LSK Sesongen 2016

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bibaboy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 712

    Opprinnelig skrevet av LS89
    Ditto et større varsku her når vi taper 5-0 mot et bunnlag, treningskamp eller ei. Mentaliteten var helt fraværende på fredag. Og det er Runar sitt ansvar. Skal vi slutte å se på resultater etter treningskamper gitt hvor det er plassert på tabellen? Slår vi OBOS-lag som Kisa og FFK (som vi gjorde i vinter) så skal vi egentlig tenke at vi ikke får noe ut av dette fordi de er OBOS-lag og at det derfor betyr nada? For en merkelig tankegang og gjemme seg bak resultatene. En kan da virkelig ikke tenke slik.

    Tenk som trener da sier følgende; "Ikke tenk på resultatet (0-5) gutter, vi møter et lag som ligger under streken. Dette betyr ingenting" Hva slags signaleffekt tror du det gir til spillerne?
    Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Hva med Cupkampen mot Sandefjord?? Var den også uviktig. Det er fullstendig uakseptabelt å fremstå på denne måten selv i en treningskamp. Hva er meningen med en treningskamp? Det er å forsøke å trene på det man skal gjøre i kamp!! Tror du virkelig denne kampen var så mye viktigere for Stabæk enn for LSK. Neppe! Jeg blir oppgitt over mentaliteten til endel forumbrukere som akseptere en slik oppvisning i dårlig arbeidsmoral. Jeg er veldig bekymret for hvordan vi kommer til å fremstå mot Tromsø. Jeg finner ikke en eneste grunn til at dette skal snu etter en lang rekke med dårlige kamper i serien som kuliminerte i en grusom forestilling mot Stabæk. Gutta har nå veldig mye å bevise men personlig har jeg ikke sett ett eneste tegn på bedring på noen plan. Jeg synes det er forunderlig at det går an å se noe som helst positivt i de siste kampers hendelser. Det er rett og slett forferdelig dårlige prestasjoner. Vi er heldige og vinner 1-0 mot Brann. Denne seieren kan ikke sies å være annet enn flaks. Vi taper 3-1 mot Godset. Her er vi faktisk bedre enn mot Brann men fortsatt veldig dårlige. Fortjent seier til Godset som var det klart beste laget. Vi blir rundspilt av RBK etter alle kunstens regler og er svært heldige at vi slipper unna med 2 baklengs. Mot Sandefjord er vi så dårlige at det er en skam. Hadde knapt skudd på mål.
    Vi har spilt en meget god kamp i år og det var borte mot Odd. Synes også vi spilte brukbart mot Molde borte. Vi tapte og hadde en keeper som ikke hadde helt dagen. Kan også ta med 4-0 seieren over 08. Vi hadde ekstrem uttelling og 08 hadde det motsatte. Skal ikke si annet enn at denne kampen også går under kategorien godkjent, men resultatet snakker ikke helt sant ift. spill og kamputvikling.
    Hvordan er det da mulig å tilegne klubben mye positivitet når vi i realiteten har hatt griseflaks som har 17 poeng etter 9 kamper. 1 god kamp. 2 godkjente, og 6 rett og slett dårlige kamper.
    Det er sikkert endel her inne som ikke er enige med meg i mine vurderinger og det er helt OK. Poenget mitt er at jeg ikke helt ser hvordan vi skal prestere på et høyere nivå når formkurven har stupt de siste kampene. Jeg håper pausen har gjort godt for spillerne selv om det ikke så slik ut etter Stabæk kampen.
    Fugla Forever

    Kommentar

    • ynnor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 857

      Uten keeper er vi ferdig. Nå må det bli første pri. Pokker. Værste som kunne skje nå.

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2541

        Opprinnelig skrevet av ynnor
        Uten keeper er vi ferdig. Nå må det bli første pri. Pokker. Værste som kunne skje nå.
        Fra en ikke alltid like positiv sjel, så vil jeg påpeke at LSK har en reservekeeper. Han fortjener å få en sjanse.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • maurakanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2005
          • 637

          Opprinnelig skrevet av Børge
          Fra en ikke alltid like positiv sjel, så vil jeg påpeke at LSK har en reservekeeper. Han fortjener å få en sjanse.
          Med all respekt. De sjansene har han fått, og jeg har ikke blitt overbevist av det jeg har sett.
          VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

          Kommentar

          • Gjedda
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Apr 2015
            • 147

            Det sies at det finnes 3 typer mennesker. De som får ting til skje, de som bare står og ser på og til slutt den kategorien som klør seg i hode og lurer på hva i svarte er det som skjer. Kan virke som det også finnes 3 hovedkategorier fans.

            Den første gruppen er de som har en ekstrem positiv tilnærming og greier å holde fokuset på det positive uansett hvor negativt det ser ut. De utviser en imponerende tro på sitt lags ferdigheter selv når laget spiller som hodeløse kyllinger. Utad kan man alltid stole på at de står last og brast med spillerne og trenerteamet, og de vil aldri gi opp håpet. De kan presse livsblod ut av gråstein, og evner i eget sinn å lyssette selv de mørkeste avgrunner. Jeg tilhører ikke denne kategorien, men beundrer disse for denne gløden og sterke viljen til å tro på sine egne. De ser muligheter vi andre ikke ser. Ulempen er at de må passe seg vel for å ikke levitere for lenge og for høyt slik at de også, om nødvendig, kan få en trygg bakkekontakt når behovet tilsier det. Denne typen fans er helt klart en vesentlig bærebjelke i en fotballklubb, og det er sånne folk man helt klart vil ha med seg ut i krigen.

            Den andre kategorien er de som faktisk greier å meske seg i det negative. De er glad i sin klubb, men kan på finurlig vis også finne en ikke ubetydelig glede i at laget gjør det dårlig. Spesielt når de på bombastisk vis har uttrykt sine klare motforestillinger mot det som foregår i klubben, så vil gleden i å føle at de hadde rett overgå skuffelsen over at laget gjør det dårlig. Kanskje man i eget hode rettferdiggjør disse holdningene med at jo fortere vi greier å kvitte oss med trener og spillere jo raskere kan vi da få til noe som er så mye mye bedre. Jeg må innrømme at jeg tidvis kan tenke sånn selv. Gleden over å føle at man har rett i noe kan i enkelte sammenhenger fullstendig overskygge de negative konsekvensene dette har. Det viktigste blir å ha rett, og det blir overordnet alt annet. Slike holdninger er et utslag av egoistisk smålighet og noe som en del av oss i enkelte sammenhenger sliter med å eliminere.

            Den tredje kategorien er realistene, og i denne gruppen er nok majoriteten av fans. De vil så gjerne tro på sitt lags ferdigheter, er gjerne litt optimistisk vinklet i utgangspunktet, men ettersom flere og flere kalde fakta i form av svake resultater tikker inn så blir man mer og mer tungsinnet. Man må hele tiden slite med at ikke likegyldigheten skal få overtaket. I denne kategorien vil nok pro og contra argumentene vurderes på den mest objektive og realistiske måten. Men problemet er at man i negative perioder mister troen og også mye av interessen. I sånne perioder melder man seg gjerne litt ut og overlater til andre å løfte laget fremover.

            Etter bunndykket mot Stabæk er det ikke rart mange fans er deppa. Vi ser på TV hvordan Buffon og resten av det italienske laget skriker ut at i dag er de villig til å ofre livet for sitt land, og de følger det opp med å vise slik glød og fightervilje at ordene faktisk gir mening. Håper at man i LSK har lært at man aldri noensinne mer med store ord gir store løfter.

            Nå er det snart kampdag igjen. Da er det dags å hoppe fra realist kategorien og over i optimist kategorien, og håpe at Runar og laget har latt seg inspirere av de islandske spillernes innsats i EM. Så selv om ikke Islands mektige kamprop taktfast vil runge utover Åråsen i morgen, så vil det i hvert fall ikke skorte på fansen innsats. Nå er det opp til spillerne og trener å revansjere det begredelige tapet mot Stabæk og få skuta på rett kjøl.

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2541

              Opprinnelig skrevet av maurakanari
              Med all respekt. De sjansene har han fått, og jeg har ikke blitt overbevist av det jeg har sett.
              Siste kampen han sto i Tippeligaen var bra gjennomført av han. Faye Lund skal stå i morgen - jeg har trua på han!

              En ting er å ikke like utviklingen til laget (som jeg definitivt ikke gjør), men det finnes ikke en enkeltspiller på det laget jeg ikke har trua på - samtlige av dem er gode nok til å prestere for LSK i Tippeligaen!
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Gjedda
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2015
                • 147

                Forsvarsspillet må opp flere hakk. På sikt bør man muligens gå over til enda mer soneforsvar også ved dødballer i mot. I dag er det vel toppen 2 spillere som spiller sone i slike situasjoner. Dette krever imidlertid at hodespillet må opp flere nivåer og at keeper er sikker og fortrolig med mer arbeid i feltet. Selv Tyskland, som historisk sett har vært veldig tro mot markeringsforsvarets fortreffelighet har jo hittil i EM hatt bra suksess med et rent soneforsvar. En forandring som sikkert har vært lettere å gjennomføre med en trygg Neuer i mål som nesten alltid er eksepsjonelt god når han har mye handlingsrom.

                Vanligvis er jeg tilhenger av den måten vi hittil har organisert vårt forsvar på ved dødballer i mot med et nesten rent markeringsforsvar, men der Frode likevel skal spille sone med mer fokus på å rydde unna ball. Synes derimot at flere av våre spillere ikke greier å gjøre forsvars jobben godt nok. Det virker ikke som om de helt behersker fokusregelen ved markeringspill tilfredsstillende nok. Fokus skal være primært på spiller og subsidiært på ball, men slik at man alltid skal vite hvor ballen er. Eller enda mer presist formulert at hovedfokus skal være på spiller, men tilleggsfokus på ball. Og det gjelder å ikke overse tilleggsfokuset eller å bytte om på disse når man spiller markeringsforsvar.

                Spørsmålet er egentlig om vi ikke hadde vært mer tjent med å nettopp ha mer «ballwatching» her, da den måten vi spiller på blir for passiv og for mye fokus på å ødelegge for motstander enn selv å få tak i ballen. En dreining til enda mer soneforsvar vil nok gjøre det lettere for oss å utvikle et mer aktivt forsvarspill, og på den måten berede grunnen for en stilendring mot et mer styrende spill dersom det er den veien vi ønsker å gå. Tyskland er jo i ferd med å vise vei her, og jeg vil tro at dersom de har stor suksess nå i EM vil denne måten å spille på bli mer og mer vanlig. Å spille soneforsvar i alle spillets forsvarsfaser er jo egentlig å spille mer fotball på egne premisser sammenliknet med et markeringsorientert forsvarspill.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9412

                  For å sitere Rio Ferdinand (sånn ca): "Det var ikke før Ferguson ga seg at jeg skjønte hvor mye managaren faktisk hadde å si".

                  Men allikavæl. Trur absolutt ikke denne stallen er god nok for topp 5, som flere her inne driver å messer om.

                  Så da står vi her da.

                  Ute av køppen og synger om antall år vi unngår nedrykk.

                  Spoiler:
                  *jinx-skjold*

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5096

                    Nesten så jeg sier: Gi meg Arne E!

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4377

                      Ny keeper må på plass fort som et helvete. Faye Lund har 17 baklengs på 5 kamper (inkludert stabæk). Det betyr at vi må score 4 i hver kamp for å vinne. Det er ikke holdbart i det hele tatt. Forsvaret har sugd kølle, det vet jeg. Men uansett må vi ha ny keeper.
                      ..................

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2541

                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Nesten så jeg sier: Gi meg Arne E!
                        Mulig retur til Moss FK for Arne E.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3338

                          Jeg må bare spørre, men har Runar tilliten innad i spillergruppa? Basert på siste to kamper med ni baklengsmål, kroppsspråket og innstillingene til kampene er helt fraværene. Gutta er ikke på i det hele tatt. Det virker rett og slett som de gir blanke faen. Svak mai måned, Torgeir ut i media og krever bedre resultater både av Runar og gutta. Resultat? 0-5 mot Stabæk og fire i mot mot Tromsø, et lag som sjeldent tar poeng borte. Et lag vi har utrolig god kontroll på hjemme statistisk sett.

                          Det skurrer veldig i mine ører - for med slikt spill og kroppsspråk er det plutselig vi som står under streken. Det snakkes om topp 5 - "Gi alt Garanti" - men får servert et spill som ikke ligner noe som helst. Det er rustent. Ingen smil. Ingenting. Når spillerne gikk ut av spillertunnelen før kampstart i går var Tromsø-gutta i fyr og flamme, mens det ikke kom et eneste ord fra LSK-gutta. Det er allerede et signal om at noe ikke er som det skal.

                          Når vi i tillegg har en spiller som viser et helt elendig kroppspråk - som ser vi jo også der at det er et tegn på mangel på respekt. Respekt for trenere, spillere, støtteapparat og ikke minst det viktigste av alle, publikum. Og med slike holdninger og resultater, mister også publikum lysten på å reise til Åråsen. Noe som er utrolig synd. Men det eneste som får publikum på kamp utenom de aller trofaste er resultater. Og med en elendig mai-måned og 0-5 mot Stabæk der trener står og lover bot og bedring og en helt annen innsats mot Tromsø, og vi igjen får servert det samme mølet, ja - da er det vanskelig for folk flest å motivere seg til å dra tilbake til Åråsen. Så brutalt, men så enkelt. Slik er vi mennesker.

                          Når vi i tillegg har en trener som faktisk uttaler at "vi får jobbe med det vi har" - så kan dette umulig være gode signaler innad i en spillergruppe. Runar virker helt resignert. Runar uttaler at vi alltid skal jobbe hardere og slå tilbake. Det ender med det motsatte. Slik kan vi virkelig ikke ha det - for TL er såpass jevn at vi fort kan stå på kvalikk eller enda verre, nedrykk etter noen kamper. Og det er de harde fakta, hvertfall med slikt spill og slike holdninger som vises på dette laget.

                          Dette er fader meg ikke greit.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4377

                            Kippe på spørsmål om det er dårlig stemning i laget for tiden; " - Det er lett å se at ting ikke er som det skal. Jeg har ikke lyst til å si særlig mer. Vi kan ikke sitte å peke mot hverandre.

                            Kapteinen sier også at det vil være et oppvaskmøte i dag.
                            ..................

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2541

                              Opprinnelig skrevet av LS89
                              Når vi i tillegg har en trener som faktisk uttaler at "vi får jobbe med det vi har" - så kan dette umulig være gode signaler innad i en spillergruppe.
                              Jeg har nevnt det alt for mange ganger - han snakker spillergruppa ned i stede for opp! Det forbasket enkel psykologi. Slike uttalelser jevnlig om egen spillergruppe er ikke positivt og har den motsatte effekten av motivasjon.

                              Opprinnelig skrevet av _Jonern
                              Kippe på spørsmål om det er dårlig stemning i laget for tiden; " - Det er lett å se at ting ikke er som det skal. Jeg har ikke lyst til å si særlig mer. Vi kan ikke sitte å peke mot hverandre.

                              Kapteinen sier også at det vil være et oppvaskmøte i dag.
                              Kan ikke huske Kippe har uttalt noe lignende på en rekke år. Åpenbart at det er noe alvorlig galt i garderoben, uten at jeg skal si at det er Runar - han har dog ansvaret for å ta tak i det å røske opp problemene med rota.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Tittil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2009
                                • 341

                                Nå blir resten av sesongen spennende allikevel, unngå nedrykk. Det er bare å glede seg til fortsettelsen. Glad jeg har sesonkort og sikret billett

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3338

                                  For de som ser på treningene, hvordan fungerer det egentlig? Hvordan er trøkket, intensitet og hva trenes det på? For gutta virker jo rett og slett ikke å være i kampform. Og stilles det konkrete krav til kosthold på fritida?

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Treningene ser mye bedre ut en kampene så jeg fatter dette ikke .

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3338

                                      Et lag i utvikling er en klisje som ofte benyttes. Da synes jeg det er riktig å trekke frem Sarpsborg 08, som før sesongen byttet ut nærmest hele stallen. Hele 15 (!) spillere gikk fra 08 før sesongen. Bl.a. Kovacs, Kerr, Brenne, Nordvik, Kronberg, Askar, Wiig, Thømt Jensen, Zajic og Bellaid for å nevne noen. Inn kom 10 nye spillere.

                                      Sesongstarten til 08 var grusom, og sto vel uten scoring første fire kamper og de fleste så på de som klar dumpekandidat. Vi kjørte over de med 4-0. Det skurret internt i laget, men etterhvert fikk Bakke sving på sakene og ligger nå to poeng foran oss med en kamp mindre spilt. Laget er i tillegg i god form og kjørte over Molde før ferien. Vi ser her altså et helt nytt 08-lag før sesongen bit for bit utvikle seg og tar nye steg kamp for kamp. Bakke får det beste ut av på papiret et svakt og grått lag.

                                      Mens med Runar og Siggi er det motsatt effekt. Laget utvikler seg ikke. Ett steg frem og to tilbake er beholdningen. 4-5-5. Runar har i tillegg fått god tid på seg nå til å forme et lag med identitet. Han kom med en visjon, Guts - Vilje - Råskap. Det er kanskje noe av det flaueste oppi det hele. Det er så langt unna vilje, guts og råskap som en kommer. Alt baserer seg på tilfeldigheter. Enkeltprestasjoner av Jradi og Friday. Det er det en liksom forventer. Når disse ikke fungerer, fungerer ingenting. Hva skjer så? Runar ut i RB og syter over tynn stall og at en må jobbe med de som en har til rådighet. Virkelig motiverende for spillerne å høre at de rett og slett ikke er gode nok. Spillerne henger med hodet før kampene starter. Det er ingen glød igjen. Smilet er borte. Spillerne er redde for å gjøre feil. Og skjer det som ikke skal skje, redsel fører til personlige feil.

                                      Ta Faye for eksempel. Vært i klubben lenge. Virker som en kjernekar utad. Tålmodig type. Men som rett og slett ikke er god nok for dette nivået. Men det er heller ikke hans feil. Han gjør bare jobben sin, men i det hele er det ikke godt nok. Etter kampen i går var det ikke vanskelig å se (for de som har sett intervjuet med Runar) at han ikke var særlig fornøyd med Faye og at de desperat er på utkikk etter ny keeper. Ikke akkurat et selvtillit-boost for Faye å høre det rett etter en dårlig dag på jobben. Hvordan kan slike uttalelser til media motivere Faye? Burde ikke Runar tatt denne diskusjonen med Torgeir på bakrommet og ikke med RB? Runar snakker jo til stadighet spillerne ned. Det er jo helt hårreisende! En kan jo ikke ha en leder som snakker ned sine egne ansatte.

                                      Det er så mye som skurrer innad at det er skremmende. Utviklinga har stoppet opp og går i feil retning. Publikum svikter. Spillere og ledere svikter i NM, nok engang. Fire i mot mot et Tromsø-lag som kun hadde puttet ti før gårsdagens kamp setter altså fire kasser mot oss. På Åråsen!

                                      LSK sesongen 2016 - er dessverre over allerede. Resten av sesongen blir en kamp for å ta nok poeng slik at vi sikrer ny kontrakt til jubileumet neste år. Forhåpentligvis med en ny trener. Jeg har dessverre mistet troen på prosjektet til Runar.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4377

                                        Blir i hvertfall spennende å se om det endelig kommer en positiv reaksjon etter den siste tids elendigheter nå i neste match. Skulle tro at sist treningskamp var en vekker, men det var det tydeligvis ikke. Men etter gårsdagen så kom den vel. Skulle jo bare mangle. Varslet oppvaskmøte i dag. Hvis det ikke er en revansjesugen gjeng som flyr utpå Åråsenmatta neste søndag så skjønner jeg ingenting. Kan også legge til at Stabæk har kamp på torsdag i Europa League, noe som bør være en fordel. Har ikke tro på Kristinsson lenger uansett, men får i hvertfall håpe vi ikke rakner fullstendig og melder oss inn i nedrykksstriden. Kun seier er godt nok i neste kamp.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3338

                                          Kampen mot Stabæk blir kanskje årets viktigste. Ingen unnskyldninger. Opp i ringa. Innsats og tre poeng eneste som gjelder. Noe annet er uakseptabelt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎