[Før-Kamptråd] LSK-Stabæk, mandag 28. mai kl. 20.00, Åråsen Stadion

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

    [Før-Kamptråd] LSK-Stabæk, mandag 28. mai kl. 20.00, Åråsen Stadion

    På tide å fyre opp til den siste eliteseriekampen før landslagspausen. Stabæk har faktisk mye til felles med oss, bortsett fra fartstiden i toppdivisjonen. For å stoppe lagets grunnspill har resepten vært å stenge av bakrommet og sette press på ballfordeler Stenersen. Mange har lyktes med å ta brodden ut av Stabæk på den måten da det ofte har blitt for enkelt og forutsigbart offensivt, især når de ofte ikke spiller med utprega kantspillere. Furuseth Olsen har jo vært en flopp siden han vendte tilbake til gamlelandet og mot oss også synes han også temmelig uaktuell. Allikevel har de flere spillere som kan skape noe på egenhånd i Alanzinho, Tchoyi og Veigar Páll og som er vanskelig å gardere seg mot. Gunnarsson i en "second striker"-rolle er viktig i variasjonen til angrepsspillet til Stabæk, og blir viktig å skjerme av også fordi Nannskogs prestasjoner avhenger mye av de ballene han får.

    Vil ha Wehrman på ankerplass igjen og tror han passer bra der i kamp mot ditto kraftfulle Somen, som hovedstadspressa har sammenlignet med Vieira (selv om det jaggu har mer med fysiske likheter å gjøre.) Myklebust blir særs viktig, savnet hans egenskaper på Alfheim i 2. omgang. Resten av laget gir mer eller mindre seg selv. Mange har lært seg hvordan Stabæk spiller framover, og tror vi har gode muligheter for seier og tre poeng.
  • gj
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3359

    #2
    Stabæk har forøvrig ikke tapt siden serieåpninga, og slipper inn under ett mål per kamp.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      Opprinnelig skrevet av gj
      Stabæk har forøvrig ikke tapt siden serieåpninga, og slipper inn under ett mål per kamp.
      Synd for Stabæk de møter oss nå, da kan de kysse den gode statistikken sin farvel.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #4
        Stabæk spiller primært angrepsfotball på to måter:

        1) De slår ball direkte i bakrom på en startende Nannskog.
        2) De spiller ballen i rommet mellom forsvar og angrep hvor Pall trer den videre.


        Det er ingen tvil om at spillerne som Canário nevner er spillere å se opp for. En av fjorårets assistkonger heter Tommy Stenersen, mens Somen Tchoyi har vært meget god i år, og ble belønnet med plass på rundens lag forrige runde. Å være tidlig oppe i de to sistnevnte vil være nøkkelen til å hindre Stabæks angrepsspill, samt unngå strekk i laget slik at Pall ikke får tid til å snu seg med ball og angripe rettvendt. Her håper jeg Pål Steffen er ekstra påpasselig da han ikke har vært flink nok til å stå tett i han som mottar ball.

        Av hva jeg har sett Stabæk er Somen Tchoyi den viktigste spillern i år, og er ikke helt ulik Kasey i spillestilen. En spiller som ikke spiller veldig mye i lengderetningen, men som fordeler til offensive backer og tar med seg ballen i et godt driv. Han har likevel en tendens til å gjøre balltap i ekstremt farlige possisjoner, og vi burde derfor ha en fair sjanse til å straffe dem i kontringsspillet. I fjor var det nettopp dette de straffet oss på, og vi må være flinke til å skape en balansegang mellom å tette sonen mellom forsvar og midtbane, samt ikke gi Nannskog for stort bakrom. Nannskog er god til å time løpene, og våre stoppere er for treige til å hente han igjen om han først er i gjennom.

        Håper angrepsspillet vårt i større grad holdes langs bakken enn mot Tromsø. Backene til Stabæk er ikke spesielt gode defensivt, og vi får håpe at Riise og Mykle har dagen. Stopperparet til Stabæk er gode i luftspillet, og jeg håper derfor vi ikke ser både Ollie og Arild på topp mot Stabæk. Tror likevel vi stiller uendret mot Stabæk, om det skulle skje et bytte ville jeg tippe på Kasey ut og Kiko inn.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Er det bare jeg som frykter at Waade trenger litt tid etter overtråkken mot Tromsø? Et nettsted skal rett etter kampslutt hevdet i en bisetning at det ikke var så alvorlig.

          Jeg vil høre at Magnus er i full trening igjen før jeg slapper av. Noen som har sett treninga i dag?
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • fotball_marthe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1069

            #6
            Stabæk er så ensformig.. Men midtstoppera må passe godt på nannskog og Pall Gunnarson!
            Må jaggu slå det derre snobbelaget fra Blærum!!

            Tror jaggu jeg skal være ballhenter på den kampen jeg,ekke sikker
            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #7
              Jeg synes Stabæk har et knakende godt fotballag. Ser for meg at de kan kjempe om medalje.
              Får Alanzinho ballen i mellomrommet er han farlig. Han ser ut til å fått sitt gjennombrudd iår.

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #8
                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Stabæk spiller primært angrepsfotball på to måter:

                1) De slår ball direkte i bakrom på en startende Nannskog.
                2) De spiller ballen i rommet mellom forsvar og angrep hvor Pall trer den videre.
                Du glemte å nevne at Pall-G. eller Nannskog står i offside når ballen blir spilt på den av de to nevnte som er onside. Spilleren i offsideposisjon går mot eget mål for å vise at han ikke er delaktig i spiller, for så å vende opp mot motstanderens mål og nyte fordel av at han i utgangspunktet stod i offside. Dette gjelder spesielt Nannskog. Dette MÅ vårt forsvar være obs på.
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Jeg lurer på om Daniel Nannskog gleder seg som en unge til å danse foran kanarifansen igjen.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • maurakanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 635

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Jeg lurer på om Daniel Nannskog gleder seg som en unge til å danse foran kanarifansen igjen.
                    Selvsagt gjør han det. Han har alltid drømt om å feire sine mål foran 2000 gale supportere, i forhold til det han må gjøre foran 150 pappagutter!!
                    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                    Kommentar

                    • fotball_marthe
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1069

                      #11
                      Tror ikke akkurat at Stabæk kan være med å kjempe om medalje!
                      Er en del andre lag som står foran dem tror jeg!
                      Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                        Tror ikke akkurat at Stabæk kan være med å kjempe om medalje!
                        Er en del andre lag som står foran dem tror jeg!
                        Var ikke mange som tippa sølv til Start for 2 år siden heller. Jeg tror Stabæk anno 2007 er ett bedre lag enn det Start anno 2005 var.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • fotball_marthe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1069

                          #13
                          Kanskje, kanskje ikke..

                          Og stabæk er jo ekstremt avhengig av pall gunnarson/nannskog.. hva hvis en av dem eller begge blirr skada over en lengre periode. okei, så er det ikke så sannsynlig at begge blir skada samtidig. men de er faktisk avhengig av hverandre også. de var hvertfall det i fjor, jeg har ikke fullt så nøye med på stabæk i år. er ikke laget jeg interesserer meg mest for akkurat

                          Vi får se i oktober(er det da serien er ferdig?)
                          Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                            Kanskje, kanskje ikke..

                            Vi får se i oktober(er det da serien er ferdig?)
                            Vi spiller siste kamp i serien 4. november mot sandefjord og så spiller vi cupfinale uka etter der igjen.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

                              #15
                              Stabæk har bra stall de, mange gode enkeltspillere offensivt. Midtbanen og spissene holder høyt nivå. Stabæk har vel slitt litt på backene i år, noe ustabile prestasjoner hos deres lovende unge backer. Paradoksalt nok har de ikke sluppet inn mange mål, og heller ikke scoret mange.

                              Det vil nok løsne for Stabæk snart, men bredde nok i stallen til å blande seg inn med "de fire store"(som media har begynt å omtale LSK, VIF, RBK og SKB) har de ikke.

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1220

                                #16
                                En utrolig viktig kamp som jeg håper blir godt besøkt. Med seier her kan vi gå inn i juni måned og de tre anntatt vanskeligste kampene mot Brann, vif og RBK med temmelige avslappede skuldere.
                                Vi vet hvem vi skal frykte på dette Stabæk laget så jeg regner med at alle spillerene er skjerpet maks i 2 x 45 minutter så kommer dette til å bli en hyggelig andre pinsedag.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #17
                                  Sikket greit at Nannskog og Pall Danielson er gode offensive spillere, men $tabæk har ikke 3 mann med 4 scorede mål. Det har vi. Sundgot, Occean og "ikke minst" Myklebust.

                                  Vi har mer kvalitet i laget. Og vi har Brenne. Han er på gang, både spillemessig og i målprotokollen. Jeg tror han vil være ustoppelig nå. Potensialet MÅ bare ut, han vil være fast på landslagets startelver innen høstens kamper tror jeg.
                                  Ingen norske midtbanespillere har bedre teknikk enn Brenne. De fleste av dem er reine arbeidshester som kun kan løpe, ikke spille ball. Brenne gjør begge dele.

                                  Brenne ruler. Brenne spiser små brasilianere rå til frokost.

                                  Mitt tips: 3-1
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                    Brenne ruler. Brenne spiser små brasilianere rå til frokost.
                                    Poetisk. Er enig i at Brenne er god, og nok har mye å gå på ennå.

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #19
                                      Det blir et gjensyn med Roy Helge Olsen på mandag.

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        #20
                                        Er det mulig, trodde han hadde lagtopp som "toppdommer" jeg! Han gjorde jo en strålende jobb når han dømte Stabæk-LSK sist!!!!!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎