september 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3927

    #41
    Gullgutten Koren


    DOBBEL KOREN: Robert Koren fikset tre poeng til Lillestrøm.
    Foto: SCANPIX


    NYDELIG FRISPARK: Jarl André Storbæk skrur ballen i mål, men det hjalp fint lite for Vålerenga.
    Foto: SCANPIX

    TØFFE DUELLER: Arild Sundgot vinner i lufta mot Daniel Fredheim Holm.
    Foto: SCANPIX
    LINKER
    FAKTA

    Lillestrøm – Vålerenga 2-1 (1-0)
    Åråsen stadion. 11 610 tilskuere.
    Mål: 1-0 Robert Koren (28), 2-0 Koren (62), 2-1 Jarl Andre Storbæk (70).
    Gult kort: Thomas Holm, Vålerenga. Dan Anton Johansen og Frode Kippe, Lillestrøm.
    Dommer: Terje Hauge, Olsvik.

    Lillestrøm (4-4-2): Heinz Müller – Dan Anton Johansen (Pål Steffen Andresen fra 73.), Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Robert Koren, Espen Søgård, Khaled Mouelhi (Kasey Wehrman fra 84.), – Arild Sundgot, Michael Mifsud (Magnus Myklebust fra 68.).

    Vålerenga (4-4-2): Arni Gautur Arason – Jarl Andre Storbæk, Tom Henning Hovi, Ronny Johnsen (Andre Muri fra 29.), Freddy dos Santos (Rune Lange fra 73.) – Jan Derek Sørensen, Thomas Holm, Christian Grindheim, Morten Berre – Tore Andre Flo (Allan Jepsen fra 61), Daniel Fredheim Holm.
    annonse


    Lillestrøm fortsatt i teten etter to fulltreffere.
    LES OGSÅ:
    writemail('tep', 'dagbladet.no')TROND ERLING PETTERSEN
    Mandag 18.09.2006, 20:55
    oppdatert 21:15

    ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Lillestrøm - Vålerenga 2-1. Gullhåpet lever på Romerike, mens Vålerenga må belage seg på et liv midt på tabellen de siste serierundene.

    Forskjellen på de to lagene i kveld, var spesielt Robert Koren - som scoret begge målene til hjemmelaget.

    - Det er derfor han er så spesiell for oss, sier LSK- trener Uwe Rösler.

    Eller, som Kanari-Fansen synger:

    «Rober Koren er suveren.»


    [FONT=Arial]Stillingskrig[/FONT]
    De første 45 var rett og slett ikke mye å skryte av, hatkampen ble en stillingskrig. Omgangens eneste målsjanse var det Lillestrøm som fikk - og jaggu ble det ikke mål også.

    Espen Søgård fyrte av et skudd fra venstresida, og Arason klarte ikke å holde ballen.
    På returen sto Robert Koren på rett sted, og sloveneren kunne kontrollert sette inn 1-0 til enorm jubel på Åråsen etter en snau halvtime.
    Ellers var det snaut med høydepunkter før pause. Ledelsen var likevel fortjent, hvis ett av lagene først skulle lede var det greit at det var hjemmelaget som gikk til pause med 1-0.

    [FONT=Arial]Stor stemning
    [/FONT]
    Det mest fargerike i første omgang var faktisk konfettien til Kanarifansen før kampen. Ikke engang dommer Terje Hauge behøvde å ta fram høstfargene fra lomma - rutinerte Hauge hadde full kontroll og holdt temperaturen nede.
    Bare Thomas Holm pådro seg kort før pause i hatkampen.
    På tribunene var stemninga derimot god, og synginga supportergruppene imellom holdt på fra tre kvarter før kampstart til godt utpå kvelden.
    Etter pause kom Vålerenga bedre med. Men mot spillets gang dukket han opp igjen.
    Robert Koren.
    LSKs midtbanejuvel var igjen klar med slegga, og fra drøye seksten meter klemte Koren ballen forbi Arason og opp i vinkelen.



    Et drømmemål, og Åråsen var i ekstase.
    - Dette var en kamp nesten helt fri for sjanser, men LSK skal ha honnør for at de setter sjansene. Koren var klinisk i kveld, sier VIF-trener Petter Myhre til TV 2.


    [FONT=Arial]Øynet håp om poeng
    [/FONT]
    Men bare ni minutter senere var det Klanen som kunne feire. Daniel Fredheim Holm ble holdt igjen, og fikk frispark fra 25 meter.
    Hele fire VIF-spillere sto klare ved ballen, men de fleste i blått var nok glade at Jarl André Storbæk bestemte seg for å fyre av.
    Backen tok to skritts fart, skrudde ballen inn via stolpen og jublet med henda i været. Stående helt i ro.
    LSK-keeper Heinz Müller sto like stille, med keeperhanskene ned langs sida av kroppen. Tyskeren hadde nok regnet med at ballen - som skrudde veldig - skulle gå utenfor stanga.

    - Keeperen vår skaper dramatikk. Vi hadde full kontroll før scoringen, og det var unødvendig å slippe inn det målet. Men vi kontrollerte også alt etterpå, sier Uwe Rösler TV 2.

    Det gjensto fortsatt 20 minutter av lokaloppgjøret på Åråsen.

    [FONT=Arial]LSK nærmest
    [/FONT]
    Fem minutter før slutt klarte Pål Steffen Andresen å heade utenfor fra meter på helt blank goal. Dermed var det ikke mye å si på at Lillestrøm tok alle poengene.
    Selv ikke med tanksenter Rune Lange på topp mot slutten, var VIF farlige nok til å true seieren.
    Lillestrøm kan dermed juble for en sterk seier uka etter katastrofeopptredenen i Kristiansand. Og gullhåpet lever fortsatt for de gule.
    Mens det brenner et blått lys for medalje og Royal League-spill for Petter Myhres menn. På dagen 27 år etter at Vålerenga Kirke brant.
    www.kfl.no/debatt

    Kommentar

    • Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

      #42
      http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130935

      Vi får jo ingenting hvis han drar etter sesongslutt så er dette ett tegn på at han signerer en avtale for at lsk skal få penger???

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        #43
        Hindret masseslagsmål før hatkampen

        Et undertallig politi måtte ha hjelp fra Lillestrøms vakter for å hindre et voldsomt basketak mellom Vålerenga-casuals og Kanarifansen like før klokken 18 i dag.


        -- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike

        Scoringsvarsel på din mobil! Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!</B>


        Mellom 20 og 30 såkalte casuals fra Vålerenga ventet på Kanari-fansens opptog til Åråsen fra torget i Lillestrøm sentrum foran kveldens hatkamp.

        Det var i ferd med å bryte ut fullstendig kaos da politiet og vakter fra LSK fikk hindret bråk i siste liten.

        Politiet var tydeligvis ikke helt forberedt på at det kunne oppstå bråk mellom rivalene, og måtte etter det VG Nett kjenner til ha hjelp fra hjemmelagets egne uniformert vakter.

        Politiet: - Ikke dramatisk

        Bråkmakerne ble til slutt ført vekk av politiet.

        - Vi har innbrakt en person etter episoden, opplyser operasjonsleder Arild Ruud ved Romerike politidistrikt til VG Nett.

        - Opplevde dere situasjonen som dramatisk?

        - Nei, ikke dramatisk. Men det er klart at med så mye folk samlet på en plass, kan det oppstå alvorlige situasjoner, sier Ruud.

        Flere casualsmiljøer

        Casuals kjennetegnes ofte ved at de går i dyre merkeklær, og kun reiser på fotballkamper for å lage bråk.

        Det finnes i dag casualsmiljøer rundt flere av klubbene i den norske eliteserien.
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          #44
          Planla vinnermålet i pausen

          Robert Koren avsluttet mønsterangrepet som ga Lillestrøm 2-0. Scoringen ble planlagt i garderoben.
          Foto: Cornelius Poppe (Scanpix)


          Robert Koren dunket inn ballen i krysset slik bare han kan. Men Bjørn Helge Riise innrømmer slagplanen ble lagt i pausen.


          ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): Robert Koren var som så mange ganger tidligere den store forskjellen mellom Lillestrøm og motstanderen - i dette tilfellet naboen fra Oslo. Han er vanligvis ikke den som synes mest - sant og si var han også i denne kampen tidvis ganske usynlig - men når det gjelder som mest er han alltid der:
          Først da han dundret inn returen på Espen Søgårds skudd/Arilds Sundgots styring, så da han etter en times spill banket pasningen fra Bjørn Helge Riise inn like ved kryssfestet.
          Tilfeldig?
          Ikke i det hele tatt.
          Avtalt spill
          - Vi pratet om det i pausen, sier Bjørn Helge Riise til TV 2 Nettavisen.
          - Robbie (Koren) liker å gå inn på løp mot sekstenmeteren, og så holde litt igjen. I pausen ba han meg være oppmerksom på løpene, og for en gang skyld så jeg ham og fikk dyttet ballen bakover.
          Der var sloveneren selvfølgelig som så mange ganger før, og fra 18 meters hold skrudde han ballen forbi Vålerenga-forsvaret og bak en hjelpeløs Árni Gautur Arason - Korens andre for dagen, og hans syvende for sesongen.
          Da hjalp det lite at Jarl-André Storbæk straffet en sovende Heinz Müller da det gjensto et kvarter, det var for lite, for sent, og Lillestrøm kunne glede seg over tre viktige poeng og fortsatt kontakt med toppen.
          Det lille ekstra
          At romerikingen fortsatt er med der, skyldes hovedsakelig to ting: Robert Koren og Kanarifansens evne til å løfte laget.
          Mot Vålerenga var det så nært stinn brakke man kan komme, og allerede en time før avspark var det elektrisk på Åråsen. Robert Koren innrømmer at Kanarifansen er viktig for hans prestasjoner, og at han løfter seg på hjemmebane hvor fem av hans syv mål i serien har kommet.
          - Det får deg til å yte mer når du får en slik støtte, sier midtbanespilleren, som fyller 26 år på tirsdag.
          - Og selvsagt er det ekstra moro å score mot Vålerenga når du vet det betyr så mye for supporterne.
          Resten av Lillestrøm-spillerne understreket også hvor mye Kanarifansens voldsomme trykk betød akkurat i denne kampen.
          - Allerede en time før kampen var det kjempetrøkk, sier Bjørn Helge Riise.
          - Selvfølgelig blir du ekstra tent da, sier LSKs løpsmaskin, og får støtte av Arild Sundgot.
          - Det gjør noe med deg når du har 10.000 mann i ryggen, mener tidenes toppscorer i Lillestrøm-trøya.
          Frustrerende effektivt
          Nå skal det i sannhetens navn også sies at Klanen gjorde sitt til at dette ble en minneverdig opplevelse for de som er mer opptatt av god stemning enn av god fotball. Nok var det likevel ikke til å løfte laget til poeng, og Christian Grindheim innrømmer at de blåkledde ikke var helt med fra starten.
          - Vi virker ikke helt 100 prosent i dag, mener midtbanespilleren, som likevel var en smule frustrert over hjemmelagets uttelling.
          - De har tre sjanser og scorer to mål, sukker landslagsspilleren, tydelig oppgitt over at Lillestrøm har det Vålerenga mangler:
          En Robert Koren som avgjør slike kamper.
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #45
            Skandale!

            Skandale!

            Det viser seg at dagens BB fra TV2 og seerne var den første Robbie har fått denne sesongen. Hva faen er galt med verden? kfl.no har fått kommentarer fra BB, Riise, Rambekk, Anton og Halle. Følg med videre.



            Skrevet av Ronnie Hallén



            Den åpenbare skandalen til tross, denne kvelden ble en kveld som sporenstraks sørget for å viske ut de bitre tapene mot Start, Sandefjord, Tromsø og andre kokoslag. Lite er så deilig som å denge enga og turen ned til mixed-sone blir som å gå på skyer. Det er litt gay også, der vi gladelig deler ut bamseklemmer til fete, svette mannfolk. Hadde det ikke vært for at noen unge jenter også fikk sin porsjon av denne skribentens glede, ville jeg alvorlig begynt å tvil på meg selv.

            Nok om det, lets get down to business!

            Holdt på å klikke under oppvarmingen.
            Bjørn Helge ”Børni” Riise er en mann som Åge bør kikke veldig nærme på. Enorm arbeidskapasitet, bunnsolid defensivt og tidvis glitrende offensivt. Selv var han mest opptatt av at han fikk revansjert seg etter fadesen borte mot Start.

            - Det har vært en enorm intensitet på treningene før denne kampen. Mange av oss, inkludert meg, var langt under pari borte mot Start og det ville vi revansjere, sier en selvransakende tekniker boende på høyrekanten. Jeg var skikkelig tent før kampen. Hele uka har Søgård hamret inn hvor viktig denne kampen er, han har vært helt gal for å få opp tenninga til de andre gutta. Og da jeg kom ut til oppvarmingen og kjente trøkket fra tribunen holdt jeg på å klikke allerede da. Var så jævla tent på å knuse dem!

            - Fortell litt om hvordan du ser kampen fra banen?

            - Det var tett og jevnt som kampene pleier å bli, men for meg var det ingen tvil, vi spilte ball, skapte det som var av sjanser og fortjente seieren. Vålerenga slo kun langt og ville bare krige.

            Krig passer også Riise. På tross av beskjeden høyde er gutten proppfull av muskler, har en herlig aggressiv spillestil og løper som mannen med ljåen. Når han så tar frem finessene som la ballen til rette for Robbies andre scoring, må man bare eLSKe den gutten.

            - Jeg så etter Robbie for han pleier å komme i de posisjonene. Jeg så også Arild, men valgte å sentre til Robbie og han setter den elegant i mål. Fantastisk scoring fra Robbie.

            Ikke bare Robbie som får godordene, også publikummet på Åråsen får superlativene.

            - Helt fantastisk stemning. Folk på tribunen er helt gale og man får så lyst til å gjøre det bra for ikke å svikte dem. Vi skjønner alle hva dette betyr for fansen!

            25.000 på tribunen?
            Anton var meget imponert over trøkket på Åråsen i dag og mente at stemningen tilsa at det var minst 25.000 på tribunene. Selv etter å ha spilt derbyer mellom Brøndby og FCK, var han absolutt preget av rammen rundt kampen.

            - Jeg visste absolutt ingenting om hva jeg kunne forvente, bortsett fra det Søgård har prentet inn i oss. Det har vært mye pågang fra media, men jeg visste ikke helt hva jeg gikk til. Man kunne godt føle hva dette betydde for fansen.

            Etter å ha delvis vært syndebukk etter kampen mot Start, var Anton glad for å kunne rette opp inntrykket foran et fullsatt Åråsen.

            - Jeg synes jeg fikk tak på motspilleren min fra første spark, satte inn noen saftige taklinger og hadde god kontroll bakover. I tillegg synes jeg at laget spiller bra i dag, vi prøver å spille ball og lykkes mye, mens de andre (vålerenga) blir løpende i mellom, sier Anton.

            - Godt samarbeid med Riise i dag også. Det ser ut til at dere trives sammen?

            - Jeg og Bjørn Helge har snakket mye sammen og jeg kan garantere alle at vi vil bli enda bedre sammen for hver eneste kamp som går.

            God kontroll
            Rambekk hadde en bra dag på jobben sammen med de tre andre i backrekka og var godt fornøyd med arbeidsinnsatsen selv om baklengsmålet irriterte ham noe.

            - Det hadde vært ekstra deilig dersom vi hadde holdt nullen, men bortsett fra scoringen som egentlig kom ut av ingenting synes jeg de ikke skapte noe særlig. Noen farlige dødballer, men det kom vel knapt noe ut av spillet. Flo ga vel oss ikke all verdens motstand, verken på bakken eller i lufta, gliser Rambekk.

            - Og vi unngikk å dette bakpå og slippe dem inn i kampen igjen, selv om de fikk et reduseringsmål.

            - Tja, litt hektisk ble det, men vi klarte å flytte laget ut, holde roen og jeg synes vi kontrollerte inn seieren.

            - Tidligere i uke en seier i den prestisjefylte LSK-quizen mot Misund, så seier mot Vålerenga. Vanskelig å toppe det?

            - Blir ikke bedre enn dette.

            LSK vinner når de virkelig må. Hjemme mot Brann, Ham-Kam og nå vålerenga har det blitt viktige trepoengere og LSK er fremdeles med i gullkampen.

            - Viktig at vi vinner. Nå er vi fremdeles med, men med tap i dag ville vi vært ute av det. Det virker som vi fikk mer energi inn i laget og det var utrolig godt.

            - Hva skal til for å beholde Robbie? Er ikke du en god kokk og kan lage noe god mat og overtale ham over matbordet?

            - He, he. Vi får unngå at noen ser hvor god Robbie er, da tror jeg at vi kan få beholde ham litt til. Men det blir vanskelig når han spiller som i dag. Men, jeg ønsker at han lykkes og kommer seg videre til en større liga. Det unner jeg ham.

            - Hva med deg selv da? Når skal du signe ny kontrakt?

            - Det haster ikke, jeg har enda ett år før kontrakten min går ut. Tar det til sommeren tenker jeg.

            - Det er jo alt for sent. Hvorfor ikke gjøre som Riise, skrive en lang kontrakt og konsentrer deg om å spille ball? Er det noe som hindrer deg i det?

            - Nei, det er vel ingenting som hindrer meg. Du har et godt poeng.

            Herlige bannere.
            Robbie ble ønsket velkommen på banen i dag med bannere fra fansen hvor det stod skrevet ”Bli hos oss Robbie” på slovensk og han la merke til bannerne og satte veldig pris på det.

            - Jeg så dem og likte det veldig godt. Jeg har alltid sagt at jeg trives i LSK og at jeg setter umåtelig pris på supporterne her. Men, jeg håper dere forstår at jeg ønsker meg videre i karrieren og vil gjerne til en enda større liga. Men, dersom det ikke kommer et veldig godt tilbud, så forlenger jeg gjerne med LSK. Det er ikke aktuelt med noen andre norske klubber.

            - Stor kamp, krever en stor spiller!

            - Jeg liker veldig godt å spille disse kampene. Vi måtte vinne og hadde presset på oss, men taklet det bra. Selvfølgelig ekstra gøy å score mål, men det viktigste er at vi vinner kampen, ikke hvem som scorer målene, sier Robbie. Dette er min tredje sesong her og jeg vet hva kampene betyr for fansen og måten de støtter oss på gjør at vi løper mer, vil mer og prøver mer. Selv om det ikke er mulig, så føles det ut som om vi gir 110% i disse kampene.

            Første målet er en målkåt spiss verdig, det andre er en perle regissert av Robbie, men med glimrende forarbeid fra Riise.

            - Man skal ha litt flaks for å sette den andre scoringen og det hadde jeg også. Men det var et fint innlegg fra Bjørn Helge og et innøvd angrepsmønster som vi har snakket mye om på treningene. Begynner å få veldig god kommunikasjon med ham og vi vet veldig ofte hvor vi har hverandre på banen og kan spille mye på nærmest instinkt.

            fortsetter...
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #46
              Skandale! forts...

              .....
              Utrolig viktig seier.
              Gunnar Halle er så gjennomført gul og svart at han gledet seg stort i dag. Viktig med tre poeng, men minst like viktig at den kom på Åråsen mot vålerenga.

              - Tabellsituasjonen, presset før kampen, forventningene til supporterne, revansje for tapet mot Start. Alt det er viktig i dag, sier Halle. Jeg har spilt så mye i denna klubben her at jeg veit hva denne seieren betyr for alle LSK-supportere.

              - Dine tanker om kampen nå umiddelbart etterpå?

              - Tett og jevnt. Vi er det beste laget, skaper det lille som er av sjanser og spiller fotball, mens vålerenga bare slår langt mot Flo som ikke får utretta noe særlig. De trykker oss litt tilbake etter reduseringa, men vi klarer å løfte laget og med litt mer presisjon og litt mer guts til å angripe, hadde vi laget flere mål. De blottla seg ganske mye på slutten der.

              Etter den noe svake kampen mot Start, var det flere som krevde endringer på laget, men Uwe og Gunnar valgte å gi de fleste av dem fornyet tillit.

              - Det var mange vurderinger før kampen og den som voldte oss mest bry, var om Kasey skulle få starte igjen. Han hadde fortjent å få starte, men vi syntes også at de som spilte mot Start også fortjente å få sjansen til å vise at de kan bedre enn den kampen.

              - Anton fikk tøff medfart både i media og blant supporterne etter tapet i Kristiansand, men dere hadde fortsatt troen?

              - Vi var ikke fornøyd med ham i den kampen, men det han har vist i flere andre kamper og på trening, gjorde at vi valgte å satse på ham. I den grad han har slitt så er det defensivt, for offensivt har han vært god. Og han gjør en bra kamp i dag, går inn i en takling fra første stund, setter standarden og har god kontroll på siden sin. At vi bytter ham ut med Steffi, er bare for å matche Rune Lange som kom inn, bedre i lufta. De slo mye langt og vi prioriterte luftstyrke mot slutten.
              Gunnar var minst like imponert som resten av Fotball-Norge over Robbie sine prestasjoner i dag, mest fordi Robbie våger å ha trøkk i skuddet, fremfor å bare gå for plassering. Han bekrefter også at løpsmønsteret før den andre scoringen var innøvd og godt kjent.

              Med gult kort i dag må Kippe stå over neste kampen som er mot Molde, uten at det bekymrer Gunnar veldig.

              - Synd for Frode for han er i god form, men Steffi er en god erstatter og bør ikke svekke oss noe særlig.

              Bygge opp Olivier
              Olivier Occen måtte ta til takke med tribunen i dag, fordi Kiko fikk tillit fra start og Kasey ble foretrukket på benken. Gunnar innrømmer at Ollie nok har det tungt nå om dagen, men er sikker på at han kommer tilbake.

              - Det er vanskelig å måtte ta et sånt valg, når man vet at Ollie sportslig er kvalifisert til å sitte på benken, men ikke kan gjøre det på grunn av reglene om maks to utenfor EU/EØS på banen eller benken samtidig. Vi skal bygge ham opp igjen med gode treninger og spill for LSK2 og håper at han kan bidra mot slutten av sesongen. Vi vet at han har kvaliteter, det har vi sett i Royal League og i vårsesongen. Han har press på seg utenfra, men det er nok minst like mye fra seg selv. Typisk for spisser som kommer ut av scoringsrytmen.

              kfl.no koser seg med varm øl (kjøleskapet er gått til helvete) og ser frem til å krype under dyna. Før vi takker for oss, minner vi om prisen som Dagens Bøffel som går til Robbie. Og vi ønsker alle en god natt og en herlig dag på jobben/skolen/Aetat eller hvor fankern dere omgåes klanskallene i morgen!
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #47
                Dos Santos: - LSK kan vinne serien


                Freddy dos Santos tror Arild Sundgot og Lillestrøm kan ta gull. ( Foto: Morten Olsen, Digitalsport )
                Relaterte klubber
                Lillestrøm
                Stiftet: 02.04.1917
                Hjemmebane: Åråsen
                Tilskuerrekord: 13595
                Neste kamp: 24.09.2006 Molde-Lillestrøm
                Mer om Lillestrøm
                Vålerenga
                Stiftet: 29.07.1913
                Hjemmebane: Ullevaal
                Tilskuerrekord: 23591
                Neste kamp: 24.09.2006 Vålerenga-Start
                Mer om Vålerenga

                Relaterte artikler



                ÅRÅSEN (LSK-VIF 2-1): Freddy dos Santos lot seg imponere av Lillestrøm og tror laget kan gi Rosenborg og Brann kamp om seriegullet.


                Av: André Almløv
                Publisert: 18.09.2006 kl. 22:30
                Endret: 18.09.2006 kl. 22:34
                LES OGSÅ: Koren avgjorde kampen
                Vålerenga ble definitivt hektet av medaljekampen med mandagens tap på Åråsen. Men Freddy dos Santos har tro på erkerivalen.
                - Lillestrøm er uten tvil et bra lag med mange gode spillere som Robert Koren og Michael Mifsud. Jeg tror de kan vinne serien, sier Vålerengas Freddy dos Santos etter tapet mot Lillestrøm.
                Vålerenga skapte knapt nok en målsjanse på Åråsen og scoret sitt eneste mål da LSK-keeper Heinz Müller feilberegnet skruen i Jarl André Storbæks frispark fra 25 meter. Heller ikke Lillestrøm skapte mange målsjanser, men vant likevel 2-1, takket være Robert Korens to fulltreffere.
                - Disse kampene blir ofte preget av dueller. I dag ble det også en krigekamp og da må vi vinne flere dueller enn vi gjorde, sier Freddy dos Santos etter kampen.
                Vålerenga har slitt i nettopp slike krigekamper denne sesongen og har ikke fått med seg et eneste poeng i derbykampene mot Lillestrøm og Lyn.
                - Vi ble for statiske i dag og fikk ikke med oss kantene. I tillegg skapte vi alt for få sjanser, sier dos Santos.
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

                  #48
                  Fra RB:


                  VIF-bråkmakere sendt hjem

                  LILLESTRØM:
                  Mellom 15 og 20 såkalte casuals fra Vålerenga forsøkte etter beste evne å skape trøbbel i Lillestrøm sentrum forut for "hatkampen" på Åråsen mandag kveld.



                  KONFRONTASJON: Lillestrøm før gårsdagens fotballkamp.FOTO: ALEKSANDER GJERMUNDSHAUG

                  Av: Knut A. Nadheim

                  De fleste ble satt på toget i retning Oslo etter et basketak i nærheten av Lillestrøm torg ved 18.30-tida. Politiet fulgte gruppen et stykke på vei for å hindre at bråkmakerne hoppet av på Strømmen stasjon. En av karene ble satt direkte i drukkenskapsarresten fordi han drakk på offentlig sted.

                  – Vi klarte å avverge det som kunne utviklet seg til et større slagsmål på torget. Når noen bevisst går inn for å lage bråk på denne måten, er det ikke noe særlig hyggelig. De verste trøbbelmakerne måtte finne seg i år bli satt på toget til hovedstaden, sier operasjonsleder Arild Ruud til Romerikes Blad.

                  Etter fotballkampen hadde politiet foretatt en strategisk posisjonering av sine patruljer fra kamparenaen og nedover mot stasjonsområdet. – Mye folk på vandring mot sentrum, men lite bråk, sier operasjonslederen.
                  – Vi holdt enkelte supportere under en viss oppsikt og det fungerte åpenbart konfliktdempende, sier han.

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #49
                    Har desverre ikke noe bilde, men i papirutgaven av RB i dag var det et søtt lite bilde av sinnataggen i Frognerparen påkledd LSK-drakt
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #50
                      [FONT=verdana,geneva,arial]LSK-møte med Koren [/FONT]
                      Av Marius Vik
                      19.09.06 06:18, ny 19.09.06 12:49


                      Lillestrøm hadde forrige uke et møte med Robert Koren for å beholde ham på Åråsen også neste sesong.
                      ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): LILLESTRØM – VÅLERENGA 2-1:
                      Manager Jan Åge Fjørtoft satt forrige uke og pratet om fremtiden med Robert Koren. Og selv om sloveneren har vært veldig åpen på sitt brennende ønske om å spille i en av Europas fem største ligaer, understreker han at han ikke har lukket døren for Lillestrøm.
                      Se TV 2 Nyhetene her
                      Rösler tror Koren blir
                      Uwe Rösler tror sogar at sloveneren blir i klubben fremover – bare Lillestrøm gjør det bra nok sportslig i år.
                      - Jeg tror alt avhenger av hvor godt vi gjør det, sier LSK-treneren.
                      - Nøkkelen kan være om vi spiller i Europa eller ikke kommende sesong, mener Rösler.
                      Akkurat nå ser det meget bra ut for Lillestrøm. Med mandagens seier over naborivalen er Romerike-laget hakk i hæl på Brann og Rosenborg, mens det er seks poeng ned til Start på fjerdeplass. Om det ikke nødvendigvis blir Champions League-fotball på Åråsen i 2007, er en tredjeplass som gir spill i UEFA-cupen ikke bare innen rekkevidde, men allerede nå nærmest på trappene.
                      Skal Lillestrøm lykkes der, vil Robert Koren være alfa omega.
                      - Han er den beste midtbanespilleren i Norge, sier manager Jan Åge Fjørtoft.
                      - Vi har lagt om systemet vårt etter Robbie (Koren), sier Uwe Rösler, og mer enn antyder hvor viktig 24-åringen er for laget.
                      Koren-møte forrige uke
                      Nå håper tyskeren at Fjørtoft vil gjøre alt som står i hans og klubbens makt for å beholde midtbanejuvelen, men Jan Åge Fjørtoft er ikke mer enn betinget optimist.
                      - Vi hadde et møte med Robbie for cirka en uke siden, og pratet om veien fremover. Vi har ikke kommet så langt at vi har kommet med et tilbud, men vi har en åpen dialog, sier LSK-manageren, som understreker at det ikke står på Lillestrøms vilje for å beholde Koren.
                      - Robert Koren har hele tiden vært veldig åpen i forhold til sitt ønske om å spile i en større liga, og til syvende og sist vil det være han som tar avgjørelsen, sier LSK-manageren til TV 2 Nettavisen.
                      Overfor TV 2 Nettavisen understreker Koren at han ikke har lukket døra for LSK, men at ønske om å spille i en av de fem store (europeiske) ligaene stå ved lag, og da helst den spanske.
                      - Jeg kom hit for å utvikle meg for to og et halvt år siden, men har hele tiden ønsket meg til en større liga, understreker mandagens tomålsscorer.
                      | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle742575.ece |

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #51
                        RB: – Bli hos oss, Robbie

                        – Bli hos oss, Robbie



                        ÅRÅSEN:
                        Alle midler tas i bruk for å beholde Robert Koren på Åråsen. I går kom fansen med sin egen bønn – på et slovensk banner: "Bli hos oss, Robbie!"

                        SUPPORTERBØNN: Fansens bønn til Robert Koren på slovensk: "Ostani pri nas, Robbie". På norsk: "Bli hos oss, Robbie"

                        BEST IGJEN: To mål og bestemannspris. Robert Koren hadde all grunn til å smile bredt på vei ut av Åråsen seint i går kveld.ALLE FOTO: ROAR GRØNSTAD

                        Av: Morten Svesengen

                        Han scoret to, avgjorde kampen og fikk med seg bestemannsprisen hjem. Bønnen fra Kanari-Fansen tok han også med seg som et hyggelig minne fra en fantastisk fotballkveld hvor erkerivalen Vålerenga ble slått for andre gang i år.
                        "Ostani pri nas, Robbie" sto det på supporternes banner.
                        – Bli hos oss, Robbie, sa Robert Koren da RB-sporten ba om hjelp til oversettelsen på vei ut av Åråsen seint i går kveld.
                        Samtidig var det bare ørene hans som hindret smilet fra å gå rundt hodet.

                        LSK-døra er åpen

                        Om de samme ørene er villig til å lytte til fansens og klubbens bønn om forlenget kontrakt, vil ikke Koren love. Men døra står fortsatt på gløtt for flere år i LSK.
                        – Situasjonen er den samme. Jeg vil uansett ikke ta noen avgjørelse før sesongen er over. LSK er fortsatt veldig aktuelt for meg hvis jeg ikke får tilbud fra en storklubb. Får jeg det tilbudet regner jeg med at alle skjønner at jeg vil gå. Men foreløpig er LSK like aktuelt som noe annet, forsikret Koren.
                        I sommer sa han til Romerikes Blad at kun tilbud fra klubber i England, Spania, Tyskland, Italia og Frankrike kan lokke ham vekk fra LSK. I går gjentok han det for resten av Medie-Norge.
                        Og han stiller ingen krav om at LSK må vinne seriegullet for at han skal bli.
                        – Jeg har sammen med mange andre her veldig lyst til å vinne gullet i høst. Men det er ikke det som avgjør om jeg blir, sa sloveneren.

                        LSK hadde matchvinneren

                        Med sine to scoringer i går – hans 6. og 7. seriemål for året – økte han gullsjansene betraktelig. For LSK ville høsten trolig blitt en kamp om bronsemedaljen hvis LSK ikke hadde slått Vålerenga i går.
                        Det ble som vanlig tett, jevnt og sjansefattig mellom LSK og Vålerenga. Og da trenger man noe spesielt for å avgjøre. Det hadde LSK i Koren.
                        29. min.: 1-0. Espen Søgårds skudd går via kneet til Arild Sundgot. Vålerenga-keeper Arni Gautur Arason ble så satt ut at han måtte gi retur. Den utnyttet Koren.
                        62. min.: 2-0. Koren spilte gjennom Bjørn Helge Riise på høyre. Kantspilleren driblet av et par VIF-forsvarere før han fant igjen Koren som hadde løpt fra midten og opp til straffefeltet. Derfra banket han inn sitt andre.
                        – Bjørn Helge så meg og ga meg en fin pasning. Da handlet det om å få ballen på mål. Det klarte jeg fint, fastslo Koren.

                        Skyter bedre

                        Det er blitt en vane at midtbanespilleren skyter mål fra distanse. De to siste sesongene har publikum sett mange av dem.
                        Koren mener at han er blitt en mye bedre skytter i LSK-tida. I 2004 skjøt han stort sett over. 25-åringen tror han vet hvorfor.
                        – Jeg kom fra Slovenia som playmaker. I Norge ble det forventet mye mer av meg. Her måtte jeg løpe mye mer enn jeg var vant til, og derfor var jeg ofte sliten da jeg kom i skuddposisjon, sa han.
                        Nå blir han ikke sliten – og han skyter bedre enn de fleste i serien.
                        Det holder LSK inne i gullkampen – selv om Heinz Müller i går kveld gjorde kampen unødvendig spennende da han skjermet inn Vålerengas redusering.
                        Men LSK klarte denne gangen å stå imot mot slutten – og kan se fram til en ny nøkkelkamp mot Molde søndag.

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1452

                          #52
                          Occean-show

                          BRUMUNDDAL:
                          (Brumunddal – LSKs 2. lag 3-6). De vet fremdeles neppe hva som traff dem, Brumunddal-spillerne. Olivier Occean ristet av seg måneder av skuffelse og lot hedmarkingene være skyteskive for sitt målshow.
                          FIRE MÅL: Olivier Occean scoret fire mål og nærmest berget plassen for LSKs 2. lag i 2. divisjon i går. FOTO: MATHIS RØHNE, HAMAR ARBEIDERBLAD

                          Av: Espen Solbakken



                          Fire strake mål fra canadieren bærer bud på at den tunge perioden endelig kan være over. Occean er den spilleren i Norge som har behøvd en scoring aller mest. Mandag kveld satt åttemillioner-mannen på tribunen mot Vålerenga – i går kveld var han i høyeste grad på banen.
                          – Hvor mye betyr det for deg å score igjen?
                          – Det gjør godt for selvtilliten min. Man trenger alltid scoringer som spiss, sier Occean.
                          Lærer av det

                          – Hvordan har du opplevd å se LSK-kamper fra tribunen?
                          – Man lærer vel av det også, men det er en tøff lærdom for meg. Jeg vil alltid være på banen, og da er det tøft å ikke engang komme på benken. Nå må jeg bare jobbe hardt framover, så kanskje det kan komme en mulighet allerede mot Molde til helga, sier Occean.
                          Seieren betyr med all sannsynlighet at LSK 2 nå berger plassen i 2. divisjon. Brumunddal på sin side ligger svett an, og etter kampen ble det brukt mye energi på at Lillestrøm hadde tatt med seg såpass mange a-spillere nordover. Mot Occean hadde hjemmelaget i hvert fall ingen mulighet.
                          – Han sprudlet skikkelig, sier en imponert Gunnar Halle.
                          – Spesielt den første goalen, hvor han drar seg inn fra høyre og smeller ballen i motsatt kryss med venstrebeinet, var det klasse over. Utrolig viktig for "Ollie", mener Halle.
                          Backet opp

                          – Hvordan har dere jobbet med Occean i det siste?
                          – Vi har forsøkt å backe han opp så godt som mulig. Vi har aldri sluttet å tro på han, og det er viktig at både medspillere og støtteapparat hjelper hverandre. Det vil komme hele klubben til gode, sier Halle.
                          Uten å love noen plass i troppen mot Molde om fem dager, mener Halle det er vanskelig å legge inn noen bedre søknad.
                          – Jeg tror "Ollie" vil bli til stor nytte i innspurten i Tippeligaen, sier han.
                          Det kan også nyinnkjøpte Martin Husàr gjøre. For andre gang på rad i 2. divisjon, spilte slovaken meget godt.
                          – Han startet som venstreback og spilte på litt små marginer med veggspill på egen banehalvdel. Da vi flyttet han fram på banen, svarte han med å legge opp til to mål.
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            #53
                            Hyller Koren

                            ÅRÅSEN:Robert Koren er mannen alle snakker om. LSKs elegante midtbanespiller får massiv hyllest fra fotball-Norge.


                            POPULÆR: Robert Koren er i øyeblikket eliteseriens mest profilerte spiller. Men han kan bli borte fra norsk fotball om to måneder. FOTO: ROAR GRØNSTAD

                            Av: Av Per Kristian Torvik
                            per.kristian.torvikrb.no 63 80 48 01

                            – En mann det vil være synd om LSK mister – og som jeg som trener ville vært villig til å strekke meg meget langt for å få til å skrive ny kontrakt, sier TV2s ekspert Nils Johan Semb.

                            – En klassespiller som med hele kroppsspråket viser hvilken kvalitet han har. Når jeg hører hvilke sign-on spillere i andre klubber som ikke er i nærheten av ham får, er det klart at han er verdt mye penger, sier Odd-trener Arne Sandstø.

                            – Om det hadde vært aktuelt for Robert å spille i en annen norsk klubb, tar vi ham mer enn gjerne, sier Lyn-direktør Torgeir Bjarmann.
                            Ikke penger

                            Nå er det neppe penger det står på om Robert Koren ikke forlenger med LSK. Det sa LSKs aksjeeier Per Berg allerede for flere måneder siden.

                            – Det er vel Roberts ønske om å komme til en større liga som står i veien for ny kontrakt så langt – og ikke det økonomiske, sa Per Berg.

                            Nils Johan Semb er full av beundring for sloveneren.

                            – Klarer LSK å signere ham videre, blir det lettere å fylle opp med spillere rundt ham, istedenfor å måtte lete etter en ny Koren. Jeg kan forstå at han ønsker seg til en større liga. Men en kan jo håpe at den suksessen han har i LSK nå, gjør at han blir med videre. Han er en type som setter farge på eliteserien.

                            Arne Sandstø må i løpet av noen uker finne sine mottrekk mot Robert Koren i et oppgjør som kan bli avgjørende for LSKs gulldrømmer.

                            – Han er dyktig i sin rolle bak spissene, har gode pasninger, godt overblikk og god teknikk. Med sin evne til å finne ledige rom, har han også begynt å stå fram som en matchvinner. Vi gjør sjelden noe spesielt mot enkeltspillere, men skal nok passe på ham.

                            – Tror du det er noen sjanse for at han vil fortsette i Norge?

                            – Er seddelbunken tjukk nok, er det klart det er muligheter. Det er det med alle spillere, sier Arne Sandstø.
                            Bedre avslutter

                            Det eneste Torgeir Bjarmann savner er en større stabilitet hos Koren.

                            – Han er ikke like god i 90 minutter, men han er med når kampene avgjøres. Det er en egenskap ikke mange har. Dessuten er han alltid sentral i hjemmekampene.

                            – Hvor mye bedre er han blitt siden han kom?

                            – Han er blitt bedre i alt, og framfor alt en bedre avslutter.

                            – LSK-supporterne diskuterer i dag om hvilken midtbanespiller som har vært best siden 1990. Hva mener du?

                            – Ståle Solbakken var playmakeren som sto bak det aller meste av LSKs spill. Han var enda giftigere foran mål enn Koren. Ståle hadde også den stabiliteten som gjør at jeg setter ham øverst. Men hvis Robert Koren skriver under en ny kontrakt, har han tid til å komme opp i samme klasse, mener Torgeir Bjarmann.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #54
                              RB: Gullthrilleren

                              Gullthrilleren



                              LILLESTRØM:
                              Fotballekspertene er ikke i tvil: Vi går mot tidenes serieavslutning. Nils Johan Semb tror Brann blir seriemester med 52 poeng – og bedre målforskjell enn Rosenborg og LSK.

                              TETT HØST: Det er ikke noe galt å si om regien på gullinnspurten i Tippeligaen. Ekspertene som har tippet for RB-sporten tror Brann eller LSK vinner gul. Ingen tror på Rosenborg. Skal LSK vinne, trenger de flere spektakulære prestasjoner av Robert Koren som her mot Vålerenga mandag.FOTO: SCANPIX
                              Av: Per Kristian Torvik | Morten Svesengen



                              – Dette blir jevnt helt til siste minutt, sier den tidligere landslagssjefen, nå TV2 eksperten.
                              Går det som Nils Johan tror, leder Brann med to poeng før siste serieomgang – og sikrer mesterskapet med uavgjort mot Viking i Stavanger i siste omgang. Da hjelper det ikke at både Rosenborg og LSK vinner sine kamper – fordi Brann tar det hele hjem på bedre målforskjell.
                              – Du er sikker på at det ikke er TV2-sjef Kåre Valebrokk som har satt opp tipsene dine for å skape enda mer spenning i fotballsendingene?
                              – Dette har jeg studert nøye. Jeg tror faktisk ikke de tre store avgir mange poeng. Det eneste tapet får Rosenborg, som ikke får med seg poeng mot Brann i Bergen.
                              – Men det har vist seg før om årene at bunnlagene i en desperat situasjon er i stand til å slå alle?
                              – Et godt argument. Alle vil krige for ny kontrakt. Men jeg ser en tendens til at de tre i toppen har en bedre spillerstall. For meg kan det også virke som de er i ferd med å rykke fra også med tanke på neste sesong.
                              Som LSK-trener Uwe Rösler tror Nils Johan at kommende serierunde blir avgjørende for LSK.
                              – Molde borte blir en nøkkelkamp. Jeg har tippet uavgjort der, mens jeg tror LSK vinner resten. Slår de Molde, har de alle tiders sjanse til å vinne gull.
                              – Rosenborg har vært solide i hele høst?
                              – De har hatt flyt, men jeg er ikke helt overbevist, siden de også har hatt en del flaks. Dessuten tror jeg de taper i Bergen, sier Nils Johan Semb.


                              Tillit fra Torgeir

                              LSK har fortsatt full tillit hos Lyn-direktør Torgeir Bjarmann, som klubben hadde for noen uker siden.
                              – Ingenting er forandret. LSK vinner, Brann blir nummer to, Rosenborg tre og Lyn fire, sier den tidligere LSK-kapteinen.
                              Han ble styrket i troen etter seieren mot Vålerenga.
                              – De virket kompakte med god selvtillit. Brann og Rosenborg skal møtes. Med den flyten de har nå, vinner de også i Molde.
                              Torgeir tror LSK bare taper poeng i en kamp i høst.
                              – De greier bare uavgjort mot oss. Men det er nok. LSK får 52 poeng, to foran Brann, mens Rosenborg får en liten sprekk. De har fått godt betalt etter prestasjonene så langt.


                              I grenseland

                              Odd-trener Arne Sandstø er i grenseland når det gjelder habilitet. Han er bergenser og har spilt for LSK. Som trener for Odd skal han møte alle de tre lagene i viktige seriekamper.
                              – Brann leder med fire poeng på LSK. Det gjør at jeg tror de holder inn. Rosenborg har gode resultater den siste tida, men uten å imponere. Jeg tror de kan komme til å tape noen kamper.
                              – Dere kan være med å avgjøre tetstriden?
                              – Bengt Sæternes har lokket med en helaften om vi slår LSK og Rosenborg. Jeg venter på et tilbud fra Åråsen snart. Seriøst er det bra for oss at Daniel Braathen må stå over for Rosenborg mot oss mandag. Den kampen tror jeg vi vinner.
                              – Hvordan ser du på LSK nå?
                              – Jeg har møtt svenske fotballtrenere som har ventet på en kollaps for dem etter innsatsen i Royal League. Men de ser ut til å ha kommet over sjokket fra i sommer, da formen var nedadgående. Derfor blir de å regne med helt inn, sier Arne Sandstø.


                              Tviler på Müller

                              Fotballekspert Ivar Hoff tror LSK vinner gullet på bedre målforskjell enn Rosenborg, men han ser svakheter på et mulig mesterlag på Åråsen.
                              – De spiller ikke som et gull-lag og knapt nok som et medaljelag. Men det er det heller ikke så mange andre som gjør, og LSK kan vinne gullet. Det til tross for at de egentlig allerede har sløst det vekk med mange poengtap mot slutten, sier Hoff.
                              Han tror keeperprestasjonene til Heinz Müller blir avgjørende.
                              – Han er usikker i sin opptreden og ikke til å stole på. På den måten skaper han også usikkerhet hos de foran ham. LSK taper derfor poeng på keeperen, men forhåpentligvis ikke så mange at gullet ryker, sier Hoff.
                              NRKs fotballveteran Arne Scheie tror Brann vil vinne til slutt, men han ser for seg en rekordjevn serieavslutning – hvor bergenserne sikrer gullet med uavgjort mot Viking.
                              – Brann virker sterkest og har et forsprang. Jeg tror de vinner, men det blir meget jevnt mellom de tre, sier Scheie.

                              Kommentar

                              • gj
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3359

                                #55
                                Stabæks sommerinnkjøp (fra Lazio), Christian Keller, fikk i NFFs Disiplinærutvalg, (i dag 20.09.) to kampers karantene etter det røde kortet mot Viking. Det betyr at han må stå over mot Fredrikstad og LSK.

                                Kommentar

                                • gj
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3359

                                  #56
                                  "NFF finner ikke grunnlag for å omgjøre det gule kortet Molde-spiller Magne Hoset pådro seg i kampen Fredrikstad - Molde 17. september" og derfor altså stå over mot LSK.

                                  Pressemeldingen:
                                  "Når det gjelder Molde FKs anmodning om at det aktuelle gule kortet må trekkes tilbake, vises det til Spilleregel nr. 5 om at dommerens avgjørelser hva angår fakta i forbindelse med kampen er endelige.

                                  Molde har anført at NFF ved å bruke videodømming kan overprøve dommerens beslutning i denne saken.
                                  Når det gjelder anførselen vedr. bruk av video, vises det til Forbundsstyrets vedtak av 21. juni 2006, meddelt klubbene pr. brev datert 6. juli 2006. I vedtaket uttales følgende om bruk av TV/video-opptak:

                                  I sesongen 2006 kan TV-/video-opptak benyttes i følgende sammenhenger:

                                  1)Ved utmålingen av reaksjonen/sanksjon i situasjoner hvor dommeren har
                                  a)vist ut en spiller eller vist bort en trener/leder og det i etterkant er svært ulik oppfatning av hva som skjedde,
                                  b)delt ut gult eller rødt kort til en spiller i en ansamling (klynge) av spillere, og det blir trukket i tvil om rett spiller i klyngen er tildelt kortet. En slik tvil bør fremkomme allerede ved undertegning av Kamprapporten etter kampslutt.

                                  2)Til å vurdere hendelser som dommeren ikke har sett og dermed ikke bedømt. Det er da først og fremst hendelser av grov/voldelig karakter og særegne hendelser som blir vurdert og eventuelt fulgt opp med anmeldelse på dette grunnlaget.
                                  Bakgrunnen for å kunne benytte TV-/video-opptak i vurderingen av nevnte hendelser, er at en vil unngå at alvorlige forseelser fører til reaksjon i en kamp, men ikke i en annen fordi dommeren i sistnevnte kamp ikke fikk med seg hendelsen.

                                  Hendelsen det vises til i klagen faller ikke inn under det ovennevnte kategorier av tilfeller."

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #57
                                    Gamle helter

                                    Bjarmann blir ikke Hønefoss-trener


                                    ANBEFALER EN ANNEN LSK-VETERAN: Torgeir Bjarmann fortsetter som direktør i Lyn.
                                    Foto: Scanpix

                                    annonse


                                    Lyn-direktør om rykter.
                                    LES OGSÅ:

                                    Torsdag 21.09.2006, 11:38
                                    oppdatert 11:48

                                    Lyn Oslos sportsdirektør Torgeir Bjarmann tilbakeviser ryktene om at han blir ny trener i 1. divisjonsklubben Hønefoss.

                                    Peter Engelbrektsson gir seg i Hønefoss ved sesongslutt. Det ble i helga hevdet at Bjarmann så Hønefoss’ bortekamp mot Aalesund. Det er ikke riktig.

                                    – Jeg var ikke i Ålesund og jeg er ikke aktuell som HBK-trener. Det er hundre prosent sikkert, sier Bjarmann til Ringerikes Blad.

                                    Den tidligere Lillestrøm-stopperen mener han har drømmejobben i Lyn. I stedet anbefaler Bjarmann Hønefoss til å hente hans gamle LSK-kompis Tom «Bukken» Gulbrandsen.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #58
                                      LSK mest på tv

                                      http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle65224.ece



                                      Mest LSK - minst TIL



                                      Ole Martin Årst (TIL) mot Frode Kippe (LSK). ( Foto: Jon Terje Eiterå )


                                      OSLO/TROMSØ: Lillestrøm var vårens TV-vinner. Tromsø ble vist desidert minst.


                                      Av: Aslân W.A. Farshchian
                                      Publisert: 22.09.2006 kl. 07:28

                                      Tallene under viser hvor mye (timer/minutter) de 14 eliteserieklubbene var på TV2, TV2 Zebra, NRK1, NRK2, TV Norge og TV 3 i første halvår:

                                      Lillestrøm 23.32
                                      Vålerenga 22.07
                                      Rosenborg 21.59
                                      Brann 17.45
                                      Fredrikstad 13.10
                                      Start 10.51
                                      Lyn 10.41
                                      Viking 10.28
                                      Stabæk 9.51
                                      Odd Grenland 9.02
                                      Sandefjord 8.10
                                      HamKam 8.04
                                      Molde 7.02
                                      Tromsø 5.11


                                      Kilde: Sponsor Insight

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2504

                                        #59
                                        NM i fotballweb

                                        En sterk 62. plass til www.lsk.no i NM i fotballweb 2006:



                                        Konkurransen gjelder kun klubbenes offisielle sider.
                                        Kåring av supportersidene kommer senere.

                                        Kommentar

                                        • Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

                                          #60
                                          Hvor hopper Koren?

                                          Av Bengt Eriksen - 22.sep.2006 @ 13:12:21
                                          Ingen vet hvor haren hopper. Få vet hvilken vei LSK-juvel Robert Koren velger. Han har fintet de fleste Tippeligaspillerne. Topper han sesongen med å finte seg ut av Åråsen også?

                                          Jeg forstår godt at LSK vil beholde Koren. Med utsøkt teknikk og strålende fotballforståelse, er han både sukker, kanel og smørøye i LSK-grøten. Det går an å spise grøt uten topping, men godt er det ikke. LSK kan fortsatt bli seriemester, men sjansene er små uten en opplagt Koren på banen.

                                          Etter norsk standard viser Koren svakhetstegn i hver serierunde. Han hviler seg, og han jukser med returløpene. Det er svakheter noen hver bør kunne leve med. Etter mitt skjønn er disse "svakhetene" grunnlaget for at han gjør de briljante sakene han gjør. Han har ork til å gjøre skikkelig det som må utføres med kirurgisk presisjon for å bli perfekt. Det er nok av folk rundt ham som ikke jukser. Espen Søgård er én av dem. Dermed kan vi snu på det og si: Hva er vel sukker, kanel og smør uten grøt?

                                          Uansett hvilken standard vi bruker, plumpet Koren før kvartfinalekampen mot Start. Han var vraket. Det skal ingen spillere ta lett på, men akkurat da så det ut som om han hadde solgt smør og ingen penger fått. Han minnet om en egoist.

                                          En egoist er noe annet enn en som ivaretar egeninteressen sin. Førstnevnte forpester hele laget - og klubben - ganske enkelt fordi han setter seg selv over alt og alle. Han evner ikke å se at han er avhengig av andre for å lykkes. Å ivareta egeninteressen er noe annet. Fotballag som vil lykkes er avhengig av spillere som ivaretar den. Alternativet er likegyldighet, og spillere som er likegyldige til hvordan det går har intet i en toppfotballklubb å gjøre. Så er de da heller ikke etterspurt.

                                          Det hyggelige - for Koren selv og LSK - er at Koren bare plumpet (jeg sikter nå til oppførselen før han kom utpå i nevnte Start-kamp). Han hoppet ikke uti den sure elva for å bli der. Nå har nok det litt sammenheng med at han stort sett har spilt siden, men dog. Han er utrolig viktig for LSK, og han har skjønt at det er viktig for ham selv - enten han blir eller bytter beite - at han hele tiden gjør så godt han kan der han er (det sender jo et aldri så lite signal om karakteren hans til eventuelle interessenter). Han og LSK har fått - eller skapt - en vinn-vinn-situasjon. Det hender det blir gull av slikt.

                                          Med så mange møter som Koren og LSK angivelig skal ha hatt om fremtiden, har Koren sikkert mye å tenke på. Han bør, for helhetens skyld, ta seg tid til å kikke på et lagbilde der Clayton Zane er med (det henger i LSKs klubbhus). Zane var vassgraut i Molde og topping i LSK. Det hender ting forandrer seg etter et klubbytte. Og forandringer kan både slå positivt og negativt ut. Det er ikke alle klubber som har en Søgård. Det er ikke alle trenere som prioriterer som Rösler. Det er ikke alle steder man får lov til eller gis anledning til å være sukker, kanel og smør.

                                          Jeg vet ikke om eller hvor Koren hopper. Min trøst får være at det ikke er så mange Tippeligaspillere som har funnet ut av det heller. Men det er vel en heller mager trøst for LSK - i hvert fall med tanke på neste sesong!
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎