Slutt for Royal League?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 5thandlast
    Utestengt
    • Oct 2007
    • 56

    #81
    Er ikke mot å spille innendors om nødvendig.

    Men mindre kamper bør prioriteres.

    Kommentar

    • OsloRhino
      Utestengt
      • Nov 2007
      • 14

      #82
      Hvorfor er det så stille ang. Royal League?

      Tror dere at det er en reele sjanse for at Royal League skal nedlegges for alltid? Er meget stille der borte på www.royalleague.com og ingen nytt kommer fram i media for tiden.

      Diskusjoner "pågår" men jeg tror at disse her er krisesamtaler, rett og slett. Er ikke noen hemmelighet at liga har ikke blitt den store suksessen det skulle har vært. For noen år siden var det snakk om Skotskelagene og de Nederlandske kunne delta etter en "utviklingsperiode"

      Hva kan dette skyldes? Få lite folk som er på stadion? For lite folk som ser på kampene på TV? For lite sponsorship?

      Om de kunne spille litt senere i år (f.eks måneden før den Svenske og den Norske serien setter i gang? Danske sesongen har nettopp sluttet og spillerene i fortsatt i fin form.)

      Kommentar

      • Percy Nilegård
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 5146

        #83
        Opprinnelig skrevet av OsloRhino
        "

        Hva kan dette skyldes? Få lite folk som er på stadion? For lite folk som ser på kampene på TV? For lite sponsorship?
        Uten at jeg vet noe mer om sakens utvikling enn deg, tror jeg du oppsumerer problemene ganske godt her.
        "Alltid blodsprengt"!
        Fong/Macho

        Even Nordlien

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          #84
          Opprinnelig skrevet av OsloRhino
          For lite folk som ser på kampene på TV?
          ... TV avtaler er fotballes økonomiske gud.

          (ps; feil forum?)
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #85
            ryktene sier at det blir RL, dog en forminsket versjon.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #86
              Opprinnelig skrevet av iL
              ryktene sier at det blir RL, dog en forminsket versjon.
              Syverfotball da? Eller to mot to og dokkemål?

              Uansett bra at det blir kamper i RL. Bedre med internasjonal matching enn å møte begredelig motstand som Kongsvinger, Bryne og VIF i treningskamper.

              Håper ledelsen i RL også tar til vettet og tillater innendørskamper, slik at vi kan teste den nye hallen skikkelig. Ikke umulig at det dukker opp litt fler folk enn det gjorde i Tønsberg heller...
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

                #87
                Bytt ut La manga med Royal Leage. Vi kan jo faktisk gå fra å tape penger på matching til å tjene penger på det. Samt at det blir matching mellom gode lag og ikke haugesund og hødd. Og TVnorge? Man kan jo ikke få en liten drittkanal til å sende Royal Leage

                La NRK få det. Jeg vil høre Scheie! Selv TV2 er bedre enn TVnorge
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av CFD
                  Selv TV2 er bedre enn TVnorge
                  Stiller meg sterkt tvilende til den...
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    ... TV avtaler er fotballes økonomiske gud.

                    (ps; feil forum?)
                    Alikevel skriker en gjeng seg hese mot den moderne fotballen....

                    (PS: feil forum igjen?)
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • CFD
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2319

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av mooph
                      Stiller meg sterkt tvilende til den...
                      Jeg bare viser til hvordan TVnorge har dekket Royal Leage. Man må jo iallefall vise en hel kamp og ikke kutte ut fordi man skal holde sendeskjema når det blir overtid.

                      TV2 har iallefall hatt god dekning av de kampene som har vært vist, selvom de har fokusert litt mye på Brann. Men de skal bare tjene penger og Brann er veldig stort og har stor appell. Kapitalisme behøver ikke være rettferdig.
                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                      Kommentar

                      • blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

                        #91
                        Et stort problem er at danskene ikke har den samme sesongen som Sverige og Norge. Blir umulig å få gjennomført en hel turnering i februar/mars når danske lag i tillegg skal spille europacup. Da må det bli en redusert turnering, kanskje bare med seks eller ni lag.

                        Skulle ønske vi spilte sesongen fra august til mai, slik som resten av Europa. Selvfølgelig må vi da ha en vinterpause, men vi hadde sluppet å bekymre oss for at RL skulle redde vinteren. Med de nye standardene på norske baner (flomlys, undervarme), pluss at det finnes en del haller, tror jeg vi står bra rustet til å legge om sesongen.
                        Fugla 4 Life!

                        Kommentar

                        • Bolsen3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 1061

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av blue
                          Et stort problem er at danskene ikke har den samme sesongen som Sverige og Norge. Blir umulig å få gjennomført en hel turnering i februar/mars når danske lag i tillegg skal spille europacup. Da må det bli en redusert turnering, kanskje bare med seks eller ni lag.

                          Skulle ønske vi spilte sesongen fra august til mai, slik som resten av Europa. Selvfølgelig må vi da ha en vinterpause, men vi hadde sluppet å bekymre oss for at RL skulle redde vinteren. Med de nye standardene på norske baner (flomlys, undervarme), pluss at det finnes en del haller, tror jeg vi står bra rustet til å legge om sesongen.
                          I Danmark har de pause midt i sesongen fra idag til midt i mars, det er etter min mening alt for lenge! Blir ofte enorme forskjeller i prestasjonene til enkelte lag fra høsten til våren. Den terminen vi har nå passer klart best til de norske forhold, det blir for dumt å ikke spille når forholdene er best...

                          Kommentar

                          • blue
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2004
                            • 1429

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                            I Danmark har de pause midt i sesongen fra idag til midt i mars, det er etter min mening alt for lenge! Blir ofte enorme forskjeller i prestasjonene til enkelte lag fra høsten til våren. Den terminen vi har nå passer klart best til de norske forhold, det blir for dumt å ikke spille når forholdene er best...
                            Det er snakk om prioriteringer. Jeg synes det blir for dumt å være midt i sesongen når det er EM og VM. Og det er vanskelig for norske lag å hevde seg i Europa når vi er utenfor sesongen.
                            Fugla 4 Life!

                            Kommentar

                            • Bolsen3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 1061

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av blue
                              Og det er vanskelig for norske lag å hevde seg i Europa når vi er utenfor sesongen.
                              Har ingen tro på at prestasjonene ute i eurpoa skulle blie mye bedre ved å endre til høst-vår, kan ikke se at danske klubber har gjort det bedre i Europa de siste 5 åra, snarere tvert imot...

                              Kommentar

                              • Guling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 484

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                Har ingen tro på at prestasjonene ute i eurpoa skulle blie mye bedre ved å endre til høst-vår, kan ikke se at danske klubber har gjort det bedre i Europa de siste 5 åra, snarere tvert imot...
                                Off-topic, men dette med sommersesong slår begge veier. Norske lag er ute av kampform i desember og vil ha vanskeligheter med å gjøre det skarpt herfra, men i de tidlige rundene er vi i god form, og har en fordel i forhold til lagene som nettopp har startet sesongene sine.

                                Jeg vil si det så enkelt som at vi har enklere for å komme oss til gruppespillene med sommersesong, men at det blir vanskeligere å få til noe f.o.m. første utslagsrunde etter gruppespillet fordi vi da har rukket å miste kampformen.

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av blue
                                  Skulle ønske vi spilte sesongen fra august til mai, slik som resten av Europa. Selvfølgelig må vi da ha en vinterpause, men vi hadde sluppet å bekymre oss for at RL skulle redde vinteren. Med de nye standardene på norske baner (flomlys, undervarme), pluss at det finnes en del haller, tror jeg vi står bra rustet til å legge om sesongen.
                                  Så det beste er å fortsette den fantastisk trenden NFF har lagt opp til ved å ta spillepause mens forholdene er på sitt beste og publikum faktisk slipper å ta på topplue, hansker og RL-Dress?

                                  Hallo! Selvsagt skal man spille sommersesongen. Bare publikumsoppmøtet i RL beviser at det er totalt feil å legge om sesongen.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • Rubinho
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2005
                                    • 1501

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Så det beste er å fortsette den fantastisk trenden NFF har lagt opp til ved å ta spillepause mens forholdene er på sitt beste og publikum faktisk slipper å ta på topplue, hansker og RL-Dress?

                                    Hallo! Selvsagt skal man spille sommersesongen. Bare publikumsoppmøtet i RL beviser at det er totalt feil å legge om sesongen.
                                    At det kommer lite folk på RL kampene kan vel ikke begrunnes i årstiden men heller at den ikke har fått noen høy status blant fans og tilskuere. Folk blåser i været så lenge det skapt en kultur og en interesse for turnering eller ligaspill. Ta england f.eks. Været er ikke spesiellt gjestmidlt der heller under store deler av sesongen. Men like fultl er det stoor interesse. Så det kommer ikke ann på været men hva det blir skapt en kultur for.

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Så det beste er å fortsette den fantastisk trenden NFF har lagt opp til ved å ta spillepause mens forholdene er på sitt beste og publikum faktisk slipper å ta på topplue, hansker og RL-Dress?

                                      Hallo! Selvsagt skal man spille sommersesongen. Bare publikumsoppmøtet i RL beviser at det er totalt feil å legge om sesongen.
                                      Denne debatten blir litt off topic, men det blir helt feil for meg å legge tallene fra RL til grunn når man diskuterer når på året man skal spille kamper i Norge.

                                      Hvis vi deler sesongen inn i 3 perioder, vil vi se at sommerperioden er dårligere besøkt enn vår og høst de siste fem sesongene.
                                      Her er gjennomsnitt for hver runde i Tippeligaen 2003-2007:

                                      Vår: 61.642
                                      Sommer: 59.457
                                      Høst: 61.875

                                      Tidligere var høsten dårligst besøkt, men er nå best besøkt. Dette tror jeg hovedsaklig skyldes at TL har blitt mye jevnere i toppen, og at det ofte er spenning til siste runde.
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • El_Cabron
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Oct 2007
                                        • 218

                                        #99
                                        Fortsatt veldig på kanten av hva som er topic, så det kunne kanskje vært en ide å lage en egen tråd om dette emnet hvis det fortsetter.

                                        Når det er sagt tror jeg ikke tippeligaen er tjent med -10 og snø med mindre noen bygger noen enorme haller det kan spilles innendørs i, og selv da vil jeg være skeptisk til å flytte seriestart til august eller september.

                                        Jeg har det nemlig slik at Juli måned per dags dato er den kjipeste tiden på året (hjalp vel ikke ekstremt mye med 90% regndager i år akkurat), men dette er ene og alene fotballpausen sin skyld (med mindre det er EM eller VM da).
                                        Nå er det ikke sånn at jeg sitter klistra til skjermen hver dag hele vinteren da jeg kun følger PL og CL i tillegg til tippeliga, men det hadde vært helt jævlig om serien i Norge ble lagt til samme tid som de andre da jeg måtte gått ca. 3mnd uten fotball... Det er jo verre enn 3mnd uten f****, og det vil jeg ikke anbefale noen!

                                        Her er min 4-årige oversikt, og den fortsetter slik i evighet pga. sommerferie i tippeligaen:
                                        2006 (helt konge, med både vinter-OL og VM).
                                        2007 (suger big time i utgangspunktet da det hverken skulle være OL eller VM/EM, men redda seg mesterlig inn pga. cup-gullet!!!).
                                        2008 (sånn helt på det jevne, med sommer-OL og EM... Tipper den går inn i historien likevel pga. nye pokaler på Åråsen)!
                                        2009 (Møkk uten OL eller VM/EM igjen, men fugla flyr høyt som "vanlig")!
                                        osv, osv.

                                        Så nå er det 2010 som er det neste superåret på papiret, så gjenstår det bare å se om LSK vinner noe før den tid som endrer denne oversikten drastisk.
                                        |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                                        Kommentar

                                        • blue
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2004
                                          • 1429

                                          Opprinnelig skrevet av El_Cabron
                                          Når det er sagt tror jeg ikke tippeligaen er tjent med -10 og snø med mindre noen bygger noen enorme haller det kan spilles innendørs i, og selv da vil jeg være skeptisk til å flytte seriestart til august eller september.
                                          Er ikke meningen at man skal spille når det er -10 ute.
                                          Ser for meg at vinterpausen var fra 01/12 til 28/02.
                                          Dersom det verste skulle skje, og det er grisekaldt, er det mulig å utsette en match, eller spille den innendørs.

                                          Seriestart burde være i midten av august, og siste serierunde burde vært 16.mai.


                                          Mvh b|ue - som har sett Fugla i 15 kuldegrader (og ølen frøys i glasset)
                                          Fugla 4 Life!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎