Lillestrøm SK - Stabæk, søndag kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #21
    ...and wouldn't you know, McKinlay ferdig! Og vi møter igjen et TL-lag med ny trener. Når vant vi sist mot et slikt lag, Nielsens Godset? Og det var ikke engang etter en sparking.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      #22
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      ...and wouldn't you know, McKinlay ferdig! Og vi møter igjen et TL-lag med ny trener. Når vant vi sist mot et slikt lag, Nielsens Godset? Og det var ikke engang etter en sparking.
      Med mindre Bob Bradley er erstatteren, så skal det gjøre liten forskjell. Stabæk er sammen med Start det svakeste laget i Tippeligaen og skal naturligvis slås greit på hjemmebane med det mannskapet vi har.

      Kommentar

      • Wanker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 632

        #23
        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Med mindre Bob Bradley er erstatteren, så skal det gjøre liten forskjell. Stabæk er sammen med Start det svakeste laget i Tippeligaen og skal naturligvis slås greit på hjemmebane med det mannskapet vi har.
        Jeg mener jo også at det burde være sånn, men etter å ha sett treningskampen følte jeg at VI har det svakeste laget. "Ohi løper fra LSK-forsvaret og scorer"

        Vel, kommer på kampen uansett, så får vi se om de har forstått alvoret i situasjonen.
        Hunter S. Thompson:

        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

        Kommentar

        • Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1467

          #24
          Keeper fra Viking med erfaring fra TIL.
          Totalt 22 TL kamper.
          Vet ikke nivået til spanjolen, men kommunikasjonsmessig i forsvaret virker dette klokt.
          (Og nå bruker manheller tid på å vurdere evt ny keeper på laget.)
          Søndagens kampresultat vil ikke ene og alene avgjøres om Edu spiller eller hvilken keeper vi har i mål, men jo bedre kvalitet desto bedre :-)
          Håper på innsats for hverandre i 92 min, minst!

          Kommentar

          • klippen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 251

            #25
            Virker dristig å starte med Edu som ikke har spilt kamp på lang tid så har mine tvil til at han starter

            Kommentar

            • Klimtkongen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2014
              • 419

              #26
              Er han i det hele tatt klar for spill?

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4377

                #27
                Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                Er han i det hele tatt klar for spill?
                Nei. Han blir nok klar i løpet av helga men spørs om de rekker alle papirene før kampen på søndag. Mest sannsynlig klar til neste kamp (S08 borte).
                ..................

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                  Er han i det hele tatt klar for spill?
                  Målsettingen tilsier at LSK har dårlig tid.. Seier her gir 20 poeng etter halvspilt serie, som er 4 poeng bak skjema til 48 poeng (som er snittet på det plass nr 5 har hatt siste 5 år). Så tror man vil ha Edu klar fortest mulig og kanskje også rekke noen kamper med Edu og Friday sammen på topp før sistnevnte selges. Sparke Runar skjer ikke, så alternativet er uansett å hente inn flere spillere. Edu er gratis og "lett" å signere! Tipper han spiller søndag!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #29
                    Edu blir ikke klar før neste uke.

                    Kommentar

                    • Tvilling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 1467

                      #30
                      Om papirene blir klare så tror jeg Edu er på banen søndag. Når man ikke vet hvor lenge han holder, så er det kanskje en ide å starte med han, og se hvor lenge det ta før han må byttes.?

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2537

                        #31
                        Har sett "Før avspark" på rb.no (rett navn på programmet?). Sjelden jeg ser dem, da jeg må innrømme at jeg ikke lenger orker å se alle tomme løfter og lovnader fra lagets trener - ja, så lei har jeg dessverre blitt av RK... Dessverre.

                        Først ok intervju med Bassel Jradi som bla sier at han ikke vil tilbake til Godset i sommer. En seanse med RK hvor han forteller om uka som har vært med bla oppvaskmøte. Ikke noe som tyder på spillere (i flertall - som omtalt etter den famøse kampen på fredag) vil bli vraket til søndag.

                        rb.no lister om antatt lag:
                        Keeperen fra Viking
                        Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen
                        Erling - Bonke - Lundemo - Jradi
                        Martin
                        Friday

                        Da er sannsynligvis Moa vraket. Som eneste spiller fra sist uke. Isolert sett ok ut fra reaksjonen når han ble bytta ut, men var det ikke problem med så mange egoister på laget og det skulle ryddes opp i? Flott å statuere eksempel med å bruke Moa - lagets yngste spiller.

                        Sannsynligvis motiverende for Falkeborn, Brenden, Rindarøy (LSK sin beste sist kamp), Sheriff og Kolstad. Når skal dem få slippe til? De som stemples som egoister starter kamp etter kamp - fordi Runar sier han tror det kan endre seg i neste kamp.

                        Blir ikke dette seier, så forventer jeg at det er siste kampen til Runar Kristinsson i LSK som trener.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Kay
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 763

                          #32
                          Hvem er disse egoistene ? Jeg ser bare 1 kanskje 2 egoister på det laguttaket (da tenker jeg på hvordan de spiller, jeg kjenner ikke spillerne og vet ikke hvordan de oppfører seg ellers) FF er egoist, han var mye mer lagspiller i treningskampene i vinter. I starten av sesongen tilga jeg han det ettersom han putta mål i hver kamp. Når "måltørken" kommer blir det litt mer frustrerende. Jradi har også delvis en egoistisk spillestil, men det er jo bare den type spiller han er, da får vi også slike mål som sist helg. Og oppfatter det også som rollen han har i laget og derfor han ble hentet, for å ha en som skaper noe ut av ikkenoe.

                          Anser ikke Moa som spesielt egoistisk i spillet heller, spilleren som hadde hans posisjon for 1 år siden var jo 10x mer ego i spillet.

                          Ser ikke noe spesielt galt med laguttaket generelt heller, for meg virker det som det beste vi kan stille, men man må ikke være redd for å gjøre endringer hvis det viser seg å ikke virke. Rindarøy har vist gode takter flere ganger som innbytter, Kolstad vet vi er solid men har fått for lite spilletid til å si noe om han har tatt steg, Sheriff, Brenden og Falkeborn anser jeg som fine innbytter kandidater men ikke nødvendigvis start 11'er materiale.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2537

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Kay
                            Hvem er disse egoistene ? Jeg ser bare 1 kanskje 2 egoister på det laguttaket (da tenker jeg på hvordan de spiller, jeg kjenner ikke spillerne og vet ikke hvordan de oppfører seg ellers) FF er egoist, han var mye mer lagspiller i treningskampene i vinter. I starten av sesongen tilga jeg han det ettersom han putta mål i hver kamp. Når "måltørken" kommer blir det litt mer frustrerende. Jradi har også delvis en egoistisk spillestil, men det er jo bare den type spiller han er, da får vi også slike mål som sist helg. Og oppfatter det også som rollen han har i laget og derfor han ble hentet, for å ha en som skaper noe ut av ikkenoe.

                            Anser ikke Moa som spesielt egoistisk i spillet heller, spilleren som hadde hans posisjon for 1 år siden var jo 10x mer ego i spillet.
                            Du nesten spørre Runar. Ingen er nevnt, men Moa må nok smake benken til helga.

                            Opprinnelig skrevet av Kay
                            Ser ikke noe spesielt galt med laguttaket generelt heller, for meg virker det som det beste vi kan stille, men man må ikke være redd for å gjøre endringer hvis det viser seg å ikke virke. Rindarøy har vist gode takter flere ganger som innbytter, Kolstad vet vi er solid men har fått for lite spilletid til å si noe om han har tatt steg, Sheriff, Brenden og Falkeborn anser jeg som fine innbytter kandidater men ikke nødvendigvis start 11'er materiale.
                            Skogseid har flest assist, men har han vist seg frem som en solid høyre back? Jeg synes ikke det - han har skuffet ut i fra forventningene. Jradi har noen fine mål, men mangler en del defensivt - den siden han spiller på bli veldig "naken" defensivt. Martin har levert en ganske stor andel feilpasninger og har ikke gjort det spesielt bra defensivt. Tre spiller som jeg synes er aktuelle for å slite litt benk - ikke nødvendigvis samtidig, men kanskje to av de tre eller i det minste en av dem. Symboleffekten av å ta en eller to av dem sammen med Moa ville vært mye større, enn den motsatte effekten den får nå med å gjøre en 20 åring til "syndebukk".

                            Det er ikke snakk om noen ungdomsbølge under Runar - finnes det erfarne spillere tilgjengelig, er det de som blir prioritert. Er sannsynligvis den klubben med færrest benyttede spillere i år. Kun 13 utespillere har over 280 minutter/total spilletid tre kamper i årets sesong av på de tilgjengelige 10 plassene som er når vi summerer opp etter 14 runder. Sannsynligvis vil man stå igjen med det samme antallet etter søndagens kamp.

                            Vilhjalmson (ok - han har ikke vært god) med 242 minutter, Kolstad med 211 minutter og Brenden med hele 19 minutter er de tre neste. Falkeborn og Sheriff uten ett eneste minutt. Verdt å notere seg - Sheriff med solid kamp mot Odds i generalprøven. I prinsippet er det kun 13 utespillere som kjemper om de plassene ute på banen. Legg til at Lundemo ikke var tilgjengelig i de 5-6 første kampene.

                            Hjelper ikke å skylde på liten og sårbar stall, når du ikke benytter de du har. Må være meget demotiverende å være utenfor den "stallen" på 13 spillere som benyttes.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              #34
                              Helt enig. Merkelig at det ikke gjøres grep, men da mener vel Runar at det holder med en samtale.
                              Mot Stabæk bør det bli seier uansett, individualister eller ikke
                              Dersom det bare hadde vært 1 eller 2 individualister hadde det nok ikke syntes så godt. Jeg synes der er ganske tydelig at enkelte spiller for seg selv, og ikke laget. Det syntes hvertfall godt defensivt, og jeg tror faktisk på det Runar sier om det.

                              Der som Børge påpeker her at man må være blant de 13, er sånn der var i fjor også. laget blir jo spilt tynnere enn det egentlig er, og man blir enda mer sårbare ved skader.
                              Nå kommer Edu da, heldig for både laget og Runar

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2537

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Trooond
                                Der som Børge påpeker her at man må være blant de 13, er sånn der var i fjor også. laget blir jo spilt tynnere enn det egentlig er, og man blir enda mer sårbare ved skader.
                                Nå kommer Edu da, heldig for både laget og Runar
                                Jevnt over 100 % enig med deg.

                                Vedrørende Kolstad, så ligger han på 6 plass over spillere som ble benyttet i flest kamper (jeg har dessverre ikke tatt meg tid til å se på antall minutter - her er det kun antall kamper han har vært involvert i fra start eller som innbytter). 25 kamper var han involvert i. I år to kamper fra start hvor han blir byttet ut og 6 kamper inn som innbytter. Lojal og hardtarbeidende.

                                Har han blitt dårligere spiller? Jeg må bare spørre. Handler ikke om at han er fra samme kommune som meg, men at han knapt har spilletid målt mot sist sesong og neppe verdsettes like høyt lengre. Men jeg er ikke overrasket over utviklingen, da man har leid inn en spiller på plassen han hadde i 2015 - en spiller hentet av Runar som spiller uansett prestasjon.

                                PS: laget tok fler poeng med han på banen enn når han ble benket i 2015.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Wanker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 632

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Trooond
                                  Jeg synes der er ganske tydelig at enkelte spiller for seg selv, og ikke laget.
                                  Edit: [For mange av] spillerne er enige om målet: "Jeg skal bli proff, klubbens behov er ikke min sak!"
                                  Hunter S. Thompson:

                                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Wanker
                                    Edit: [For mange av] spillerne er enige om målet: "Jeg skal bli proff, klubbens behov er ikke min sak!"
                                    Personlig vil jeg at alle (spesielt de unge) spillerne skal ha et sterkt ønske om å bli proff i utlandet. Som Jonas Svensson sier så vil han være en bedre spiller for rbk hvis han strekker seg mot neste mål og ønsker å spille seg god nok for større klubber. Spillere som er tilfredse med å være akkurat der de er og tjene de pengene de gjør i dag på å spille fotball i tippeligaen er nok farligere enn de som jobber hardt for å komme seg ut.

                                    Så er det heller hvordan man forsøker å oppnå dette som kan være utfordringen i mine øyne. Det mange unge spillere ser ut til å bomme på er at noe av det viktigste dagens speidere ser etter utover fotballtalent er hvordan mentaliteten er på de. Spillere som f.eks ikke takler motgang på noen god måte eller fremstår egoistisk i en gruppe vil måtte vise langt mer fotballmessig enn en spiller som leverer bra på alle områdene. Unge spillere fra norge er uansett ikke klare for noen topplag i Europa og trenger tilpasningstid og trening før de er det i den klubben som henter de. Derfor er det ekstremt viktig for de å se at spilleren er flink til å tilpasse seg omgivelsene og de rundt seg og at de tar til seg instrukser og læring.

                                    Pep Guardiola er en av de som snakker mest om akkurat dette, og senest i et intervju i forbindelse med jobben i Man City sa han at det hjelper ikke hvor mye fotballtalent du har om du ikke er klar i hodet for å spille toppfotball.
                                    Han plukker ofte opp spillere som kanskje ikke er de første andre ville plukket ut fordi han ser spillere som på godt og vondt klarer å tilpasse seg det nivået og de medspillerne de får.
                                    Et eksempel på dette kan jo kanskje være Gerard Deulofeu som har levert prestasjoner på Messi nivå på de yngre lagene til Barcelona og som alle har krevd at skal få tillit, men som kanskje aldri har nådd helt opp der selv om han er i ferd med å skaffe seg en ok karriere.
                                    Det motsatte eksempelet kan være Pedro, som var en ganske "gammel" spiller når han ble tatt opp kontra større talenter. I LSK og veldig mange andre klubber ville han vært en av juniorene man hadde sendt på dør for å gjøre plass til yngre spillere, men iflg Pep Guardiola hadde han en mentalitet og spissferdighet som ville ta han langt. Det har gjort at han faktisk var mer eller mindre fast i de kanskje beste årgangene til Barcelona igjennom alle tider. Ferdighetsmessig er han ikke i nærheten av Neymar, men tallene han leverte står ikke langt tilbake allikevel.

                                    Gi meg spillere som alle ønsker å spille seg gode nok for Barcelona, men de må bare forstå at for å komme dit er fotballferdighet og youtubefinter bare en bitteliten del av det å komme dit. Treningsvilje, tilpasningsdyktighet, opptreden på banen og i gruppa og evnen til å takle motgang og medgang er minst like viktig.
                                    Der har ekstremt mange norske spillere som er vokst opp med at alt er lagt til rette for de fra dag 1 en veldig lang vei å gå. Kunstgressgenerasjonen har veldig mange fine ferdigheter, men de har også mistet en del av det vi som spilte på isbelagte grusbaner igjennom vinteren hadde i hodet. De norske spillerne som lyktes på 90-tallet hadde en mentalitet som de færreste har i dag og der tror jeg forskjellen på Norge og Island ligger akkurat i dag.

                                    Ble et alt for langt innlegg (igjen) på noe som egentlig bare skulle være et kort svar på det du skriver. :-) Alt er som vanlig ikke et direkte svar på det du skriver.

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3335

                                      #38
                                      Morgendagens dommer; Ken Henry Johnsen.

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #39
                                        Norges suverent dårligste dommer, men han matcher nivået til hjemmelaget om dagen... Ps.Jeg var på Aka ...

                                        Kommentar

                                        • KjøttKake
                                          Juniormedlem
                                          Bøffel
                                          • May 2009
                                          • 26

                                          #40
                                          Noen som vet om Edu blir spilleklar til kampen i morgen? Må vel i såfall signere i dag da, for er det ikke noen regler på at man ikke kan spille kamp samme dag som man signerer for en klubb?
                                          "When you're on the top, there's a lot of people who are jealous at you, and they are always trying to find the hair in the soup, so let them keep looking for that."

                                          - Uwe Rösler (Våren 2006)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎