FXT: Nazi-rop sjokkerte Rösler (var: Sirkus Rösler fortsetter...)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bøllefrø
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2004
    • 462

    #21
    Seff er ikke det det viktigste at Uwe er poppis over hele Norge, men jeg frykter at alt sirkuset rundt Røsler gjør at laget presterer dårligere fordi det er for mye brannslukking. Kan godt hende jeg tar feil, men på den annen side synes jeg ikke vi har prestert så sinnsykt bra som stallen tilsier.

    Stallen vår er råsterk, med spillere som Koren, Mifsud, Muller, Sundgot, Kippe, Occean, Wehrman, Riise, Mouelhi, Søgård m.m. I tillegg til dette startet vi sesongen 2006 med talenter som Myklebust og Olsen, og med godt spill har også spillere som Rambekk og Shane tatt steget opp som etablerte spillere i toppen av TL. Sammenliknet med Brann, f.eks., må vi huske at de ikke er "spekket" med toppspillere. Mange av spillerne deres blir nå hyllet mer på bakgrunn av at de spiller på et lag i flyt (frem til ferien hvertfall) enn på egentlige prestasjoner over tid.

    Med den stallen vi har i år, pakket med toppspillere, burde dette her egentlig vært "walk in the park". Det er INGEN andre lag som er så tett besatt med toppspillere, og når vi likevel ikke klarer å stabilisere oss som topplag, er det et eller annet på veien som er gjort feil.

    Jeg har to forslag: dårlig forsvarsorganisering og fokus på uvesentlige ting i media.

    jeg håper jeg tar feil, og hvis jeg har rett, håper jeg det rettes på. For hvis vi i det hele tatt nærmer oss 100% av potensialet, så vinner vi denne serien. Men samtidig jævlig typisk hvis vi skal se tilbake på sesongen 2006 som "det året vi hadde potensiale til å feie gjennom serien. Dessverre fikk vi ikke ut det vi kunne over 26 serierunder".

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #22
      Opprinnelig skrevet av bøllefrø
      Med den stallen vi har i år, pakket med toppspillere, burde dette her egentlig vært "walk in the park". Det er INGEN andre lag som er så tett besatt med toppspillere, og når vi likevel ikke klarer å stabilisere oss som topplag, er det et eller annet på veien som er gjort feil.
      Walk in the park??? Ingen kamper er det i TL lenger. Trenger ikke se lenger en til Trondheim og RBK for å se at toppspillere ikke er noe garanti for gode resultater. Etter Røsler tok over har vi tatt flest poeng av samtlige. Ser ikke noen sammenheng i det du sier her. Lenge siden vi har vært på dette nivået.

      Fugla!!!!:lsk:
      Last edited by Rønnern; 21.08.2006, 13:10. Begrunnelse: Fikset quoting
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • bøllefrø
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2004
        • 462

        #23
        Jeg er helt enig i at vi har mye bedre resultater enn de siste årene (2002-2004), men vi må også se dette i sammenheng med den satsingen som skjer på Åråsen om dagen. Vi har mye gode spillere, mye penger blir spyttet inn i spillere, og det hentes gode spillere av Fjøra & co.

        Jeg mener at TL holder et historisk lavt nivå. Dvs. - det er ingen lag som skiller seg ut i toppen, slik RBK gjorde år på år tidligere. Resultatene i Europa viser tydelig hvilken tilstand toppen av norske klubber er i, og på bakgrunn av dette - jeg sier på bakgrunn av dette - burde LSK med den stallen vi har i 2006 vært klart i toppen, og ikke rotet bort poeng mot Sandefjord og Fredrikstad hjemme.

        Min personlige mening er at LSK anno 2001 gjorde en mye større prestasjon enn det vi gjør i år. Da kjempet vi jevnt med et RBK som var et europeisk mellomskikt lag, og vi kom over 50 poeng. I år tror jeg serievinneren kommer til å ende på 47-48 poeng, og hvis det ikke er oss som vinner TL, mener jeg prestasjonen er vesentlig dårligere med en mye sterkere stall.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #24
          Opprinnelig skrevet av chrissp
          Men Røsler bør ta seg sammen, og Fjørtoft bør ansette en medierådgiver. Akkurat nå er jeg mest pinlig lei av å måtte for-gud-vet-hvilken-gang, argumentere i støtte for en trener de fleste utenforstående bare rister på hodet av.

          Dette er jeg enig i!

          Se bare på kampen mot Start lørdag. Midt foran hovedtribunen, og TV-kameraene, var både Uwe og Fjøra meget aktive - for å si det mildt.

          Uwe protesterte på nærmest alle dommeravgjørelser med et kroppsspråk som neppe virket dempende på tilskuere som kan la seg provosere.
          Hadde f eks Rekdal knyttet neven og jublet rett mot hovedtribunen på Åråsen etter en VIF-scoring, så skal vi ikke se bort fra at det hadde kommet et uheldig tilrop eller to derfra også.

          Fjøra på sin side skjelte ut linjemann og fjerdedommer etter noter, i følge NRK Radio.

          Nå hører det med til historien at Fjøra ba om unnskyldning til fjerdedommeren etterpå, men likevel er slik oppførsel skadelig for klubben vår.

          Det bør arbeidsgiveren fortelle de to herrer i klare ordelag.

          Mvh
          Gammer`n
          Last edited by gamle-perta; 21.08.2006, 14:59.
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            #25
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Uwe protesterte på nærmest alle dommeravgjørelser med et kroppsspråk som neppe virket dempende på tilskuere som kan la seg provosere.
            Enig i dette, - og for meg er det helt greit.

            Det som jeg synes er litt tåpelig er Uwe's reaksjon på det som kommer mot ham. Usakelige greier kommer veldig lett mot folk som er såpass engasjerte som Fjøra og Uwe, noe de bør vite (og ignorere).

            Dersom de ønsker reagere mot slik hets må de la denne reaksjonen komme via andre, selv vil de bli litt 'ignorert' pga. egen oppførsel / engasjement.

            De må nok leve med dette - uansett hvor tåpelig og/eller urettferdig det kan virke.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #26
              Opprinnelig skrevet av bøllefrø
              Resultatene i Europa viser tydelig hvilken tilstand toppen av norske klubber er i
              Som Galatasaray - Tromsø i fjor? Viking - Monaco? Eller kanskje du tenker på da Rosenborg banket Olympiakos i Hellas? Nei vent, det var Newcastle - Lillestrøm du tenkte på?

              Lista over gode resultater av norske lag i Europa de siste årene er lang, det er bare negative sjølpissere som deg som skal ha det til at den norske ligaen er så jævla dårlig.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #27
                Det jeg synes Rösler kan skjerpe seg på er å være så utrolig hissig på dommern hele tiden. Han hopper opp og skriker og kjefter på dommern ved hver avgjørelse som går imot, og det er unødvendig. Han trenger heller ikke hoppe rundt å juble foran motstandernes supportere. Det forsvarer ikke nazi-hetsen mot Uwe, men jeg er enig i at han kan roe seg ned et hakk. Når det gjelder å prate til media synes jeg Uwe har blitt langt flinkere.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • bøllefrø
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2004
                  • 462

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Som Galatasaray - Tromsø i fjor? Viking - Monaco? Eller kanskje du tenker på da Rosenborg banket Olympiakos i Hellas? Nei vent, det var Newcastle - Lillestrøm du tenkte på?

                  Lista over gode resultater av norske lag i Europa de siste årene er lang, det er bare negative sjølpissere som deg som skal ha det til at den norske ligaen er så jævla dårlig.
                  Du kan ikke seriøst mene at det er noen lag i TL som holder samme nivå nå som RBK gjorde da de var på høyden. Det er det rett og slett ikke.

                  At vi klarte 1-1 borte mot et Newcastle som ikke har vært samlet på trening ennå, hjelper fint lite når vi ryker ut så det synger på hjemmebane. Og det er egentlig ikke det som er det verste. Seriemester VIF ryker mot et dårlig tsjekkisk lag. Brann klarer uavgjort hjemme mot et lag fra Allsvaneskan. Etc. Etc.

                  Jeg sier ikke at resten av TL var så himla god før, men det faktum at vi jaga rett bak RBK i 2001, mens de var på høyden, er en pokker så mye større prestasjon enn at vi ikke klarer å stikke fra et Brann-lag med kjempesprekk eller et RBK som ikke skjønte at serien hadde startet før 10. serierunde i 2006. Legg til at vi har en mye råere og bredere stall i 2006, så mener jeg at vi skal prestere mye bedre i år.

                  Kommentar

                  • e.d
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 688

                    #29
                    nå har vi ikke vunnet serien på 17 år. Med seier mot lyn inntar vi tabelltoppen, men allikevel så klager folk. -Jeg skjønner ingenting. :???:
                    Går det ikke an å sammenlikne ihvertfall litt med historien når man skal vurdere årets prestasjoner?
                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎