Jan Åge Fjørtoft: Ingen spillere er på vei bort

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    Jan Åge Fjørtoft: Ingen spillere er på vei bort

    Fra LSK.no:


    Ingen spillere er på vei bort!!!

    -Jeg noterer at norske journalister og forskjellige medier er i ferd med å ligne mer og mer sine engelske brødre og søstere, sier LSK- manager Jan Åge Fjørtoft i dagens lille kommentar

    Noen henger seg på et rykte fra en eller annen agent som har en agenda for å skape uro i den klubben det gjelder. Får med seg en spiller eller to til å uttale seg, for så å få en reaksjon fra selgende klubb. Og hokus – pokus:

    Plutselig har de fylt opp spalteplass et par dager, sier Fjørtoft
    Kjære LSK- supportere, journalister og agenter, her er status per dags dato.

    Med andre ord: Spekulasjoner og andre rykter er ikke troverdig og ny melding vil bli lagt ut dersom noe skjer av viktighet.

    - Det foreligger ingen konkrete tilbud for noen av våre spillere for øyeblikket. Sist gang konkret tilbud ble mailet inn til LSK, utenom Andersson, var på Arild Sundgot for ni måneder siden.


    - Noen agenter har bedt LSK om en pris på hva enkelte spillere koster. Vi gir ingen pris. Vi ber om et tilbud. Vi besvarer eventuelle tilbud.


    - En klubb antydet en pris for et eventuelt kjøp av Koren. Vi avslo høflig etter at tilbudet var så lavt at vi ikke kunne henvendt oss til Follo med mulighet for å hente en erstatter.


    - Robert Koren og Michael Mifsud har uttalt både til LSK og forskjellige medier at de definitivt ønsker å forlate klubben for å søke lykken i en utenlandsk – liga. Dette må vi selvsagt bare akseptere. Vi henter spillere på Bosman og vi mister spillere på Bosman.


    -Robert Koren er av klubbens desidert viktigste spillere. LSK har i et års tid ønsket å forlenge avtalen med Robbie, og spiller har uttrykt at det kan være en liten mulighet for fortsatt spill i LSK, men han har vært så klar på at han ønsker en ny utfordring at vi i samråd med agent og spiller ikke en gang har kommet til å diskutere økonomi.


    - Michael Mifsud har ikke på noe tidspunkt gitt uttrykk for at videre spill i LSK er aktuelt, derfor forlater Michael oss etter denne sesongen.


    - For LSK er situasjonen helt uproblematisk. Dette er vinn/vinn. Skal spillerne komme til en bedre liga, må de spille godt for LSK.


    Jan Åge
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Opprinnelig skrevet av sparwasser
    Fra LSK.no:
    Noen henger seg på et rykte fra en eller annen agent som har en agenda for å skape uro i den klubben det gjelder. Får med seg en spiller eller to til å uttale seg, for så å få en reaksjon fra selgende klubb. Og hokus – pokus:

    Med andre ord: Spekulasjoner og andre rykter er ikke troverdig og ny melding vil bli lagt ut dersom noe skjer av viktighet.

    Jan Åge

    Nok et morsomt utspill fra Fjøra, synes jeg.

    Denne måten å kommunisere på minner litt om et kommunikè fra Sovjet-tiden.
    Meldingen på lsk.no er en blanding av furting, irritasjon og subjektive påstander.

    At "ny melding vil bli lagt ut dersom noe skjer av viktighet" er ganske artig lesning.
    Hvem skal avgjøre hva som er "viktig"? Klubben, Fjøra, media, spilleren?

    Skal media vente med å grave mer i sakene til Fjøra melder at det har skjedd noe av "viktighet"?

    Nei, Jan Åge, skyld ikke på media her.

    Men du kan jo ta en prat med et par spillere som aldri lar en eneste anledning gå fra seg til å snakke om hvor gjerne de vil vekk fra klubben.


    mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #3
      Det er jo media som til enhver tid skal mase på spillerne om deres videre fremtid og når de forsvinner. Hva skal de gjøre? Juge??
      Synes ikke det var noe galt med denne meldingen fra Fjørtoft.

      Noen klarer faenmeg å få nyplukket jordbær til å virke like sur og stinkende som gammelost...

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #4
        Klar tale fra Fjøra, han legger fakta på bordet.

        Kommer det ikke tilbud på Koren og Mifsud, så skal de jobbe et sted. Hvorfor ikke for Norges beste fans. Tipper minst en av de blir værende jeg.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #5
          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          Klar tale fra Fjøra, han legger fakta på bordet.

          Klar tale, ja, men Fjørtoft virket noe irritert, nærmest småsint, da han uttalte seg på TV2-sporten for noen minutter siden. Særlig da han kom inn på Michael Mifsud.

          "Mifsud vil ikke få tilbud om ny kontrakt..... Han har til de grader sagt at han vil bort"

          "Koren har vært smartere/lurere, og ikke brent alle broer".

          Kommentar

          • Ted Nugent
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 851

            #6
            Problemet er at Koren er så god at han garantert vil få bra tilbud andre steder, mens det ikke er like sikkert at Mifsud får noen knalltilbud tror jeg. Konklusjonen da blir ihvertfall at ingen av de spiller for oss neste år.

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #7
              Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
              Problemet er at Koren er så god at han garantert vil få bra tilbud andre steder, mens det ikke er like sikkert at Mifsud får noen knalltilbud tror jeg. Konklusjonen da blir ihvertfall at ingen av de spiller for oss neste år.
              Og Mifsud ender opp i Enga?

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #8
                I føge Fjøra på sporten nå så er det ikke kommet tilbud... Hva skal man tro.

                Uansett så forsvinner Mifsud ut døra uten tilbud fra LSK pga at han har avvist LSK så sterkt, mens Koren ennå ikke har brent noen broer med LSK. Han har også sagt tidligere at hvis det ikke dukker opp en attraktiv klubb kan han bli et år til. Vi får bare vente pent å se....

                Men bare ikke Mifsud bytter i norge, da blir han lite populær!!! Håper Uwe tar til fornuft å sender Mifsud ned på 3 laget ut sesongen.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  At "ny melding vil bli lagt ut dersom noe skjer av viktighet" er ganske artig lesning.
                  Hvem skal avgjøre hva som er "viktig"? Klubben, Fjøra, media, spilleren?
                  For meg fremstår det som åpenbart at Fjøra mener at dersom det skjer noe av interesse (les salg eller kjøp), så kan supporterne forholde seg til lsk.no, fremfor sensasjonsjagende media.

                  Og denne avklaringen som Fjøra kommer med er grei og oppklarende.

                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Men du kan jo ta en prat med et par spillere som aldri lar en eneste anledning gå fra seg til å snakke om hvor gjerne de vil vekk fra klubben.
                  Nuvel, jeg har stått ved siden av journalistene etter kampene og det er ingen tvil om hvem som setter agendaen. Og spillerne har vel strengt tatt bare svart det samme hver gang:
                  "Ja, jeg vil videre i min karriere og jeg må prestere godt i Lillestrøm for å få sjansen"
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Paddis
                    I føge Fjøra på sporten nå så er det ikke kommet tilbud... Hva skal man tro.

                    Håper Uwe tar til fornuft å sender Mifsud ned på 3 laget ut sesongen.
                    LSK henter Bosman-spillere til Norge. Mange av våre beste spillere de siste sesongene har kommet på en sånn status. Da må vi også tåle at spillere ikke ønsker å fornye kontrakten sin og håper på bedre lønnsvilkår og/eller karriereløft andre steder så lenge jobben for Fugla er gjort.

                    Sette Mifsud på 3. laget er et håpløst tulleforslag. Jeg vil i hvert fall heller ha seriegull. Ser ikke at han har svikta oss i det hele tatt ved å signalisere at han vil til en "større" klubb. Snarere tvert imot. Han har levert bedre enn mange andre har gjort med siste sesong på laget, og skrøyt hemningsløst av Kanari-Fansen etter kampen i går.

                    At LSK heller ikke har fått noe konkret tilbud trenger ikke å bety noe som helst. Hvis jeg har skjønt overgangsreglene riktig kan andre klubber nå fritt kontakte Koren og Mifsud uten å henvende seg til klubben først. Er dette riktig ser ikke jeg noe unaturlig at klubbene prøver å avklare interessen med spillerne før de går inn i en forhandlingsposisjon med LSK.

                    Skulle nå Mifsud av en eller annen grunn ikke bli tilbudt kontrakt noe annet sted har gamblingen hans vært mislykket. Dumt av ham i så fall. Men like dumt av Fjørtoft å gå så hardt ut. Må Mifsud krype til korset er det klubben som har de beste korta på hånda. Så lenge fyren har bevist at han holder mål er det da ingen grunn til å spille snurte og nekte forhandlinger.

                    Jeg ønsker et Lillestrøm-lag med de beste spillerne på banen det er mulig å oppdrive!
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #11
                      Daspør jeg, hvilken interesse har fugla av å skjule evt interesse for disse spillera? hvis man er instilt på at man kanskje må slippe en av dem før sesongslutt så er vel det beste å blåse nyheten ut til hele verden slik at vi kan få en evt budrunde
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av sparwasser
                        Klar tale, ja, men Fjørtoft virket noe irritert, nærmest småsint, da han uttalte seg på TV2-sporten for noen minutter siden. Særlig da han kom inn på Michael Mifsud.
                        Fjøra er vel også med i denne brente bruers taktikk. Selv om han mener det, trenger han ikke å si det høyt. Det eneste den uttalelsen egner seg til er å gjøre seg upopulær hos Michael og sikkert en del andre spillere med lignende ambisjoner.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Paddis
                          Håper Uwe tar til fornuft å sender Mifsud ned på 3 laget ut sesongen.
                          Uwe har heldigvis vist seg som 100% profesjonell og tatt ut de beste spillerne uavhengig av hvor lenge det er igjen av kontraktene. Michael har vært en av våre beste spillere og vil selvfølgelig spille mange kamper utover.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #14
                            Jeg er for å bruke det beste mannskapet vi har til enhver tid, uansett hvor lenge de har igjen av kontrakten. Sikker på at Uwe har såpass med bein i nesa at han benker både Koren og miffe for godt den dagen han ser at motivasjonen svinner og formen følger samme veien...
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av KFL109

                              Skulle nå Mifsud av en eller annen grunn ikke bli tilbudt kontrakt noe annet sted har gamblingen hans vært mislykket. Dumt av ham i så fall. Men like dumt av Fjørtoft å gå så hardt ut. Må Mifsud krype til korset er det klubben som har de beste korta på hånda. Så lenge fyren har bevist at han holder mål er det da ingen grunn til å spille snurte og nekte forhandlinger.
                              Jeg støtter dette. Hvis ikke Mifsud får noe mer forlokkende tilbud, synes jeg vi bør gi han et. Han har vist gang på gang at han har kvaliteter som kan vinne kamper for oss. Uten Mifsud har vi bare tre spisser, og det kan bli dyrt å hente en som er like god.

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #16
                                Litt rart at Mifsud er så kategorisk som han er. Han er langt i fra en komplett spiss, og det finnes måter å forsvare seg mot ham på ved å nekte bakrom. I tillegg har han vel ikke scoret så mange mål. 5 mål på 14 kamper i tippeligaen er ikke så imponerende. Tipper han havner i dansk fotball eller lignende.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Jeg støtter dette. Hvis ikke Mifsud får noe mer forlokkende tilbud, synes jeg vi bør gi han et. Han har vist gang på gang at han har kvaliteter som kan vinne kamper for oss. Uten Mifsud har vi bare tre spisser, og det kan bli dyrt å hente en som er like god.
                                  Hva hvis vi gir han en 3 årskontrakt, og han skulle signere. Da blir vi nødt til å høre på han sine ambisjoner rett som det er, sånne spillere kommer etterhvert til å skape uro i spillergruppa. Kjedelig for f.eks myklebust som har lyst til å spille for oss som da blir benka for at en spiller som vil spille omtrent hvorsomhelst bortsett fra oss..
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Ted Nugent
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 851

                                    #18
                                    Mifsud varierer veldig, fra håpløst mot RBK til glimrende mot Brann. Men han har den utrolig viktig egenskapen å kunne avgjøre viktige kamper. Kampen i går og et par kamper mot søpla er bevis på dette. Behold mannen hvis vi kan!

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #19
                                      Sikker på at den andre lille kan gjøre en like god jobb som Miffe bare han blir satsa skikkelig på. Mykle er bedre på både avslutninger og har bedre teknikk på mifsud.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Sikker på at den andre lille kan gjøre en like god jobb som Miffe bare han blir satsa skikkelig på. Mykle er bedre på både avslutninger og har bedre teknikk på mifsud.
                                        Jeg er enig i det, men det at Myklebust konkurrerer med Mifsud om den samme rollen på laget, burde gjøre at Fjørtoft opptrer ekstra varsomt. Han kan fort bli mistenkt for nepotisme.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎