Slutt for Royal League?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    #41
    Cafe Froggy

    Dette er nok et innlegg på siden av temaer som tv-rettigheter og sånn. Men har noen gode opplevelser med RL-bortekamper. Jeg og en kompis kjørte ned til Odense i vinter da Fugla møtte OB på Fionia park. Vi hadde vel kjørt i 10 timer og kommer frem trøtte, men optimistiske begge to.

    Vi søker etter et spisested i Odense på GPS-en og bestemmer oss for å slå til på Cafe Froggy. Vi kommer frem og straks etter at vi har satt oss, durer KFLs alter ego inn døren sammen med en kjent og kjær martinsbartender. Snakk om tilfeldigheter! Ok, Odense er ikke Lyon, men likevel, en anselig nordisk by.

    Det viste seg at KFL hadde organisert det slik at puben i bakggården skulle være møtested for kanarisene den dagen. Vi lo godt av tilfeldighetenes spill den dagen, så var det da også tilfeldigheter som skilte Fugla fra å komme til semifinalen...

    RL gir gode opplevelser for oss supportere, bevar ideen.

    Kommentar

    • Fjeller'n
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 905

      #42
      Opprinnelig skrevet av Guling
      Innrømmer med en gang at jeg ikke sitter inne med altfor mye kunnskap om hvem som har rettighetene til hva, hvilke medier som tilhører samme selskap osv. Men:

      At TV2 og Telenor samarbeider, er jeg klar over. Mener imidlertid å huske at Telenor også har en fot inne i Canal Digital, noe som kan bety at Royal League kan gå på Canal+ dersom Telenor sender det dit i stedet for til TV2. Det er verdt å merke seg at TV2 og Telenor ikke er bestevenner om dagen, jmf bråket rundt riks-TV.

      Rett meg hvis jeg tar feil.

      Fra tråden:
      TV-kommentator Svein Mathisen kritiserer LSK under kampene
      Ikke lett å holde tunga i rett munn her.


      Opprinnelig skrevet av KimFL
      Eh....der er Canal+, eller rettere sagt Canal Digital, som har rettighetene i dag. TV2 er vel eid av samme konsern som Canal Digital, derfor sendes endel kamper på TV2 og TV2 Zebra.

      KimFL
      Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
      Feil.
      Canal+ eies av SBS Broadcasting, som også eier TVNorge (Derfor noe PL på TVN)
      Canal Digital eies av Telenor Broadcast.


      Stian
      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

      Kommentar

      • gj
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3359

        #43
        Opprinnelig skrevet av Guling
        At TV2 og Telenor samarbeider, er jeg klar over. Mener imidlertid å huske at Telenor også har en fot inne i Canal Digital, noe som kan bety at Royal League kan gå på Canal+ dersom Telenor sender det dit i stedet for til TV2. Det er verdt å merke seg at TV2 og Telenor ikke er bestevenner om dagen, jmf bråket rundt riks-TV.

        Rett meg hvis jeg tar feil.
        Telenor eier Canal Digital, ja. Og Canal Digital er ingen fjernsynskanal, men en distributør av fjernsynskanaler. Det betyr at Telenor, gjennom Canal Digital, sitter på nøkkelen til hvilke tv-kanaler som de skal la gå gjennom sin dør, og som kunder av CD derfor kan velge blant.

        Canal Digital, eller Telenor, har også markedsandeler i Sverige. Jeg vet ikke hvordan det er i Danmark. Men som vi husker kjøpte TV Norge rettighetene sammen med TV 5 (eller noe sånt) i Danmark og Sverige. NRK kan som eksempel kjøpe rettighetene i Norge, men det blir ingen RL uten at noen i Sverige og Danmark også er interessert i å kjøpe fjernsynsrettighetene der. Telenor kan altså i hvert fall kjøpe for Norge og Sverige, og muligens Danmark, alene.

        Og som du skriver er ikke TV 2 og Telenor bestevenner om dagen. Derfor syns jeg det høres litt rart ut at Telenor og TV 2 skal samarbeide om RL-rettigheten midt opp i RTV-konflikten.

        For øvrig kan det på sikt kanskje ha betydning for hvem som får rettighetene til norsk fotball neste gang..?

        Kommentar

        • dIsTurBeD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 668

          #44
          Fortsatt usikkerhet rundt Royal League

          Bare tre uker før Royal League skal sparkes i gang, er det fortsatt stor usikkerhet rundt turneringen. TV-avtalen er ennå ikke på plass.

          ROYAL LEAGUE: Her feirer Brøndby IF's Per Nielsen med Royal League-trofeet etter at hans lag vant 1-0 over FC København i finalen i år. Foto: SCANPIX

          - Vi forhandler fortsatt. Det er kontakt mellom partene. Mer ønsker ikke jeg å si om denne saken nå, sier Boye Skistad, daglig leder i Norsk Toppfotball til NTB.

          Han bekrefter at det var et møte i Oslo mandag kveld, men heller ikke på det møtet kom det til noen endelig avklaring.

          Optimistisk

          Generalsekretæren i den svenske eliteserieforeningen, Tommy Theorin, er mer snakkesalig. Han er også svært optimistisk på vegne av turneringen.

          - En avtale kommer på plass i løpet av uken, sier Theorin til det svenske nyhetsbyrået TT.

          Han vil ikke gå mer inn på hva dette innebærer. Theorin vil ikke svare på om en avtale er nær, men sier at ingenting vil være klart før avtalen er underskrevet.

          Klubbene har fått beskjed

          Royal League skal etter planene starte 8. november, men svenske Theorin ser det ikke som noe problem at denne datoen nærmer seg med stormskritt.

          - Konseptet ligger klart. Det er bare å trykke på knappen, sier han.

          Theorin legger også til at de aktuelle klubbene har fått beskjed om at turneringen kommer til å starte som planlagt.

          Bare tre uker før Royal League skal sparkes i gang, er det fortsatt stor usikkerhet rundt turneringen. TV-avtalen er ennå ikke på plass.

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #45
            I flg. nyhetstråden så er Grønlund irritert over at vi ikke får noen avklaring i forhold til om det blir Royal League eller ikke. Det fordi vi må planlegge annerledes i de to tilfellene.

            Jeg skjønner ikke helt problemet. Selv om denne avklaringen skulle komme, så er det jo fortsatt usikkert om vi klarer å kvalifisere oss. Brann kan jo klage, men vi har ikke noe å klage på, ennå.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #46
              Jepp. Først må vi konsentrere oss om å kvalifisere oss. Jeg tror sjansen er svært gode dersom vi slår RBK. Så derfor bør fokuset ligge her. Ingen andre steder.

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #47
                Royal League legges ned ifølge VG

                Skuffende

                Eierne av Royal League fikk ikke på plass en tilfredsstillende medieavtale. Det vil sannsynligvis bety slutten for turneringen, melder NFF.


                Men vi får satse på top 4 likevel.

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  #48
                  Helvete!! Hadde gledet meg til 11-12 timers bussturer rundt i sverige og danmark jeg!!

                  Kommentar

                  • Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

                    #49
                    det var da som pokker, nei vi satser ikek topp 4 , vi satser topp 2 !
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #50
                      Da er det godt å vite at neste gang et norsk lag kommer til finalen, så vil det norske laget få hjemmebanefordel. Dermed spiller det ingen stor rolle at vi måtte spille bortekamp i finalen i 2006.
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • Guling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2004
                        • 484

                        #51
                        Dette var synd. Royal League var noe jeg virkelig gleda meg til, forutsatt at ikke Tromsø eller RBK passerer oss på oppløpssiden, selvfølgelig.

                        Kanskje dette bidrar til at TV2 eller noen andre fikser TV-kamper fra La Manga eller lignende, selv om det ikke blir det samme.

                        Håper at Lillestrøm satser på en treningsleir der de får møtt litt andre lag enn de norske, men vinterens planer og forhåpninger hører vel hjemme i en annen tråd.
                        Last edited by Guling; 20.10.2007, 21:20. Begrunnelse: Stavehelvete

                        Kommentar

                        • Canário
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1471

                          #52
                          Synd at Royal League trolig er en saga blott. Ideen er god, men slik for eksempel TVNorge har framstått river de heller bort grunnlaget for at turneringen skal fortsette, på samme måte som de mange "barnesykdommene" turneringen hadde. Blir ikke rammen god blir det bare treningskamper med glasur - verken mer eller mindre. Positivt at turneringen kuttet ned på en altfor lang sesongoppkjøring og bidro til at sesongen ble mer tilpasset Europa. Sånn sett kommer nå utvidelsen av eliteserien veldig passende da det vil forlenge sesongen noen uker i hver ende.

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1214

                            #53
                            Jeg tror virkelig LSK har godt av en vinter uten RL. Fullt fokus på treningsarbeid og styrking av stallen bør prioriteres frem til seriestart 2008.

                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Da er det godt å vite at neste gang et norsk lag kommer til finalen, så vil det norske laget få hjemmebanefordel. Dermed spiller det ingen stor rolle at vi måtte spille bortekamp i finalen i 2006.
                              Eller så kan vi se sånn på det at vi kommer til å stå i historiebøkene som det eneste norske laget som har vært i finalen av en internasjonal klubbturnering, i en ganske lang stund...
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • Bolsen3
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 1061

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                Jeg tror virkelig LSK har godt av en vinter uten RL. Fullt fokus på treningsarbeid og styrking av stallen bør prioriteres frem til seriestart 2008.
                                Godt mulig, samtidig mener jeg at man har godt av å bli vannt til et strammere kampprogram med tanke på fremtidig europacupspill, 5mnd uten viktige kamper er alt for mye...

                                Kommentar

                                • mr.sandass
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2005
                                  • 972

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  Jeg tror virkelig LSK har godt av en vinter uten RL. Fullt fokus på treningsarbeid og styrking av stallen bør prioriteres frem til seriestart 2008.
                                  Her mener jeg at du er helt på villspor. 6 måneder uten seriøse kamper med betydning er ufattelig sært og det gagner ikke sportsklubben på noen som helst måte spør du meg.
                                  www.ultrasfeltc.net

                                  Kommentar

                                  • KanariEngel
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jun 2006
                                    • 154

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                    Her mener jeg at du er helt på villspor. 6 måneder uten seriøse kamper med betydning er ufattelig sært og det gagner ikke sportsklubben på noen som helst måte spør du meg.
                                    Men tenk hvilken motivasjon spillerne får etter 6 mnders pause!!
                                    Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3374

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Guling
                                      Kanskje dette bidrar til at TV2 eller noen andre fikser TV-kamper fra La Manga eller lignende, selv om det ikke blir det samme.
                                      Ikke sikker på om La Manga dekkes av TV2-avtalen. Hvis ikke ser jeg heller kampene på NRK
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #59
                                        Da får vi se om det blir RL likevel. Danskene og svenskene er uenig i nordmennes uttallelser igår.

                                        Norges Fotballforbund gikk i går ut og sa at Royal League legges ned. Det misliker nabolandene våre sterkt.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #60
                                          Jeg er enig med Uwe, som her fremhever at det sportslig sett er det ikke bra for norske lag at Royal League forsvinner. En pause på nesten et halvt år, uten skikkelig matching, er ikke bra for utviklingen av norsk fotball.

                                          Og for oss supportere veldig kjedelig; når cupfinalen er over om 3 uker er det et halvt år til neste kamp av betyrdning - det er lenge.

                                          Last edited by RSP; 21.10.2007, 14:10. Begrunnelse: Rettet skrivefeil.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎