september 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #61
    Fra VG.nett:
    ÅRÅSEN (VG Nett) Åttemillionerskjøpet Olivier Occean har slitt stort i LSK og ble satt på tribunen i forrige seriekamp. Men han ser lyst på situasjonen.


    Occean: - Jeg har en god følelse

    Fra tribunen til fire mål på reservelaget


    ÅRÅSEN (VG Nett) Åttemillionerskjøpet Olivier Occean har slitt stort i LSK og ble satt på tribunen i forrige seriekamp. Men han ser lyst på situasjonen.

    Av VIDAR ENERSTVEDT


    OFFENSIV: Olivier Occean vil tilbake på Lillestrøms A-lag. Foto: Vidar Enerstvedt

    Olivier Occean begynte bra etter overgangen fra Odd Grenland i vinter, men ble det måltørke og formsvikt. Kanadierens femte og foreløpig siste seriemål kom så langt tilbake som 28. mai. Da Lillestrøm slo Vålerenga 2-1 på mandag, var den storvokste spissen plassert på tribunen.

    - Det var selvfølgelig ille. Alle vil spille mest mulig og sist var ikke jeg i troppen. Men jeg lærer av dette og håper å snart komme på banen og finne målet igjen, sier Olivier Occean til VG Nett.

    Scoret fire

    Tidligere denne uka fant han målet for reservelaget, og satte fire baller i nettet da Brummunddal ble slått 6-3 i 2. divisjon.

    - Det var lenge siden jeg hadde scoret fire mål i en kamp, og det ga meg en skikkelig god følelse, sier 25-åringen, som håper å være tilbake i Lillestrøm-troppen til søndagens borteoppgjør mot Molde. Da Lillestrøm slo Molde 3-0 i vårsesongen, scoret Occean to mål.

    - Vi får se. Det er treneren som bestemmer, men gir han meg muligheten så skal jeg gripe den, lover 25-åringen, som overfor VG Nett hevder at han føler seg i god form.

    Rösler: - Han presser meg

    LSK-trener Uwe Rösler er overbevist om at Occean kommer tilbake - og at han kan bli viktig i kampen om seriegull. Men Rösler vil ikke love ham plass i troppen til Molde-kampen. Trenerens problem er at regelverket kun tillater to spillere ikke kommer fra EU/EØS-området i hver kamp. Mot Vålerenga foretrakk Rösler Kasey Wehrman og Khaled Mouelhi foran Occean.

    - Jeg har ikke bestemt meg ennå og vi kommer til å evaluere fra kamp til kamp, sier Uwe Rösler til VG Nett.

    Leserne diskuterer: Tar Lillestrøm gull?

    LSK-treneren nekter å gå med på at Occean har vært en flopp, og viser til at han var god i Royal League og i innledningen på den norske serien. Rösler er sikker på at Occean kommer tilbake i toppform.

    - Vi er veldig glade for at han er i klubben vår. Alle har dårlige perioder og jeg synes han har reagert veldig godt på det som har skjedd den siste tiden. Han har lagt stort press på meg om å ta ham med i 18-mannstroppen igjen.

    - Kan fire scoringer i en reservelagskamp være vendepunktet?

    - Det kan være. Å score mål er alltid godt for en spiss og jeg tror det kan hjelpe ham til å nå normal standard igjen, sier Rösler og legger til at han tror Occean kommer styrket ut av motgangen - og at alle i klubben har stor tro på ham.

    (VG NETT 22.09.06 kl. 15:23)

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2506

      #62
      Jeg ble tipset av en som hadde lest papir-VG, og søkte etter Per Berg:
      http://interaktiv.vg.no/sok/s.asp?q=Per+Berg

      TRENGER 30 MILL.

      Fakta Per Berg Født: 18. februar 1945 Posisjon: Eier og investor i Lillestrøm Sportsklubb. Har bygd formuen sin på entreprenør- og eiendomsvirksomhet. Klubb som spiller: LSK
      knut.espen. svegaarden@vg.no - VG papirutgave, 2 dager gammel

      Meritter som spiller: Seriemester med LSK 1976. Cupmester med LSK 1978. 478 A-kamper for klubben.
      -
      Investor og klubbeier Per Berg (61) mener Lillestrøm trenger 30 friske millioner for holde seg på toppen av norsk fotball de neste årene.
      - Vi trenger mer penger, rundt 30 millioner kroner, om vi skal skape et sterkere fundament som gjør oss i stand til å kjempe i toppen i mange år, men samtidig tåle noen svingninger, sier Berg til VG.
      70-tallsklippen i LSK-forsvaret har brukt mange millioner på klubben i sitt hjerte, siden han gikk inn på eiersiden for tre år siden.
      Et millionunderskudd på 18 millioner kroner i 2004 er snudd til det som i årets sesong ser ut til å gå mot et lite overskudd.
      Men han klarer ikke dra lasset alene - økonomisk - for å ta klubben et steg videre.
      - Det har vært noe dyrere enn jeg trodde å drive en fotballklubb. Men nå drifter i hvert fall klubben seg selv. Jeg tilfører ikke mer penger, sier Berg.
      Målet er CL
      Likevel må nye investeringer til.
      - Vi må prøve å få tilgang til mer penger inn i systemet. Jeg skal bidra, men ikke alene.
      Håpet er at klubben selv kan bidra, sammen med andre investorer. Vi ser på forskjellige muligheter for å komme oss videre, sier Per Berg.
      - Er det spillerkjøp som er viktigst å ha penger til?
      - Ikke bare det. Men skal vi ha en mulighet til å tenke langsiktig i denne klubben, samtidig som vi kan kjempe med Brann, Rosenborg og Vålerenga, må vi øke det økonomiske fundamentet. Sjansene er små uten frisk kapital, sier Berg.
      Tror på Koren
      - Målet er å spille Champions League i løpet av tre år, sier manager Jan Åge Fjørtoft.
      - Begrensningen kan bli ressursene, selv om Per Bergs penger har gjort at vi har beholdt attraktive spillere - ikke solgt dem.
      I et fremtidig LSK håper Per Berg fortsatt på at en Robert Koren er sentral i laget, som han har vært de siste kampene for LSK.
      Klubbens pengemann har nemlig ikke gitt opp sloveneren.
      - Han kostet oss rundt tre millioner den gangen han kom til Åråsen. Og han har vært meget god for oss, sier Berg - og trekker en parallell til Rosenborgs nye mann, Marek Sapara.
      Berg mener RBKs 10-millionersmann og Koren er omtrent på samme nivå. - Jeg har en plan for hvordan vi skal prøve å beholde Robert Koren. Men den røper jeg ikke i avisen, sier Berg.

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        #63
        - Min tid vil komme


        TØFF TID: I forrige kamp måt Vålerenga var Oliver Occean henvist til tribunen. Den dyrekjøpte spissen har på ingen måte slått til i LSK, men tror hans tid snart vil komme.
        Foto: Arnt E. Folvik


        KJEMPEMISS: Her så hele Åråsen ballen i mål, da Lillestrøm jaget seiersmålet mot Fredrikstad tidligere denne sesongen. Men symptomatisk nok headet Occean ballen rett i bakken i stedet for i nettmaskene bak Rami Shaaban.
        Foto: Arnt E. Folvik
        annonse


        Tålmodig Occean vil bli på Åråsen.

        Lars Hojem KvamRoy Wahlstrøm
        Fredag 22.09.2006, 17:09
        oppdatert 17:15

        ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Nedturen for Lillestrøm-spissen Olivier Occean nådde et nytt klimaks da han måtte sitte på tribunen under lagkameratenes seier over Vålerenga mandag. Etter vinterinnsatsen var hans fysikk og målteft sentrale argumenter for at Lillestrøm skulle kjempe om gull. Det gjør de gule _ men æren kan knapt tilskrives Occean, som ikke har scoret tippeligamål siden 28. mai. Nå innrømmer kanadieren - kjøpt for rundt åtte millioner fra Odd Grenland - at debutsesongen på Åråsen har vært tøff.
        - Jeg trenger å finne mer stabilitet. Det er ikke annet å gjøre enn å jobbe videre med mine målscoreregenskaper, komme i gode posisjoner - og bli bedre foran mål på treningene, sier han.

        - Lærer hver dag


        Å se kampen mot Vålerenga fra et tribunesete var lite stas.
        - Selvfølgelig var det skuffende, ikke minst fordi vi møtte et storlag som Vålerenga. Men det er trenerne som bestemmer. Det går opp og ned, det er dårlige øyeblikk og det er gode øyeblikk.
        - Hva tenker du om framtida i klubben?
        - Jeg tenker bare at min tid vil komme igjen. Jeg må bare stå på under treningene. Det handler om læring, og jeg lærer hver eneste dag. Og Uwe vet godt hvordan det er, så han er en bra trener for alle spisser.

        Scoret fire


        Kanadieren scoret fire mål for LSKs andrelag i 6-3-seieren mot Brumunddal i 2. divisjon tirsdag, og ifølge trener Uwe Rösler har han også vært så god på trening hele denne uka at han er aktuell for en plass i troppen til kampen mot Molde søndag.
        - Han er ikke langt unna laget slik han ser ut nå, og har en god sjanse til å få spille mot Molde, sier Rösler til Dagbladet.no.
        Khaled Mouelhi tar helt sikkert en av de to plassene for spillere utenfor EØS-området. Occean og australske Kasey Wehrman kjemper om den andre.
        - I innspurten må vi vurdere nøye hva vi trenger fra kamp til kamp. Til noen kamper vil det være viktig at vi har bra med angrepsalternativer. Da vil «Ollie» være aktuell. Til andre kamper er det viktigere å ha flere midtbanespillere i troppen, sier Rösler.

        Studerer økonomi


        Occean avviser overfor Dagbladet.no at motgangen går utover humøret på fritida.
        - Nei, jeg har et bra liv ved siden av treningene. Jeg tenker ikke bare på fotball, vet du, gliser han.
        - Via Internett studerer jeg internasjonal økonomi på universitetet i Phoenix. Det får meg til å tenke på andre ting, og det passer meg godt, sier Occean.
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #64
          Kiko på landslaget

          RB melder i dag at Khaled Mouelhi er tatt ut på det tunisiske landslaget som skal spille gruppekamp mot Sudan i afrikamesterskapet 7.10.

          Kommentar

          • Trondeo
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3062

            #65
            Scoret fire – kan vrakes

            Er formen på vei tilbake for Lillestrøms kanadiske spiss?
            (FOTO: AP/SCANPIX)


            Tirsdag scoret Olivier Occean fire mål for LSKs rekruttlag. Søndag risikerer han igjen å havne på tribunen.


            Trener Uwe Rösler innrømmer at Olivier Occean har gjort det ekstra vanskelig å plukke ut de seksten spillerne som får starte eller sitte på benken for Lillestrøm i den viktige bortekampen mot Molde søndag. Med tirsdagens målkallas mot Brumunddal – fire mål hvorav et en kanon i krysset – vil det bli vanskelig å komme utenom kanadieren, men det kan veldig fort skje.

            - Det er helt åpent mellom Kasey (Wehrman) og Ollie, sier Uwe Rösler.
            LSK-treneren har ennå ikke bestemt seg for hvem av dem som skal med i den endelige 16-mannstroppen, men det som er sikkert, er at kun én av dem får ikle seg den gule LSK-drakta på søndag.
            - «Kiko» (Khaled Mouelhi) vil starte kampen, men jeg har ennå ikke bestemt meg for hvem den andre spilleren blir, innrømmer LSK-sjefen.
            EØS-frsutrasjon
            Lillestrøms problem er at både Mouelhi, Wehrman og Occean mangler adgangskortet som kalles et pass fra EØS-området:
            Mouelhi er tunisisk, Wehrman australsk, mens Occean kommer fra Canada. Siden reglene er langt strengere i Norge enn i resten av Europa – i Danmark kan man for eksempel benytte tre spillere med pass utenfor EØS-området, og ha alle tenkelige nasjonaliteter representert på benken, mens man i Norge kun kan ha to blant de 16 på dommerkortet – så blir det som stolleken:
            Én må ut.
            De strikte, norske reglene har provosert flere av de norske Tippeliga-klubbene, og Rösler har tidligere innrømmet at han er frustrert over den lite fleksible ordningen, som heller ikke åpner for å sette inn en ikke-EØS-spiller for en annen ikke-EØS-spiller under kamper. Dermed må en av de to profilerte Lillestrøm-spillerne plasseres på tribunen, og Rösler innrømmer det er et vanskelig valg.
            - Olivier Occean svarte bra etter det som skjedde forrige uke, og har lagt inn en meget god søknad for å få være med i Molde-kampen.
            - Han spilte en strålende kamp da han scoret fire mot Brumunddal, og har vist på trening at han virkelig er på vei opp igjen. Dessuten var han meget profesjonell da han ble satt på tribunen mot Vålerenga, og kom inn og ønsket alle spillerne lykke til før kampen. Ollie har vært meget profesjonell, hevder den gamle Manchester City-legenden.
            To mann i form
            Likevel, Kasey Wehrman har heller ikke gjort noe som tilsier at han skulle bli satt ut av den endelige LSK-troppen mot Molde.
            - Kasey gjorde et godt innhopp mot Vålerenga, og er også i god form selv om han ikke har scoret fire mål, understreker Rösler overfor Nettavisen.
            Både Wehrman og Occean vil være med i den 18 mann sterke Lillestrøm-troppen som reiser til Molde søndag morgen. Kampen går direkte på TV 2 Zebra.


            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #66
              Dagens papir-RB har en drøy helside om hvor bra statistikken er med Pål Steffen og Anders som midtstoppere sammen i perioden 2005-06. De har visstnok spilt 17 kamper med 12-4-1 (S-U-T) som resultat.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #67
                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Dagens papir-RB har en drøy helside om hvor bra statistikken er med Pål Steffen og Anders som midtstoppere sammen i perioden 2005-06. De har visstnok spilt 17 kamper med 12-4-1 (S-U-T) som resultat.
                Jeg kan tilføye at LSK bare har sluppet inn 9 mål på disse 17 kampene.

                Kommentar

                • Gale Isbre
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 1164

                  #68
                  Den alltid like seriøse TV-kanalen TV2 melder i Sporten at Olivier Occean ser svart på fire nye år i Lillestrøm. Dette er imidlertid reporterens kreative tolkning; i et kort intervju sier ikke spilleren noe annet enn det han har sagt i pressen de siste dagene.

                  Kommentar

                  • Lars_K!
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2006
                    • 271

                    #69
                    i dagens papir utgave av dagbladet, er det en artikkel om robert koren.
                    Kort fortalt står det at han like gjerne kan spille i en annen norsk klubb en lsk, men at hjertet ligger i lsk, men hvis det kommer et bra tilbud fra en annen norsk klubb kan det hende han går dit. Men dersom lsk matcher budet, velger han lsk...

                    Kommentar

                    • Trondeo
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3062

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Dagens papir-RB har en drøy helside om hvor bra statistikken er med Pål Steffen og Anders som midtstoppere sammen i perioden 2005-06. De har visstnok spilt 17 kamper med 12-4-1 (S-U-T) som resultat.
                      Like barn leker best

                      ÅRÅSEN:
                      De er begge rundt 190 centimeter høye og klassiske midtstoppere, blonde i håret og egentlig ganske like av utseende. Sammen deler de en imponerende statistikk i LSKs midtforsvar.





                      Anders Rambekk og Pål Steffen Andresen er på ingen måte en førstevalg-duo i Lillestrøms midtforsvar, men de gangene kaptein Frode Kippe er ute med enten skade, suspensjon – eller en sjelden gang blir vraket – har firmaet Rambekk/Andresen løst oppgaven bra.
                      17 ganger har de spilt sammen med statistikken 12 seirer, fire uavgjort og kun ett tap.
                      – Jøss, det var bedre enn jeg trodde. Jeg hadde tippet på ni seirer og tre-fire tap, sier Rambekk når han hører RB-sportens tallmateriale.
                      Tre gode

                      Spesielt er statistikken strålende for 2006 – der er de ubeseiret sammen. Det eneste tapet de to har er borte mot Aalesund i fjor, en kamp LSK kontrollerte og burde vunnet om spissene hadde gjort jobben.
                      – Ja, det burde vært en statistikk helt uten tap, sier landslagsspiller Rambekk.
                      – Hva forteller statistikken deg ellers?
                      – Først og fremst at vi har tre veldig gode midtstoppere i denne klubben. Pål Steffen er en veldig god fotballspiller som er lett å spille sammen med. Kippe og jeg hadde også seks strake trepoengere sammen tidligere i år.
                      Pål Steffen Andresen var ikke like overrasket som makkeren da han hørte om statistikken de to har sammen.
                      – Nei, jeg visste det var bra, og den viser at vi fungerer godt sammen. Dessuten er jeg enig i at Royal League-finalen ikke har noe å gjøre i denne oversikten. Da startet vi kampen sammen, men etter 30 sekunder var finalen over med Donald-kulen for min del.
                      – Men jeg hadde allerede klarert et par innlegg og var feilfri, minnes Andresen med latter.
                      Tar ansvar

                      Mot Molde i morgen møter de to sannsynligvis mer fart enn hodestyrke, og slik sett er det kanskje ingen direkte ulempe at luftkongen Kippe er hjemme, mens hurtigtoget Andresen er med på flyet.
                      Og med kapteinen ute, må Rambekk naturlig nok ta mer ansvar som sjefen bak.
                      – Jeg føler nok mer ansvar de gangene Frode er ute, innrømmer Rambekk.
                      I kapteinens fravær bytter han også side – fra høyre til venstre stopper, og heller ikke det gjør noe for telemarkingen.
                      – Jeg trives faktisk bedre på den siden Frode vanligvis spiller.
                      Den gode statistikken til tross, det er ventet at Kippe kommer inn igjen til neste serierunde. Kapteinen har spilt meget godt i det siste, både i hjemmekampene mot Ham-Kam og Vålerenga, og i matchene mot Start i Kristiansand.
                      For Uwe Rösler må det uansett være betryggende at de nestkommanderende i forsvaret kan jobben sin når sjefen en sjelden gang er vekk.



                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3186

                        #71
                        Papir-RB melder i dag at laget som venta blir som sist, med Pål Steffen inn for Frode, og at benken består av Otto, Cyril, Eirik, JP, Martin, Olivier og Magnus. Så løpetreninga i går var en god indikasjon på hvem som drar til Molde, iogmed at heller ikke Pål Strand skal være med.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • SAEDbeger
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 421

                          #72
                          Sundgot lover minst ti mål

                          utdrag fra denne artikkelen:
                          ÅRÅSEN (VG Nett) I vinter var Lillestrøm villig til å selge Arild Sundgot. Nå kan han bli mannen som skyter klubben til gull.



                          "Søndag er han et selvsagt spillervalg på topp når Vålerenga møter Molde på bortebane. Lillestrøm bør vinne om de skal ha sjansen til å vinne seriegull i år. Seks runder gjenstår og avstanden opp til Brann er fire poeng."

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #73
                            Nå vil Grindheim ta LSK

                            Av Lasse Lønnebotn

                            24.09.06 21:40, ny 24.09.06 21:41

                            Christian Grindheim (23) har målet klart for resten av sesongen.

                            ULLEVAAL STADION (Nettavisen)
                            Med en suser av et skudd fra 20 meter, med det «gale benet» (venstre), viste Grindheim seg endelig fram igjen etter en heller middelmådig sesong for haugesunderen. Scoringen var bare hans andre for sesongen.
                            - Det var på tide at jeg scoret. Jeg tenkte at jeg skulle klemme til, og jeg fikk jo et supertreff. Jeg scorer ikke ofte nok, men det holder med ett så lenge vi vinner 1-0, sier Grindheim til Nettavisen.

                            Naturlig med mellomsesong
                            At Grindheim ikke har vært like god i år som i gjennombruddssesongen i fjor, mener han ikke er uvanlig.
                            - Jeg skal innrømme at jeg var bedre i fjor, men sånn er det. Når hele laget sliter, er det vanskeligere å markere seg. Det er alltid lettere å være god når laget er i medgang, sier han.
                            Men nå er jeg på gang, og jeg føler at formen er god. Jeg har lyst til å vise meg skikkelig fram i de siste seriekampene.

                            Mot Royal League
                            Seieren gjorde at fjorårets seriemester spratt opp tre plasser på tabellen til 5. plass. Dermed er plutselig en plass i vinterens Royal League innen rekkevidde. I tillegg aner Grindheim én mulighet til: Ta igjen Lillestrøm, som etter tapet denne runden er fem poeng foran VIF.
                            - Målet nå må selvsagt være en Royal League-plass. I tillegg må vi selvsagt prøve å ta igjen Lillestrøm, det hadde vært moro, sier han.
                            - Men er det realistisk?
                            - Vi er i siget og har flere seire i det siste. Lillestrøm sliter mer nå, så det er absolutt mulig. Vi har mye mer selvtillit i laget nå enn tidligere i sesongen, sier Grindheim.
                            Om å bli matchvinner mot midtbanekollegene på landslaget, Kristofer Hæstad og Fredrik Strømstad, synes Grindheim var ekstra morsomt.
                            - Vi er kompiser, så det er klart det er moro å vinne mot dem, sier han og ser Hæstad passere like bak. Med et glis slenger Grindheim med leppa: - Prøver du å gjemme deg nå, hehe?
                            Hæstad lo ikke.

                            Stolt Myhre
                            Vålerenga styrte det meste i løpet av 90 minutter og tok en fortjent seier mot Start, som kom til Ullevaal med seks seire på de siste sju seriekampene. Likevel var sørlendingene milimetre fra ett poeng da David Nielsen dundret ballen i tverrligger og ned to minutter på overtid.
                            - Jeg hadde følt meg snytt hvis den hadde gått inn. Vi vant fortjent, og jobbet godt hele kampen. Særlig er jeg fornøyd med 1. omgangen, og vi holdt dem unna målet hele kampen gjennom, sier VIFs midlertidige trener Petter Myhre.
                            - Spillerne gir maks hele veien og er veldig profesjonelle i gjennomføringen, sier han.
                            Med trusselen om nedrykk avblåst, mener Myhre at laget vil blomstre enda mer.
                            - Vi har en annen stabilitet enn tidligere i år, og det gir oss en trygghet. Nå har vi en gjeng her som for alt i verden VIL vinne fotballkamper, sier han.
                            Last edited by RSP; 25.09.2006, 07:03.

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #74
                              Fra RB:


                              Midtstopperne tok skylden

                              MOLDE:
                              De har en glimrende statistikk i midtforsvaret til LSK. I går slo den sprekker – og Anders Rambekk og Pål Steffen Andresen tok skylden for baklengsmålene.



                              AVGJØRELSEN: Matej Mavric (ved høyre stolpe) har scoret 2-0 og er på vei ut for å ta imot jubelen, men skuffelsen lyser hos så godt som hele LSK-laget, som sto og sov da hjemmelaget punkterte kampen. FOTO: ERIK BIRKELAND



                              SKUFFET: Khaled Mouelhi viste fine takter og ble meget skuffet da han ble tatt av banen halvtimen før slutt.


                              Av: Per Kristian Torvik

                              – Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg var for opptatt av ballen og glemte mannen min et lite sekund, sa Pål Steffen.
                              Han var ikke til stede da Malvin Baldvinsson snek seg inn på bakerste stolpe og ga hjemmelaget ledelsen etter corner.
                              – I tillegg til at jeg bare så på ballen, stusset Dan Anton den også, så jeg ble helt utspilt. For en forsvarer er det utilgivelig å glemme seg som jeg gjorde.

                              – Ble sperret

                              Anders Rambekk var helt enig og prøvde ikke å snakke seg bort fra sitt ansvar da Matej Mavric punkterte kampen.
                              – De startet sammen i en klynge ved 16-meteren. Mavric var sistemann, og jeg ble stengt da jeg skulle passe ham opp.

                              – Hva skulle du gjort annerledes?
                              – Det kan jeg ikke si før jeg får sett video mandag. Men jeg unnskylder ikke at jeg ikke gjorde jobben min. Men der og da var det vanskelig for meg å nå ham igjen.
                              Resultatet ble at den gode statistikken med seier i 12 av 17 kamper for duoen ble dårligere. Verre enn 0-2 har Pål Steffen og Anders ikke opplevd sammen.

                              – Hvordan forklarer du at dere til tider overbeviser hjemme, men ikke er i stand til å yte det samme på utebane?
                              – Vi har hatt en tendens til det i det siste. Men jeg syntes vi hadde meget god kontroll hele 1. omgang og burde ledet.

                              Skuffet

                              Trener Uwe Rösler var svært skuffet over at LSK igjen lot seg overliste på dødballer.
                              – Det har skjedd altfor ofte i år. Det er ikke verre enn at det er mann mot mann i forsvar. Da må alle ta sitt ansvar. At Anders og Pål Steffen vet at de gjorde feil er bra.
                              Uwe var fornøyd med et han fikk se før pause.
                              – Vi hadde kontroll på Molde. Vi skapte de største sjansene, der både Bjørn Helge Riise og Michael Mifsud kunne scoret. Defensivt hadde vi ingen problemer. De skapte vel knapt en mulighet på 45 minutter.

                              – Det ser ut til at spillerne ikke greier å spille klokt nok når laget får en baklengs?
                              – Vi skulle legge opp med brede kanter og skape innlegg foran mål. Men det går for lang tid før alle oppfatter det og begynner å spille etter det. Isteden virker det som panikken brer seg i laget.

                              – Dere misset på et par store sjanser før pause?
                              – Det er lov å misse på sjansene, jeg skulle bare ønsket vi kunne skapt flere i 2. omgang.

                              – Du byttet Mouelhi med Husàr, noe som Mouelhi ble svært skuffet over?
                              – Khaled gjorde en god kamp. Men vi trengte en mer offensiv spiller som kunne gi oss mange innlegg. Det var grunnen. Mouelhi var en av våre aller beste helt til Molde tok ledelsen, så jeg var fornøyd med jobben han gjorde, sa Uwe Rösler.
                              Khaled Mouelhi var meget skuffet.

                              – Jeg aksepterer trenerens valg. Men jeg mener jeg spilte en god kamp og fortsatt kunne bidra til seier, sa han.

                              Både Arild Sundgot og Espen Søgård var meget skuffet over egen innsats.
                              – Vi ville mye, men stresset etter at vi kom under. Da vi skulle satse for alvor framover, kom vi heller ikke til de store sjansene, mente Arild.
                              Espen Søgård maktet ikke å bidra da Uwe Rösler ville ha oftere spill på kantene og innlegg foran mål.
                              – Vi slo for langt og fulgte ikke instruksene, sa han.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #75
                                Sløste bort gullsjansen


                                NYTT TAP: LSK-trener Uwe Rösler gir ikke opp gullet. ( Foto: KALLESTAD, GORM )
                                Relaterte klubber
                                Lillestrøm
                                Stiftet: 02.04.1917
                                Hjemmebane: Åråsen
                                Tilskuerrekord: 13595
                                Neste kamp: 01.10.2006 Lillestrøm-Stabæk
                                Mer om Lillestrøm
                                Molde
                                Stiftet: 19.06.1911
                                Hjemmebane: Molde stadion
                                Tilskuerrekord: 11167
                                Neste kamp: 28.09.2006 Rangers-Molde
                                Mer om Molde

                                Relaterte artikler



                                MOLDE: De hadde ballen mest, og de hadde flest flest sjanser. Men Lillestrøm ble regelrett kjempet i senk av Molde. Men de gir ikke opp gullet.



                                Av: Arnfinn Mauren
                                Publisert: 25.09.2006 kl. 11:53
                                Endret: 25.09.2006 kl. 11:54
                                - Vi gir aldri opp før vi er nødt, understreket en skuffet Uwe Rösler etter tapet.
                                De tre tapte poengene gjør det tøffere for Lillestrøm å henge med i gullkampen hvor Rosenborg nå er i førersetet. Og etter kampen ergret Lillestrøm-spillerne og Rösler seg over at de ikke fikk mer ut av et oppgjør som de i lange perioder dominerte.
                                - Til Molde fikk det første målet, var vi best. Og vi hadde de største sjansene, mente Rösler.
                                Store sjanser

                                LSK-treneren siktet i første rekke til tre hundreprosentsjanser i 1. omgang. Først fikk Michael Mifsud, hårfint onside, servert ballen seks-syv meter fra mål. Vinkelen var for skrå og skuddet ikke velplassert nok.
                                Nær var også Bjørn Helge Riise da han møtte et langt innlegg. Avslutningen var for svak, og Jan Kjell Larsen stoppet forsøket enkelt. Riise hadde muligheten noe senere også, men misbrukte den med et skudd høyt over.
                                - Førsteomgangen var bra fra vår side. Vi spilte godt og skapte mye. Så fikk vi en forferdelig start på andreomgangen, oppsummerte assistenttrener Gunnar Halle.
                                Umarkert

                                Starten Halle siktet til, var det som skjedde tre-fire minutter ut i omgangen. Moldes nye islending, Marel Baldvinsson, fikk stå ganske umarkert på bakerste stolpe på en corner, og fra vel én meter kunne han bare bredside ballen i mål.
                                - Det var et viktig mål for meg og for laget. Men noen stor fotballkamp var det ikke, innrømmet Baldvinsson, som spilte sin andre kamp for Molde etter at den tidligere Stabæk-spilleren returnerte til norsk fotball.
                                Lillestrøm svarte med å pøse på med innlegg inn i Moldes 16-meter. Men mer enn noen småfarlige situasjoner foran Jan Kjell Larsen i Molde-buret ble det ikke. I stedet punkterte Matej Mavric kampen et kvarter før slutt da han headet en perfekt corner fra Sandro Grande. Heller ikke der var Lillestrøm-markeringen patent.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  #76
                                  Fra LSK.no:

                                  Kampen LSK-Tromsø flyttes pga av TV kamp
                                  TV kampene for serierunde 23 og 24 er nå fordelt og dette betyr at kampen LSK-Tromsø flyttes fra den 22. oktober til den 23. oktober kl 1900.

                                  Kommentar

                                  • Harald_88
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 550

                                    #77
                                    Fra LSK.NO

                                    LSK - Vålerenga på Jessheim stadion
                                    LSK er enige med Vålerenga om å spille treningskamp tirsdag 10.10 kl 18 00. I forbindelse med at det er opphold i Tippeligaen helga før er begge lag avhengig av matching, og solid matching blir det hver gang rivalene møtes. Enkelte supportere misliker å møt VIF siden vi har vunnet begge forgående kamper, men for Uwe er det det sportslige som teller.
                                    Vi er meget glade for at Ullkisa har stilt Jessheim stadion til disposisjon og vi er sikre på at publikum stiller opp for å lage en skikkelig ramme.
                                    Alt For Fugla

                                    Gå Av Grønlund

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #78
                                      http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/lsk-boersen/article2310247.ece

                                      Børsen: Molde-LSK

                                      Molde – Lillestrøm 2-0 (0-0)



                                      Stadionstemning: 5
                                      Kampkarakter: 5
                                      Molde stadion.
                                      Mål: 1-0 Marel Baldvinsson (49.), 2-0 Matej Mavric (77.).
                                      Gult kort: Pål Steffen Andresen, LSK.
                                      Tilskuere: 5.675.
                                      Målsjanser: Molde 3, LSK 3.
                                      Cornere: Molde 8, LSK 3.
                                      LSK (4-4-2):

                                      Heinz Müller 5

                                      Solid 1.omgang, med mange gode inngripener på høye baller i feltet. Oppmerksom da han var raskt ute og headet til innkast da Konate var på vei gjennom. Kan ikke lastes for cornermålene som kom etter markeringssvikt.
                                      Dan Anton Johansen 4

                                      Spilte på det sikre i 1. omgang og var sjelden med framover. Gjorde ingen store feil, men er så langt heller ikke den spilleren som er med på å skape trykk for LSK offensivt.
                                      Pål Steffen Andresen 4

                                      Ruvet godt i duellene og ryddet opp i en rekke situasjoner før pause. Mistet markeringen da Molde gikk opp til 1-0 og tapte hodeduellen da Rudi tvang fram en corner, som ga ny farlig sjanse. Falt i kvalitet som resten av laget den siste halve timen.
                                      Anders Rambekk 5

                                      Styrte lenge forsvaret i Frode Kippes fravær, men som sin midtstoppermakker misset han markeringen da Molde scoret. Aller best de gangene han brukte sin evne til å bryte foran. Så får det bli en gåte hvorfor han sendte ballen helt tilbake fra midten til Müller på en dødball istedenfor å prøve å skape en sjanse.
                                      Shane Stefanutto 4

                                      Tilløp til godt spill sammen med Khaled Mouelhi, men skjemmet sitt spill med et par svake pasninger før pause. Ved en av dem kunne Molde tatt ledelsen i 1. omgang, men Müller ryddet opp.
                                      Bjørn Helge Riise 4

                                      Spørsmål om han ikke burde passet, eller gått et par meter lenger, da han skjøt over fra 16 meteren i 1. omgang. Jobbet hardt bakover på banen, men kan mer enn det han fikk vist som kantspiller offensivt.
                                      Espen Søgård 4

                                      Jobbet og slet, men traff ikke med pasningene som han kan gjøre på sitt beste. Ville mye uten at det klaffet. Ble borte da LSK skulle i større grad spille på kantene og skape innlegg da etter at hjemmelaget tok ledelsen.
                                      Robert Koren 5

                                      Farlig da skjøt fart med ballen fra egen banehalvdel og utfordret Moldes forsvar. Mer av og på enn han har hatt for vane de siste ukene og maktet ikke å gjøre de grepene LSK hadde trengt da laget kom under.
                                      Khaled Mouelhi 6

                                      Viste god teknikk og preget LSK med en rekke gode offensive pasninger i 1. omgang – bortsett fra en gang da en feilpasning nesten hadde ført til Molde-scoring. En av lagets beste til han ble ofret til fordel for Martin Husàr etter vel en times spill for å få flere innlegg inn i boksen.
                                      Arild Sundgot 4

                                      Ble avblåst for frispark gang på gang før pause og var tydelig irritert på dommer Øvrebø. Farlig nær ved å gi LSK ledelsen etter en Koren-corner kvarteret ut i 2. omgang. Byttet ut med Myklebust i et forsøk på å skape et ekstra trøkk med forandring.
                                      Michael Mifsud 4

                                      Viste hvor farlig han kan være et par ganger før pause, men burde enten scoret eller gitt til bedre plasserte Riise på LSKs største sjanse. Ble godt passet på og fikk etter hvert lite bakrom å bevege seg i. Var heller ikke like villig til å gå på løp som han kan være. Byttet ut med Occean.
                                      SUM 11 MANN: 48

                                      INNBYTTERE:

                                      Martin Husàr

                                      (29 min. for Mouelhi).
                                      En spiller med fart og trøkk som kan bli en hit på venstrekanten. Men han fant ikke medspillere nok i feltet til å skape sjanser som kunne gitt håp om poeng.
                                      Olivier Occean

                                      (21 min. for Mifsud).
                                      Skulle gi LSK ny kraft da laget la om. Han lyktes ikke, men han var i en vanskelig situasjon, i og med at ingen av medspillerne fungerte så lenge han var med.
                                      Magnus Myklebust

                                      (10 min. for Sundgot).
                                      Kunne ikke forvente å gjøre noe fra eller til med de lag som allerede så ut til å ha tapt tre poeng.
                                      DOMMER

                                      Tom Henning Øvrebø, Nordstrand 6

                                      Full kontroll i en kamp der stemningen så ut til å være god. Den stemningen skal naturligvis dommeren ha sin del av æren for.
                                      ANALYSEN

                                      LSK kontrollerte de første 45 minuttene, hadde de største sjansene, og holdt Molde langt unna eget mål. Spillerne så ut til å ta med seg viljen fra oppgjøret mot Vålerenga inn i kampen og gjorde alt for å hente inn konkurrentene i toppen av tabellen.
                                      Det snudde seg med et tidlig Molde-mål etter pause. LSK så plutselig paniske ut i sin jakt på utligning. Det gikk ut over både presisjon og evne til å skape sjanser.
                                      Når LSK kommer under i målprotokollen på utebane skjer det noe med laget. Spillerne mister troen på at de er i stand til å vinne og glemmer det meste av det de har lært. Denne gangen ga ikke trener Uwe Röslers oppfordringer om å spille bredt på kantene, og legge inn derfra, resultater. Isteden ble det noe panisk over et mannskap som syntes å tenke på at tap kan bli avgjørende for tabellsituasjonen.
                                      Vurdert av Per Kristian Torvik
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        #79
                                        3 lillestrømspillere tatt ut i landslagstroppen

                                        Her er Åge Hareides menn som skal møte Hellas i EM-kvalifisering.

                                        Troppen:
                                        Jan Kjell Larsen, Molde
                                        Thomas Myhre, Charlton
                                        Håkon Opdal, Brann
                                        Martin Andresen, Brann
                                        Daniel Braaten, Rosenborg
                                        John Carew, Lyon
                                        Christian Grindheim, Vålerenga
                                        Erik Hagen, Zenit St.Petersburg
                                        Brede Hangeland, FC København
                                        Kristofer Hæstad, Start
                                        Steffen Iversen, Rosenborg
                                        Marius Johnsen, Start
                                        Frode Kippe, Lillestrøm
                                        Tommy Svindal Larsen, Odd Grenland
                                        Petter Vaagan Moen, Brann
                                        Morten Gamst Pedersen, Blackburn
                                        Anders Rambekk, Lillestrøm
                                        Bjørn Helge Riise, Lillestrøm

                                        John Arne Riise, Liverpool
                                        Jan Gunnar Solli, Rosenborg
                                        Ole Gunnar Solskjær, Manchester United
                                        Fredrik Strømstad, Start
                                        Ole Martin Årst, Tromsø




                                        BAKGRUNN:
                                        Norge har fått en knallstart i EM-kvalifiseringen og topper gruppe C med seks poeng på de to første kampene. 7. oktober står Åge Hareides menn overfor en av de aller vanskeligste oppgjørene i gruppen: Hellas på bortebane.
                                        Grekerne har bare spilt én kamp så langt i kvalifiseringen. Den endte med borteseier over Moldova.




                                        kilde: http://www.fxt.no/norge/article750234.ece
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        • sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

                                          #80
                                          Fra FXT.no:


                                          Nekter å bli syk eller skadet


                                          Bjørn Helge Riise har hatt el lei tendens til å ta telling hver gang Åge Hareide har lest opp navnet hans.
                                          (FOTO: SARA JOHANNESSEN/SCANPIX)


                                          Landslagsuttak har tidligere vært ensbetydende med ulykke for Bjørn Helge Riise.

                                          Av Anders Skjerdingstad


                                          Lillebror Riise er med i Åge Hareides tropp til EM-kvalifiseringskampen mot Hellas.

                                          - Nå har jeg vært syk eller skadet de tre siste gangene. Det skal ikke skje igjen, fastslår Lillestrøm-spilleren overfor Nettavisen.
                                          Nå gleder han seg til endelig å få spille med flagget på brystet – og synes at muligheten er fortjent.

                                          - Hevet nivået
                                          - Ja, det føler jeg. Jeg har spilt veldig bra den siste tida og føler at jeg har hevet nivået mitt, sier Riise.
                                          Om han slipper til i selve kampen, er han derimot i tvil om.
                                          - Fredrik Strømstad har spilt veldig bra i de siste landskampene. Jeg tror det skal veldig mye til at han blir satt ut av laget.
                                          - Hva er forskjellen på dere to som spillertyper?
                                          - Jeg er en mer typisk kantspiller som liker å utfordre en mot en. Derfor kommer jeg til flere innlegg. Strømstad er litt mer sentralt orientert. Begge to løper mye, så der er vi like.

                                          - Bra med selvtillit
                                          - Hva forventer du av kampen i Athen?
                                          - Det blir helt sikkert en tøff kamp. Det er jo ikke lenge siden Hellas ble europamestere. Samtidig har Norge fått en veldig god start på kvaliken, og det bør være bra med selvtillit i troppen etter seier i de to første kampene.
                                          Storebror John Arne Riise er selvfølgelig også med i Hellas-troppen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎