LSK Sesongen 2016

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

    Har troa på Godset, de tar medalje. De klarer stort sett alltid å erstatte spillere.

    Menn en 6 plass burde vel være målsetting ?

    Det er brukbart med dekning på de fleste plasser, men syntes angrep er litt sårbart. Arni har ikke overbevist veldig så langt, men får håpe han viser målteft når sesongen starter. Friday er jeg redd forsvinner, så Erling må være skadefri.

    Forsvar er litt tynt, men det går vel an å ha de man har nå. Likevel er det ganske skadeutsatt.

    På midten har det vel vært ganske bra dekning. Men Martin må i form. Lundemo vil vel ikke være klar før det nærmer seg sommer.
    Bonke har vært bra så langt syntes jeg, og Kolstad lover bra også på midten.

    Men jeg er litt kritisk til endel av det som gjøres likevel.

    Kantene er bra forspent sånn det er nå, men er det riktig sånn det gjøres. Om 2 går på lån, er de som er igjen gode nok om det kommer en skade eller 2 ?
    Det blir valgt innleide, i steden for å satse på eget spillermateriell. Det kan kanskje fungere, MEN
    2 spillere ble ikke med til La manga, men trener heller med andre lag, og forventes vel da å gå på utlån, og uansett virker det vel ikke som lagbygging i.f.t. de 2 ?
    Begge disse syntes jeg var veldig nære nivået, og har potensiale om de hadde fått tillit.
    Ja, Jhradi er kanskje bedre på nåværende tidspunkt, men har kun avtale til sommeren. De 2 andre blir vel skeptiske til å skrive nye kontrakter, når de ikke har blitt satset på, og har dårlige kontrakter.

    Mye er bra, men er og avhengig av at Runar viser bedre taktiske egenskaper denne sesong. Håper også han er litt mer lydhør , så ikke de andre rundt laget går lei.
    Men Runar har potensiale til forbedringer i.f.t. i fjor i hvertfall, så det bør som sagt hvertfall være mulig å få til en 6 plass ?
    Syntes det virket som han lærte utover i sesongen i fjor, men håper han ser enda mer på å bruke flere spillere, og ikke ha for liten spillerpool som faktisk spiller kamper.

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2129

      Opprinnelig skrevet av CFC1976
      Herregud... hva røyker man her inne om dagen?
      4.plass? Seriøst=?

      Erling bommer på 3 sjanser av 4.
      Ingen som kan bite i midtbane. Bonke må ta flere steg fremover om han skal dominere spill i TL. Lundis er skadet for mange ganger.
      Friday. God spiller, men ikke like god som mange mener.

      Ja. Ofkir er rå. Liker Martin veldig. Kippe og Amundsen er blant det beste stoppepar som finnes. Digger Origi. Men litt for mange hull i stallen.
      6. plass er mer realitstisk.
      Enig at en 6 plass ser ut som fornuftig målsetning eller forventet plass å kunne havne på med dagens stall.
      Men når det gjelder Friday synes jeg du er litt for ' beskjeden '
      Jeg er i allefall en av dem som mener han allerede er meget god. Pr idag så ville jeg ikke byttet han mot en eneste av de andre TL spissene. Han er i mine øyne en nesten komplett spiss , men med enda mere rutine,så tror jeg han vil bli en internasjonal topp spiss? Han har fortsatt noen ' barne sykdommer' som bla at han kan bli litt vel 'ego' til tider. Men dette er ting han kan venne seg av med tida.
      Får bare virkelig håpe at vi får gode penger for han, for solgt til en bedre liga blir han garantert .

      Kommentar

      • Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

        Ja, jeg burde vel skrevet at målsetting om å ligge å kjempe om plassene bak medalje, 6 plass er realistisk og burde være minimum.
        Enig i at Friday er god allerede, og når andre klubber ser potensiale hans før sommeren, så blir han solgt.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Molde kommer til og slite har mistet 6-7 spillere som spilte fast og må bygge et nytt lag. Tipper vi er jevngode med dem

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2890

            DNB er på plass som generalsponsor.

            Bare en (eventuell) signering av BBS vil overgå denne avtalen i viktighet i år. Klubben blir ikke krøsus av den den, men den er enormt viktig for økonomien!

            Kommentar

            • Ginola
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2010
              • 549

              Opprinnelig skrevet av Trooond
              Ja, jeg burde vel skrevet at målsetting om å ligge å kjempe om plassene bak medalje, 6 plass er realistisk og burde være minimum.
              Enig i at Friday er god allerede, og når andre klubber ser potensiale hans før sommeren, så blir han solgt.
              Vi får håpe en kinesisk klubb kommer og blar opp minimum 30m for Fred. Aafk fikk 20m for Leke James forrige uke, og Fred er bedre.

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                ....mye bedre. Jeg vil ha 35 millioner nå!

                Kommentar

                • armykanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 737

                  Opprinnelig skrevet av Ginola
                  Vi får håpe en kinesisk klubb kommer og blar opp minimum 30m for Fred. Aafk fikk 20m for Leke James forrige uke, og Fred er bedre.
                  Så utrolig enig! Blir helt rådvill av å tenke på at vi bare fikk 3 mill for Fofana og de 20 for Leke. Wtf! Men er så utrolig stolt av hvordan klubben drives nå, med så mye bra på gang tross mange nedturer der vi får slanter av det det som kunne vært store summer. Når Ajer må dra pga foreldrene tenker man det ikke er ment to be, men det er jaggu godt noen vettuge driver klubben den dag i dag.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5096

                    Opprinnelig skrevet av armykanari
                    Så utrolig enig! Blir helt rådvill av å tenke på at vi bare fikk 3 mill for Fofana og de 20 for Leke. Wtf!
                    Husk nå på at Fofana var på utgående kontrakt da. Lorient kunne ventet tre måneder og plukket Moryke gratis. Tre millioner er fryktelig mye mer enn null millioner.

                    Kina har gått helt av skaftet, kan ikke sammenligne det de betaler med reell verdi.

                    Kommentar

                    • armykanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2009
                      • 737

                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                      Husk nå på at Fofana var på utgående kontrakt da. Lorient kunne ventet tre måneder og plukket Moryke gratis. Tre millioner er fryktelig mye mer enn null millioner.

                      Kina har gått helt av skaftet, kan ikke sammenligne det de betaler med reell verdi.
                      Klart det er visse forutsetninger som spiller inn. I hvertfall når Fofana var på tur til å bli bosman, det er kanskje litt essensielt at jeg tar det med i betraktningen. Uansett så ser jeg på Fofana som en bedre spiller enn Leke selv om Fofana er ving og Leke er spiss. Vi må bli flinkere til å legge til rette for at kontrakter kommer på bordet i det vi ser at potensialet er i ferd med å blomstre, da håper jeg vi også kan hanke inn noen lett-tjente mill fra loaded asiatere.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2540

                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Husk nå på at Fofana var på utgående kontrakt da. Lorient kunne ventet tre måneder og plukket Moryke gratis.
                        Legg til at han kun snakket fransk. Tror ikke det er en fordel i Kina...

                        Men, dette er vel snøen som falt i 2015?
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2890

                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          Legg til at han kun snakket fransk. Tror ikke det er en fordel i Kina...
                          Bare en kort kommentar på akkurat den. I kina er det kun fordel å snakke mandarin (eller kantonesisk, der det snakkes). Så å si ingen snakker engelsk. Jeg har vært der, i Beijing, Guangzhou og i området rundt Three Gorges. Det er som å være på en annen planet. Fransk eller engelsk spiller fint liten rolle her.

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1467

                            Må vi tenke at Lundemo er utilgjengelig inntil videre? Kanskje tenker Torgeir/Runar det allerede? Runar gjentar at stallen er god men tynn. Kommer vel spiss på prøve denne uka. Men er vel ikke økonomi til både en spiss og midtbane?

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4377

                              Opprinnelig skrevet av Tvilling
                              Må vi tenke at Lundemo er utilgjengelig inntil videre? Kanskje tenker Torgeir/Runar det allerede? Runar gjentar at stallen er god men tynn. Kommer vel spiss på prøve denne uka. Men er vel ikke økonomi til både en spiss og midtbane?
                              Bjarmann antydet jo at det var rom for både en stopper og spiss, så da vil jeg anta at det er mulig å hente en sentral midtbane i tillegg til denne spissen som vi leiter etter. Med Lundemo ute lenge så trenger vi definitivt en sentral midtbane. Problemet er jo å finne en som ikke koster noenting som samtidig holder nivået. Det kan lukte et lån på en eller annen spiller her og, selvom jeg ikke er spesielt begeistra for det.
                              ..................

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Forstår fortsatt ikke hvorfor vi å død og liv skal ha en til spiss. Erling og Friday er førstevalg. Bak dem har vi Arni. I tillegg er vi såpass godt skodd på kantene at vi nok ka flytte inn Jradi eller Kolstad sentralt som 10er bak en ensom spiss om det blir nødvendig.

                                Føler skoen trykker hardere på stopperplass. All den tid Lundemo ser ut til å være langtidsskada og Johan er fotballinvalid og ikke med videre, så vil jeg også påstå at sentral midtbane er alt for tynt besatt. Bak Martin og Bonke er det ungt og uerfarent, for å si det mildt.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2317

                                  Ville heller hatt inn en playmaker på midten, en som kunne gått rett inn på laget. Nå blir jeg ikke poppis, men han var ledig. S08 lot Bojan Zajic gå gratis til Ulf

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5096

                                    Opprinnelig skrevet av kunden
                                    Ville heller hatt inn en playmaker på midten, en som kunne gått rett inn på laget. Nå blir jeg ikke poppis, men han var ledig. S08 lot Bojan Zajic gå gratis til Ulf
                                    Hva har playmaker og rett inn på laget med Bojan Zajic å gjøre?

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1467

                                      Spiss inn..?! Når det i RB refereres til at "Det vi trenger er et godt spillersalg i løpet av sesongen som kan få oss over på plussiden (sier leder Owe Halvorsen.)" - ja, så - sukk - er det vel likevel slik at man må selge - og ikke bare selge når man selv ønsker. Ja, da ryker vel Friday ut - enten man vil eller ei. Da trengs det kanskje å bygges opp en ny spiss?

                                      Kommentar

                                      • klippen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 251

                                        Om jeg forstår rett leverer den sportslige delen en klubben underskudd, noe jeg tror var forventet. Totalt sett, med eiendom, tror jeg klubben går i pluss. Noe som også var forventet, men det er vanskelig å si dette sikkert før man ser regnskapet.

                                        Husker jeg rett om det er først i år vi får full effekt av kostnadsbesparelsene, eller slo dette inn allerede i 2015?

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2317

                                          Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                          Hva har playmaker og rett inn på laget med Bojan Zajic å gjøre?
                                          Vi har TLs svakeste sentrale midtbane. BZ hadde med letthet tatt en plass der inntil Lundis eller JA ble spillerklare. Om det bør
                                          gå på beskostning av egne talenter er en annen sak

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎