Dan Anton Johansen er for dårlig defensivt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    Dan Anton Johansen er for dårlig defensivt

    Hvis rösler lar han spille en kamp til så klikker jeg! Han plasserte seg elendig! Sto ofte som passiv tilskuer og var direkte årsaken til at start skoret to ganger... Hæstad sto helt alene på venstesiden eller høyresiden for danton og på den andre skoringen tusler han bak strømstad som kommer fossende gjennom... Han suger rett og slett! Få han ut av laget.

    rambekk/kali - kippe - andresen - stefanutto

    Der mener i hvertfall jeg... men ikke danton...
  • Drillo
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2006
    • 54

    #2
    du vet d er en egen tråd om denna kampen fra før eller?

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      #3
      Kampen ja...

      Denne tråden er om Danton... okey...

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #4
        litt enig med trådstarter her, men velger en annen vinkling.

        Personlig tror jeg at per i dag har lsk rett og slett kjøpt feil spillertype. Han er jo drivende god offensivt, med bra innlegg osv. Men han er back, og har store defansive mangler. Sliter med å plassere seg, lar baller gå forbi seg samt at han til tider blir rett og slett for liten i en del dueller.

        Men, litt tidlig å kalle han et bomkjøp, så jeg håper (og tror) at han viser en god defensiv utvikling. Dog har vi ikke tid til å vente for lenge på denne utviklingen, men hans offensive kvaliteter kjimser ikke jeg av
        Last edited by holmiz; 10.09.2006, 22:54. Begrunnelse: skriveleifer i hytt og gevær!
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • jmfurz
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Oct 2005
          • 24

          #5
          Danton bør ikke spille back, der funker det bare ikke.

          Rett skal være rett her. Danton har gjort mye bra, mange nesten geniale trekk og pasninger framover og hill-hill for det. MEN: inntrykket skjemmes totalt sett av mange tragiske feil bakover. Denne mannen - samme hvor dyr han var, så har han ingenting å gjøre som back. Der skaper han bare farlige sjanser feil vei.

          Får virkelig magavondt av å se på det som skjer og har sett og ment dette helt fra første kamp. Du skal ha god fantasi for å se noen defensive kvaliteter.

          De som kjøpte han dyrt og stadig lar galskapen fortsette må snart ta til vettet og se video og analysere litt og enten kjøre han lengre opp eller få han til å fungere som back, selv om jeg ikke har tro på det siste...
          Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1521

            #6
            Opprinnelig skrevet av holmiz
            Men, litt tidlig å kalle han et bomkjøp, så jeg håper (og tror) at han viser en god defensiv utvikling.

            En så rutinert spiller - med drøssevis av kamper for Brøndby, burde vel allerede ha lært å mestre de mest grunnleggende defensive oppgavene?

            Jeg forstår godt at Laudrup vraket Dan Anton.

            Kommentar

            • Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 260

              #7
              Det går rett og slett ikke an å ha en back uten fart elle duellkraft. Dette er to viktige ferdigheter som en back på en gullkandidat bør ha.
              Det skjer for ofte at vi blir straffet med baklengsmål fordi vi har dårlig fysiske backer som blir knust i dueller. Når Danton i tillegg blir parkert en rekke ganger i løpet av en kamp, blir det mye mål ut av det.

              Kommentar

              • danny85
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2006
                • 108

                #8
                han sliter litt i det elemtære defensive som feks sideforsyvning posisjonering osv.. Men han er en mann som oser rutine.. Gi han tid, men han må bevise noe snart

                Forza
                ET LAND - ET LAG!
                ----- FUGLA 4 LIFE -----

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av danny85
                  han sliter litt i det elemtære defensive som feks sideforsyvning posisjonering osv.. Men han er en mann som oser rutine.. Gi han tid, men han må bevise noe snart

                  Forza
                  Synes han fortjener et par kamper til å bevise at han har egenskaper til å veie opp for en fart som minner om Mons Ivar Mjeldes (har sett han bli fraløpt av en linjedommer på raid). Men med hans rutine forventer jeg mer fra dag 1 en han har bevist.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • chrissp
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 2403

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av danny85
                    han sliter litt i det elemtære defensive som feks sideforsyvning posisjonering osv.. Men han er en mann som oser rutine.. Gi han tid, men han må bevise noe snart

                    Forza
                    Det går visst snart inflasjon i å "gi noen tid". Vi skal gi Danton tid. Occean skal få tid. Og gud vet hvilken spiller som ikke holder standarden som MÅ kunne forventes av de. Alle skal de bli gitt tid. Hva med et tupp i ræva i stedet?

                    Mens de blir gitt tid, forsinner gullet til RBK eller Brann.

                    LSK blir ikke seriemester av å gi folk tid. Tid får de bli gitt når de spiller på andrelaget.

                    For å være stabile nok til å dra i land et seriegull, må vi ha spillere som er gode nok på de plassene de er på.

                    Det er kanskje ikke Danton sin skyld at LSK tapte i går, men da må Røsler ta skylda for at Danton igjen begynte og avgjorde kampen pga. av feil. Nå som Danton blir gitt tillit, så bør han levere noe bedre enn det han gjør. Når så ikke skjer må Røsler ta et ansvar for jobbe inn en en forsvarsfirer som er trygge på seg selv. Shane har gjort et par dårlige kamper ja visst, men han har også holdt et veldig bra nivå i 90% av kampene han spiller.

                    Da må Danton ut, og Rambekk inn på hans plass. PSA ha alle muligheter til å utgjøre et bra stopperpar med Kippe og Shane er god nok for den siste backplassen.

                    Av valgmulighetene i et forsvar som "hangler" er det det beste vi har akkurat nå.
                    Bølerkanaris

                    Kommentar

                    • bøllefrø
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2004
                      • 462

                      #11
                      Jeg er helt enig i at danton burde få seg noen kamper på 2. laget. Han har variert fra strålende i kamper vi har ført og spilt offensivt, til tragisk i kamper der vi blir presset hardt. Jeg tror også motstanderne etterhvert har fått med seg vårt "svake punkt" på høyreback.

                      Rambekk er høyreback på landslaget, og dermed mer enn god nok for oss. Kippe og PSA har spilt mye sammen i midten og vil fungere bra sammen også. Vi lukter gull i det fjerne, men er helt klart nødt til å luke vekk tabbemålene dersom vi skal ha en sjanse til å følge et RBK i meget solid høstform...

                      Kommentar

                      • antikris
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 520

                        #12
                        Igjen virker det som Fm 2006 treffer spikeren på hodet. Som trener for lsk har jeg for lengst satt Danton på 2. laget.. Han er den eneste spilleren i stallen som har klart å spille seg til en 3'er gjennom hele kampen.. Men seriøst, han bør skjerpe seg betraktelig.

                        Kommentar

                        • 119589
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Aug 2006
                          • 41

                          #13
                          Nå er vel heller ikke Stefan Bärlin en gjennomsnittlig forward. Han runder det meste av forsvarere når han har en god dag på jobb. Dan Anton er bra på mye. Og han har stor fortballforståelse og er god med ball i beina. Noen her som kan si det samme om Pål Steffen Andresen?

                          Kommentar

                          • bøllefrø
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2004
                            • 462

                            #14
                            Nei, men Pål Steffen har fart til å rette opp feil og han virker ofte bedre plassert. I går virket Danton både treg og feilplassert - en litt uheldig kombinasjon mot en ving som er kvikk i beina.

                            Kommentar

                            • StovnerKanari
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • May 2005
                              • 102

                              #15
                              Må bare si det. Pål Steffen er vel ikke akkurat den letteste forsvarsspilleren å passere. Han har farta, den er udiskutabel. Dessuten har han en utrolig fysikk. Vi er flinke til å refse spellera når det ikke går så bra. Vi må bli flinkere til å rose dem når det går skikkelig bra også. Pål Steffen har noen merkelige klareringer, men utenom det mener jeg han er en glimrende back og stopper. Dessuten er han 24 år og fortsatt et talent i mine øyne. Er det ikke på tide at Kali får et forsøk snart? Men ikke mot søpla... Da blir han for veik i dueller. Skulle hatt 11 Kippe...
                              Lever etter laga regler hipp som happ

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2864

                                #16
                                shane har vært en av årets beste så å sette han ut av laget var håpløst. danton har vært skuffende hele veien syns jeg, hvertfall defansivt, han kan også være treig med å ta intiativ med overlapp til tider
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av chrissp
                                  Da må Danton ut, og Rambekk inn på hans plass. PSA ha alle muligheter til å utgjøre et bra stopperpar med Kippe og Shane er god nok for den siste backplassen.
                                  Helt enig. Etter å ha sett Rambekk gjøre en glimrende innsats på landslaget, og har sett Danton dummme seg ut, virker dette som et "must".
                                  I tillegg gjorde PSA en veldig fin figur i forrige kamp, og herjet i forsesongen. Mens Shane har gjort en god jobb i år. Skulle jeg tatt ut laget ville forsvarsfireren for meg vært "bankers" i kampen mot søpla.
                                  Kippe ser jeg nesten ingen grunn til å nevne, han er med.

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Feb 2004
                                    • 47

                                    #18
                                    Vi har da en tidligere glimrende høyreback som assistent-trener. Jeg håper Halle kan ta litt tak i d'Anton, to backer imellom. Det som ble vist fra den kanten i går holdt dessverre ikke mål defensivt.

                                    Jeg er dog overbevist om at Dan Anton har potensialet til å kunne veie opp manglende fart med taktisk klokskap.

                                    Håper forøvrig på samme angående Occean/Rösler...

                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                      shane har vært en av årets beste så å sette han ut av laget var håpløst.
                                      Vrakingen av Shane synes jeg var helt OK etter formknekken i kvartfinalen og mot Ham-Kam. Shane var heller ikke solid de ti minuttene han fikk spille. Sammen med Danton hadde han tydlige plasseringsproblemer og var svak en mot en, og sånn sett synes jeg det var greit å satse på Rambekk og mer defensiv trygghet mot rappfote sørlendinger. Når det er sagt, i ren etterpåklokskap, burde heller Rambekk spilt høyreback og Shane kapret den siste plassen.

                                      Danton har et tydlig potensiale, men det defensive er skrall. Han etterlatter seg ofte store rom på sin side, og når han heller ikke har vist seg posisjoneringssterk skapes det en del uhyggelige situasjoner.

                                      Kommentar

                                      • ap4
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 271

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av 119589
                                        Nå er vel heller ikke Stefan Bärlin en gjennomsnittlig forward. Han runder det meste av forsvarere når han har en god dag på jobb. Dan Anton er bra på mye. Og han har stor fortballforståelse og er god med ball i beina. Noen her som kan si det samme om Pål Steffen Andresen?
                                        Stor fotballforståelse? Så ikke akkurat sånn ut på 1-0 målet eller den ballen han slapp rett forbi seg til en Start-spiller. Kan ikke huske å ha sett en eneste LSK-spiller i de snart 20 årene jeg har fulgt med bli så til de grader rundspilt i en kamp.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎