Andersson, ikke en av de største?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

    #21
    Opprinnelig skrevet av trigz
    For dumt? Vel kjell. Jeg våger påstanden at de færreste lag i norsk eliteserie på slutten av åttitallet hadde hatt nubbsjangs mot LSK anno 2006. Nivået i tippeligaen er veldig mye høyere enn det var på Schillers tid. Tempoet var lavere og motstanden var mer ujevn. For all del, jeg elska Schiller'n sjøl jeg, men for meg er det ingen tvil om at Stoffe er en bedre fotballspiller enn han var. Hvor mange ganger kontret motstanderen på høyresida vår mens Schillern sto igjen i angrep etter å ha kjørt et raid? Ikke få ganger. Uwe hadde jo fått hjerteinfarkt om han hadde trent Dennis :-)
    Det samme argumentet kan brukes om Tom Lund, nivået på slutten av 70-tallet var mye dårligere enn nå, så derfor var ikke Tom Lund så god som dagens spisser....?
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

    Kommentar

    • Anders_Bakken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 542

      #22
      Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
      Det samme argumentet kan brukes om Tom Lund, nivået på slutten av 70-tallet var mye dårligere enn nå, så derfor var ikke Tom Lund så god som dagens spisser....?
      Jeg er for ung til å ha opplevd Tommy...men bare det at han han skulle erstatte Johan Cruyff sier vel sitt....
      Flere av den eldre generasjon jeg har pratet med sier at Tom Lund holdt internasjonal høy klasse...dermed bør vel saken være klar.
      Ikke dra tidenes spiller i Sportsklubben inn i denne debatten her er du snill..

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #23
        Det har blitt en diskusjon om hvem som er best av Schiller og Stoffe. Sjølv er jeg ikke i tvil, men jeg lurer mer på om det kanskje er flere i LSK som har vært bedre enn Stoffe. Her er lista over høyrebacker:

        75: Finn Bjerk
        76+77: Rune Hansen
        78+79+84: Georg "Goggen" Hammer
        80: Tor Inge Smedås + Leif Hansen
        81+82: Erik Solér
        83: Tor Inge Smedås
        85+86: Ole Dyrstad
        87-96: Dennis Schiller
        97+98: Ole Einar Martinsen
        99+00+01+02: Peter Werni
        03: Pål Steffen Andresen
        04+05+06: Christoffer Andersson
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #24
          Jeg prøver meg på denne rangeringa:

          1. Dennis Schiller
          2. Erik Solér
          3. Rune Hansen
          4. Christoffer Andersson
          5. Ole Dyrstad
          6. Georg "Goggen" Hammer
          7. Tor Inge Smedås
          8. Pål Steffen Andresen
          9. Peter Werni
          10. Leif Hansen
          11. Finn Bjerk
          12. Ole Einar Martinsen

          Jeg vil påstå at Stoffe er noe oppskrytt. Han er i det øvre sjikt, men ikke outstanding selv som høyre back i LSK. Og da snakker vi om en posisjon som ikke har pleid å være blant de lønnsledende posisjoner. Så hvis vi prøver oss på en ny liste med kvalitet i forhold til lønn så kommer Stoffer svært dårlig ut. Men i forhold til kost/nytte så kommer han veldig bra ut siden vi har fått dekket opp store deler av lønnsutgiftene pga. overgangssummen som Hannover betaler. Stoffe har hatt to stabile, rimelig gode år, og et halvår blant lagets dårligste. Et halvår på oppsigelse som gikk like dårlig som det gikk med Zane.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          Working...