Nå braker det virkelig løs .... (storkamper mot RBK og Brann)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    #21
    Jeg har voldsom tro på at LSK får en veldig god sesong. Men av erfaring er det veldig sjeldent av vi vinner på Lerkendal. Håper vi gjør det, men tørr ikke å tro det. Slår Brann Fredrikstad i neste runde, mens vi taper poeng mot RBK, er det jo nesten lov å kalle kampen på Åråsen en seriefinale.
    For taper vi den tror jeg humøret vil falle på en del spillere. Og resten av sesongen kan fort bli en kamp om å nå RL.
    Men jeg tror vi vinner mot Brann, og med litt tur er vi i løpet av ganske kort tid ved siden av og forbi bergenserne på tabellen igjen.

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4377

      #22
      De kommende matchene er så usansynlig viktige at det nesten gjør vondt å tenke på det. Vi er 4 poeng fra 9.plass og bunnstrid, og 6 poeng fra gull. Riktignok med 2 kamper til gode. Vi har nok ikke råd til å tape mot hverken RBK eller Brann(ingen andre heller for den saks skyld). Fugla har alltid skuffa når det gjelder som mest. Men som alltid har jeg trua på det skal gå bra i år
      ..................

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #23
        Tror det blir helt feil å snakke om seriefinale i kampen mot Brann, uansett kamputfall mot Rosenborg. Ifjor tapte vi hjemme mot Tromsø, i år tapte vi hjemme mot Sandefjord, vi er et av få lag som har tapt mot Tromsø i år også. Om vi plukker 6 poeng i kampene mot Rosenborg, er vi likevel avhengige av at gutta gjør jobben sin mot de antatt dårligere lagene som vi SKAL slå. De som sloss med nebb og klør for å overleve på slutten av sesongen, de som de andre topplagene slår, men som vi driter oss ut på. Seriefinalen er først den dagen det avgjøres en vinner utifra et kampresultat!
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #24
          jeg synes det blir feil å henge seg opp i enkeltkamper. For meg så er alle seriekampene like viktige, enten motstanderen er rævbk eller sandefjord. Tross alt det laget med flest poeng etter at siste runde er spilt som vinner serien

          Ellers har jeg en god kompis fra bergen som stadig holder meg oppdatert på hvordan brrann gjør det, og sånn som tabellen er nå blir jo det årets viktigste match oss to i mellom...! (går med en del sæssæmæsser hver gang lsk møter brann ja...!)

          Nei, nå begynner morroa, presset er på å fugla må prestere! Jeg velger å være optimist og tror dette får fram storspill og seiere! :lsk:

          (så får jeg heller bite det i meg om jeg skulle ta feil..!)
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • Kef1r
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 730

            #25
            lsk vs topp lag i norge = seier ? håper det fortsetter. men tror vi sliter med rbk på søndag. siden de tapte mot start og er VELDIG kåte på 3 poeng for og holde seg i gullkampen.

            Kommentar

            • Gullstrupa
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2005
              • 190

              #26
              Jeg har trua på detta. Vi vet jo at vi er bedre enn samtlige lag i Tl kansje sett bort fra Brann. Rb er og bli et søplelag og Brann takler ikke å spille om seriegull noe bedre en oss.
              Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                #27
                Hvor store er sjansene våre i disse to usedvanlig viktige kampene ja??

                For å finne svare på dette har jeg sett hvilke odds de største bookmakerne gir de forskjellige kampene. Bookmakerne er objektive, sitter på en god fottballkunnskap og er oppriktig interesert i å regne ut riktigst mulig odds sett i forhold til antatt utfall.

                Hvis jeg har regnet riktig, og det har jeg, så ser det omtrent sånn ut for den første kampen:

                RBK-seier 38% sannsynlig
                Uavgjort 27% sannsynlig
                LSK-seier 35% sannsynlig

                Jeg har ikke lykkes i å finne gode nok forecast på Brann-kampen, men jeg antar at den prognosen vil være omtrent lik i prosentvis favør hjemmelag.

                Så sjansene våre for å vinne begge, som noen nærmest setter som et krav, er under 20%

                Kommentar

                • Gjest

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Tror det blir helt feil å snakke om seriefinale i kampen mot Brann, uansett kamputfall mot Rosenborg. Ifjor tapte vi hjemme mot Tromsø, i år tapte vi hjemme mot Sandefjord, vi er et av få lag som har tapt mot Tromsø i år også. Om vi plukker 6 poeng i kampene mot Rosenborg, er vi likevel avhengige av at gutta gjør jobben sin mot de antatt dårligere lagene som vi SKAL slå. De som sloss med nebb og klør for å overleve på slutten av sesongen, de som de andre topplagene slår, men som vi driter oss ut på. Seriefinalen er først den dagen det avgjøres en vinner utifra et kampresultat!
                  Jo da, selvfølgelig er ingen ting avgjort etter kampene mot RBK og Brann. Vi har igjen 12 kamper etter det. Og vinner vi mot lagene fra Trondheim og Bergen, men taper resten av kampene er det mulig vi rykker ned faktisk.
                  Men jeg vil ikke si jeg er så veldig redd for det akkurat.
                  Forøvrig er det ikke noe fasit på hva en seriefinale er for noe, det er et individuelt syn. Det er mer en medie-greie. Det er ikke noe i veien for å se på kampen mot Brann som noen seriefinale. For i virkeligheten finnes det ikke noen seriefinale. En finale er kampen mellom de to siste lagene som er igjen etter et cupspill, hvor det seirende laget vinner cupen. Mens Eliteserien er et seriespill, hvor det laget som har mest poeng etter 26 kamper har vunnet.
                  Så det er opp til hver enkelt å avgjøre hva de ser på som "en seriefinale".

                  Men uansett seriefinale eller ei, så er kampene mot RBK og Brann enormt viktige. Taper vi mot RBK samtidig som Brann slår FFK på hjemmebane, og Brann slår oss på Åråsen. Da leder de serien, med 9 til 12 poengs forsprang til nr. to. Noe som vil være veldig vanskelig å ta igjen. Mens vi da med all sannsynlighet vil ligge på 5. plass. Bare fire dager etter det møter vi ett Viking lag på bortebane som må kjempe med nebb og klør for å ikke dette av lasset. Med to tap på rad er det ikke sikkert selvtilliten vår akkurat er på topp. Og skulle vi tape den er vi plutselig på nedre del av tabellen.

                  Mitt betting-tips er helgardering mot RævBK og hjemme mot Brrran.
                  Noe som gjør at vi fortsatt har heng på Brann, og som ikke minst gjør høstsesongen til en thriller.
                  Last edited by Gjest; 25.07.2006, 23:01.

                  Kommentar

                  • KanariEngel
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jun 2006
                    • 154

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Trondeo
                    Men ser vi på det sånn, så pleier jo lillestrøm i spille bedre mot gode lag enn dårlige lag, i alle fall sånn jeg oppfatter det... Men på en annen side, virker som om Lillestrøm takler press nokså dårlig...Vanskelig...
                    Starter vi med lavt press (legger oss bakpå) så taper vi.
                    Starter vi med høyt press (presser samlet med lite strekk i laget) så vinner vi.
                    Det gjelder de fleste kampene uansett motstander.

                    På Østlandet har det i det siste vært veldig varmt. Når vi drar nordpå så er det ikke fullt så varmt og vi har dermed en fordel. Blir samma prinsippet som høydetrening.
                    Kanskje gutta for en gangs skyld orker å fullføre 96 minutter? (2 minutt tilegg i 1. omg og 4 i 2. omg pga Steffen tråkker over og knekker ankelen:twisted: )

                    Er meldt 19°C Flau vind 0m/s på lørdag i Trondheim.
                    I Lillestrøm den siste tiden har det vært oppmot 30 grader i skyggen.
                    Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                    Kommentar

                    • Kef1r
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 730

                      #30
                      hmm.. jeg var på en side i går og så hvor mange ganger vi har slått brann. det er en del ganger mer enn de har tatt oss http://brann.no/index.php?valg=team&team=2

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #31
                        Et lag som nettopp har tapt mot Start, og som snublet seg videre i cupen på bekostning av et Adecco-lag, bør vårt gode lag være fullt på høyde med. Så slo vi de også der i fjor.

                        Jeg blir skuffet hvis vi ikke klarer minst uavgjort, og spiller en god kamp mot gamlingene. For hva har RBK? En anstendig keeper, et foreldet forsvar som kun klarer å løpe i kapp dommere nå om dagen for å syte & grine, nesten ingen midtbanedekning, og nettopp solgt sine 2 beste spisser.

                        Rosenborg står igjen med noen unge, ikke så gode spillere (for eks Tettey) og en gjeng gamle menn (for eks sametryne Berg og Spasma, mannen som får nøkkens rompe til å se vakker ut.
                        Tipe 1-1 eller 1-2

                        Brann hjemme er walkover. Tips 2-0

                        Occean og Mifsud og Koren kommer alle til å score i løpet av disse to kampene. Tipper Riise setter inn en goal også, er i kanonform
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                          ..som snublet seg videre i cupen på bekostning av et Adecco-lag,...
                          Ikke skryte på Mandalskameratene Serie A status. De ligger plassert i 2. divisjon!
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Cruz
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 398

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Ikke skryte på Mandalskameratene Serie A status. De ligger plassert i 2. divisjon!
                            I likhet med Raufoss som bartene ufortjent slo ut i runden før.
                            Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

                            Kommentar

                            • Runbernt
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • May 2004
                              • 127

                              #34
                              Brann har fem spillere som må stå over mot oss dersom de får gult kort mot FFK i helga. Det gjelder M.Andresen, M.Knudsen, C.Miller, O.Bjarnasson og K.Sigurdsson. Rimelig sentrale spillere.

                              Kippe og Riise er i faresonen hos oss.
                              Runbernt

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Runbernt
                                Brann har fem spillere som må stå over mot oss dersom de får gult kort mot FFK i helga. Det gjelder M.Andresen, M.Knudsen, C.Miller, O.Bjarnasson og K.Sigurdsson. Rimelig sentrale spillere.
                                Det hadde ikke gjort noe om Martin Andresen fikk et gult kort.

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2887

                                  #36
                                  martin kan gjerne spille, blir morsomt å se han drite seg ut på åråsen nok en gang
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • JhnY
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 975

                                    #37
                                    Var på treningen i dag å det så veldig bra ut.
                                    Tipper -
                                    2-0 til Fugla i trondheim.
                                    3-1 til fugla over brann
                                    5-2 over ffk...

                                    Bedere kan det vel ikke bli da =D

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Runbernt
                                      Brann har fem spillere som må stå over mot oss dersom de får gult kort mot FFK i helga. Det gjelder M.Andresen, M.Knudsen, C.Miller, O.Bjarnasson og K.Sigurdsson. Rimelig sentrale spillere.

                                      Kippe og Riise er i faresonen hos oss.
                                      Ai ai ai. Før sesongen syntes jeg Brann-stalen så tynn ut. Håper det blir tilfelle i runden mot oss. Det er kremen av Brann-spillere dette, som må frykte gult, selv om Andresen er en møkkamann med elendige holdninger er han viktig for sitt lag. Samme med tjukken fra Skotland. Uten disse er Brann et heller trist skue. Bør være minst en av de fem nevnte spillerne som ryker mot oss med vanlig uttelling på kort-fronten, og vi får håpe at Branns motstandere fremover leverer, slik Ham-Kam gjorde senest (Takk, Frode Grodås!)
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Harald_88
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 550

                                        #39
                                        RBK-LSK 1-2
                                        LSK-Brann 2-0
                                        LSK-Fredrikstad 4-1

                                        Mange poeng i sikte
                                        Alt For Fugla

                                        Gå Av Grønlund

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Harald_88
                                          RBK-LSK 1-2
                                          LSK-Brann 2-0
                                          LSK-Fredrikstad 4-1

                                          Mange poeng i sikte
                                          Og Lyn-LSK 0-1 mellom Brann og FFK.

                                          Kommentar

                                          Working...