LSK Sesongen 2016

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2882

    LSK Sesongen 2016

    Sesongen 2015 er snart historie. Oppsummeringa av den tar vi i tråden Sesongen 2015. Her skal vi rette blikket framover.

    Per 2. november ser 2016 ganske lovende ut. Med utgangspunkt i en 8. plass og et av Tippeligaens yngste og etter min mening mest lovende lag, bør vi kunne skru opp forventningene et par hakk før vår 42. sesong sammenhengende i den øverste divisjonen.

    Keeperplassen er solid, så lenge Arnold er frisk. Det har han vært stort sett hele tiden, men vi er bare en kødd av en spiss unna å ha ligaens beste til en av de mest uerfarne og usikre keeperne. Jeg vil anslå at forskjellen mellom Arnold og en under middels TL-keeper betyr en forskjell på mellom 10 og 15 poeng. Så vi bør enten forsterke benken på denne plassen, eller be til de høyere makter om at han holder seg skadefri.

    Forsvaret har vært veldig solid i høst, og nå får vi inn en ekstra forsterkning i Falkeborn. Skogseid har vist seg som en klassesignering. Kippe overrasker meg hvert år over at han holdet TL-standarden, sjøl om han er blitt treigere både i beina og i oppfattelsen. Det skulle ikke overraske meg om han holder også neste sesong. Uansett, bør vi få inn en igangsetter med solide defensive kvaliteter i midten bak. Da vil en viktig brikke falle på plass i Runars videreføring av Haglunds system. Det er i skrivende stund usikkert om Ringo fortsetter, men signalene har vært positive. Jeg håper inderlig at han er å se i gult og svart til våren, får en knallsesong og danker ut Høgli og blir med landslaget til EM der han gjør det så bra at Bayern og Chelski overbyr hverandre og vi sletter all gjeld for godt (særlig…).

    På midten er det fremdeles usikkert om Lundemo blir med videre, men jeg kan ikke skjønne hvem han skulle værte attraktiv for etter en sesong som denne. Mitt tips er at han signerer helst for to nye år. Så får vi heller selge ham til Belgia elns etter en knallvår. Malo og Bonke vil uansett regjere på midten, og kanskje vil Kolstad snart vise hvor mye elegant fotballkvalitet det virkelig bor i hølendingen. Jeg har en sterk følelse av at han er et talent som brenner på lav varme, og bare blir eksonensielt bedre jo eldre han blir.

    2016 kan også bli året da Ofkir og Friday virkelig slår gjennom for alvor. Friday tror jeg seriøst kommer til å bli überheit utover våren, og blir solgt i sommervinduet for en hyggelig slant. Ofkir trenger antakelig litt lenger tid, men vil definitivt ikke flytte til mer triste strøk av landet før han gjør EU-borger av seg.

    Kommer Erling til å klare ti kasser også neste år? Klarer han å tyne enda mer absurd kvalitet av sitt begrensede talent? Kommer Arni til å vise seg som Heidar 2.0 og gjøre kritikerne til skamme?

    Vil de to ultrasjarmerende tenåringene som fikk noen minutter i siste hjemmekamp klare et nytt steg opp i ryggen på de nest beste, lovende? Jeg har spesielt en forventning til Petter Mathias, men regner med at han kommer for fullt først i 2017-2018. Kanskje også Sheriff vil vil komme og bite Bonke i ræva? Vil Krogstad og Brændsrød klare å få det siste nødvendige ut av sine talenter, og endelig etablere seg som fullverdige TL-spillere? Vil Amundsen for alvor vise seg som TLs mest solide stopper? Vil Simen KM klare å erobre MS eller VB, eller må han vente til Ringo blir solgt eller Frode trer tilbake?

    Og, vil Runar klare å skape et lag og et spill som klarer å overbevise selv de mest surmagede kritikerne på forumet?

    Vi avsluttet sesongen med fem strake hjemmeseire, og vi har nesten sluttet å slippe inn mål. Talentene står i kø, og vi spiller tidvis feiende flott og morsom fotball.

    Framtida er lys for Sportsklubben!
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

    #2
    Synes også vi har mange brikker på plass som gjør at 2016 kan bli interessant. Etter min mening er det absolutt beste som har skjedd i høst at Runar har funnet en glimrende balanse i laget vårt som gjør at vi nå stiller en meget sterk 11er med ferdigheter som passer sammen. Haglunds lag i fjor var også digg, men hadde flere mangler. En usynlig 10er, en dårlig spiss og med unntak av Fofana var det verken vilje eller evne hos noen av de andre spillerne til å true 1v1. De probleme har blitt adressert i år, hovedsaklig med Fridays inntog som både dekker 10er- og 1v1-problemene, men også med Erlings overraskende eksplosjon samt åpenbaringen med den briljante Ofkir. Laget vi har stilt i det siste har fart, teknikk, arbeidsvilje, fleksibilitet og god mentalitet. I tillegg virker det taktiske å være på rett vei.

    Slik jeg ser det nå er det noen klare områder som Runar/Bjarmann må treffe på i vinter for at 2016 skal bli så bra som det kan/bør bli:

    1) Enten Lundemo eller Johan MÅ med videre. Jeg synes Martin er en solid signering og en fin spiller med god mentalitet, men etter min mening er han langt bak Marius og Johan kvalitetsmessig når det kommer til rollen sentralt ved siden av Bonke. De to har en "presence" Martin ikke har, samt et større ferdighetsregister. Malo vil nok gjøre en god jobb sentralt i mange kamper, men over en hel sesong trenger vi en spiller som kan dominere og styre kamper i en langt større grad enn det jeg har fått inntrykk av at Martin kan.

    2) Ny kontrakt til Stian vil gjøre at vi setter forsvaret. Skogseid/Falkeborn kjemper om høyreback. Forhåpentligvis fortsetter vi ut-fasingen av Kippe og at det sportslige apparatet ser det fantastiske potensialet stopperduoen Amundsen-Mikalsen har. Her snakker vi både individuelle, mentale og taktiske ferdigheter som passer perfekt sammen. Skogseid og Kippe bra back-up som stoppere, mens SKM kan skyves ut på venstreback dersom det skulle bli nødvendig.

    3) Vi må gå fra å være et lag som er vanskelig å slå til et lag som man frykter å møte. Vår hjemmestatistikk den siste tiden har vært veldig bra, men vi har også møtt veldig svake lag. En 8. plass totalt sett er nok det vi fortjener, og skal vi være helt ærlige så er ikke det spesielt bra i det som må være en av de svakeste utgavene av Tippeligaen noensinne. Det er helt ubegripelig hvor dårlig den har vært faktisk. Vi har tatt visse steg den siste tiden, men for at vi skal bli et lag som hører hjemme i toppen må vi ta store steg som lag - både taktisk og mentalt. Det handler om å gå ut på banen og ta tak i taktpinnen uavhengig av hvem man møter. Det finnes lag i ligaen med bedre stall enn oss (ikke mange), men deres organisering og taktiske kvalitet er såpass svak at vi kan slå akkurat hvem vi vil om vi er på det nivået vi bør forvente av denne troppen. Runar må bli enda mer tydelig på hvordan vi skal spille offensivt. Hva er egentlig planen i frispillingen? Lange baller på Friday, er det Plan A eller Plan B som kommer av svake bevegelser offensivt? Hva skjedde med løftet om et høyere og mer aggressivt press? Vil vi bli et lag som kontrer oss til en topplassering én sesong for så å rakne i neste, eller skal vi ha som ambisjon å bli best spillemessig i ligaen? Mulig jeg er helt idiot her nå, men tror helt genuint at med en offensiv stil, ekstremt tydelig identitet og en trener som klarer å pushe maks ut av spillerne, så kan vi hevde oss helt i toppen neste år. Forhåpentligvis er Runar den mannen.
    Twitter

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2125

      #3
      [QUOTE=Herman;605680]
      1) Enten Lundemo eller Johan MÅ med videre. Jeg synes Martin er en solid signering og en fin spiller med god mentalitet, men etter min mening er han langt bak Marius og Johan kvalitetsmessig når det kommer til rollen sentralt ved siden av Bonke. De to har en "presence" Martin ikke har, samt et større ferdighetsregister. Malo vil nok gjøre en god jobb sentralt i mange kamper, men over en hel sesong trenger vi en spiller som kan dominere og styre kamper i en langt større grad enn det jeg har fått inntrykk av at Martin ka
      n.


      Enig mye som blir skrevet ellers ,men....

      Denne Lundemo "Hypen" mange her inne har , kan jeg ikke helt forstå ?
      Han har da ennå ikke vist så mye over tid ?
      Og da forstår jeg ikke helt at (selv en skadefri) Lundemo bør prioriteres før Martin , som blir bare bedre og bedre for LSK ?

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2882

        #4
        [QUOTE=Playboy1;605686]
        Opprinnelig skrevet av Herman
        1) Enten Lundemo eller Johan MÅ med videre. Jeg synes Martin er en solid signering og en fin spiller med god mentalitet, men etter min mening er han langt bak Marius og Johan kvalitetsmessig når det kommer til rollen sentralt ved siden av Bonke. De to har en "presence" Martin ikke har, samt et større ferdighetsregister. Malo vil nok gjøre en god jobb sentralt i mange kamper, men over en hel sesong trenger vi en spiller som kan dominere og styre kamper i en langt større grad enn det jeg har fått inntrykk av at Martin ka
        Opprinnelig skrevet av Herman
        n.


        Enig mye som blir skrevet ellers ,men....

        Denne Lundemo "Hypen" mange her inne har , kan jeg ikke helt forstå ?
        Han har da ennå ikke vist så mye over tid ?
        Og da forstår jeg ikke helt at (selv en skadefri) Lundemo bør prioriteres før Martin , som blir bare bedre og bedre for LSK ?
        Marius er en uslepen diamant, en ung gutt med et voldsomt potensial som bare kan bli bedre og som vi bør foredle så langt det går og tjene gode penger på et salg. Malo er nærmere toppen aldersmessig, men jeg er ikke i tvil om at også han har mye å gå på. Han har en spillestil og en rolle i laget som kvalitetsmessig ikke reduseres så voldsomt de neste ti årene. Jeg tror han bare blir bedre og bedre, og kan bli vår hærfører til han er langt over tredve.

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2529

          #5
          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
          Marius er en uslepen diamant, en ung gutt med et voldsomt potensial som bare kan bli bedre og som vi bør foredle så langt det går og tjene gode penger på et salg. Malo er nærmere toppen aldersmessig, men jeg er ikke i tvil om at også han har mye å gå på. Han har en spillestil og en rolle i laget som kvalitetsmessig ikke reduseres så voldsomt de neste ti årene. Jeg tror han bare blir bedre og bedre, og kan bli vår hærfører til han er langt over tredve.
          Aldeles enig med deg, men kanskje litt drøyt å få Herman til å fremstå som schizofren?

          For min del kunne man gjerne signert Malo på en kontrakt ut 2018. Liker han veldig godt og varmet ekstra godt å høre at han liker å gå foran på treningene og ta seg av de yngre. At han går foran på banen, det visste vi fra første stund. Virker som en gjennomgående fin fyr - rett og slett hel ved. Målfeiringen mot TIL var bare så nydelig å se på! Samme med at han sto opp for Moa i Bodø. Jeg tror han vil bli en viktig spiller i årene som kommer. Ikke noe salgsvare, men man kan ikke fylle opp en tropp med 18 stk salgsvarer. En spiller som kommer til å bli viktig for LSK anno 2016.

          Ikke la det være tvil - jeg ønsker også å ha med Lundemo videre. Bredde i troppen er viktig om man skal ønske å kjempe om noe annet enn 8-9 plass.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3365

            #6
            Blir Ringstad med videre, så tyder alt på at vi får mye moro neste sesong. Johan tror jeg er historie. Det virker som om kroppen hans ikke tåler TL-spill selv om teknikk og forståelse er bortimot uovertruffen i norsk fotball. Jeg skulle gjerne sett Finnur med som en back-up for Bonke, men mye tyder på at det ikke skjer. Jeg kjenner for lite til ungdommene som nevnes som mulige erstattere, men setter min lit til Torgeir og Runar.

            Til tross for at stallen virker noe tynn har den stort potensiale, og klarer vi å unngå for mange skader bør vi kunne bite i fra oss mot alle i TL. Vi bør i utgangspunktet kjempe om spill ute i Europa i 2017, og skulle vi klare det blir vi straks mer attraktiv som klubb.

            Jeg sa at jeg var villig til å gi Runar 2015 til å avklimatisere seg til TL, og det er mye som tyder på at han trengte dette. Bart City borte var en tragedie fra start, og jeg tror ikke vi får se han forsøke så defensive takter mot noen i fremtiden. Høsten har vist at spillesystemet hans begynner å sitte, og spillerne viser at de er komfortable med å få ballen.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Herman
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2010
              • 1101

              #7
              Opprinnelig skrevet av Playboy1
              Enig mye som blir skrevet ellers ,men....

              Denne Lundemo "Hypen" mange her inne har , kan jeg ikke helt forstå ?
              Han har da ennå ikke vist så mye over tid ?
              Og da forstår jeg ikke helt at (selv en skadefri) Lundemo bør prioriteres før Martin , som blir bare bedre og bedre for LSK ?
              Hvis ikke Lundemo, som hadde en glimrende debutsesong i fjor, har vist noe over tid hvordan kan man da si at Martin har gjort det etter å kun ha startet 6 kamper for klubben som sentral midtbanespiller? Det han viste som 20-åring ifjor tydet på at han både nå og i framtiden er en mer komplett midtbanespiller enn Martin. Jeg sier ikke at Martin ikke skal bli med videre, men det er vel heller han og ikke Lundemo som "hypes" etter noen solide kamper i en periode der vi har vunnet en del kamper.
              Twitter

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2882

                #8
                Opprinnelig skrevet av Herman
                Hvis ikke Lundemo, som hadde en glimrende debutsesong i fjor, har vist noe over tid hvordan kan man da si at Martin har gjort det etter å kun ha startet 6 kamper for klubben som sentral midtbanespiller? Det han viste som 20-åring ifjor tydet på at han både nå og i framtiden er en mer komplett midtbanespiller enn Martin. Jeg sier ikke at Martin ikke skal bli med videre, men det er vel heller han og ikke Lundemo som "hypes" etter noen solide kamper i en periode der vi har vunnet en del kamper.
                Hva er poenget ditt, egentlig? Hva er poenget med å sette disse to opp mot hverandre? To forskjellige spillere, gode og verdifulle begge to, med verdifull framtid for LSK begge to.

                Vi skal ha med oss både Malo og Marius videre. Malo er en del av vår framtid, Marius skal gi et solid bidrag på oppturen før han videreselges til neste steg i karrriera og gir oss kronasjer til lønninger og videre spillerutvikling. Vinn-vinn-vinn!

                Kommentar

                • Herman
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2010
                  • 1101

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                  Hva er poenget ditt, egentlig? Hva er poenget med å sette disse to opp mot hverandre? To forskjellige spillere, gode og verdifulle begge to, med verdifull framtid for LSK begge to.

                  Vi skal ha med oss både Malo og Marius videre. Malo er en del av vår framtid, Marius skal gi et solid bidrag på oppturen før han videreselges til neste steg i karrriera og gir oss kronasjer til lønninger og videre spillerutvikling. Vinn-vinn-vinn!
                  Poenget mitt står jo i mitt første innlegg - vi trenger enten Johan eller Marius videre da jeg ikke tror Martin er god nok over en hel sesong. Deretter svarte jeg på Playboy1 sin respons til meg der han ikke forstod hvorfor Marius skulle prioriteres over Martin. Hva er det du ikke forstår?
                  Twitter

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                    Hva er poenget ditt, egentlig? Hva er poenget med å sette disse to opp mot hverandre? To forskjellige spillere, gode og verdifulle begge to, med verdifull framtid for LSK begge to.

                    Vi skal ha med oss både Malo og Marius videre. Malo er en del av vår framtid, Marius skal gi et solid bidrag på oppturen før han videreselges til neste steg i karrriera og gir oss kronasjer til lønninger og videre spillerutvikling. Vinn-vinn-vinn!
                    Poenget er vel at de i stor grad kjemper om samme posisjon? Åssen skal man få kabalen til å gå opp hvis man vil beholde formasjonen? Fred har gjort den dype spissrollen til sin, på mange måter legitimerer han Runars intensjon om en mer direkte fotball i form av både å være et oppspillspunkt og en måltyv. Skal han flyttes på må Erling ut. Og jeg vil for all del ha Bonke på banen, helst i en ankerrolle foran stopperne slik at vi kan løfte backene våre høyere i banen. Slik at både Stian og Falkeborn som kommer inn virkelig kan bidra offensivt og overlappe våre defensive vinger/kant.

                    Jeg vil heller ikke underslå Martins betydning, men står det mellom ham og Marius detter jeg ned på nordmannen ti av ti ganger. Fordi potensialet er større og fordi han er en mer komplett spiller som kan dekke større rom enn det Malo er i stand til. Noe som kreves i den type fotball Runar legger opp til og egentlig all moderne fotball. Våre defensive vinger hjelper til mye i å dekke rom, de jobber utrettelig begge veier, men Malo er etter min mening litt for mye av en luksusspiller. Mangler klokskapen defensivt til både Marius og Johan, noe som gjør at han ofte må selge seg og etterlater rom.

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      #11
                      Ser ikke poenget med å sammenligne så veldig, eller "velge" hvem man vil ha mest. Både Martin og Lundemo kommer til å være viktige brikker i LSK anno 2016. Et LSK jeg faktisk har større tro på enn på mange år. Både på grunn av det vi har vist etter sommeren i år, og fordi Runar har gjort noe med kollektivet. Det vi ser nå er en gjeng spillere som kjemper for hverandre. Vi har spillere med mentalitet som ofrer seg for Sportsklubben i hver kamp, og det er jævlig deilig å se. Vi har en haug av spennende spillere som er på vei opp og fram i en helvetes fart. Når vi først er inne på Lundemo så tror jeg han slår grusomt tilbake neste sesong. Jeg tror ikke det var sunt for han at han skulle bære hele LSK i 2015 slik det ble før sesongen. En sesong som i realiteten ble ødelagt for ham fra første kamp da han som nøkkelspiller nummer èn spilte halvskadd. Forventningene foran neste sesong blir jekka litt ned og det tror jeg er bra for han. Også har vi en fin balanse i laget, etter min mening for første gang på lenge. En ekstra styrke er farten fremover i banen. De fleste lag får kjørt seg der. Man må selvsagt se an litt hvilke brikker som faller på plass, f.eks Ringstad og eventuelle andre forsterkninger. Men klarer vi å beholde alle og ikke selge så ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal være med å kjempe om Europa-plass. RBK, Molde og Godset tror jeg det blir vanskelig å holde følge med over en hel sesong. Under der har vi Odd, Viking osv. Dem skal vi klare å hamle opp med. Vanvittig gøy å se to nye unggutter debutere sist kamp. Jeg følger ikke så nøye med på hvordan det jobbes i de yngre avdelingne, men det ser ut som at vi er ekstremt dyktige der, og det er jævlig viktig.

                      Runar ser også ut til å lære hele tiden. De rare uttalelsene vi så i starten har blitt mer eller mindre borte nå. Han virker tryggere, kanskje i takt med bedre resultater. Men nå har jeg etterhvert fått trua på at han er mannen til å lede dette laget mot toppen igjen. Håper på et offensivt LSK i 2016! Det laget vi har nå er godt som gull. Nå må vi bare ha trua og ikke frykte en kjeft!
                      ..................

                      Kommentar

                      • glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1251

                        #12
                        [QUOTE=Kroktåa;605688]
                        Opprinnelig skrevet av Playboy1

                        Marius er en uslepen diamant, en ung gutt med et voldsomt potensial som bare kan bli bedre og som vi bør foredle så langt det går og tjene gode penger på et salg. Malo er nærmere toppen aldersmessig, men jeg er ikke i tvil om at også han har mye å gå på. Han har en spillestil og en rolle i laget som kvalitetsmessig ikke reduseres så voldsomt de neste ti årene. Jeg tror han bare blir bedre og bedre, og kan bli vår hærfører til han er langt over tredve.
                        Forventer at noen andre får bære nr 10 på ryggen neste år.
                        Dette var skivebom av klubben.

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1213

                          #13
                          Lundemo bør være med videre, men hva vil han selv. Intervjuer av han og kroppsspråket hans denne sesongen tyder på at han selv er ganske rådvill. Skal han være med videre må det være 100% fokus på LSK fra hans side.

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #14
                            Hypotetisk sett kunne vi startet med Både Martin, Lundemo og Johan i samme kamp. Men nå er saken den at Martin og Lundemo har kontrakt ut neste sesong, og det har ikke Johan.

                            Kommentar

                            • Playboy1
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 2125

                              #15
                              Kom vel litt dårlig frem på mitt forrige innlegg hva jeg egentlig mente.
                              Jeg sitter igjen med litt av samme inntrykk som maxpayne at, hva vil egentlig Lundemo selv? Iallefall utad for meg så virker det som han er i stor tvil om han vil være så mye lenger i LSK? isåfall så ville jeg frem til at han ikke er uerstattelig.( og Martin kan være en god erstatter)
                              Ja,Lundemo var en positiv overraskelse forrige sesong,og er fortsatt ung. Men likevel synes jeg det blir for tidlig å si at han kommer til å bli en klassepiller eller som noen har ymta frempå ' legende materiale '

                              for all del, jeg håper likevel at Lundemo skriver ny Kontrakt med LSK og viser at han ønsker og være her , samt at evt kunne leve opp til potensialet mange ser i han.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                #16
                                Martin er bankers på laget, den vinnermentalitet han har kommet inn med er undervurdert. Så dere hvordan han jaget laget i angrep siste 10-20 min mot 08? Vinnere må spille. Men han kan bekle flere roller, så Lundemo kan fint få plass på 2016 laget han også. Men vi trenger spillere som vil, er du der Lundemo? Vis det, signer ny kontrakt!

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                  Ser ikke poenget med å sammenligne så veldig, eller "velge" hvem man vil ha mest.
                                  Sånn blir det jo når flere spillere man kjemper om samme posisjon på banen. Spesielt nå som Fred har gjort den dype spissrollen til sin og neppe gir den fra seg. Og jada, man kan flytte på både Marius og Malo, men begge vil være back ups på kant og ikke være like effektive. Hva er farlig med å diskutere hvem man helst vil se for at laget både skal kunne forsvare seg og angripe som en helhet? Åssen snur man best en utvikling som sier at LSK slipper til altfor mange sjanser imot? Har det ingenting med midtbanen og konstellasjonen der å gjøre?

                                  Og til de som krever at Marius skal signere ny kontrakt, her ser jeg samme mønster som i Johans tråd. Man ser det man vil se og smører på tjukt. Har Marius vært noe annet enn svært profesjonell under tida si her? Etter IFK-linken, har han på noen måte mukket eller ymtet frustrasjon? Kroppspråket hans foran kamera sier ingenting mer enn at han er lite komfortabel nettopp foran kamera. Han fremstår fåmælt og sjenert, likevel er han et åpenbart sjefsemne på banen.

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4376

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Sånn blir det jo når flere spillere man kjemper om samme posisjon på banen. Spesielt nå som Fred har gjort den dype spissrollen til sin og neppe gir den fra seg. Og jada, man kan flytte på både Marius og Malo, men begge vil være back ups på kant og ikke være like effektive. Hva er farlig med å diskutere hvem man helst vil se for at laget både skal kunne forsvare seg og angripe som en helhet? Åssen snur man best en utvikling som sier at LSK slipper til altfor mange sjanser imot? Har det ingenting med midtbanen og konstellasjonen der å gjøre?.
                                    At man skal velge hvem man vil ha med mest av Lundemo eller Martin. "Heller Martin med videre enn Lundemo" osv. Hva er poenget, begge er jo i LSK 2016. Hvem som skal være på banen samtidig/i hvilken posisjon osv er det rom for å diskutere, men hvis jeg ikke misforsto så fikk jeg inntrykk av at folk her inne mente hvem av de som bør fortsette i LSK og det blir meningsløst når begge har kontrakt i 2016.
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1467

                                      #19
                                      (vet ikke om rett tråd.. men) Ohi skal i alle fall ikke spille i LSK 2016 (OM noen tenkte det som aktuelt..). I flg RB Klar for Stabæk 2016.

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        At man skal velge hvem man vil ha med mest av Lundemo eller Martin. "Heller Martin med videre enn Lundemo" osv. Hva er poenget, begge er jo i LSK 2016. Hvem som skal være på banen samtidig/i hvilken posisjon osv er det rom for å diskutere, men hvis jeg ikke misforsto så fikk jeg inntrykk av at folk her inne mente hvem av de som bør fortsette i LSK og det blir meningsløst når begge har kontrakt i 2016.
                                        Denne diskusjonen eskalerte vel ut av ingen ting fra Hermans innlegg. Herman poengterte at det var avgjørende at enten Lundemo eller Johan blir neste år, da han ikke mente Martin var god nok. Ingen tvil om at Martin er her neste år, men frykten var antagelig at Johan skulle forsvinne og at Lundemo skulle bli solgt.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎