Landslagskanaris 2007

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #21
    Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
    På Kick-off'en ikveld ble det opplyst at Occean var opptatt med landslagsspill.
    Canada spiller borte mot Bermuda (!) 25.3.

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #22
      Fra nyhetstråden:

      Rambekk usikker lørdag


      Molde (NTB): Anders Rambekk har pådratt seg en belastningsskade i låret og trente bare forsiktig torsdag. Han er usikker til kampen mot Bosnia.
      Lillestrøm-spilleren skal uansett ikke spille fra start, men først fredag avgjøres det om han kan være reserve.

      - Det er en overanstrengt muskel. Det kan ha noe med overgangen fra kunstgress til naturgress å gjøre. Jeg tror ikke det er så ille, og jeg håper å kunne trene ordentlig fredag, sier Rambekk til NTB.
      - Anders fikk en litt akutt overbelastning i det ene låret onsdag. Det er riktig at det ikke er så galt, men vi må finne ut hvor mye han tåler. En ting er å trene, en annen å spille. Han skal jo ikke spille fra start mot Bosnia, og vi har litt mer tid i forhold til Tyrkia-kampen, sier landslagslege Thor Einar Andersen.


      Tommy Svindal Larsen er erklært uaktuell til lørdagens kamp, men det er mulig at han kan bli klar mot Tyrkia. Åge Hareide vil først etter lørdagens kamp telle opp og avgjøre om han skal kalle inn flere spillere.
      Ved siden av de to nevnte er alle i troppen klare for kamp lørdag. (©NTB)
      Last edited by RoyVaadal; 22.03.2007, 18:52. Begrunnelse: lagt til blå ramme og sitering fra nyhetstråden.
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        #23
        Da fikk Simen Brenne spiller drøye 12 minutter i dagens landskamp. Syntes han klarte å markerte seg bra, de få minuttene han fikk spille. Virket lovende, for mer landslagsspill fremover.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #24
          Opprinnelig skrevet av Trondeo
          Da fikk Simen Brenne spiller drøye 12 minutter i dagens landskamp. Syntes han klarte å markerte seg bra, de få minuttene han fikk spille. Virket lovende, for mer landslagsspill fremover.
          Simen var frisk han. Mangler bare den avgjørende lange foten.

          Landslaget som helhet er patetisk. Hareide velger å spille uten høyrekant, og med en rekke stølinger uten matchtrening. Hareide bør få fyken ASAP.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #25
            Hvorfor har ikke Norge en Magnus Myklebust type i laget? Er latterlig når vi kun har spillere som Iversen, F.Johnsen, Carew og Årst (var riktignok skadet idag). Hvor er den lille kjappe? Og hvor er B.H Riise? Landslaget er patetisk, men var fint å se Brenne komme inn og bidra positivt på slutten i det minste. JA til ett landslag bestående av Utenlandsproffer og Lillestrøm spillere!!

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #26
              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Hvorfor har ikke Norge en Magnus Myklebust type i laget? Er latterlig når vi kun har spillere som Iversen, F.Johnsen, Carew og Årst (var riktignok skadet idag). Hvor er den lille kjappe?
              John Carew er riktignok ikke liten, men fy faen hvor kjapp han er med ballen i beina, han løp fra alt og alle idag. Han mangla bare en scoring så hadde kampen vært prikkfri for hans del.

              Hør på deg selv, du sier det er latterlig at myklebust ikke spiller når vi bare har Iversen, Johnsen, Carew og Årst. Nå er jeg ikke voldsomt begeistra for noen av dem, men vil nok påstå at alle disse 4 kan forsvare en plass på landsen. Og Myklebust har da ikke prestert noe som tilsier at han skulle danke ut noen av disse.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Seb.R
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 4159

                #27
                Frode Johnsen og Iversen var jo en vits å se på i dag syntes jeg. Spesielt de elendige avslutningene tror jeg avgjorde kampen i feil favør i dag. Strømstad og Carew var de to som etter min mening spilte best i dag. Strømstad er mye involvert og skaper mye målsjangser for Norge, til tross for at vi ikke klarer å utnytte noen av de. I dag skulle jeg gjerne sett Myklebust sammen med Carew, ettersom sistnevnte har noe lignende spillestil som Occean. Stor, sterk og flink til å vinne baller.
                www.sebastianramsland.com
                www.twitter.com/sebramsland

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  John Carew er riktignok ikke liten, men fy faen hvor kjapp han er med ballen i beina, han løp fra alt og alle idag. Han mangla bare en scoring så hadde kampen vært prikkfri for hans del.

                  Hør på deg selv, du sier det er latterlig at myklebust ikke spiller når vi bare har Iversen, Johnsen, Carew og Årst. Nå er jeg ikke voldsomt begeistra for noen av dem, men vil nok påstå at alle disse 4 kan forsvare en plass på landsen. Og Myklebust har da ikke prestert noe som tilsier at han skulle danke ut noen av disse.
                  Jeg sa ikke at Magnus Myklebust skulle spille, men vi trenger en type som han. Og ja, Årst, F.Johnsen, Iversen og Carew er gode, men spesiellt de 3 første blir for like. Derfor ønsker jeg en Myklebust type inn i laget. Og etter hva jeg har sett fra MM i vinter tror jeg faktisk han hadde hevet laget idag.
                  Johnsen var svak, og Iversen en skandale idag selvom alle ballene opp mot de kom i høyden.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #29
                    Tror Brenne kan være en lur mann å ha mot Tyrkia. Spesielt nå som Gamsten må stå over. Var ikke mye om å gjøre han kunne sørge for utligning.

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                      Tror Brenne kan være en lur mann å ha mot Tyrkia. Spesielt nå som Gamsten må stå over. Var ikke mye om å gjøre han kunne sørge for utligning.
                      Kan aldri tenke meg at Brenne får starte, han gjorde ett godt innhopp men kan ikke skjønne hvem på midten som spilte seg ut. Martine var den svakeste på midtbanen idag, men finnes ikke sjans i havet for at Åge setter koseklumpen sin på benken.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #31
                        Jeg tror ikke han får starte jeg heller, men han kan få litt flere minutter enn idag.

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #32
                          Moderatormelding:

                          Jeg har sletta noen innlegg som bare diskuterte landslaget uten forbindelse til LSK-spillere. Slike diskusjoner må man i stedet ta på Fotball generelt-forumet.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Hvorfor har ikke Norge en Magnus Myklebust type i laget? Er latterlig når vi kun har spillere som Iversen, F.Johnsen, Carew og Årst (var riktignok skadet idag). Hvor er den lille kjappe? Og hvor er B.H Riise? Landslaget er patetisk, men var fint å se Brenne komme inn og bidra positivt på slutten i det minste. JA til ett landslag bestående av Utenlandsproffer og Lillestrøm spillere!!
                            Skjønner ikke helt hva du mener her. Hva mener du med Magnus Myklebust type i laget? Det er vel åpenbart at Magnus ikke er god nok for a-landslaget (enn så lenge), så hvilke spillere tenker du på? Skjønner godt at Hareide tar ut de beste spissene Norge har å by på, og de du nevner er nettop det. Dog synes jeg godt Nevland kan få en sjanse snart. At vi ikke har bedre matriale er ikke latterlig, det er bare sånn det er. Du spør hvor den lille kjappe er, men hva skal man med en liten kjapp spiss, hvis ikke det er noen små kjappe spisser som er gode nok? Man kan vel ikke ta ut et lag kun bassert på høyde og hurtighet? Jeg vil også si at Carew er en meget kjapp spiller, selvom han er svær...

                            Over til noe annet, meget hyggelig at Shane fikk sin debut for Australia, og at han imponerte. Dette fortjener han!

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5093

                              #34
                              Fra nyhetstråden:


                              Stefanutto spurred on by belief of parents

                              March 25, 2007

                              http://www.theage.com.au/news/soccer...597959680.html



                              PERHAPS the proudest people in Australia last night were Socceroo left-back Shane Stefanutto's parents, Frank and Diane, as they watched him make his Socceroo debut against China. Reaching such a level in his chosen career was, as the Queenslander admitted, something that for years only his mother and father — and certainly not himself — believed he could achieve.

                              Stefanutto, a 27-year-old who plays with top Norwegian club Lillestroem, is a late bloomer at international level. The fact that he has got this far at all is a testament to the faith his parents showed in him when he was a youngster growing up in Cairns in far north Queensland.

                              Stefanutto never made any Queensland state representative sides, but his father was so convinced that his son had what it took to make it that he moved the entire family to the Gold Coast when Shane was just 15 to give him a better chance of being spotted.

                              The gamble paid off when he was selected for the Queensland Academy of Sport, and then picked up by the Brisbane Strikers in the old NSL. From there he moved to Scandinavia.
                              It was a move he thought he would use as a springboard to a transfer to a bigger European league. But so far that has not happened, and four years later he and his partner and three-month-old daughter Stella are happy and settled in Norway, although he is not ruling out a move to another European country or perhaps Asia.

                              But it is his parents who he can thank for getting to the point where he ran out on the pitch in national team colours alongside World Cup stars such as Mark Schwarzer, Lucas Neill and Mark Viduka.

                              "They both have had enormous belief in me, they have had more belief in me than I have to be honest. My dad was talking up Australian teams from a really early age. I didn't believe him all the time. You dream of playing for Australia, but when you are not even making Queensland representative teams it's quite hard to think 'how am I going to get to the top?'
                              "But everything clicked into place once we moved south and got different coaching and the chance to get into the spotlight.

                              "It was a massive, massive move when the family all packed up, but it was the start of my career because I was never in any Queensland state rep sides until then. We settled on the Gold Coast.
                              "My dad worked in the building trade, he just went round the construction sites looking for jobs …"

                              With doubts over whether Scott Chipperfield will continue after the Asian Cup and the retirements of left-sided stalwarts Stan Lazaridis and Danny Tiatto there are opportunities opening up for the left-footed Stefanutto.
                              "Retirements and a shortage of left-sided players makes it right place right time and with Chippers (Chipperfield) not coming to China, it gives me a chance to impress. I don't expect to be the starting left back (in a full-strength team) but I am just happy to be part of the squad and do a job for Australia when needed."

                              Kommentar

                              • Melbourne
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jan 2004
                                • 14

                                #35
                                Nå er sikkert jeg en av de få kanari fans som faktisk så hele kampen Shane spilte mot Kina. At han imponerte var vel og ta i litt. Han åpnet litt nervøst men kom seg bra utover i omgangen. Kina var fryktelig dårlige i første omgang. Mark Viduka herja noe jævlig i angrep.

                                Skulle jeg gi stefanutto en karakter ville det bli 6 av 10... som jo får være bra. Han ble byttet ut litt uti andre omgang (i likhet med fem andre australiere)

                                Det kjipe er at det er Asia mesterskap i fotball i Juni/Juli... blir han tatt ut i troppen dit er han vel borte fra Lillestrøm en god tid.

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5093

                                  #36
                                  Olivier Occean spilte fra start da Canada slo Bermuda 3-0 på bortebane i går.

                                  Det ble ingen mål på Ollie, og han ble byttet ut etter 55 minutter med
                                  sympatiske Rob Friend. Da ledet Canada allerede 3-0.

                                  Kommentar

                                  • 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Melbourne
                                    Det kjipe er at det er Asia mesterskap i fotball i Juni/Juli... blir han tatt ut i troppen dit er han vel borte fra Lillestrøm en god tid.
                                    Kan du si noe mer om muligheten for at han får plass i den troppen. Jeg så at Australia manglet en del av VM-stjernene til Kina-kampen, men ellers var det vel en A-tropp som ble mønstret? Jeg leste at de hadde kalt inn 17 spillere med daglig tilhold i Europa. Når Shane får starte i et slikt selskap, skulle man tro at det er stor risiko for at han er tiltenkt en plass i 23-mannstroppen i sommer. Eller?

                                    Australia har oppkjøringskamper mot Uruguay og Argentina hjemme i begynnelsen av juni. Deretter er det antakelig mesterskapsoppkjøring helt frem til det begynner 7. juli. Finalen går ikke før 29. juli, ser jeg, og Australia må regnes blant favorittene. Med en velfortjent ferieuke derpå, går han i så fall glipp av minst åtte tippeligamatcher:

                                    Juni
                                    Brann-LSK 10.06
                                    LSK-Vålerenga 17.06
                                    Rosenborg-LSK 20.06
                                    LSK-Start 24.06

                                    Juli
                                    Sandefjord-LSK 01.07
                                    Fredrikstad-LSK 22.07
                                    LSK-Odd Grenland 29.07

                                    August
                                    LSK-Strømsgodset 05.08

                                    Moro for Shane, men særlig i juni hadde det vært greit for Sportsklubben å ha hele førsteelleveren tilgjengelig.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                      Kan du si noe mer om muligheten for at han får plass i den troppen. Jeg så at Australia manglet en del av VM-stjernene til Kina-kampen, men ellers var det vel en A-tropp som ble mønstret?
                                      det stod noe i en artikkel om at det var m anko på venstrebeinte spillere i australia nå som flere hadde beyngt å dra på åra. Kan se ut som om Shane er en reel utfordrer til fast plass på laget. Strålende for han, synd for oss.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • Melbourne
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Jan 2004
                                        • 14

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        det stod noe i en artikkel om at det var m anko på venstrebeinte spillere i australia nå som flere hadde beyngt å dra på åra. Kan se ut som om Shane er en reel utfordrer til fast plass på laget. Strålende for han, synd for oss.
                                        Det stemmer at de er litt manko, og at Shane har rimelig store muligheter, de blie iallfall ikke mindre etter Kina kampen. Australia har en hel liga med spillere i utlandet så det er mulig de prøver noen andre venstreben neste gang. Det at de inkaller spillere fra Europa behøver ikke å bety mere ann at de spiller i Serie C1 eller noe. Det var ikke noe skikkelig fotball liga her før for to år siden, så alle med litt talent dro til utlandet mens de var tenåringer

                                        Det var meningen at de skulle spille med helt toppet lag, men det ble en del som melte forfall. Spillerer som Mark Viduka og Lukas Neill er uansett klassespillere på et hvert lag så det var ikke noe skit de sente til Kina

                                        Har selv billett til Australia-Argentina matchen (ventet 98 000 tilskuere). Tror mye av stallen er klart på det tidspunktet. Skulle jeg beregne sjansene tenker jeg 65% for Stefanutto og 30% for Kasey Wehrman (som jo av en eller annen grunn spilte forrige landskamp)

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Melbourne
                                          Tror mye av stallen er klart på det tidspunktet.
                                          Takk for spennende info.
                                          Finner du ut når troppen til Asiamesterskapet skal offentliggjøres?
                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎