juni 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #41
    Kopi:

    Opprinnelig skrevet av Jan Banan
    3.runde

    5/7 - 2006 kl 18:00

    Harstad - Lillestrøm
    Follo - Molde
    FC Lyn Oslo - Pors Grenland
    Stabæk - Sogndal
    HamKam - Moss
    Hønefoss - Vålerenga
    Kongsvinger - Fredrikstad
    Rosenborg - Raufoss
    Brann - Levanger
    Sandefjord - Skeid
    Mandalskam. - Odd Grenland
    Bryne - Strømsgodset
    Viking - Manglerud Star
    FK Haugesund - IK Start
    LøvHam - Aalesund
    Bodø/Glimt - Tromsø
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #42
      Fra Lyns hjemmeside:

      Kampen mot LSK 19. juli er omberammet.

      Kampen mot Lillestrøm som egentlig skulle hatt avspark klokken 19:00 har blitt flyttet til klokken 20:00.

      Dette er i utgangspunktet en TV 2 Zebra-kamp, men det kan se ut som dette blir hovedkampen til TV2 denne runden siden kampen er flyttet til dette tidspunktet.

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #43
        Fra Harstad Tidende:
        Harstad Tidende holder til i Harstad og er regionavis for kommunene Harstad, Tjeldsund, Kvæfjord, Evenes og Ibestad


        HIL møter Lillestrøm

        Av Tore Skadal
        HIL-gutten Runar Normann skal møte gamle lagkamerater i cupen. Det ble i dag klart at Harstad IL får besøk av Lillestrøm i 3. runde.




        KAN SMILE: Runar Normann har vært med på å løfte HIL etter at kan returnerte hjem til klubben. Nå skal han være med å møte gamle lagkamerater i Lillestrøm. Det skjer onsdag 5. juli. Da kommer kanarifuglene nordover.

        Harstad idrettslag har i flere dager jobbet
        inntenst med å få et eliteserielag sør for polarsirkelen nordover.
        I dag ble det bønnhørt. For mange fotballelskere i Hålogaland vekker Lillestrøm gjenklang. Ingen glemmer oppgjøret mellom Grovfjord og Lillestrøm på Sletta i juni 1991.
        Nærmere 5.000 mennesker valfartet til Sletta en sen junidag i 1991. LSK vant kampen 4-1. Men kampen står fortsatt som en påle for de som ønsker å nevne historiske fotballøyeblikk i nyere tid i Hålogaland Fotballkrets.

        - Utrolig morsomt. Harstad har en fotballfest i vente. Nå må hele regionen mobilisere og dra til Harstad for å støtte HIL, sier Birger Strøm, som i 1991 var fotballformann i Grovfjord IL. Senere har han også vært fotballformann i Harstad idrettslag. I dag er han tilbake i Grovfjord.
        - Jeg håper virkelig at HIL klarer å skape den samme feste som vi fikk på Sletta i 1991. Den glemmer jeg aldri. Men HIL er som oss den gang helt avhengig av at hele regionen mobiliserer, sier Skånland-rådmannen, som i går var på møte i Bergen da ht.no tok kontakt.

        - Har du sett HIL i år, Birger Strøm?
        - Ja, jeg synes HIL har et stort potensiale. Og jeg tror de har mer å gå på. De er ikke slått på forhånd. På en god dag kan de slå Lillestrøm. Men da må også Lillestrøm ha en svært dårlig dag, sier Birger Strøm, som allerede har krysset av 5. juli i kalenderen.
        Det kommer neppe over 4.000 mennesker til oppgjøret i 3. runde på Harstad stadion, men et par tusen bør kunne være med på fotballfesten som Norges Fotballforbund har invitert til.
        Kanarifuglene fra Åråsen kommer flyvende nordover onsdag 5. juli. Dermed slapp HIL å møte Tromsø eller Bodø/Glimt i den neste runden i cupen. De møte hverandre på Aspmyra samme dag.

        Norgesmesterskapet Menn 2006
        3.runde 5/7 - 2006 kl 18:00

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #44
          Times of Malta: Mifsud denies knowledge of suspect parcel.
          Trolig det første intervjuet hvor Mifsud uttaler seg direkte om saken:


          Dope package addressed to Michael Mifsud's home in Norway...

          Mifsud denies knowledge of suspect parcel

          Kevin Azzopardi
          Malta striker Michael Mifsud, at the centre of a doping controversy after a package addressed to his residence in Norway allegedly contained prohibited substances, strongly denies any involvement in the case.

          Norwegian media reported last week that Mifsud had been questioned by police after customs officials in the Scandinavian country intercepted the suspect parcel some time around mid-May.
          After closing their investigations into the case, Norwegian police notified

          Mifsud and his club Lillestrom that no charges are to be brought against the Malta striker.
          Mifsud yesterday broke his silence over the case, telling The Times that he knew nothing about the alleged dope package which has thrust him in the spotlight for the wrong reasons.

          "It was last week that I received notice that a package was sent from overseas to my home address in Norway," Mifsud said.
          "This was news to me as I was not expecting anything from abroad and I don't know the person who mailed the package."
          The 25-year-old Mifsud said he came to know about this suspect package after the police contacted Lillestrom.

          "I was totally unaware about the discovery of this package before the police informed my club recently," Mifsud added.
          "I went to the police headquarters where I was asked several questions. I was told that the package, originating from Germany, was seized by customs officials some time in May. The package was registered and even bore the name and address of the person who dispatched it.

          "The interrogation did not last long and that same day, we received confirmation from the police that, having concluded their probe into the case, they would not press charges against me."
          Mifsud, currently enjoying a short break in Malta, said Lillestrom had supported him all the way since this case came to light.

          "This whole issue has caused me deep personal distress but Lillestrom have given me all the backing and assistance I needed," Mifsud remarked.
          "Such cases inevitably attract a huge deal of attention from the press.

          "The Norwegian media were, by and large, fair in their coverage of the story but not so can be said about the reports in some sections of the Maltese press.

          "There were many inaccuracies in the reports published here and this made me wonder whether it was done intentionally to hurt my reputation.

          "This was not the first time that sections of the local press set out to stain my name but they have always been proven wrong."
          Although the Norwegian police announced on Wednesday that Mifsud will not face charges in court, the country's anti-doping body has pledged to launch its own investigation into the case.

          Negative dope test

          "I can't really say much about this investigation," Mifsud said.
          "However, just three weeks ago, I did a dope test after the league match against Stabaek and the result was negative."
          A product of the Sliema Wanderers nursery, Mifsud, who has played 39 times for Malta, joined Lillestrom, one of the top clubs in Norway, in the summer of 2004.

          Before his move to Norway, Mifsud had rejoined Sliema on a short-term deal following a two-and-a-half year spell with Bundesliga club Kaiserslautern.
          A shoulder injury disrupted Mifsud's progress last season but the Malta striker is now fully recovered and has re-asserted himself as one of the most influential players for Lillestrom.

          Mifsud scored three goals in 11 league matches so far, was voted player of the match on one occasion and is currently ranked among the top four foreign players in Norwegian football.

          His contract with Lillestrom, currently second in the 14-team league, will run out in December.

          Kommentar

          • Trondeo
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3062

            #45
            13.06.2006 19:00

            LSK3 - Nordstrand 4-3

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #46
              Kopi:

              Opprinnelig skrevet av sparwasser
              Sakset fra Avisa Nordland 13.06.06:

              Bodø/Glimt ønsker å forsterke stallen sin foran høstsesongen.

              "Blant annet skal Glimt ennå ikke ha gitt opp tidligere Aspmyra-helt Trond Olsen.
              Venstrevingen ønsker seg tilbake til Bodø, men Lillestrøm har bryskt avslått Glimts tilbud, som skal være på 200.000 kroner – prisen LSK måtte ut med i overgangskompensasjon da 22-åringen gikk gratis etter nedrykket i fjor høst.

              – Vi er selvsagt interessert, men han er under kontrakt med Lillestrøm, sier direktør Ernst Pedersen".
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #47
                FXT/Nettavisen har oppdaget artikkelen som ble trykket i
                The Time of Malta:



                Ulykkelig Mifsud om doppakken



                (FOTO: HEIKO JUNGE/SCANPIX)


                For første gang kommenterer Michael Mifsud dopet som ble sendt til hans adresse.

                Av Marius Vik


                Lillestrøm-spissen Michael Mifsud var ikke mulig å få i tale forrige uke, men tirsdag gikk han ut i den maltesiske avisen the Times og gav sin versjon av dopsaken.

                Her benekter malteseren all kjennskap til doppakken som i mai ble sendt fra Tyskland til hans norske adresse.

                - Jeg hadde ingen kjennskap til denne pakken før politiet informerte meg om den nylig, sier Mifsud.

                - Jeg ble så innkalt til forhør, hvor jeg ble stilt en del spørsmål. De fortalte meg at pakken ble beslaglagt av tollere i mai.

                Avsender ukjent
                Pakken var forøvrig registrert og bar avsenders navn og adresse, uten at det var noen kraftige klokker som ringte av den grunn.

                - Personen var helt ukjent for meg, og jeg ventet heller ingen pakke fra utlandet, sier den kortvokste spissen med tre seriemål på samvittigheten i år.

                Mifsud er fornøyd med støtten han har fått fra Lillestrøm SK, men ikke fullt så fornøyd med lokal media.

                - Denne saken har vært en stor, personlig belastning og satt meg i en ulykkelig situasjon. Heldigvis har jeg fått mye støtte fra Lillestrøm.

                - Norsk media ga i det store og hele en rimelig dekning av saken, men maltesisk presse har vært full av unøyaktigheter, klager den kortvokste spissen.

                Og det har skjedd før.

                - Det var ikke første gang deler av den lokale pressen er ute etter å ta meg. Hver gang har deres beskyldninger blitt motbevist, sier Mifsud til maltesiske the Times.

                PS! Ifølge Mifsud ble han doptestet etter kampen mot Stabæk 21. mai. Resultatet var negativt.
                14.06.06.

                .................................................. ..................................................

                VG har også fulgt med i timen:
                Michael Mifsud ble dopingtestet etter kampen mot Stabæk 21. mai. Testen ble utført tre dager etter at tollvesenet oppdaget en pakke med doping som ble sendt per post til LSK-spissen.


                - Mifsud ble dopingtestet

                Michael Mifsud ble dopingtestet etter kampen mot Stabæk 21. mai. Testen ble utført tre dager etter at tollvesenet oppdaget en pakke med doping som ble sendt per post til LSK-spissen.

                NTB vet at Mifsud ble testet etter 2-2-kampen på Nadderud. Resultatet skal ha vært negativt.

                Politiet har henlagt saken, men Antidoping Norge vurderer å gå videre med saken. Først neste uke er det ventet utvikling i saken.

                Mifsud uttalte seg tirsdag for første gang om dopingsaken til den maltetiske avisen The Times, melder nettstedet fxt.no.

                - Jeg hadde ingen kjennskap til denne pakken før politiet informerte meg om den nylig, sier Mifsud til avisen.

                - Jeg ble så innkalt til avhør, hvor jeg ble stilt en del spørsmål. De fortalte meg at pakken ble beslaglagt av tollere, fortsetter Mifsud.

                Den kortvokste malteseren innrømmer at saken har vært en stor belastning.

                - Denne saken har vært en stor, personlig belastning og satt meg i en ulykkelig situasjon, sier spissen til The Times.
                Last edited by sparwasser; 14.06.2006, 20:14.

                Kommentar

                • sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

                  #48
                  Fra Bladet Tromsø:
                  iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk


                  Ble trent av Riise

                  Av Håkon Grønbech

                  Det er ikke hver dag Storelvas fotballgutter har landslagsspillere på besøk. Men det hadde de i går, i form av Lillestrøms Bjørn Helge Riise.




                  STAS MED RIISE: Runar, Sigurd, Sindre, Tobias, Trym, Frank, Roald, Brian, Thomas, Martin, Tobias, Ole-Kristian, Mathias og Christian synes alle det er kjempestas å ha Bjørn Helge Riise med på trening. Foto: Håkon Grønbech

                  Lillebror av ikke ukjente John Arne er i Tromsø på ferie, og tok gladelig turen innom for å lede treningen.
                  Ikke uventet møttesamtligeskadefriespillere opp. Og en rekke stolte foreldre, spente nabounger og noen til.

                  - Spillerne har vel aldri vært her så tidlig som i dag, humret trener Bjørn Gjøvik da "Tromsø" stakk innom i går.
                  Riise er filleonkel til en spiller på laget, og ledet treningen for miniguttene.
                  - Bare hyggelig å stille opp. Jeg synes guttene er veldig flinke, sier han.
                  Sist helg bisto Riise laget da de deltok i turnering. Til helgen venter ny turnering i Gratangen.

                  - Da var det rimelig mange som ville ha autografen, sier en av småpjokkene på laget.

                  Guttene er ikke i tvil om at de håper LSK-kantspilleren vil melde overgang til TIL i fremtiden.

                  - Men jeg vil helst være i Lillestrøm, repliserer Riise til de forhåpningsfulle, før treningen skal til å fortsette.
                  Med stafett – helt lik den "Kanarifuglene" pleier å ha dagen før kamp...

                  (Bladet Tromsø)(itromso.no)

                  (edit: God PR for LSK, og sporty gjort av Bjørn Helge.)

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #49




                    Storhall vedtatt

                    LILLESTRØM:
                    Skedsmo Storhall blir en realitet etter at den glatt gikk gjennom i kommunestyret onsdag kveld.

                    KLAR NESTE ÅR: Storhallen på 105x68 meter på Lillestrøm stadion skal stå klar i løpet av neste år – og få en tilskuerkapasitet på 3.000. BYGGER SELV: LSK kan neppe regne med hjelp til å bygge fotballhallen. Men klubben sier de skal ha den klar før jul likevel. HELL MED HALL: Det er fremdeles en mulighet for å bygge storhall i Skedsmo. DRØM: Her er hallen LSK drømte om. KAN BLI REALITET: LSK-leder Per Mathisen sier klubben er klar til å starte byggingen av storhall på 105x68 meter med plass til 3.000 tilskuere etter sommerferien, om kommunen rekker å gjøre de nødvendige vedtak. Da vil hallen stå ferdig neste høst.
                    Av: Per Kristian Torvik
                    – En stor dag for oss. Nå skal vi jobbe enda mer intenst med finansieringen. Jeg håper vi kommer i gang med byggingen i løpet av høsten, sier leder i LSK, Per Mathisen.

                    Sektorsjef i Skedsmo kommune, Roald Hansen, er også fornøyd.

                    – Dette blir en ren LSK-hall, der klubben betaler en symbolsk leie på 50.000 kroner i året. Kommunestyret har også gitt en garanti for spillemidler, men ikke for hele beløpet, sier Roald Hansen.

                    I RB 11. mai fortalte Per Mathisen om planene som han regnet med ville gå gjennom i kommunestyret. Totalkostnadene for utbyggingen blir 74 millioner kroner, der klubben regner med å få refundert 15 millioner i moms. Med vel fem millioner kroner i spillemidler er LSKs lånebehov vel 54 millioner kroner. Åråsen Eiendom er inne som garantist for långiver.

                    – Storhallen skal stå på egne bein, uten å belaste økonomien i klubben eller vårt eiendomsselskap. Den skal heller ikke gå ut over prioriteringene av andre anlegg i kommunen, sier Per Mathisen.
                    Last edited by RoyVaadal; 16.06.2006, 06:48.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #50


                      – Dopinglov vil øke rettssikkerheten

                      LILLESTRØM:
                      André Oktay Dahl er en av fire representanter på Stortinget som foreslår en nasjonal antidopinglov.
                      FORSLAG: Andre Oktay Dahl tror forslaget om ny antidopinglov vil gi Antidoping Norge bedre fullmakter og øke rettssikkerheten for alle idrettsutøvere. FOTO: LINE FREDHEIM STORVIK Stortingspolitiker André Oktay Dahl (Frp)
                      FRITT VILT: Andre Oktay Dahl mener Michael Mifsud har vært fritt vilt etter at det kom en pakke med dopingmidler i hans navn for noen uker siden. FOTO: LISBETH ANDRESEN




                      Av: Per Kristian Torvik

                      – Saken som er oppstått rundt LSK-spilleren Michael Mifsud viser at det er på høy tid, sier Andre Oktay Dahl.
                      Det hevder han, selv om forslaget i stor grad setter søkelyset på dopingbruk i treningsmiljøer utenfor den organiserte idretten.
                      – I forhold til Mifsud-saken er forslaget viktig for å lovregulere Antidoping Norge. Vi må få en sentral gjennomgang av hva de skal drive med. Gjør vi ikke det, kan Antidoping Norge lett bli et apparat som står litt på siden. De må få fullmakter sentralt fra lovgiverne.
                      Hjemmesnekret

                      Oktay Dahl mener deres forslag vil styrke Antidoping Norge.
                      – De må ha klarere rammer å arbeide etter, og ikke det som jeg i dag er fristet til å kalle en slags hjemmesnekret jus.
                      Han tror akkurat det har rammet Michael Mifsud.
                      – Arbeidet mot doping er viktig. Men en må ikke glemme at det kan få store konsekvenser for en idrettsutøver om det viser se at beskyldningene er grunnløse. Mønsteret i en dopingsak må følge de samme retningslinjer som i en vanlig straffeprosess. En skal avdekke doping, men utøverne må ikke bli fritt vilt. Rettssikkerheten skal gjelde for dem som er mistenkt i en slik sak som for alle andre.
                      Det mener Oktay Dahl ikke har skjedd med LSKs maltesiske spiss. Han er også forundret over at direktør i WADA (det internasjonale dopingbyrået), Rune Andersen, ikke skjønner kritikken ifølge et intervju med VG.
                      Ikke innsyn

                      Høyres Stortingsrepresentant tror en lov vil styrke antidopingarbeidet.
                      Da politiet henla saken mot Mifsud, har Antidoping Norge tatt over etterforskningen.
                      – Det er vanskelig å se hvordan de kan etterforske den på en ordentlig måte. De har begrensede ressurser og har ikke innsynsrett i politiets etterforskningsmateriale, mener Andre Oktay Dahl.
                      Andreas Høistad i Antidoping Norge sier til Romerikes Blad at en fortsatt må vente en stund før en vet om en vil gå videre med mistanken om at Michael Mifsud skal ha bestilt ulovlige dopingmidler fra Tyskland. Det betyr at malteseren kommer til trening med LSK neste uke uten at han vet hva som skjer i saken – og muligens stiller til Intertotocup 1. juli med mistanken hengende over seg.
                      LSK har heller ikke hørt noe om hva som skjer.
                      – Ingen har kontaktet oss for å spørre om noe som helst, sier leder Per Mathisen.
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        #51
                        Fra Aftenposten:


                        Olsen i TIL-møte

                        Trond Olsen kan være på vei til Tromsø. ( Foto: Digitalsport )


                        TROMSØ: Lillestrøms kantspiller, lyngsværingen Trond Olsen (22), var i går i samtaler med TIL-trener Ivar Morten Normark


                        Av: Håkon Grønbech
                        Publisert: 17.06.2006

                        En ferierende Olsen dro fra Bodø til Tromsø og tilbake igjen for å diskutere muligheter for en overgang med Normark.
                        – Det stemmer at Trond og Ivar Morten har hatt en prat i Tromsø i dag, ja, bekrefter sportssjef Steinar Nilsen til "Tromsø".
                        Hva samtalen handlet om er det ingen som har lyst til å kommentere.
                        – Det holder vi for oss selv i klubben, sier Nilsen.

                        Dog er det liten tvil om at TIL ønsker å sikre seg venstrekanten, som sliter med å få spilletid i Lillestrøm. I år har han spilt 70 eliteserieminutter i løpet av fire kamper.

                        Det misliker han såpass sterkt at han for litt siden valgte å gå ut i media og fortelle at han ønsket seg til en klubb der han fikk spille mer.
                        Olsen gir tydelig uttrykk for at han ikke ønsker å prate med "Tromsø" om gårsdagens møte.

                        – Vi tok en kaffe sammen, det kan jeg si. Men det er alt du får ut av meg, kommenterer lyngsværingen.
                        Sportssjef Nilsen legger ikke skjul på at Olsen er en interessant spiller for TIL.

                        – Vi har tidligere sagt at dette er en spiller vi synes er spennende, sier han.
                        – Men vi sonderer markedet for spillere hele tide, dysser han ned.
                        "Tromsø" vet at Lillestrøm allerede har avslått et bud fra Bodø/Glimt på kantspilleren. Også Fredrikstad og flere andre klubber skal være interesserte.
                        Ting tyder på at Lillestrøm ikke vil selge spilleren de hentet fra Bodø i januar i år.

                        – Vi vil beholde alle spillerne vi har. De venter et tett kampprogram de nærmeste ukene, sa daglig leder Frank Grønlund til "Tromsø" torsdag.
                        PS! I går lyktes det ikke "Tromsø" å få en kommentar fra Lillestrøm-ledelsen.

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #52


                          Olsen-salg kan gi LSK millioninntekt

                          ÅRÅSEN:
                          Trond Olsen har vært i samtaler med Tromsø om overgang. Hvis prisen er den rette, er LSK villig til å selge venstrekanten.
                          PÅ VEI BORT: Trond Olsen har ikke slått gjennom i LSK-drakta. Han kan bli Tromsø-spiller allerede fra 1. juli. FOTO: ROAR GRØNSTAD Trond Olsen FOTO: ROAR GRØNSTAD




                          Av: Per Kristian Torvik

                          – Vi har gitt Tromsø lov til å snakke med ham. Hvorvidt det er aktuelt for oss å la ham gå, må vi vurdere den dagen det eventuelt kommer et konkret tilbud. Men vi har sagt at det ikke er aktuelt å leie ham ut, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
                          Han vil ikke si hva klubben forlanger for spilleren som kom gratis fra Bodø/Glimt i fjor høst, men at overgangsbeløpet runder millionen er sannsynlig. Så seint som for noen dager siden fnøs Åråsen-klubben av Bodø/Glimts tilbud på 200.000 kroner.
                          – Du har tidligere uttalt at ingen får forlate Åråsen før 1. august, fordi LSK skal gjennom ni harde kamper i serie, cup og Intertoto. Hva har forandret den holdningen?
                          – Vi fikk en seriøs henvendelse fra Tromsø. Det er alltid en balanse mellom et sportslige og klubbens økonomi. Er tilbudet godt nok, vil vi naturligvis overveie det nøye. Vi skal snakke om dette når folk er tilbake fra ferie, sier Jan Åge Fjørtoft.
                          Tromsø er i en ganske desperat situasjon i bunn av eliteserien og trenger forsterkninger. Derfor kan klubben være villig til å strekke seg langt i pris for å sikre seg en venstre flankespiller laget trenger.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            #53
                            Fra Aftenposten:


                            Olsen ikke på billigsalg



                            Trond Olsen kan være på vei til Tromsø, men han blir ikke billig. ( Foto: Digitalsport )

                            TROMSØ: Trond Olsen (22) er til salgs. Men ikke for en billig penge.

                            Publisert: 19.06.2006

                            Det er kort oppsummert hva Lillestrøms manager, Jan Åge Fjørtoft, gir uttrykk for overfor "Tromsø".
                            – Jeg tror ikke vi får solgt Trond Olsen for ti millioner kroner. Men vi lar han ikke gå for knapper og glansbilder, sier vestlendingen.
                            Som "Tromsø" avslørte lørdag, spisser TIL jakten på lyngsværingen. Fredag møttes partene i Tromsø.

                            Nå venter Fjørtoft på et utspill fra TIL-ledelsen.
                            – Vi ga tillatelse til at han kunne ta en kopp kaffe med Ivar Morten Normark. Så får vi bare håpe at TIL betalte, humrer Fjørtoft.
                            – Hva som skjer videre, er opp til Tromsø å avgjøre. Jeg vil i alle fall ikke ringe til dem. Alt avhenger av hvor konkrete Tromsø blir, føyer han til.
                            Ettertraktet

                            Fjørtoft bekrefter at det er flere klubber som har meldt sin interesse i 22-åringen. Noe som automatisk kan bidra til en budkrig.
                            Uten at Fjørtoft vil være med på å snakke i slike baner eller summer.
                            – Hvis vi får et tilbud som matcher våre tanker i Lillestrøm, skal vi vurdere det. Det er flere som har henvendt seg. Og det stemmer at vi diskuterte en del rammer med Bodø/Glimt som var langt unna det vi verdsetter for våre spillere, sier Fjørtoft.
                            Han fremholder likevel at romerrikingene har en god dialog med klubber i Norge, og deres representanter.
                            Har troen

                            Fjørtoft understreker at Olsen er en spiller det ønskes å satse på, selv om han har fått lite spilletid så langt.
                            Bare det er en indikasjon på at det må flere millioner på bordet før man vurderer å selge.
                            – Han har bare vært hos oss i et halvt år og er en spiller vi har tro på og tillit til. Samtidig har Trond to og et halvt år igjen av kontrakten sin.
                            I stedet lover Fjørtoft lyngsværingen tillit.
                            – Alle spillere i Lillestrøm er til salgs. Men det betyr ikke at vi går rundt med et prekært behov for å selge. Vi går inn i en veldig tøff periode med mange kamper. At Trond Olsen vil få spille mange av dem, er hevet over enhver tvil, kommenterer manageren.

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #54
                              Fra FXT/Nettavisen:


                              TIL og Glimt mot Olsen-auksjon


                              (foto: epa/scanpix)


                              De gamle naborivalene Bodø/Glimt og Tromsø ønsker seg begge Trond Olsen, og Lillestrøm åpner for å selge bare budet er høyt nok.

                              Av Marius Vik


                              Trond Olsen har måttet nøye seg med 66 minutters spilletid i årets Tippeliga, noe nordlendingen langt fra er fornøyd med. Lite spilletid er også grunnen for at den lynkjappe flankespilleren nå ønsker seg bort.

                              Og arbeidsgiver Lillestrøm SK åpner for salg.
                              Ovenfor Romerike Blad innrømmer managere Jan Åge Fjørtoft at han har gitt Olsen tillatelse til å prate med andre klubber.

                              – Det er flere som har henvendt seg. Og det stemmer at vi diskuterte en del rammer med Bodø/Glimt som var langt unna det vi verdsetter for våre spillere, sa Fjørtoft til Bladet Tromsø forrige uke.

                              Både Glimt og TIL er klare for å legge inn et bud på den tidligere U21-landslagsspilleren. Glimt-direktør Ernst Pedersen reiser i følge avisa Nordland selv til Oslo tirsdag, og håper på et møte med Fjørtoft.

                              – Jeg tror ikke vi får solgt Trond Olsen for ti millioner kroner. Men vi lar han ikke gå for knapper og glansbilder, sier Fjørtoft.

                              Salgssummen vil ventelig komme på over en million kroner. Olsen kom til Lillestrøm fra Bodø/Glimt på en Bosman-overgang etter forrige sesong.

                              20.06.06

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #55
                                Fra FXT/Nettavisen:


                                Halljubel for LSK


                                (Foto: Scanpix)


                                Gunnar Halle og LSK har all mulig grunn til å juble. Nå er en ny stor storhall for LSK-spillerne endelig vedtatt.

                                Av Marius Vik

                                ÅRÅSEN (TV 2 NETTAVISEN):

                                - Dette vil helt klart gjøre oss til et bedre lag, sier en tydelig fornøyd Espen Søgård.

                                Ny, innendørs fotballbane
                                I forrige uke vedtok Skedsmo kommune at det skulle bygges en ny storhall – kun ment for Lillestrøm SK. Etter planen skal den nye «Skedsmo Storhall» stå ferdig neste år, med en størrelse på 105 x 68 meter og en tribunekapasitet på om lag 3.000 tilskuere skiver Romerike Blad.

                                Den kommer ikke for tidlig. Det er kun de siste to årene at Liellstrøm-spillerne har kunnet trene på eget kunstgress. Fortsatt må de reise rundt på Østlands-området for å få trent under tak på vinterstid.

                                Med de enorme snømengdene på Østlandet var det spesielt ille sist vinter.

                                Endelig
                                - Denne skulle vi gjerne hatt før, sier assistenttrener Gunnar Halle, likevel meget fornøyd når den endelig er på plass.

                                - Den vil gjøre noe for hele fotballgruppa, og innebærer et stort skritt i riktig retning for Lillestrøm Sportsklubb.

                                Og får full støtte av Espen Søgård.

                                - Nå har vi flydd rundt på hele Østlands-området i flere år, eller vi har kommet rett på kunstgressbanen her uten å ha egnede garderobeforhold.

                                - Nå vil det bli anledning til å sitte ned og prate litt sammen før treninga starter, og spesielt de som ikke har så godt sosialt nettverk vil oppleve dette som en kjempefordel, mener LSKs midtbanemotor.

                                Og er ikke redd for å ta store ord i sin munn.

                                - Jeg tror det er slike små detaljer som er med på å gjøre oss til et bedre lag. Så jevnt det er i Tippeligaen i dag så er det kanskje dette som kan være det lille ekstra vi trenger, mener den forhenværende landslagsspilleren.

                                19.06.06



                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #56
                                  LSK trur Newcastle kan slås



                                  Romerikingene på vei mot storlag i europeisk miniturnering.

                                  ÅRÅSEN (TV 2 NETTAVISEN): Inter Toto-cupen er i år langt mer interessant for norske – og utenlandske – lag en det den har vært tidligere:

                                  Mens det før var tre lag som gikk videre fra Inter Toto-cupen og inn i den ordinære UEFA-cupen, er antall lag denne sesongen økt til elleve. Lillestrøm fikk den norske plassen i år (tilbudt det laget som kom øverst på tabellen UTEN å kvalifisere seg for den ordinære europacupen), og skal inn i intertotoens andre runde i begynnelsen av juli.

                                  Der vil de etter all sannsynlighet få islandsk motstand, da Keflavik lørdag slo Dungannon Swifts fra Nord-Irand 4-1.

                                  Islandsk, så engelsk
                                  - Vi vet lite om dette islandske laget, innrømmer Gunnar Halle ovenfor TV 2 Nettavisen, - men vi regner med å få noen nærmere tilbakemeldinger fra de to kampene.

                                  Uten at det neppe er de kampene hvor LSK vil bruke mest tid eller penger på spionasje. Romerikingene skal være et langt bedre lag, og i neste runde venter engelsk motstand:

                                  Newcastle United!

                                  - De er i utgangspunktet et «mye bedre lag» enn oss, men skal vi noen gang slå dem, må det være nå, mener Lillestrøms nestkommanderende.

                                  Newcastle-spillerne kommer tilbake til den beryktede «pre-season treninga» torsdag 29. juni, og vil vanligvis være svært tunge i bein og kropp så tidlig i sesongoppkjøringa.

                                  Kampene går helga 15./16. juli (i Newcastle), med retur på Åråsen lørdag 22. juni. Også i Newcastle regner man med at motstanderen midt i juli blir norsk.

                                  United sikker på Lillestrøm
                                  - Vi føler oss 99 prosent sikre på at det er Lillestrøm vi skal møte, sier Newcastles mediesjef, Gary Oliver.

                                  Og han tror heller ikke det blir noen enkel oppgave for det noe mer berømte laget fra den andre siden av Nordsjøen.

                                  - Det blir en tøff kamp, Lillestrøm har vært veldig gode i årets serie, sier Oliver til TV 2 Nettavisen.

                                  Vinner av (denne) tredjerundekampene går inn i UEFA-cupens andre kvalifiseringsrunde. Deretter følger den ordinære førsterunden, før det går over til gruppespill i den påfølgende runden.
                                  20.06.06 12:03




                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

                                    #57
                                    Sakset fra Bladet Tromsø:

                                    Hastverk med Olsen

                                    Av Per-Christian Johansen

                                    Dersom Trond Olsen skal bli TIL-spiller, krever Lillestrøm et raskt og skikkelig bud.

                                    I går avslo "Kanarifuglene" et første forsøk fra TIL.
                                    - Budet ble avslått, og ballen ligger hos TIL nå, sier Lillestrøms Jan Åge Fjørtoft til Bladet Tromsø.


                                    Avslo første TIL-bud


                                    Lillestrøm og Tromsø har ikke klart å bli enige om en overgang for Trond Olsen. ( Foto: Digitalsport )


                                    TROMSØ: Lillestrøm kunne ikke akseptere TILs første bud på Trond Olsen.

                                    Av: Benjamin Åsali
                                    Publisert: 21.06.2006

                                    – Tromsø har i dag lagt inn et bud, som vi har avslått. Ballen ligger hos dem. Da den kom var det for lite luft i den, humrer Fjørtoft.
                                    – Vi vil ha dette raskt avklart. Hvis ikke dette er avklart i løpet av et par dager, så er det over og ut. Det er det beste, både for gutten selv og klubben, slik at vi kan komme til ro, sier Fjørtoft.

                                    – TIL må skynde seg her?
                                    – Ja, men det vet TIL også. Jeg har en god dialog med Steinar Nilsen, og vi er enige om at det må komme til noe snarest, svarer Fjørtoft.
                                    Han ønsker ikke å uttale seg om størrelsesordenen på TILs bud, og hevder hans klubb ikke har kommet med noe krav på hvor mye de vil ha for Olsen.

                                    – Synes vanskelig
                                    Sportslig leder i TIL, Steinar Nilsen, kunne dog meddele overfor «Tromsø» at partene gjennom den siste tids kontakt har kommet fram til at det foreløpig er stor avstand i forhold til hva TIL vil gi og hva LSK vil ha.
                                    – Det synes vanskelig akkurat nå, bekrefter Nilsen.

                                    Heller ikke han vil kommentere hvor mye TIL har tilbudt LSK for Trond Olsen.
                                    – Vi har hatt en dialog, men foreløpig er vi et stykke unna, sier han.
                                    – LSK sier dere må skynde dere?
                                    – Det er vi er helt enige om. Og slik det ser ut nå, blir det vanskelig.
                                    – Forbereder man et nytt bud, eller gir man opp en overgang for Olsen?
                                    – Det har jeg ingen kommentar til.

                                    – Har TIL muligheten til å legge flere penger på bordet enn det man gjorde i
                                    dag?
                                    – Jeg ønsker ikke å kommentere den økonomiske situasjonen i dette, svarer
                                    Nilsen.

                                    iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      #58
                                      Samarbeider med Olympiatoppen

                                      Jan Åge Fjørtoft mener Lillestrøm allerede ser fruktene av samarbeidet med Olympiatoppen.
                                      (foto: scanpix)


                                      Rosenborg og Lillestrøm har inngått et samarbeid med Olympiatoppen.

                                      Av Mads Kvernen Kleppe

                                      TOPPSAKER NETTAVISEN
                                      \
                                      Samarbeidet er et resultat av Olympiatoppens lagspillsatsing.
                                      - Lillestrøm tok kontakt med oss og ønsket et tettere samarbeid, og vi skal jobbe tettere med både dem og Rosenborg. Det har samarbeid med vår lagspillsatsing, og vi ønsker også å hente impulser fra disse to klubbene tilbake til Olympiatoppen, forklarte toppidrettssjef Jarle Aambø på dagens pressekonferanse.
                                      Til stede på det pressetreffet var også Lillestrøms Jan Åge Fjørtoft. Han kunne fortelle at klubben allerede har samarbeidet med Olympiatoppen i et halvt års tid.
                                      - Olympiatoppen er i verdenstoppen når det gjelder å kvalitetssikre trening, og vi er glade for å formalisere samarbeidet. Vi har blant annet hentet inn kunnskap på mental og fysisk trening. Dette er noe hele LSK står bak, og som forhåpentligvis vil utvikle oss i alle ledd. Vi ser allerede resultater fra samarbeidet det siste halve året, blant annet intensitetregulering på trening, sa Fjørtoft.
                                      P.S. Cato Zahl Pedersen er for øvrig hentet inn som fagkonsulent innen området Paralympics og funksjonshemmede idrettsutøvere.
                                      21.06.06 11:49
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • ChriZza
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 4265

                                        #59


                                        Ikke avhørt av Antidoping Norge

                                        ÅRÅSEN:
                                        Torsdag holder Antidoping Norge pressekonferanse om mistanken om at LSK-spilleren Michael Mifsud har innført dopingmidler fra Tyskland. Hovedpersonen har ikke hørt noe fra organisasjonen.



                                        Av: Per Kristian Torvik

                                        – Ingen har henvendt seg til meg. Jeg vet ikke noe annet om saken enn det Jan Åge Fjørtoft fortalte meg 24. mai. Det eneste jeg kan si, er at jeg ikke har gjort noe av dette, og at alle som vil er velkommen til å undersøke det de vil hos meg, sier Michael Mifsud.
                                        Romerike politidistrikt henla saken på rekordtid og betegnet den som en fillesak. Det beslaglagte volumet skal ha vært tre enheter, som etter det LSKs advokat Gunhild Lærum kjenner til, ikke er analysert.
                                        – Etter vår mening har Antidoping Norge ikke tatt hensyn til de vanlige regler for rettsvern, som gjelder i andre saker, sier hun.
                                        Hun avviser også at Antidoping Norge ikke skal ha hatt tilgang til alle de dokumenter som Oslo politikammer hadde da de etterforsket saken.
                                        Michael Mifsud sier han fikk ødelagt ferien hjemme på Malta, der medieoppmerksomheten var stor.
                                        – Dette har vært veldig stressende og ødeleggende for meg, sier han.
                                        Både LSK og Michael Mifsud er sjokkert over at norske medier samme dag saken ble kjent blåste navnet hans.
                                        – Vi har sammen med Michael bestemt oss for å klage inn VG Nett og TV2 Nettavisen til pressens faglige utvalg, sier LSK-leder Per Mathisen.

                                        Kommentar

                                        • Chessheim-kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1022

                                          #60
                                          innslag om dopingsaken med Mifsud på tv2 nyhetene. Fjøra og advokaten i Lsk reagerer på mediehåndteringen av saken.

                                          Ingen ny nyhet kanskje, men alikevel
                                          mvh Lsk's nye fysioterapeut

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎