Erik Næsbak Brenden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3164

    #21
    Opprinnelig skrevet av Trooond
    Hvilken Islandsk modell ?
    Ungdomsarbeidet i LSK er nå lagt om slik at Bjarmann har det overordna sportslige ansvaret for UA (Ungdomsavdelinga). Han sier sjøl at han bruker minst like mye tid på UA som på A-laget. Dette betyr blant annet at alle lag, fra laveste 6-7 års alder, skal ha profesjonelle trenere, dvs selv om de kan være fedre eller mødre, skal de ha opplæring og (noe, men sikkert lav) betaling - og følge et fastlagt opplegg. Flere andre elementer er de samme som det islandske fotballforbundet har utvikla, der Siggi har vært hovedansvarlig på Island i flere år, og utgjør "den islandske modellen" som O. G. Solskjær også omtalte med stor begeistring i Aftenposten tidligere i sommer. (Dette skreiv jeg litt om i et av mine kanskje litt for ordrike treningsreferat.)

    Rekrutteringa av duoen Runar/Siggi er såvidt jeg forstår en "pakke" der Siggi er rekruttert blant annet og ikke minst for å starte en langsiktig og planmessig satsing på denne modellen i LSK for å få fram, utvikle (og ikke minst beholde) egne relativt lokale talenter, Runar fordi han (i denne sammenheng) hadde et godt rykte for å følge opp denne modellen og ha vært god på spotting og talentutvikling i sin islandske klubb. (Selv om "talentene" Finnur og Arni viste seg å ikke holde norsk nivå.)

    LSK har etter min vurdering gjort en god jobb med ungdomssatsinga i over ett tiår. Innføring av den islandske modellen må ses som en naturlig videreføring og forsterking av dette arbeidet. Dette skal delvis kompensere at LSK, med sitt begrensa publikums- og sponsorgrunnlag sammenlikna med de større byene, aldri vil få økonomiske muskler til å kunne være noe kjøpelag.

    I hvilken grad Runar har brukt og satsa på de yngre spillerne i stallen på en god måte lar jeg ligge i denne omgangen, og har tenkt å komme tilbake til seinere.

    gilbert

    Kommentar

    • Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

      #22
      Ikke uenig i at det jobbes godt nedover i aldersgrupper, men bekymret for at det ikke når toppen, også litt med tanke på hvor lavt 2 div. Laget i fjor ble prioritert. Islandsk modell eller ei. Et godt lag i 2 div. Ville vært en brukbar arena for de unge spillerene å starte utviklingen, 3 div er ikke godt nok. Da blir overgangen til tippeliga veldig stor.

      Kommentar

      • Bukkenbruse
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 515

        #23
        Hvis vi ikke tar oss sammen vil talentutviklingen foregå på seniornivå nummer 5 neste år....det er mildt sagt ingen arena, det er samme nivå som en haug med lag som trener 1-2 økter i uka.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3320

          #24
          Bare å låne ut. Får ikke spille mer en maks overtid uansett. Lånespillere overkjører egne talenter.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #25
            Toårskontrakt og ikke engang med i dag. Satses overhode ikke på, vurderes bak en back up som Erling på kant. Hva er/var planen her? Kjøper man alibier når man handler ungt norsk?

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              #26
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Toårskontrakt og ikke engang med i dag. Satses overhode ikke på, vurderes bak en back up som Erling på kant. Hva er/var planen her? Kjøper man alibier når man handler ungt norsk?
              Man henter de inn, slik at man kan låne de ut, for så å låne inn spillere igjen fra andre klubber. Så kan man etterpå klage på at man har spillere uten lagfølelse når man taper kamper. Genialt.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #27
                Bjarmanns mann dette, de henter som kjent spillere uten å rådføre hverandre. Er jo en av hovedgrunnene til at det er så vanskelig å finne en rød tråd i driften og å prestere med begrensa midler. Og stjerneskudd som Moa gjør at andre talenter som Brenden og penger generelt kan hives ut av vinduet uten for store innvendinger.

                RB var jo faktisk inne på det samme med tanke på spillerlogistikk i sin maratonsending tidligere i uka, men byttet selvfølgelig tema med en gang det ble interessant.

                Kommentar

                • scages
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1292

                  #28
                  En sides reportasje om Brenden i dagens Østlendingen i papir (08.09.16).

                  "Har du noen gang tenkt at du valgte feil ved å gå til Lillestrøm?"

                  -"Nei, det har jeg ikke gjort. Det er klart at dersom jeg hadde valgt en klubb i 1. divisjon hadde jeg sannsynligvis fått spille mye mer. Men det er jo eliteserien det her. Det er jo et stort steg. Samtidig må man jo ta litt sjanser også..."

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    #29
                    Aldri skjønt hvorfor Erik Brenden ikke har fått en sjanse til å prøve seg. På de få innhoppene av han både i serien og treningskamper har han alltid vært brukbar. Scoringen i dag var jo helt fantastisk. Bare banker ballen i mål fra langt hold.

                    Kommentar

                    • Wanker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 632

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av vermu
                      Bare banker ballen i mål fra langt hold.
                      I skuddsekvenser jeg har sett på trening, har han vært en av, eller den mest hardskytende av alle. Bra treffsikkerhet også!
                      [Edit: Men selvfølgelig kan også han legge mer tid på skuddteknikk... Har vi noen som kan ta frispark slik M. Martin gjorde opptil flere ganger? Å forbedre seg på dette området må jo være noe av det minst kompliserte i fotball?]
                      Hunter S. Thompson:

                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        #31
                        Fikk en fortjent halvtime mot KIL i dag, og var som vanlig målfarlig.

                        Kommentar

                        • vermu
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2008
                          • 1729

                          #32
                          Fortsetter å levere som innbytter. Scoring og salto på det drøye kvarteret han fikk.

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2857

                            #33
                            Fra Nyhetstråden:

                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            RB: Rokeringer i 11'ern mot Tromsø:
                            AE sier Brenden fortjener sjansen fra start.

                            gilbert
                            E N D E L I G ! ! !

                            Kommentar

                            • armykanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 736

                              #34
                              Håper så sjukt på at han får en sykt god opplevelse i denne kampen og at han bare blomstrer som faen.

                              Har troa på at han og Krogstad blir helt sjef i år.

                              Hørte det her først *kremt *kremt

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2857

                                #35
                                Syntes Erik gjorde en bra kamp i dag. Jeg føler han har potensial ti å bli en "Palmi", en som kan levere litt uventede og av og til spektakulære mål. Hadde en morsom volleyvariant i dag. Ellers også et par andre gode avslutninger. Han kommer seg stadig i skuddposisjon, og virker å ha teft hvor ballen havner. Han er litt svak en mot en, men jeg syntes han ofte kombinerte bra med Erling og Fredrik i dag.

                                Uferdig, men potensialet er der. Han skal bli veldig spennende å følge med på utover sesongen. Men jeg forventer ikke at han tar noen større steg før eventuelt neste år.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9365

                                  #36
                                  Gi mannen mer spilletid!

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3141

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Gi mannen mer spilletid!
                                    Ja for f**n!!!

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3318

                                      #38
                                      Trodde han skulle få et kvarter for Krogstad I dag.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Joha
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 314

                                        #39
                                        Elverum er ute etter og låne Brenden står det i østlendingen for ikke kommet inn og lest nøyaktig hva som står pga https://www.ostlendingen.no/elverum-.../s/5-69-435182

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          #40
                                          Brenden kommer målsjanser hver gang han spiller. Fikk en velfortjent omgang mot vif.
                                          Last edited by vermu; 21.08.2017, 15:26.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎