Stabæk – LSK, søndag 16. august kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    Ufattelig at forumet har hatt en tråd om at "Occean må vekk fra klubben" på hovedforumet, et par år senere ser vi denne sportslige falitterklæringa løpe rundt i samtlige kamper og bli geniforklart. Er sikker på at finnur kan utrette magien sin fra benken eller island, da han knapt gjør noe fornuftig på banen. Om dette er en spiller som "dekker rom", "er best uten ball" eller "gjør en usynlig jobb" må dere ringe til landets sportsjournalister, for de ser åpenbart heller ikke ut til å se noe som helst magi hos denne 2./3. divisjonsspilleren. Personlig tror jeg dette er RK's ukjente sønn som får spilletid fordi det i garderobeskapet hans ligger en frankert konvolutt adressert til RK's kone inneholdende et DNA-svar på farsskap.

    Kommentar

    • HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Så du mener at en trener har minimal innflytelse på et lag?
      Neinei, men selv ikke José Mourinho hadde ledet Start til seriegull. Stabæk har 3 ting som utgjør forskjellen mellom topp og ingenmannsland: Bob Bradley, en vesentlig bredere, skadefri og bedre stall, og Adama Diomande...
      ***Større baller enn vett***

      Kommentar

      • Rune
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 1229

        Opprinnelig skrevet av LS89
        Men dette Obos-mannskapet tok tre poeng - gjennom en hårføner i pausen. Trollmannen kaller gutta i studio han. Han er taktisk geni. Slutt å snakk bort prestasjonen. Det er ikke flaks som gjør at Erling dekker Dio på 2-2, det er taktisk krise.

        Det vi presterte i 2.omgang var Obosnivå.
        Bob Bradley er åpenbart en god trener (tippeligaens beste med en mil), men at det er hans trekk i pausen som gjør at de vinner går jeg ikke med på. Stabæk gjør ikke noen god andre omgang heller, men skal ha kred for at de greier å skvise ut tre poeng på en dårlig dag. Sånn er det når det ene laget har flyt og den andre sliter. Hva folka i studio kaller Bradley driter jeg i. At de kaller ham trollmann og taktisk geni sier litt om hva slags trener freddy, jesper og ole martin har hatt opp igjennom.

        Runar er en talentfull trener, men har en lang vei gå før ha er på Bradley sitt nivå. Jeg tror han kan komme dit på sikt, og med tanke på at alternativene våre er ikke-eksisterende er jeg tålmodig så lenge vi spiller som vi gjorde i dag.
        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
          Neinei, men selv ikke José Mourinho hadde ledet Start til seriegull. Stabæk har 3 ting som utgjør forskjellen mellom topp og ingenmannsland: Bob Bradley, en vesentlig bredere, skadefri og bedre stall, og Adama Diomande...
          Vedder armen min på at de fleste før sesongen ikke ville byttet bort veldig mange av LSK spillerne mot stabæk spillere...

          Kommentar

          • HolterKanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 1603

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Vedder armen min på at de fleste før sesongen ikke ville byttet bort veldig mange av LSK spillerne mot stabæk spillere...
            Det kommer vel muligens av at man lever I trua på det man har, så lenge som overhodet mulig? :P
            ***Større baller enn vett***

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3175

              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Ja nå er jeg spent,, gutten har knapt trent eller spilt 2 lags kamper i hele år så ja jeg har til gode og se han trå til som du sier og jeg har også sett noen treninger og 2 div kamper
              Beklager. Glemte at du har fasiten.

              Men har du ikke sett innsats hos Arni anbefaler jeg Synsam.

              Mener du seriøst at Arni ville ha vært et dårligere valg enn en totalt ferdig Friday siste 20-25 minutter i dag?

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1555

                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                Neinei, men selv ikke José Mourinho hadde ledet Start til seriegull. Stabæk har 3 ting som utgjør forskjellen mellom topp og ingenmannsland: Bob Bradley, en vesentlig bredere, skadefri og bedre stall, og Adama Diomande...
                Noen vil kanskje hevde at det å komponere en god spillerstall er en viktig egenskap for en trener. Det er vel ikke helt tilfeldig at vrakgods fra andre klubber plutselig blomstrer i Stabæk?

                Og tross alt har ikke Bradley hatt større ressurser til disposisjon enn det Lillestrøm har hatt.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Imponert av Bradley og Diomande. Imponerende i feltet, så ut som en landslagsspiss.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2907

                    Satan steike!

                    Tung tur hjem fra Nadderud. Men i helvete, så stolt jeg er av unggutta våre! Dette laget surrer seg så definitivt ikke inn i noen nedrykksstrid. Og til neste år kan landets mest talentfulle, unge lag bare bli bedre. Mye bedre!

                    Det er tungt å tape en kamp man leder til det er igjen fem minutter. Denne kampen tapte vi utelukkende på grunn av skader, karantener og en syltynn benk. Og at Stabæk har en jævlig god spiss i toppform. Når jeg får dette på avstand, så kalkulerte jeg likevel ikke med poeng i denne kampen. Men måten vi tapte på, var en million ganger "bedre" enn den svarte mandagen. Vi pissa så inni hælvete grundig på sesongens nest beste lag, på deres hjemmebane, at det aleine var en fryd.

                    Jeg er trist, men stolt.

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      Han beveger seg smart i feltet, men kommer unektelig til dekket bord hos oss. Helt natta en del av markeringen som utføres.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4377

                        Arni skulle kommet inn med kvarteret igjen. Med en jævla oppgave; Løp til krampa tar deg på 15 minutter, og smell til i duellene! Han er garantert en lei fyr å møte.
                        ..................

                        Kommentar

                        • occean-fan!
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 682

                          Min teori er at Rosenborg og Stabæk er de beste lagene i tippeligaen fordi de trener mer og med bedre kvalitet enn de andre lagene. ( ingen kilder her utenom at jeg syntes jeg ser et mønster )

                          Ellers positiv til kampen idag, håper bare at fadesen på slutten ikke ødelegger alt for mye mentalt fremover. kommer noen viktig kamper nå. Synes alle på banen gjør en solid innsats idag og gleder meg til å se mer av ofkir. Ønsker ikke å henge ut noen da målene i mot definitivt kunne vært gjort noe med i form av bedre prestasjoner fra flere spillere, men har over lengre tid ment at ringstad mangler noe defensivt, da han også idag ballwatcher de 2 siste målene til stabæk.

                          Kommentar

                          • Tittil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2009
                            • 341

                            Man kan ikke være fornøyd når man klarer å tape en kamp hvor man leder 2-0. Uansett god første omgang, så varer en kamp i 90 min. Laget går jo opp i liminga hver gang de får et mål i mot. Forsvaret er jo aldri til stede på returer fra keeper. Dette gjentar seg jo gang etter gang. Den sentrale midtbanen i dag var en katastrofe i 2 omgang. Hvis LSK ikke klarer å snu den trenden de er inne i hjemme mot Tromsø, styrer de mot nedrykk. Det hjelper ikke å spille bra i 45 minutter

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              Ser Runar fremhever de 2 kantene, som fortjent

                              Og i tillegg finnur og Marius.......

                              Mens han er forbanna på dommeren....

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Ser en del her inne mener vi var klart bedre enn Stabæk i mesteparten av kampen. Det er en sannhet med voldsomme modifikasjoner. Ja, fram til 0-2 er vi veldig mye bedre. Deretter daler det og siste del av første omgang begynner Stabæk å spille litt ball og får et par muligheter. Det føles som om alle ambisjoner skrinlegges og tanken om å ha et eget spill er helt jævla fraværende.

                                Screenshot 2015-08-16 at 23.02.10.png

                                Nå er statistikk i og for seg bare tall, men denne statistikken taler sitt tydlige språk. Vi pissa ikke på Stabæk i størstedelen av kampen. Vi spiller bra de første 30, men det er jo ikke i banespillet vi dominerere. Deretter går det rakt åt skogen. En ting er å være defensiv når man har ambisjoner om å holde ballen i laget, men når man ikke viser noe tegn til å ville spille slik, så blir det fort veldig baktungt om man ikke fortsetter angripe.

                                Til sammenligning kan vi titte på statistikken fra fjorårets oppgjør mot Stabæk på Nadderud. Det ble som kjent også tap. Men statistikken er ganske interessant for å vise hva som har skjedd på ett år.

                                Screenshot 2015-08-16 at 23.06.58.png

                                Det er en ganske radikal forskjell på disse to matchene, og statistikken fra fjoråret viser i hvertfall at vi la opp til et eget spill. Det blir helt parodisk å tenke på at Runar skulle "videreføre arbeidet" til Haglund. Kyss meg der bak. Og mange vil nå påstå at vi mistet mange spillere i vinter. Hva tror dere skjedde på Bekkestua?
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Opprinnelig skrevet av Trooond
                                  Mens han er forbanna på dommeren....
                                  Hvordan hadde Moen noen skyld i dette tapet? På tide at Runar også begynner å ta ansvar. Kan ikke skylde på enkeltspillere, stall eller dommer etter hver kamp. Har han noen gang tatt et tap på sin kappe?
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • CFC1976
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2015
                                    • 341

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Beklager. Glemte at du har fasiten.

                                    Men har du ikke sett innsats hos Arni anbefaler jeg Synsam.

                                    Mener du seriøst at Arni ville ha vært et dårligere valg enn en totalt ferdig Friday siste 20-25 minutter i dag?
                                    Arni hadde gjort jobben på toppen etter 75 min og hvis ikke han, OSVOLD da !

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Helsike heller, jeg er stolt av laget og innsatsen i dag. Vi fortjente mer, vi så mye av det som bor i laget.

                                      Det er vel for pokker bra at folk er sinte og engasjerte når vi er så nære mot norges nest beste lag?

                                      Helt uenig med deg i forhold til benken. Når Friday var sluttkjørt så burde selvfølgelig Arni ha kommet inn. Med 10 minutter igjen er friske ben gull verdt, uansett hvor mye eller lite tippeliga de har spilt.
                                      Selv om Arni fortsatt er skada altså, så skal han inn. Vi må bare finne noen å skylde på. Skulle forresten gjerne sett han jeg. Hadde vel fort blitt rødt da... Noe Ringstad var over-nære på å få.

                                      Se heller på situasjonene som fører til sjansene imot. Det er en del å peke på der, men ingen store tabber.

                                      Kommentar

                                      • Kay
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 763

                                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                                        Hvordan hadde Moen noen skyld i dette tapet? På tide at Runar også begynner å ta ansvar. Kan ikke skylde på enkeltspillere, stall eller dommer etter hver kamp. Har han noen gang tatt et tap på sin kappe?
                                        Dommern var svak som vi er vant med, har blitt så vanlig at folk har sluttet å legge merke til det. Erling skulle hatt frispark rett før Stabæk kontrer å skårer, slik var det hele kampen. Stabæk får latterlig billige frispark kampen igjennom, vi får 1.

                                        Se på statistikken du legger inn, 17-7 i frispark. Selv i fjor hvor vi dominerte banespill og posession så får stb flere frispark enn oss. Det er ikke alltid man kan ta dommern på åpenbare feil (selv om det også skjer ganske ofte). Men det må være forbanna frustrerende å spille når dommern helle tiden pirker på deg mens motstanderen får gjøre som de vil.

                                        Kommentar

                                        • Percy Nilegård
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 5146

                                          Kortet til Ringstad var helt natta. Ble revet ned, og holdt igjen han som rev han ned.
                                          "Alltid blodsprengt"!
                                          Fong/Macho

                                          Even Nordlien

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎