Etter LSK-Odd

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7029

    #21
    Et lag i oppløsning

    Når du taper 0-4 mot Odd og ingen, kanskje med unntak av Søgård, ser ut til å bry seg så fryktelig om det, da skjønner du at noe rett og slett må gjøres.

    Dette ser ikke ut som en formsvikt, det ser ut som begynnelsen på en fullstendig kollaps. Trenerens autoritet ser ut til å være svekket, laget er blottet for selvtillit, samhandling og kampglød. På topp ser Sundgot ut som om han stopper på 13 mål i år, mens Stoffe, Søgård, TomK, Kippe, Koren og Einarsson ser ut til å ha mista all plasseringsevne.

    Torgeir Bjarmann så kampen fra sidelinja i går, og må ha vært inderlig flau over det han fikk se. I går savna jeg ham skikkelig.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #22
      Re: Et lag i oppløsning

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Torgeir Bjarmann så kampen fra sidelinja i går, og må ha vært inderlig flau over det han fikk se. I går savna jeg ham skikkelig.
      Amen.
      Knurr...

      Kommentar

      • Jazze76
        Medlem
        Hoffnarr
        • May 2004
        • 51

        #23
        Når det gjelder Sørgård så må han ta på seg det viktige 0-2 målet...Mannen tør ikke å gå inn i dueller lenger...livredd for gule kort. Når andre lag tar taktiske frisparker og gule kort så kan våre motstandere ved overgangsmuligheter enkelt løpe fra treige midtbanespillere som ikke tør å få et gult kort lenger!!! Tror mye av problemene til LSK ligger her...Det er ikke noen fighting spirit lenger og når det savnes hos LSK så er de ikke bedre enn dette...dessverre

        Kommentar

        • fugla_4_ever
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 467

          #24
          Dette var faktisk så dårlig at det ikke hørte hjemme i verken 1., 2. eller 3. divisjon, langt i fra tippeliganivå med andre ord! Kan fortsatt ikke forstå at folk gir AE skylden, hva skal han gjøre a? Løpe inn å spille selv, det er vel ingen andre enn Rekdal som er patetiske nok til det...

          PS: Under 4000 tilskuere toppet det hele! Skal vi se dagen fra en lys side, er det i alle fall ikke noe utpreget terrormål :lol:

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #25
            Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
            Dette var faktisk så dårlig at det ikke hørte hjemme i verken 1., 2. eller 3. divisjon, langt i fra tippeliganivå med andre ord! Kan fortsatt ikke forstå at folk gir AE skylden, hva skal han gjøre a? Løpe inn å spille selv, det er vel ingen andre enn Rekdal som er patetiske nok til det...

            PS: Under 4000 tilskuere toppet det hele! Skal vi se dagen fra en lys side, er det i alle fall ikke noe utpreget terrormål :lol:
            Trener`n har vel sist jeg sjekket ansvaret for å sette sammen det beste laget og ikke minst motivere spillerne sine. Stryk på begge felter til Arne spør du meg.

            Husker ikke i hvilken avis det sto i dag, men AE uttalte noe sånt som at de skal komme tilbake for detta har`n vært med på før. Akkurat den uttalelsen sier veldig mye om hva slags jojo-lag LSK har vært under hans ledelse....

            Røsler - NÅ!!
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • Trofast kanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 355

              #26
              Sånn er det med alle lag uansett trener.
              du for ikke et lag til å være på topp hele året,
              men det skjønner vel ikke du!!!

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                #27
                Opprinnelig skrevet av chrissp
                Trener`n har vel sist jeg sjekket ansvaret for å sette sammen det beste laget og ikke minst motivere spillerne sine. Stryk på begge felter til Arne spør du meg.

                Husker ikke i hvilken avis det sto i dag, men AE uttalte noe sånt som at de skal komme tilbake for detta har`n vært med på før. Akkurat den uttalelsen sier veldig mye om hva slags jojo-lag LSK har vært under hans ledelse....

                Røsler - NÅ!!
                Opprinnelig skrevet av Trofast kanari
                Sånn er det med alle lag uansett trener.
                du for ikke et lag til å være på topp hele året,
                men det skjønner vel ikke du!!!
                Regner kanskje denne var til meg selv om jeg ikke ble sitert....

                At man skal gå seirende ut av alle kamper forlanger jeg ikke og forstår selvfølgelig at man må tåle noen tap. Men som du sikkert har lagt merke til (??), så ligger det noen lag foran oss på tabellen som ikke gjorde det for fem uker side. Når et lag går så totalt i oppløsning i løpet av noen uker, så må skylda plasseres ett sted. Jeg plasserer den hos Arne Erlandsen.

                Kanskje "jojo-metaforen" min var dårlig, men når man slår ut RBK i en kamp, vinner og scorer mål - for deretter å gå så totalt på trynet, er ikke det noe som skal skje. Da spiller man jojo-fotball. Opp og ned - og mange nok av de og du ser sikkert resultatet selv; midt på tabellen for n`te gang med Erlandsen som trener.

                Erlandsen har fått nok sjanser på Åråsen og bør dra nå. Hvis du mener han gjør en god jobb (vet ikke helt hvordan jeg skal tolke innlegget ditt), så får du dra sammen me`n.
                Bølerkanaris

                Kommentar

                • Flisby`n
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 312

                  #28
                  Man trenger vel ikke akkurat å generalisere Arne Erlandsends prestasjoner. Det finnes mange eksempler på trenere som får langt mere ut av dårligere mannskap, men den evnen har ikke AE lenger.

                  Jeg er ikke tilhenger av at Uwe skal gjøre inntreden akkurat nå, men jeg er møkklei hele Erlandsen. Å satse på Powell nok en gang på kanten, la Mifsud slite benken og ta ut Søgård når Kasey kommer inn synes jeg er håpløst. Mange vil nok mene at Søgård fortjente å gå ut, men se hva som skjer når Mifsud kommer innpå- Søgård ut på høyre kant. Snakk om å nøytralisere egen spiller! Jeg synes faktisk Espen var en av de bedre før dette byttet.

                  Misund er seff et kapittel for seg selv, med 7 i baklomma på to kamper mot Odd......

                  Det som er glimrende allikevel oppi alt detta rotet er at en del resultater gikk "vår vei" igår. Det er som det er blitt sagt kun 3 eller 4 poeng opp til RL plass og det er faktisk overkommelig om man reiser kjærringa utover.

                  Til slutt: Gratulerer til RB som kårer Gylfi som Fugl i går. Her må vel samtlige ha kost seg litt for mye med pærecider før kampen. I tillegg er det vel nesten et prinsipp at lokalpressa ikke hauser opp en mann som ikke signer klubben!!?! Møkka-avis!
                  En kjeeempescoring av tommy!!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7029

                    #29
                    Vi har ikke vinni i Sogndal på ti år, og med den uinspirerte gjengen tullinger som var utpå i går forventer jeg ikke annet enn tap mot topptente sogninger. Denne sesongen er over, og cupen har jeg nesten slutta å håpe på allerede.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Flisby`n
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 312

                      #30
                      Cupen skal vi ikke miste trua på, for det har vist seg tidligere at formkurven i serien ikke henger sammen med prestasjonene i cupen. Men den diskusjonen kan gå på en annen tråd....
                      En kjeeempescoring av tommy!!

                      Kommentar

                      • Dandy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 346

                        #31
                        Glad jeg ikke gadd å dra på åråsen ass, makan til dårlig fotball har jeg ikke sett på leeeenge !!!!! :?
                        UFC 05!

                        Kommentar

                        • Fugla
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 1718

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                          Glad jeg ikke gadd å dra på åråsen ass, makan til dårlig fotball har jeg ikke sett på leeeenge !!!!! :?
                          Nei, det er det riktige å gjøre...
                          For i Kanari-Fansen finnes det ikke medgangssupportere....
                          Homer Simpson.



                          www.ultrassarp.no

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #33
                            Prøv å se det fra den lyse siden: værre en på søndag kan det umulig bli, så de neste kampene kommer høyst sannsynlig til å bli noen gedigne oppturer.
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                              Glad jeg ikke gadd å dra på åråsen ass, makan til dårlig fotball har jeg ikke sett på leeeenge !!!!! :?
                              Håper virkelig ikke at du komme på Åråsen noen gang igjen din kukksugende medgangsupporter. Når du holder med ett lag så må du tåle litt motgang skjønner du, hvertfall når du holder med lsk.

                              Blir nok artig hvis vi mot formodning skulle komme til Royal League med de flotte supporterne vi har. Fyller nok Åråsen til randen tenker jeg
                              Ultras Felt C Lillestrøm

                              Kommentar

                              • King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

                                #35
                                Blir for dumt når vi stiller med Powell som høyreflanke. Mye bedre at man bruker spillere på sine vante posisjoner. Starter med en spiss på venstreback og en spiss på høyrekant, pluss at vi bruker en smb spiller på høyrekant i andre omgang, flotte saker altså...
                                Ultras Felt C Lillestrøm

                                Kommentar

                                • Flisby`n
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 312

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                  Blir for dumt når vi stiller med Powell som høyreflanke. Mye bedre at man bruker spillere på sine vante posisjoner. Starter med en spiss på venstreback og en spiss på høyrekant, pluss at vi bruker en smb spiller på høyrekant i andre omgang, flotte saker altså...
                                  Uten at jeg skal denne gang si at Erlandsen var skyld i tapet med sine disponeringer, er det godt å se andre stusse over akkurat denne prioriteringa. I det man bytter Powell ut, går man over til 4-4-2 (hvor Powell seff hører hjemme), setter Mifsud på topp (personlig synes jeg han er høyre kant av det jeg har sett), og i tillegg setter søgård ut på høyre kant (latterlig...).

                                  Erlandsen får derimot ros for innbytte så tidlig som i pausen. (Regner ikke Shane/Kristoffersen, da dette antakelig var uungåelig)

                                  Flisby`n - som holdt på å få hjerteflimmer da Erlandsen satte Mifsud, Jimmy og JPW i oppvarming i første omgang, men sendte innpå en iskald Shane istedet. (Dette var seff før jeg skjønte at Kristoffer skulle ut med skade )
                                  En kjeeempescoring av tommy!!

                                  Kommentar

                                  • scages
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 1292

                                    #37
                                    Og etter en slik festforestilling blir gutta tatt med ut på byen for en aldri så liten bløyte :shock:
                                    Hva kan vi forvente etter kalas tap i Sogndal?
                                    Tur på Baltazar med investorenes velsignelse?

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎