26. april 2006 - 1. juni 2006 [Arkiv]

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    Må ikke tro at jeg er noe

    Anders Rambekk har hatt mange gode grunner til å juble de siste ukene.
    (FOTO: MORTEN HOLM/SCANPIX)


    Serieledelse og landslagsplass. Uvant kost for Anders Rambekk. Nå jobber han med å holde beina på bakken.

    Av Anders Skjerdingstad


    Det er begivenhetsrike tider for Anders Rambekk. 29-åringen har sjelden stukket av med de store overskriftene. Likevel har han levert viktige bidrag til at Lillestrøm nå troner øverst på tippeligatabellen med 20 poeng etter åtte serierunder.

    Mandag ble han belønnet med en plass i Åge Hareides landslagstropp til privatkampene mot Uruguay og Sør-Korea. Tirsdag ble det nok en seier med Lillestrøm da Molde ble slått 3-0 i 16. maikampen på Åråsen.

    Glad det er over
    - Jeg er glad det er over, innrømmer Rambekk etterpå.
    Oppladningen til kampen ble en smule annerledes enn han hadde sett for seg.
    - Mandag ble en stressende dag, medgir han.
    Ytterligere en seriekamp gjenstår før forsvarskjempen tropper opp til sin første landslagssamling – for å kjempe om en plass i høstens EM-kvalifisering.
    Åge Hareide sa på mandagens pressekonferanse at han ser for seg Rambekk som et alternativ på begge sidebackene. Akkurat det passer debutanten bare sånn passe. Han har aldri lagt skjul på at han trives best som midtstopper.

    Mer ballbesittende
    - Men jeg spiller der sjefen vil ha meg, understreker han med et lurt smil.
    Hittil har Rambekk fulgt landslaget via tv-skjermen. Når TV 2 Nettavisen spør hvilket inntrykk han har av landslaget, må Rambekk ha betenkningstid. Det er åpenbart at han nødig vil skape overskrifter ved å kritisere landslaget.
    - Norge har vel blitt mer ballbesittende under Hareide, sier lysluggen endelig – fortsatt med det samme lure smilet.
    - Og jeg gleder meg veldig med landslaget jeg, altså, når Norge gjør det godt.

    Selvpålagt Jantelov
    Anders Rambekk er også veldig bevisst på at suksessen ikke må gå ham til hodet – og har bestemt seg for å leve etter Janteloven de kommende ukene.
    - Jeg må ikke tro at jeg er noe. Det er viktig å ikke ta av, selv om jeg er på landslaget, og selv om det føles som om ting går av seg selv i Lillestrøm. Det gjelder å ikke slippe seg ned. For ting går ikke av seg selv. Man må være skjerpet hele veien, poengterer Rambekk.


    17.05.06 11:04


    Kommentar

    • Kain
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Feb 2006
      • 108

      Børsen: LSK-Molde


      Lillestrøm – Molde 3-0 (3-0)

      Stadionstemning: 8
      Kampkarakter: 6
      Åråsen stadion.
      Mål: 1-0 (19) Olivier Occean (Sundgot), 2-0 (28 ) Michael Mifsud (Koren), 3-0 (34) Olivier Occean (Andersson).
      Gult kort: Matej Mavric, Øyvind Gram, Molde.
      Tilskuere: 10.010.
      Målsjanser: LSK 6, Molde 3.
      Cornere: LSK 3, Molde 4.
      Dagens kanarifugl: Olivier Occean.
      LSK (4-4-2):

      Heinz Müller 6

      Rolig aften til å begynne. Var sjef på Moldes dødballer og bokset da det var nødvendig. Viktig redning nede langs gresset på overtid i 1. omgang. Holdt konsentrasjonen oppe selv om det ble lite å gjøre.
      Christoffer Andersson 7

      Dødballfoten vil bli dypt savnet på Åråsen når han drar. Svensken serverte Occean to ganger i 1. omgang = to mål. Hestad kom aldri rundt på kanten og Stoffe var aldri truet defensivt. Best i forsvaret.
      Anders Rambekk 5

      Kunne feire nasjonaldagen som landslagsspiller. Fikk en lettere kveld enn antatt med Friend ute etter 33 minutter. Flink til å bryte foran Molde-spissene, men sovnet litt innimellom.
      Frode Kippe 5

      Gikk inn med alle kiloene sine og dominerte med sitt fysiske nærvær, sikkert glad for å slippe Friends albuer han også. Ble faktisk ganske arbeidsledig etter hvert, men feide ballen unna det var påkrevd
      Shane Stefanutto 6

      Veldig god kontroll på Ohr og slapp ikke til den farlige flanken til innlegg før hvilen. Fortsatte å markere ut Ohr etter pause og kom også til et par fine innlegg. Virker å være bankers på laget.
      Bjørn Helge Riise 6

      Eneste på midtbanefireren med god åpning. Vant mange dueller på løp hjemover og var et aktivum hele veien. "Norges beste Riise" prøvde også skuddfoten med storebror John Arne ringside. Byttet ut.
      Espen Søgård 5

      Begynte med å fange opp nedfallsfrukten rundt duellene Friend/Kippe/Rambekk. Lå dypt som anker og hadde få avgjørende pasninger. Spilte på det trygge og gjorde få feil. Overlot de lekre detaljer til andre.
      Arild Sundgot 5

      Sugen på scoring og tok ballen fra Occean for å skyte. Blandet kost teknisk tirsdag og lyktes på langt nær med alt. Var i ferd med å spille seg klart opp da han ble tatt av. Styrer ballen videre til Occean på 1-0-målet.
      Robert Koren 6

      Genialt overblikk da han fant Mifsud på bakre stolpe. Åpnet litt nølende mot landsmann Mavric fra Slovenia, men fikk raskt overtaket langs venstresida. Prøvde enkelte ganger på det umulige.
      Olivier Occean 7 BB

      En helt annen Ollie enn de siste kampene. Dødelig effektiv og råsterk da han skjermet ballen. Dette var det LSK betalte 7-8 millioner for. Mer passiv og stillestående etter pause, man binder opp masse folk.
      Michael Mifsud 6

      2-0 var hans enkleste noensinne. Satt i skyggen av Occeans glitrende 1. omgang, men tok flere initiativ og løp som strakk Molde-forsvaret etter pause. Veldig mye ballkontakt før han ble tatt av banen kvarteret før slutt.
      SUM 11 MANN: 64

      INNBYTTERE:

      Khaled Mouelhi 5

      (31 min. for Sundgot). Greit innhopp. Gjør ingenting spektakulært og bidrar til å holde ballen i laget.
      Trond Olsen

      (20 min. for Riise).
      Magnus Myklebust

      (15 min. for Mifsud).
      SUM 12 MANN: 69

      DOMMER

      Tommy Skjerven, Kaupanger 6

      La lista temmelig lavt, men fikk med seg begge lags spillere på sin linje. God kamp.
      ANALYSEN

      Etter et puslete første kvarter, hvor Molde var best, løsnet det skikkelig for LSK generelt og Olivier Occean spesielt. Tre kjappe målsjanser ga tre scoringer og kampen var over etter 34 minutter. To av målene kom etter klassiske Andersson-dødballer. Etter enveiskjøringen mot slutten av 1. omgang ble LSK trampeklappet av banen etter 45 minutter. 2. omgang startet som en transportetappe. Kampen var avgjort, Molde evnen ikke til å gjøre det jevnere og LSK så veldig komfortable og tilfreds ut og overanstrengte seg ikke i en spillemessig svak om gang. Kun en målsjanse til hvert lag etter pause sier at det meste skjedde før hvilen.
      Vurdert av Espen Solbakken og Morten Svesengen.

      Hasle kanaris

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        Perfeksjonisten



        Perfeksjonisten

        FJELLHAMAR:
        Det mest riktige for LSK-trener Uwe Rösler ville vært trening i går. Men han gjorde et lite unntak og ga spillerne fri i respekt for nasjonaldagen. Selv feiret han sammen med familien på Fjellhamar.
        FEIRET DAGEN: Familien sto i fokus for LSKs suksesstrener Uwe Rösler dagen etter 3-0 seieren over Molde på Åråsen. Her sammen med kona Cecilie og barna Colin og Tony under feiringen av 17. mai på Fjellhamar.FOTO: STURE


        Av: Morten Svesengen

        KOMMENTAR

        Rösler er ikke en som slurver med detaljene selv om laget hans leder serien etter åtte serierunder.
        Han har tidligere uttalt at han beundrer skiskytteren Ole Einar Bjørndalen for hans evne til alltid å jobbe med små detaljer som kan gjøre ham bare én prosent bedre.
        Selv framstår Rösler som den store perfeksjonisten blant fotballtrenerne i Tippeligaen. Han tenker fotball døgnet rundt – sannsynligvis også når han sover.
        I sin iver etter å bli best gir han ingen spillere verken tid eller mulighet til å ta av.
        Fikk festforbud

        Trening på 17. mai ville vært den naturlige forberedelsen til søndagens borteoppgjør mot Stabæk. Men da det var samtaletema rundt kjøkkenbordet hjemme hos familien Rösler, satte kona Cecilie ned foten. Det fikk da være måte på.
        Der-Uwe var myk nok til å innse at treningsfri var det eneste fornuftige på den norske nasjonaldagen – selv om halve stallen hans ikke har norsk pass.
        Men tyskeren lot seg ikke rive mer med i feiringen av 17. mai enn at spillerne hans fikk festnekt etter tirsdagens kamp.
        En lang natt på byen fem dager før en ny viktig seriekamp ville han ikke ha noe av. Treneren tror ikke alkohol og lite søvn er den beste oppladningen foran søndagens kamp på Nadderud. Og har selvfølgelig rett.
        Rösler vil mye heller ha noe å feire i november enn å ødelegge LSKs beste serieform på 20 år med en nattlig utskeielse i mai.
        Streng med seg selv

        Av de fotballspillerne jeg har møtt i mine mange år som sportsjournalist, er det få som har imponert meg mer når det gjelder det å ta vare på seg selv enn Uwe Rösler. Han overlot ingenting til tilfeldighetene.
        Treneren Rösler har tatt med seg perfeksjonismen til sitt nye yrke. Det betyr at han krever masse av de han har rundt seg – og da særlig spillerne.
        Men han taler ikke for døve ører. Flere av dagens LSK-spillere opplevde ham som lagkamerat. De vet at han var minst like streng med seg selv som spiller, og at han ikke krever mye for å være slem. Tyskeren vil vinne noe.
        Det var også derfor Rösler ga spillerne sine kjeft da de kom til pause med sesongens hittil største ledelse tirsdag.
        LSK-treneren var fornøyd med 3-0-ledelsen og effektiviteten, men tyskeren vet at et slapt åpningskvarter kunne straffet seg om Molde hadde utnyttet det.
        Det har ikke laget hans råd til å gjøre flere ganger om de skal beholde serieledelsen. Og det måtte han gi spillerne klar beskjed om – selv om de hadde avgjort kampen mot Molde i løpet av et kvarter midt i omgangen som startet svakt.
        Bare en hyggelig pause

        Brann holder godt følge med LSK, men det er nå vanskelig å se at Åråsen-klubben ikke skal forbli et topplag ut sesongen. For øyeblikket er LSK den aller største favoritten til gull.
        Men én ting kan du være helt sikker på: Uwe Rösler kommer ikke til å feire noe på forskudd. Det vil han heller ikke la noen andre på Åråsen gjøre.
        Gårsdagens feiring av den norske nasjonaldagen var bare et lite hyggelig avbrekk fra den detaljerte Rösler-jobben som godt kan ende med seriegull i november.
        I dag starter jobben med å slå Stabæk.
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          Fra FXT/Nettavisen:

          Klippekort på rundens lag

          Lillestrøm topper tabellen - og dominerer også på rundens lag.
          Av Bengt Magnus Dyrkorn

          Lillestrøm imponerer stort om dagen. Romerikingene er ubeseiret, har bare avgitt fire poeng og leder Tippeligaen to poeng foran Brann. Etter den solide 3-0-seieren over Molde hjemme på Åråsen, dukker fire av kanarifuglene opp på Rundens lag.

          Robert Koren og Christoffer Andersson har nærmest hatt klippekort på rundens lag. Begge er med for fjerde gang av åtte mulige. Frode Kippe er med for andre gang, mens Olivier Occean debuterer på rundens lag som Lillestrøm-spiller.


          18.05.06 13:31

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1555

            Samarbeidet mellom Michael Mifsud og Lillestrøm er slutt etter denne sesongen. Som erstatter ønsker serielederen Stabæks målmaskin Daniel Nannskog (31).


            Ønsket i Lillestrøm

            ... og Stabæk-Nannskog er smigret

            Samarbeidet mellom Michael Mifsud og Lillestrøm er slutt etter denne sesongen. Som erstatter ønsker serielederen Stabæks målmaskin Daniel Nannskog (31).

            Av OLE KRISTIAN STRØM, KNUT ESPEN SVEGAARDEN



            TREFFER PÅ DET MESTE: Daniel Nannskog har scoret mest i eliteserien denne sesongen. Nå vil serieleder Lillestrøm ha ham. Foto: Bjørn S Delebekk

            FAKTA
            Daniel Nannskog
            Født: 22. mai 1974
            Kamper/mål for Stabæk i 2005 og 2006: 37/32.
            Delt toppscorer i eliteserien med fem mål. 18. plass på VG-børsen med 5,0 i snitt på åtte kamper.

            - Smigrende at en så stor og god klubb er interessert, sier svensken til VG. Søndag møtes Stabæk og Lillestrøm på Nadderud.

            - Hadde jeg fått lov, så hadde jeg invitert Daniel Nannskog hjem til meg i dag. Han er en naturlig målscorer, den beste innen det faget i Norge.

            Vi ønsker oss Nannskog, og grunnen er at Michael Mifsud ikke spiller for oss neste sesong, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft, og legger til:

            - En ledertype

            - I tillegg til å være en målscorer, så virker han som en leder og en type vi ønsker oss.

            Hans kollega i Stabæk, Einar Schultz, vil ikke oppfylle Fjørtofts ønske: - Vi har overhodet ingen planer om å selge Nannskog, sier Stabæk-direktøren.

            For fem dager siden sa Daniel Nannskog i VG at han etterlyste vilje fra Stabæk til en dialog om en eventuelt ny avtale. Svensken har halvannet år igjen av kontrakten.

            - Jeg har pratet med Stabæk. De prioriterer å forsterke stallen, noe jeg har etterlyst. Så vi skal prate mer senere, sier Nannskog.

            - Det er klart at det er aktuelt for oss å tilby ny kontrakt. Daniel har kontrakt ut 2007, og normalt sett haster det derfor ikke. Men hvis begge parter finner det hensiktsmessig, så er også vi glade for å tenke langsiktig, sier Einar Schultz.

            Nannskog kaller interessen fra Lillestrøm «veldig hyggelig» og vurderer nå å skaffe seg norsk agent.

            - Har du hørt om interesse fra andre klubber?

            - Nei. Og det er litt overraskende, egentlig. Det burde jo være interesse for en angriper som scorer masse mål. Kanskje jeg får skaffe meg en agent - nå, sier Nannskog.


            (VG 19.05.06 kl. 06:23)

            Edit: rEPPA (Satt inn nyheten)
            Last edited by rEPPA; 19.05.2006, 08:01.

            Kommentar

            • sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

              Motstanderne skjelver ...

              men Uwe mener LSK har mye å gå på

              ÅRÅSEN:
              Som en militær tank ruller laget fram i eliteserien. Trener Uwe Rösler liker at motstanderne skjelver når de skal møte LSK.



              PERFEKSJONIST: Uwe Rösler er aldri 100 prosent fornøyd med det laget presterer. Det er alltid noe å rette på. Men han er svært tilfreds over tabellsituasjonen i øyeblikket. FOTO: LISBETH ANDRESEN, ROMERIKES BLAD

              Av: Per Kristian Torvik


              – Kan vi gi dem søvnløse netter, er ingenting bedre enn det. Så langt i år har jeg ikke sett noen som er bedre enn oss. Samtidig vet jeg at det er mer å hente i vårt lag, sier Uwe.
              Ikke i en eneste kamp har han vært fornøyd med mer enn en halv times sammenhengende godt spill.
              – Pasningsspillet kan bli bedre. Vi har ikke vært nær de 90 minuttene vi hadde mot Djurgården i Royal League på bortebane. Selv om jeg er 100 prosent mot kunstgress til seriespill, er jeg klar over at det var helt andre baneforhold enn vi har hatt i serien. Jeg forventer godt spill når baneforholdene blir bedre utover nå.

              Han sier han ikke krever for mye av spillerne.
              – Jeg ber ikke om noe jeg ikke har sett dem prestere før. Derfor er det betryggende å vite at det er mange som kan mer. Det er opp til oss å vise at vi fortjener topplassen også resten av sesongen.

              Med tyngde

              Helt siden LSK rykket opp i eliteserien høsten 1974, har laget vært kjent for å pøse sine lengste menn opp på dødballer. Selv med mer enn halve laget under 1,70 kommer LSK med tyngde når Christoffer Andersson gjør klar for sine cornere og frispark.

              – Frode Kippe, Anders Rambekk og Olivier Occean drar gjennomsnittshøyden opp. Men hvordan er det mulig å skape slik frykt med småtasser som Mifsud, Koren, Riise og Myklebust inne i feltet?
              – Kun mye trening over lang tid. For ett år siden var vi ikke gode på dette. Etter en høst og vinter med terping er vi blitt farlige. Hardt arbeid er det eneste som nytter. Jeg er stolt over at alle frykter oss på dødballer.
              – Dere kjørte over Molde med tre scoringer før pause, to av dem etter frispark. Likevel var du ikke fornøyd?
              – Når vi ikke har tapt på så lenge som vi har gjort, kan det snike seg inn en følelse hos spillerne at det er lettere å vinne enn det er. Derfor syntes jeg det var viktig å si ifra mot Molde selv om vi ledet 3-0.
              – Hva var du misfornøyd med?
              – Det gikk for sakte i 20 minutter. Da faller kvaliteten. Men samtidig blir jeg optimist på grunn av vår stabilitet. Jeg er ganske sikker på at vi ikke vil gå på en smell med seks-sju kamper uten seier, slik Vålerenga og Start opplevde i fjor.

              Ikke ferdig vare

              Uwe Rösler fulgte Olivier Occean lenge, før han bestemte seg for at det var en mann for LSK.
              – Da han spilte i Odd, syntes du han tok seg for langt bakover i banen for å hente ballen. Er du enig i at han hadde en del av de samme symptomene i en del kamper før oppgjøret mot Molde?

              – Egentlig ikke. Jeg mener han har vært dyktig til å komme på riktig side når vi ikke har hatt ballen. At han har hatt et par kamper, der han ikke har vært like god som i Royal League, kan både ha å gjøre med at han har spilt mange kamper, og at han lever i et større press i LSK enn han gjorde i Odd i fjor. Det er viktig å være klar over at Ollie på langt nær er ferdig utviklet vare. Han er god til å holde på ballen og farlig inne i boksen.

              – Hva kan han bli bedre på?
              – Alt, naturligvis. I bevegelsene med og uten ball, teknisk og i avslutningene. Men jeg er godt fornøyd med utviklingen hans. I LSK investerer vi ikke i spillere som har en ti år lang karriere bak seg. De er det umulig å gjøre noe med. Med typer som Occean kan vi utvikle dem slik vi vil.
              – Om få uker forsvinner Christoffer Andersson og du skal presentere en ny mann til å ta frispark og cornere. Hvem blir det?
              – Det vet jeg ikke. Vi har flere aktuelle. Men den dagen Pål Strand er tilbake på banen og i form, er han en sterk kandidat. Han gjorde det jo svært bra i fjor, sier Uwe Rösler.
              Søndag håper han at spillerne lar Stabæk få gjennomgå på Nadderud.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                Rambekks beste uke



                (Jeg fikk litt tekniske problemer med å klippe ut og lime inn hele saken.
                Derfor bare link denne gang. Beklager.)
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3359

                  (ett tips er å lime alt inn i et enkelt tekstredigeringsverktøy først, og deretter lime det inn i forumet)

                  Rambekks beste uke

                  Seier mot Vålerenga, uttatt på landslaget og seier mot Molde. Ikke rart Anders Rambekk smiler for tiden.




                  29-åringen har vært en av de beste spillerne i et Lillestrøm-lag som har propellert til 1. plass i Tippeligaen. Han ligger på delt 27. plass på TV 2 Nettavisens spillerbørs , og er også tatt ut i landslagstroppen som møter Paraguay neste onsdag.

                  - Det har nok vært den beste uka på fotballbanen noensinne, ja. Det har vært en veldig spesiell uke, sier Rambekk til TV 2 Nettavisen.

                  - Men samtidig var det veldig deilig å være med familien i Sandefjord på 17. mai. Å tenke på noe annet enn fotball. Å få nullstilt seg. Det er viktig for oss i Lillestrøm at vi ikke tror vi er uovervinnelige. Det er hardt arbeid som skal til for å vinne, legger han til.

                  Trodde ikke på landslaget
                  - Hva trodde du mest på før sesongen? Seriegull eller landslagsdebut?

                  - Jeg hadde i hvert fall ikke trodd det siste. Og seriegull? Vi har jo et håp om det. Hvis vi kunne utvikle oss videre fra det vi fikk til i fjor med 4. plassen. Og vi ser jo ut til å være på rett vei.

                  - Hvorfor er Lillestrøm så gode?

                  - Fordi vi er flinke til å gjøre de samme tingene hver gang. Og de rette tingene. Uwe (Rösler) og Gunnar (Halle) er veldig flinke til å forberede oss til hver eneste kamp. Til å nullstille oss.

                  - Hva er styrken din som spiller?

                  - Det er vel kanskje at jeg kan spille overalt. Jeg spilte jo også på midtbanen i Lillestrøm i fjor. Samtidig føler jeg at det er som midtstopper jeg har størst potensial.

                  - Men du kan kanskje ende som back når Chris Andersson forsvinner?

                  - Det blir opp til Uwe. Han tar ut det laget som er best. Jeg vet forresten heller ikke hva jeg er tatt ut til på landslaget. Men trenerne vet best.

                  - Vi har vært solide
                  - Hva er den beste kampen LSK har spilt i år?

                  - Vi hadde en veldig god 1. omgang mot Vålerenga. Men det er det at vi har vært så solide som er årsaken til at vi har vunnet så mange kamper. Derfor synes jeg det er vanskelig å peke ut enkeltkamper.

                  - Den dårligste da?

                  - Jeg får svare de siste 20 minuttene av Rosenborg-kampen. Da 3-1 ble til 3-3.

                  - Er Brann den verste utfordreren?

                  - De er nærmest, men jeg føler uansett at det er veldig lenge igjen. Det er mange lag som fort kan komme etter oss. Noen har sagt at den største utfordringen er oss selv. At vi er forberedt og at vi klarer å nullstille oss til hver kamp. For vi vet at hvis vi gjør jobben selv, så blir vi vanskelige å slå.

                  - Vi kan unngå tap...
                  - Kan dere gå ubeseiret gjennom sesongen?

                  - Det er klart at vi kan det, sier Rambekk.

                  Før han raskt skjønner hva tittelen på denne saken kan bli. Dermed prøver han å ro seg vekk. Men neida, Anders. Vi skjønner hva du mener, og skal ikke være altfor tabloide. Ja, dere kan gå ubeseiret gjennom sesongen. Men nei, det er kanskje ikke altfor sannsynlig. Det var det du mente, ikke sant...?1?!

                  - Kan du si noe om Uwe Rösler som folk ikke vet?

                  LSK-spilleren tenker hardt og lenge, men må gi seg.

                  - Men han har et veldig stort engasjement. Det er ingen som er en større vinner enn ham. Han har nok hatt mye å si for at jeg har tatt et steg videre. Nå vil jeg det lille ekstra som skal til for å bli på et høyt nivå. Han er en vinner. Det smitter over. Gunnar må også nevnes i denne sammenhengen, sier han.

                  Lillestrøm møter Stabæk borte i søndagens kamp. TV 2 Nettavisen er det eneste stedet du får scoringene gratis rett etter at de er blitt satt inn. Du kan også følge alle kamper direkte på vår fxtv. Det siste er en betalingstjeneste.
                  19.05.06 11:00, ny 19.05.06 11:11

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    LSK 3 tapte

                    LSK 3 tapte i kveld 1-2 borte mot Grorud og ligger på en sjetteplass på tabellen.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      Times of Malta om Mifsud og LSK

                      Times of Malta følger nøye med på LSK og Mifsud. Her en artikkel fra 17. mai:

                      http://www.timesofmalta.com/core/article.php?id=224254&hilite=michael+mifsud

                      Mifsud on mark for leaders Lillestrom

                      Malta striker Michael Mifsud scored one goal and Canadian forward Olivier Occean two as Lillestrom retained the top placing in Norway's top league with a 3-0 win over mid-table side Molde yesterday.
                      Lillestrom are leading the standings with 20 points from eight matches and they are still unbeaten after six victories and two draws.
                      Second-placed Brann Bergen maintained the pace with the leaders following a 2-1 win over Tromso.
                      Brann Bergen are second in the standings with 18 points.
                      Last week, Mifsud scored Lillestrom's winner in a 1-0 away win at Valerenga Oslo. Their next match is at Stabaek on Sunday afternoon.
                      Mifsud, formerly of Sliema Wanderers, spent several weeks on the sidelines last season to cure a shoulder injury but is now back in the reckoning and a regular in the Lillestrom line-up.

                      P.S. Michael Mifsud har for øvrig en hissig navnebror: The police last Friday arraigned 20-year-old Michael Mifsud of Zabbar who pleaded not guilty to the attempted murder of PC Felix Sammut when he fired a shotgun in his direction during the chase.

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        Fra Aftenposten:

                        - Rutinen avgjør


                        Hannover-klare Christoffer Andersson fikk tre overraskende seriekamper for Lillestrøm, etter at plassen i den svenske VM-troppen glapp i siste sekund. ( Foto: Olav Urdahl )


                        LILLESTRØM: Lillestrøm oser av selvsikkerhet før møtet med overraskelseslaget Stabæk. Andersson tror erfaringen vipper selvtillitsoppgjøret i gul favør.



                        Av: Helle Skjervold
                        Publisert: 20.05.2006 kl. 10:16

                        Når Stabæk tar imot Lillestrøm til lokaloppgjør på Nadderud i morgen, er det to av vårens selvtillitslag som skal måle krefter. Lillestrøm troner på toppen av tabellen etter overbevisende spill, seks seire og ingen tap. Nyopprykkede Stabæk ligger på en sterk femteplass etter å ha spilt jevnt mot lag som Brann og Rosenborg.
                        - Stabæk har hatt et jäkla oppsving. De er inne i en positiv flyt, akkurat som oss. Men jeg tipper vi vinner fordi vi har mer rutine og erfaring enn dem, tror Lillestrøms Christoffer Andersson.

                        Svensk duell

                        I morgen skal han bryne seg på eliteseriens mestscorende spisspar, når serielederne besøker Daniel Nannskog og makker Veigar Páll Gunnarsson på bæringenes hjemmebane.
                        - Nannskog er flink til å utnytte rommet mellom midtstopperne og backene, han er svært bevegelig. Han er definitivt en av de fem beste spillerne i serien, sier LSK-backen om Stabæk-spissen som har vært koblet til Åråsen de siste dagene.

                        Avviser landslagsboikott

                        Om drøye to uker pakker Hannover-klare Andersson flyttelasset, og etterlater et tomrom på Åråsens høyrebackplass. Med seg i bagasjen har Andersson den skuffende VM-vrakingen fra den svenske landslagsledelsen. Andersson ble også vraket i siste sekund både før forrige VM-sluttspill, og før EM-sluttspillet i Portugal.
                        - Jeg er selvsagt litt bitter. Det er nesten ironisk at den samme situasjonen oppsto igjen.
                        Andersson avviser at han vurderer å boikotte det svenske landslaget, slik Aftonbladet slo fast forrige uke.
                        - Jeg vil aldri takke nei til landslagsspill. Men etter dette er det vanskelig å se for seg at jeg kommer til å bli tatt ut i fremtidige EM- eller VM-tropper, sier Andersson.

                        På overtid

                        Både klubben og den flytteklare familien Andersson var forberedt på at svenskenes VM-forberedelser kolliderte med den siste delen av den norske vårsesongen. Svensken sier motivasjonen for å spille de kommende kampene for Lillestrøm er upåklagelig, selv om han aller helst ville forberedt seg til VM med landslaget.
                        - Vi har hatt en god vårsesong, og det er skjønt å få bidra i noen ekstra kamper, sier Andersson.

                        Flere erstattere

                        Cyril Kali (22) er kjøpt inn fra Lille for å erstatte den solide svensken i LSK-forsvaret. Men den unge franskmannen er ikke et selvfølgelig valg på Anderssons faste høyrebackplass etter sommerhvilen i eliteserien.
                        - Vi vurderer flere alternativer. For eksempel kan Johan Petter Winsnes eller Anders Rambekk spille høyre back, sier assistenttrener Gunnar Halle.


                        Christoffer Andersson (27)
                        Født: 22.10.78
                        Posisjon: Back/midtbane
                        Klubbhistorie: 95-96 Nybro IF, 97-03 Helsingborg IF, 04-06 Lillestrøm, Hannover fra 1.juli
                        Landslaget: 21 A-lagskamper, 14 U-lagskamper



                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845



                          - Veldig gira på å slå Lillestrøm


                          KLAR FOR FUGLA: Tommy Stenersen
                          Tommy Stenersen vil veldig gjerne at Stabæk blir det første laget som slår Lillestrøm i år.


                          Søndag er det duket for ny storkamp på Nadderud. Stabæk møter serieleder Lillestrøm, et lag som ennå har til gode å tape i årets serie.
                          - Det blir nok en tøff batalje på Nadderud, sier Stabæks midtbanespiller Tommy Stenersen til TV.Budstikka.
                          Han lover serielederne tøff kamp.
                          - Vi er veldig, veldig gira på slå Lillestrøm, sier Stenersen.


                          Vil ha Nannskog
                          Lillestrøm har markert seg i forkant av kampen. LSK-manager Jan Åge Fjørtoft sier i dag at de ønsker Stabæks toppscorer Daniel Nannskog neste sesong
                          Nannskog er smigret av interessen, mens Stabæk sier de ikke har planer om å selge han.
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            Fra en potensiell diskusjonstråd:

                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Hele stallen med unntak av Per Magne Misund trente på gressmatta på Åråsen, som nå begynner å bli veldig tett og jevn, og har tålt nedbøren i det siste ganske bra. Den bør være i god stand til neste hjemmekamp, mot Sandefjord. Til bortekampen mot Stabæk i morra ser det ut til at laget blir som sist, dvs Heinz, Stoffe, Anders, Frode, Shane, Bjørn Helge, Espen, Arild, Robbie, Michael, Olivier. Disse elleve øvde formasjon mot følgende ti:

                            JP - Gunnar - Eirik - Cyril
                            Pål - Kasey - Kiko - Trond
                            Magnus - Andreas

                            Ikke noe dårlig lag å bryne seg på. Både Andreas Haddad og Eirik Bertheussen deltok for fullt i treninga, selv om de kanskje ikke er helt kampklare ennå, etter trøkken Andreas fikk i andrelagskampen og skaden Eirik har slitt med i mange uker. Pål Steffen avslutta derimot treninga en stund før de andre (derfor spilte Gunnar Halle midtstopper i formasjonstreninga), uten at jeg veit hvorfor. Rett etter oppvarminga ble han og Eirik for øvrig spesialtrent av Jerome.

                            gilbert
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              Litt mer om Pål Steffens skadeproblemer:

                              Opprinnelig skrevet av Basse på LSK-Lista
                              Treningen var som vanlig på Åråsen før kampdag. Alle var på plass, men Pål Steffen måtte gi seg etter hvert med en vond høyre legge som man har problemer å få leget.
                              Det var en lett trening med øvelser som man måtte skjerpe seg på for å være med på leken.
                              Som vanlig samlet Uwe det oppsatte laget i midtsirkelen og terpet på taktikken til søndagens kamp.
                              Det blir samme laget som sist:
                              Müller
                              Andersson - Rambekk - Kippe - Stefanutto
                              Riise - Sundgot - Søgård - Koren
                              Occean - Mifsud
                              Syklubbkanaris serverte nydelig suppe, pasta, pølser, baguetter, kaker og vafler, med drikkevarene kaffe og Kanaribrus.
                              Basse
                              LISTE ER DØD - LENGE LEVE LISTA!
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                Hentet fra RB, papirutgaven.

                                10 feriedager og treningskamp.

                                Åråsen: LSK-spillerne får fotballferie fra 8. til 18.juni i sommer.
                                Etter det er det full konsentrasjon om serie og intertotocup.

                                -2.divisjonslaget spiller mot Ham/Kam2 20.juni, mens A-laget møter Moss 22.juni. Deretter er det forberedelser til Intertoto-kampenene mot nordirsk eller islandsk motstand, som går de to første helgene i juli, sier Uwe Rösler.
                                Last edited by sparwasser; 20.05.2006, 23:27.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055



                                  – Vi er vår verste motstander

                                  ÅRÅSEN:
                                  Uwe Rösler mener at det kun er hans eget lag som kan hindre at den sjuende strake serieseieren kommer mot Stabæk i dag.
                                  KREVER SKJERPING: LSK-trener Uwe Rösler forventer at Michael Mifsud og de ane spillerne hans er konsentrert fra start i kveldens oppgjør mot Stabæk. FOTO: SCANPIX




                                  Av: Morten Svesengen

                                  – Jeg har respekt for Stabæk. De har et godt lag, men de er ikke i verdensklasse. Derfor har vi ingenting å frykte. Gjør spillerne jobben sin, så vinner vi i kveld, tror LSK-trener Uwe Rösler.
                                  Tyskeren var ikke fornøyd med et laget hans presterte i starten av kampen mot Molde. Selv om de ledet 3-0 ved pause, fikk de kritikk for måten de startet kampen på.
                                  – Vi har ikke råd til å senke oss så mye som vi gjorde det første kvarteret mot Molde. Om det skjer, kan vi tape for hvem som helst, sier Rösler.
                                  Seier nummer sju?

                                  Han regner med at spillerne hans har lært av den svake åpningen sist, og at de er skjerpet fra start mot Stabæk i kveld.
                                  – Vi har en god mulighet til å vinne vår sjuende kamp på rad. Jeg forventer at spillerne griper den sjansen, sier han.
                                  Rösler tror LSK vil ha ballen mye på Nadderud i dag.
                                  – Stabæk ligger dypt og forsvarer seg kompakt. De jobber hardt og er gode på kontringer. Det betyr at vi sannsynligvis vil ha ballen mye. Da jeg så dem mot Rosenborg var de veldig gode. Det må vi hindre i dag, sier Rösler.
                                  Jon vil stoppe LSK

                                  Stabæk-keeper Jon Knudsen fra Leirsund har lyst til å stoppe gamleklubben LSK. Han håper laget hans reiser seg etter nederlaget i Fredrikstad 16. mai, men han vet at det venter en tøff kamp mot LSK.
                                  – Jeg forventer at vi er til stede fra start i denne kampen. Det var vi ikke sist mot Fredrikstad. Mot LSK har vi ikke råd til å sove i timen. Vi møtte dem i kvartfinalen i cupen i fjor, og vet slik sett litt om hva som venter oss. De er veldig gode blant annet dødball, men har også flere strenger å spille på, mener Knudsen.
                                  Knudsen har stått godt i Stabæk-målet så langt, og han var fornøyd med åpningen Barums-laget fikk på sesongen. Men han er mindre fornøyd med kun tre poeng på de fire siste kampene.
                                  – Vi følte vi fortjente mer enn ett poeng mot Rosenborg, vi ga fra oss 2-0-ledelse i Bergen og vi ble tatt på senga av Fredrikstad sist. Forhåpentlig leverer vi noe bedre i kveld. Men vi vet det blir vanskelig, sier han.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    Dagens to RB-notiser kan fortelle om at en skadet Misund er reservekeeper i dagens kamp og at Espen Søgård ble far til Sander i går.

                                    Kommentar

                                    • Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

                                      Powell sikker på at LSK tar gull

                                      KRINGSJÅ (VG) Lyn-spiller Magnus Powell (31) synes det er kjedelig at han ikke får ta gull med Lillestrøm.
                                      [FONT=Arial]Av CAMILLA VESTENG

                                      [/FONT]

                                      [
                                      LYN-MANN NÅ: - Klubben i mitt hjerte vil alltid være Lillestrøm. Men jeg trives ekstremt godt i Lyn, sier Magnus Powell. Foto: Scanpix



                                      VG Nett live:
                                      Følg kveldens kamper 18.00!

                                      Etter åtte serierunder, mens det ennå er 54 poeng igjen å spille om, er Magnus Powell helt sikker:

                                      LSK blir seriemestere.

                                      - Det er kjedelig at jeg ikke får være med å ta gull med LSK etter seks år i klubben, sier Powell, og legger til:

                                      - Men pytt, pytt - sånn er det.

                                      Powell hadde Åråsen som hjemmebane fra 2000. Men samtidig som han ble helt da han scoret to mål og sendte LSK videre til semifinalen i cupen etter 3-1 over Stabæk 22. august i fjor, innså han at karrieren i LSK var over.

                                      - Jeg får mye mindre spilletid enn jeg håper på, sa Powell til VG da.

                                      Trives i Lyn

                                      I går var Powell sentral da Lyn terpet dødballer på trening.

                                      - Det viktigste for meg er at jeg har det bra, og jeg trives ekstremt bra her. Det siste året i Lillestrøm var ikke så lett, sier Powell - uten at han vil si noe mer om det.

                                      Han har scoret ett mål på seks kamper i år. Men han stresser ikke. Lyn-trener Henning Berg venter også tålmodig på flere Powell-scoringer.

                                      - Det er viktig å huske at Magnus var skadet i hele vinter, så han har ikke det beste grunnlaget. Men han har bidratt mye for laget, selv om han bare har scoret ett mål, sier Berg.

                                      I dag møter de Rosenborg på Ullevaal. Begge lag har 11 poeng - ni bak serieleder LSK.

                                      LSK og VIF

                                      Men det finnes større kamper enn møtet med RBK, som tok 13 seriemesterskap på rad fra 1992, for svenske Powell.

                                      - Nå er det to lag alle vil slå: Lillestrøm og Vålerenga. Lillestrøm, fordi mange tror de vinner serien i år - og Vålerenga, fordi de ble seriemestere i fjor. Det er ikke lenger mest stas å banke Rosenborg, sier Magnus Powell.

                                      Samtidig understreker han at han har stor respekt for trønderklubben.

                                      - Det er Norges største fotballklubb. Jeg har aldri sett et lag som er bedre i sitt land. Selv om de ikke vinner serien på fire år, så er de fortsatt størst, sier Powell.
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                      Kommentar

                                      • Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

                                        Stabæk opp til eksamen


                                        KNUDSEN OPP TIL EKSAMEN: I kveld spiller Stabæk og Jon Knudsen mot serieleder LSK. Og Jon Knudsen har holdt nullen mot LSK før. Her fra 2003-kampen på Åråsen, da Stabæk vant 2-0. ( Foto: Bj¿rge, Stein J. )
                                        Relaterte klubber
                                        Lillestrøm
                                        Stiftet: 02.04.1917
                                        Hjemmebane: Åråsen
                                        Tilskuerrekord: 13595
                                        Neste kamp: 21.05.2006 Stabæk-Lillestrøm
                                        Mer om Lillestrøm
                                        Stabæk
                                        Stiftet: 16.02.1912
                                        Hjemmebane: Nadderud
                                        Tilskuerrekord: 8033
                                        Neste kamp: 21.05.2006 Stabæk-Lillestrøm
                                        Mer om Stabæk



                                        De har rystet Rosenborg, Brann og Lyn. Men Stabæk-keeper Jon Knudsen innrømmer at LSK og serielederens dødballstyrke blir sesongens tøffeste test.
                                        Følg Stabæk-LSK direkte: 18.00


                                        Av: Arild Sandven
                                        Publisert: 21.05.2006 kl. 10:36
                                        - Jeg ser for meg en veldig fysisk kamp, med dødballsituasjoner, innlegg og dueller med Occean, Kippe og Sundgot. De er store og sterke, så vi må prøve å unngå innsving-dødballene fra Christoffer Andersson, sier Jon Knudsen.
                                        Og presiserer at LSK også er en trussel med Korens teknikk og Mifsuds fart.
                                        - Vi står foran en stor utfordring, fastslår keeperen.
                                        31-åringen har vært stabil og god i Stabæks mål.
                                        Innkjørt firer
                                        - Jeg har hatt et så godt og trygt forsvar foran meg at det ikke er kommet mange avslutninger på mål heller. Fireren er jo godt innkjørt og nesten den samme som vi rykket ned med for to år siden, sier Knudsen og tenker på at Morten Morisbak Skjønsberg, Inge André Olsen og Mike Kjølø utgjør 3/4 av kvartetten foran ham.
                                        Etter syv kamper uten tap kom Stabæk ned på bakken med 1-2 i Fredrikstad 16. mai.
                                        - Når vi slipper oss litt ned, som vi gjorde mot FFK, sliter vi med én gang. Mot LSK må vi være 100 prosent til stede når kampen starter, understreker han, som er vokst opp i Leirsund fem kilometer fra Lillestrøm - og begynte karrieren i LSK.
                                        På benken i LSK
                                        Der var keeperen fra NFFs aldersbestemte landslag reserven til Frode Grodås, og slapp nesten aldri til.
                                        - Barndomskameratene mine heier jo på LSK, og jeg har vært ti år i klubben, så det er en spesiell kamp for meg, presiserer Knudsen.
                                        - Jeg regner med at det blir en del å gjøre, så det gjelder å komme inn i gode situasjoner og en god rytme, sier han.
                                        I 1996 ble sisteskansen lånt ut til Strømsgodset, men pådro seg et benbrudd som satte ham utenfor i over et år. Så havnet han på lån i Kongsvinger og Skjetten, før Knudsen fikk tilbake selvtilliten i danske Ikast/FC Midtjylland.
                                        - Tida i Danmark betydde veldig mye, fastslår Knudsen, som ble hentet inn som erstatter for Frode Olsen i Stabæk.
                                        Vokst i rollen
                                        - I 1. divisjon i fjor førte vi nesten alle matchene, og forsøkte å drive opp tempoet. Det ble nesten et stressmoment for Jon. Uten at han var dårlig, gjorde han noen feil som var synlige, og hadde ellers ikke nok å gjøre til å kunne briljere, forklarer trener Jon Jönsson.
                                        - Men i år har han vært en veldig trygg og stabil målvakt, og ikke minst er feltarbeidet hans blitt bedre og bedre, mener han.
                                        "De Blaa" har ikke tapt hjemme for LSK siden i 2000-sesongen, med to seire og to uavgjorte fra de fire siste Nadderud-kampene.
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          Kopi:

                                          Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                          Åge Hareide har i kveld tatt ut Bjørn Helge Riise som ny spiller i landslagstroppen foran landskampene mot Paraguay og Sør-Korea.
                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎