RB: Uønsket i Norge (LSK-aktuelle Diomande / NFFs nye regel)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    #21
    Opprinnelig skrevet av Rubinho
    Hvordan ligger saken an
    Godt spørsmål. Det fremkom etter hvert i forrige uke at det skulle holdes et møte mellom NFF og Norsk Toppfotball om retningslinjene. Jeg forsto det slik at man skulle se nærmere på selve retningslinjene, og ikke bare når de nye retningslinjene evt skulle tre i kraft. Fra det møtet finner jeg på NFFs sider kun følgende høyst uklare referat:

    SPILLERE UTENFOR EU I NORSK FOTBALL

    NFF og NTF enige om regelverk
    14.2.2006

    NFF og NTF har i dag blitt enige om hvordan UDIs regelverk knyttet til spillere utenfor EU og EØS-området skal tolk es.

    NFF og NTF har i dag blitt enige om videre fremdrift og fortolkning av UDIs regelverk knyttet til spillere utenfor EU og Eøs-området: "Det eksisterende regelverk skal fortsatt gjelde."

    Samtidig skal NFF og klubbene i løpet av kort tid møtes og enes om kriterier for detaljfortolkning og skjønn i henhold til eksisterende regelverk .
    På sidene til NTF er det overhodet ingenting om dette. Hva NFF mener med at det "eksisterende regelverk fortsatt skal gjelde" forstår jeg ikke - menes de nye eller de gamle retningslinjene? - men det er iallfall tydelig at det snart skal holdes et nytt møte om dette, denne gang med klubbene.

    Ettersom Brann og Sogndal fikk fullføre sine overganger og alt nå synes ganske uavklart, skulle man tro at det bare var å gi gass for Sportsklubben i Diomande-saken. Hvis de fortsatt er interessert, da.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #22
      Utrolig nok så virker det som NFF har gått tilbake på denne innskjerpingen, og at praksisen er som før.
      Men de skal gå i dialog med toppklubbene og kommer nok til å presse på for å få innført noe lignende etter hvert.

      Problemet med Diomande er at vi vel ikke kan skrive kontrakt med han før han blir 18 i nov. i år. Da kan det være for seint å hente han. Innen den tid kan praksisen være endret.

      Har NFF gått tilbake på noe de har bestemt noen gang tidligere?
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #23
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Utrolig nok så virker det som NFF har gått tilbake på denne innskjerpingen, og at praksisen er som før.
        Men de skal gå i dialog med toppklubbene og kommer nok til å presse på for å få innført noe lignende etter hvert.

        Problemet med Diomande er at vi vel ikke kan skrive kontrakt med han før han blir 18 i nov. i år. Da kan det være for seint å hente han. Innen den tid kan praksisen være endret.

        Har NFF gått tilbake på noe de har bestemt noen gang tidligere?
        Kanskje Solérs trusler om at eliteserielagene kan bryte ut og organisere sin egen liga har gjort inntrykk.

        Kommentar

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎