Historikk: Direkte overganger mellom hatlaget nr.1 og LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #21
    Opprinnelig skrevet av bøllefrø
    Det er i det hele tatt en mye mindre rivalisering mellom klubber i Norge enn i England. Aldri faen om du hadde sett Chelsea selge en fast spiller til ManU eller omvendt. Da selger de heller spilleren for halve prisen til en klubb de ikke anser som "god".
    Overganger 2006: John Obi Mikel (ManU til Chelsea) pris 12 mill.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #22
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Overganger 2006: John Obi Mikel (ManU til Chelsea) pris 12 mill.
      12 mill pund vel å merke.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #23
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        LSK, VIF, Godset, LSK, Fortuna,VIF, Ham-Kam, LSK, Skjetten....
        Overgangen fra LSK til vif skjedde vel etter -89-sesongen da Kenneth som 19-åring bare fikk 12 kamper for LSK. Det vekte ikke så sterke følelser at Kenneth, som ikke var god nok for LSK, gikk til vif. Når han så blei henta tilbake til -92-sesongen så blei Kenneth toppskårer for Fugla og blei solgt til Fortuna Sittard. Etter litt tid der så blei han henta til vif for ca. 700 000. Noe som var en brukbar sum penger på den tida.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • jove
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 476

          #24
          Runar Norman gikk vel fra LSK til Coventry, så til VIF. Eller var det andre klubbber mellom Coventry og VIF??
          Forza LSK

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #25
            Hadde en hyggelig samtale med et par Vaadalere og en eldre LSK-supporter på Martins sist søndag (ingen nevnt, ingen glemt).

            Tema for dagen: hvordan oppsto rivaliteten (les: hatet) mellom VIF og LSK?

            Sistnevnte supporter mente at det hele startet som et mindreverdighetskompleks hos VIF.

            De tålte rett og slett ikke suksessen som LSK hadde på 70-tallet. Å bli satt på plass både sportslig og økonomisk av "lille LSK" ble rett og slett for mye for gjengen på Sota-hjørnet.

            Dette komplekset utviklet seg til "hat", da Rune Hansen og Terje Olsen meldte overgang til vår fremadstormende klubb.

            "Bakteppet" for påstandene: LSK var klubben som frontet utviklingen av norsk klubb-fotball på 70-tallet, og var først ute med å ta steget fra amatørenes rekker og innførte "semi-profesjonalisme" (spillerne ble kjøpt fri for å kunne trene, og for ikke å snakke om frynsegoder som den berømte gule Honda Civic'n - ).

            VIF var blant bakstreverne og hylte opp mot "mafiaveldet fra Lillestrøm". Men verst av alt - deres egne spillere ønsket å spille for "oppkomlingen", "kjøpelaget" som kun tenkte på profitt og kongepokaler. - VIF var ikke alene i hylekoret, LSK var vel hata fra Lindesnes til Nordkapp på den tiden.
            Last edited by sparwasser; 31.08.2006, 13:13.

            Kommentar

            • fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1507

              #26
              Opprinnelig skrevet av sparwasser
              Hadde en hyggelig samtale med et par Vaadalere og en eldre LSK-supporter på Martins sist søndag (ingen nevnt, ingen glemt).

              Tema for dagen: hvordan oppsto rivaliteten (les: hatet) mellom VIF og LSK?

              Sistnevnte supporter mente at det hele startet som et mindreverdighetskompleks hos VIF.

              De tålte rett og slett ikke suksessen som LSK hadde på 70-tallet. Å bli satt på plass både sportslig og økonomisk av "lille LSK" ble rett og slett for mye for gjengen på Sota-hjørnet.

              Dette komplekset utviklet seg til "hat", da Rune Hansen og Terje Olsen meldte overgang til vår fremadstormende klubb.

              "Bakteppet" for påstandene: LSK var klubben som frontet utviklingen av norsk klubb-fotball på 70-tallet, og var først ute med å ta steget fra amatørenes rekker og innførte "semi-profesjonalisme" (spillerne ble kjøpt fri for å kunne trene, og for ikke å snakke om frynsegoder som den berømte gule Honda Civic'n - ).

              VIF var blant bakstreverne og hylte opp mot "mafiaveldet fra Lillestrøm". Men verst av alt - deres egne spillere ønsket å spille for "oppkomlingen", "kjøpelaget" som kun tenkte på profitt og kongepokaler. - VIF var ikke alene i hylekoret, LSK var vel hata fra Lindesnes til Nordkapp på den tiden.

              Her var det mye nyttig informasjon som en som ikke har så mange år på ryggen. Godt å ha dette forumet så jeg kan lære litt om historien vår.

              Synes det hatet som er mellom lsk og vif nå er godt å ha. skaper en ekstra sterk stemning på stadion og ramme rundt kampene.

              Og det må vel som nevnt over her, vært hardt for dem å se spillerne deres forsvinne til oss. Vet ikke hva jeg hadde gjort hadde f.eks. Kippe gått til enga... Mulig det hadde blitt litt hetsing..
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                #27
                Petter Belsvik

                Kommentar

                • 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av sparwasser
                  "Bakteppet" for påstandene: LSK var klubben som frontet utviklingen av norsk klubb-fotball på 70-tallet, og var først ute med å ta steget fra amatørenes rekker og innførte "semi-profesjonalisme" (spillerne ble kjøpt fri for å kunne trene, og for ikke å snakke om frynsegoder som den berømte gule Honda Civic'n - ).
                  En vakker tid. Sportsklubben var i en klasse for seg på alle områder - og ble ditto upopulær, aller mest i '77. Da handlet alt om Sportsklubben, på godt og vondt. Først og fremst var laget - og Tommy i særdeleshet - så jævla mye bedre enn de andre. De tok the double i utklassingsstil, og spilte ut Ajax på Ullevål i serievinnercupen. De var utilnærmelige, og fikk smake manges vrede bare av den grunn. Men det var også noe med fremferden - hvite dresser, gule Hondaer, svarte penger. De kjøpte spillere, noe de var alene om, og mens andre hentet trenere fra egne rekker fikk Sportsklubben det for seg at de skulle hente Tommy Docherty. Og var svært nær ved å få det til.

                  Fotballtinget i '77 var ganske symptomatisk. Sportsklubben fremmet forslag om innføring av spillerkontrakter og non-amatørsystem. Men delegatene fra et samlet fotball-Norge, med dype røtter i arbeiderbevegelsen og dens idrettsidealer, ville det annerledes. Våre menn ble sablet ned, men forlot ikke salen med hengende hoder. Ivar Hoff avsluttet i stedet debatten på legenders vis. Han gikk på talerstolen, kikket forsamlingen inn i hvitøyet og meldte: "Norske fotballedere, dere har sølv i håret, gull i tenna og bly i ræva". Klassisk.

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av jove
                    Runar Norman gikk vel fra LSK til Coventry, så til VIF. Eller var det andre klubbber mellom Coventry og VIF??

                    Joda, Runar hadde et særdeles vellykket opphold i SK Brann i 2003, fire kamper var vel alt han fikk med seg.

                    Tour de Runar: Landsås - Harstad - LSK - Coventry - Brann - (var også innom Sprint Jeløy, men p.g.a av "kontratksrot" ble forholdet oppløst etter en knapp måned) Harstad - VIF - St.Hanshaugen - Tromsø - Harstad
                    Last edited by sparwasser; 31.08.2006, 18:36.

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av sparwasser
                      Joda, Runar hadde et særdeles vellykket opphold i SK Brann i 2003, fire kamper var vel alt han fikk med seg.
                      Fra boka "LSK- 25 år i toppen" av Arnfinn Fagerli,2000.
                      Temperamentsfull og teknisk kantspiller som er spådd en stor karriere.
                      Last edited by RoyVaadal; 31.08.2006, 18:56.
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • Jan Banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 809

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Kanskje du har skøyter på, fordi du tok den svingen elegant. Han var i Tromsø før han gikk til vif.
                        *Sender takkebrev til mr. Koss for god hjelp med slipingen* :lsk:
                        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                        Stuart Baxter har forstått det.

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av sparwasser
                          Hadde en hyggelig samtale med et par Vaadalere og en eldre LSK-supporter på Martins sist søndag (ingen nevnt, ingen glemt).

                          Tema for dagen: hvordan oppsto rivaliteten (les: hatet) mellom VIF og LSK?

                          Sistnevnte supporter mente at det hele startet som et mindreverdighetskompleks hos VIF.

                          De tålte rett og slett ikke suksessen som LSK hadde på 70-tallet. Å bli satt på plass både sportslig og økonomisk av "lille LSK" ble rett og slett for mye for gjengen på Sota-hjørnet.

                          Dette komplekset utviklet seg til "hat", da Rune Hansen og Terje Olsen meldte overgang til vår fremadstormende klubb.

                          "Bakteppet" for påstandene: LSK var klubben som frontet utviklingen av norsk klubb-fotball på 70-tallet, og var først ute med å ta steget fra amatørenes rekker og innførte "semi-profesjonalisme" (spillerne ble kjøpt fri for å kunne trene, og for ikke å snakke om frynsegoder som den berømte gule Honda Civic'n - ).

                          VIF var blant bakstreverne og hylte opp mot "mafiaveldet fra Lillestrøm". Men verst av alt - deres egne spillere ønsket å spille for "oppkomlingen", "kjøpelaget" som kun tenkte på profitt og kongepokaler. - VIF var ikke alene i hylekoret, LSK var vel hata fra Lindesnes til Nordkapp på den tiden.
                          Jeg stiller med litt uenig til dette.
                          Min grandonkel, Gunnar Lund, spilte for LSK i de gode tider på 50-tallet, og allerede da blomstret hatet mot Vålerengen.
                          Han har mang en klassisk historie å fortelle fra den gang, og han har så absolutt ingenting til overs for bydelsklubben.
                          Forakt av høy klasse. Så hatet er gammelt.

                          Petter

                          Kommentar

                          • Jan Banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 809

                            #33
                            Mener å huske gaaaamle historier om VIF-supportere som ble jaget ut av byen av steinkastende lillestrømgutter, så hatet er nok gammelt ja.
                            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                            Stuart Baxter har forstått det.

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av petter
                              Jeg stiller med litt uenig til dette.
                              Min grandonkel, Gunnar Lund, spilte for LSK i de gode tider på 50-tallet, og allerede da blomstret hatet mot Vålerengen.
                              Han har mang en klassisk historie å fortelle fra den gang, og han har så absolutt ingenting til overs for bydelsklubben.
                              Forakt av høy klasse. Så hatet er gammelt.

                              Petter
                              Tviler ikke et sekund på at din grandonkel med det fornemme etternavnet har mange gode historier på lager om Møkka fra hovedstaden.

                              Men i følge statistikken møtes LSK og VIF kun til dyst i 4 obligatoriske kamper (alle seriekamper) i løpet av det tiåret *, men det var helt sikkert nok til å få dårlig smak i munnen og brekningsfornemmelser så fort man så de blå draktene.

                              Fikk alltid høre at det var "de jævlig forbanna strømlingene" som var hatobjekt nummer 1, da jeg vokste opp på slutten av 60-tallet.

                              Men det er klart, hvem man misliker mest her i verden er svært subjektivt. Min far var og er fortsatt av den gamle garden lillestrømlinger som helst unngår å sette sin fot på andre siden av "Nybrua". Husker fortsatt at hver gang vi var på biltur kjørte vi aldri igjennom Strømmen - uansett hvor lang omvei dette førte til.

                              Ja,ja. Han om det. Men likevel, kan ikke si noe annet at jeg er svært glad i den gamle mannen

                              * Mulig det var et hav av treningskamper i tillegg.
                              Last edited by sparwasser; 01.09.2006, 21:16.

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                Tviler ikke et sekund på at din grandonkel med det fornemme etternavnet har mange gode historier på lager om Møkka fra hovedstaden.
                                (det er onkelen til Tommy, faren til 70-tallsbacken og hjelpetrener '89, Jann Lund)

                                Sitter med et sterkt inntrykk at det er VIF han hater, aldri hørt han si noe sterkt mot Strømmen. Sønnen hans Jann derimot, hater virkelig Strømmen.

                                Rivaleri er det som driver fotballen:lsk:


                                Petter

                                Kommentar

                                • bøllefrø
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2004
                                  • 462

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                  Overganger 2006: John Obi Mikel (ManU til Chelsea) pris 12 mill.
                                  Greit at detg teknsik sett var en overgang, men her handlet det om en spiller som nektet å spille for ManU, aldri hadde gjort det etc. Litt som når Arse bare "måtte" kvitte seg med Cole til Chelsea for di han nektet å spille. Litt spesielle situasjoner... På den annen side, det er flere og flere av disse. Kanskje det er sånn spillere oppfører seg for tida?

                                  Kommentar

                                  • Per Arne
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2347

                                    #37
                                    100% Lillestrøm SK, 0% igjen til hat. Dog, i en kampsituasjon frigjøres litt av kjærligheten til å gi plass til noen prosent hat. Av og til en hel del hat, faktisk. Men høyest klatret selvfølgelig kjærligheten, da Arild Sundgot og Lillestrøm sprengte skalaen når vi utligna til 2-2 i kvartfinalen i år.

                                    Jeg vil aldri, aldri glemme de jubelscenene.

                                    Tror ikke noen av våre norske spillere i dag hadde gått til vif.
                                    Last edited by Per Arne; 02.09.2006, 21:18.
                                    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎