Hvem blir solgt?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Hvem blir solgt?

    I dagens RB er Fjøra ute og varsler salg av spillere for å frigjøre midler til kjøp av nye.

    – Mange supportere skulle sikkert ønske at vi bare kunne kjøpe og kjøpe, men verden er ikke slik. Det er mulig vi må selge noen av dagens spillere for å ha råd til å kjøpe inn nye, sier han.

    Jeg oppfatter det slik at LSK nok er i ferd med å tilby en eller flere spillere ut på markedet, men klok av skade etter rabalderet da de forsøkte å selge Sundgot, så er han nå ute og varsler hva som vil skje og komme seg på offensive.

    Det store spørsmålet er jo hvilke spillere LSK har som er veldig aktuelle for salg? Koren er snart uten kontrakt, det samme med Mifsud. Occean er det vel ingen som vil kjøpe, Søgård er liksom ikke det helt store objektet, ei heller Strand. Det er vel kun Bjørn Helge Riise som er et potensielt salgsobjekt pr. dags dato, i tillegg til kanskje Kippe og Rambekk.

    Mulig det er en midtbanespiller i og med at Victor er på vei inn, men er det noen midtbanespillere i stallen i dag som vi faktisk kan få penger for?
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Opprinnelig skrevet av Rønnern

    Mulig det er en midtbanespiller i og med at Victor er på vei inn, men er det noen midtbanespillere i stallen i dag som vi faktisk kan få penger for?
    De heteste kandidatene er vel Kiko og Wehrman. Salg av en av dem vil gjøre problemet med utlendingskvoten mindre. Men vi vil ikke få mye penger for noen av dem, kanskje 1-3 millioner.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #3
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Occean er det vel ingen som vil kjøpe
      Jeg tror du tar feil. Merkelig nok har det vist seg gang på gang at spisser uten suksess er lett salgbar vare. Viking kjøpte RBK-fiaskoen Ødegaard for 8 mill. foran årets sesong. Mattigoal og Waalemark gikk også for millionsum fra Åråsen etter mindre vellykede opphold.

      Jeg tror Occean kan selges for et sted mellom 4 og 6 millioner.
      De jeg tipper ledelsen kan være villig til å selge er:
      • Khaled Mouelhi
      • Kasey Wehrman
      • Olivier Occean
      • Arild Sundgot
      • Eirik Bertheussen
      • Pål Steffen Andresen
      • Pål Strand
      Jeg har ikke inkludert spillere uten kontrakt eller spillere som bare vil være reine gi-bort-pakker.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1211

        #4
        Pål Steffen Andresen og Espen Søgård selger de aldri. Dette av hensyn til all den pepperen vi får om lokal forankring. Men Pål Strand, Kiko, Wehrman, Bertheussen, Sundgot samt JP vil nok være mer tilgjengelige vil jeg tro.
        JP og Pål Strand tipper jeg også kan bli løst fra kontrakten hvis det blir et tema.

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #5
          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Jeg tror du tar feil. Merkelig nok har det vist seg gang på gang at spisser uten suksess er lett salgbar vare. Viking kjøpte RBK-fiaskoen Ødegaard for 8 mill. foran årets sesong. Mattigoal og Waalemark gikk også for millionsum fra Åråsen etter mindre vellykede opphold.

          Jeg tror Occean kan selges for et sted mellom 4 og 6 millioner.
          De jeg tipper ledelsen kan være villig til å selge er:
          • Arild Sundgot
          • Pål Steffen Andresen
          Jeg har ikke inkludert spillere uten kontrakt eller spillere som bare vil være reine gi-bort-pakker.
          Kan du begrunne hvorfor du tror disse 2 spillerene?
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Tror det er rimelig uaktuelt å selge occean. Kiko, wehrman, strand og kanskje Bertheussen er vel kanskje de mest aktuelle

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #7
              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Jeg tror du tar feil. Merkelig nok har det vist seg gang på gang at spisser uten suksess er lett salgbar vare. Viking kjøpte RBK-fiaskoen Ødegaard for 8 mill. foran årets sesong. Mattigoal og Waalemark gikk også for millionsum fra Åråsen etter mindre vellykede opphold.

              Jeg tror Occean kan selges for et sted mellom 4 og 6 millioner.
              De jeg tipper ledelsen kan være villig til å selge er:
              • Khaled Mouelhi
              • Kasey Wehrman
              • Olivier Occean
              • Arild Sundgot
              • Eirik Bertheussen
              • Pål Steffen Andresen
              • Pål Strand
              Jeg har ikke inkludert spillere uten kontrakt eller spillere som bare vil være reine gi-bort-pakker.
              hmmm....nå er vel ikke Røsler til salgs, er han vel? Nei nei...

              Ellers er vel det viktigste å bli kvitt noen som fyller opp utlendingskvota. Har tro på at Kiko blir ekstremt god, vel og merke i riktig posisjon. Får håpe han blir brukt der i fremtiden. Ergo kan Kasey forsvinne.

              Arild Sundgot er en fighter og viktig for laget. Håper ikke de gjør samme feilen igjen.

              På Strand er over middagshøyden, så er det noe som vil kjøpe - be my guest.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5092

                #8
                Den famøse Sundgot-saken kom jo på et tidspunkt der vi vasset i spissalternativer.
                Det gjør vi ikke nå, mtp Mifsud sin situasjon osv.
                Dermed både håper og tror jeg det er rimelig uaktuelt og slippe Arild.

                Ligger vel i kortene at Kasey eller Kiko forsvinner.

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1385

                  #9
                  • Kippe, Rambekk eller Andresen - En av disse må i dag sitte på benken. Det er egentlig alle for gode til.
                  • Riise - Har spilt godt, har fremdeles potensial. Går eventuelt til en utenlands klubb.
                  • Wehrman eller Kiko - Occean vil ingen gi så mye for at LSK selger. Da har vi fire utenfor EU-spillere. Tipper Wehrman drar til et middels norsk klubb.
                  • Sundgot - En spiller man kan få noen kroner for, det så vi når Stabæk sa "javel" når LSK satte en pris på spilleren i vinter. Ikke særlig trolig at det skjer, men mulig.
                  • Shane Stefanutto - Mangel på venstrebacker i fotballverdenen gjør han til et mulig salgsobjekt. Kanskje Husár er kjøpt inn for å spille back?
                  • Strand - Er ønsket av Raufoss. Hvis han ikke gjør tydelig fremgang snart, kan han fort komme til å ønske seg hjem igjen. Da tror jeg LSK er greie mot en trofast kanarifugl, og lar han gå.
                  • JP - Er både gammel og urutinert etter uendelige kamper på benken i TL. Ingen bra kombinasjon. Hvis han er tilfreds med 2. lagsfotball, blir han kanskje siste kontraktsåret. Hvis ikke forsvinner han fort.
                  Disse er hvertfall helt sikre i mine øyne: Occean, Müller, Danton, Husár, Foss, Sørgård, Myklebust.

                  Kommentar

                  • MoBee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 958

                    #10
                    jeg tror både kasey og kiko forsvinner jeg. Og at koren blir.

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Kan du begrunne hvorfor du tror disse 2 spillerene?
                      Arild Sundgot har jo ledelsen allerede vært villig til å selge. Så det er ikke så urimelig å tro at de fortsatt kan være villige til det. Sundgot selv er jo også skadelidende av å bli brukt så lite som spiss, og vi må tilbake til 1998(?) for å finne et år med færre Sundgot-mål.

                      Steffi, Kippe og Rambekk er alle tre solide midtstoppere. Så lenge Steffi har minst tillitt så vil jeg tro at et salg kan være aktuelt. Det er råflott å ha Steffi på benken.
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av BD
                        • Kippe, Rambekk eller Andresen - En av disse må i dag sitte på benken. Det er egentlig alle for gode til.
                        Jeg er uenig. Vi må ha alle disse tre i troppen. Hvis en av dem selges, må han erstattes med en like god midtstopper.

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Jeg er uenig. Vi må ha alle disse tre i troppen. Hvis en av dem selges, må han erstattes med en like god midtstopper.
                          Jeg tror ledelsen kan komme til å tenke at vi selger den som har minst tillit, og samtidig erstatter han med en forsvarssjef som ingen av de tre nåværende er.
                          Last edited by RoyVaadal; 31.10.2006, 19:04.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1173

                            #14
                            riise,wehrmann,kippe,rambekk MÅ vi beholde, blir ikke overrasket om feks psa forsvinner bertheussen blir vel lånt ut, men det blir nok mindre stallfyll fra neste sesong av. Cali er vel den første som får beskjed om å pakke sakene sine teker jeg.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #15
                              Håper for guds skyld PSA blir. Trenger fart i forsvaret
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Vicarious
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 391

                                #16
                                Håper for all del PSA og Kasey blir..
                                Hva med Rambekk? Som 30-åring med landskamper er vel dette siste sjanse for et utenlandseventyr. Nå ble han jo satt ut av laget sist også.
                                Mouelhi kan godt også forsvinne for min del, spesielt nå som vi har nytt islandsk midtbaneprospekt på plass (Hvor på midtbanen spiller Arnarsson . noen som vet?) Men det er vel ikke mulig å få mye penger for en kar som Mouelhi..

                                4-6 Mill for Occean hadde vært en gave fra oven!

                                Kommentar

                                • fotball_marthe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1069

                                  #17
                                  PSA Må bli i LSK! Trenger han!!
                                  Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1385

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Jeg er uenig. Vi må ha alle disse tre i troppen. Hvis en av dem selges, må han erstattes med en like god midtstopper.
                                    Jeg mener Bertheussen og Foss er gode backuper. Selvfølgelig håper jeg og at alle blir, det hadde vært en veldig stor fordel for klubben. Spørsmålet er om Andresen godtar å være tredjevalg ett år til. Det er i mine øyne forståelig at den som blir satt utenfor laget av disse tre, blir misfornøyd, ettersom de alle holder et svært høyt TL-nivå.

                                    Kommentar

                                    • Nr.10
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 597

                                      #19
                                      Jeg er ganske så sikker på at enten Kiko eller Kasey blir solgt. I år har ingen av dem fått vist det de skal være gode for. Begge har slitt med tillit og begge bruker opp utenlandskvoten vår. Uwe har vel sagt at Kiko kan være mannen som kan erstatte Koren. Meget mulig, men da har han iallefall ikke fått vist det enda.
                                      Kasey er glimtvis meget god, men han gjør like mange rare som gode ting i mine øyne. Han er også et uromoment i gruppa. Litt for stor i kjeften
                                      Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                                      RÅGG 19116

                                      Kommentar

                                      • Fuglefar
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2006
                                        • 202

                                        #20
                                        Bør ikke satse for mye på islendingene

                                        Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                        Håper for all del PSA og Kasey blir..
                                        Hva med Rambekk? Som 30-åring med landskamper er vel dette siste sjanse for et utenlandseventyr. Nå ble han jo satt ut av laget sist også.
                                        Mouelhi kan godt også forsvinne for min del, spesielt nå som vi har nytt islandsk midtbaneprospekt på plass (Hvor på midtbanen spiller Arnarsson . noen som vet?) Men det er vel ikke mulig å få mye penger for en kar som Mouelhi..

                                        4-6 Mill for Occean hadde vært en gave fra oven!

                                        Alle som har fulgt LSK i noen år veit jo at disse islendingene forsvinner så fort de har kommet opp på et godt TL nivå.
                                        Det er de minst trofase spillerene vi har hatt. Selv om noen av de har hvert gode og ha "den sessongen" de spilte bra.
                                        Men hvis poenget er å gjøre de gode og selle dem før kontrakta går ut, så er det vel greit da.
                                        Det skaper ikke noe serlig stabilitet på sikt, men hvem kan vel si nei til litt kroner i kassa $$$

                                        Mitt tips er vel som så mange flere sier Kasey / Kiko forsvinner. enten en elller begge. Håper for all del at PSA blir. Vi må jo ha minst en forsvars spiller som kan følge en middels spiss rask spiss.
                                        Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎