Esten O. Sæther klarer det igjen... (kritikk av LSKs mange utlendinger)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bøllefrø
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2004
    • 462

    #21
    Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
    Av de du nevner, så er det faktisk kun Occean som har blitt handlet inn etter at Uwe overtok. Koren, Mifsud, Andersson og Steffanuto var i stallen da han overtok.
    Men Heinz, Kiko, Kali og Reitmeier ble hentet med Uwe ved roret.
    Det ble også Olsen, Riise, Berthiniussen og Rambekk om jeg ikke tar feil.
    Joa, men Estens lille utbrudd går vel ikke så mye på akkurat hvilken trener som har hentet spillerne, heller på hvor stor andel utlendinger det er på LSK anno 2006.

    Og akkurat der har han jo et poeng.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #22
      Esten har IKKE et poeng!

      E O S har som vanlig trikset med fakta ved å utelate å nevne unge lovende norske spillere som bertheussen, myklebust, søgård og PSA. Disse får høve til å utvikle seg i internsjonale turneringer dels pga. spillere som Koren og mifsud. Deretter mumler han noe om utlendingsandel igjen - her klarer/vil han ikke å si rett ut hva som er negativt, for disse argumentene plukket fra hverandre blir alltid fremmedfiendtlig vrøvl som går ut over norske spillere til slutt. Den beste måten å beholde en høy andel nordmenn på er jo ganske enkelt ikke å selge noen nordmenn til utlandet - da løser vi jo også andre nasjoners vansker med høy utlendingsandel. Det jo bra for fotballen.

      Til sist ramser han opp "ungdomslaget" lyn (flest utlendinger i stallen i 2005) samt VIF (to siste kjøp utlendinger - sistemann panikk-benkefyll som de nå åpenbart ødelegger) og RBK (+2 utenlandske angripere i 2006 og norsk landslagskeeper satt ut av troppen pga. hirsfeldt) som forbilder. Alle de nevnte klubbene har en lang historie hvor utenlandske spillere blir benkefyll, sendt hjem eller forlater laget etter konflikter (Mikel, Iszakhi etc.) . Ingen av disse klubbene kan måle seg mht lillestrøm når det gjelder fair behandling, integrering og hjelp videre i karrieren (eller i et skikkelig økonomisk oppgjør hvis ingenting funker). LSk er et eksempel til etterfølgelse, noe Esten-O aldri vil innrømme. :twisted:

      E O S, Bjørn Hansen og Sondre Kåfjord - visjonærer i internasjonal fotball !
      Last edited by reka; 10.05.2006, 23:20.

      Kommentar

      • Thomas P
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2005
        • 59

        #23
        Synes det er drøyt når han skriver:
        "Siden har landslaget bare tapt og alt det nasjonale fotballtalentet stort sett haltet.
        DET kommer til å fortsette med LSK som serieleder. For mye av suksessen på Åråsen er utenlandsk basert:...."
        "Bare de to gode stoppere og Bjørn Helge Riise på høyrekanten er aktuelle til troppen når Åge Hareide skal sette sammen mannskap til høstens EM-kvalik. Det virker spedt fra en solid norsk serieleder."

        Det begynner å bli en stund siden LSK spillere var fast inventar på landslaget så når vi faktisk har flere aktuelle spillere burde det heller sees på som en positiv ting. At det norske landslaget ikke gjør det stort for tiden er vel neppe LSKs feil, det pleier jo å være preget av englandsproffer osv uansett. Landslaget spiller vel ikke dårligere når LSK leder serien enn når de ligger på 7. plass?

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #24
          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
          Jeg mener bevisst at Uwe hadde en bedvirkende rolle med i kjøpet av Mifsud. Dette var vel også en grunn til at Erlandsen vegret seg i å benytte han.
          Jepp.
          My bad

          Men den diskusjonen EOS holder med seg selv, er det umulig å vinne sett fra LSK-synspunkt. For det blir tydeligvis gærnt å hente utlendinger som styrker laget, og det er gærnt å hente utlendinger som havner på benken. Og om alle bare skulle forsøke seg med norske spillere, så ville LSK vært sjanseløse i den konkurransen, mye pga. pisspreiket som publiseres fra Akersgata og det faktum at klubben ikke er i samme liga som RBK, VIF, Brann, Lyn og Viking når det gjelder økonomi.

          Men hvorfor i all verden kan dusten ikke heller skrive noe om det faktum at Rekdal har hentet ikke mindre enn 60 spillere, og allikevel ligger an til nedrykk.
          Knurr...

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #25
            Synes det er viktig å påpeke at LSK har utenlandsstjerner. Vi kjøper ikke inn utlendinger som stallfyll som kommer i veien for talentene våre.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #26
              Opprinnelig skrevet av reka
              Esten har IKKE et poeng!

              E O S har som vanlig trikset med fakta ved å utelate å nevne unge lovende norske spillere som bertheussen, myklebust, søgård og PSA. Disse får høve til å utvikle seg i internsjonale turneringer dels pga. spillere som Koren og mifsud. Deretter mumler han noe om utlendingsandel igjen - her klarer/vil han ikke å si rett ut hva som er negativt, for disse argumentene plukket fra hverandre blir alltid fremmedfiendtlig vrøvl som går ut over norske spillere til slutt. Den beste måten å beholde en høy andel nordmenn på er jo ganske enkelt ikke å selge noen nordmenn til utlandet - da løser vi jo også andre nasjoners vansker med høy utlendingsandel. Det jo bra for fotballen.

              Til sist ramser han opp "ungdomslaget" lyn (flest utlendinger i stallen i 2005) samt VIF (to siste kjøp utlendinger - sistemann panikk-benkefyll som de nå åpenbart ødelegger) og RBK (+2 utenlandske angripere i 2006 og norsk landslagskeeper satt ut av troppen pga. hirsfeldt) som forbilder. Alle de nevnte klubbene har en lang historie hvor utenlandske spillere blir benkefyll, sendt hjem eller forlater laget etter konflikter (Mikel, Iszakhi etc.) . Ingen av disse klubbene kan måle seg mht lillestrøm når det gjelder fair behandling, integrering og hjelp videre i karrieren (eller i et skikkelig økonomisk oppgjør hvis ingenting funker). LSk er et eksempel til etterfølgelse, noe Esten-O aldri vil innrømme. :twisted:

              E O S, Bjørn Hansen og Sondre Kåfjord - visjonærer i internasjonal fotball !
              Kjempegodt skrevet. Hvorfor er det i norske medier positivt hvis en nordmann gjør en fotball-karriere i utlandet, mens det er negativt hvis en utlending kommer hit og gjør det samme? Det kan jeg ikke forstå. Hvis det ikke er åpenlys dobbeltmoral, da :-)

              Du kan legge den arbeidsledige Lillestrøm-hateren Otto Ulseth på den lista der over folk som har følgende til felles: Lite kunnskap, stort hat.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #27
                "Siden har landslaget bare tapt og alt det nasjonale fotballtalentet stort sett haltet.
                DET kommer til å fortsette med LSK som serieleder. For mye av suksessen på Åråsen er utenlandsk basert:...."

                Dette er jo et komplett usselt argumentert. Prøv deg heller som spåkjærring, Esten. For fotball har du like lite styring på, som dine foreldre hadde i rettskriving. Espen er vel et greit navn, men det er da for faen ingen som seriøst går rundt og heter Esten???

                Det er drøyt å legge skylden på at det norske landslaget ikke gjør det bra, på Lillestrøm all den tid Lillestrøm-spillere ikke engang får være med å delta på landslaget og dermed påvirke hvordan dette landslaget spiller?? Jeg sier bare ett navn: BJARMANN. Hvordan er det mulig?? Stabilt knallgod og dominerende i serien i 10-15 år, komplett oversett i landslagssammenheng grunnet fargen på drakten og klubbmerket på den samme vakre drakten. Frode Kippe er for meg en soleklar kandidat til kapteinsbindet på landslaget, mer dominerende, stabil og med bedre holdninger enn det dagens kaptein Martin Andresen noen gang kommer til å få. Espen Søgård ville være en perfekt og verdig avtager etter Øyvind Leonhardsen. Rambukk og Pål Steffen Andresen burde i det minste være med i diskusjonen. For ikke å glemme at vi har 20-25% av førsteelveren til U-21 laget. En skadefri Pål Strand i form ville for noen år siden ha vært den målgivende flankespilleren man så sårt savnet, når man loddrett dreit seg ut ved å plassere svake Steffen Iversen og andre ikke-vinger, på flanken. Resultatet var at Norge ikke har hatt et flankespill siden Jostein Flo sto der og stanget poleballene fra Bjørnebye innover i feltet, fra sidelinja. Og flankespill er et viktig element i en offensive oppbygginga til ethvert suksessrikt lag. Null flankespill=færre mål. Enkelt og greit. Det er vel bare to år siden en skadefri Pål Strand toppet assist-lista i serien. Norge hadde ikke en eneste riktig ving i troppen. Strand var likevel ikke med i landslagsdiskusjonen på alvor. Fucking unbelievable.

                Problemet, Esten, er at så snart en norsk spiller tar på seg LSK-drakta, så blir han ikke selektert av trenere med bakgrunn fra kokoslag som Molde. Beviset på dette må jo være at den elendige bengla Petter Rudi stadig har klippekort på laget. Trond Andersen (!!!) og Magne Hoseth hadde det også lenge, helt til de til slutt presterte så dårlig fotball at han (Hareide) bare MÅTTE vrake de.
                Last edited by Hamburg & Kanari; 11.05.2006, 20:06.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Synes det er viktig å påpeke at LSK har utenlandsstjerner. Vi kjøper ikke inn utlendinger som stallfyll som kommer i veien for talentene våre.
                  Jeg synes ikke vi skal glemme våre gode venner, Sasa og Romanus.

                  Ellers skulle jeg likt å vist hvilke spillere som er så gode at de kunne preget det norske landslaget, og ikke klarer å karre til seg en plass på et Eliteserielag. Det er vel det som er bekymringen til Esten. Vis meg de spillerne...
                  Og skulle de utenlandske stå sportslig i veien for de unge talentene i Eliteserien så betyr vel det at nivået heves over hele linja og at det blir sporslig like utfordrene å spille i 1.div som det ville vært i Eliteserien uten utlendinger.
                  Nei, denne debatten er tull.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                    Jeg synes ikke vi skal glemme våre gode venner, Sasa og Romanus.

                    Ellers skulle jeg likt å vist hvilke spillere som er så gode at de kunne preget det norske landslaget, og ikke klarer å karre til seg en plass på et Eliteserielag. Det er vel det som er bekymringen til Esten. Vis meg de spillerne...
                    Og skulle de utenlandske stå sportslig i veien for de unge talentene i Eliteserien så betyr vel det at nivået heves over hele linja og at det blir sporslig like utfordrene å spille i 1.div som det ville vært i Eliteserien uten utlendinger.
                    Nei, denne debatten er tull.
                    Det er vel snakk om at de tar fra talenter benkplasser... ikke landslagsspillere.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Det er vel snakk om at de tar fra talenter benkplasser... ikke landslagsspillere.
                      Jeg uttrykte meg sikker uklart, men poenget mitt er at de som er talenter som har muligheten til å bli gode nok, får sjansen til dette på et like godt nivå som de ville uten utlendingene. Dersom det kommer bedre utlendinger inn som hever nivået, ja da er det plass til talentene i bunn av Eliteserien, eller i toppen av 1.div, eller i bunn av 1.div. Altså ser jeg ikke problemet.
                      Er dette en tulledebatt?
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                        Jeg uttrykte meg sikker uklart, men poenget mitt er at de som er talenter som har muligheten til å bli gode nok, får sjansen til dette på et like godt nivå som de ville uten utlendingene. Dersom det kommer bedre utlendinger inn som hever nivået, ja da er det plass til talentene i bunn av Eliteserien, eller i toppen av 1.div, eller i bunn av 1.div. Altså ser jeg ikke problemet.
                        Er dette en tulledebatt?
                        Synes du uttrykte deg klart, men forbeholder meg retten til å være uenig

                        Å spille i toppen av 1.divisjon er på ingen måte noe godt alternativ til å være med på storsatsingen til de beste lagene i landet. Selv som reserve. Synes det er veldig spennende med GODE utlendinger i eliteserien (Koren, Occean, Kiko.... da kom jeg ikke på flere ), men å ha 27 år gamle utlendinger som er hakket bedre en 19 år gamle norske talenter og holder disse ute fra stallen er på sikt skadelig for bredden av norsk toppfotball da kun de største talentene slipper til.

                        Amen!
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ri+ng
                          Synes du uttrykte deg klart, men forbeholder meg retten til å være uenig

                          Å spille i toppen av 1.divisjon er på ingen måte noe godt alternativ til å være med på storsatsingen til de beste lagene i landet. Selv som reserve. Synes det er veldig spennende med GODE utlendinger i eliteserien (Koren, Occean, Kiko.... da kom jeg ikke på flere ), men å ha 27 år gamle utlendinger som er hakket bedre en 19 år gamle norske talenter og holder disse ute fra stallen er på sikt skadelig for bredden av norsk toppfotball da kun de største talentene slipper til.

                          Amen!
                          Dette gjeldler vel alle eldre spillere. Hevingen av eliteserienivået kommer alle tilgode - "norske talenter" blir vel bedre også i addecoligaen? Gode lag vil føre til bedre matching internasjonalt?? Mange VIF'ere vil følge taperlaget til 1.div. neste år- er ikke dette et godt rekruttnivå ? Med bare nordmenn ville lsk vært på strømmen-nivå. Se på også på kjøpene til engen - hvilke plasser har de stjålet???

                          PS! LA oss gjøre eliteserien "norsk" - send alt pakket hjem og la oss kose oss med god national fotball!!!! Kjempebra! Riiise til enga, gamsten til brann! :-)

                          Edit: Seiersrus - ikke meninga å være ufin :-D
                          Last edited by reka; 13.05.2006, 09:47.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #33
                            Som jeg skrev tidligere er det ikke stjernespillerne det er snakk om, men utlendinger som blir kjøpt inn p.g.a. lavere priser en norske talenter. Og det er ikke noe tvil om at det er mange utlendinger som gir tippeligaen høyere nivå. Men billige utlendinger som blir kjøpt inn for å styrke bredden i laget er uheldig i forhold til å satse på egne talenter.

                            De spillerne osm er gode i ung alder kommer seg greit gjennom dette, men det er mange eksempler på spillere som først har blitt gode i 26-27 årsalderen. Jeg føler at vi begynner å nerme oss smertegrensen for antall utlendinger.

                            På en annen side er det dumt og kritisere for at utenlendinger har scoret halvparten av målene i år. Dette viser jo til gangs at utlendingene styrker tippeligaen. Det er det noe tvil om.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            Working...