Fotballstreiken avverget (var: Mulig fotballstreik til helga)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Danzig
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Apr 2006
    • 13

    #21
    Tilter fullstendig hvis det blir streik nå. Et hån mot fansen å streike mener nå jeg.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #22
      Fjøra gjør i hvertfall intet for å bedre klimaet mellom klubbene og spillerne. Innslaget på TV2 nå nylig var i hvert fall ikke noen god reklame for klubben og selv Uwe på sitt verste fremstår som en supersympatisk og likandes kar sammenlignet med vår manager.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #23
        Syns han gjør dette rette. Ingenting til overs for dette, og skulle noen unngå å trene pga en fillestreik fortjener de ikke bedre. Godt at noen står strekt på sitt.

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #24
          Opprinnelig skrevet av Danzig
          Tilter fullstendig hvis det blir streik nå. Et hån mot fansen å streike mener nå jeg.
          Det er i hvert fall et hån mot tilfeller som Dagfinn Enerly dersom norske fotballsupportere skulle ta klubbenes side.

          Blir det streik, fremstår det for med som rimelig tydelig at klubbene er de som har vært minst villige til å inngå kompromisser i denne saken. All kommunikasjon fra NTF, NHO og norske ledere i norsk klubbfotball tyder på en uforsonlig linje.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3359

            #25
            Hvorfor er ikke Lyn - ledet av forrige streikegeneral Morgan Andersen - medlem av NISO..?

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #26
              Opprinnelig skrevet av Glenn
              Hvorfor er ikke Lyn - ledet av forrige streikegeneral Morgan Andersen - medlem av NISO..?
              Du mener vel NHO? Det er vel fordi Morgan fortsatt sympatiserer med sin tidligere arbeidsgiver - NISO.

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                #27
                Opprinnelig skrevet av Glenn
                Hvorfor er ikke Lyn - ledet av forrige streikegeneral Morgan Andersen - medlem av NISO..?
                Kanskje Andersen har skjønt tegninga til Niso?

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Det er i hvert fall et hån mot tilfeller som Dagfinn Enerly dersom norske fotballsupportere skulle ta klubbenes side.

                  Blir det streik, fremstår det for med som rimelig tydelig at klubbene er de som har vært minst villige til å inngå kompromisser i denne saken. All kommunikasjon fra NTF, NHO og norske ledere i norsk klubbfotball tyder på en uforsonlig linje.
                  Jeg synes også klubbene bør kunne innfri kravet om forsikring, men skjønner at de ikke godtar kravene om arbeidstøy og andeler av medieavtalen.

                  Kommentar

                  • gj
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3359

                    #29
                    Selvsagt var jeg upresis. Strengt tatt er det vel spillerne i klubben som ikke er medlem av NISO.

                    Men det er jo like fullt et paradoks at dette er en av tre klubber der fagforening tydeligvis ikke er så viktig.

                    Kommentar

                    • Vegar Hjermundrud
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 423

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Glenn
                      Selvsagt var jeg upresis. Strengt tatt er det vel spillerne i klubben som ikke er medlem av NISO.

                      Men det er jo like fullt et paradoks at dette er en av tre klubber der fagforening tydeligvis ikke er så viktig.
                      Jeg mener nå jeg så Tommy Berntsen ved forhandlingsbordet...
                      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                      Kommentar

                      • Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411

                        #31
                        Jeg syns denne striken er uheldif, dette fordi :

                        1. kravet om 2% av medieavtalen : Tjener ikke gutta godt nok ?

                        2. kravet om utstyr : Hva var problemet før, deter vell kun bård borgersen, som har skaffet seg et problem her ?

                        3. Kravet om kolektiv forsikring : Dette er vell det eneste jeg syns er en viktig sak, men hvorfor er ikke dette noe NISO selv kan forhandlefrem for sine medlemmer, er jo et godt argument for at spillerne skal medlde seg inn i NISO.
                        Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                          Jeg syns denne striken er uheldif, dette fordi :

                          1. kravet om 2% av medieavtalen : Tjener ikke gutta godt nok ?

                          2. kravet om utstyr : Hva var problemet før, deter vell kun bård borgersen, som har skaffet seg et problem her ?

                          3. Kravet om kolektiv forsikring : Dette er vell det eneste jeg syns er en viktig sak, men hvorfor er ikke dette noe NISO selv kan forhandlefrem for sine medlemmer, er jo et godt argument for at spillerne skal medlde seg inn i NISO.
                          Det er kun kravet om forsikring hvor partene ikke ser ut til å kunne møtes.

                          Prosenter av medieavtalen skal ikke gå til spillernes lønningsposer, men til et fond i regi av Niso som blant annet skal bidra til etterutdanning for spillerne.

                          Og husk at dette gjelder spillere ikke bare i RBK, men også Pors Grenland, Tromsdalen osv.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Glenn
                            Selvsagt var jeg upresis. Strengt tatt er det vel spillerne i klubben som ikke er medlem av NISO.
                            Upresis igjen! Tommy Berntsen sitter i NISOs forhandlingsutvalg.

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #34
                              Klubbene lever allerede langt over evne av en enkel grunn:

                              Spillerlønningene er for høye.

                              Jeg synes alle kravene fra NISO er greie de, men da får spillerne enten gå ned i lønn slik at det blir råd til dette her, eller f.eks trekke 2% av lønna til slike kollektive ordninger. På min arbeidsplass er det en tvungen pensjonsordning der alle trekkes 2% av lønna.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • Rubinho
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2005
                                • 1501

                                #35
                                Det lukter konspirasjon her! Tenk over følgende: Søpla er nede i driten..Siem som er viiif patriot er en av partene v "forhandlingsbordet", Rune lange er ikke klar og selvf fører dette til at Siem drar i trådene slik at søpla kan komme seg på knea igjen!:twisted:

                                Kommentar

                                • supermike
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Apr 2006
                                  • 45

                                  #36
                                  Bortskjemte drittunger!

                                  Dette beviser bare at Fat Ron's ord fortsatt har gyldighet i dag : " penger til utdannelse for fotballspillere er bortkastet - de er for dumme."
                                  Nå må spillerne snart skjønne at de er enormt priviligerte. Snittlønna bikker sikkert over en halv mill. De må også forstå at de får lov til å drive sin hobby på heltid - hvem ville vel ikke gitt sin høyre arm for å få lov til det? Skal det være slik at en kneskade medfører at de ikke kan jobbe resten av livet? Fotball kan ikke sammenlignes med f.eks en jobb i politiet - det er noe fundamentalt annet! For guds skyld, ikke la latterlige NISO ødelegge en sesong som kan bli legendarisk! Spillerne har heller ikke forstått at supporterne er den eneste grunnen til at de kan heve sine meget gode lønninger. Jeg driter vel egentlig i enkeltspillere på LSK - det er da for fa"# meg sportsklubben jeg holder med! En klubb som ikke er avhengig av enkeltspillere, men som har en stolt virkningshistorie som har holdt den i eliten i over 30 år.
                                  Mitt spørsmål til mine såkalte helter blir: hvor er hjertet deres?

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av supermike
                                    Mitt spørsmål til mine såkalte helter blir: hvor er hjertet deres?
                                    Hverken klubb eller fans er i hjertene til spillerne og det tror jeg alle skjønner.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #38
                                      Tatt fra: http://www.fxt.no/article646669.ece

                                      "Johan Petter Winsnes oppfordrer alle spillerne til å holde seg borte fra trening ved en eventuell streik, også dem som ikke er organisert i spillerorganisasjonen NISO."

                                      Dette er faan meg tidenes "rompefinte" av Winsnes. Han lurer folk til å streike, bare for å trene som faan selv for å komme inn på laget.

                                      Ultras Winsnes Fanatics!
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Jeg synes også klubbene bør kunne innfri kravet om forsikring, men skjønner at de ikke godtar kravene om arbeidstøy og andeler av medieavtalen.
                                        Dette er jeg enig i. Som jeg tidligere har skrevet i en annen tråd avspeiler kravet om forsikring et reelt problem for spillerne og er noe klubbene burde strekke seg langt for å ta tak i (selv om Grønlund sikkert har rett i at det på sikt er uheldig for poliseprisen om det skulle bli tariffestet).

                                        Andelen av medieavtalen skjønner jeg derimot godt at klubbene er steile på. Andelen NISO krever er riktignok bare en femtedel av det Rune Hauge alene stakk av med, men spillerne forhandler lønn regelmessig og får tidsnok sin rettmessige andel - og vel så det. Flere av dem har igrunn fått det allerede. Idet sekundet tv-avtalen var fullført begynte norske klubbledere å strø om seg med penger som fulle sjømenn. På hva da? Nettopp, spillere.

                                        Kravet om arbeidstøy (i praksis sko) har jeg ingen sympati for overhodet. Egentlig er det et ganske usolidarisk krav som det er oppsiktsvekkende at en fagforening fronter. NISO prøver å gjemme seg bak Borgersen-tilfellet, men alle vet at det er en sjeldenhet at en spiller blir tvunget til å bruke sko han ikke tåler, og at det nesten alltid finnes en pragmatisk løsning i de sjeldne tilfellene. I bunn og grunn handler kravet om at de største profilene ønsker å cashe inn på sine egne skoavtaler. Men i lille Norge er det bare et fåtalls spillere som ville fått betalt for å bruke bestemte sko. En noe større gruppe ville - som i dag - fått gratis sko av leverandørene mot å bruke dem i matcher, mens de fleste - iallfall i Adeccoligaen - ville endt opp med å kjøpe sin egne sko til 2000 kroner paret. Det er jaggu solidariteten sin, det.

                                        Dessverre er det ikke en ny linje fra NISO. De var Bosmanndommens fremste pådriver i Norge, til tross for at den opplagt ville lede til vesentlig bedre kontrakter for de beste, samtidig som den samlede lønnspotten måtte bli mindre. Det er mulig at sånne resultater er uunngåelige i den nye økonomien, men det er vanskelig å fatte at fagforeninger skal gjøre dem til en fanesak.

                                        Kommentar

                                        • Kain
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Feb 2006
                                          • 108

                                          #40
                                          Bevegelse i meklingen

                                          Fotballstreiken ser ut til å kunne unngås etter at Niso og NHO endelig har begynt å nærme seg hverandre.

                                          Partene i fotballkonflikten har stått steilt mot hverandre hele fredag. Men i 23-tiden kunne meklingsmann Daniel Lunde opplyse at det var bevegelse i diskusjonen om vanskeligste spørsmålet i forhandlingene, nemlig om fotballspillerne forsikringsordning.
                                          - Nå er det bevegelse vedrørende forsikringsspørsmålet, og det gjør at de også aktivt har begynt å se på de andre kravene, sa Lunde til TV 2 Sporten klokken 23.
                                          Han håper at han kan få lagt frem en skisse for partene like før midnatt. Dermed ser det ut til at meklingen kommer til å gå på overtid, men at det er godt håp om en løsning. Lunde ser mye lysere på situasjonen nå enn i nitiden.
                                          - Det er veldig tydelig at ingen av partene ønsker en streik, sier han.
                                          Blir det streik vil ingen kamper bli spilt i Tippeligaen og Adecco-ligaen denne helgen.
                                          Her er NISOs opprinnelige hovedkrav (samtlige ble avvist av NHO):
                                          * Etablering av kollektiv karriereavbruddsforsikring finansiert av arbeidsgiverne.
                                          * Rett til å velge det arbeidsutstyret som gjør spillerne best skikket til å utføre sin jobb.
                                          * Terminliste skal fastsettes etter drøftinger med NISO.
                                          * At spillerne skal ha en minstelønn som er tilpasset stillingsbrøk og arbeidsoppgaver i den enkelte idrett.
                                          * For NISOs medlemmer i Tippeligaen og Adeccoligaen utbetaler medlemsbedriftene 2 % av samlede mediainntekter til NISO. Inntektene skal brukes til å etablere gode kollektive ordninger som utdannings- og senskadefond.


                                          Hasle kanaris

                                          Kommentar

                                          Working...