Karakterboka, Tromsø IL - Ryggradsløse kujoner

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gj
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3359

    #21
    hva fankern skal vi gjøre persa? klappe høflig og lojalt, og til nød trekke fram at alt var mye bedre i gamle dager?
    nei, takke meg til konstruktive og realistiske diskusjoner som ikke bare kan bidra til å heve kunnskapsnivået, men også forslag til hva som kan bli bedre!

    Kommentar

    • persa
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Jun 2006
      • 18

      #22
      Ja visst var det en elendig kamp.
      Men vi kan alle ha noen dårlige dager på jobben.

      Vi får bruke ferien godt og komme tilbake som et vinnerlag om noen uker.

      Heia LSK
      Elverum kanaris

      Kommentar

      • Percy Nilegård
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 5146

        #23
        Alle kan ha dårlige dager, til og med jeg. Men hadde jeg møtt opp på jobb, for så og ikke gidde å prøve, da hadde nok jeg blitt rimelig fort arbeidsledig...
        "Alltid blodsprengt"!
        Fong/Macho

        Even Nordlien

        Kommentar

        • Flisby`n
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 312

          #24
          Er ikke enig i alt trigz, men i "de store linjene" synes jeg du treffer godt. Var selv veldig usikker på formen til Kasey, men vil si han kom fra det med æren i behold (den eneste.....). Er ikke sikker på om vi bevisst går ut og spiller defansivt, men er helt enig i at vi fremstår slik i store deler av kampen, og selv fikk jeg også noen Arne E tanker i hodet.

          Også enig i at ES har spillt to svake kamper, og at det kan være greit å ta en pause på benken for så å komme "sulten" tilbake. -Men han er da ikke alene skyldig i målet??? Han står en mot en og ballen kommer først fra venstre, så høyre- dette er stort sett femti/femti sjanse på hvem som kommer først på ballen. Jeg mener han er delaktig i målet, men hvor er Kippe bl.a.??

          (har i tillegg lyst til å skryte av at det går fint ann å komme med masse negativ kritikk, kall det gjerne eder og galle , så lenge man holder seg til å kritisere prestasjonene og ikke personene- dette synes jeg trigz klarer fint!)
          En kjeeempescoring av tommy!!

          Kommentar

          • audun84
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Feb 2004
            • 7

            #25
            Dette er den mest elendige børsen jeg noen gang har lest faktisk verre enn skvipet som Akersgata noen ganger presterer å komme med...
            Anderson ble fintet ut 60 meter fra mål, er dette virkelig en så stor skandale? Se etter selv hva du skriver om han og Rambekk så skjønner du forhåpentligvis selv hvorfor du i beste fall burde ventet litt med innlegget ditt. Men da jeg har lite forhåpninger til at du skal klare dette skal jeg stille deg et enkelt spørsmål: Hvordan i helvete skulle Andersson ha rukket hjem i den situasjonen? Carl Lewis i sine glansdager hadde ikke klart det... Målet kommer etter feil av Andersson, Rambekk, Shane og Søgård, at du velger å hudflette Andersson for dette er nok til at jeg ikke gidder å ta deg seriøst..
            Kippe: Har du spilt fotball vet du at man markerer hver sin mann, en midtbanespiller på løp skal følges av en midtbanespiller, dvs Søgård. Kippe står korrekt plassert ved målet.. Koren kan pakke sammen å dra faktisk...
            At du teller 0 positive og 4 negative på Winsnes viser klart at du har en agenda mot enkelte spillere og at du ikke ønsker å komme med en saklig poengbørs, så hva er egentlig vitsen med at du legger det ut?

            Så til alle som nå skriker om at vi er en gullkandidat: Nå har jeg lært meg forlengst, som sikkert veldig mange andre her, at det er veldig teit å ha forhåpninger til at Lillestrøm skal vinne noe som helst... MEN hvis ikke vi er en gullkandidat, hvem er det? Vi har mer poeng etter 11 runder enn gjennomsnittet var for Vålerenga i fjor da de faktisk vant. Vi var det soleklart beste norske laget i Royal League og vi har enn stall som absolutt er god nok.
            Rivalene er Brann, de rakner.. Den andre er Rosenborg, de tapte 3-0 hjemme mot Ham-Kam i forrige kamp, men for all del fortsett å skrik ut om at det ikke er mulig at et lag som taper mot et bånnlag kan vinne serien...
            Faktisk tror jeg litt av Rosenborgs suverenitet lå i dette, når de spilte en møkkakamp før 2004 (eksempel 1-6 mot Stabæk eller 0-3 mot LSK) var det ikke noe krisestemmning, de visste at de var gode nok uansett. Her tror jeg spillere, trenere og publikum i Lillestrøm har MYE å lære!
            Ocean et bomkjøp? Han er på andreplass på toppscorerlista... Han har imidlertid sine beste dager når det blir pøst på med innlegg og situasjoner i boksen, det ble det ikke i dag og det er faen meg ikke OO sin skyld..
            Ja men 5 mål på 11 kamper scorer jo også Sundgot innimellom? Ja, det gjør han men det gjør ikke OO til noe bomkjøp, det gjør Sundgot til tidenes toppscorer i Lillestrøm og en meget verdifull spiller...
            Winsnes gjorde ifølge noen her en kjempetabbe. Nei, det gjorde han ikke. Muller går ut når det er en duell mellom to spillere (Tenk Werni og Baron, Lyn, 2004, faenihelvete), det er Heinz som gjør en feil her, hadde det blitt mål hadde det vært hans tabbe. Når det er sagt kunne han håndtert situasjonen bedre..

            Men for alldel kampen idag var ræva, så var kampen mot Sandefjord...
            www.geocities.com/audun84

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              Jeg er stort sett enig i karakterboka di, Trigz, men det du skriver omkring kampen er jeg ikke enig i.

              Greit, vi dominerte ikke kampen, men vi var da ikke noe dårligere enn Tromsø heller. Vi hadde flest sjanser, og Rösler har helt rett når han sier at det er personlige feil, akkurat som i tidligere kamper som har ødelagt for oss. Hvis folk har så jævla kort hukommelse, så kan jeg minne dere på 2-2 mot Stabæk, Søgård gjør 2 personlige feil som fører til 1. Frispark, 2. Straffe. Mot Sandefjord: 1-0, Stoffe feilberegner totalt. 2-0, Kippe gjør et hårreisende dårlig forsøk på å vinne duellen som bakerste mann.

              Å si at ikke LSK er en gullkandidat når vi ligger 4 poeng bak 1 plassen og 6 poeng foran tredjeplassen mener jeg er en lite gjennomtenkt kommentar. På grunn av to kamper? Når vi spiller elendig fotball og i teorien ikke kan nå førsteplassen, ja da skal jeg si meg enig.

              At Rösler i tillegg skal pepres for byttene han gjør, og at han drar til Tromsø for å ta 1 poeng er jeg OGSÅ uenig i. Alle i LSK kjenner Rösler, og det er svært få trenere i Tippeligaen som har et større VINNERINNSTINKT enn han. Å tro at han kun er ute etter et poeng er som å tro på julenissen. Han sa "Vi drar til Tromsø for å ta med oss poeng", norsk grammatikk leksjon: Et poeng - fler poeng. Poeng er det samme enten du sier det i entall eller flertall.

              At du ler av taktikken å legge opp Kippe på topp får være din mening, men når det pumpes så jævlig mye langt fra bakre firer synes ikke jeg det er så dumt å flytte de luftsterke opp for å vinne duellene.

              Man snakker om at LSK er feige og tannløse i spillet, jeg synes da det er minst like mye spillernes skyld at de ikke presterer bedre. De blir betalt for nettopp å spille god fotball, og om spillerne ikke er interessert i å yte 100% så spiller de ingen rolle hva som gauler ut av kjeften på Rösler på siden.

              Folk har tydelig en formening om hvordan LSK burde spille, og mye av kritikken nå retter jeg ikke mot enkeltpersoner, men hvis alle på dette forumet er bedrevitere og bedre kvalifisert til jobben som hovedtrener for LSK så synes jeg de får legge inn en søknad neste gang jobben er ledig. Opplagt mange som har lykkes med sine taktikker på Football Manager, men det er ikke bare så enkelt at man kan dytte innpå ditten eller datten så spiller vi sambafotball. At Mifsud ble plassert på venstrekant i dag, er faktisk et ønske jeg har sett blitt skrevet på dette forumet flere ganger allerede.

              Etterpåklokskap, det er vi flinke til...
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • persa
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Jun 2006
                • 18

                #27
                Til audun 84

                Et meget bra innlegg, sakelig og gjennomtenkt....i motsetning til noen andre.
                Elverum kanaris

                Kommentar

                • Chessheim-kanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1022

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av persa
                  Et meget bra innlegg, sakelig og gjennomtenkt....i motsetning til noen andre.
                  sleng på Fugl1120 også. To gode innlegg cred!
                  mvh Lsk's nye fysioterapeut

                  Kommentar

                  • persa
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Jun 2006
                    • 18

                    #29
                    Jepp, 2 MEGET gode innlegg (fugl1120 og audun84)
                    Elverum kanaris

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7028

                      #30
                      audun84:

                      Vel kjekken, hvis du har sett tv-bildene (som naturligvis er det jeg støtter meg på) vil du legge merke til at Andersson ikke gjør mine til å snu opp og sprinte hjem i det han kommer altfor seint inn i en duell han ikke har noe å gjøre i i utgangspunktet. I det innlegget forut for målet akkurat har gått kan du faktisk skimte svensken komme luntende helt nederst i høyre billedkant. Kunne han ikke ha rukket tilbake for å gjøre en jobb i forsvaret av scoringa? Jeg mener absolutt, definitivt ja. Og du blamerer Rambekk? Rambekk? Det er pussig.

                      Fortell meg hva Andersson gjorde positivt i kveld, audun84. Kanskje en åpenbart fotballkyndig fyr som deg kan fortelle meg hvorfor det reflekterer positivt på Andersson at Tromsø fosset ned hans flanke gang på gang på gang på gang (spesielt etter pause, selvsagt, da de hadde fått trua). Mens han var et helt annet sted (åpenbart, ettersom han ikke sto i veien for motspillerne som kom på hans side. Så ham ikke i bildet i de aktuelle situasjonene, faktisk).

                      Winsnes. Negativ involvering, når jeg ser kampen på TV, er for eksempel: Enkel pasning som feilkontrolleres i en helt upresset situasjon der JPW har et hav av tid og rom å slå inn foran mål (1 gang). Innlegg fra dypt i banen, igjen helt upresset, som faller ned bak samtlige med- og motspillere som har stablet seg inne i boksen (3 ganger). Gjorde han noe positivt? Nei, jeg kunne faktisk ikke se at han hadde noen positive involveringer. Mulig jeg så feil, hva vet vel jeg. Kan du fortelle meg hva han gjorde av positive involveringer?

                      Jeg bøyer meg i støvet for din fotballkompetanse. Jeg visste ikke at LSK opererte med mannsmarkering ved innlegg fra kant, etter kontring. Du har lært meg noe nytt i kveld. Og: artig at du allerede vet at Brann rakner til høsten. Er du clairvoyant også? Personlig ser jeg ingen tegn til at Brann skal rakne overhodet. De er tvert imot høyst fortjent på tabelltoppen. Og hvis du hadde sett Rosenborg-Brann i kveld tror jeg også at du vil se at Rosenborg kommer til å høvle over de aller fleste hvis de først får flyten. Jeg trygler og ber om at de ikke får den. RBK er 10(?) poeng bak Brann og seks bak LSK. Og det er 15 serierunder igjen.

                      Må imidlertid pirke litt. Da Rosenborg tapte 1-6 hjemme mot Stabæk i sin tid, hadde de allerede vunnet serien. Det skal ikke en rakettforsker til for å ta rede på hvorfor panikknappen ikke ble aktivert.

                      LSK er på andreplass, fire poeng bak Brann, men tendensen jeg har sett de siste ukene er soleklar.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Gullstrupa
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2005
                        • 190

                        #31
                        Mye frustrasjon som skal ut her merker jeg. Ja vi har vært ræva di siste kampene. Alltid kjipt å tape men han må se det positive her. avstanden økte bare med 1 påeng i dag og ingen har tatt mer innpå bakfra. etter ferien er vi tilbake med festspill og jubel på Åråsen stadioen.

                        Hold hode kaldt gutta
                        Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

                        Kommentar

                        • Flisby`n
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 312

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Folk har tydelig en formening om hvordan LSK burde spille, og mye av kritikken nå retter jeg ikke mot enkeltpersoner, men hvis alle på dette forumet er bedrevitere og bedre kvalifisert til jobben som hovedtrener for LSK så synes jeg de får legge inn en søknad neste gang jobben er ledig. Opplagt mange som har lykkes med sine taktikker på Football Manager, men det er ikke bare så enkelt at man kan dytte innpå ditten eller datten så spiller vi sambafotball. At Mifsud ble plassert på venstrekant i dag, er faktisk et ønske jeg har sett blitt skrevet på dette forumet flere ganger allerede.

                          Etterpåklokskap, det er vi flinke til...
                          Synes innlegget ditt er saklig og bra, og enig med mye av det. -Men hvorfor er det så vanvittig feil at enkelte ønsker å diskutere formasjoner, taktikk, trenere og spillere på et forum i etterkant av en kamp. Bedrevitere og etterpåklokskap er fotballens energi og livskraft, på mange måter er forumet "Martin`s-praten" satt i sytem.

                          Hver gang en eller annen legger inn et negativt innlegg om sportsklubben popper det opp innlegg om at vi nå må støtte laget, og ikke komme med negative ting. Jeg lever med en overbevisning om at det er fullt mulig å gjøre begge deler. Og hva er farlig med at, det du kaller bedrevitere, legger ut sine kritiske kommentarer etter et flaut tap mot en nedrykkskandidat?? Dette kalles engasjement og er en vesentlig del av det å være supporter!
                          En kjeeempescoring av tommy!!

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #33
                            Engasjement er viktig, og byggestenen for at Kanari-Fansen skal bestå. Jeg er helt enig i deg at det er en del av sjarmen å diskutere hva som kunne vært gjort annerledes etter kampen. Men å stå fram med den bråsikre "Det skulle vært gjort sånn, da hadde alt gått bra, Uwe Rösler er bare teit og har ikke noe i denne jobben å gjøre" innstillingen hvor man tilnærmet fremstiller vår trener som en komplett idiot, mens en selv er så utrolig mye smartere.... Det går ann å være saklig konstruktiv, og det er det jeg savner.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • audun84
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Feb 2004
                              • 7

                              #34
                              Hei "trigz", ser at innlegget mitt kan virke blærete og nedsettende og det beklager jeg.. Likevel er vi nok totalt uenige om endel ting: Rambekk har for stor avstand til Tromsø-spilleren som slår innlegget og er heller ikke agresiv nok, det er det han gjør feil, men som jeg sier er målet et resultat av fire feil. At du klarer å hisse deg så opp over at Andersson blir fintet ut på Tromsøs banehalvdel er for meg totalt uforstålig. Hvor ville du plassert Andersson etter finta? I Rambekks posisjon, det vet du at hadde vært en umulighet for svensken å rekke tilbake til.. Det er nok også en uenighet i resten av hans opptreden, men det får så være. Jeg synes Andersson gjør en god kamp defensivt, Tromsø kommer til få innlegg og skaper egentlig veldig lite kampen igjennom på høyresiden.
                              Winsnes. Tenk etter selv; er du ikke veldig krass i hva du setter som en negativ involvering i forhold til de andre spillerne? Som positive eksempel hadde han faktisk et par fine dragninger, et klikk-klakk-spill som ble brutt etter en dårlig passning av Riise og to av innleggene du legger som negativt traff vel bakerste Lillestrøm-spiller (godt mulig jeg husker feil her), ene ble vel Kippe avblåst på?
                              Kippe står ytterst (etter min mening riktig plassert i forhold til klarering av et eventuelt dårlig innlegg) Tromsø-spilleren kommer løpende inn i Søgård sitt rom, Søgård følger ikke. Min fotballkompetanse er ikke større enn å ha vært enn middelmådig fotballspiller, men hvordan mener du at Kippe skal plassere seg i situasjonen?
                              At jeg sier at Brann rakner er av samme grunn som at jeg alltid sier at det går til helvete med Lillestrøm. Det betyr nødvendigvis ikke at Brann ikke vinner serien, sånn som det ser ut betyr det mest sannsynlig at jeg har feil. Men er det noen som våger å satse penger på at Brann vinner serien? Rosenborg spilte vistnok (så ikke kampen) godt i dag men hvor lang tid har de tenkt å bruke på å finne formen. Husk at de var jævlig gode i første serierunde mot oss, da var alle enige om at Rosenborg ville vinne serien enkelt..
                              Jeg mener ikke å avskrive verken Rosenborg eller Brann, men det blir for dumt å avskrive Lillestrøm etter to dårlige kamper.. Vi har da alle sett hvor bra årets LSK-utgave kan være, etter min mening ikke dårligere enn Rosenborg idag eller Brann på sitt beste..

                              Til slutt; det kan godt tenkes at Rosenborg hadde vunnet serien da men du skjønner at dette var et eksempel av mange? Rosenborg hadde mange elendige kamper i sine gullår men likevel var det aldri noen krisestemning (i hvert fall ikke som jeg fikk med meg)
                              www.geocities.com/audun84

                              Kommentar

                              • junior
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2006
                                • 492

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Kef1r
                                SÅ JÆVELIG RÆVA ! nå er gullet borte tror jeg ! slår ikke bunn lag da kan vi drite i og ha gullhåp ! dritt lag ! (må få ut noe)
                                ta deg en bolle og hold kjeft med sånne innlegg, hadde jeg kalt laget mitt for ett drittlag hadde jeg faen meg vært flau dagen derpå.
                                ------- Forza Fugla! -------

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  #36
                                  Bak en del av de frustrerte vendingene og uttrykkene dine trigz, så skriver du som vanlig mye riktig. Og frustrasjonen er det ikke akkurat vanskelig å forstå og repektere, for dette var direkte flaut. Den eneste som vel stod på og kjempet gjennom hele kampen var vel han som hadde mest å kjempe for: Kasey.
                                  At Uwe indirekte legger skylda for tapet på Stoffe er vel å dra det litt langt, for det var en gjennomgående mangel på innsats av så godt som hele laget. Men at Stoffe så til de grader ikke gjorde jobben ved målet er hevet over enhver tvil. For annen gang på fire år har vi vel fått demonstrert hvor lite en spiller som er solgt til en annen klubb har å bidra med. Kanskje på tide å slutte med det tullet der?

                                  Stå på videre, trigz. Jeg kommer ihvertfall til å lese dine vurderingen også for fremtiden, selv om jeg ikke alltid kommer til å svelge deler av ordlyden.
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7028

                                    #37
                                    "audun84":

                                    Ingen vits i å beklage det første innlegget ditt, jeg har tykkere hud enn som så. Til innholdet i ditt andre innlegg:

                                    Det jeg "hisser meg opp" over er at Andersson, etter at han har blitt utspilt, ikke gjør mine til å rette opp sin egen feil og forfølge ballføreren. Du ser at TV-bildene at han inntar en oppgitt mine, snur seg slapt i retning LSKs mål og jogger tilbake mot egen 16-meter. Det er dèt jeg har å utsette på ham. For ikke å nevne det faktumet at det er hans egen halvhjertede opptreden i den situasjonen som gjør at han blir utspilt. Og nei, jeg "vet" ikke at det ville vært en umulighet for Andersson å rette opp sin egen feil. Tromsø brukte forholdsvis lang tid på å få ballen på innlegg. Ballen blir først ført inn i banen, det blir vendt opp, og deretter spilt nedover flanken til en mann som kommer på løp. Se tv-bildene selv, om du ønsker.

                                    Det som provoserer meg så enormt ved situasjonen er Anderssons holdning. Han hadde løpt med henda i lomma dersom han kunne det. Han kostet oss også et baklengsmål mot Sandefjord med en liknende amatørinngripen. Jeg er glad for å bli kvitt ham slik han har opptrådt etter at han ble solgt til tyskerne.

                                    Winsnes orker jeg ikke si mer om. Han er og blir for dårlig uansett hvordan du vrir og vrenger på det. Og de innleggene det er snakk om landet bak samtlige medspillere, 20 meter fra mål. Og hvorfor kommer han innpå når vi jager en utlikning?!

                                    Rosenborg tapte i sine gullsesonger 3-4 seriekamper i året og lå kvalitetsmessig et hav foran hele resten av Tippeligaen. At du i det hele tatt sammenlikner situasjonen RBK på nittitallet hadde å forholde seg til med LSKs situasjon i årets Tippeliga begriper jeg ikke. Det finnes ikke sammenlikningsgrunnlag.

                                    Du snakker om Brann? Hvor mye penger ville du ha satt på at LSK er årets seriemestere på bakgrunn av kampen i Tromsø? Rakner Brann er jeg nesten helt sikker på at RBK kommer bakfra og tar serien. De var gode i går. Brann var også gode.

                                    Du ser ut til å definere LSK som en gullkandidat kun på bakgrunn av poengsituasjonen. Rent prinsipielt har du naturligvis rett i det, men hvis du ser bak resultatene vi har hatt denne våren og titter på
                                    (a) den mengden med heldige avgjørelser som har gått i vår favør i tidligere kamper i år (og hvor mange poeng som har bikket i vår favør som følge av dem) og
                                    (b) spillet vi faktisk har prestert
                                    kan jeg vanskelig forstå at du er like hellig overbevist. Hadde det vært Vålerenga som hadde fått alle de straffesituasjonene i sin favør i de første fem-seks seriekampene hadde alle skriki opp om konspirasjonsteorier og kjøp av dommere.

                                    Do the math:
                                    (a) Rambekks hands i Bergen
                                    (b) Stefanuttos hands på Ullevål
                                    (c) Rambekks redrivning av Hoøy i Fredrikstad
                                    (d) LSKs første straffe på Hamar
                                    LSK har fått 5-8 poeng gratis av dommerne. Sjekk tabellen. Hvor hadde vi vært dersom vi hadde hatt fem poeng mindre? Åtte poeng mindre?

                                    Som en annen, klok debattant har sagt det, jeg håpet LSK ville finne frem storspillet og ta poeng på en slik måte at motstanderne våre ville lagt de ovennevnte situasjonene døde og sett at vi kort og godt er best i landet, men slik har det jo ikke gått. Hittil er det bare Brann som har spilt som et gullag i Tippeligaen.

                                    Så jeg mener at noen kraftige grep må tas i sommer. Det er ingen tvil om at spillerstallen er god nok; det skorter på utførelsen.

                                    Og når godt betalte, voksne, profesjonelle fotballspillere ikke blør for drakta fortjener de et spark i ræva. Fortell meg ikke at vi skal være barnehagetanter som tilgir dem alt. Drakta er hellig, spillerne er ikke. Taper LSK ærlig og redelig og som menn etter å ha gjort sitt beste er det helt i orden. Taper LSK som feige bikkjer gjør de skam på drakta, klubben, deg og meg. Innstillingen og, tilsynelatende, tenningsnivået som de aller fleste, med et par hederlige unntak, hadde i går var flau å måtte se på. Hvis du er uenig med meg i dette vil jeg gjerne høre motargumentene.
                                    Last edited by trigz; 06.06.2006, 23:24.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • chrissp
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 2403

                                      #38
                                      110% enig med deg trigz.
                                      Bølerkanaris

                                      Kommentar

                                      • audun84
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Feb 2004
                                        • 7

                                        #39
                                        God morgen..
                                        Når det gjelder Andersson: Du sier at det er en halvhjertet opptreden i duellen, jeg mener at han "rusher" inn i duellen som en annen overtent spiller. Dårlig er det uansett, men det er en feil på lik linje med Søgård eller Shane sine. Forskjellen er at de to sistnevnte gjør feilen på egen fem meter, Andersson 60 meter fra målet. Og nei jeg fatter ikke hvordan Andersson skal kunne rekke tilbake i duellen, han blir finta på ræva og er feilvendt i det Tromsø begynner med en rask og bra overgang, selv om innlegget forsinkes litt. Uansett skal vi ha kontroll i forsvaret der uten Andersson: Rambekk skal være tettere oppi, i feltet er vi FIRE mot to (hvis jeg husker riktig), vi taper faen meg begge duellene. Du mener Winsnes er dårlig, det mener ikke jeg uansett hvordan jeg vrir og vrenger på det. Jeg ser på han som en solid spiller, uten voldsomme enkeltkvaliteter, dog at han blir byttet inn når vi jager utligninger er noe jeg kan si meg enig i at kan virke rart.
                                        Hovedpoenget mitt er uansett at børsen du satte opp var preget av at enkelte er syndebukker og Lillestrøms kreftbyller uansett hva de gjør mens andre spillere som var like fraværende i går får godkjent. Eksempel: Shane 4 og Andersson 1 eller Søgård 1 og Kasey 5...

                                        Jeg sammenligner ikke Rosenborgs suverenitet med den posisjonen Lillestrøm er i dag. Jeg sammenligner de to lagenes oppførsel etter poengtap, og ja da begge er topplagg er det et sammenlikningsgrunnlag. Var det i 97(?) Rosenborg startet sesongen med fire kamper uten seier, pressen prøvde å skape en krisestemmning. Nils Arne Eggen og spillerne bare smilte...

                                        Ja, jeg er hellig overbevist om at Brann ikke holder ut i høstsesongen, og jeg tror dessverre også at RBK kommer bakfra og vinner i år igjen. MEN å si at Lillestrøm ikke er en gullkandidat er bare tull:
                                        Et lag som ligger på 2.plass etter 11.runder er en gullkandidat. Et lag som har en god nok sentrallinje til at Andresen, Mouheli, Sundgot og Myklebyst ikke starter er en gullkandidat. Du sier jo selv at spillerstallen er god nok, så hvordan du kan mene at jeg kun tenker på LSK som en gullkandidat pga poengsituasjonen. Har alle her glemt at vi spilte som et gullag i Royal League, hva med at vi faktisk var vel så gode som Brann og RBK da vi møtte dem?

                                        Vi har en god nok stal, vi spiller tidvis meget god fotball, men vi lar oss senke ned på et nivå som er langt dårligere enn det som er forventet når vi møter bunnlag. Dette er bekymringsfullt men ikke et argument for at Lillestrøm ikke er en gullkandidat. Det er i beste fall et argument for at vi ikke vinner serien, ikke at vi ikke er en kandidat..

                                        "Hittil er det bare Brann som har spilt som et gullag i Tippeligaen."
                                        Nettopp, og det gjør jeg meg jævlig opptimistisk..

                                        "Og når godt betalte, voksne, profesjonelle fotballspillere ikke blør for drakta fortjener de et spark i ræva. Fortell meg ikke at vi skal være barnehagetanter som tilgir dem alt. Drakta er hellig, spillerne er ikke. Taper LSK ærlig og redelig og som menn etter å ha gjort sitt beste er det helt i orden. Taper LSK som feige bikkjer gjør de skam på drakta, klubben, deg og meg. Innstillingen og, tilsynelatende, tenningsnivået som de aller fleste, med et par hederlige unntak, hadde i går var flau å måtte se på. Hvis du er uenig med meg i dette vil jeg gjerne høre motargumentene."

                                        Jeg reagerer ikke på at folk klager, jeg reagerer på behovet for at enkelte på dette forumet har en tvang til å finne en eller to syndebukker som er forskjellen mellom himmel og helvete. Det har vært Sundgot, så var det Winsnes; nå spiller ingen av dem nok så da er det Andersson, Søgård eller OO, litt avhengig av hvem som skriver. (dette er selvfølgelig ment mer genrelt om forumet, og ikke som et svar til deg) Vi har tydeligvis forskjellige oppfatninger av Anderssons innsats, men mener du at han var noe verre enn Shane? Er det noe galt med tenningsnivået og innstillingen til Søgård.

                                        P.S. jeg sitter og stresser med hjemmeeksamen i disse dager og vil derfor neppe skrive flere innlegg om dette, så du skal få det siste ordet her om du ønsker det..
                                        www.geocities.com/audun84

                                        Kommentar

                                        • veiron
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6267

                                          #40
                                          Jeg synes trigz beskrev kampen og følelsene på en fortreffelig måte. Jeg har selv ikke orket å gå inn på kfl.no eller andre forumer etter denne bedritne kampen.
                                          Det er en SKAM av LSK spillerne å prestere på denne måten.

                                          Og jeg er virkelig glad Søgård får en kamps karantene. Han har irritert meg i flere kamper nå, med latterlige pasninger.

                                          Får håpe det hjelper med en ferie, hvis ikke er vi tilbake til den gode gamle 7. plassen igjen. Og det er direkte flaut med så mange gode spillere (på papiret hvertfall...)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎