Karakterboka, Tromsø IL - Ryggradsløse kujoner

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bøllefrø
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2004
    • 462

    #41
    Selvom trigz i første innlegget er til tider ganske drøy i beskrivelsen av spillere, så setter jeg det på kontoen for frustrasjon i øyeblikket. Jeg kjenner den følelsen veldig godt.

    men jeg er veldig enig med trigz i det siste innlegget, og jeg har tidligere skrevet at jeg egentlig ikke synes vi var så gode som tabellen viste. Dette sa jeg da vi toppa, og det er klart at ikke så mange lytter da. Men det er riktig. Vi har i starten fått utrolig mye avgjørelser MED oss, det er det slutt på. Nå må vi prestere.

    Det er Uwe og Gunnar som til syvende og sist har ansvaret for å få spillerne til å prestere. Spillerne kan gjøre en dårlig jobb, men trenerne skal legge forutsetningene til rette. Hvis man med 3 kamper igjen før ferie ser at spillerne er trøtte, så er det kanskje en idé å gi spillerne fri i 2 dager? Jeg veit ikke, men det er sånne typer grep man kanskje burde ta. Spillerne glemmer ikke å sparke en ball på 2 dager, og det ville kanskje gjort mer godt enn vondt.

    Uansett: ermene må brettes opp kraftig utover høsten. Vi har hatt flaks som har tapt poeng mot lag vi ikke kjemper plasseringsmessig med, men fortsetter vi så tafatt som i de 2 siste kampene, kan de fort bli konkurrenter. Vi er nemlig ikke bedre når vi er på bunnivå.

    Noe annet er hvordan vi spiller. I RL spilte vi rask fotball med mye pasninger på kant som ga innlegg. Hvor er disse nå? Nå pumper vi stort sett fra midtstopper og opp på OO, det funker sjelden. OO vinner en hodeduell, men vi taper jo ballen i neste trekk nesten hver gang. Hvor er en rettvendt Riise? Nå begynner også banene å bli i en sånn stand (ihvertfall Åråsen mot Sandefjord) at de innbyr til spill langs bakken, så fortell Kippe at han skal spille ballen til back istedetfor å måke den oppover.

    Begynner vi å bruke kantene, kommer også en spiller som Koren til sin rett. Stakkars mann, han har ikke spilt stort, men det har ikke vært mange baller å jobbe med. LSK pakker samtlige inn i midten og slår langt opp. En liten tekniker skal ha ballen I beina med rom - på vei framover.

    Nei, de siste kampene har ikke vært bra. Men jeg velger å tro at dette er det absolutt dårligste jeg har sett - og vil se - av LSK i år. Jeg tror Uwe er så keen på å vinne, at ferien brukes bra og laget fremstår bedre. Så får vi se på tabellen en gang i oktober og sse om det holdt. Det er det viktigste.

    Og for å bedre oss, må vi SKAPE mer. Det holder ikke å skape en håndfull sjanser mot lag som TIL og Sandefjord. Mot sånne lag skal vi skape 10-15 sjanser i hver kamp, og score 2-3 mål i hver kamp - hvis vi vil være et topplag.

    Alle mann i angrep...

    Kommentar

    • mr.sandass
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2005
      • 972

      #42
      Opprinnelig skrevet av Kef1r
      SÅ JÆVELIG RÆVA ! nå er gullet borte tror jeg ! slår ikke bunn lag da kan vi drite i og ha gullhåp ! dritt lag ! (må få ut noe)
      Greit at du må få ut noe. Men og kalle laget vårt for et dritt lag er lav standard. Dette "dritt" laget har slått Penga på tullevål og holdte på og dra hele RL hjem. Dessuten har vi hatt tre kamper som holdt meget høy standard mot Viking, Start og Molde.
      Jeg syns vi svartmaler situasjonen alt for mye her. Hvor lå vi på samme tid ifjor? Gull favoritter taper de også.

      Sandrumpa som ikke tok detta tapet alt for tungt
      www.ultrasfeltc.net

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #43
        Opprinnelig skrevet av mr.sandass
        Dessuten har vi hatt tre kamper som holdt meget høy standard mot Viking, Start og Molde.
        Jeg syns vi svartmaler situasjonen alt for mye her. Hvor lå vi på samme tid ifjor? Gull favoritter taper de også.

        Sandrumpa som ikke tok detta tapet alt for tungt
        Tja....

        Mot Viking skåra Kippe det jeg kaller et tullemål, i tillegg trenger vi to straffer.

        Startkampen var OK, men heller ikke noe mer. De er jo også et bunnlag...

        Molde var vel bra, men registrerte at Uwe mente den var dårlig.

        Høy standard er det i hvert fall langt unna.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #44
          Dette er ingen krise. Alle lag har en dårlig periode i løpet av sesongen, forhåpentligvis så er vår over nå. Alle vet at Brann får sin i løpet av høsten.... Vi må bare stå på videre, hvor mange av dere hadde regnet med 3 poeng i går(ikke jeg i hvertfall). Vi ligger trygt på sølvplass etter å ha spilt mot vif, Brann, Stabæk borte som er vanskelige kamper. Gleder meg bare mer utover høsten en noensinne.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7028

            #45
            Opprinnelig skrevet av Paddis
            hvor mange av dere hadde regnet med 3 poeng i går(ikke jeg i hvertfall).
            Hvis vi ikke regner med tre poeng borte mot et lag som ikke har vunnet en eneste hjemmekamp hele sesongen og står med seks poeng på ti kamper, regner vi heller ikke oss selv for å tilhøre topplagene. Da er vi en middelmådighet, selv mentalt.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #46
              Jeg er faktisk uenig med deg i det aller, aller meste du skriver i dette innlegget. Jeg har tidligere uffet meg over det tidvis lave nivået her på forumet, men sjelden har jeg sett ett innlegg som jeg til de grader er uenig i.

              Jeg er endelig overbevist: Vi er ingen gullkandidat.
              Uenig! LSK er klart en gullkandidat sammen med Brann. Trøndera kommer nok sterkere, men LSK vil være med lenge og for alt jeg vet, helt til siste spark på ballen.

              Fordi: feige lag som spiller negativ, feig fotball kommer seg ofte et stykke på vei, men blir til slutt avslørt.
              Uenig! Kampen under ett så produserte Tromsø to målsjanser, LSK hadde minst seks kvalifiserte forsøk i tillegg til tidvis stort press mot Tromsøs mål. Langt fra feigt på bortebane. Det gjøres et poeng av at Tromsø er et bunnlag, men alle som har sett laget på Alfheim vet at poengfangsten ikke har stått i stil med spillet og at Tromsø har fått dårlig betalt i forhold til uttelling.

              Vel, Tromsø har ni poeng nå, og Uwe Rösler fortjener refs for måten han svarte på i etter-kampenintervjuet med TV2. Han mente der at LSK hadde hatt total kontroll på Tromsø før målet og ble felt av individuelle feil, og at LSK hadde dominert, selvom han hadde sett seg fornøyde med ett poeng i Tromsø.
              Uenig! En korrekt analyse fra Rösler og det var ingen protester fra folket rundt meg på Martins da jeg like før Tromsø scoret, konkluderte med at Tromsø ikke hadde skapte en eneste farlig målsjanse.

              DU TAR FEIL, RÖSLER! Og hvis du er så blind at du ikke ser at Lillestrøm i de siste tre kampene har regregert fortere i kvalitet, samhandling og selvtillit enn jeg har sett fra noe annet lag på et visst nivå - da har du i min bok fått dine første virkelige skraper som LSK-trener!
              Uenig! Jeg tror Uwe og LSK kan leve med den karakteristikken. Supportere blinde av skuffelse er aldri noen gode fotballanalytikere.

              Jeg har ikke gjort annet enn å rose Rösler siden han kom inn i trenerstolen, men den destruktive, pinglete og uverdige taktikken han valgte til dagens kamp, som i rettferdighetens navn omsider felte ham, førte overhodet ikke til at LSK dominerte i Tromsø.
              Uenig! Det var ikke taktikken som felte Uwe. Feil fra enkeltspillere foran eget og motstanderens mål, gjorde at vi ikke klarte å overføre spille- og sjansemessig overtak til tellende resultater.

              og Rösler nektet å endre på sitt eget feilgrep før det var igjen et kvarter å spille og Tromsø for lengst hadde tatt over det psykiske initiativet, for ikke å si absolutt alt som var av spill og sjanser, da har han et par fundamentale mangler som trener som han værsågod har å gjøre noe med sporenstreks. For dette er ikke holdbart!
              Uenig! Hvorfor endre på noe som fungerer? Den som tror at det er bare å reise opp til Tromsø for å hente tre poeng, trenger å få huet ut av ræva og lukte på realiteten. Nei, realiteten er ikke det brune, stinkende fra toern. Når vi klarer å brenne tre megastore sjanser i første omgang, er det lite som tyder på at det er spillet det er noe galt med. Snarere spillere som ikke klarer å putte, men alternativene er nødvendigvis ikke bedre.

              Apropos å tviholde på mannskap og formasjon inntil 75 spilte minutter renner en annen trener meg i hu. Da Johan Petter Winsnes kom innpå måtte jeg begynne å le, faktisk, og da det hele ble toppet ved at Frode Kippe gikk opp som spiss gjorde Rösler ironiens kunst overflødig: I dag var han Arne Erlandsen 2. Senskadene fra tiden da feighetens og drittfotballens yppersteprest regjerte på Åråsen trodde jeg etter fjorårssesongen var feid ut av Åråsen-lokalene, men jeg tok åpenbart feil. For dette, dette var intet mindre enn en skam.
              Uenig! Det blir merkelig at du uffer deg over at en spiller som i følge din egen børs spiller til stolpe blir byttet ut. Tanken bak byttet synes jeg er bra. Inn med JayPee som har friske bein og defensivt sterkere enn Stoffe og Kippe opp på topp for å krige i lufta. Det er en offensiv tankegang der han jager spillerne oppover på banen for å jobbe inn et utligningsmål. Til og med Heinz kommer opp for å jage mål.

              Feigt og defensivt? Ikke faen!

              Proffen - 1 (2+/6-): Pell deg til Tyskland du, Proffen. Og se om du får plass på et Bundesligalag når du ikke gidder å løpe hjemover en eneste gang i andreomgang. Anderssons opptreden ved baklengsmålet forteller alt. Blir utspilt 30 meter fra Tromsø-målet og slår ut med armene; lunter hjem. Når innlegget kommer ser vi såvidt at han kommer gående inn i nedre høyre bildekant. Har du hørt om ettermæle?
              Uenig! Stoffe spilte til godkjent, kom flere ganger på offensive løp og kombinerte fint med Riise. Blei tydelig sliten og blei byttet ut med JayPee da Rösler gamblet og sendte Kippe opp på topp.

              Søgård - 1 (3+/9-): Få ham ut av laget i en periode, vær så snill. Avslutter som en juniorspiller med huet to meter fra mål i førsteomgang da han burde gitt oss ledelsen; pasningsfoten og plasseringssansen har tatt fullstendig ferie; ødelegger en gigantkontring med å se på ballen, og ikke Korens løp, i førsteomgang. Andreomgangen skal jeg i solidaritet ikke si noe om. Hva i helvete gjør han ved scoringen? Takk han der oppe for at han er suspendert i neste kamp, så Rösler blir tvunget til å tenke nytt.
              Uenig! Espen gjorde en manns jobb utpå banen. Ikke helt venn med ballen, men bidrog sterkt til at Tromsø skapte svært lite i denne kampen.

              Koren - 3 (3+/2-): Det han faktisk gjør er jo bra. Men han er totalt ute av kampen i 85 av 90 minutter. Virker helt uinteressert. Jeg blir mer og mer paranoid for at LSK har solgt Koren og ikke vil si det til oss enda, men etter dagens innsats å dømme kan han snart bare pakke sakene sine og dra. Elendig kamp igjen. Uten Koren stopper LSK, det blir klarere og klarere. Hva har skjedd med Koren?
              Uenig! Koren åpnet kampen meget bra og holdt et godt nivå stort sett hele første omgang. Blir med usynlig i 2. omgang, men fremdeles på et nivå som bidrar positivt.

              Riise - 2 (2+/6-): Kom til ett skikkelig innlegg på kant i løpet av hele kampen. Sto muligens for høyt på banen til at han fikk brukt rykket sitt, jeg vet ikke. Blei sur etterhvert, nok en gang. Hva er det som feiler ham om dagen?
              Uenig! Enorm arbeidsinnsats og mange dype defensive løp. Rundlurte backen flere ganger i første omgang, men også han blir mer borte i løpet av andre omgang.

              Johan Petter Winsnes (0+/4-): Hvis han starter neste seriekamp som høyreback kommer jeg til å gå amok. Trist å se at han fortsatt ikke kan dempe ballen og fortsatt tror at dype innlegg helst skal legges bak alle medspillere inne i feltet og lande på tjue meter. Er dette løsningen på høyrebackplassen? Jeg nekter å tro det. Nekter.
              Vanskelig å være uenig i at du kommer til å gå amok, men ikke desto mindre blir det et morsomt syn. JayPee kommer inn og gjør en ok jobb. Feilkommunikasjon med Müller som skaper en målsjanse for Tromsø, men ellers greit.

              Rösler - 1: For faen. 4-2-3-1 i 75 minutter når en avlidd sau kunne sett at det aldri ville fungerere? Johan Petter Winsnes innpå når vi jager kampen? Mifsud som venstre flanke? Søgård på banen? En feig og lusen 0-0-taktikk borte mot det dårligste laget i Tippeligaen? Har vi sunket så dypt på så kort tid? Hva tenkte du på? Jeg krever svar!!
              Uenig! Et spennende og uforutsigbart valg som så ut til å lykkes frem til Tromsøs scoring. At han, i likhet med blant annet undertegnede, ville være fornøyd med et poeng på bortebane mot Tromsø, forteller mer om Tromsøs kvaliteter enn faktisk tabellposisjon.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7028

                #47
                Rønnern uenig i alle kritiske bemerkninger. Bombe...

                Skal ikke henge meg opp i alt du skriver, men biter meg fast i det aller siste, som oppsummerer hvor uenig jeg er med deg:

                "Uenig! Et spennende og uforutsigbart valg som så ut til å lykkes frem til Tromsøs scoring."

                Så ut til å lykkes? Hva skapte LSK i Tromsøs banehalvdel i andreomgang? Jeg hadde 3-0 til oss i sjanser på blokka i førsteomgang, 0-4 i andre. Hva forteller det deg om kamputviklingen. Subsidært: Hva forteller det oss om at LSK "så ut til å lykkes"?

                "At han, i likhet med blant annet undertegnede, ville være fornøyd med et poeng på bortebane mot Tromsø, forteller mer om Tromsøs kvaliteter enn faktisk tabellposisjon."

                Som nevnt før: Den som reiser til bortekamp mot bånnlaget med seks poeng på ti kamper og ingen hjemmeseire for å ta ett poeng, har ikke trua på sitt eget lag. Tromsøs førsteomgang røpet lite om deres kvaliteter utenom at de var blottet for både tippeligakvaliteter og selvtillit. LSK gjorde TIL gode gjennom negativ taktikk. TIL fikk trua på at de kunne slå LSK, og VIPS!, så var det gjort.

                Din positive innstilling til alt som rører seg rundt Sportsklubben er stort sett bare prisverdig Ronnie, men ærlig talt. Kampen i går lar seg ikke forsvare. Og hvis du mener Korèn hadde en god kamp i går må du ha de største colabånnbrillene i Groruddalen. Jeg så ham ved tre anledninger. Greit nok, da ble det nesten dritfarlig hver gang, men hvor var han ellers? I fjor dominerte han de aller fleste kampene i store partier, i år har han falt mer og mer ut.

                Jeg uffer meg heller ikke over at Proffen ble byttet ut. Jeg uffer meg tvertimot over at JPW byttes inn. For å skyve Kippe frem som spiss, sier du? Offensivt tiltak? Ja, det har jo funka før (hadde jeg vært fjortis hadde jeg satt inn noen sånne teite ironi-smileys her). I 2003...

                Jeg så Riise "rundlure" venstrebacken èn gang i førsteomgang. Da kom han til et godt innlegg. Og hvis du mener Søgård gjorde manns jobb, Rønnern, da må jeg ta en alvorsprat med deg.

                Er du uenig i at LSK har klappet sammen kvalitetsmessig som lag i de siste 2 1/2 kampene? Fortell meg hvorfor; det må være ett eller annet jeg ikke har forstått.

                Husker jeg sa jeg ikke skulle kommentere alt du skriver, men...jaja. Så du noe negativt å sette fingeren på i det hele tatt i går, eller var alt bare fryd og gammen? Neste hjemmekamp skal jeg stå ved siden av deg med båndopptaker for å sammenlikne kraftutbrudd...
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2115

                  #48
                  Vi er ingen gullfavoritt, men en gullkandidat er vi...

                  Tilbake til målet: Her er det klart at Andersson må få mye skyld. Jeg mener dog at Rambekk må få hovedskylden her. Tromsø kommer i stor fart, spiller ut på kanten til en håpløs kantspiller som stopper hele farten i angrepet. Sjansen er i realiteten over her. Men Rambekk (som hadde tankene sine på Ullevaal i den situasjonen) lar mannen GÅ forbi seg og legge inn. Ikke antydning til press eller noe, dette var for dårlig! At Shane taper mot Årst i lufta må man nesten regne med, men at presset fra både Shane og Espen var for dårlig er det ingen tvil om. Røde baller til Shane, Espen og Stoffe; men skandalekaken går til Rambekk!
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Rønnern uenig i alle kritiske bemerkninger. Bombe...
                    Neppe, men så finner jeg det vanskelig å være negativ til en kamp hvor LSK har et godt grep om begivenhetene, slik du selv også oppsummerer førsteomgangen. At Tromsø kommer mer med i kampen i 2. omgang er selvfølgelig skuffende, men alt i alt er det flatterende for Tromsø at de tar med seg alle poengene.

                    Som nevnt før: Den som reiser til bortekamp mot bånnlaget med seks poeng på ti kamper og ingen hjemmeseire for å ta ett poeng, har ikke trua på sitt eget lag. Tromsøs førsteomgang røpet lite om deres kvaliteter utenom at de var blottet for både tippeligakvaliteter og selvtillit. LSK gjorde TIL gode gjennom negativ taktikk. TIL fikk trua på at de kunne slå LSK, og VIPS!, så var det gjort.
                    LSK reiste for å ta alle poengene, noe førsteomgangen burde tyde på samt det faktum at LSK stod høyt mot et noe defensivt orientert hjemmelag. Tromsø har spillemessig og sjansemessig vært bedre enn samtlige sine motstandere på Alfheim så langt i år, det er marginer og tilfeldigheter som gjør at de ligger der de gjør.

                    Dette minner meg om diskusjonen etter kampen mot Brann, da det ikke var måter på hvor ræva LSK var som ikke klarte å slå drittlaget fra Bergen. Dog ble de ekstremt rævkjørt i første omgang mot trøndera i går, det har tross alt LSK ikke opplevd på det jeg kan huske, men at det er kvaliteter i Brann-laget bør det ikke være tvil om. Ei heller at flere lag enn LSK vil tape poeng mot det laget.

                    LSK forandret ikke taktikk, så langt jeg kunne registrere foran 2. omgang og hvorfor den ble såpass dårlig i forhold til den første skal jeg ikke begi meg på å analysere.

                    Din positive innstilling til alt som rører seg rundt Sportsklubben er stort sett bare prisverdig Ronnie, men ærlig talt. Kampen i går lar seg ikke forsvare. Og hvis du mener Korèn hadde en god kamp i går må du ha de største colabånnbrillene i Groruddalen. Jeg så ham ved tre anledninger. Greit nok, da ble det nesten dritfarlig hver gang, men hvor var han ellers? I fjor dominerte han de aller fleste kampene i store partier, i år har han falt mer og mer ut.
                    Det er en vesentlig forskjell mellom oss to. Du ser etter det negative, jeg ser etter det positive. Det positive fra denne kampen, var at LSK var det beste laget, spillemessig og sjansemessig, det negative var at LSK var tamme foran mål og ikke klarte å punktere kampen i løpet av første omgang.

                    Koren spilte en god kamp i forhold til sine medspillere/motstandere(hva som er god er forsåvidt relativt). Vi har selvsagt sett ham bedre, men han spilte ikke en kamp verdt den slakten du serverte ham.

                    Colabånner trenger jeg ikke, men en god porsjon edruelighet når en skal vurdere innsats og evner er absolutt å anbefale.

                    Jeg så Riise "rundlure" venstrebacken èn gang i førsteomgang. Da kom han til et godt innlegg. Og hvis du mener Søgård gjorde manns jobb, Rønnern, da må jeg ta en alvorsprat med deg.
                    Jeg skal ikke ta fra deg illusjonene dine, jeg konstanterer bare at du er langt mer negativ til LSK-spillernes innsats enn undertegnede og media generelt. Ta gjerne en alvorsprat med meg, men jeg tror nok at jeg kommer til å styre unna diskusjoner på det nivået du legger opp til med karakterboka di. Frisk språkbruk og morsomme metaforer, men du burde fulgt opp med bedre vurderinger og realistiske karakterer.

                    Er du uenig i at LSK har klappet sammen kvalitetsmessig som lag i de siste 2 1/2 kampene? Fortell meg hvorfor; det må være ett eller annet jeg ikke har forstått.
                    Ja, til de grader uenig faktisk. Jeg går ikke inn i en diskusjon på premissene om at Tromsø, Sandefjord og Stabæk er så vannvittig dårlige lag som enkelte skal ha det til. I alle kampene har LSK vært det beste laget, det er etter min mening temmelig ubestridt fakta. Problemet har først og fremst vært uttelling foran mål, selv om en ikke skal skyve under teppet at LSK strengt tatt burde vært mer dominerende i de kampene med det mannskapet vi besitter og den vårsesongen vi har hatt.

                    At vi vi har senket oss ned på et nivå som vi burde være for gode for kan jeg være enig i, men vi har ikke klappet sammen på noen måte. Hadde vi blitt rævkjørt i noen av disse kampene, skulle jeg blitt skikkelig bekymret, nå ser jeg meg glede frem til en kjærkommen ferie for gutta og håper de finner tilbake til godspillet fra de første kampene, om ikke annet at de setter sjansene.

                    Neste hjemmekamp skal jeg stå ved siden av deg med båndopptaker for å sammenlikne kraftutbrudd...
                    Eneste kraftutbrudd fra meg er sang og støtte til gutta, så det blir nok fint lite spennende funn.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7028

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Dette minner meg om diskusjonen etter kampen mot Brann, da det ikke var måter på hvor ræva LSK var som ikke klarte å slå drittlaget fra Bergen.


                      Kjære Propagandaminister Hallèn, har jeg virkelig sagt dette (som du jo unektelig får det til å se ut som)?

                      Når?

                      Etter bortekampen i Bergen var jeg kjempefornøyd med innsatsen til LSK, bare litt misfornøyd med at vi ikke klare å punktere kampen (se her om du har behov for en oppfrisking).

                      Har faktisk vært grunnleggende positivt innstilt til det aller meste - nei, faktisk ALT - som har skjedd på banen i vinter og vår. Forutsigbart nok er det først når LSK kollektivt spiller som bajs (og noen er så frekke at de påpeker det!) at du kommer på banen med pekefingeren din. Du er like full av overraskelser som Vidar Theisen.

                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Dog ble de ekstremt rævkjørt i første omgang mot trøndera i går, det har tross alt LSK ikke opplevd på det jeg kan huske.


                      Uvesentlig å trekke frem, selvsagt, men husker du LSK-RBK? Jeg veit at du var der.

                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Det er en vesentlig forskjell mellom oss to. Du ser etter det negative, jeg ser etter det positive. Det positive fra denne kampen, var at LSK var det beste laget, spillemessig og sjansemessig, det negative var at LSK var tamme foran mål og ikke klarte å punktere kampen i løpet av første omgang.


                      Jeg vil snarere si at jeg kritiserer når det er grunnlag for å kritisere og roser når det er grunnlag for å rose. Kan ikke huske forrige gang du kritiserte noen som er involvert i LSK på noen måte, og det kan være vanskelig å ta helt på alvor. Det positive i denne kampen for meg var at Kasey var tilbake og spilte en fin kamp, og at OO taklet spissrollen bedre i førsteomgang enn på en stund. LSK var glimtvis ok før pause, etter å ha skapt sjanser primært basert på defekter i hjemmelagets forsvarsstruktur mer enn eget godt spill. Men det er det hele. Måten vi forærer initiativet, ballen og til slutt poengene til Tromsø på etter pause er det mest giddalause, slappe, uinteresserte og blaserte jeg har sett av denne gjengen på lang, lang tid. I motsetning til deg selv sier jeg nettopp dette når jeg mener det. Du later som om vi bare hadde uflaks. DER er forskjellen mellom oss.

                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Vi har selvsagt sett ham bedre, men han spilte ikke en kamp verdt den slakten du serverte ham.


                      Kan ikke se at jeg slakter Koren. Selvom han er på et nivå han ikke kan være bekjent av om dagen. Sammenliknet, selvsagt, med det nivået du og jeg begge har sett ham på i to år. Jeg setter høyere standarder for en spiller av et kaliber som Koren enn for de fleste andre. Og det han har vist i de siste 2 1/2 kampene, som i seg selv har vært en forlengelse av en trend jeg har sett forsterke seg over de siste fire kampene, holder ikke mål.

                      "Jeg skal ikke ta fra deg illusjonene dine" (tror du jeg provoseres av et så syltynt herskemiddel som det der? Sorry, ti år i politisk virksomhet har ødelagt huden min...), men er ikke overrasket over at du forsvarer spillere som ikke gjør jobben sin med nebb og klør på den samme, kjedelige, forutsigbare måten du alltid gjør. Hvis du vil snakke om troverdighet kan du begynne med deg selv.

                      Ålreit, jeg skal vedgå at karakterboka denne gangen ble i overkant krass (note to self: Ikke skriv karakterbok ti minutter etter at LSK har spilt rævva og tapt mot et dritlag). Når det er sagt står jeg ved innholdet for det det er, og biter meg merke i at svært mange har uttrykt at de er enige i det. Der, en innrømmelse. Fornøyd?

                      Og jeg skal ha meg frabedt stemplingen din av folk som ikke er like gladpositivistiske som deg selv som illojale supportere, hvertfall hva angår meg selv. Jeg har blødd for Sportsklubben i adskillig vondere tider enn nå i to tiår, så hold insinuasjonene dine, nok en gang, for deg selv. Hvis du har så store problemer med å tolerere at andre har andre meninger og oppfatninger enn du selv har at du ser deg nødt til å bruke et helt innlegg til å komme med falske anklager om hva vedkommende skal ha sagt etter kamper tidligere i sesongen, billige retoriske grep og dulgte anklager om at han/hun er en dårlig supporter får du skjerpe deg. Det er nemlig en infantil måte å diskutere på.

                      Jeg ser med spenning frem til å lese hva du eventuelt har å si om cupkampen i morra dersom Lørenskog skulle finne på å detonere en bombe (gud forby). Uansett orker jeg ikke diskutere dette mer med deg. Det er som å snakke til en diger, kverulant, gul og svart murvegg og så langt fra stimulerende som det er mulig å komme. Hvis det betyr at du tror du har fått rett må du gjerne få lov til å tro det, "jeg skal ikke ta fra deg illusjonene dine"...

                      (Når det er sagt er du en digg liten krøllejesus. Venner igjen?)
                      Last edited by trigz; 06.06.2006, 23:19.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Kjære Propagandaminister Hallèn, har jeg virkelig sagt dette (som du jo unektelig får det til å se ut som)?
                        Nei, jeg sier at diskusjonen rundt denne kampen generelt minner meg mye om en del utsagn (ikke nødvendigvis fra deg) etter kampen mot Brann. Dersom du oppfatter det dithen at jeg tillegger deg meninger du ikke har, så burde jeg ha oppklart det nå.

                        Uvesentlig å trekke frem, selvsagt, men husker du LSK-RBK? Jeg veit at du var der.
                        Jeg husker matchen mot trøndera og jeg husker godt at LSK åpnet forrykende og kjørte over trøndera før de kom til hektene. Jeg husker også at i de siste tjuefem var trøndera overlegne, mest på grunn av slitne LSK-bein etter finalen i RL.

                        Jeg vil snarere si at jeg kritiserer når det er grunnlag for å kritisere og roser når det er grunnlag for å rose. Kan ikke huske forrige gang du kritiserte noen som er involvert i LSK på noen måte, og det kan være vanskelig å ta helt på alvor.
                        Jeg er kritisk jeg, men jeg bruker ikke de språklige virkemidlene som du bruker. Det ligger ikke i min natur som medmenneske å overhøvle og skjelle ut spillere og trenere som ikke lykkes.

                        Måten vi forærer initiativet, ballen og til slutt poengene til Tromsø på etter pause er det mest giddalause, slappe, uinteresserte og blaserte jeg har sett av denne gjengen på lang, lang tid. I motsetning til deg selv sier jeg nettopp dette når jeg mener det. Du later som om vi bare hadde uflaks. DER er forskjellen mellom oss.
                        Nei, jeg sier ikke at det er uflaks at vi inviterer Tromsø inn i kampen igjen, men jeg mener definitivt at det ikke er åpenbare taktiske blundere fra Uwe som gjør det. Tromsø hever seg til sitt vanlige nivå, LSK senker seg noe fra sitt beste nivå og vips blir kampen avgjort på tilfeldigheter, slik ofte kamper mellom jevne lag har en tendens til å gjøre.

                        "Jeg skal ikke ta fra deg illusjonene dine" (tror du jeg provoseres av et så syltynt herskemiddel som det der? Sorry, ti år i politisk virksomhet har ødelagt huden min...), men er ikke overrasket over at du forsvarer spillere som ikke gjør jobben sin med nebb og klør på den samme, kjedelige, forutsigbare måten du alltid gjør. Hvis du vil snakke om troverdighet kan du begynne med deg selv.
                        Poenget mitt er at du kan slå deg på brystet og proklamere at "alle her" er enige med deg. Det er greit, jeg kan leve veldig godt med at et ekstemt lite mindretall av folka på forumet her er enige med meg. Jeg er ikke fan av fotballsupporteres svart/hvit tenking. Jeg registrerer, dog uten å tillegge det veldig vekt, at folk i media, med evne til å se balansert på denne kampen og forsåvidt Sandefjord, legger seg mer på min linje enn på din.

                        Og jeg skal ha meg frabedt stemplingen din av folk som ikke er like gladpositivistiske som deg selv som illojale supportere, hvertfall hva angår meg selv.
                        Nå kan jeg virkelig ikke forstå hvordan du kan ha tolket det ut av det jeg har skrevet. Det er ikke utenkelig at du kan ha rett i at jeg mener jeg min måte å støtte laget på er bedre enn mange av sytepavenes måte, men jeg har da vitterlig ikke skrevet det?

                        Hvis du har så store problemer med å tolerere at andre har andre meninger og oppfatninger enn du selv har at du ser deg nødt til å bruke et helt innlegg til å komme med falske anklager om hva vedkommende skal ha sagt etter kamper tidligere i sesongen, billige retoriske grep og dulgte anklager om at han/hun er en dårlig supporter får du skjerpe deg. Det er nemlig en infantil måte å diskutere på.
                        Slapp av med deg nå. Du burde være glad for at det er noen som orker å føre henda til tastaturet og med velbegrunnet argumentasjon som våpen, gå i en diskusjon med deg.

                        Jeg har tidligere i innlegget oppklart at det ikke var i min hensikt å legge ord du ikke har sagt i munnen på deg. Jeg beklager det ikke, for jeg mener at det skal mye til for å tolke det den veien du har gjort, men alikevel.

                        Jeg ser med spenning frem til å lese hva du eventuelt har å si om cupkampen i morra dersom Lørenskog skulle finne på å detonere en bombe (gud forby).
                        Det kommer vel helt ann på hva som skjer på banen det. Er LSK klart best, men taper på grunn av tilfeldigheter, er jeg sikkert ikke så negativ som de fleste her inne kommer til å være. Skuffa blir jeg helt sikkert, men da skal jeg prøve å styre unna forumet, leke litt med de herlige barna mine og døyve skuffelsen på den måten.

                        Uansett orker jeg ikke diskutere dette mer med deg. Det er som å snakke til en diger, kverulant, gul og svart murvegg og så langt fra stimulerende som det er mulig å komme. Hvis det betyr at du tror du har fått rett må du gjerne få lov til å tro det, "jeg skal ikke ta fra deg illusjonene dine"...
                        He, he. Alikevel ville du diskutere dette med meg face to face. Jeg står fremdeles på at det er særdeles lite interessant for meg med en diskusjon hvor du bestemmer premissene. Det blir for lite nyansert.

                        (Når det er sagt er du en digg liten krøllejesus. Venner igjen?)
                        No prob, din lille bajas. Jeg har vel noen telefonnummer jeg skulle skaffe deg, så mailene dine skal unngå søppelkassa også i fremtiden.

                        Kyss og klem
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • Harald_88
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 550

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Hvis vi ikke regner med tre poeng borte mot et lag som ikke har vunnet en eneste hjemmekamp hele sesongen og står med seks poeng på ti kamper, regner vi heller ikke oss selv for å tilhøre topplagene. Da er vi en middelmådighet, selv mentalt.
                          Vi snakker tross alt om Alfheim, en bane vi har slitt på tidligere, så det er litt for enkelt å si at vi bør slå ett lag bare fordi de ligger i bunnen. Og gutta har gjort en kjempeinnsats hittil i sesongen, og de fortjener støtte fra oss, selv etter tap som mot tromsø.
                          _____________

                          Alt for Fugla
                          Alt For Fugla

                          Gå Av Grønlund

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎