LSK Sesongen 2016

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 884

    #21
    Hva er problemet med å ha 4 gode sentrale midtbanespillere? Martin, Bonke, Lundemo og Andersson kan da konkurrere om de to plassene på midten. I tillegg til å kunne dekke den offensive rollen på midten om en av Friday/Knudtzon blir skadet. Det er jo det absolutt beste for laget. Nå tror jeg ikke at Andersson blir med oss i 2016, ei heller Margeirsson. Så da kan det være plass for en helt ny. Torgeir har alltid mange på boka. Ting kan skje.

    Når det kommer til Lundemo er det best for alle parter at han signerer en ny 2-2,5års kontrakt. Helt meningsløst om han skulle gå til en annen Tippeligaklubb. Så blir han satset på av LSK og får nok spilletid. Samtidig vil han ikke ha for lang kontrakt at han skremmer eventuelt nysgjerrige klubber.

    Forsvaret ser fryktelig bra ut om Ringstad blir med videre og vi får inn en spennende stopper til bak Amundsen og Kippe.

    Kantene dekkes bra av Ofkir og Kolstad, men her er det mulig å få inn en til til å gi disse to riktig konkurranse.

    Spissene er jeg endelig fornøyd med. I Knudtzon/Friday har vi endelig to på nivå med Ujah/Bjørn og Powell/Zane. Vilhjalmsson jobber hardt og er spennende nok til at han er et veldig bra tredjevalg. Virker som at han er brukbart fornøyd med det også. Blir nok av spilletid.

    Ny midtstopper, sentral midtbanespiller(om ikke en av Margeirsson/Andersson blir med videre) og kant er det jeg kan tenke meg å forsterke i 2016. Ikke nødvendigvis spillere som starter, men som gir skarp konkurranse til de andre i samme posisjon.
    twitter @amundsakis
    ΘΥΡΑ 13

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2129

      #22
      Vi trenger en ny høyrekant som bør være god nok til å gå rett inn i første-elleveren.
      Talentet Kolstad har vært ett positivt bekjentskap.men synes likevel ikke det er rette plassen for han. Han kan evt være enn god backup å ha der,om det ikke er andre alternativer,? Men han bør heller være en av de som kjemper om plasser sentralt.Han blir til tider litt for borthjemt på kant. Men defensive jobbingen skal han ha ros for.

      Kommentar

      • Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

        #23
        Kantspillere er det vel egentlig nok av, hvertfall om man beholder Brændsrød/Krogstad. Med tillit, erfaring og spilletid, tror jeg de kunne blomstre bra de også.
        Om man skal holde Arni fornøyd, må han nok og få endel spilletid, det ser det ut for at Runar bruker høyre ving til. Vært mer riktig med 4-3-3- egentlig, i forhold til hans egenskaper.
        Det er vel ikke noe problem heller, med mange gode midtbanespillere, men det er viktig å holde så mange som mulig litt varme med å få spilletid, hvis ikke vil sikkert flere ønske seg vekk etterhvert, og man står dårligere rustet mot skader og salg.
        Fred blir nok populær allerede i vinter, så det blir interessant å se om han er i stallen i 2016, eller om det viktigste kanskje blir en god spiss til !

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2129

          #24
          Jeg har også hatt/har litt trua på Brændsrød/Krogstad. Men ettersom Runar har vist dem nærmere 0 tilitt i år, så tviler jeg også på at de får noe særlig tilitt neste år heller? Derfor mener jeg at en ny høyre-kant er noe vi trenger .

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #25
            Opprinnelig skrevet av Playboy1
            Jeg har også hatt/har litt trua på Brændsrød/Krogstad. Men ettersom Runar har vist dem nærmere 0 tilitt i år, så tviler jeg også på at de får noe særlig tilitt neste år heller? Derfor mener jeg at en ny høyre-kant er noe vi trenger .
            Først og fremst handler det vel om at Kolstad har gjort plassen til sin. Krogstad og Brændsrød er fine typer det, men har prestert svakere enn Kolstad i den posisjonen.
            Jeg mener en eventuell ny høyrekant skal være veldig god og ikke minst evne å balansere laget på samme måte som Kolstad gjør i dag. Han har rett og slett blitt en viktig brikke i laget.

            Ser man kampen sist en gang til og spoler frem til de siste 10 minuttene før pause, så ser man et par gjenvinninger høyt i banen fra Kolstad som viser hvorfor dette på ingen måte er det svake leddet i laget vårt. Han er sammen med EK veldig gode i akkurat den fasen av spillet og bidrar med det veldig til at spillere som Friday kan utfolde seg.

            I tillegg til dette er han også en ganske god kombinasjonsspiller og flink til å skape rom for andre med og uten ball. Med lokal forankring i tillegg er dette ikke en spiller jeg vil erstatte med en annen spiller med mindre det er en soleklar forsterkning.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2906

              #26
              God observasjon og kloke ord, Totti.

              Kommentar

              • Trooond
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2015
                • 1039

                #27
                [QUOTE=Totti21;605799]Først og fremst handler det vel om at Kolstad har gjort plassen til sin. Krogstad og Brændsrød er fine typer det, men har prestert svakere enn Kolstad i den posisjonen.
                Jeg mener en eventuell ny høyrekant skal være veldig god og ikke minst evne å balansere laget på samme måte som Kolstad gjør i dag. Han har rett og slett blitt en viktig brikke i laget.

                Enig i det. Kolstad har vært god, og gjort det vanskelig for de 2 andre.
                Nå har vel ikke akkurat Brændsrød fått særlig med sjanser til å vise seg på 1 laget, etter at han ble skadd i første kamp, men Kolstad har gjort plassen til sin, så vanskelig å si hvor god Brændsrød hadde vært nå om han fikk samme tillit. Var jo en god gjenvinning fra han i sist kamp, som og resulterte i 3dje målet sist.
                Men skal man anskaffe en ving, må han være veldig god. Kolstad blir bare bedre, Brændsrød og Krogstad kommer neste sesong, om de blir satset på. Så å forsterke der, er feil bruk av ressurser syntes jeg.

                Kommentar

                • Rune
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2008
                  • 1229

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Først og fremst handler det vel om at Kolstad har gjort plassen til sin. Krogstad og Brændsrød er fine typer det, men har prestert svakere enn Kolstad i den posisjonen.
                  Jeg mener en eventuell ny høyrekant skal være veldig god og ikke minst evne å balansere laget på samme måte som Kolstad gjør i dag. Han har rett og slett blitt en viktig brikke i laget.

                  Ser man kampen sist en gang til og spoler frem til de siste 10 minuttene før pause, så ser man et par gjenvinninger høyt i banen fra Kolstad som viser hvorfor dette på ingen måte er det svake leddet i laget vårt. Han er sammen med EK veldig gode i akkurat den fasen av spillet og bidrar med det veldig til at spillere som Friday kan utfolde seg.

                  I tillegg til dette er han også en ganske god kombinasjonsspiller og flink til å skape rom for andre med og uten ball. Med lokal forankring i tillegg er dette ikke en spiller jeg vil erstatte med en annen spiller med mindre det er en soleklar forsterkning.
                  Elsker Kolstad. Utrolig god spiller. Han så ikke superkomfortabel ut på venstresiden i første omgang mot Sarpsborg 08, men kompenserte med å legge ned en vanvittig innsats defensivt. Utrolig deilig å se på, og utover i andre omgang kom belønningen i form av at det løsnet mer offensivt også. Tipper jubelbrølet fra publikum etter den ene taklingen hans i begynnelsen av andre omgang hjalp veldig. Prakteksempel på hvordan publikum kan bygge opp unge spillere.

                  Regner med at vinteren skal brukes til å bygge fysikk. Unngår han skader nå, så kommer flere enn den harde kjernen rundt LSK til legge merke til ham neste sesong.
                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    #29
                    Good good.

                    A. Vi må ha inn en ok second-goalie. Gjerne rimelig da.. Første pri.

                    B. Høyre kant ja, men vi har ikke råd til en etablert god en. Afrikaner, som må kjempe med Kollie Kolstad et co?

                    C. Alternativ på sentral midt, hengende, OG "ballspillende" stopper. Alt-i-ett Andersson, vår egen Yohan. På en særdeles spesiell kontrakt.

                    Origi, 2.keeper - Håkon, Svensken, Amunds, Kjeppe, Simen KM, Ringo - J.Andersson - Bonke, Lundemo, Martin - Ofkir, Kolstad, ny afrikaner - Adni Vilj, EK, Friday. I tillegg Krog/Brænds og kanskje Nordermoen. 21 mann alle.

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2320

                      #30
                      Tror vi dessverre burde tenke på backup/erstatter for Ofkir og Friday. Ihvertfall om vi skal ha inn en ny afrikaner. De får vi som regel bare nyte godt av i "halve" perioden vi har de på "lån".
                      Underforstått at en eller begge antagelig er de neste som tar turen nord eller nordvestover.

                      Kommentar

                      • Møkkamannen
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Aug 2014
                        • 61

                        #31
                        Min mening er at det midtstopper paret der holder ikke mål. Er det ingen andre som ser det? OK mot lag under oss på tabellen men ikke mot de bedre laga. Og SKM, han er ingen midtstopper. Har ihverfall et godt stykke igjen. Vi trenger en med hurtighet slik at vi kan stå høyere med laget. Men JA jeg vet at gode midtstoppere finnes det lite av

                        Kommentar

                        • Bukkenbruse
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 515

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
                          Min mening er at det midtstopper paret der holder ikke mål
                          De holder dessverre ikke mål når det går raskt langs bakken.
                          Last edited by Bukkenbruse; 10.11.2015, 13:42.

                          Kommentar

                          • Martin Olsen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jan 2007
                            • 186

                            #33
                            Og da har du lest resultatene fra våre bortekamper på Kunstgress i år?
                            Er bare Odd Kampen som ødelegger for en meget bra sesong på Kunstgress for LSK.
                            Strømsgodset og Odd de 2 eneste tapene.

                            Kommentar

                            • Møkkamannen
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Aug 2014
                              • 61

                              #34
                              Nå må vi slutte med det kunstgress tullet. Så å si alle laga trener på det. Mye værre for de som spiller og trener på kunstgress når de skal på vanlig gress.
                              /
                              Nok om det alle kampene beviser greit min teori om at de midtstopperne vi har ikke holder mot de laga øverst på tabellen. De er sannsynligvis bra nok hver for seg men kombinasjonen blir for treg. Det må inn en ny midtstopper hvis man skal blande seg helt oppe i toppen

                              Kommentar

                              • Avon
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 267

                                #35
                                Det er ikke midtstopperne som er for svake, det er midtbanen som er for svak defensivt. Hjelper ikke med verdens beste midtstoppere hvis motstanderen bare kan spasere igjennom midtbanen. Midtbanen mot Odd bestod av 3 unge spillere i sin første TL-sesong og martin som er mye bedre offensivt, det blir ikke bra nok mot de beste lagene.

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #36
                                  Fikk dere med dere at vi bortsett fra mot Odd og Bart knapt har sluppet inn mål i høst? Forsvaret er godt nok, men trenger en stopper inn som kan gå i lære hos Frode og ta over for ham, altså en ren arvtager. Om vedkommende er en profil med hjertet i fugla og samme typen stopper som Frode, men noe bedre med ball? Hipp hurra, for faen.

                                  Enter Morten Sundli med ett år igjen på kontrakta. Noe sier meg at MIF er velvillige til å la ham gå til oss, mtp lojalitet, bidrag og det faktum at han er selverklært fugl. Bare 25 år, men en av de bedre for dem, om ikke den beste. Beinhard og livsfarlig på dødballer.

                                  Go fetch.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2906

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Enter Morten Sundli med ett år igjen på kontrakta. Noe sier meg at MIF er velvillige til å la ham gå til oss, mtp lojalitet, bidrag og det faktum at han er selverklært fugl. Bare 25 år, men en av de bedre for dem, om ikke den beste. Beinhard og livsfarlig på dødballer. Go fetch.
                                    Har jeg ikke tenkt på. Men et godt forslag, faktisk.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3398

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Forsvaret er godt nok, men trenger en stopper inn som kan gå i lære hos Frode og ta over for ham, altså en ren arvtager. Om vedkommende er en profil med hjertet i fugla og samme typen stopper som Frode, men noe bedre med ball? Hipp hurra, for faen.
                                      Jeg synes Lum viste mye spennende før han ble skadet. SKM kan også bli en habil midtstopper dersom Ringstad signerer ny kontrakt. Morten Sundli har jeg knapt sett, så han skal jeg ikke synse så mye om.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9412

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        Jeg synes Lum viste mye spennende før han ble skadet. SKM kan også bli en habil midtstopper dersom Ringstad signerer ny kontrakt. Morten Sundli har jeg knapt sett, så han skal jeg ikke synse så mye om.
                                        Hel ved type, dvs 100% prosent innsats hele tia og står for en støyt. Dessuten bedre enn alle i LSK på hue (skal ikke mye til men).

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          #40
                                          Er han bedre i huet også?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎