Aalesund FK - Lillestrøm SK, søndag 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3320

    Kamptråd Aalesund FK - Lillestrøm SK, søndag 15:30

    Velkommen til runde 18 av årets Tippeliga. Vi er nå godt i gang med del to av årets liga, og i runde 18 skal vi ta turen til Ålesund by. Et lag vi normalt sett har god kontroll på hjemme, mens vi desto sliter med borte. Merk at dette er en tidlig kamp søndag, med start 15:30. Etter gårsdagens imponerende seier mot Godset så ser en endelig gleden og lysten frem til neste kamp igjen etter en veldig svak periode.
    Streams følger (gratis, se slutten av innlegget).

    Vi starter med hjemmelaget;


    AAFK ligger p.d.d. i en svært utsatt posisjon med sin 15.plass. De ble overkjørt av Brann i Bergen med 6-0 på fredag samt at VIF tok tre poeng borte mot Start, er det nå AAFK som ligger på direkte nedrykk. Laget er i en veldig dårlig form om dagen, og slipper inn mye mål. Nevnte 0-6 mot Brann, dog med 1-1 før det mot RBK - før dette med bl.a. hhv. 4.1 mot Odd og 4-2 tap mot Godset. Dette gir fasiten 3-4-10 og 19-33 i målforskjell.

    Trener og tidligere AAFK-spiller Trond Fredriksen har fått mye kritikk denne sesongen, og det kan virke som ting begynner å skje i Ålesund om dagen. I dag sprakk nyheten (kanskje ikke overraskende) om at de er i gang med en ny trenerjakt - dog, virker det ikke som Fredriksen er helt fryst ut. (Link; http://www.smp.no/100Sport/fotball/e...icle789034.snd).

    Jeg fikk kun med med siste 45 mot Brann sist - og det jeg så var et sjokkerende svakt AAFK-lag. På papiret synes jeg ikke laget så svakt som tilsier et evt. nedrykk. Dog, bakover er det tynt. Jeg anser AAFK like svakt som Start defensivt. Vi skal ikke ta i fra at Lars Arne Nilsen har fått Brann-skuta på rett skjøl igjen (gitt hjemmekampene..), men det AAFK presterte sist var en sterk søknad om OBOS neste år. Men offensivt har de flere spennende spillere.

    Det skal nevnes at AAFK fikk Gretarsson utvist (og naturlig nok suspendert mot oss), samt skade på BH.Riise (usikkert om han er klar til denne), og det er usikkerhet rundt ett par andre spillere til denne.

    AAFK vant sist (som LSK) i mai-måned med 1-0 borte mot Glimt, men den generelle formen er meget svakt. De er i likhet med LSK ute av cupen etter exit mot Brattvåg - og tok sin siste hjemmeseier i april med flotte 6-0 (!) mot Tromsø.

    Alt i alt virker dette som et lag på felgen, og av det jeg leser av supportere av AAFK er tilliten til Fredriksen over. Som nevnt tidligere er AAFK i gang med en "prosess" - så får vi se hvordan det evt. utarterer seg mot oss på søndag.

    Dette laget stilte AAFK med mot Brann;

    Cramer

    Arnarson - Skagestad - Grétarsson - Kirkeskov

    Marlinho - Hoff - Riise

    Larsen

    Mos - Trandarsson

    Så til LSK;

    Endelig! For en opptur etter nedturen siste kampene i mai og før ferien. Sjelden har jeg vært vitne til en mer helhjerta innsats på Åråsen-matta som i går. Siden jeg ble supporter av dette laget i 2001 (året da alle mine kompiser holdt med RBK og vif) så kan jeg knapt huske maken til innsats blant spillerne som i går. Det var rett og slett rørende å se på. De ofret alt i dueller. De kastet seg etter det som var. Erling i front ofret alt selv med krampe etter 65 min. Sto løpet ut. RESPEKT! Skogseid som har fått mye kritikk her inne leverte varene til mer enn godkjent. Jradi lekte seg mot sine egne. Lundemo var BB, fortjent så til de grader. Helt konge. Bonke regjerte. OMR bidro med løpskraft både offensivt og defensivt. Alt i alt en fantastisk tv-sendt kveld på Åråsen.

    Hvorfor de ikke gjorde dette mot TIL og Stabæk får så være. Nå gjelder det å se fremover. Poeng tapt og poeng vunnet. Med gårsdagens gevinst ligger vi nå på 20 poeng, som tilsier 10.plass. Etter kamper med frustrasjon, krisemaksimering, treneravgang, og generelt et forferdelig spill og et kroppsspråk som ikke er i nærheten av det som forventes av LSK så gjelder det å se mot et annet lag i motgang (gitt siste resultater).

    Interessant moment var at både Ofkir og Martin ble benket - og som Runar sa etter kampen, de 11 med de rette verdiene fikk starte. Og leverte. Noe som også ble bekreftet i RB-studio etter kampslutt. Nordlie påpekte dette spesielt. Anbefaler forøvrig de med RB+ om det Nordlie sier. Føler han treffer veldig bra rundt det som skjer i klubben.

    Og hvor lenge får vi beholde Bonke? Den mannen rydder opp i elegant stil, selv om han har litt å rette på avleveringer. Og Kippe (som nevnt i spillertråden) er fortsatt i egen klasse på banen. Han får MP og Høiland til å se ut som smågutter. Det er faktisk få, eller ingen - som slår Frode i duellspill i TL. Den mannen fortjener egen statue. Samt ny TL-kontrakt. Og ikke minst betydningen av Origi - få den mannen på livstids kontrakt...

    Laget mot AAFK?

    Ingen tvil - samme som mot Godset. Ingen har spilt seg ut, men alle har spilt seg inn. Det er forskjellen.

    Origi

    Skogseid - Amundsen - Kippe - SKM

    Kolstad - Bonke - Lundemo - Rindarøy

    Jradi

    Knudtzon

    Streams; http://www.batmanstream.com/ - http://firstrowge.eu/.

    Odds (Betsafe); HUB - 2.60 - 3.50 - 2.55

    God kamp!
    Last edited by LS89; 25.07.2016, 20:33.
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

    #2
    Nobrainer at samme lag som sist skal starte. Dersom Bonke ikke har fått gult kort etter 60 minutter, bør Sheriff komme inn for ham. Håper også at Brenden og Ofkir kommer inn fra og med 70 minutter og utover. Avhengig av kampbilde bør også Malec sitte ytterst på benken.

    Forventer ikke mer enn samme innsats og trøkk som sist. Resultatet blir som det blir.

    Håper Aalesund legger seg lavt, og at vi presser dem høyt. Da blir presset fra Aalesund automatisk halvslapt, og så får Lundemo og Bonke tid og plass til å styre spillet høyt i banen. Det verste årets utgave av LSK møter er aggressive lag som stresser den sentrale midtbanen og midtstopperne våre (som for eksempel Sarspsborg lyktes meget bra med).
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2526

      #3
      Tommy Skjerven er dagens dommer.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1462

        #4
        I flg Kåsane (Rb-avis fredag) vil Tomas Malec fysisk sett kunne spille i hvert fall en time søndag. Ok å ha i bakhånd?

        Kommentar

        • krogen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2009
          • 228

          #5
          Opprinnelig skrevet av Børge
          Tommy Skjerven er dagens dommer.
          Faen! Det hadde jeg glemt da jeg orga for å komme meg oppover. Alt utover 0 poeng i denne kampen er suksess i min bok.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1462

            #6
            For en gangs skyld ikke ny trener til Lsk motstander uken før kamp.. De har riktignok flyttet vekk assistent-trener Fjørtoft, men har ingen erstatter (ettersom Dempsey takket nei til jobb som assistent-trener)
            Uansett - her er det ikke rom for undervurdering, noe jeg ikke tenker er tema nå om dagen.. Innsats og vilje bør definitivt sitte fremst i pannebrasken hos våre gutter.. sammen med kamp-plan.
            Last edited by Tvilling; 30.07.2016, 12:49.

            Kommentar

            • zkinny
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2012
              • 322

              #7
              Noe annet en 3 poeng er skandale..

              Kommentar

              • Gjest

                #8
                Er helt uenig i at det er en skandale om det ikke blir tre poeng. Et poeng kan være en enorm bragd, slik jeg ser det. Hva om Lillestrøm får et par mann utvist, eller om Bjørn Helge får sine livs treff på langskudd og putter 2 mål på 10 min?!
                Alle kamper lever sine egne liv, så å varsle noen skandale før kampen er spilt er vanvidd i mine øyne. Og med tanke på at Lillestrøm har tatt 4 poeng på de siste 7 kampene, så bør bør forventningen dempes mange hakk.
                Om Lillestrøm greier å fortsette i samme stil som forrige match så er sjangrene særdeles gode for tre poeng. Men det er ikke noe jeg tar for gitt etter en rekke miserable kamper i forkant. Jeg forventer uavgjort, men håper på seier. Og håper at vi får en sinnsykt rå høstsesong!

                Kommentar

                • zkinny
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2012
                  • 322

                  #9
                  Det er din mening.. Jeg forventer at gutta legger ned samme innsats som i forrige kamp, og da kjører vi over Aalesund. Dem har detta som jobb og får betalt for det.... Så ja jeg mener det er en skandale hvis vi ikke tar alle poengene med hjem. Regner med at dårlig lagmoral er kastet på sjøen og at det hjalp og se seg i speilet.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1462

                    #10
                    22 spillere er på alle på jobb på samme bane samtidig. Hvis Ålesund reiser seg slik LSK nå har gjort..
                    Klart vi går for seier!
                    Så får vi vurdere LSK etter kamp.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9365

                      #11
                      To rævva lag møtes. Aafk har en uavgjort mer enn oss på formtabellen.

                      Om gutta er seriøse i sin støtte til Runar, så er detta en B.

                      Om vi derimot taper under normale LSK-omstendigheter (les tapene på formtabellens) så er det terningkast 1.

                      Heia Origi!

                      Kommentar

                      • Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

                        #12
                        >Dette er et lag nesten alle andre lag i tippeligaen tar poeng mot, det er vel derfor de ligger nest sist !
                        Selvfølgelig skal man vinne mot de med et så mye bedre lag som Sportsklubben er .
                        På bakgrunn av den siste perioden er jeg litt skeptisk likevel. Stemningen i laget og garderoben, selv etter en seier kunne vært bedre, det er ikke normalt, men det er så mange gode spillere, og nå har Runar funnet en balansen i laget som vi har etterlyst, så dette skal være en seier. Origi er tilbake også, så vinnes ikke en så viktig kamp som denne, så stiller jeg enda større spørsmål til kompetansen til treneren.
                        Uansett, her blir det mål, og seier igjen, Origi redder dette.

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1462

                          #13
                          Laget samme som sist. Benken noe endret (naturlig nok)
                          77 Arnold Origi
                          16 Håkon Skogseid
                          4 Marius Amundsen
                          13 Frode Kippe
                          3 Simen Kind Mikalsen
                          17 Jørgen Kolstad
                          10 Marius Lundemo
                          18 Bonke Innocent
                          5 Ole Martin Rindarøy
                          7 Bassel Jradi
                          11 Erling Knudtzon

                          Benken:

                          29 Emil Gundelach Ødegaard
                          8 Malaury Martin
                          20 Mohamed Ofkir
                          15 Erik Brenden
                          23 Tomas Malec
                          26 Sheriff Sinyan

                          Kommentar

                          • tilt
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2007
                            • 813

                            #14
                            Forrige match mot Aalesund 21 april på Åråsen var ihvertfall skandale, en skikkelig møkkamatch der vi var heldige som fikk med oss et poeng. Har lave forventinger og frykter Boli som herja med Forsvaret vårt sist match.
                            livet er en gamp for de som ikke kan si k
                            https://twitter.com/#!/KjetiI

                            Kommentar

                            • Gjest

                              #15
                              Lenge leve pessimismen!
                              For å ha et godt arbeidsmiljø så er det viktig å få bort kmm (kos med misnøye). Så derfor er dette noe som blir tatt opp på mange motivasjonsarrangement.
                              Hvorfor så mange innlegg om hvor katastrofalt det vil være med et nederlag mot Aalesund??
                              Hadde vært så veldig mye triveligere å delta på dette forumet om dere heller kunne ha fokusert på det motsatte. På hvor godt det hadde smakt med en seier. På hvilke spillere som kommer til å putte målene. Hvilke muligheter som hadde åpnet som opp med seier i denne kampen, osv.
                              Ser flere her som i hovedsak bruker forumet på å spre eder og galle. Håper for deres del og for oss andre på forumet at dere kan vurderer å se etter positive elementer istedenfor.

                              Jeg for min del gleder meg vilt til kampen og håper på en 1, eller 2 - 0 seier. Tror vi kommer til å produsere flere sjangser enn Aalesund, og håper det kommer til å bikke vår vei. Tror Jradi putter 1, og muligens Kolstad. Hadde vært utrolig godt å se Knudtzon putte et eller to, kanskje det er dagen hans i dag etter mange horribel bom på kassa de siste kampene.

                              Kommentar

                              • hthaug
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 397

                                #16
                                Bra start, gutta virker pigge og veldig gira på å ta denne kampen! Bra!

                                Kommentar

                                • Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

                                  #17
                                  Den der skal du lukte, Erling. Svakt.
                                  www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

                                  Kommentar

                                  • hthaug
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 397

                                    #18
                                    Litt hawaii nå synes jeg. Ikke slipp dem inn i kampen!

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      #19
                                      Bra hörna av ollemattin rindarøy hvertfall, og lundis prøver dirigere.

                                      Vi MÅ gå for seier, hele veien.

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        #20
                                        Der var faktisk unge Kolstad borti ballen med en stopp av pass.
                                        Håpet er at han kan utfordre litt, før han viker plassen for Ofkir.

                                        Simen på overlapp, inn mot Marius, godt skuddhold. Vi kommer lett til hvis vi er presise og har trua.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎