LSK - Mjøndalen, Åråsen, lørdag 26. sept. kl. 15.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OptimistFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 462

    #41
    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Sier litt om engasjementet, etter korstoget visse hadde mot de negative, når det har vært 1(!!!) innlegg siden 20 min før kampen startet.
    Kamptråden er normalt en kavalkade av negativitet, så det må vel bety at vi spilte en god kamp så det var lite å skrive om!

    Glasset er halvfullt og vi fyller stadig på mer.

    Kommentar

    • Wanker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 632

      #42
      Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
      Kamptråden er normalt en kavalkade av negativitet, så det må vel bety at vi spilte en god kamp så det var lite å skrive om!
      Mye toillbaill i dag også, 2-5 meters pasninger uten noen spesiell mening. Men heldigvis, mange baller i motstanders bakrom. Det var effektivt, var det ikke?
      Og ganske morsomt?
      Morsommere enn Haglunds tikki-takka?
      Ja, det vil jeg si, 100 av 100 ganger.

      Selvfølgelig skal vi spille slik, med noen av Norges raskeste spillere på topp. No-brainer, er det ikke det man kaller det?

      Edit: Ser at det sies "Vi må bruke Erling oftere enn vi gjør". Hvorfor tar det flere år før noen får øya opp for det?
      Last edited by Wanker; 27.09.2015, 02:18. Begrunnelse: OK, ikke alle lag gir oss mulighetene som MIF gjorde, men who cares? We er gode!!! Believe in yourself!
      Hunter S. Thompson:

      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2890

        #43
        Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
        Kamptråden er normalt en kavalkade av negativitet, så det må vel bety at vi spilte en god kamp så det var lite å skrive om!

        Glasset er halvfullt og vi fyller stadig på mer.
        Er ikke så lett for RMG-gjengen når vi vinner 3-0, produserer sjanser på løpende bånd og sørger for en av årets morsomste kamper. Det var en som prøvde seg, men han blei raskt satt på plass. Resten har (i rein frustrasjon?) holdt kjeft.

        Når det er sagt, vil jeg si meg enig i de som mener at vi godt kunne holdt i kula litt mere. Dette er en typisk kamp der vi ikke bør la en svak motstander få lov til å låne læret annet enn sporadisk på egen banehalvdel, og ved avspark etter at vi har skåra. (Satt på spissen). En av MIF-spellera ralla om at de "var best" i en time, bare tøys sjølsagt, men han har et poeng. De hang med til 2-0, sjøl om vi hadde grei kontroll defensivt. Slapp dem vel til bare ved to anledninger. Men jeg liker ikke at de får lov til å trille ball og kombinere så langt inne på vår halvdel så ofte. De er tross alt ikke Barcelona, sjøl om vi fikk dem nesten til å se sånn ut en periode.

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Sier litt om engasjementet, etter korstoget visse hadde mot de negative, når det har vært 1(!!!) innlegg siden 20 min før kampen startet.
        Jeg regner med at det er blant annet meg du sikter til med "visse". For det første, skal du ikke forveksle engasjement på kfl.no med engasjement for klubben. Min kjærlighet til og engasjement for LSK er sterkt og uendret, sjøl om enkelte på kfl.no føles som en byll oppe i endetarmen. Det er etter min erfaring deres negativitet som tapper kfl.no for engasjement hos de som elsker LSK. Jeg har snakka med mange som bare rister på huet og ikke gidder å frekventere eller bidra på disse sidene, nettopp på grunn av den stadige negativiteten til disse personene. Dessuten, når jeg er på kamp, er jeg på kamp. Og ikke på kfl.no.

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2890

          #44
          Men, det må også sies:

          Gratulerer til LSK for seier nr 500 gjennom 41 sammenhengende år på landets øverste nivå!

          (Gullik burde nesten skiftet nummer, til 500!)

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2506

            #45
            Liten rettelse:

            Gratulerer til LSK for seier nr 500 på landets øverste nivå!

            Det er på maratontabellen fra 1949 at LSK har 500 seiere. Eller egentlig fra sesongen 1952/1953, som var den første de spilte i den gamle Hovedserien.

            På de 41 sammenhengende årene i øverste divisjon, 1975 - 2015 er det blitt 439 seiere. Det betyr at hvis de vinner en kamp til i år, og alle kampene de neste to sesongene (forutsatt at det fortsetter med 16-lags serie), kan vi feire 500 seiere på nytt på slutten av jubileumssesongen 2017. Sammen med det andre seriemesterskapet på rad, så klart.

            Kilder:
            • NTB - norsk internasjonal fotballstatistikk: http://www.nifs.no/maraton.php?land=1&t=5&u=45
            • Forumlegenden RoyVaadal, som jeg møtte på Åråsen under feiringen, og som var sikker på at de 500 seierne måtte ha kommet på mer enn 41 sesonger.

            Kommentar

            • Kay
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 763

              #46
              Spillestilen til Mjøndalen er en gavepakke til Moa og Erling. At vi ikke "styrer" spillet mot dem "selv på hjemmebane" finner jeg helt naturlig når dem legger opp spillet sitt slik de gjør. De sender alle man i angrep og står igjen med 1 eller 2 stoppere på midtstreken. Som følge av dette etablerer de press, men har ikke nok kvalitet til at det skal bli veldig farlig. Når vi da kan kontrollere defensivt og samtidig gå raskt i angrep og lett putte 3 mål, så er det ingen grunn til å forsøke å presse dem tilbake og "styre spillet". Man må tilpasse seg sine styrker og hva motstanderen kommer med. Knallbra gjennomført kamp imo.

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2890

                #47
                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                Liten rettelseet betyr at hvis de vinner en kamp til i år, og alle kampene de neste to sesongene (forutsatt at det fortsetter med 16-lags serie), kan vi feire 500 seiere på nytt på slutten av jubileumssesongen 2017. Sammen med det andre seriemesterskapet på rad, så klart.
                Da satser vi på den. Seier nr 500 på sammenhengende øverste nivå i 2017! (Blir sikkert overskygget av et par andre begivenheter, men pytt!)

                Kommentar

                • Kay
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 763

                  #48
                  Og forøvrig, når Fred kommer opp på samme "lagspiller nivå" som Moa så kan vi kontre hele TL i senk. Fred tar stadig steg, men har fortsatt en del å gå på når det gjelder å spille igjennom medspillere på riktig måte. Fofana slet også med dette, men ble bedre. Jeg savner ikke Fofana nå, jeg mener Moa tilfører oss mye av det samme men bedre lagspiller kvaliteter, på samme måte som jeg ikke savner JRA forde han på ingen måte passer inn i den kampen vi gjennomførte i går. For meg så er det mye større underholdning å ligge bakpå og skape masse kontringer, 3 mål og flere gigasjanger. En å for enhver pris skal holde ballen i laget, "styre" spillet og kanskje til slutt vinne 1-0.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2890

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Kay
                    Spillestilen til Mjøndalen er en gavepakke til Moa og Erling. At vi ikke "styrer" spillet mot dem "selv på hjemmebane" finner jeg helt naturlig når dem legger opp spillet sitt slik de gjør. De sender alle man i angrep og står igjen med 1 eller 2 stoppere på midtstreken. Som følge av dette etablerer de press, men har ikke nok kvalitet til at det skal bli veldig farlig. Når vi da kan kontrollere defensivt og samtidig gå raskt i angrep og lett putte 3 mål, så er det ingen grunn til å forsøke å presse dem tilbake og "styre spillet". Man må tilpasse seg sine styrker og hva motstanderen kommer med. Knallbra gjennomført kamp imo.

                    Helt enig i at det var en knallbra gjennomført kamp. Vi hadde god kontroll, og slapp ikke MIF til noe særlig gjennom hele kampen. Men det er et trekk ved spillet vårt som Runar må ta tak i, mener jeg, som vi også så mot Aalesund, Tromsø og flere andre lag der vi burde kontrollert kampen mye bedre: Vi har mista litt av det som vi var best på under Hagund, nemlig å nekte motstanderen å spille sitt eget spill. Jeg er blant dem som synes det er kjedelig med for mye balltrilling, spsielt i de bakre leddene, og at det er 100 ganger morsommere med effektiv "kontrigsfotball". Men, som mot S08 i begynnelsen av sesongen, mener jeg at vi bør ta bedre kontroll på kampen med kula innimellom. Nå ser jeg at dette har sammenheng med problemene vi har hatt med den sentrale midtbana i år, der Johan er helt ute og Marius er kronisk skada. Så håpet og forventningen er at denne delen av spillet også skal ta seg opp.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Kay
                      Og forøvrig, når Fred kommer opp på samme "lagspiller nivå" som Moa så kan vi kontre hele TL i senk. Fred tar stadig steg, men har fortsatt en del å gå på når det gjelder å spille igjennom medspillere på riktig måte.
                      Nei, Friday skal få være seg sjæl. Det han kan jobbe med er riktignok sine avleveringer når han først bestemmer seg for å sentre. Å spille inn i rom heller enn på fot, men det er sikkert en gammel vane som tar tid å vende. Friday og Erling er ying og yang som spisstyper, vi trenger ikke en til som som helst ikke vil avslutte selv. Hvor er fokuset på at Friday nå har scora fire mål på de seks siste kampene? Kjempebra!

                      Det er det man burde dra frem, og nettopp et utslag av at han er en egoist i et kollektiv.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4377

                        #51
                        – Dødballaget Mjøndalen hadde mange cornere og frispark, men det ble ikke så mye ut av det?
                        – Vi valgte å lege igjen to mann oppe for å få bedre rom for forsvar og keeper og fikk et overtall inne i boksen. Dessuten overrasket det Mjøndalen at vi gjorde det. Det var ikke mye de skapte mot oss på faste situasjoner.
                        Endelig skjedde det mange av oss har snakka om her inne Burde vel vært gjort før, men godt å se at det blir tatt tak i sånne ting! Funka som faen og.
                        ..................

                        Kommentar

                        • Kay
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 763

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Nei, Friday skal få være seg sjæl. Det han kan jobbe med er riktignok sine avleveringer når han først bestemmer seg for å sentre. Å spille inn i rom heller enn på fot, men det er sikkert en gammel vane som tar tid å vende. Friday og Erling er ying og yang som spisstyper, vi trenger ikke en til som som helst ikke vil avslutte selv. Hvor er fokuset på at Friday nå har scora fire mål på de seks siste kampene? Kjempebra!
                          Det er en fin linje, i går kom Friday seg i posisjon i 16m med en forsvarer foran seg, han valgte å skyte selv, keeper redder. Han kunne trillet ballen til siden og Erling hadde hatt blank kasse. Jeg aksepterer at han skjøt der, men hadde satt pris på om han hadde passet.

                          Så har man en annen situasjon, nesten ved midtbanen. Det er ett hav av rom å løpe i, forsvaret rygger. Friday velger å spille i fot på Moa istedefor å slå en, etter min mening enklere pasning rett frem som sansynligvis hadde sendt Moa alene med keeper. Det mener jeg er for dårlig.

                          Kommentar

                          • Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Endelig skjedde det mange av oss har snakka om her inne Burde vel vært gjort før, men godt å se at det blir tatt tak i sånne ting! Funka som faen og.
                            Ja, endelig.
                            Og det fungerer selvfølgelig, det er eneste riktige måten og gjøre det på, særlig med Erling på banen.

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2540

                              #54
                              Jeg synes gårdagens kamp var ok. Minuset er at man lar seg bli spilt for langt ned. Også kunne jeg tenkt meg at man ble bedre til å holde ballen i laget. La motstanderen få løpe litt etter - slite dem litt ut på det. Kontringer er vel og bra, i og for seg det eneste spillet jeg oppriktig synes LSK har vist over tid er kontringer, men man må kunne holde på ballen og skape sjanser mot etablert forsvar.

                              Pr nå fremstår LSK som rent kontringslag. Sannsynligvis, etter det som er å lese i denne tråden, er jeg en av få som synes det er vel ensidig. Skal man i fremtiden sikte høyere enn midt på tabellen, må man bli bedre mot etablert forsvar.

                              For all del - resultatet er bra, men jeg vil at man skal våge å holde mer i ballen. Må bli noe mer enn kick and run om man vil høyere ene midten.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Børge
                                Pr nå fremstår LSK som rent kontringslag. Sannsynligvis, etter det som er å lese i denne tråden, er jeg en av få som synes det er vel ensidig. Skal man i fremtiden sikte høyere enn midt på tabellen, må man bli bedre mot etablert forsvar.
                                Uenig, flere eksempler på å ta seriegull ved å gå raskt i angrep. Se på RBK, med en gang de fikk en trener som var mer hissig på å gå direkte i angrep tar de seriegull igjen med klar margin. Stabæk, kontringslag, tok forøvrig også seriegull på å gå raskt i angrep. Å bli god mot etablert forsvar er noe som skjer over tid hvis man får beholde de samme spillerne og øve på dette over tid. Haglund fikk øve i 3 år og sikret 2 år med bunnslit en 5 plass, la oss slippe det igjen, gå rett på mål. Spill på styrkene til våre spillere! Har man spillere som Fofana og JRA spiller man ballen på fot, har man spillere som Bonke på midten og Erling på topp så spiller man ballen gjerne forbi midten og i bakrom.

                                Vi hadde 25 avsluttninger og 9 på mål i går, hvis ikke det er underholdning så vet ikke jeg. Under Haglund hadde vi balltrilling på kanten og i forsvar og jeg satt med følelsen at vi aldri gikk på mål, forde man aldri skulle ta en pasning fremover med mindre man var 100% sikker på å treffe medspiller.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2540

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Kay
                                  Uenig, flere eksempler på å ta seriegull ved å gå raskt i angrep. Se på RBK, med en gang de fikk en trener som var mer hissig på å gå direkte i angrep tar de seriegull igjen med klar margin. Stabæk, kontringslag, tok forøvrig også seriegull på å gå raskt i angrep. Å bli god mot etablert forsvar er noe som skjer over tid hvis man får beholde de samme spillerne og øve på dette over tid.
                                  Tror du RBK spilte treningskamper i vinter mot langt enklere motstand, uttalt at det var for å bli gode til å styre kamper, for å bli gode på kontringer? Dem takler begge deler - dem kan male og male mot ti mann og putte mål eller ta kontringer når dem byr seg. Bob Bradley bygger CV. Han er i Stabæk pga to ting: bygge CV og god lønn. Det snakkes om 6-7 mill i året (en del av klubben og to investorer som tar de siste 2/3 av lønna). Da er det selvsagt greit med kontringslag når man ikke bygger for å være der i årevis.

                                  Har jeg sagt jeg ikke lot meg underholde i går? En stund ba jeg om gratis hjertemedisin i kiosken til alle mann alle pga man ble presset så lavt, men jeg har aldri sagt at kampen i går ikke var underholdene. Det jeg ønsker. Er at man kan holde mer i ballen for å slite ut motstanderen og ikke gi dem muligheten til å spille seg inn i kampen. Bare flaks at LSK ledet til pause eller når deg sto 60 min på uret. Jeg står på at man må våge å eie spillet og at det er essensielt for å bli gode over tid.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Kay
                                    Vi hadde 25 avsluttninger og 9 på mål i går, hvis ikke det er underholdning så vet ikke jeg.
                                    Underholdning = kvalitet?

                                    Kommentar

                                    • Kay
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 763

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Underholdning = kvalitet?
                                      Underholding = Flere folk på tribunen = Bedre økonomi = Bedre lag

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Tror du RBK spilte treningskamper i vinter mot langt enklere motstand, uttalt at det var for å bli gode til å styre kamper, for å bli gode på kontringer? Dem takler begge deler - dem kan male og male mot ti mann og putte mål eller ta kontringer når dem byr seg. Bob Bradley bygger CV. Han er i Stabæk pga to ting: bygge CV og god lønn. Det snakkes om 6-7 mill i året (en del av klubben og to investorer som tar de siste 2/3 av lønna). Da er det selvsagt greit med kontringslag når man ikke bygger for å være der i årevis.
                                      Vel, at de valgte noen kamper mot svakere motstander er nok flere grunner til, og ikke nødvendigvis det de sier utat. Jeg tipper hovedpoenget var å få gode opplevelser, man blir ikke god i å spille mot etablert forsvar av å spille mot svak motstand. Generelt skal man bli best så gjelder det om å 1 ha de beste spillerne, trenerne og lederne. 2 jevnlig matche seg mot god motstand.
                                      Last edited by Kay; 27.09.2015, 22:11.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2540

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Nei, Friday skal få være seg sjæl. Det han kan jobbe med er riktignok sine avleveringer når han først bestemmer seg for å sentre. Å spille inn i rom heller enn på fot, men det er sikkert en gammel vane som tar tid å vende. Friday og Erling er ying og yang som spisstyper, vi trenger ikke en til som som helst ikke vil avslutte selv. Hvor er fokuset på at Friday nå har scora fire mål på de seks siste kampene? Kjempebra!

                                        Det er det man burde dra frem, og nettopp et utslag av at han er en egoist i et kollektiv.
                                        Det skal nevnes at Friday, i hvertfall etter min mening, jobbet bra defensivt i går og bidro bra til å demme opp MIF.

                                        Selv om jeg noen ganger vrir på hodet over at Friday kan bli for egoistisk, så sier en del av meg at det er positivt at han er egoist. Erling har også blitt mer egoist. Spisser som har trua på seg selv, ønsker å putte mål - dem ønsker å sette sjansene selv. En spiss som mangler alt av egoisme, er en spiss totalt uten selvtillit - satt veldig på spissen.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • Martin Olsen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Jan 2007
                                          • 186

                                          #60
                                          I Følge OPTA i denne runden.
                                          Så var LSK det laget som skapte flest avslutninger på Mål 25 stk.
                                          LSK skapte flest målsjanser med 11 stk.
                                          LSK hadde FÆRREST langpasninger med 65
                                          LSK hadde flest vellykkede Innlegg med 46,7 prosent.

                                          Så LSK spilte en meget bra kamp ut fra tallene til OPTA som kanskje er best på slike tall.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎