september 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • msl42
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2005
    • 220

    #21
    Hodet vil – kroppen nekter

    www.rb.no [Publisert 08.09.2006 - 21:51]
    Hodet vil – kroppen nekter
    Av: Per Kristian Torvik
    ÅRÅSEN:
    Hodet til Pål Strand er fullt av ideer hvordan han ønsker å spille fotball. Problemet er at kroppen ikke lystrer.
    – Jeg trodde jeg var på gang igjen for alvor i sommer. Isteden fikk jeg en alvorlig knekk igjen. De siste ukene har vært blytunge, sier Pål.
    Oppturen kom midt i juli, da han var dagens kanarifugl mot Odd.
    – Da trodde jeg problemene var slutt, og jeg så lyst på framtida. Dessverre snudde det. De tre siste kampene har jeg ikke spilt ett minutt. Jeg sa til Uwe Rösler at det ikke var noen vits i å bruke meg. Det hadde han allerede oppdaget.
    Skal tilbake
    Pål Strand gikk skadet hele vinteren før 2002-sesongen – og var variabel hele året. Nå har det samme skjedd igjen. Men nå er han fem år eldre og trenger lengre tid på å komme i form, når han for andre gang i karrieren har gått skadet i over et halvt år. Denne gangen ble det en trodde var vedvarende lyskeproblemer lokalisert til en skade i hoftepartiet.
    – Jeg skal tilbake på laget. Det har jeg lovet meg sjøl.
    – Da Tom Nordlie fikk sparken i Start, sa han at da det blir stille rundt deg, bør du ha kofferten halvpakka. Har du følt noe sånt?
    – En kan ikke unngå å merke at omgivelsen opptrer annerledes. Men når det gjelder Uwe Rösler og Gunnar Halle føler jeg at de har full tillit til meg. Det er aller viktigst for meg og er noe av det som holder meg i gang. Foreldrene mine har gitt meg god oppbakking. På hjemmebane oppmuntrer familien meg. Men jeg kan skjønne kona om hun syntes det har vært slitsomt å ha en til tider sur ektemann i huset.
    Den siste uka har det løsnet litt på trening. Det har også Rösler merket.
    – Det har vært en vanskelig tid for Pål. Heldigvis har jeg sett at han er på gang igjen. Når en som Pål alltid har spilt når han har vært skadefri, oppleves det verre når han sitter på benken.
    – Tror du han kommer tilbake?
    – Jeg har tillit til alle mine spillere. Det er opp til Pål å vise at han igjen blir god nok. Nå får han enda større konkurranse i og med at vi har hentet inn Martin Husàr. Det er en utfordring han må ta.
    Spisskompetanse
    For LSK har det vært et problem at ingen har kunnet erstatte Pål Strand med hans fremste spisskompetanse: Harde, gode innlegg foran mål slått med venstrebeinet. Utallige ganger har mannen i enden av innleggene satt ballen i mål. Det har gjort Pål til en av de store Åråsen-heltene.
    – Det er dit jeg vil tilbake. Jeg har tro på at jeg skal greie det.
    – Åtte kamper er igjen av serien. Sesongen for din del må langt på vei regnes som spolert?
    – Det er riktig. Målet mitt nå er å komme i så god form at jeg kan bidra i serieinnspurten. Deretter er det Royal League, som jeg må satse på. Når vi kommer så langt, stiller jeg skadefri på lik linje med de andre spillerne. Det ser jeg på som en stor fordel.
    – Neste år har vi en Pål Strand av gammel, godt merke igjen?
    – Jeg lover at Åråsen-publikummet ikke har sett slutten på meg. Jeg har kontrakt ut 2008-sesongen og skal spille mange gode kamper for LSK igjen. Det er min klare målsetting, sier Pål Strand.

    eLSKer fugla... ;-) :-)

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5096

      #22
      Sint Müller vil ha hevn

      Av Marius Vik 09.09.06 10:48

      Heinz Müller har ikke glemt måten Starts David Nielsen teatralsk stupte over ham sist han var i Kristiansand.


      ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): Lillestrøm-keeper Heinz Müller anser Lillestrøm som favoritter i søndagens storkamp på Kristiansand Stadion, men tror det blir en tett og tøff kamp mot formsterke sørlendinger.
      Spesielt når han møter sin gamle bekjentskap, David Nielsen.

      - Jeg er sint, innrømmer romerikingens tyske sisteskanse.
      - Jeg rørte ham ikke, han stupte og fikk meg utvist, sier Müller om episoden fra cupkampen i Kristiansand for tre uker siden.

      Müller løp for fulle mugger mot en David Nielsen i full fart motsatt vei, tyskeren kastet seg, Nielsen hoppet over og rullet rundt som om han skulle være midt i opptaket på Teaterhøyskolen. Dommer Kjell Alseth premierte skuespillet med et en tidlig dusj på Müller.

      Ikke personlig hevn
      Men selv om bitterheten fortsatt er der, og LSK-keeperen mener dommerne bør slå mye hardere ned på all stupingen som ødelegger for fotballen verden over, kommer han ikke til å starte en personlig vendetta mot Start-spissen.
      - Muligens sier jeg til ham før kampen at han ikke må legge seg ned nok en gang, men selv er jeg mer opptatt av at vi skal hevne cuptapet, understreker 28-åringen.

      Akkurat den holdningen sier mye om hvordan Heinz Müller har vokst som person i sitt halvannet år lange Lillestrøm -opphold. Mens han i fjor vår hadde et ry på seg for vel høy sigarføring, er han blitt en mer ydmyk, inkluderende person som nå setter laget foran egeninteressene.

      Reiste i sinne
      Den 25. juli i fjor var han tilbake etter skade, men fikk beskjed om at han var vraket til fordel for Claus Reitmaier i hjemmekampen mot Start.
      Det likte Müller dårlig, og etter å ha ønsket lagkameratene lykke til, stormet han ut av Åråsen og nektet å sitte på benken hjemme mot sørlendingene.
      Der forble han ut sesongen, men i stedet for å ønske seg vekk, studerte han rutinerte Reitmaier nøye, og utviklet seg selv mye som keeper.

      - Spesielt på måten han bevegde seg på, og måten han holdt seg oppe og ventet ut spissene på, lærte jeg mye av Claus, sier Müller til TV 2 Nettavisen.
      - Jeg var sint på Uwe den gangen, men forstår valget hans nå, innrømmer den tidligere Odd-keeperen.

      Nå er han likegyldig til hvor mange mål han slipper inn, bare laget vinner.
      - Vinner vi 11-10 i alle kampene våre, er det helt greit, for da vinner vi også serien, flirer burvokteren, og får skryt av Lillestrøms keepertrener, Kjell Lier.
      - Heinz har oppført seg eksemplarisk, måten han jobbet på etter at han mistet plassen sin er til etterfølgelse for alle, skryter Lier.
      Spesielt på treningsfeltet.
      - Hans sugde til seg alt det han kunne av Claus Reitmaier, og har definitivt blitt en bedre keeper enn hva han var da han kom hit.

      En ressurs for LSK
      I tillegg er han nå en ressursperson i spillergruppa.
      - Han ba fort alle spillerne om unnskyldning for sin oppførsel. Nå har han i tillegg fått en meget fin rolle i laget, og han er flink til å bakke opp andre. Juniorkeeper Alexander Van Wijk har han tatt seg god tid med, og lært mye, skryter Lier.

      Uwe Rösler er også meget fornøyd med sin sisteskanse, og selv om reservekeeper Otto Fredrikson ble kåret til banens beste da han fikk sin debut for Lillestrøm mot Sandefjord tidlig i sommer, var det rett inn på laget med Müller da han kom tilbake etter suspensjon.

      LSK-treneren er heller ikke redd for at Müller eller noen av de andre Lillestrøm-spillerne skal starte noen personlige hevntokt som følge av den tøffe cupkampen mot Start i slutten av august.
      - Ingen fare. Vi har et godt forhold til Stig Inge Bjørnebye, Erik Solér og Start, understreker LSK-sjef Uwe Rösler.

      Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle733034.ece

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5096

        #23
        Koren kan bli på Åråsen

        men også andre norske klubber kan være aktuelle

        Robert Koren (25) åpner for å bli i Lillestrøm etter denne sesongen. Og utelukker heller ikke andre norske klubber.
        VIL VENTE OG SE: Spekulasjonene rundt Michael Mifsud (t.v) og Robert Koren var mange før overgangsvinduet lukket. Men nå åpner Koren for å bli i norsk fotball. Foto: Terje Visnes

        - Lillestrøm er førstevalget hvis jeg blir i Norge - men andre klubber kan også være aktuelt, sier sloveneren.

        Koren er en av de desidert beste spillerne i den norske serien og har i lang tid signalisert at han vil ut til en bedre liga enn her til lands. Men han ble ikke solgt i sommer, og i høst går kontrakten med Lillestrøm ut.

        - Jeg vil vente til sesongen er slutt og se hva som skjer. Jeg vil ikke forhaste meg, sier Robert Koren.

        Lillestrøm-sjef Jan Åge Fjørtoft ønsker ikke å kommentere saken, men etter det VG forstår har ikke Koren - som Michael Mifsud - brent sine broer på Åråsen. Tvert imot - kontakten er den beste, ifølge Koren.

        Imponerte ikke

        - Vi har veldig god kontakt. De kom med et tilbud til meg helt i starten av sesongen. Det er mulig at de forbereder et nytt tilbud i høst. Uansett: Jeg vil ikke forhaste meg med å ta en avgjørelse om fremtiden.

        Den elegante tilretteleggeren på midtbanen representerer noe annerledes i norsk fotball, og har vært sterkt medvirkende til Lillestrøms suksess i fjor og i år. Men samtidig har Koren aldri lagt skjul på at han vil videre i karrieren.

        - Jeg vil ta et nytt steg, sier Koren.

        Men i sommer imponerte han slett ikke. LSK-trener Uwe Rösler gikk åpent ut og sa at han ikke var fornøyd med det Koren presterte. Koren selv er enig i at det ikke var bra en periode:

        - Jeg åpnet sesongen bra, men hadde - som klubben - noen dårligere kamper. I det siste har jeg følt meg veldig bra. Jeg føler at hele laget er «back on the track», sier Robert Koren.

        Vil lære

        Robert Koren peker på et faktum: Lillestrøm har vært det beste laget hvis vi legger sammen resultatene i 2005 og hittil i 2006. - Det er ren statistikk. Slik er det bare. Statistikken lyver ikke.

        - Det betyr at det kan bli gull i år?

        - Vi ligger i en veldig bra posisjon, ett poeng bak Brann og likt med Rosenborg. Åtte kamper gjenstår, og nå må vi bare fokusere på oss selv: Hvordan vi skal spille bra og hvordan vi skal plukke flest mulig poeng på de kampene.

        Hvordan det skal gjøres? Robert Koren har i hvert fall en faktor som er viktig:

        - Vi må fokusere bedre i slutten av kampene. Det er alltid muligheter mot slutten. Vi må benytte disse bedre. Vi har åtte kamper å gjøre det på.

        Robert Koren er nede i et gjennomsnitt på 5,17 på årets VG-børs, på grunn av noen dårlige kamper i sommer. Men han spilte til 7-er på børsen da Lillestrøm vant 3-1 over HamKam i siste match før landskampene.

        I fjor hadde han et snitt på 5,35 og var 16. best på VGs spillerbørs.

        - Jeg er alltid opptatt av å lære noe nytt, noe som kan gjøre meg til en bedre spiller, sier Koren.

        (VG 09.09.06 kl. 11:40)

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #24
          http://www.rb.no/lokal_sport/article2283248.ece

          Ny kamp for minneboka?

          LILLESTRØM:
          LSKs cupexit i Kristiansand for tre uker siden hadde alt. Dagens match kan bli en ny en for minneboka. For laget er det viktig både å glemme og huske lørdagskvelden den 19. august.
          AVGJØRELSEN: Heinz Müller blir utvist av dommer Kjell Alseth på stillingen 2-1 i cupen for tre uker siden. ALLE FOTO: SCANPIX
          MÅ STOPPES: David Nielsen (t.v.) scoret to for Start sist.
          HETSET: Uwe Rösler fikk nazi-tilrop etter seg.
          VRAKET: Robert Koren (t.h.) ble benket fra start i kampen Alex Valencia (t.v.) til slutt avgjorde.




          Av: KOMMENTAR Espen Solbakken sportsjournalist i Romerikes Blad

          Det man bør ta med seg fra forrige oppgjør er Arild Sundgots to scoringer, det siste på overtid, og den sterke moralen man viste med 10 spillere etter Heinz Müllers utvisning.
          Følgende bør glemmes. Eller bedre; tas lærdom av:
          David Nielsens evne til å lage uro i forsvaret.
          Heinz Müllers risikable utrusning og røde kort.
          Sidebackenes ekstremt dårlige dag på jobben.
          Dramatikk

          Også opptakten var dramatisk nok forrige gang. Robert Koren ble vraket, mens landslagsspiller Anders Rambekk også satt på benken.
          119 minutter senere – etter fire scoringer, sju gule kort, et rødt kort, strafferedning, tre stangskudd, og nazi-utrop til LSK-trener Uwe Rösler – feide Alex Valencia inn seiersmålet.
          I dag står Valencia over på grunn av tre gule. Men mannen bak de to første Start-scoringene, urokråka David Nielsen, kan lage helvete igjen.
          – Jeg kjenner meg selv litt igjen i David Nielsen – han er en håndfull, hevder Uwe Rösler.
          Danskens teatralske oppførsel i utvisningssituasjonen med Müller var imidlertid tung å svelge for mange LSK-supportere, men Müller ga dommeren en mulighet til å gi rødt. Der ifra og ut var moralen bedre enn disiplinen i Lillestrøm. Start fikk ikke noe gratis 11 mot 10 og greide så vidt å unngå straffekonkurranse.
          Revansj raskt

          Muligheten for hevn kommer raskt. Helt greit, ifølge Shane Stefanutto, den som syndet grovest sist.
          – Med tapet så ferskt i minne er alle motiverte. For meg personlig hadde jeg helst sett at Valencia hadde vært med nå også, sier en revansjlysten australier.
          – Jo tøffere kamp på papiret, dess bedre for oss nå, mener Uwe Rösler. Han virker heller ikke spesielt skremt, selv om dette tilsynelatende er den vanskeligste kampen Lillestrøm har igjen i år.
          Og i høst har det ikke vært noe vanskeligere sted å dra enn nettopp Kristiansand stadion.
          Optimismen, og den offensive innstillingen i Lillestrøm, vitner om et lag som har innsett at gullsjansen nå er der. Alle kom hjem fra landslagsoppdrag uten skader, og treningene har vært gode helt siden seieren over Ham-Kam.
          Det kan bli en ny klassiker for TV2-seerne i kveld, men det er ofte oppfølgeren er svakere enn originalen. Det bryr neppe LSK seg om hvis forestillingen har en lykkelig slutt.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #25
            http://www.rb.no/lokal_sport/article2284321.ece

            GULLET glipper

            KRISTIANSAND:
            Rosenborg vant – LSK tapte. Alt er tilbake der det har vært i 15 år. Trønderne ser ut til å ta grepet om gullet igjen.
            ENSLIG SVALE: Robert Koren er den eneste spilleren med de kreative egenskapene som kan åpne et forsvar for å skape de sjansene LSK vil trenge i kampen om seriegullet.




            Av: KOMMENTAR Per Kristian Torvik sportsjournalist i Romerikes Blad

            Da har vi ikke glemt Brann. De tar igjen tabellteten med seier mot Stabæk i kveld. Men lokomotivet fra Trondheim har fått orden på troppene og durer videre. De har også lagt et betydelig press på et Brann-lag, som ikke har råd til å tape.
            Rosenborgs fjerde strake serieseier blir sannsynligvis fulgt opp med nummer fem mot Tromsø på Lerkendal kommende søndag.
            Gårsdagens LSK var langt unna den fandenivoldske innstillingen trener Uwe Rösler sa han hadde sett hos spillerne etter at laget kastet bort to poeng mot Lyn på Ullevaal.
            Det manglet ikke på offensiv vilje i tenkningen. En trebackslinje med Dan Anton Johansen, Anders Rambekk og Shane Stefanutto det siste kvarteret er vel noe av det dristigste som er forsøkt i norsk toppfotball.
            Problemet var at tross en offensiv satsing med Frode Kippe, Olivier Occean, Michael Mifsud og Arild Sundgot helt framme, med Robert Koren like bak, greide ikke LSK å skape det nødvendige trøkket for å score et utligningsmål. Akkurat det ville vært en stor bonus i går, selv om det ikke hadde vært fortjent.
            Tellefeil

            LSK matchet Start langt bedre fra begynnelsen enn i kvartfinalen for noen uker siden. Robert Koren og Espen Søgård matchet hjemmelagets løpssterke midtbane sentralt, mens Frode Kippe jobbet under høytrykk og holdt Start-spissene unna.
            En gedigen tellefeil vendte kampbildet i Starts favør. Så godt som hele LSKs forsvar og midtbane hadde trukket over mot venstre. Ingen – heller ikke høyre back Dan Anton Johansen – merket at Kristoffer Hæstad smøg seg opp langs venstresida – det han totalt umarkert fikk sende sørlendingene i føringen.
            Etter det handlet det meste om Start. Hjemmelagets spillere var smartere, løp mer – og skapte større sjanser.
            Lite kreativt

            I vinter så vi et LSK-lag med stor kreativitet og vilje til å legge mer vekt på et kjappere pasningsspill – og mindre bruk av langpasninger. I Royal League var det stor forandring fra årets før.
            I dag er LSK på mange måter tilbake til det gamle. Ballen flyr altfor ofte høyt og langt oppover banen fra den bakre firer uten plan.
            På siste tredjedelen manglet laget den kreativiteten som kreves for å skape store sjanser og score mot et lag som Start.
            Noe av problemet var at Michael Mifsud, som har glitret i mange kamper, kom tilbake fra to landskamper som en blek skygge av den spilleren som dro.
            Det er bare Robert Koren som tenker smarte løsninger som skaper sjanser som kan gi uttelling. At han var fortvilet og forbannet på Mifsud, da han var på vei gjennom i nesten like god posisjon som Hæstad da han ble matchvinner før pause er forståelig. Men ballen fra Mifsud kom aldri og endte i et håpløst dribleforsøk. I de valgene var det klasseforskjell på Start og LSK.
            Gårsdagens kamp var sannsynligvis høstens LSK hadde igjen å spille. Men det er nok vanskelige oppgjør igjen. Allerede kommende mandag kommer et Vålerenga-lag som plutselig har fått ferten av medalje til Åråsen.
            Start har en derimot fått nok av. Men kvitt dem blir vi foreløpig ikke.
            De skal spille Europacup mot Ajax på Åråsen torsdag.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #26
              http://www.rb.no/lokal_sport/article2284323.ece

              – Dette må bli det siste tapet

              KRISTIANSAND:
              (Start – LSK 2-0). Lillestrøm-spillerne tror Start-tapet må bli årets siste om klubben skal vinne sitt første seriegull siden 1989.
              INGEN VEI FORBI: Michael Mifsud har holdt LSK inne i gullkampen i perioder av sesongen. I går var han sjanseløs mot Starts Steinar Pedersen og Marius Johnsen. ALLE FOTO: PETTER EMIL WIKØREN
              SISTE GANG: Espen Søgård mener LSK ikke har råd til flere tap.




              Av: Espen Solbakken

              Den endrede tabellsituasjonen til tross, ingen i LSK-leiren kastet inn gull-håndkleet søndag kveld. Kaptein Frode Kippe kom sogår med følgende melding til Brann og Rosenborg:
              – Dette er ikke over ennå!
              Likevel var det et flashback fra gamledager som preget bortegarderoben. På ny er LSK blitt satt i en situasjon der de må jage Rosenborg i toppen. Det bør ikke være nytt for noen som har opplevd trøndernes herjinger fram til det buttet i fjor. Espen Søgård mener klubben nå må ha gjort unna feilskjærene skal det bli gull.
              – Vant Rosenborg igjen? var det første han spurte om etter å ha tapt selv.
              – Gjør Brann det samme i morgen, er det plutselig fire poeng opp. Det sier seg selv at vi ikke kan tape flere kamper når de andre fortsetter å gjøre jobben, sier Søgård.
              Ikke tapt

              Uwe Rösler sa før matchen at ingen ting ville avgjøres i Kristiansand – uansett sluttresultat. Etter tapet gjentok han seg selv, og bad om å bli trodd.
              – Mesterskapet ble verken tapt eller vunnet av noen i denne serierunden.
              Hans lag fikk det akkurat så vanskelig som både han og mange andre fryktet før turen til sørlandet.
              – Jeg mener Start er det beste laget i hele Norge akkurat nå. Og la det være sagt; de vant helt fortjent mot oss. Spillerne mine så ut som de lurte på alt mulig rart i perioder utpå der, oppsummerte Rösler.
              At Start fikk det første målet var også svært avgjørende for utfallet i kampen. Og i motsetning til i cupkampen mellom lagene, hvor LSK kjempet seg tilbake til uavgjort to ganger, var det ingen vei tilbake til poeng denne gang.
              – Vi er for mye opp og ned. Vi visste på forhånd at dette ville bli vanskelig. Og det ble enda verre da vi måtte jage matchen, sa Frode Kippe.
              – Hvor skjebnesvangert er det å reise herfra uten poeng?
              – Vi får se til slutt. Vi burde absolutt hatt med oss noe herfra, mente kapteinen.
              Bakpå igjen

              Som i cupmatchen for tre uker siden havnet altså Lillestrøm bakpå i målprotokollen. Før forsvaret åpnet motorveien for Hæstad til å score, hadde imidlertid LSK vært best. Koren hadde truffet tverrliggeren og hele laget hadde stått høyt for å kontrollere kampen og holde ballen på Starts banehalvdel.
              0-1 ved pause handlet både om offensiv ineffektivitet og en grov defensiv blunder etter 35 minutter.
              Om 1. omgang var relativt jevnspilt, så overtok hjemmelaget etter pause. LSK kom aldri med noen seriøse utligningsforsøk og gikk av banen målløse for bare andre gang i årets serie. 2-0 kom ved ukens spiller i norsk fotball, Fredrik Strømstad, på overtid.
              Espen Søgård satte ord på skuffelsen etterpå.
              – Vi hadde troen på et godt resultat, men fortjente ingen ting etter måten vi spilte på. Nå er det tilbake til den gamle tabellen i norsk fotball hvor LSK jager et Rosenborg-lag i toppen.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                #27
                Børsen: Start-LSK


                Start – Lillestrøm 2-0 (1-0)

                Stadionstemning: 6

                Kampkarakter: 4

                Kristiansand stadion.
                Mål: 1-0 Kristoffer Hæstad (35), 2-0 Fredrik Strømstad (90).
                Gult kort: Fredrik Strømstad, Start, Khaled Mouelhi, Olivier Occean og Shane Stefanutto, LSK.
                Tilskuere: 6.666.
                Målsjanser: Start 6, LSK 3.
                Cornere: Start 6, LSK 8.

                LSK (4-4-2):
                Heinz Müller 4


                Utvist på forrige Kristiansand-tur. Fantastisk redning på Paulsens skudd før pause, men skremte også medspillerne med noen glipper. Slapp med skrekken på blemmene – heller ikke feilfri med ballen i beina.
                Dan Anton Johansen 3

                Så som så med formen og hurtige Bärlin imot er ingen lett oppgave defensivt for noen. Ble som de andre i forsvaret dratt mot venstre på Hæstads mål. Fant ikke ut av Starts spill med ving og indreløper mot ham.
                Pål Steffen Andresen 5

                Satt inn på laget i stedet for Stefanutto. Har vidunderlig fart til å løpe opp folk og valgte enkle løsninger. Forsvarer per dags dato en plass på laget, særlig på grunn av farten og kvalitetene med ball.
                Frode Kippe 6

                Tilbake i hverdagen fra "landslagsferien". Virket sugen på å spille kamp igjen og tok kommandoen. Duellspillet fremdeles bedre enn oppspillene. Bestemann i et forsvar som et unntak fungerte greit.
                Anders Rambekk 4

                Back også på klubblaget nå etter landslagsukene på backplass. Er ingen back som kommer rundt offensivt, men holdt med et par unntak Paulsen i fast grep bakover. En kamp på det jevne.
                Bjørn Helge Riise 4

                Upopulær hos hjemmesupporterne. Hans cornere ofte for lave og klarert på første stolpe og varierende innlegg ellers. Ble stort sett temmet av Marius Johnsen og var ingen trussel. Byttet ut midt i 2. omgang.
                Espen Søgård 5

                Har vist sin viktighet i det siste og åpnet konstruktivt i går også. Dirigerte mye og fant særlig Riise ofte med pasningene. Jobbet hele kampen ut, men ikke like synlig i det han gjorde etter hvilen.
                Robert Koren 6

                Har gjenfunnet formen etter vrakingen i sør i cupen for tre uker siden. Traff treverket midtveis i første og løp mye med ball i beina. Burde blitt brukt mer av medspillerne. Hadde flere fine raid og driblinger.
                Khaled Mouelhi 4

                Fått sjansen etter Wehrmans suspensjon. Tidlig gult, men ble ikke mer forsiktig av den grunn. Rolig med ballen, men hadde den for sjelden. Gjorde en hederlig innsats, men fikk ikke fullføre matchen.
                Arild Sundgot 4

                Holdt LSK inne i cupkampen i 119 minutter.* Tapte dueller i lufta mot stopperne, klokere langs bakken – dog uten å skinne. Litt for ofte nummer to på ballene, tung i steget og virket ikke helt på hugget.
                Michael Mifsud 3

                Har puttet på for LSK, og scoret for Malta. Anonym store deler av 1. omgang søndag, og touchen var skuffende da sjansene bød seg. Stor feil da han ikke spilte Koren fri etter pause. Luktet ikke mål i går.
                SUM 11 MANN: 48
                INNBYTTERE:
                Olivier Occean

                (22 min. for Riise).

                Mye involvert og positiv. Fikk et tvilsomt kort.
                Pål Strand

                (22 min. for Mouelhi).

                Uventet spilletid, kom ikke til ønskede innlegg.
                Shane Stefanutto

                (10 min. for Andresen).

                Inn i treer i forsvaret da Kippe ble spiss.
                DOMMER
                Tom H. Øvrebø, Nordstrand IF 5

                God kontroll hele veien før pause. Noen feil i 2. omgang, dog ikke avgjørende.
                ANALYSEN

                Uforløst i begynnelsen, men LSK var på høyden og la seg ikke bakpå i den vanskelige bortekampen. Man hadde faktisk nesten fortjent å lede da et øyeblikks "ball-fokusering" og fullstendig gal sideforskyvning åpnet hele banen for Starts Hæstad. Hjemmelaget fikk mer entusiasme i laget etter dette, mens noe av spruten forsvant i LSK.

                Det var Start som åpnet best etter pause og hadde to feite tilbud til å øke ledelsen. Den formsvake duoen Strand og Occean var Röslers innbyttergrep midtveis i 2. omgang, og selv om begge greide seg bra kom ikke LSK til flere sjanser. Lillestrøm skapte bare tre målsjanser i løpet av hele kampen, det var litt for lite til å hente poeng i går kveld.

                Vurdert av Per Kristian Torvik og Espen Solbakken

                *En liten glipp av RB, regner jeg med.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #28
                  Nannskog om LSKs gullsjanser

                  Utelukker Lillestrøm

                  Etter å ha spilt mot Rosenborg og Brann de to siste kampene er Daniel Nannskog klar.

                  - Rosenborg er gode. Det samme er Brann, men jeg tror ikke Lillestrøm har det som kreves. Det blir nok de to førstnevnte som utkjemper kampen om gullet, tror svensken, som også legger til at det mest rettferdige i hans øyne på Nadderud mandag kveld hadde vært uavgjort.

                  - Jeg er forbannet for at vi ikke vinner. Vi klarer å komme tilbake mot slutten av kampen med en scoring, men det holder ikke. Vi har småfeil, som vi må fjerne, men jeg tror ikke det er noen formsvikt fordi vi har tapt de to siste kampene, avslutter Nannskog.

                  PS! Daniel Nannskog måtte få en kortisonsprøyte og ta betennelsesdempende medisin for å gjennomføre gårsdagens kamp.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #29
                    Fra RB:


                    Joar skal finne LSK-talenter

                    ÅRÅSEN:
                    Livet som pensjonist varte ikke lenge for Joar Hoff. Nå skal fotballveteranen finne talenter for LSK – både i egen klubb og på Romerike.

                    Av: Morten Svesengen

                    LSK har erkjent at klubben ikke er god nok på talentutvikling. Med Joar Hoff på lønningslista håper LSK-formann Per Mathisen at Åråsen-klubben på sikt skal få fram flere spillere både fra både Lillestrøm og Romerike.
                    – Vi skal være de første til å innrømme at vi ikke har vært flinke nok til å utvikle egne spillere, og vi har heller ikke har klart å knytte til oss de største talentene fra nærområdet. Det har vi tenkt å gjøre noe med, og vi tror Joar er rett mann til å gjøre denne jobben. Få ser flere fotballkamper enn han. I tillegg vet han godt hva som kreves for å bli en toppspiller, sier Mathisen.

                    Vil hente unge talenter

                    Hoffs arbeidsoppgaver på Åråsen blir todelt:
                    Han skal reise rundt og se på talenter, opprette kontakt med spillerens klubb og sammen med dem legge opp den beste utviklingsplanen for spilleren.
                    I LSK skal Hoff være trenerkoordinator for klubbens egne trenere i ungdomsavdelingen.

                    – Joar skal være både talentspeider og kontaktperson til andre klubber. Han skal også følge opp det som skjer med våre egne lag, sier Mathisen.
                    De siste årene har LSK vært forsiktig med å hente inn unge talenter fra andre klubber. Og de har som regel ventet til spillerne har vært 16-17 år. I framtida ønsker LSK å knytte til seg yngre talenter.

                    – Vi ønsker en sterkere og tøffere satsing på talentutvikling. Det betyr at vi vil bruke både større økonomiske og menneskelige ressurser for å lykkes, og hvis det er riktig for spillerens utvikling ønsker vi å hente dem tidligere, sier Mathisen.

                    Ta og gi

                    – Dere skal "ta" de gode spillerne til de andre klubbene?

                    – På ingen måte. Vi er opptatt av å utvikle toppspillere på Romerike, og det håper vi også at alle de andre klubbene er. Siden vi er toppklubben i området, mener vi det er naturlig at det skjer hos oss. Foreløpig kan vi ikke slå oss på brystet å si at vi er bedre enn alle andre på dette området, men målet er å bli det. Dessuten er vi den eneste klubben i vårt område som har Tippeligaspill å tilby, sier han.

                    – Hvordan skal dette komme andre klubber til gode?

                    – Vi ønsker å inngå standardkontrakter hvor klubbene får betalt når spillerne lykkes hos oss. Spillerne som ikke kommer gjennom nåløyet til vårt a-lag, vil selvfølgelig gå gratis tilbake til klubbene sine – forhåpentligvis som bedre spillere. Vi har aldri tatt betalt for spillere som har gått fra oss til lokale klubber, og det vil vi ikke gjøre i framtida heller.

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #30
                      Fra www.lsk.no:

                      Bjørn Helge Riise forlenger med LSK
                      Bjørn Helge Riise har i dag forlenget sin kontrakt med LSK med 5 år. Dette vil si at han er knyttet til klubben frem til 31.12.2011.
                      -Bjørn Helge er en svært viktig forutsetning for at LSK skal bli Norges beste klubb igjen, og dette er en stor dag for alle som er glad i LSK, sier klubbens manager Jan Åge Fjørtoft til lsk.no
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • Fritz
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 1033

                        #31


                        Occean angrep Kippe




                        ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): Lillestrøm spilte five a side på den første av fredagens to treninger, hvor Occean og Kippe var på hvert sitt lag.
                        Før treningen hadde trener Uwe Rösler gitt beskjed om at onsdags- og fredagstreningene før VIF-kampen skulle ha ekstra høy intensitet, og ville være utslagsgivende for laguttaket mandag.
                        Det var ingenting galt med temperaturen.
                        Frode Kippe gikk hardt inn i Occean og tok fra ham ballen, dunket ballen i nettaket og skulle til å feire scoringen da kanadieren gikk til angrep på LSK-kapteinen. De to Lillestrøm-spillerne måtte skilles av seks-sju av sine lagkamerater.
                        Etterpå fortsatte krangelen verbalt, og spesielt Kippe var hissig.
                        - Are you trying to kill me, you fucking… ("prøver du å få meg drept, din fordømte…"), spurte Kippe blant annet den pressede LSK-spissen.

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          #32
                          Fra NRK.no:


                          Fotballfolket må slutte å syte



                          Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft mener at fotballfolket må slutte å syte.

                          Oppdatert 15.09.2006 19:26.
                          Av Svein Strømnes

                          Aldri har trykket og interessen rundt fotballen vært større enn nå, men med interessen kommer også tøffere krav fra media, investorer og publikum. Tidligere Tromsø-trener Ivar Morten Normark som fikk sparken tidligere denne sesongen, har opplevd presset på kroppen og frykter for konsekvensene hvis arbeidsforholdene endrer seg.

                          - Noen kommer til å ta sitt eget liv, mener tidligere Tromsø-trener Normark.

                          Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft vil ikke kommentere Normarks utspill direkte, men sier på generelt grunnlag at fotballfolket må slutte å klag.

                          - Det er helt patetisk. Det er et tøft yrke, men det er mange tøffe yrker. Vi har valgt yrket selv og det er det morsomste vi vet i livet å drive med. Jeg synes derfor at vi heller burde sende en tanke til de i samfunnet som virkelig har det tøft, som ikke får store fallskjermer og ikke kan bruke riksmedia til psykolog og klageinstans, sier Fjørtoft.

                          Leder i Trenererforeningen, Teddy Moen, sier at norske trenere jobber under knallharde forhold og må passe bedre på hverandre.

                          - Jeg tror at vi som trenere og representerer trenere, må bli flinkere til å holde kontakt med hverandre og støtte hverandre når det trengs, sier Teddy Moen.

                          - Den dagen jeg føler at yrket mitt er for tøft, den dagen slutter jeg i yrket mitt og finner noe annet å gjøre. Det valget har jeg og noen andre, men det er ikke alle som har det slik, avslutter Fjørtoft

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #33
                            Rb: Med Hjertet I Lillestrøm

                            MED HJERTET I LILLESTRØM



                            LILLESTRØM:
                            Ti år etter at han kom til Åråsen er Arild Sundgot noe av det mest lokale LSK har. Sunnmøringen føler seg nesten som romeriking.

                            TRIVES I BYEN: Arild Sundgot nyter livet i Lillestrøm. Ekstra hyggelig er det i byen når Vålerenga blir slått. FOTO: ROAR GRØNSTAD




                            Av: Av Morten Svesengen morten.svesengenrb.no 63 80 48 02

                            LSKs mestscorende spiller i seriesammenheng har levd lenge nok i Lillestrøm til å vite hva kampene mot Vålerenga betyr for folk. Han er den av dagens spillere som har spilt flest kamper mot erkerivalen.
                            – Jeg kan ikke si at jeg har klart å bygge opp et hatforhold til Vålerenga, men det er kamper du for alt i verden ikke ønsker å tape. Det betyr så utrolig mye for så utrolig mange. Dessuten er det mye lettere å rusle rundt i gatene i Lillestrøm etter å ha slått dem, sier Arild Sundgot.
                            Femten ganger har han akslet LSK-trøya i kamp mot Vålerenga. Sju av kampene har riktig lag vunnet. Mandag må det skje igjen hvis LSKs gullhåp skal leve videre.


                            Gift i Lillestrøm

                            Med seier mandag kveld, vil 28-åringen møte bare blide fjes i bygatene i neste uke. Han har bosatt seg midt i Lillestrøm, og er derfor den av LSK-spillerne som best merker supporternes humørsvingninger. Men han stortrives i byen.
                            – Hødd var klubben i mitt hjerte. Nå er det LSK. Det er her jeg føler meg hjemme, og det er i dette området vi kommer til å bosette oss, sier Sundgot.
                            Den endelige kjærlighetserklæringen til stedet Lillestrøm ga han for to uker siden da han giftet seg med Kari Johanne i Lillestrøm kirke.
                            Bryllupsfesten ble selvfølgelig holdt i lokalene på Åråsen.


                            Tung vår

                            Før jul i fjor ble forholdet til både Lillestrøm og LSK satt på prøve. Klubben takket ja til Stabæks bud på fire millioner.
                            Arilds bånd til klubben var så sterke at han valgte å bli – selv om Olivier Occean var kjøpt inn for 8 millioner kroner.
                            Nå sitter Occean vekselvis på benken og tribunen, mens Sundgot er klubbens førstevalg på topp. Slik så det ikke ut i vårkampene.
                            – Da følte jeg meg veldig langt unna laget. Jeg hadde hatt min beste vinter siden jeg kom til klubben, men pådro meg en skade noen uker før seriestart. Veien tilbake var ikke like enkel som jeg hadde håpet, sier Sundgot.
                            Han mistet både finalen i Royal League og serieåpningen. Før Sundgot var ordentlig friskmeldt hadde LSK startet sin seiersrekke.
                            – Nå i ettertid ser jeg at Uwe (Rösler) gjorde riktig da han plasserte meg på benken. Men der og da var det tungt. Jeg fikk noen kamper fra start på midten, men var egentlig ikke i nærheten av en fast spissplass på det tidspunktet, sier han.
                            Og det føler Sundgot at han er avhengig av for å spille godt.
                            – Jeg er en spiller som må spille fast for å prestere bra. Nå er jeg veldig glad for den jobben jeg la ned for å komme tilbake på laget, sier han.


                            Et førstevalg

                            LSK-trener Uwe Rösler får ikke fullrost Sundgot for hans vilje – og tro på seg selv.
                            – Når du havner på benken, er det viktig at du aldri tviler på deg selv. Gjør du det, kan det bety trøbbel. Tro og hardt arbeid er det eneste som nytter, og der har Arild stått fram som et prakteksempel, sier LSK-treneren.
                            For øyeblikket ser spissen urokkelig ut på topp. Nå er ikke spørsmålet lenger om Sundgot skal spille, men hvem han skal spille med.
                            – Jeg føler også at jeg har Uwes tillit. Men jeg vet at jeg ikke kan spille mange kamper som den mot Start sist. Det var en svak forestilling fra både meg og laget. Vi må heve oss for å slå et Vålerenga med selvtillit, tror Sundgot.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #34
                              RB: Dan Anton får fornyet tillit

                              Ifølge papir-RB får Dan Anton Johansen fornyet tillit mot Vålerenga.

                              Kommentar

                              • Fugla- patriot83
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2005
                                • 1241

                                #35
                                Lader opp til hatoppgjøret (Utdrag)



                                "Lillestrøm mot Vålerenga. Få – om noen – oppgjør setter så sterke følelser i sving som nettopp denne kampen. Og Vålerenga forbereder seg godt. I går lekte de krig."

                                "For det finnes få kamper i den norske toppserien som er mer prestisjepreget enn den mellom Lillestrøm og Vålerenga. Og det gjelder både på og utenfor banen. For på Åråsen mandag vil vi se en hel sving kledd i blått, mens den motsatte, pluss halve den ene lagsida, er dekorert i gult.
                                Ingen skal si at ikke Vålerenga bygger seg opp til dette nabooppgjøret."

                                "Men som vanlig ser han for seg en vanskelig oppgave på Åråsen i det som mange altså kaller årets hatoppgjør.
                                – Spillemessig er sjeldent disse to kampene gode. De blir tette og jevne, men de har en nerve som likevel gjør dem underholdende, fortsetter han."
                                -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                                En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #36
                                  RB: Rösler så kamp i Superettan

                                  Fra papir-RB 17.9.:

                                  GÖTEBORG: LSK-trener Uwe Rösler tok fri fra lørdagens trening. Tyskeren tok isteden turen til Sverige for å følge kampen i Superettan mellom Qviding og Falkenbergs FF. Det er usikkert hvem Rösler fulgte nøye i oppgjøret, som endte 2-2, men Falkenbergs FF, som ligger på 7. plass i Superettan, har flere unge talenter med landskamper på sitt lag. I dag er LSK-treneren tilbake på treningsfeltet for å lede den siste treningen før møtet med erkerivalen Vålerenga.

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #37
                                    gilbert sier i kamptråden at han etter dagens trening er sikker på at disse elleve starter kampen mot vif i morra:

                                    Heinz
                                    Anton-Anders-Frode-Shane
                                    Bjørn Helge-Espen-Robbie-Kiko
                                    Arild-Michael
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #38
                                      RB: Ikke akkurat blåmandag

                                      http://www.rb.no/lokal_sport/article2296944.ece

                                      Ikke akkurat blåmandag

                                      ÅRÅSEN:
                                      Mandager og kamper på Åråsen bør gi alle LSK-supportere gode følelser foran kveldens lokaloppgjør. På den første ukedagen har ikke klubben tapt hjemme på åtte år.

                                      MER JUBEL: LSK-kaptein Frode Kippe (i midten) har en god følelse for at LSK nok en gang skal slå Vålerenga på hjemmebane som i semifinalen i fjor. Også fjorårets seriekamp mot Oslo-klubben vant LSK. FOTO: SCANPIX




                                      Av: Morten Svesengen

                                      Etter at det ble mer vanlig med mandagskamper i norsk fotball, har dagen blitt en god dag for LSK – spesielt på hjemmebane.
                                      Ikke siden Kongsvinger vant serieåpningen på Åråsen i 1998 (0-3), har LSK tapt på hjemmebane på denne ukedagen.
                                      De ni siste mandagskampene har minst gitt uavgjort for de gulsvarte. Seks av dem har LSK vunnet.
                                      – Kveldskamper, flomlys og litt dugg i gresset gir den rette rammen på en fotballkamp. Når vi tillegg vet at det blir fullsatt stadion, er det bare å glede seg, sier LSK-kaptein Frode Kippe.


                                      Vinner under press

                                      Også kamper mot Vålerenga gir alle med LSK-hjerte gode vibrasjoner. LSK har vunnet tre av de fire siste kampene mot erkerivalen, og bør slik sett gå til kampen med en god porsjon selvtillit.
                                      Forskjellen fra de siste årene er at LSK foran årets hjemmeoppgjør har et press på seg for å vinne. Og denne gangen handler det mer om tabellposisjonen enn ære. Skal LSK følge Brann og Rosenborg i kampen om gullet, må de ta tre poeng i kveld.
                                      – Jeg har en god følelse. De gangene vi har vært nødt til å vinne, har vi ofte gjort det. Som mot Ham-Kam i forrige hjemmekamp, sier Kippe.
                                      Og kapteinen tror ikke forrige helgs tap i Kristiansand har påvirket negativt.
                                      – Vi er mange her som har lyst til å oppnå noe, og moralen i laget er god, sier kapteinen.


                                      Har terpet formasjoner

                                      Den siste uka har LSK-trener Uwe Rösler terpet mye på formasjoner på trening. Det tror kapteinen er fornuftig.
                                      – Vi var ikke flinke nok til å holde ballen i laget mot Start. Derfor ble det slått for mye langt. På treningene har vi trent mye på dette, sier Kippe.
                                      Trener Rösler har med ett unntak gitt spillerne som tapte for Start ny tillit. Bare Pål Steffen Andresen blir erstattet av Shane Stefanutto.
                                      – Vi fungerte ikke bra verken kollektivt eller individuelt mot Start. Nå får de samme spillerne en ny sjanse. Det er opptil dem å vise seg tilliten verdig. Vi må slå Vålerenga for å henge med i toppen, fastslår Rösler.
                                      Han har likt det han har sett på treningene den siste uka.
                                      – Det ser ut som gutta er i godt spillehumør, sier tyskeren.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #39
                                        FXT følger opp artikkelen i RB med en liten sak:


                                        LSK taper aldri på mandag



                                        Frode Kippe og Lillestrøm trives på mandager.
                                        Foto: Tor Richardsen/Scanpix


                                        Det er over åtte år siden sist Lillestrøm tapte en mandagskamp.

                                        Ifølge Romerikes Blad har ikke Lillestrøm tapt på sine ni siste mandagskamper. For å finne forrige tap må man helt tilbake til serieåpningen i 1998 - da vant Kongsvinger 3-0 mot romerikingene - på en mandag.

                                        Etterpå har Lillestrøm vunnet seks og spilte tre uavgjorte kamper på mandager.

                                        - Kveldskamper, flomlys og litt dugg i gresset gir den rette rammen på en fotballkamp. Når vi tillegg vet at det blir fullsatt stadion, er det bare å glede seg, sier LSK-kaptein Frode Kippe til avisa.

                                        Lillestrøm topper ikke akkurat høsttabellen i Tippeligaen, og et tap mandag vil være meget ødeleggende for lagets gullkamp.

                                        Kommentar

                                        • rEPPA
                                          *****istrator
                                          • Nov 2003
                                          • 3928

                                          #40
                                          Koren er suveren!

                                          - og Lillestrøm holder liv i gulldrømmen

                                          ÅRÅSEN (VG Nett) (Lillestrøm - Vålerenga 2-1) Lokaloppgjøret på Åråsen inneholdt det man kan forlange. Stemning. Mål og nerve.
                                          [FONT=Arial]Av ANDREAS HÆHRE

                                          [/FONT]
                                          [FONT=Arial,Helvetica]JUBEL: Robert Koren jubler etter 1-0- scoringen. Sloveneren ble tomålsscorer mot erkerival Vålerenga. Foto: Scanpix
                                          [/FONT]

                                          VG Nett LIVE:
                                          Fyldig referat og bilder

                                          Adrenalinet var på topp både på og utenfor banen, da Lillestrøm tok i mot Vålerenga mandag kveld.

                                          Som derbyer flest begynte også denne kampen med mange dueller og høyt tempo, men det resulterte i få sjanser.

                                          Koren ganger to

                                          Det var etter 29 minutter at Mifsud spilte fri Søgård som fra snaue 20 meter feide i vei et skudd. Arason i VIF-målet fikk problemer, og ga retur. Hvem andre enn Robert Koren var klar på returen. LSKs nummer 10 fikk fart både på tribunekampen og på banen med sin 1-0 scoring.

                                          Vålerenga hadde greid å temme Robert Koren i nesten 30 minutter, da midtbanespilleren dukket opp i rett tid.

                                          Den første omgangen bar derimot ikke preg av to gode offensive lag, til sammen kunne man telle én sjanse totalt de første 45 minuttene.

                                          Etter 62 minutter var Robert Koren på farten igjen. Denne gang kombinerte LSK fantastisk på høyrekanten, hvor Riise dro av Alan Jepsen. Riise spiller inn til Koren som på direkten breisider ballen i krysset fra 18 meter.

                                          Storbæk skapte liv

                                          Etter Korens andre scoring så det kjørt ut på Åråsen. LSK virket til å kontrollere seieren fullt ut.

                                          Jarl André Storbæk hadde derimot andre planer. Fra 25 meter klinket backen inn redusering til 2-1 i det 71. minuttet. Risparket gikk i keeperhjørnet, og Heinz Müller skulle normalt ha full kontroll på et slikt skudd.

                                          Den tyske keeperen skulle derimot bare kontrollere ballen ut. Da skuddet fra Storbæk snek seg stolpe inn.

                                          Misfornøyd med Müller

                                          Det likte Lillestrøm-trener Uwe Rösler veldig dårlig.

                                          - Keeperen vår laget drama. Du kan ikke gi vekk slike mål. Det gjorde at vi fikk lite skjelven. Men vi taklet presset, og jeg er glad på guttenes vegne, sa LSK-treneren til TV2 etter kampslutt.

                                          Reduseringen skapte nerve i kampen, og de fleste hadde kanskje ventet seg en offensiv fra Vålerenga. Det klarte ikke gjestene fra Oslo-øst, og Lillestrøm kunne til slutt stikke av med en av årets viktigste seire.

                                          Her er lagenes gjenstående kamper denne sesongen:

                                          1. Brann, 40 poeng (20 kamper)
                                          Tromsø (B), Odd Grenland (H), Lyn Oslo (B), Rosenborg (H), HamKam (H), Viking (B).

                                          2. Rosenborg, 36 poeng (19)
                                          Tromsø (H), Odd Grenland (B), Lyn Oslo (H), HamKam (B), Brann (B), Viking (H), Fredrikstad (B).

                                          3. Lillestrøm, 36 poeng (20)
                                          Molde (B), Stabæk (H), Sandefjord (B), Tromsø (H), Odd Grenland (B), Lyn Oslo (H).



                                          (VG NETT 18.09.06 kl. 20:59)
                                          www.kfl.no/debatt

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎