Nytt stadion? Åråsenområdet for lite til å tjene mer på næringseiendom

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fugla4ever
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jul 2005
    • 212

    Tror vi skal være realistiske og si det hadde vært fint med en stadion som tokk 17.000. Med mulighet til utbygging.

    Noen navneforslag:
    1. Nye Åråsen
    2.Tom Lund-stadion
    3. Per Berg eller Øie-stadion
    4. Rb.no stadion

    Kommentar

    • aguado
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 448

      Opprinnelig skrevet av mooph
      Dersom en må bygge nytt er det utvilsomt fornyftig med rundt 30.000 plasser siden "Nye Åråsen" vil bli en slags avlastning for Tullevål. Kvinnelandskamper, ungdomslandskamper etc.
      Tror nok nye VIF stadion, plassert på Valle Hovin i umiddelbar nærhet til offentlig kommunikasjon og hotel, med en tilskuerkapasitet på 20.000, vil ha en mye større tiltrekningskraft til slike arrangementer enn "nye Åråsen" stadion noen gang vil få (inklusiv konsert- og andre utendørsarrangementer).

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Opprinnelig skrevet av Fuglefar
        Fortell meg når en ungdomslandskamp eller kvinnelandskamp i Norge sist hadde etterspørsel på over 15000 tilskuere? Eller 30000?
        Det kommer nok ikke til å skje med det første heller.
        Som jeg skrev i et innlegg etter det du siterte bør det planlegges med kapasitet for 30.000, men bygges til underkant av 20.000 (dette er 3-10 år frem). Senere kan stadion enklere utvides til 30.000 ved behov.

        Grunnen er at utvidelse med 10-15.000 plasser (50%) er ofte vanskelig (urimelig dyrt) dersom en ikke planlegger med dette antallet fra starten av. Stadion plassering, kollektivttransport, antall innganger/rømningsveier, grunnarbeid, parkering etc.. er ofte det vanskeligste når kapasitet skal dobles og ikke antall seter.

        Det vil også være naturlig mer plass til næringsbedrifter i/rundt et større stadion.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          Opprinnelig skrevet av jalapenos
          Tror nok nye VIF stadion, plassert på Valle Hovin i umiddelbar nærhet til offentlig kommunikasjon og hotel, med en tilskuerkapasitet på 20.000, vil ha en mye større tiltrekningskraft til slike arrangementer enn "nye Åråsen" stadion noen gang vil få (inklusiv konsert- og andre utendørsarrangementer).
          Jasså, plassering av varemessa en bommert ? For å si på en annen måte, Lillestrøm har allerede større kapasitet på hotellrom og transport enn Balle Håven noengang vil få.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Opprinnelig skrevet av fugla4ever
            Noen navneforslag:
            1. Nye Åråsen
            Selv om jeg misliker det tror jeg det vil bli et "reklame navn", det er liksom i tiden. Typen "Øie Arena" eller "Norsk Varemesse Stadion". Navn alá "Tom Lund Stadion" klinger bedre, men "Money talks"...
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • Kjelstad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 352

              Opprinnelig skrevet av fugla4ever
              Tror vi skal være realistiske og si det hadde vært fint med en stadion som tokk 17.000. Med mulighet til utbygging.

              Noen navneforslag:
              1. Nye Åråsen
              2.Tom Lund-stadion
              3. Per Berg eller Øie-stadion
              4. Rb.no stadion

              Tror nok alt 3 er det mest aktuelle. Den som sitter på den største pengesekken får bestemme navnet, dersom vi flytter. Kan jo "selge" stadionavnet til høystbydende. Kan jo risikere å bli hetende nettavisen.no stadion, lefdal.com stadion eller liknende.
              -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

              Kommentar

              • Niern
                Medlem
                Møteplager
                • Jan 2007
                • 73

                Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                Tror nok alt 3 er det mest aktuelle. Den som sitter på den største pengesekken får bestemme navnet, dersom vi flytter. Kan jo "selge" stadionavnet til høystbydende. Kan jo risikere å bli hetende nettavisen.no stadion, lefdal.com stadion eller liknende.
                Evt. myrichuncle.com-stadion. Forøvrig mener jeg at stadionet ligger fint der det ligger i dag og at vi ved et hypotetisk navnskifte (Krever nytt stadion en helt annen plass) bør unngå å falle i den samme fella som Sandefjord og Aalesund gjorde.
                "Det finnes ikke dårlige klær. Bare dårlige kampdatoer."

                Kommentar

                • PA
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 500

                  Jeg har et navnforslag


                  Fuglas rede


                  Det hadde vært bra og høre på kommentatorene da man kommer hjem i fra hjemmekamp

                  "Nå er vi direkte inne i fra fuglas rede"


                  eller hva mener dere ?

                  Kommentar

                  • CFD
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2319

                    Fugla's rede hadde jo vært artig ,men vi hadde nok fått hørt endel kommentarer om det. Jeg vil beholde Åråsen, ikke noe Nye åråsen ,men kun Åråsen og Gamle åråsen. Så slipper vi noe "Nye gamle Ullevi" takter.
                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Får vi en ny topp moderne stadion så driter jeg i om den blir hetenes Nye Åråsen eller bare Åråsen. For min del kan den hete Tom Lund Stadion.

                      Kommentar

                      • kinstad
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2007
                        • 406

                        Jeg håper det blir noe helt annet enn åråsen. Hvordan i all verden skal vi komme oss ut i europa med det navnet. Håper på noe nytt og orginalt og som folk faktisk kan uttale riktig utenfor bittelille norge. Tenke litt utenfor boksen for en gang skyld.
                        ________
                        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5096

                          Opprinnelig skrevet av kinstad
                          Jeg håper det blir noe helt annet enn åråsen. Hvordan i all verden skal vi komme oss ut i europa med det navnet. Håper på noe nytt og orginalt og som folk faktisk kan uttale riktig utenfor bittelille norge. Tenke litt utenfor boksen for en gang skyld.
                          Hvorfor ikke bare kalle klubben for LS United Red Bull SuperTeam da?
                          Tenke litt utafor boksen, likzom.

                          Kommentar

                          • Fritz
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2004
                            • 1033

                            Opprinnelig skrevet av kinstad
                            Jeg håper det blir noe helt annet enn åråsen. Hvordan i all verden skal vi komme oss ut i europa med det navnet. Håper på noe nytt og orginalt og som folk faktisk kan uttale riktig utenfor bittelille norge. Tenke litt utenfor boksen for en gang skyld.
                            Viktig poeng, men hvorfor stoppe der? Jeg kommer til å fremme et forslag på årsmøtet hvor jeg foreslår å endre navnet på klubben vår til Littlestream Sportverein, siden vi skal ut i Europa neste år.

                            Tross alt er det ingen utlendinger som klarer å uttale "Lillestrøm" ordentlig heller...

                            Kommentar

                            • Kjelstad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2007
                              • 352

                              Må vel pressisere dette(moderatorer):

                              Jeg mener at vi bør enten bli på åråsen eller at den nye stadion bør hete nye åråsen!

                              Åråsen er våres hjem!
                              -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                              Kommentar

                              • kinstad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2007
                                • 406

                                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                Hvorfor ikke bare kalle klubben for LS United Red Bull SuperTeam da?
                                Tenke litt utafor boksen, likzom.
                                Det er da ikke særlig utenfor boksen spør du meg.

                                Det blir litt for ordinært å bruke "red bull" eller andre dyrgrupper syntes jeg.
                                Hva er så viktig med å ha et dyr som liksom skal stå for en sportsklubb. Skjønner ikke det. Syntes det rett og slett i beste fall blir teit.
                                ________
                                -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                Kommentar

                                • kinstad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2007
                                  • 406

                                  Opprinnelig skrevet av Fritz
                                  Viktig poeng, men hvorfor stoppe der? Jeg kommer til å fremme et forslag på årsmøtet hvor jeg foreslår å endre navnet på klubben vår til Littlestream Sportverein, siden vi skal ut i Europa neste år.

                                  Tross alt er det ingen utlendinger som klarer å uttale "Lillestrøm" ordentlig heller...
                                  God ide, men tror vi mister mer lokal support enn ved å bytte om navnet på stadion.
                                  ________
                                  -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                  Kommentar

                                  • ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2506

                                    Opprinnelig skrevet av kinstad
                                    Det blir litt for ordinært å bruke "red bull" eller andre dyrgrupper syntes jeg.
                                    Hva er så viktig med å ha et dyr som liksom skal stå for en sportsklubb. Skjønner ikke det. Syntes det rett og slett i beste fall blir teit.
                                    Red Bull er ikke et dyr, men en energidrikk. Firmaet som lager den eier fotballklubbene Red Bull New York og Red Bull Salzburg.
                                    Teit, men sant.
                                    Last edited by ulfpulf; 22.12.2007, 13:05. Begrunnelse: Skrivefeil

                                    Kommentar

                                    • FlisByenStolthet
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Dec 2007
                                      • 92

                                      Det som jeg får fra dette tråd er...

                                      Hvis klubben får et godt tilbud for å selge Åråsen, så skal vi det. Pengene kunne jo brukes til å kjøpe nytt tømt et annet sted.

                                      La oss være helt klart her:

                                      Åråsen er ikke i sentrum av Lillestrøm. Det er ti minutter, kanskje femten fra Martins. Akkurat det samme fra tog\buss stasjoner.

                                      Spør Arsenal fansen om de ville tilbake til Highbury. Svaret blir klart nei.

                                      Jeg befinner meg enig med Henrik. Svart, Gult og i nærheten av Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • Skinke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2007
                                        • 3914

                                        Jeg mener at Åråsen må være gangavstand fra martins. Kjeller er gangavstand. Åråsen i dag er gangavstand. hellerudsletta er uaktuelt.

                                        Skal vi ha en ny stadion så skal den være gangavstand fra lillestrøm city. Ikke en ny stadion for enhver pris
                                        Daukjøtt Felt C

                                        Kommentar

                                        • FlisByenStolthet
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Dec 2007
                                          • 92

                                          Opprinnelig skrevet av Skinke
                                          Jeg mener at Åråsen må være gangavstand fra martins. Kjeller er gangavstand. Åråsen i dag er gangavstand. hellerudsletta er uaktuelt.

                                          Skal vi ha en ny stadion så skal den være gangavstand fra lillestrøm city. Ikke en ny stadion for enhver pris
                                          Tror nok at klubben skal ta hensyn til "avstanden fra lillestrøm city"

                                          Se på et kart av Lillestrøm og omkring. Det finnes minst fire steder hvor det er aktuelt å bygge.

                                          Dette blir sikkert ganske tett samarbeidet med kommunen og. Kommunen har sikkert regnet med hva LSK bringer til dansen i forhold til penger, tilskuerer, bruk av fasiliteter, næringsliv, osv...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎