LSK er kjempegode på dødball - myte eller faktum?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #21
    Dødballene fra spesielt Riise var veldig gode igår ja. Shane slet litt mer med for lange cornere.

    Kommentar

    • Guling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 484

      #22
      I dagens VG blir også Kjell Tennfjord sitert på at LSK er helt avhengige av dødballene sine (akkurat hva han sa husker jeg ikke, og jeg har heller ikke papirutgaven her så jeg får sjekka). I samme avis kunne man lese at 60% av målene til VIF har kommet på dødball, noe som er klart størst andel i eliteserien.

      Uansett, å hevde at Lillestrøm er et dødballag i år er latterlig, men jeg skulle jaggu ønske at vi var så gode på det som noen åpenbart tror vi er. Første steg på veien er en spiller som slår litt bedre venstrefotsdødballer enn snøflakene til Shane.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #23
        Vi er jo relativt brukbare på dødballer imot. Spesielt mot Godset beviste vi dette ved å avklare utallige dødballer uten at Godset klarte å skape noen særlige farligheter. Offensivt derimot, har vi ikke vært flinke nok.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • rælingen kanaris
          Kaptein Reketråler
          Myklebust Light
          • Jul 2005
          • 1445

          #24
          bjørn helge sine er ganske bra, men shane sine blir nesten alltid for lange. Det er bra han forsøker, men han må virkelig øve mer på både cornere og vanlige innlegg...det er alltfor mange av dem som rett og slett er dårlige.
          Custodes
          I med og motgang

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #25
            Jeg har sett kampen i reprise og vi skapte faktisk merkbart mer på dødball igår enn ellers. Men så har vi vært ufattelig skrale på dødball også da. Vi ligger vel nesten sist på antall mål. RBK er jo ekstreme på dødballer men blir aldri noe dødballag i medias øyne. Med en gang vi scorer på en dødball så er vi et dødballag.

            Men det er jo selvsagt bare positivt at vi blir mer giftige på dødballer. Nå er vi i hvertfall farlige når BHR slår dem. Målet vårt viser jo hvor viktig det er at de blir slått hardt. Da er det samme hvem som får timet løpet sitt og er først på ballen. Da kan selv Myklebust stange inn en goal. Snart kommer M Johnsen også. Da kan vi virkelig bli vanskelig å hanskes med på dødball.

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2120

              #26
              Klar framgang mot Godset ja, håper det fortsetter sånn. Da slipper jeg kanskje å drømme om innføringen av hockey-bytter og Påsan inn på hver dødball...

              RBK fortjener noen ord... Maken til one-man-team er det lenge siden jeg har sett. Det virker som om hele laget bevisst satser på å forsøke å skaffe dødballer i farlig posisjon, slik at Sapara kan skape et eller annet ut av dette. Det offensive spillet til Rosenborg får vårt spill til å virke som sprudlende champis, og hadde vi hatt en spiller som kunne slå dødballer av Sapara-klasse, hadde vi knust all motstand. Men, bartepakket får kose seg med dødballene sine; så tar vi de på innsats og spill!
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #27
                Opprinnelig skrevet av reka
                Mjelde er en tulling. Les igjennom uttalelsene hans før hver kamp i avisene og du vil se at han er helt på jordet - Brann er blitt rompekjørt av sandefjord, start, RBK og til dels godset - noe som ikke akkurat vitner dyp innsikt i andres spillemønster. Når det er sagt er det nok Martine og resten av spillerne som bestemmer hvordan brann skal spille. Benken til brann må jo finne frem mobiltelefonen under kamp når de skal gjøre endringer.

                Selv om dødballag-uttalelsen til DosMjeldos er på trynet er jeg enig i div spådommer om at en dødball kanskje vil være avgjørende i dag. Trolig vil kampen bli avgjort på straffe/frispark, jeg er derfor livende redd for at Rambukk eller andre klønefeller noen på skuddhold av müller....
                for noe piss. Mjelde er en bra mann. Han leverta varene for LSK. Han har stabilsert landets kanskje verste jojo lag (etter VIF..) i toppen. Og han kommer med uttalelser som "alle skal fortelle deg hvor dårlig du er når noe sånt hender", full av sympati etter Lux-fadesen vår. Der alle andre forståsegpåere inkl NISSENE i NFF som har vært med på å legge premissene ved å motarbeide LSK...alle skulle slakte klubben. Merker du ikke at han er Fugl, selv om han er på en tradisjonelt notorisk dårlig presterende vestlansklubbs lønningsliste ? Det var her i LSK han fikk sjansen til å spille sin beste fotball i hele karrieren. Stupte inn heading etter heading og ble toppscorer. Alle ting tyder på at han ikke han har glemt det. Da skal heller ikke vi gjøre det.

                Eller som Frank Grønlund sier: Mjelde er en av de beste personlighetene vi har i norsk fotball. Jeg tror Grøna har rett i det.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  #28
                  ?!?!?!??!?!?!?
                  Jeg mener du tar feil: Hardball har stabilisert Brann i toppen. I resten av innlegget forsvarer du Mjelde mot kritikk jeg ikke har kommet med. Jeg mener at også tullinger kan ha hjerte for LSK.

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2886

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                    bjørn helge sine er ganske bra, men shane sine blir nesten alltid for lange. Det er bra han forsøker, men han må virkelig øve mer på både cornere og vanlige innlegg...det er alltfor mange av dem som rett og slett er dårlige.
                    når shane slår corner må vi ha en på bakre stolpe som kan nicke ballen tilbake inn i feltet igjen. hvorfor vi ikke har hatt det i år forstår jeg ikke
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      #30
                      Jeg savner noen innøvde delikatesser. Korte cornere 45 grader ut etc, ting som motstander ikke forventer.

                      Nordlies "vifte_kaos_alle_mann_på_løp-cornere var geniale for 5 år siden. De dagene er forbi...

                      Kommentar

                      • heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2120

                        #31
                        Tar opp denne igjen, etter uttalelsene fra Stabæk-leiren før dagens kamp.

                        Nok en gang fremheves det hvor ekstremt gode vi er på dødballer. Jeg lurer på om noen har helt cannabis i teen til Jönsson. I forrige kamp hadde vi vel ca. 10 cornere, og skapte vel en sjanse på disse (som også resulterte i scoring). Vi har stort sett skapt ekstremt lite på dødball hele sesongen, og scoringene vi har på dødball er vel så mye et resultat av at et lag som presser fram drøssevis av cornere i hver kamp, til slutt vil lykkes. Per nu virker det jo som Shane sine skudd/innlegg fra 30 meter er vårt farligste dødballvåpen.

                        Men uansett, hvis det er dette Stabæk frykter mest av alt før kveldens kamp, så taper de. Lett!
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                        Endelig er mørketida over.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13271

                          #32
                          Får meg til å håpe på at de tre første scoringene våre i dag kommer på dødball - ikke fordi jeg liker å bekrefte fordommer, men for å vise at Stabæk ikke engang klarer å forsvare seg mot noe de har øvd på.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #33
                            Vi var ekstremt gode på dødball i kampen mot ett Aalesund uten TH Aarøy. Noe som trekker opp totalen. Ellers har vi utnyttet dette dårlig. Men tror vi kan ta Stabæk på dette da de sliter med dødball imot. Så jeg synes vi skal bruke dette stempelet for hva det er verdt.
                            LA DE FRYKTE DØDBALLENE VÅRES!!!

                            Kommentar

                            • MedlemNR35
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 905

                              #34
                              Det er et faktum når Pål Strand slår dem!

                              Kommentar

                              • erlando
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 858

                                #35
                                I kampen på søndag hadde vel begge lag ifølge statistikken like mange cornere (og i mitt eget hode hadde LSK langt flere frispark som ble slått inn i boksen).

                                Hva ble resultatet? 1 mål til LSK, 2 mål til Stabæk. -Jadda, "dødballaget" LSK.

                                Kampen igår, iført mine knallgule briller, viste til de grader hvilket lag som var istand til frekt kombinasjonsspill langs bakken og hvilket lag som var TOTALAVHENGING av at én spiller skulle finne på noe genialt og som ellers stort sett "angrep" uten mål, mening, samhandling og timing.
                                Ja til pause i pausen!

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎