26. april 2006 - 1. juni 2006 [Arkiv]

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dIsTurBeD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 668



    - En gedigen helt


    Arild Myklebust mener Claus Reitmaier er en skikkelig LSK-helt. ( Foto: Olav Olsen )

    HELTESTATUS: Claus Reitmeier mottas som en helt på Åråsen. Her fra cupfinalen i fjor da LSK tapte 4-2 for Molde. ( Foto: Digitalsport )
    Relaterte klubber
    Lillestrøm


    Da nyheten kom om Reitmaiers retur, skrev man sanger på Lillestrøm.


    Av: Anders Nordstoga
    Publisert: 24.05.2006 kl. 15:44
    Endret: 24.05.2006 kl. 16:29
    Claus Reitmaier er allerede en stor helt blant Kanari-fansen etter innsatsen i fjorsesongen.
    - Det er mildt sagt, sier styremedlem i Kanari-fansen, Arild Myklebust, til Aftenposten.no
    - Han reddet oss sist sesong. En gedigen helt og en meget populær kar.
    Myklebust finner frem superlativene når han skal beskrive den alrende tyske keeperkjempen.
    - Han er en veldig artig og karismatisk fyr, ikke på en sånn teit TV2-måte, men gjennom det han gjør. Han er som en tegneseriefigur. En Hulk. Akkurat som Grodås. Gutta var livredde for å havne i duell med Grodås. Slik er det med Claus også, forteller han.
    - Han er mye sterkere enn 20-åringene.
    Myklebust forutsetter at det ikke blir en varig løsning.
    - Nei, det blir nok bare en eller to kamper. Müller er vår fremtid, vi kan ikke satse på en 42-åring. Lillestrøm er ikke noe gamlehjem, sånn som Rosenborg og Vålerenga.
    Men han er trygg på at 42-åringen holder mål.
    - Han er mer enn god nok.
    Her er sangen som vil høres på Åråsen søndag:

    De f'åkke no'n mål
    De f'åkke no'n mål
    for vi har en vegg på førtito år
    Santa Claus er hjemme igjen
    (Mel.: Santa Claus is coming to town)

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      Tidligere LSK-trener Arne Erlandsen mener at Christoffer Andersson
      burde ha blitt utatt til VM.

      Erlandsen till Lagerbäck -
      ''Alexandersson är fel val''
      24/05/06

      IFK Göteborgs tränare Arne Erlandsen tycker att förbundskapten Lars Lagerbäck gjorde fel när han valde att inte satsa på Christoffer Andersson i VM-truppen. Diskussionen om Niclas Alexandersson som ett högerbacksalternativ tror han inte alls på.
      - Som en nödlösning då i första matchen mot Trinidad, men inte mer, säger Arne Erlandsen.

      Göteborgs norske tränarprofil ser med stor förvåning på hur förbundskaptenerna valt att lösa problemen i högerförsvaret, sedan Alexander Östlund petades bort i sista stund.

      - Sverige har ju ingen naturlig högerback. Christoffer Andersson hade varit det bästa alternativet. Han är mycket bra i den norska ligan, men framförallt en naturlig högerback, säger Erlandsen till FotbollDirekt.com. Det är vare sig Alexandersson eller Mikael Nilsson

      Arne Erlandsen visar stor tvekan om Niclas Alexandersson som högerback. Detta trots att Alex är en av hans viktigaste spelare i vardagen i Blåvitt.
      Inte ens Alexanderssons rutin får Erlandsen att våga tro att det gamla Englands-proffset skulle klara av att fylla ut en roll som är så långt i från den ideala plats han har som mittfältare.

      - Vi har använt Niclas enstaka gånger som högerback, men enbart som nödlösning. Missförstå mig inte - Niclas är fotbollsklok, men någon högerback är han inte.

      Du tror inte att Niclas med sin långa erfarenhet kan bli ett hållbart alternativ?
      - Det är klart; han är som jag sade: fotbollsklok! Men det är en ovan situation för honom.

      - Det gäller att se till motstånd och det är jag säker på att förbundskaptenen gör. Niclas skulle kanske kunna spela högerback i premiären mot Trinidad. Men mot som exempelvis England är det en helt annan sak.

      Ola Johansson
      FotbollDirekt.com

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        Kopi:

        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Hele stallen på 24, med Claus Reitmaier, som altså har vært LSK-spiller siden i fjor og fortsatt er det (med betalt lisens og kontrakt) stilte til trening på gressbanen ved Skedsmohallen i dag fra 10.15 til 11.45. Ingen keepere stilte med krykker, og Otto Fredrikson skal også være aktuell fra start på søndag (hvis det ikke blir fotballstreik). Valget mellom Claus og Otto tas vel ikke før lørdag eller søndag. Uansett kan det vel se ut til at disse to er de keeperne som starter og benker søndag.

        Stallen er ellers praktisk talt skadefri (og hvilken stall !), selv om enkelte spillere ikke er helt tilbake i toppform etter skade, og Myklebust trente litt for seg sjøl og ikke deltok i six-a-side spillet på slutten av treninga som de andre (også Bertheussen og Andresen).
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3359

          Noget forsinket:

          VG 21.05.:

          - VI VAR BEDRE I VINTER

          LSK-Kippes advarsel til Páll Gunnarsson:
          - Vi har ikke spilt vår beste fotball ennå

          KOLBOTN (VG) - Spillemessig var vi bedre i vinter. Vi har ikke spilt vår beste fotball ennå. Når vi får det til, kan vi være veldig gode.

          LSK-kaptein Frode Kippe ( 28 ) er hverken en skrytepave eller en mann som roper ut bokstaver. Derfor må «advarselen» hans til konkurrentene ses på som interessant etter åtte serierunder:LSK har 20 poeng, leder serien - og har ennå ikke vært i nærheten av det de kan. I kveld venter Stabæk på Nadderud.
          Det hørtes skummelt ut for utfordrerne, selv om Stabæks Veigar Páll Gunnarsson i VG i går sa at «Lillestrøm spiller ikke morsom fotball, akkurat».
          - Han må få mene hva han vil, svarer Frode Kippe - og sender ballen i retning sønnen Aron (3). Storebror Isak (4) står i mål et annet sted i boligområdet på Kolbotn - dit Kippe returnerte da han fikk barn.
          - Jeg bruker en halvtime inn til trening. Det er det verd. For ungene og familien er det bra å bo her ute. Han eldste elsker å spille fotball, sier LSK-kapteinen.
          Merkelig
          Cupfinale. Finale i Royal League. Serieleder. Plutselig er Lillestrøm og den staute og svære Kippe de alle i Fotball-Norge må forholde seg til.
          For Frode Kippe har veien dit vært litt merkelig. 11 dager før han fylte 21 år, etter bare to sesonger i LSK-drakta, satt 194 centimeter Kippe plutselig i garderoben på Melwood i Liverpool sammen med Michael Owen og Robbie Fowler.
          Syv år etter at han vant Donald Duck-lekene i kombinert, hadde han sjansen til å løpe ut på Anfields berømte matte og for en av verdens mest berømte fotballklubber.
          Det ble med to opptredener, begge som innbytter, begge i ligacupen, en i september 1999 og en i oktober 2001, til sammen 93 minutter, på tre år.
          Det ble aldri Premier League.
          - Litt bittert, et nederlag. For det var drømmen min, og Liverpool var klubben jeg hadde drømt om å spille for siden jeg var liten. Men jeg fikk aldri sjansen. Hva som gikk galt? Det er vanskelig å si. Jeg trodde jeg skulle klare det, med tiden. Og det andre året følte jeg at utviklingen min var god.
          I pre-season før den tredje sesongen spilte jeg fem av syv kamper og følte at veien inn var kortere. Men så skjedde ikke det. I det tredje året mitt skjedde det ingenting, og jeg skjønte at jeg var ferdig. Da Lillestrøm ville ha meg tilbake, så var valget enkelt, forteller Kippe.
          Mer skjerpet
          Han returnerte i 2002, rett etter LSKs sølvsesong bak Rosenborg. Deretter gikk det nedover med klubben, før Per Berg tok over, fikk inn Jan Åge Fjørtoft og Uwe Rösler.
          - Uwe har fått tid, og han har spilt inn et mønster. Fundamentet er der, vi er tette bakover og vi har fått troen, troen på at vi kan vinne hver eneste kamp.
          - Hvordan er Rösler som trener?
          - Han har fått oss mer skjerpet enn før, på trening og i kamp. Han har en måte å holde oss på tå hev på, vi har det hverken for godt eller for trygt. Uwe er autoritær og direkte. Det er ikke alltid gøy å høre på, og iblant føler du deg urettferdig behandlet. Det kan være slitsomt, men han har engasjement til tusen. Og han er ikke langsint, plutselig er han der med armen. Litt Nils Arne Eggen, kanskje, tror Kippe.
          Den store sjansen
          - Her er ingen sikre på laget mer, alle må prestere hver kamp for å komme med neste gang. Og Uwe er tøff, fordi han vil ha ut potensialet vårt, få spillerne til å utvikle seg - sånn at vi eventuelt kan dra til en større klubb om vi gjør det bra.
          - Vil du det?
          - Ikke nødvendigvis. Det må ligge en god del penger i det om jeg skal bryte opp nå.
          - Du vil kanskje ha med deg et seriegull i stedet?
          - Det er drømmen for norske spillere, det største du kan vinne. Og jeg må innrømme det; den sjansen som ligger der i år, den er stor, sier Frode Kippe.
          Stabæk på Nadderud i kveld. Ni strake uten tap er en mulighet.

          Kommentar

          • Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

            Klare til å streike Spillerne står på for forsikring mot yrkesskade

            ÅRÅSEN:
            Johan Petter Winsnes er tillitsmann i LSK. Han sier spillerne er klare til å gå i streik fra i natt, hvis de ikke får gjennomslag for sitt krav om yrkesskadeerstatning ved karriereavbrudd.
            KAN STILNE: LSK-jubelen kan stilne i morgen for Espen Søgård (t.v), Bjørn Helge Riise, Michael Mifsud, Robert Koren, Olivier Occean og Arild Sundgot (bakerst) hvis det blir streik. Da blir det ingen kamp mot Sandefjord søndag. FOTO: SCANPIX
            Les også:

            En god sak å streike for



            Av: Per Kristian Torvik

            – Mange spillere ofrer skolegangen for fotballen. Får de en alvorlig skade, står de ofte uten jobb og uten utdannelse. Vi ønsker en forsikring som gir dem mulighet til å studere eller omskolere seg til annet arbeid, sier Johan Petter.
            For en utøver mellom 22 og 28 år handler det om 500.000 kroner til formålet. For klubbene i eliteserien er kostnadene beregnet til 180.000 kroner per klubb i året, for 1. divisjon 90.000.
            Spillerforeningen NISO har jobbet med en forsikringsordning i mange år. Tidligere har ingen selskaper vært villige til å være med, fordi det har vært for kostbart. Nå er det kommet et tilbud fra Protector, som NISO mener er akseptabelt.
            Enerly ikke dekket

            Johan Petter Wisnes mener det haster med å få en avtale på plass.
            – Vi har fått en dom, der forsikringen ikke dekket yrkesskade for Brann-spilleren Jonas Jonsson. I dommen heter det at skader forårsaket av en takling på banen ikke omfattes av forsikringsordningen. Det betyr at vi ikke har noen sikkerhet. Ikke engang Dagfinn Enerlys alvorlige skade i fjor ville være nok til et forsikringsbeløp for utdannelse. Vi kan dermed med rette hevde at å spille fotball ikke blir betraktet som et arbeid. Det er lenge siden dette bare var en hobby.
            For at det skal bli en kollektiv ordning, forlanger Protector at 60 prosent av klubbene er med – og at samtlige spillere i disse klubbene sier ja til å tegne forsikring.
            – Er dere villig til å inngå en avtale der også spillerne må betale noe av regningen?
            – NISO har sagt at vi er med på å se på en fordeling av utgiftene.
            NHO sier nei

            Daglig leder i LSK, Frank Grønlund, sier at NHO ikke er klare for at en forsikringsordning skal inn i en tariffavtale.
            – Hvis dette står i en avtale, åpner det for at et forsikringsselskap kan ta det de vil i premie. Dette er umulig å ha kontroll over.
            – Er dere også avvisende til å være med på å vurdere mulighetene for en avtale der en fordeling av utgiftene kan bli aktuelt?
            – Vi har sagt at vi skal være med på en slik diskusjon. Men det er ikke aktuelt at det skal stå i en tariffavtale. Jeg er heller ikke sikker på at det er smart å hoppe på det første tilbudet som kommer fra et selskap.
            Frank Grønlund mener LSK har gode ordninger for spillerne.
            – Hvis en spiller blir skadet, sier folketrygden at vedkommende har rett på seks ganger grunnbeløpet (1G), til sammen 360.000 kroner i året. Hos oss får spilleren full lønn. Tjener han en million kroner i året, får han en million, selv uten å være på banen ett minutt.
            Arbeidstøy

            Heller ikke når det gjelder arbeidstøy, som spillerne vil ha frihet til å velge, er arbeidsgiver enig.
            – Dette gjelder i første rekke fotballstøvler. Saken er blitt aktuell etter at Bård Borgersen i Start ble nektet å spille med annet enn Umbro, selv om han ble skadet av det. Vi mener at en medisinsk bekreftelse må være god nok for at en spiller skal kunne opptre med de støvlene han vil, sier Johan Petter Winsnes.
            I LSK har en nettopp inngått en lukrativ fem års avtale med Diadora.
            – Det er umulig for oss i en slik situasjon å gå med på at spillerne skal få velge arbeidstøy fritt. Da må de eventuelt betale utstyret sitt sjøl, mens vi bare har ansvaret for drakta, sier Frank Grønlund.
            Johan Petter sier at ingen i LSK har hatt problemer med overgangen til Diadora-støvler.
            – Det forteller også at det bare er i de færreste tilfellene det kan være aktuelt for en spiller å skifte utstyr, mener han.
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              For Hele nyhetsaken :




              Flopptoppen, se hvem som topper denne uken.

              1. plass
              Heinz Muller, keeper, Lillestrøm
              Usportslig opptreden når han prøver å psyke ut Veigar Pall Gunnarsson får
              straffen. Finner så på noe tull, kaster ballen på Inge Andrè Olsen og blir
              vist ut. Det medfører at Lillestøm mot Sandefjord til helgen, mø hente
              tilbake sin gamle keeper som er såvidt under femti år, faktisk. Dette liker
              ikke folk fra Lillestrøm og da kommer han på Flopptoppen!
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Per Steinar Markussen - 25/05 02:29


                Frode Kippe og Anders Rambekk regjerer i Lillestrøms midtforsvar og satt begge to på benken da Norge tok i mot Paraguay. Mot Sør-Korea neste uke håper de å få sjansen.

                - Det er klart at det hadde vært morsomt å få sjansen, når man først er med, men det er det ikke jeg som bestemmer. Får bare benytte sjansen om jeg skulle få den, sier Kippe til Fotballmagasinet.no.

                - Hva synes du om stoppernes (Erik Hagen og Brede Hangeland) innsats?

                - Jeg synes de kom godt fra det.

                Sammen med Anders Rambekk forlot han Ullevaal Stadion vel vitende om at laget hans er topplaget i Tippeligaen. Til helgen venter Sandefjord Fotball.

                - Nå kan vi begynne å tenke på den kampen. Det kommer til å bli tøft. Sandefjord har ennå ikke blitt utspilt av et eneste lag, og det forteller oss at det er et lag med bra kvalitet.

                - Men skal det bli gull, så må de slås?

                - Det er bare dere i pressen som snakker om gullet. Jeg er mer kjedelig: Tar en kamp av gangen, smiler Kippe til Fotballmagasinet.no.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Fridtjof
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2005
                  • 2120

                  Ingtenting avklart i LSK

                  (foto: Scanpix)


                  Claus Reitmaier imponerer på LSK-treningene, men det er fortsatt ikke klart hvem som vokter romerikingenes mål mot Sandefjord.


                  Reitmaier imponerte voldsomt da han kom til Lillestrøm i fjor, og ble i klubben ut sesongen. Etterpå har han spilt lite. Nå har han trent med romerikingene i et par dager, og han har vist at han ikke har tapt seg spesielt på den rolige perioden.

                  Likevel vil ikke Lillestrøm si noe om hvem som står mot Sandefjord. Andrekeeper Otto Fredrikson er på vei tilbake etter skade, og tidligst lørdag blir det tatt en endelig avgjørelse på hvem som står mot Sandefjord søndag.
                  - Vi skal teste dem litt mer i morgen. Otto Fredrikson kjørte ikke full trening i dag. Han hadde en ok økt torsdag, men tok det litt rolig fredag. Kanskje blir det først en avklaring søndag, sier LSKs assistent-trener, Gunnar Halle, til TV 2 Nettavisen.
                  Han er imidlertid imponert av 42 år gamle Claus Reitmaier.
                  - Han hadde to gode økter torsdag, og det går nok bra om han må stå, sier Halle.
                  - Like god som i fjor?
                  - Ja. Selv om han ikke har spilt aktivt i det siste så tar han vare på kroppen sin. Og han har også masse erfaring. Det betyr også mye i sånne situasjoner, fortsetter LSK-treneren.
                  LSK stiller med nærmest skadefri tropp mot Sandefjord. Eneste usikkerhet er Magnus Myklebust som fredag ikke trente for fullt på grunn av en smell i hoften.
                  26.05.06 14:33
                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                  Kommentar

                  • dIsTurBeD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 668



                    Fjørtoft truer med sparken

                    Jan Åge Fjørtoft har lite til overs for den potensielle fotballstreiken.
                    (foto: scanpix)


                    Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft truer spillere som ikke holder seg i form under en eventuell streik med sparken.

                    Av Sturla Johannessen





                    Lillestrøms NISO-representant Johan Petter Winsnes er klar til å streike dersom det ikke blir enighet om yrkesskadeforsikring for spillerne.
                    - Det er veldig viktige saker det kjempes om, slår han fast overfor TV 2 Sporten.
                    Rasende Fjørtoft
                    Men den potensielle streiken blir nærmest møtt med raseri av Lillestrøms manager Jan Åge Fjortøft.
                    - Klubbene er helt mot denne streiken. Kravene som blir stilt blir helt feil. På sikt kan det bli veldig, veldig dyrt for oss. Dør kua, er det ikke mye melk igjen, tordner Fjørtoft overfor TV 2 Sporten.
                    Johan Petter Winsnes oppfordrer alle spillerne til å holde seg borte fra trening ved en eventuell streik, også dem som ikke er organisert i spillerorganisasjonen NISO.
                    - Vi håper selvsagt også de er lojale. Vi kjemper også for dem, sier han.
                    Sparkes?
                    Jan Åge Fjørtoft truer spillere som ikke holder seg i form i en eventuell streikeperiode med sparken.
                    - De som ikke holder seg form, er ikke interessante for Lillestrøm. De er i hvert fall borte fra Lillestrøm neste sesong, advarer LSK-manageren.
                    Klokken 21 var partene fortsatt ikke nærmere noen løsning. Meklingsfristen går ut ved midnatt.
                    26.05.06 21:16

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2118912.ece

                      Claus tror på Otto ...men Uwe Rösler er ikke sikker på keeperplassen mot Sandefjord

                      ÅRÅSEN:
                      Claus Reitmaier tror sjansene for at Otto Fredrikson står i mål mot Sandefjord i morgen, og ikke han, er 60-40. Trener Uwe Rösler er ikke like sikker.

                      TILSKUER: I går var Otto Fredrikson tilskuer da Claus Reitmaier sto i mål. I dag må han vise at han er tilbake i god form etter operasjonen forrige fredag.

                      ORIENTERT: LSK-trener Uwe Rösler (t.v.) blir kontinuerlig orientert om keepersituasjonen av Kjell Lier. I dag må han velge om Otto Fredrikson eller Claus Reitmaier skal stå i mål mot Sandefjord.

                      I FULL STREKK: Etter to treninger med LSK hadde Claus Reitmaier banket rusten ut av kroppen. I går var han tilbake i full strekk da spissene drev skuddtrening. FOTO: ROAR GRØNSTAD
                      Av: Per Kristian Torvik

                      – Otto mangler en liten bit på å være helt frisk etter operasjonen. Er han 100 prosent på treningen i dag, er det ganske klart for meg at han blir foretrukket, sier Claus Reitmaier.
                      Det har han ingen problemer med.
                      – Jeg er her for å hjelpe LSK i en vanskelig situasjon. Klubben har to meget gode keepere i Heinz Müller og Otto Fredrikson.
                      Usikker

                      Uwe Rösler er usikker på Ottos form. Er det noe han ikke liker, så er det spillere som ikke er med for fullt på trening. Otto trente ikke med laget verken torsdag eller fredag.
                      – Det er naturligvis ikke bra. Nå skal han gjennomføre en ordentlig test i dag, så får vi se.
                      Da må han bevise at mer enn ei uke uten trening med laget ikke har satt ham tilbake. På den annen side – hvis han blir rapportert i orden, skal det mye til om han ikke står søndag.
                      – Vi får bare vente og se i løpet av dagen. Akkurat nå vet jeg ikke hva det blir til, sier Uwe.
                      Forventningene til Claus Reitmaiers comeback har vært store gjennom hele uka. Den meget populære veteranen, som har gått fra trøye nummer 41 til 42 for at den skal matche alderen, er en kar LSK-supporterne mer enn gjerne ser mellom stengene igjen.
                      Selv om Otto Fredrikson er en god keeper, blir en kamp uten "Santa Claus" en nedtur akkurat nå.
                      Det er tyskeren ikke enig i.
                      – Det er morsomt å være med igjen i klubben. Men at de som er keepere skal stå, hvis de er i orden, er helt naturlig.
                      – Hvordan føler du formen din er nå?
                      – På den første treningen var jeg blytung og trodde dette aldri kom til å gå. Men nå er jeg helt fin. Uwe sier jeg må ta det litt med ro, for at det ikke skal bli for mye. Men jeg kjenner kroppen min så godt, at det ikke er noe problem, sier Claus.
                      Derfor tok han en ekstra økt på ettermiddagen i går sammen med keepertrener Kjell Lier.
                      Spillesugen

                      Otto Fredrikson er meget sugen på å vise at han er en keeper som kan utfordre Heinz Müller. Han vil ikke spekulere i lagoppstillingen.
                      – Jeg tok det bevisst litt rolig fredag. I dag skal jeg yte 100 prosent.
                      Han trener med mange sting i foten. Dem måtte han operere for en infeksjon i et sår han hadde fått på trening.
                      – Blir du skuffet hvis du blir vraket til kampen mot Sandefjord?
                      – Jeg vil ikke spekulere i noe som helst. Treneren velger den han mener vil greie seg best. Jeg har vært heldig for at såret grodde så raskt. Da er det opp til meg å vise at jeg er helt i orden igjen, sier Otto Fredrikson.
                      PS: Om partene ikke ble enige i løpet av gårsdagen, kan fotballstreiken være et faktum i dag. Da må Heinz Müller stå over neste kamp.
                      – Ikke noe problem. Da sitter jeg reserve for Otto, som helt sikkert er klar igjen neste uke, sa Claus om den saken.
                      Last edited by Torolf; 27.05.2006, 07:08.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        Papir-RB skriver omtaler i dag rykter om at FFK ønsker å leie Trond Olsen. Grønlund og Halle avviser at det er aktuelt å leie ut spillere nå:
                        - Vi skal spille Intertoto i juli og har kamper to ganger i uka. Da trenger vi alle spillerne vi har, sier Halle.

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          Fra Aftenposten:

                          Reitmaier bare på benken?



                          LILLESTRØM: Han kom for å redde Lillestrøm ut av keeperkrisen. Men i dag kan Claus Reitmaier (42) få beskjed om at han ikke får spille comebackkampen.


                          Publisert: 27.05.2006

                          Veterankeeperen og publikumsfavoritten var rusten da han møtte på Lillestrøm-trening igjen onsdag. Men for hver økt er den tyske 42-åringen blitt bedre og bedre. Samtidig er også klubbens andrekeeper Otto Fredrikson blitt frisk i rekordfart. Senest tirsdag var han uaktuell for morgendagens hjemmemøte mot Sandefjord på grunn av forrige ukes operasjon i leggen.

                          50-50

                          Men nå er han tilbake i trening, og en test i dag avgjør om det blir den 42 år gamle veteranen eller det 24-årige finske keepertalentet som vokter LSKs mål på Åråsen i morgen. I går ble sjansene omtalt som "50-50-situasjon".
                          - Jeg blir ikke skuffet om jeg blir plassert på reservebenken. Faktisk håper jeg Otto får spille kampen. Han har trent med klubben hele vinteren, men ble uheldigvis skadet. Jeg er bare hentet inn som nødhjelp og drar uansett hjem til Tyskland mandag morgen. Jeg er her for opplevelsens skyld, den kan jeg like godt få på benken, sa Reitmaier til Aftenposten etter gårsdagens treningsøkt.
                          Trener Uwe Rösler hadde ikke ventet at Fredrikson skulle komme så raskt til hektene.
                          - Otto er blitt overraskende mye bedre på kort tid. Tirsdag sa alle at det var umulig for ham å spille i helgen. En test på lørdagstreningen avgjør hvem som står i mål. Men Otto må være 100 prosent frisk, og jeg ber ham om å være ærlig, sier Rösler.

                          Spent på test

                          Fredrikson har trent de to siste dagene - men uten å delta i spillsekvenser.
                          - Jeg er ikke 100 prosent, men føler meg likevel kampklar. Sjansen for at jeg kan spille er i hvert fall større nå enn den var tidligere i uken. Jeg må kunne trene 100 prosent lørdag for å være klar, sier Fredrikson.

                          - Men hvis du føler deg kampklar og Rösler velger Reitmaier i mål?
                          - Det er for tidlig å spekulere i, lørdagens test avgjør, svarer romerikingenes andrekeeper.
                          Dersom Reitmaier får spille mangler han kun to kamper på å kunne vinne et eventuelt seriegull eller medalje med Lillestrøm. Tyskeren har aldri vunnet en tittel i hele sitt liv.
                          - Hvis Lillestrøm leder med mange poeng skal jeg ringe Jan Åge Fjørtoft og be ham om få slippe til de to siste minuttene i de to siste kampene. Jeg er helt sikker på at det er greit for førstekeeper Heinz Müller, ler Reitmaier.

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            RB.no, jeg har foreløpig ikke klart å få tak i hele artikkelen:

                            – Jan Åge over grensen

                            NISO-representant i LSK, Johan Petter Winsnes, mener manager Jan Åge Fjørtoft gikk unødig hardt ut under forhandlingene fredag, da han sa at spillere som ikke trente under streik ikke hadde en framtid i klubben.

                            Kommentar

                            • Canário
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1471

                              Fra Sandefjord Blad:


                              Rösler tror SF kan vinne

                              Lillestrøm-trener Uwe Rösler føler seg ikke sikker på seier mot SF i det hele tatt.

                              –Jeg så SF i en kamp i fjor og da vi spilte mot dem i vinter. Akkurat nå mens du ringer sitter jeg og ser en video av dem, og en ting er helt klart: De er et mye, mye bedre lag nå enn de var de to gangene, sier kanarifuglenes jerntrener.
                              Han mener SF har imponert så langt i sesongen.
                              –De tar poeng etter poeng, og er et lag det er vanskelig å spille mot. Dette blir en vanskelig test for oss, og skal vi vinne denne kampen må være på vårt beste. Hvis vi ikke er det, kan SF stikke av med seieren, sier han.
                              Rösler har selvsagt merket seg Andreas Tegstrøms egenskaper som spiss, men bortsett fra det er det ingen enkeltspillere som uthever seg spesielt på blokka til LSK-treneren.
                              –SF er ikke et lag med mange briljante enkeltspillere, men et lag som preges av sterk ånd og entusiasme. Vi kommer til å presse høyt for å vinne, og får vi til spillet vårt skal SF få slite. Men det finnes ingen lette kamper i eliteserien lenger, og derfor er SF en motstander vi er veldig årvåkne for, sier han.

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                RB: Wehrman vil ikke vente lenger

                                http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2119665.ece

                                Wehrman vil ikke vente lenger

                                ÅRÅSEN :
                                Kasey Wehrman ventet tålmodig under Arne Erlandsen. Nå skjer det samme under Uwe Rösler, og da føler australieren at han ikke kan kaste bort mer tid som Åråsen-tilskuer.

                                FRUSTRERT: Kasey Wehrman er misfornøyd med situasjonen i Lillestrøm. Australieren får ikke være involvert på grunn av regelen om at kun to spillere utenfra EØS-området får spille. FOTO: SCANPIX


                                Av: Espen Solbakken


                                I dag er han på tribunen igjen, både som offer for manglende tillit, og regelen om at kun to spillere utenfor EØS-området kan spille samtidig. De plassene tar Olivier Occean fra Canada og tunisieren Khaled Mouelhi.
                                – Jeg er veldig skuffet, og det hjelper heller ikke at treneren synes synd på meg. Jeg har gjort alt det de har bedt om trening – og mer. Likevel får jeg ingen belønning med kamper, sukker Kasey Wehrman.
                                Samtidig taper han mye penger på bonuser i kontrakten, og tilværelsen er i det hele tatt temmelig håpløs.
                                Klubbskifte?

                                – Jeg fyller 29 denne sesongen og har ikke tid til dette. Dessuten kjenner jeg igjen bildet fra perioden under Arne Erlandsen, sier Wehrman.
                                – Har du vurdert klubbskifte?
                                – Jeg må innrømme at tanken har streifet meg, men i utgangspunktet vil jeg ikke bytte klubb. Jeg har alltid vært en person som har satt klubben i første rekke, men kanskje er det på tide å sette meg selv først?
                                – Hva gjør du nå?
                                – Jeg trenger et klart svar fra klubben i sommer om de har tenkt å bruke meg i det hele tatt. Ellers er jeg ganske rådløs. Jeg forstår at LSK hentet Olivier Occean da de hadde sjansen, og jeg har ingen ting i mot Mouelhi som person eller spiller. Det er bare det at jeg ikke har kommet helt fra Australia uten å være involvert, sier Wehrman.
                                Trenger kamptrening

                                Uwe Rösler innrømmer at Wehrman-situasjonen gnager ham. Spilleren er fullt restituert etter skade og alt han trenger er kamper i Tippeligaen for å være tilbake i formen han var i 2005-sesongen.
                                – Jeg skulle ønske jeg kunne tatt med Kasey i tropper og gitt ham spilletid, og det blir bare mer og mer vanskelig for hver uke som går å utelate ham. Av forskjellige årsaker har det ikke åpnet seg muligheter de siste ukene, men kanskje kan det skje mot Tromsø neste helg, sier Rösler til Romerikes Blad.
                                – Hva har du sagt til Kasey Wehrman?
                                – Jeg har ikke lovet ham plass til de siste kampene, men sagt at jeg har hatt planer for ham. Det er fortvilet å ha en slik kvalitetsspiller i stallen uten å kunne bruke ham. Men det skjer ikke noe foreløpig med statsborgerskapet hans, og dermed har han måttet vente lenger enn om han hadde vært norsk.
                                Får kamp snart

                                Uwe Rösler er klar over at Wehrman-situasjonen ikke kan pågå noe særlig lenger uten at noe skjer.
                                – Kasey og klubben må løse dette snart. Som trener føler jeg at jeg må gi ham en kamp for å at han skal holde motivasjonen gjennom sommeren, sier Rösler.
                                Foreløpig har ikke denne anledningen bydd seg, ifølge treneren. Og for hver uke som går får han en stadig mer utålmodig midtbanespiller å hanskes med.
                                Trolig kommer intertoto-kampene i juli på rett tidspunkt, for heller ikke spillere som Johan Petter Winsnes, Pål Strand, Andreas Haddad, med flere, er fornøyd med å spille en birolle for topplaget i Norge.

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  Småplukk fra papir-RB
                                  • Myklebust og Andresen står over pga. skade
                                  • Mouelhi kommer trolig inn for Sundgot.
                                  • Koren blir trolig flyttet inn sentralt.
                                  • Bertheussen spiller mot Eidsvold Turn mandag.
                                  • Eirik Jansen debuterer for Follo mot Sogndal i dag.
                                  Last edited by Torolf; 28.05.2006, 06:54.

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    • Myklebust og Andresen står over pga. skade
                                    Myklebust fikk hoftesmell mot Stabæk (noe han fikk med en gang han kom inn, og som kan ha kostet oss to poeng fordi vi hadde gjort siste bytte). Han har også meldt forfall til U-21-kampen(e) i neste uke.

                                    Andresen sliter med akillesproblemer.

                                    RB har tippet at Otto starter.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055



                                      – Jan Åge over grensen

                                      ÅRÅSEN:
                                      NISO-representant i LSK, Johan Petter Winsnes, mener manager Jan Åge Fjørtoft gikk unødig hardt ut under forhandlingene fredag, da han sa at spillere som ikke trente under streik ikke hadde en framtid i klubben.
                                      LIKTE DET IKKE: Johan Petter Winsnes mislikte at Jan Åge Fjørtoft gikk ut som han gjorde mens forhandlingene fremdeles pågikk. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN




                                      Av: Espen Solbakken

                                      – Jeg synes han gikk over grensen for å opptre saklig i løpet av forhandlingene mellom NISO og NHO. Og jeg tror også utspillet og frykten hans var ubegrunnet. Vi er så seriøse at alle selvfølgelig ville holdt seg i form den tid en eventuell lovlig streik hadde pågått. Det ville ikke blitt noen ferie, lover Winsnes til Romerikes Blad.
                                      Utdyper

                                      Jan Åge Fjørtoft sier til RB-sporten at han står inne for at spillere som ikke hadde holdt seg i form i en streikeperiode, ikke er de typene man ønsker seg i Lillestrøm Sportsklubb. Men han utdyper:
                                      – Jeg skvatt litt da jeg så overskriften "Truer med sparken" . Men skrekkscenariet her var jo at alt vi har bygd opp av form i løpet av et halvår skulle rives ned. Når det er sagt, er jeg glad for at det ikke ble streik. Det var bra for LSK, bra for våre spillere og bra for norsk fotball, sier Fjørtoft.
                                      Tilfreds

                                      Johan Petter Winsnes er også fornøyd med at det ikke endte med streik. Dette var heller ikke ønsket blant de 13 spillerne i LSK som er organisert i NISO.
                                      – Resultatet ble noe begge parter kan leve med. Nå blir det etablert et fond som overgangsordning, der spiller og klubb går inn med 2.000 kroner hver. Dette skal administreres av NISO og Norsk Toppfotball, og spillere som får avkortet sin karriere i år kan søke om midler fra dette fondet. Fra neste år skal det hentes inn tilbud fra forsikringsselskap. Klubbene har sagt ja til å delta her med en øvre grense på 3.600 kroner per spiller, sier Winsnes om utfallet av de vellykkede forhandlingene.
                                      Hvis ikke en ny forsikringsordning blir etablert, går overgangsordningen videre.
                                      – Her var det bare vinnere, og nå blir det Tippeliga i dag, sier LSK-formann Per Mathisen i forhandlingsutvalget.
                                      NISO frafalt kravet om 2 prosent av medieavtalen, mens dialogen om arbeidsutstyr (sko) skal føres i klubbene.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845



                                        LSK avventer keeperavgjørelse


                                        Claus Reitmaier trener for fullt. ( Foto: Erik Berglund )





                                        Lillestrøm vil vente til like før kampstart i dag med å bestemme seg for hvem som vokter målet mot Sandefjord.


                                        Veteranen Claus Reitmaier (42) ble hentet tilbake til klubben foran hjemmekampen ettersom førstekeeper Heinz Müller soner karantene og andrekeeper Otto Fredriksson har slitt med en kneinfeksjon. I går ble Fredriksson testet på trening, men en avgjørelse ble ikke tatt.
                                        - Vi vil se hvordan såret hans reagerer før vi bestemmer oss. Det er 50-50 hvem som kommer til å stå, sier assistenttrener Gunnar Halle til Aftenposten.
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        • Blogger
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jul 2004
                                          • 104

                                          Backs to the wall





                                          The Sunday Times - Football
                                          The Sunday TimesMay 28, 2006
                                          Backs to the wall

                                          IAN HAWKEY
                                          The success of East German-born Michael Ballack remains the exception in a nation that still appears divided

                                          A ripple of nostalgia has just crept over German football, warm to some people, mildly embarrassing to others. Or to give it the correct name, not nostalgia but Ostalgia, the term for a longing in the east of the country for how that region used to be, a separate country. This wave of Ostalgia has little to do with the World Cup, a tournament hosting a mere five of its 64 matches in what used to be Ostdeutschland. No, folk have gone all Ostalgic because Carl Zeiss Jena are back.

                                          To fans of a certain generation, Carl Zeiss Jena sound as exotic as Dynamo Dresden, Magdeburg, Dynamo Berlin or Lokomotiv Leipzig, the heavyweights of the former German Democratic Republic, the communist GDR. They could play.
                                          NI_MPU('middle');Magdeburg won the Cup Winners’ Cup in 1974, Leipzig reached their final less than 20 years ago and Carl Zeiss Jena were runners-up in 1981. Celebrations in Jena this month seem modest by comparison: Carl Zeiss Jena are back only in as far as they have won promotion to the German second division.

                                          There they should join Dresden. Leipzig can but dream of such heights. The decline of its clubs in the past decade embarrasses the East. Energie Cottbus will be the only former GDR club in the Bundesliga’s first division next season. In the past campaign there was none. Berlin has a leading Bundesliga team, Hertha, but they are from the west of the city.

                                          So, there’s not much Eastern promise in German club football. What’s that to do with the World Cup? Quite a lot. Germany might not be hosting the tournament at all if it were not for the sporting embrace between the GDR and the Federal Republic of Germany, or FRG, to its west. Germany won the right to host the 2006 tournament in controversial circumstances after a Fifa executive, Charles Dempsey, abstained in the final poll and the Germans beat South Africa’s candidature by one vote. To leaf back through the German bid documents from that episode is to recall how heavily they played on the unification of West and East.

                                          Sensitive to the fact that West Germany had hosted a World Cup as recently as 1974, the emphasis from Franz Beckenbauer’s lobbying group had been firmly on the New Germany born at the 1989 fall of the Berlin Wall.
                                          Hosting the World Cup, the argument went, would help lift the once-oppressed East, bringing opportunity to a region with some of the country’s highest unemployment. Where better, the bidders asked, to hold a final than in a Berlin without frontiers? What a chance for places such as Dresden, Leipzig and Magdeburg. But once planning began in earnest, Germany could find only one of the 32 World Cup finalists willing to make their base in the former GDR — Ukraine — and just one stadium worthy of putting on matches. The Leipzig Zentralstadion is a handsome, £62m, 45,000-seat construction looking forward to hosting fixtures of a higher standard than the third division, which is as high as Leipzig local football gets. Put bluntly, the Bundesliga has swallowed the GDR’s Oberliga and sucked out all its protein. The unification placed Dynamo Dresden and Hansa Rostock among the Bayern Munichs and Borussia Dortmunds in the Bundesliga. Rostock went straight down.

                                          Dresden lasted four years. Leipzig then spent one campaign among the elite and went insolvent. Pluckily, Rostock would bounce back to finish sixth in the mid-1990s, but dropped out of the top flight last May.

                                          There are, though, plenty of GDR-born players in the Bundesliga. Back in 1990, so many footballers hurdled the collapsed border that they almost made their western debuts while still picking pieces of Berlin Wall rubble from their studs. Their salaries leapt up, and GDR clubs accustomed to state subsidies seemed unprepared for the economic challenges of the transfer market and playercontract negotiations. Clubs in the West swooped fast.
                                          Bayer Leverkusen signed up two of the GDR’s stars, striker Ulf Kirsten and defender Olaf Thon, soon internationals for the united Germany. A few years later, a youngster called Michael Ballack, born in Karl Marx Stadt, GDR, would join Leverkusen. Ballack, now of Chelsea, will captain Germany at World Cup 2006, one of probably three Ossis in the side.

                                          In the early days, going west could be a culture shock. Uwe Rösler, then a feisty young striker with Magdeburg, moved to Nuremberg, where he would be the only East German. Rösler, later to thrive in the Premiership with Manchester City, recalls how “the emphasis was different. In the East, it had been all about teamwork and togetherness. I suddenly saw more individualistic thinking, cliques, a powerful press and personal politics around team selection. The Wall was still there in some people’s heads and in many ways I was naive.”
                                          Yet he felt much wealthier. “Officially, all players in the East had been amateurs,” Rösler adds. “Of course, we weren’t, and you would get the biggest bonus if your team got a result against Dynamo Berlin, because everybody knew they were the club of the Stasi (the GDR secret police). You especially wanted to beat them. They had some help from referees but were also strong. The Oberliga was a good standard, although the East German national team was not.”

                                          Indeed, East Germany generally failed to match the glories that the GDR athletes conferred on the state at Olympic Games — many medallists, it emerged, had been given steroids — though the footballers did manage one important coup, defeating West Germany 1-0 in the group phase of the 1974 World Cup. Jürgen Sparwasser, the goalscorer, was forbidden to join his colleagues out on the town that night; a photo of him carousing in the laissez-faire West could have been damaging propaganda. He defected 14 years later.

                                          Rösler’s generation also grew up with a longing for careers beyond the GDR. “We could pick up Bundesliga matches on TV and could see the standard was strong,” he says. “That was the late 1980s, when West Germany was about to win the World Cup.”

                                          Beckenbauer, captain of the victorious 1974 West Germans, coached the 1990 world champions and announced: “With the East now joining us, we’ll be unbeatable.” In three Worlds Cups since, united Germany have only once breached the quarter-finals.

                                          That’s not the fault of the Ossis. Two of Germany’s finest modern-day players, Matthias Sammer and Ballack, came from the GDR and among Ballack’s generation the benefits of a communist education that made sport a priority and hot-housed talented boys in special sports schools are still appreciated. “There was a lot of pressure to stay in your sports school, because you’d be examined every year,” Rösler says. “The coaches were top class.
                                          What we lacked was mental strength. We couldn’t develop our responsibilities, our leadership, because they wanted everyone to be equal.” Rösler believes that Ossi footballers remain special. He now manages Lillestrom in Norway and has had his eye on signing some young Germans. “I’m looking East,” he tells me. “There’s some quality at Carl Zeiss Jena.”

                                          Last edited by Rønnern; 28.05.2006, 10:36.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎