Nå braker det virkelig løs .... (storkamper mot RBK og Brann)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan Banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 809

    Nå braker det virkelig løs .... (storkamper mot RBK og Brann)

    Foran oss har vi to kamper som kan vise seg å bli avgjørende for plasseringen på tabellen i år.

    Vi skal møte bartegutta fra Trondheim, vi skal møte skarregutta fra Bergen.. Og det er ingen overdrivelse å si at jeg er nervøs som faen.

    Nervøs for at vi igjen skal være de som taper når det gjelder som mest.
    Nervøs for at vi igjen skal måtte bite i det sure eplet, og begynne å tenke på neste sesong.

    Ja, jeg vet det er lenge igjen. Det er mange poeng å spille om. Men allikevel. Dette er to kamper vi IKKE kan tape!

    Så hva tror dere da, mine felles kanarifans?

    Klarer vi dette?

    Og ikke minst. HVORDAN skal vi klare det?

    Jeg trenger en valium eller ti.
    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

    Stuart Baxter har forstått det.
  • Trondeo
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3062

    #2
    Nei, vi klarer det ikke...

    Kommentar

    • msl42
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2005
      • 220

      #3
      Uff, ja. Magen begynner og slå seg vrang allerede, med tanke på de 2 kampene.
      Avisene skriver at det er seriefinale, når det enda er igjen 12-14 kamper.

      Tror de 2 kampene blir vansklig, så vi får bare håpe det går vår vei nå.
      Vurderer og dra til trondheim på søndag..

      :lsk:
      eLSKer fugla... ;-) :-)

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #4
        LSK har alltid skuffa oss når det gjelder som mest de siste sesongene, jeg har ingen grunn til at de ikke skal innfri dette nå heller.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Trondeo
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3062

          #5
          Men ser vi på det sånn, så pleier jo lillestrøm i spille bedre mot gode lag enn dårlige lag, i alle fall sånn jeg oppfatter det... Men på en annen side, virker som om Lillestrøm takler press nokså dårlig...Vanskelig...

          Kommentar

          • Jan Banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 809

            #6
            Ja, vi gjør det "som regel" bedre mot de gode enn mot de antatt dårligere. Vi banka jo til og med RBK på Lerkendal i fjor.

            Dager som de vi har foran oss er de som gjør at jeg elsker og hater å holde med Fugla.
            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

            Stuart Baxter har forstått det.

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1551

              #7
              Hva skjer dersom Occean blir skadet nå som Sundgot er ute tro? Kommer vi til å spille med Myklebust og Mifsud sammen på topp?

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #8
                nei, winsnes blir targetmann på topp.....
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Jan Banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 809

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  nei, winsnes blir targetmann på topp.....
                  Perfekt svar for å drepe en tråd.

                  Tilbake til tema, takk!

                  Klarer vi å banke trøndera?

                  Klarer vi å banke bergenserne?
                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                  Stuart Baxter har forstått det.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #10
                    alt er mulig,. Hele sesongen vår avhenger av disse kampene. Driter vi oss ut der så er sesongen gått i dass tror jeg... da blir det å kjempe om bronsemedaljen...
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Jan Banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 809

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Dole
                      Hva skjer dersom Occean blir skadet nå som Sundgot er ute tro? Kommer vi til å spille med Myklebust og Mifsud sammen på topp?
                      Jeg tror vi da kan komme til å se Koren og Mifsud "sammen". Med Koren tilbaketrukket i forhold til malteseren.
                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                      Stuart Baxter har forstått det.

                      Kommentar

                      • Flisby`n
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2004
                        • 312

                        #12
                        Tror vi kommer til å få det tøft i begge kampene selvfølgelig, men jeg har en følelse for at vi går på en smell mot trøndera, og reiser oss igjen mot bergensera.

                        Super skeptisk til at Gilbert er skada, synes OO virker nærmest som et Orjinta-kjøp. Per dags dato er Arild vår desidert beste spiss, og vi vil slite med at han er utilgjengelig i sesongens to viktigste kamper!
                        En kjeeempescoring av tommy!!

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #13
                          Synes folk skal slutte å være så jævla negative. Vi har faktisk blitt mye flinkere til å håndtere press!

                          For det første har vi spilt oss fram til to finaler. Den ene tapte vi på en bane det ikke var mulig å spille fotball på. Ja, det var likt for begge lag, men det var 50-50 hvem som vant "fotballkampen". Den andre finalen tapte vi mot FCK, på dems egen hjemmebane, mot en klubb med langt større ressurser enn oss. De har jo over 500 mill i budsjett. Vi tapte også en "avgjørende" kamp i helga, men mot en klubb som seinest igår, kjøpte inn en spiller som kostet like mye som vårt budsjett for ett år. I tillegg har de kjøpt enkeltspllere for over 100 mill de siste åra.

                          Jeg vil argumentere for at spillerne har håndtert press bedre enn før. Vi har spilt oss fram til to finaler, den ene på en bane som var umulig å spille på og den andre på bortebane mot en motstander som har helt andre økonomiske muskler. Fram mot finalene banket vi både den svenske og den norske seriemesteren. I tillegg er har vi vært tippet i toppen i norsk tippeliga og vi var også gullfavoritter. Det er vi fortsatt. Så jeg ser en helt annen tendens enn det mange andre gjør.

                          Er det ett lag som ikke tåler press er det enga. De tapte semifinalen mot oss, vant ingen av sine seks siste kamper ifjor og tapte straffekonk i CL-kvallikk samt at de har vært dårlige hittil iår. De tapte også seriegullet 2004.

                          Kommentar

                          • Ted Nugent
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 851

                            #14
                            Hvis vi skal lære noe fra historien og det må vi jo, er det bare å innse at dette går åt skogen...

                            Kommentar

                            • Larsk
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 1053

                              #15
                              1-1 borte i barteland
                              og 3-1 hjemme på fort åråsen:-)
                              !!Gunners!!

                              Kommentar

                              • Jan Banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 809

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av KFL41
                                Synes folk skal slutte å være så jævla negative. Vi har faktisk blitt mye flinkere til å håndtere press!
                                At vi tapte for Newcastle har jeg ingen problemer med å takle. Derimot har jeg store problemer med å se at vi skal ha taklet presset bedre i Royal League og cupen.

                                I Royal League kan man tenke at "dette er bare en bonuskamp" helt fram til finalen. Da stoppet det helt opp. Det er relevant at FCK er en større klubb, men når vi praktisk talt ikke klarer noe som helst i denne kampen, vil jeg si det er psyken som spiller inn.

                                Samme i cupen, og der blir det for dumt å skylde på banen. Molde hadde nøyaktig den samme banen å spille på, og at vi ikke klarer å legge om spillet og tilpasse oss, er bare LSKs egen feil.

                                Vi var store favoritter som gikk på trynet. Så enkelt er det.
                                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                Stuart Baxter har forstått det.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #17
                                  Uavgjort i Trondheim, og seier mot Brann på Åråsen må være minste-målsettingen. Med 4 poeng på disse to kampene er utgangspunktet for å klare et seriegull godt. Tror ikke tapet mot Newcastle er ugunstig foran kampen mot et Rosenborg som ikke er av gammelt merke, og som det skal være mulig å slå - også på Lerkendal.

                                  Selv har jeg ingen dårlig følelse foran to "topp-kamper"... Pleier faktisk å være mer redd foran kamper mot Odd osv.

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Jan Banan

                                    Samme i cupen, og der blir det for dumt å skylde på banen. Molde hadde nøyaktig den samme banen å spille på, og at vi ikke klarer å legge om spillet og tilpasse oss, er bare LSKs egen feil.

                                    Vi var store favoritter som gikk på trynet. Så enkelt er det.
                                    At banen var som den var, jevnet ut styrkeforholdet. Likt for begge ja men ett lag må vinne og når det er 50-50 om hvem som vinner så hjelper det lite. Det var Molde sine 50 % som vant.

                                    Kommentar

                                    • Jan Banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 809

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                                      At banen var som den var, jevnet ut styrkeforholdet. Likt for begge ja men ett lag må vinne og når det er 50-50 om hvem som vinner så hjelper det lite. Det var Molde sine 50 % som vant.
                                      Ikke enig i at banen gjorde det 50/50. Styrkeforholdet mellom LSK og Molde skal være større enn at dårlig gress blir avgjørende.

                                      Når man ser at gresset er elendig i midten fra midtsirkelen og fram til mål, så er du ikke særlig lur om du forsøker de samme mislykkede pasningene om og om igjen.
                                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                      Stuart Baxter har forstått det.

                                      Kommentar

                                      • veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

                                        #20
                                        Jeg har fått tilbake troen og optimismen, og jeg føler at vi har en meget god sjanse til å vinne mot RBK og Brann. Faktisk så tror jeg at vi vinner begge disse. Og neste kamp mot Viking burde også være en god mulighet for tre nye poeng. Viking sliter for tiden.
                                        Jeg bare håper at vi slipper å se mer uthaling av tid når vi leder med ett mål og det er 15 min igjen av kampen! Sånt gjør meg forbanna og nervøs, og det går ofte til helvete.

                                        :lsk:

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎