VG: Røsler ut mot fotballpresidenten

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    #21
    Opprinnelig skrevet av e.d
    er ikke mye troverdighet i dette.

    jeg er imot rasisme. Og jeg er imot utlenninger i norsk fotball
    Opprinnelig skrevet av Paddis
    Akkurat den trenger jeg forklaring på??
    når man går ut å sier det er for mange utlenninger i norsk fotball kategoriserer og avviser man en gruppe mennesker utfra etnisk og nasjonal begrunnelse. Og ikke utfra egenskapene til disse personene. Fordi disse personene ikke er nordmenn er de mindre verdifulle, og de må reise hjem slik at nordmennene får disse jobbene. Derfor har ikke fotballpresidenten troverdighet i mine øyne når han den ene dagen uttaler at han er imot alle utlenningene, samtidig som han neste dag skal feie bort rasisme og mobbing. Tipper de utenlanske spillerne som ikke er ønsket ser det på samme måte. Som fotballpresident må han huske på at han representerer også de utenlandske spillerne og det gjør han på en dårlig måte.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

    Kommentar

    • blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

      #22
      Dette er vrøvl. De nasjonale begrensningene har ingenting med rasisme å gjøre.

      Alle land har begrensninger på antall utlendinger, og arbeidet mot rasisme blir stadig sterkere.

      UEFA sin policy er dessuten at flere og flere spillere skal komme fra egen stall og eget land.
      Fugla 4 Life!

      Kommentar

      • Marianne
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2005
        • 179

        #23
        Opprinnelig skrevet av e.d
        Opprinnelig skrevet av e.d
        er ikke mye troverdighet i dette.

        jeg er imot rasisme. Og jeg er imot utlenninger i norsk fotball
        Opprinnelig skrevet av Paddis
        Akkurat den trenger jeg forklaring på??
        når man går ut å sier det er for mange utlenninger i norsk fotball kategoriserer og avviser man en gruppe mennesker utfra etnisk og nasjonal begrunnelse. Og ikke utfra egenskapene til disse personene. Fordi disse personene ikke er nordmenn er de mindre verdifulle, og de må reise hjem slik at nordmennene får disse jobbene. Derfor har ikke fotballpresidenten troverdighet i mine øyne når han den ene dagen uttaler at han er imot alle utlenningene, samtidig som han neste dag skal feie bort rasisme og mobbing. Tipper de utenlanske spillerne som ikke er ønsket ser det på samme måte. Som fotballpresident må han huske på at han representerer også de utenlandske spillerne og det gjør han på en dårlig måte.

        Herregud. Dette har da ingenting med rasisme å gjøre. På samme måte som man ønsker flest mulig lokale spillere på klubblagene, ønsker man også flest mulig norske spillere. Det har da ikke noe å gjøre med menneskers verdi. Jeg ønsker absolutt å begrense antall utenlandske spillere i Lillestrøm, og jeg ønsker flest mulig Lillestrømlinger/Romerikinger. Og si hva du vil om meg, men noen rasist er jeg aldeles ikke, tro meg.

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #24
          Helt sikker?? :wink:

          Kommentar

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎