26. april 2006 - 1. juni 2006 [Arkiv]

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #21
    http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/lsk-boersen/article2058262.ece

    Børsen: Fredrikstad-LSK






    Fredrikstad – Lillestrøm 0-1 (0-0)

    Stadionstemning: 6
    Kampkarakter: 2
    Fredrikstad stadion.
    Mål: 0-1 (70) Robert Koren.
    Gult kort: Ingen.
    Tilskuere: 8.670.
    Målsjanser: FFK 0, LSK 3.
    Cornere: FFK 1, LSK 4.
    LSK (4-4-2):

    Heinz Müller 5

    Hadde veldig lite å gjøre. FFK skapte ikke én god målsjanse på hele kampen. Litt kommunikasjonsproblemer med Kippe på baller i bakrommet. En retur, men sto ellers solid i vinden bakerst.
    Christoffer Andersson 5

    Hadde lynraske Brian West mot seg, men var klok og tok ut rom da West satte fart. Litt sein til å legge inn et par ganger og manglet timing i et par situasjoner. To farlige innsvingende dødballer kunne gitt uttelling
    Anders Rambekk 7 BB

    Var spesielt god i 1. omgang. Så ut som Liverpools Alan Hansen fra 1980-tallet der han tok med seg ballen utover. Kreativ med ballen og rolig i alle situasjoner. Burde fått straffe mot seg helt på tampen for holding.
    Frode Kippe 6

    Kom opp i noen kinkige situasjoner på høye gjennomspill da ikke kommunikasjonen med Müller satt. Fikk voldsom respekt hos FFK-spissene etterhvert, som fant Kippe i overkant tøff i enkelte dueller. God kamp.
    Shane Stefanutto 5

    Skal ha sin del av æren for at ikke FFK skapte noe av betydning. Et par enkle feil trekker ned, men var solid defensivt. Kun en gang slapp FFK gjennom på blindsida, som har vært et problem for backen tidligere.
    Bjørn Helge Riise 4

    Jobbet godt hele kampen, men virket litt oppgitt på offensiven da han visste at Bertelsen ville ta ham på farten uansett. Viktige bidrag defensivt da han løp opp FFK-spillerne flere ganger og stjal ballen. Middels kamp.
    Espen Søgård 4

    En nedtur fra Viking-kampen. Løper som vanlig en hel del, men slurvet denne gangen med pasningsspillet. To hårreisende tversoverpasninger kunne blitt kostbare. LSK fikk kontringer i mot begge gangene.
    Robert Koren 5

    Anonym og lite delaktig i første omgang da pasningene ikke nådde fram i motvinden. Avslutter kampen strålende og seiersmålet var det trolig bare han på hele banen som kunne avlevert. Vant kampen mot vindmøllene.
    Khaled Mouelhi 5

    Fikk denne gang spille 90 minutter og "Kiko" la ned manns jobb for anledningen. Mer involvert enn tidligere i starten, men ble så litt borte. Sto på til slutt og kom mer med igjen utover i 2. omgang i god LSK-periode.
    Olivier Occean 4

    En slitekamp der målsjansene uteble. Møtte en av banens beste spillere i Piiroja og hadde mer enn nok med estlenderen. Fortsatte å bruke krefter gjennom 90 minutter og kom seg litt. Kantete og teknisk svak før pause.
    Michael Mifsud 4

    Hadde veldig mange løp i bakrom før pause, men pasningene stanset ofte i vinden og senket farten. Hadde en god sjanse rett foran mål før pause, men blåste den over. Byttet ut i 2. omgang og kan bli vraket neste gang.
    SUM 11 MANN: 54

    INNBYTTERE:

    Arild Sundgot

    (25 min. for Mifsud).
    Var glitrende da han kom inn som et ekstra oppspillspunkt. Bør inn på laget.
    Pål Steffen Andresen

    (5 min. for Andersson). Inn mot slutten på høyrebacken for å få inn ekstra luftstyrke i forsvaret.
    DOMMER

    Kjetil Sælen, Arna-Bjørnar 4

    Lettdømt kamp. Én kontroversiell situasjon da Hoås og Rambekk var involvert i holding i straffefeltet. Der tok han feil. Burde dømt straffe.
    ANALYSEN

    LSK tok til slutt tre poeng i en svak spillemessig kamp i Østfold. Men seieren var helt fortjent. LSK-forsvaret holdt hjemmelaget unna ethvert tilløp til målsjanse gjennom 90 samfulle minutter – og de skapte akkurat nok til å vinne kampen. Sterk vind på langs av banen gjorde spilleforholdene vanskelig, og det virket ikke som om noen av lagene mestret verken med- eller motvind. LSK beste periode kom midt i 2. omgang og da falt også avgjørelsen. Korens forsøk fra 30 meter var en safir i ei steinrøys søndag kveld. Å vinne 1-0 på en vanskelig bortebane – på en middels dag – styrker LSKs gullkandidatur. At laget holdt nullen for første gang i serien bør også gi økt selvtillit.
    Vurdert av Espen Solbakken
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #22


      Leter etter en ny Koren

      FREDRIKSTAD:
      (Fredrikstad – LSK 0-1). Lillestrøm har startet planleggingen av et liv uten Robert Koren. Selv tror sloveneren det blir tøft å dra fra et lag som kjemper om gull.
      ALTERNATIVER: Jan Åge Fjørtoft og Uwe Rösler etter seieren mot FFK. Nå leter de etter alternativer om Koren skulle forsvinne.
      GODT HUMØR: Robbie Koren på Åråsen i går i en garderobe med godt humør, i bakgrunnen lekeslåss Espen Søgård med Eirik Bertheussen. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN
      Les også:

      Av: Espen Solbakken



      – Jeg er overrasket over at det ikke har kommet bud på Robbie. Han hadde en kjempesesong i fjor, og det vil være merkelig om ingenting skjer i sommer, mener manager Jan Åge Fjørtoft.
      – Hvordan går forhandlingene nå?
      – Jeg skulle ønske at det var så enkelt som noen supportere tror; at vi bare kan klaske en haug med penger i bordet så han skriver under. De pengene skulle vi nemlig ha funnet. Vi har diskutert noen summer til nå, men det vil neppe skje noe før i sommer. Dialogen er god den, sier Fjørtoft som sin heteste spiller akkurat nå.
      Speider

      Parallellt med Korens drømmescoringer, har LSK-ledelsen innledet en intens reisevirksomhet for å finne en ny Koren. De ønsker ikke stå på bar bakke i sommer om Koren skulle forsvinne allerede i det overgangsvinduet.
      Til noe eventuelt skjer, nyter LSK sin juvel og hva han gjør for klubben på banen. Koren har i løpet av fjorårssesongen og starten av 2006 utviklet seg til å bli en av landets mest anerkjente midtbanespillere. Seiersmålet mot FFK føyer seg inn i rekken av glitrende prestasjoner.
      – Han er en av få som kan klare noe slikt. Heldigvis er det vi som har en sånn spiller, sier kaptein Frode Kippe.
      – Vi har Robbie på laget, og han har alltid evnen til å gjøre det lille ekstra, føyer Espen Søgård til.
      – Personlig tenker jeg ikke på at Koren kan forsvinne nå. Jeg har sagt til ham at dette kan bli det store året, og han er da er ennå, er han ikke? sier trener Uwe Rösler på spørsmålet om han frykter at eleganten snart reiser.
      Rösler viste en seiersglede etter kampen som vi ikke har sett maken til siden 2-1-triumfen på Lerkendal i fjor.
      – Bra for alle

      Hovedpersonen selv slappet av med restitusjonstrening i Lillestrøm i går. Tankene var allerede dreid over fra tre poeng i Fredrikstad til muligheten for tre nye på Hamar i morgen.
      Han vil ikke si så mye om forhandlinger, men holder fast ved at han ønsker seg til en større liga.
      – Uansett vil det være vanskelig å dra fra denne gjengen for jeg har hatt fine år her. Om det blir en overgang, vil det være et tilbud som vil være bra for både meg og klubben, tror Koren.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #23
        Fra FXT.no/Nettavisen:

        Ikke sikker på VM-plass



        Lillestrøms solide back Christoffer Andersson føler seg langt fra sikker på en plass i Sveriges VM-tropp.

        Av Mads Kvernen Kleppe


        FREDRIKSTAD (TV 2 Nettavisen):- Jeg anser muligheten for 50-50. Mellom 18 og 20 spillere er vel rimelig klare, mens jeg selv er en av outsiderne til en av de resterende plassene. Men jeg håper virkelig at jeg får spille for Sverige i VM, det hadde vært utrolig stort for meg, forteller han.

        - Trist å forlate LSK

        - Tror du at FFKs målvakt Rami Shabaan har mulighet for å komme med?
        - Rami er en god keeper, så det har han nok. Andreas Isakson er jo soleklart førstevalg, men bak han er det flere som kjemper. Og Rami er nok absolutt en av disse.
        Andersson regnes som en av de beste - kanskje også den aller beste backen i Tippeligaen. 16. mai spiller han trolig sin siste kamp for Lillestrøm. Da går turen til tyske Hannover.
        - Jeg har hatt en kjempefin tid i Lillestrøm, og det blir trist å måtte forlate guttene. Men nå har jeg fått en sjanse som jeg føler at jeg må ta vare på, slike sjanser kommer ikke akkurat på løpende bånd, forteller han.

        Exit Koren?

        Mange regner Lillestrøm som årets store gullfavoritt. Men laget fra Romerike blir utvilsomt svekket når Andersson forsvinner. I tillegg spekulerer mange i om også søndagens store helt, Robert Koren, tar steget ut allerede i sommer.
        - Det vil bli vanskelig å forlate Lillestrøm. Jeg vet at jeg innehar en viktig rolle i laget, men lagkameratene mine vil nok forstå meg dersom det dukker opp tilbud i sommer som jeg ikke kan si nei til, forteller sloveneren.
        Koren er tydelig glad for søndagens viktige borteseier mot Fredrikstad, men gir klart uttrykk for at han ikke helt liker det norske klimaet.
        - Jeg må innrømme at kulde og dårlige baner ikke passer meg så veldig bra, nei. Det skal bli godt å spille når det blir litt varmere i lufta, sier han.
        02.05.06 07:16, ny 02.05.06 07:23

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #24
          Jan Åge Fjørtoft intervjuet av P4.

          Fjørtoft:- En perfekt start Skrevet av: Ida Jevne
          Publisert: 2. mai 2006 - 06:40


          (lydklipp på 17 sek.)



          (P4) En av årets store gullfavoritter i Tippeligaen, Lillestrøm, har fått en perfekt start på sesongen.

          Det mener LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

          Med åtte poeng på fire kamper topper laget tabellen sammen med Stabæk og Brann.

          - Vi er godt fornøyd, fordi vi har hatt en tøft program.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3186

            #25
            Oppsummering av mediavurderinger av Rundens lag og Banens Beste etter FFK-LSK:

            Aftenposten: Rambekk på Rundens lag, og BB
            Verdens Gang: Rambekk på Rundens lag, og BB
            Dagbladet: Ingen fugler på Rundens lag, Heinz Müller (!) BB
            NA/TV2/FXT: Andersson og Koren, Koren BB

            En god spredning (fire) av spillere er også denne gangen aktuelle.

            "Dagbladlesernes lag" har Robert Koren, mens Frode Kippe ikke kom med som midtstopper, såvidt slått av Branns Sigurdson og Vikings Soma.

            gilbert

            PS: Dagbladet fornekter seg ikke, med gjennomsnittlig 1-2 poeng lavere for Fuglas spillere enn øvrige media, samt at de har klart det kunststykket å finne 4-4 i målsjanser, mens andre media finner 3-0 eller 4-1 i vår favør. DS

            Oppdatert etter at Aftenposten fikk ut fingeren og satte opp et lag fra 4. serierunde, og så igjen da Dagbladet la ut "Dagbladlesernes lag" på nettet.
            Last edited by gilbert; 02.05.2006, 20:34.

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #26
              Klipt fra cuptråden:

              Opprinnelig skrevet av Glenn
              NM menn, 1. runde 2006

              Runden spilles 10. og 11. mai. LSK møter Høland 10. mai.
              Klokkslett ikke fastsatt enda, men rundt 18:00 er vel ikke noe dårlig tips.
              Alle kampene ligger vedlagt.

              Førstnevnte klubb er arrangør.

              10/5 Høland - Lillestrøm
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #27
                Klipt fra LSK2-Ull/Kisa-tråden:

                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Apropos Haddad: Ser at RB gir èn eller to stjerner til hele seks mann, Haddad er ikke blant de skes....
                Stjernene fordeler seg for øvrig slik:
                To stjerner: Kasey og JP
                En stjerne: Otto, Nickolas Sparby, Trond O, Lasse Bergan-Foss.

                Mvh
                Gammer`n
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156

                  #28
                  65 prosents sjanse mot LSK

                  http://www.hamar-arbeiderblad.no/art...EmneID=HAM-KAM-

                  [FONT=Tahoma]- 65 prosents sjanse mot LSK </B>[/FONT][FONT=Tahoma]Nå mener Frode Grodås at HamKam har veldig store sjanser til å slå Lillestrøm. En kamp han innrømmer blir veldig spesiell for ham.
                  [/FONT]
                  [FONT=Tahoma]TROMSØ: Med sju poeng på fire kamper er HamKam oppe på 4. plass. Dermed blir det toppkamp mot Lillestrøm i den direktesendte TV-kampen på Briskeby i morgen kveld siden LSK har åtte poeng.
                  Og den gamle kanarifuglen innrømmer at det kribler litt ekstra.
                  - For meg blir det noe ekstra å møte Lillestrøm. Det var jo min klubb før, sier Grodås.
                  Men han frykter ikke laget fra Åråsen, selv om de nå kanskje ser mest stabile ut av de som på forhånd ble tippet som topplag.
                  - Vi kan slå alle lag. Og det er de som skal ta hensyn til oss onsdag. Jeg anslår at vi har 65 prosent sjanse til å vinne, sier Grodås offensivt.
                  HamKam-treneren må uansett rokere på laget etter at Rune Buer Johansen fikk rødt kort etter to gule mot Tromsø.
                  Men kanskje får han Marius Gullerud tilbake. Og Espen Olsen er definitivt klar etter karantene.
                  - Jeg håper på Gullis, men får neppe ordentlig svar på det før i dag, sier HamKam-treneren.
                  [/FONT]
                  Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #29
                    Dagbladet:

                    Koren vil bort i sommer



                    VIL VEKK: Robert Koren sier nå at han vil vekk fra Lillestrøm allerede når overgangsvinduet åpnet i sommer. Men Uwe Rösler vil heller beholde den viktige midtbanespilleren ut sesongen enn å få noen kroner for ham før han blir Bosman-spiller.
                    Foto: SCANPIX


                    Men Rösler vil ikke innfri ønsket.

                    Tirsdag 02.05.2006, 20:12
                    oppdatert 20:19


                    Lillestrøms midtbanejuvel, Robert Koren, ønsker å forlate Lillestrøm til sommeren for å komme på et høyere nivå. LSK vil imidlertid beholde sin slovenske spiss ut kontraktsperioden.

                    Robert Koren har lenge uttrykt ønske om å forlate Lillestrøm før kontrakten går ut denne sesongen.

                    Sloveneren ønsker å finne seg en annen klubb i sommer slik at han blir klar for en ny klubb til de europeiske sesongene starter på høsten.
                    Lillestrøm på sin side ønsker å beholde ham ut kontrakten og heller gi slipp på de eventuelle millionene de kan få for midtbanespilleren.
                    – Vi kan ta seriegull i år, og da er det viktigere å beholde de beste spillerne enn å tjene penger på å selge før kontrakten går ut, sier Lillestrøms trener Uwe Rösler til TV 2.
                    Robert Koren sier han skjønner Lillestrøms synspunkt, men ønsker likevel å komme seg bort for å komme til en bedre liga.
                    – Jeg skjønner at klubben ikke vil slippe meg nå, men for min egen del trenger jeg å komme meg videre snart, sier Koren. (ANB)

                    Kommentar

                    • Køben Bøffel
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Apr 2006
                      • 25

                      #30
                      Lsk ønsker ikke selge Koren

                      Nettavisen har en liten notis om koren

                      :twisted: When i am king, who are you?

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #31


                        Lover LSK "hett møte"

                        FJELLHAMAR:
                        Frode Grodås' fotballhjerte er gult og sort. Men i kveld skal han gjøre alt for å bidra til at Ham-Kam slår LSK – og lover gamle kjente et hett møte med Briskeby.
                        GLEDER SEG: Godt humør, stort engasjement og hett temperament er nøkkelord fra Frode Grodås' karriere som spiller. I kveld tar han dette med seg til kampen mot gamle lagkamerater i LSK. FOTO: GEIR EGIL SKOG



                        Av: Per Kristian Torvik

                        – En meget spesiell kamp for meg. Jeg var i LSK i 10,5 år, hadde mine beste sesonger som spiller i klubben og stortrivdes i Lillestrøm. Som svært mange av de andre spillerne som var med gjennom 80- og 90-tallet har LSK vært klubben for oss, sier Frode.
                        Men temperamentsfulle Frode har ikke tenkt å la seg merke med gamle følelser i kveld.
                        – Det hjelper ikke at Gunnar Halle, som en av mine beste venner sitter på motsatt trenerbenk, og at jeg ser på Uwe Rösler som en god kamerat etter at jeg ble kjent med ham. Dette oppgjøret vil jeg svært gjerne vinne. Det skal skje med direkte angrepsfotball og en god defensiv plattform.
                        Over 26 kamper har den tidligere keeperkjempen stor tro på sin gamle klubb.
                        – Jeg har hele tida sagt at jeg tror dette blir et oppgjør om seriegullet mellom Rosenborg og LSK med Brann som outsider. Det synes jeg ikke det er noen grunn til å forandre etter det som er skjedd så langt. LSK imponerte virkelig i Royal League gjennom vinteren.
                        En av mange

                        Frode Grodås er en av mange som har slått seg fram som trener eller i andre posisjoner i toppklubbene gjennom LSK-skolen.
                        – Vi gikk en god skole, både Mons Ivar Mjelde, Arne Sandstø, Ståle Solbakken, Arne Erlandsen, Gunnar Halle, Jan Åge Fjørtoft, Torgeir Bjarmann og jeg – og også Henning Berg før han forsvant til Premier League etter kort tid i klubben.
                        – Du spilte også med Erik Solér. Starts styreformann var tidlig ute og sa allerede før jul at du var den første treneren som ville få sparken i år?
                        – Jeg kjenner jo Erik litt for godt til å bry meg om det. Det hadde kanskje svidd hvis det hadde kommet fra en annen. Generelt synes jeg det er altfor mange som uttaler seg negativt om andre i fotballmiljøet – uten at de kjenner til forholdene i det hele tatt. På det området har norsk fotball utviklet seg negativt.
                        – Hva synes du om eliteserien nå?
                        – Det har vært en rivende utvikling de siste årene. Flere klubber satser, flere spillere tar vare på seg selv med god trening, mens utlendingene har vært med på å heve nivået. Jeg er ganske imponert over det som har skjedd på få år.
                        Proff i tre land

                        Frode Grodås forlot LSK med blandende følelse i 1996. Han var lovet å reise hvis tilbudet dukket opp. Da Chelsea kom på banen satte klubben seg på bakbeina.
                        – At ledelsen ikke holdt ord var tungt for meg den gangen. Heldigvis løste de seg etter en stund.
                        Siden ble han proff i tre land. Han ble cupmester for Chelsea, gikk til Schalke -04 og derfra på utlån til Santander i Spania. Med en rekke trenere som sjef skilte stjernespilleren Ruud Gullit seg i Chelsea negativ ut.
                        – Der lærte jeg nok om ting jeg ikke bør gjøre som arbeidsleder i en klubb. Da jeg var langtidsskadet lurte han ikke en eneste gang på hvordan det gikk. Det var sikkert ok for dem som spilte. Andre følte seg ikke akkurat med i planene.
                        Aller best huskes Frode for sin innsats i to landskamper: Praktkampen mot Polen på Ullevaal da Norge nesten spikret VM-deltakelsen i 1994, og seieren mot Brasil i VM i Frankrike i 1998.
                        – Oppgjøret i Marseille henger høyt. Men det som skjedde etter seieren mot Polen med 40.000 i oslogatene etterpå var helt uvirkelig.
                        – Hva med kveldens oppgjør på ei ujevn Briskeby-matta?
                        – Det blir jevnt og tøft. I Ham-Kam stiller vi opp og kjemper sammen. Jeg tror på vårt kollektiv også mot en vanskelig motstander som LSK. Skal vi si 2-1 til oss, undrer Frode – en helstøpt kjempe som tror Ham-Kam vil vise alle skeptikerne at toppfotball er kommet for å bli på Hamar, selv om Ståle Solbakken har forlatt klubben til fordel for FC København.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          #32
                          Fra Hamar Arbeiderblad:

                          LSK er ikke favoritter

                          Den tidligere HamKam-spissen, nå LSK-manager Jan Åge Fjørtoft, er ikke enig med dem som holder Lillestrøm som storfavoritt foran kveldens møte på Briskeby.

                          JAN ESKIL SEVERINSEN



                          DEN GANG DA: Jan Åge Fjørtoft runder Strømmens keeper og scorer karrierens første toppseriemål 16. mai 1986.
                          FOTO: ASBJØRN RISBAKKEN

                          HAMAR: For første gang på mange år regnes Lillestrøm av mange som den store gullfavoritten. Men ifølge Fjørtoft betyr ikke det at Lillestrøm er favoritter på Briskeby i kveld:
                          - HamKam har to strake seirer og en sterk statistikk på hjemmebane. De som mener at Lillestrøm er klare favoritter følger ikke godt nok med, sier Fjørtoft, og legger til:
                          - Spiller vi slik vi kan på vårt beste, får vi poeng på Briskeby.

                          Fjørtoft ser favorittstempelet som en anerkjennelse av jobben som er lagt ned på Åråsen de siste par årene, og har gitt klar beskjed til spillergruppa om at de ikke har noe i klubben å gjøre dersom de ikke tåler å høre at de er gullfavoritter:
                          - Jeg har sagt til spillerne at som ikke takler det, får bare melde seg hos meg, så selger vi dem.
                          Fjørtoft står med 17 mål på 44 kamper for HamKam, og har spesielle følelser for klubben hvor han skapte seg et navn på slutten av åttitallet:

                          - Jeg har spilt for mange klubber, men det er noe spesielt med HamKam. Jeg var veldig ung og lærte mye på godt og vondt der, og ble tatt veldig godt vare på. Og ikke minst traff jeg kona mi der. Jeg har alltid fulgt med på hvordan HamKam har gjort det, også mens jeg spilte i andre klubber, sier Fjørtoft som har det som skjedde 16. mai 1986 som sitt aller beste HamKam-minne: - Da scoret jeg mitt aller første toppseriemål. Og for en som alltid hadde vært LSK-supporter var det ekstra spesielt at målet kom mot Strømmen, sier Fjørtoft.

                          Hele intervjuet med Jan Åge Fjørtoft kan du høre på HA-sportens fotballradio på Radio Exact fra klokka 19 i kveld.

                          http://www.hamar-arbeiderblad.no/art...EmneID=HAM-KAM-

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13271

                            #33
                            Straffene avgjorde for LSK



                            Hamar (ANB):
                            (HamKam – Lillestrøm 1-2) Lillestrøm hadde på ny marginene på sin side og tok sin andre sterke borteseier på rad. Dermed fortsetter den gode statistikken mot HamKam på Briskeby.
                            Foto: Jan Torkel Torstensen, Ringerikes Blad - En veldig viktig seier for oss, konkluderte en lettet HamKam-trener Frode Grodås,


                            [[OBS! Her har vel RB glemt å "gjøre om" forhåndstipset.. :-D ]]




                            Bare tre av 15 serieoppgjør mellom HamKam og Lillestrøm på Briskeby hadde endte med hjemmeseier før onsdagens kamp. I tillegg hadde ikke kanarifuglene gått målløse av banen på Hamar siden 1982.
                            Den gode statistikken ble ikke forringet onsdag, selv om det lenge stygt ut for gjestene. HamKam ledet ved pause etter Knut Henry Haraldsens tidlige scoring, men LSK fikk sin utlikning på dagens mest omtalte situasjonen. Et innlegg traff hånda til Steve Cooreman, men TV-bildene viste at belgieren var utenfor 16-meteren. Dommer Svein Oddvar Moen dømte straffe. Reaksjonene var voldsomme – også etter kampen.
                            – Frustrerende å tape kampen på en sånn måte. Alle på Briskeby så at Cooreman var utenfor. Det kan ikke bli sånn at dommeren blåser to-tre straffer i hver kamp. Han må se an situasjonen og reaksjonen til spillerne, sa HamKam-trener Frode Grodås.
                            Han nektet å uttale seg om dommer Moen spesielt, men hevdet av straffesituasjonen var håpløs.
                            – Jeg er veldig skuffet, men på ingen måte sint, sa Grodås, og innrømmet at laget hans måtte ta litt av skylda selv også.
                            – Vi slapp til LSK på dumme og arrogante personlige feil, sa han.
                            Arild Sundgot scoret på det første straffesparket. Det andre overlot han til Robert Koren.
                            – Det var avtalt at Robert skulle ta det andre hvis vi fikk to, sa sunnmøringen.
                            Han scoret i begge kampene mot HamKam forrige sesong. Straffene ville han ikke si noe om.
                            – Jeg så ikke den første omdiskuterte situasjonen, så det kan jeg ikke si noe om. HamKam var uansett gode, og derfor reiser vi herfra med en veldig god følelse, sa Sundgot. (ANB)

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #34
                              Fra FXT/Nettavisen:

                              Rösler nektet å takke for kampen


                              Lillestrøm-trener Uwe Rösler viser hva han synes om HamKam-assistent Tom Jacobsen.
                              (TV 2)

                              Uwe Rösler nektet å takke HamKams Tom Jacobsen for kampen - selv om Lillestrøm tok en ny seier.

                              Av Dag Langerød

                              HAMKAM - LILLESTRØM 1-2:

                              BRISKBY (TV 2 Nettavisen): Lillestrøm vant takket være en dommerfeil. Umiddelbart etter kampslutt braket LSK-trener Uwe Rösler og Ham-Kams assistent-trener, Tom Jacobsen, sammen.

                              Det hele hadde startet midt i 2. omgang. Ballen gikk over sidelinjen, og så fort ballen hadde passert linja tok tyskeren den opp. Samtidig satset HamKam-back Steve Cooreman alt på å rekke ballen. Det kunne endt i et stygt sammenstøt, men endte bra.
                              HamKams assistent-trener, Tom Jacobsen, reagerte imidlertid voldsomt.
                              Han løp flere skritt mot Rösler, og brukte kroppen og fingrene særdeles tydelig for å vise hva han mente om tyskeren.

                              Fortsatte å krangle
                              Da kampen var over og LSK hadde tatt alle poengene, fortsatte munnhuggeriet. TV 2 Nettavisen så at Jacobsen holdt ut hånda til Rösler for å takke ham for kampen. LSK-treneren trakk imidlertid hånda til seg. Han ville ikke takke Jacobsen for noe som helst. Deretter fortsatte de to med å skjelle hverandre ut.

                              - Jeg sa hva jeg mente om håndbevegelsene hans. Mer er det ikke å si om det. Nå har jeg glemt det hele, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.
                              Den tidligere landslagskjempen, Tom Jacobsen, er imidlertid oppgitt - og mer snakkesalig.

                              - Det er slitsomt å diskutere Uwe Rösler etter en kamp. Jeg gidder egentlig ikke å bruke fem sekunder på ham. Det vil si - jeg ville bruke fem sekunder på å takke ham for kampen. Jeg ville bli ferdig med dette. Han ville ikke. Han sa tydelig fra hva han mente om mitt relativt tydelige finger- og kroppsspråk. For det var jo tydelig, sier Jacobsen.

                              - Men jeg ville gjort det samme igjen. Hadde Steve Cooreman vært uheldig ville han skadet seg i en kollisjonen med Rösler, fortsetter han.
                              - Vil du ta kontakt med Rösler senere?
                              - Nei. Jeg gir ikke to tilbud samme dag...
                              - Hva synes du om at han oppførte seg som han gjorde?
                              - Han får være som han er. Jeg er som jeg er. Jeg kan bli heit i toppen jeg også, sier Jacobsen.
                              - Burde du ikke takket Tom Jacobsen for kampen, Uwe Rösler?
                              - Dere kan se på tv-bildene hva han gjorde mot meg. Så får dere dømme selv, sier LSK-treneren.

                              Fortjent LSK-seier
                              Han var uansett godt fornøyd etter kampen. For andre gang på fire dager vant Lillestrøm en vanskelig bortekamp mot et hjemmesterkt lag. Rösler og spillerne kan også reise tilbake til Romerike vel vitende om at seieren var meget fortjent. Selv om de denne gangen hadde flaks med straffescoringen som bidro sterkt til å snu kampen. TV 2 Nettavisens sjansetelling viste 11-3 til Röslers lag.

                              - Det er seirer som dette som fører til gull?
                              - Det eneste jeg kan si er at dette var et veldig bra resultat for oss. Akkurat som seieren mot Fredrikstad var det. Men jeg har sagt det før - jeg ser ikke på tabellen før siste tredel av sesongen. Vi lar heller beina prate for oss, sier han.
                              For Ham-Kam ble det som lenge så ut til å bli en stolt ny seier, i stedet en trist affære. Dommeren fikk skylda.

                              - Dette var skikkelig bittert. Hadde det ikke vært for den første straffa og målet, så ville de ikke fått den andre, sier Frode Grodås.
                              - Når det er sagt, så gjør vi en bra kamp. Det svinger i prestasjonene, men de sjansene de får kommer etter dumme personlige feil hos oss. Ellers gjør vi en godkjent kamp, fortsetter han.

                              03.05.06

                              Last edited by sparwasser; 03.05.2006, 23:38.

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #35
                                Mer fra FXT/Nettavisen:

                                Dommeren: - Jeg er veldig lei meg



                                Robert Koren satte inn Lillestrøms andre straffe.
                                Foto: Morten Holm (Scanpix)


                                Lillestrøm snudde kampen og slo HamKam etter et feilaktig dømt straffespark. - Jeg er veldig lei meg, sier dommer Svein Oddvar Moen.

                                Av Bengt Magnus Dyrkorn

                                HAMKAM - LILLESTRØM 1-2:

                                For nok en gang var det dommeren alle ville snakke med etter kampslutt i et Tippeliga-oppgjør. Og nok en gang var dommeren den første til å innrømme feilen.
                                - Jeg føler at jeg har en bra posisjon, og for meg ser det ut som straffespark. I ettertid ser jeg at det er feil, og det beklager jeg virkelig. Jeg er lei meg, sier dommer Svein Oddvar Moen til TV 2.
                                - Jeg er veldig skuffet over meg selv, og har forståelse for at HamKam reagerer, legger han til.

                                - Skikkelig skuffet
                                For reagere - det gjorde HamKam. Da dommeren pekte på straffemerket etter at Steve Cooreman stoppet ballen med hånden halvmeteren utenfor 16-meteren, kom protestene.
                                - Jeg er skikkelig skuffet. Resultatet av Lillestrøms første mål er at kampen endrer seg, etter at vi har gjennomført en bra kamp, sier en oppgitt Frode Grodås til TV 2.
                                HamKam-treneren ville i utgangspunktet ikke si noe om dommerens innsats. Men Grodås klarte ikke å holde igjen.
                                - Jeg vil ikke kommentere dommeren... Men det er ikke mange på stadion som ikke ser at den er utenfor. Da må dommeren forsta at det blir sterke følelser. Det må ikke bli sånn at det dømmes tre-fire straffer i hver jævla kamp, advarer Grodås.

                                Vendepunkt
                                Målet markerte et vendepunkt i kampen. For selv om Lillestrøm kanskje var det beste laget, ledet HamKam i 54 minutter etter at Knut Henry Haraldsen headet inn et frispark ni minutter ut i kampen.

                                Så utlignet altså Arild Sundgot på straffe, før Robert Koren sikret borteseier med nok et straffemål tolv minutter før slutt. Denne gangen var det ikke noe å si på dommerens avgjørelse.
                                Lillestrøm-trener Uwe Rösler er ikke enig at gjestene var heldige som fikk en håndsrekning fra dommeren.

                                - Nei, jeg vil ikke si at vi var spesielt heldige i dag. Det er en vanskelig bortekamp her oppe, men vi holdt HamKam unna i 80 minutter. Vi vant 10-4 sjanser, og jeg er veldig fornøyd med kampen, sier tyskeren til TV 2.

                                - Men var det straffespark forut for 1-0-målet?
                                - Jeg kommenterer aldri slikt. Dette jevner seg ut sesongen sett under ett. Dette vil jeg ikke diskutere.

                                03.05.06 18:43

                                http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle626933.ece

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  #36
                                  Fra Romerikes blad:

                                  Hett rundt Rösler

                                  HAMAR:
                                  Uwe Rösler og Ham-Kams assistenttrener Tom Jacobsen hadde
                                  en real klinsj foran reservebenkene i de hektiske sluttminuttene på Hamar.


                                  EN VINNER: Uwe Rösler.



                                  Av: Espen Solbakken


                                  – Jeg klikker da Rösler sto utenfor sin tekniske sone og kunne ha skadet en av våre spillere. Det ble sagt en del ting som vi sikkert kan angre på nå. Jeg på fingerspråket og han muntlig. Det var ingen stor sak og ingen ting som er noe å følge opp, mente Jacobsen etter å ha roet seg ned etter kampen.
                                  Gunnar Halle forsøkte å dra vekk Uwe Rösler fra konfrontasjonen da det kokte som verst. Rösler selv syntes det ikke var noe å snakke om etter seieren.

                                  – Det var intenst. Jeg vil ikke kommentere denne saken noe mer og ønsker ikke å lage bråk som går utover en kollega. Det er glemt fra min side, sa Rösler rolig etterpå. Under kampen var han alt annet enn rolig da han ropte F-ordet til Jacobsen.

                                  Kommentar

                                  • sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

                                    #37
                                    Fra Aftenposten:

                                    LSK drepte Kamma-jubelen

                                    HAMAR, HamKam - LSK 1-2: Knut Henry Haraldsen fortsatte trenden med scorende midstoppere hos HamKam. Men LSK scoret på to straffer og vant.

                                    Av: Øyvind Brenne
                                    Publisert: 03.05.2006


                                    Det var Steve Cooreman som handset på 16-meteresstreken et kvarter etter pause. Arild Sundgot var sikkerheten selv fra 11-meteren. Etter 78 minutter felte samme belgier Michael Mifsud. Robert Koren bommet på straffen, men scoret på returen.

                                    HamKam åpnet best. Bjørn Helge Riise fikk frispark mot seg for hands etter åtte minuter. Haraldsen styrte ballen så inn i nettet i dull med Espen Søgård.
                                    Dermed scoret Haraldsen Ham-Kams fjerde mål scoret av en midtstopper i år. Fra før har makker Juha Pasoja scoret tre ganger.

                                    Slutten på kampen ble full av innsats - uten at hjemmelaget klarte å score. På overtid var keeper Ivar Rønningen med opp. Kontringen endte med at Michael Mifsud skjøt utenfor på åpent mål.

                                    Etterpå så det ut til at Uwe Rösler viste fingeren til en i HamKam-teamet, trolig reservekeeper Svein Inge Haagenrud.
                                    – Jeg vil ikke kommentere straffeavgjørelsene. Vi hadde ti sjanser, de to. Vi vant fortjent, mente Rösler på TV2 etterpå - og treneren avviste også at det var uoverenstemmelser mellom laglederne ved kampslutt.

                                    Kommentar

                                    • sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

                                      #38
                                      Fra Romerikes Blad:

                                      Føler oss uslåelige, LSK har glemt hvordan man taper fotballkamper

                                      HAMAR:
                                      – Vi har en vilje og en selvtillit av en annen verden nå. Skjønner nesten ikke hvordan denne gjengen kan tape, sier LSK-kaptein Frode Kippe.


                                      JUBLET IGJEN: Dette har blitt en vane. Robert Koren, Christoffer Andersson (fra høyre), Heinz Müller, Espen Søgård, Arild Sundgot og Olivier Occean feirer seier foran Kanari-Fansen.



                                      SUVEREN: Frode Kippe.


                                      Av: Roar Grønstad, Per Kristian Torvik og Espen Solbakken.

                                      I går lå man under på en vanskelig bortebane, men kom tilbake og tok tre poeng. Kippe kan ikke huske at han har hatt en sånn følelse i et lag noensinne i karrieren.
                                      – Vi kriger voldsomt og kommer tilbake og snur matchen, og det er fantastisk sterkt på Briskeby. Vi slutter aldri å jobbe og viljen er så sterk, mener Kippe, som mener at spillerne nå føler seg uslåelig som lag.

                                      Sterk vilje

                                      Visekaptein Arild Sundgot er helt enig med Kippe. Han sier at selv på 0-1 i går, var Lillestrøm-gutta helt sikre på å ta minst ett – og sannsynligvis tre – poeng.
                                      – Vi er fulle av selvtillit, og bortsett fra finalen i Royal League, har vi ikke tapt en eneste betydningsfull kamp siden i fjor. Og jeg var sikker på at vi ikke skulle gjøre det i dag heller.
                                      – Dere virket veldig tent de siste 45 minuttene?
                                      – Vi fyrte oss ordentlig opp i garderoben halvveis og gikk ut på banen før dommeren blåste, sier Sundgot.
                                      Trener Uwe Röslers tale var meget kort etter 45 minutter. Da RB-sporten etter kampen spurte om taktikken halvveis, sa han bare:
                                      – Jeg sa til gutta at de skulle gå ut og vinne denne kampen. Og det var akkurat det de gjorde, sa Rösler etter den intense kampen på Hamar.
                                      Fin rekke

                                      LSK dro hjem til Åråsen i går kveld med 11 poeng i bagasjen og delt tabelltopp etter fem runder. I går ville en småtaus Rösler la spillernes føtter stå for snakkingen, men han kunne ikke skjule sin tilfredshet med tre nye poeng.
                                      – Jeg har sagt det fra dag én at dette året kan bli noe stort. Straffesparkene – om hvordan de kommer eller hvem som tar dem – er det samme for meg, bare de går inn. Jeg vet vi har spillere som kan lage trøbbel for motstanderne og skaffe oss straffer.
                                      – Dere har en utrolig rekke med kamper nå?
                                      – Skal du oppnå noe, må du få til en slik seiersrekke noen ganger. Og nå har vi en hjemmekamp neste gang, og alle vet jo hva det betyr, smiler Rösler.
                                      To straffer

                                      For andre gang i år havnet LSK under i målprotokollen. Knut Henry Haraldsen fikk stusse inn ballen i lengste hjørnet fra 12 meter, men det virket rart at hjemmelagets beste hodespiller gikk i duell med 15 centimeter lavere Espen Søgård.
                                      Ham-Kam virket mer på hugget og kunne ledet 2-0 da Arild Sundgot sløste bort Lillestrøms første sjanse ved å heade over fra god posisjon. Resten av omgangen hadde LSK absolutt sjansen til å komme à jour, men verken Olivier Occean, Robert Koren eller Magnus Myklebust traff mellom stengene på sine muligheter.
                                      LSK tok over matchen i 2. omgang, og fikk hjelp av dommeren til å utligne på kveldens første straffespark. Arild Sundgot scoret sikkert. På straffe nummer to var det ingen tvil om avgjørelsen, men mer krøll med utførelsen. Robert Koren måtte ha to forsøk før seiersmålet satt.

                                      Last edited by sparwasser; 04.05.2006, 07:27.

                                      Kommentar

                                      • Svimling
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Nov 2005
                                        • 40

                                        #39
                                        Fotballmagasinets sak fra Ham-Kam - LSK

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          #40
                                          Klipt fra kamptråden HamKam-LSK:

                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Lettere enn antatt.



                                          Skrevet av Ronnie Hallén



                                          Ingen tvil om hva som kommer til å dominere avisene i morgen med tanke på dekningen av denne kampen. Den svake dommeren kan ha vært noe gavmild med LSKs første straffe, dette i følge ryktene fra presseområdet etter kampen. kfl.no spurte derfor Uwe om han hadde noen tanker om kampen som han kunne dele med våre lesere.
                                          - Det ble enklere enn jeg trodde på forhånd. Vi fikk et skikkelig sjokk da de scoret på den første ballen som ble slått inn i vår sekstenmeter og nok en gang ble vi liggende bakpå og måtte jage scoring. Sakte og sikkert jobbet vi oss inn i kampen og skapte definitivt nok sjanser til å score i første omgang, men lyktes ikke foran mål.

                                          Skaper flest sjanser
                                          I følge sjansestatistikken skapte LSK en 8-10 målsjanser, mens Ham-Kam ikke fikk flere enn 4-5.

                                          - Vi er antageligvis det laget i Tippeligaen som skaper flest sjanser, men vi sliter faktisk med effektiviteten. At vi får to mål i andre omgang er helt naturlig etter spillets gang.

                                          - Hva er du mest fornøyd med i dag?

                                          - Den bakre fireren. Anders Rambekk var meget god og de andre fulgt opp og nektet Ham-Kam målsjanser bortsett fra på dødballer. Koren gjorde mye bra, spesielt i andre omgang hvor vi får flere muligheter på kontringer. Og så er jeg veldig fornøyd med at vi orker mer enn Ham-Kam og beviser at vi er godt trent.

                                          Mifsud matchvinner
                                          Det ble byttet på startoppstillingen til denne kampen i forhold til de elleve som startet mot Fredrikstad. Både Myklebust og Sundgot fikk tillit fra start og i følge sjefen selv leverte de en ok prestasjon.

                                          - Magnus har vært veldig god for oss hele vinteren og tidvis i sesongåpningen. Så også i dag. Varierende kvalitet på det han gjør og jeg er fornøyd med ham i dag. Mifsud kommer inn og i dag vinner han kampen for oss da han skaffet oss den avgjørende straffen. Arild spilte også ok og jeg ville ha ham for å matche Ham-Kam bedre i lufta. Mot slutten blir han sliten og da ser vi at han har vært borte fra fotballen en stund.

                                          - Kiko vraket fra start, men kommer innpå for Riise. Grunn til det byttet?

                                          - Bjørn Helge trenger å få litt pusterom, det kommer mange kamper. Kiko kom inn og beviste for meg at han er en kvalitetsspiller og at han er høyaktuell for en plass i førsteelleveren mot Start. Med så tett program er det mulig at jeg gjør flere bytter før den kampen.

                                          Utfordring på venstreback
                                          En annen spiller som får et pusterom er Shane Stefanutto som fikk sesongens tredje gule i dag og må stå over mot Shane. Uwe innrømmer at han gjerne skulle hatt en mer opplagt erstatter på venstreback enn det han har i dag.

                                          - Slik jeg ser det, har jeg to valg, Anders Rambekk og Pål Strand. Jeg tror kampen mot Start kommer litt for tidlig for Pål, men han er definitivt med i troppen.

                                          Endelig tilbake
                                          Arild Sundgot var endelig tilbake fra start for LSK og feiret det med å banke inn den første straffa, sikker som alltid.

                                          - Godt å være tilbake og få spille igjen. Det var utrolig viktig for meg at vi vant denne kampen og at jeg i tillegg scorer ett mål er bare herlig.

                                          Sundgot synes det beste laget vant og var uvitende om at scoringen hans kom som et resultat av en tvilsom dommeravgjørelse.

                                          - Det bryr jeg meg ikke om, vi skapte mange nok sjanser til å vinne og det var fortjent at vi tok alle poengene. Selv hadde jeg en heading i første omgang som jeg nok burde satt. Når det er sagt, så er Ham-Kam et bra lag, mange kommer til å slite her på Briskeby. De er livsfarlige på dødballer, selv jeg blir smågutt sammenlignet med flere av deres spillere.

                                          Selvtilliten i laget er høy og Arild er samstemt med Uwe om at det er godt å komme i døtten.

                                          - Med unntak av finalen i Royal League har vi ikke tapt siden i fjor høst og det er ikke tvil om at vi har masse selvtillit. I pausen i dag fyra vi oss skikkelig opp og løp utpå banen før dommeren hadde blåst fordi vi ville komme i gang og vinne denne kampen.

                                          Fra start igjen
                                          Magnus Myklebust var med fra start igjen og han synes det var godt å få være blant de elleve utvalgte.

                                          - Jeg har venta på det, så det er selvfølgelig en deilig følelse. Men jeg skulle så gjerne hatt ett mål i dag, sukker han.

                                          - Du hadde jo en gigantisk sjanse i første omgang?

                                          - Den kom så brått på at jeg ikke rakk å reagere og ballen traff meg på leggen. Synd for jeg trenger en scoring for å komme i gang og det kan være at jeg i scoringsform hadde sett den komme og satt den.

                                          Myklebust var et stadig uromoment for de lange i Ham-Kams midtforsvar og han synes selv at hans prestasjoner var på det jevne.

                                          - Det er selvfølgelig viktig å prestere og det at laget vinner, men det er scoringer som teller for en spiss og der har jeg ikke lyktes i år. Men jeg har vært veldig nær, så det er små marginer som skal til før det løsner skikkelig for meg.

                                          kfl.no tar nå kvelden. Det er langt over sengetid for langhåra, eplekjekke skribenter. Dagens Bøffel blir veldig kjedelig, nok en gang må Anders Rambekk trekkes frem. Skal forøvrig hilse fra ham og si hei.
                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎