedre engasjement er det ikke mange som har for jobben sin uten at det virker påtatt. Et lite frikast i ny og ned ekle så farlig for min del.

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3159

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Jeg syns bredeli er herlig. Et bedre engasjement er det ikke mange som har for jobben sin uten at det virker påtatt. Et lite frikast i ny og ned ekle så farlig for min del.
                Beklager å måtte være uenig. Bredeli er ikke like ille som Ernst Lersveen, den i særklasse verste reporteren gjennom historien, men han blir for mye for meg likevel.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2529

                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Beklager å måtte være uenig. Bredeli er ikke like ille som Ernst Lersveen, den i særklasse verste reporteren gjennom historien, men han blir for mye for meg likevel.
                  Bredeli er ikke den verste, men Drillo har dessverre begynt å høres ut som en parodi på seg selv. Jeg så kampen fra stadion i går, men har hørt han tilstrekkelig på tv i år til å konkludere på det. Er også ganske så trist å høre han etter kampen - mannen vrir seg som en ål for å slippe å gi laget LSK skryt.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2888

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Bredeli er ikke den verste, men Drillo har dessverre begynt å høres ut som en parodi på seg selv. Jeg så kampen fra stadion i går, men har hørt han tilstrekkelig på tv i år til å konkludere på det. Er også ganske så trist å høre han etter kampen - mannen vrir seg som en ål for å slippe å gi laget LSK skryt.
                    Dere bør åpne øra for hva mannen faktisk sier. Han er blant annet en av få som poengterte at vi var best i første omgang, og at 2-0 til pause var fullt fortjent, og at vi etterpå vant fortjent. At han kårer Bytiqi (eller hvordan det skrives) til vinneren av "talentkonkurransen" er også helt greit. Han gjorde ikke bort seg, og Krogstad var ikke oppsiktsvekkende god, sjøl om han klarte seg bra. Drillo ser fotball på en litt annen måte enn de fleste, men ingen skal ta fra ham hans fremragende analytiske evner. Og at det balltrillinga vi holdt på med i slow motion i store deler av kampen er drepende kjedelig og fullstendig intetsigende, er jeg helt enig med ham i. Det er den verste delen av arven etter Haggis.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                      Og at det balltrillinga vi holdt på med i slow motion i store deler av kampen er drepende kjedelig og fullstendig intetsigende, er jeg helt enig med ham i. Det er den verste delen av arven etter Haggis.
                      Han pleier forøvrig å være ekstremt flink til å påpeke hvor lite man skaper mot etablert og at alt som skapes kommer via overganger og dødballer. I går scoret LSK begge sine mål etter lange angrep mot etablert.

                      Ellers må jeg si meg fullstendig uenig med deg i din vurdering av spillestilen. 9 av 10 lag i Norsk fotball spiller direkte fotball som baserer seg på tilfeldigheter og å utnytte feil hos motstanderen. Det er deilig å være litt annerledes, og ikke minst gir det resultater kontra det pisset vi holdt på med i starten av sesongen.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                        Og at det balltrillinga vi holdt på med i slow motion i store deler av kampen er drepende kjedelig og fullstendig intetsigende, er jeg helt enig med ham i. Det er den verste delen av arven etter Haggis.
                        Men man er ikke en god ekspert når man ikke eier respekt for andre måter å spille fotball på enn den en selv foretrekker. Det mest påfallende er som nevnt hans stadige pirking på norske lags manglende evner mot etablert forsvar, samtidig som han uffer seg fælt når en overgang ikke tas. I går brukte han ikke muligheten til å gi LSK skryt for det første, fordi det var altfor lite av det andre. Det ble til tider svært grettent.

                        Man kan mislike såkalt balltrilling, Runar selv synes det var i overkant mye og ikke for første gang i år, men for et lag der mange spillere er svært slitne er det faktisk en nødvendighet til tider. Man kan jo bare lure på hvorfor Drillo ikke får slippe til i PL-studio, men heller forpeste TL med å si hvor mange dårlige kamper han ser. Snakk om å selge eget produkt!

                        Kommentar

                        • Marit
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2010
                          • 885

                          Apropos kvalitet på produktet tv2 produserer synes jeg det lille tilløpet til analyse fra Freddy dos Santos var bra i går, hvor han gikk gjennom magi-scoringene til Foffen og viste hvordan lagkameratene bidro til å dra unna forsvarsspillerne slik at Foffen fikk friere bane. Mer av dette, tv2!
                          Andas in och andas ut
                          Orkar jag så orkar du

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2529

                            Opprinnelig skrevet av Marit
                            Apropos kvalitet på produktet tv2 produserer synes jeg det lille tilløpet til analyse fra Freddy dos Santos var bra i går, hvor han gikk gjennom magi-scoringene til Foffen og viste hvordan lagkameratene bidro til å dra unna forsvarsspillerne slik at Foffen fikk friere bane. Mer av dette, tv2!
                            Var nok under en viss tvang - må gjøre det når det tross alt er hovedkampen... Hadde det ikke vært hovedkampen denne runden, ville det blitt dratt langt inn i sendingen før TV2 annonserer at nå skal vi se på fotball: Brann i OBOS-ligaen.

                            Beklager at jeg er negativ, men de som sitter i studioet engasjerer meg relativt lite....
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9386

                              cMore er best på det faglige.

                              Skiri og Ivers(!) er suverene og nøytrale.

                              Men BØRRESTAD... HAN ER JO LITT FOR SLITSOM DA!!!!

                              Så blir litt hipp som happ.

                              TV2 sitt sensasjon-sensasjon og fjolleri vs Børrestad,sånn egentlig.

                              Og kanskje TV2 er flinkere på repriser.

                              Samma faen


                              Kommentar

                              • LasseN
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1610

                                Enten var jeg helt kake etter å ha kommet hjem fra Danmark rett før kampstart,eller knapphullskameraet de skulle ha på på dommeren, fungerte det ikke? Så bare kameraet til Runar på web.
                                LasseN

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  Opprinnelig skrevet av LasseN
                                  Enten var jeg helt kake etter å ha kommet hjem fra Danmark rett før kampstart,eller knapphullskameraet de skulle ha på på dommeren, fungerte det ikke? Så bare kameraet til Runar på web.
                                  Aner ikke, men det er noe forbanna tull. hadde det vært et action cam på dommerens hodet, med godt fokus, så kunne det vært interessant å sett kontroversielle situasjoner, men slik som dette var satt opp var det bare tull.

                                  Kommentar

                                  • Kristian
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2004
                                    • 690

                                    Hadde vært kulere å hatt en mikrofon på dommeren.

                                    Drillo elsker vålerenga så han har jeg sluttet å høre på for lenge siden.

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      Opprinnelig skrevet av Kristian
                                      Hadde vært kulere å hatt en mikrofon på dommeren.

                                      Drillo elsker vålerenga så han har jeg sluttet å høre på for lenge siden.
                                      Drillo er rett og slett en ræva kommentator. For det første går det vel nesten ikke an å bli særlig mere negativ. Videre er han, som du påpeker, ekstremt biased. Positiv omtale av f.eks. LSK sitter uhyggelig langt inne. Positiv omtale av VIF, samtlige Østfold-lag, og stort sett alle andre fotballlag med 'arbeiderklasse'stempel, uansett hvor ræva fotball de spiller. Han kjører på med sine kjepphester, den gamle, bitre mannen. Det bør han få gjøre videre på privaten, ikke på live TV. TV2 må da bry seg litt mere om produktet de lager enn dette??? Se å få vekk den gamle sure og reumabefengte gamperæva. Du har gjort ditt, Drillo. Seriøst. Greit at du gjerne vil tjene litt ekstra spenn. Spill heller lotto. Bli pensjonist allerede. Adjøss!
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2888

                                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                        Drillo er rett og slett en ræva kommentator. For det første går det vel nesten ikke an å bli særlig mere negativ. Videre er han, som du påpeker, ekstremt biased. Positiv omtale av f.eks. LSK sitter uhyggelig langt inne. Positiv omtale av VIF, samtlige Østfold-lag, og stort sett alle andre fotballlag med 'arbeiderklasse'stempel, uansett hvor ræva fotball de spiller. Han kjører på med sine kjepphester, den gamle, bitre mannen. Det bør han få gjøre videre på privaten, ikke på live TV. TV2 må da bry seg litt mere om produktet de lager enn dette??? Se å få vekk den gamle sure og reumabefengte gamperæva. Du har gjort ditt, Drillo. Seriøst. Greit at du gjerne vil tjene litt ekstra spenn. Spill heller lotto. Bli pensjonist allerede. Adjøss!
                                        Jeg for min del er motstander av at høyreekstreme skal få "lov til" å uttale seg om den erklærte venstrradikale Egil "Drillo" Olsen på offentlige nettsider. Hva de gjør hjemme på dassen driter jeg i.

                                        Innlegget ditt er så fullt av dritt, feil og logiske kortslutninger at det ikke er verdt å kommentere nærmere.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7042

                                          Aaaah, endelig kamp på Åråsen for meg igjen (etter at minsten begynte på hockey, forsvant siste rest av fritid).

                                          Moro med seier, og i motsetning til mange, var jeg ikke så voldsomt bekymret det siste kvarteret.

                                          Jeg syntes vi hadde bra kontroll da og var solide og vel så det. Spillemessig var det ikke den store kampen. Syntes Johan var mindre involvert enn jeg hadde ventet. Finnur var bra i gjenvinning og er en skikkelig fucker å møte, men fortsatt altfor høy feilprosent.

                                          Frode og Erling våre beste, syntes jeg. Og vi ser solide ut bakover, vi er vanskelig å bryte ned. Marius Amundsen har vokst med ansvaret.

                                          Unngår vi for mange skader, mener jeg dette laget er godt nok til å klare topp fem.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎