Heinz Müller fikk 2 kampers karantene

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 958

    #81
    Blir spennende å se hva nff har sluppen ut av sekken med denne avgjørelsen...

    Kommentar

    • vollafugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2006
      • 978

      #82
      Opprinnelig skrevet av TorTor
      Uten sammenligning forøvrig skal det bli spennende å se om NØFF vil foreta seg noe i denne saken:



      En spiller som presterer å bli utvist tre ganger på fire dager må da representere en fare for motspillere.....?
      Skulle gjerne lagt inn denne som forslag til dagens innlegg, men får det faen ikke til. (egentlig er det vel mer dagens prestasjon, eller hvorfor ikke årets, mens vi er i gang.)

      Kommentar

      • Eriksve
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 885

        #83
        Opprinnelig skrevet av Serbern
        Hvorfor fikk Fredrikstads Agim Shabani spille dagens cupkamp etter å ha fått rødt kort på søndag og mandag for a og b-laget til FFK?
        Så vidt jeg vet er reglene sånn at hvis utvisningen kvalifiserer til kun en kamps utestengelse skal den sones i den turneringen/klassen du fikk den, men man kan spille kamper i andre turneringer/klasser før straffen er sonet. Får du flere kampers karantene må du stå over i alle turneringer/klasser til straffen er ferdgsonet der hvor du fikk utvisningen.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #84
          Denne avgjørelsen fra NFF er for meg totalt uforstålig. Dette er ikke fordi jeg ser med gule briller, men fordi:

          - det er i denne saken dømt på konsekvens, ikke på handling. Ville Muller blitt utestengt i 2 matcher om ikke Fevang hadde blitt skadet? - Neppe. Dette understrekes også av Sandmoens uttalelse: "Han vurderte det hele som en kollisjon, delvis fordi Fevang ikke stanset løpet sitt, til tross for at han ikke kunne nå ballen." Slik jeg leser dette var Sandmoens eneste "frisparktanke" i øyeblikket en gul en. Hva om Muller ville blitt skadet og ikke Fevang?

          - NFF åpner med dette døra totalt for bruk av videodømming i kommende situasjoner. Sandmoen så situasjonen, men ikke at Muller løftet kneet. Da bør vel Iversen får ett gult i ettertid for trøyevraking?
          Fra NFF: "
          - Det finnes imidlertid en viss åpning for å reise sak. Det forutsetter at dommeren ikke har sett den aktuelle situasjonen, og at forseelsen krever en sanksjon på minimum to kampers utestengelse. I dette tilfellet mener vi at disse kriteriene innfris, sier Einar Bergum."
          Hvorfor var ikke denne åpningen eller vilje til å finne den der da Hannes kvestet Kippe? Skal NFF gå tilbake gjennom matchene for å dele ut kort i etterkant for situasjoner som kvalifiserer til gult, men som dommeren ser gjennom fingrene på? Ref Alanzinhos nedsparking av Rambekk.

          - Hvem setter dagsorden for NFF? TV2 Nettavisen og VG? I så fall kan det bli mange morsomme situasjoner utover høsten...

          Jeg frykter konsekvensene av denne dommen - det vil være trist for fotballen om regelverket man opererer under skal kunne endres underveis slik jeg tolker det i denne situasjonen. Det vil være tristere om man skal begynne å dømme på konsekvens og ikke på handling. Da er vi virkelig ille ute å kjøre.

          Jeg håper på anke - ikke for vår del, jeg er sikker på at Otto vil gjøre jobben, men for TL's og norsk fotballs del.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #85
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Ser du konsekvent alle saker i disfavør LSK, eller? Hadde dommeren sett albuen i Kippe-saken hadde Hannes fått rødt kort for slag. I Heinz-saken er det kneet til Heinz dommeren ikke ser, akkurat som dommeren ikke så albuen i Kippe-saken. Ergo kunne NFF gitt Hannes karantene med det opplegget til fulgte i dag. Den gangen sa de at de ikke kunne gjøre noe ettersom dommeren hadde sett situasjonen.
            Forskjellene i situasjonene er at i denne saken va kneet til Müller skjult bak Fevangs kropp som gjorde at dommeren ikke så forseelsen, mens i Kippe/Bakke saken så var det ikke det. Da mener forbundet at de i denne situasjonen kunne dømme Müller.

            Jeg ser ikke bare saker i LSK¨s disfavør, men jeg prøver å sette meg inn i andres situasjon og hvordan de tenker. Om jeg er enig med dem er en annen sak. Da skjønner jeg bedre hvorfor ting skjer. Jeg forsvarte da Heinz i mange innlegg på søndag. I denne saken fant NFF hvordan de kunne dømme Müller ved at dommeren hadde sperret sikt til kneet til Heinz. I de andre sakene hadde dommeren friere sikt og dommeren hadde ingen unskyldning for ikke å se det. Da beskytter de dommeren. Mens i denne saken hadde dommeren en unskyldning til å ikke få det med seg, men da kunne NFF dømme Müller. Det er slik jeg tolker uttalelsen til NFF og ikke min mening.

            Min mening er at det burde vært litt andre regler.
            Last edited by KFL41; 27.06.2007, 20:18.

            Kommentar

            • otho
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Nov 2004
              • 183

              #86
              Opprinnelig skrevet av KFL41
              Forskjellene i situasjonene er at i denne saken va kneet til Müller skjult bak Fevangs kropp som gjorde at dommeren ikke så forseelsen, mens i Kippe/Bakke saken så var det ikke det. Da mener forbundet at de i denne situasjonen kunne dømme Müller.
              Hva med Linjemann ?? han må ha sett noe...

              Men NøFF bruker jo kun det de ønsker, fordi de eLSKer å "straffe" LSK
              eLSKe i gode og onde dager....
              eLSKe til døden skiller oss av....
              å eLSKe er inge hobby, det er en livsstil

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                #87
                Nå har NFF etablert en sanksjonspraksis.

                Skal bli veldig spennende å se alle avgjørelser som blir tatt utenfor fotballbanen fremover.

                Avgjørelsen er grei nok den. Men nå krever jeg konsekvent linje!

                Kommentar

                • alvar
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Dec 2005
                  • 100

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Ola
                  Nå har NFF etablert en sanksjonspraksis.

                  Skal bli veldig spennende å se alle avgjørelser som blir tatt utenfor fotballbanen fremover.

                  Avgjørelsen er grei nok den. Men nå krever jeg konsekvent linje!

                  Helt enig, dette skal bli interesant å følge med på framover.
                  Tror ikke nff helt har skjønt hva de har åpnet opp for med dette.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Ola
                    Nå har NFF etablert en sanksjonspraksis.

                    Skal bli veldig spennende å se alle avgjørelser som blir tatt utenfor fotballbanen fremover.

                    Avgjørelsen er grei nok den. Men nå krever jeg konsekvent linje!
                    Vi vet jo at NFF ikke er konsekvente. De finner på noe nytt fra sak til sak. Bare se på hvordan de behandler de kvinnfolklagene som mangler keeper. Flere herrelag i tippeligaen har fått disp til å hente keeper, mens kvinnelagene ikke får det. Nå er det sjeldent jeg bryr meg om damefotballens ve og vel, men det var bare et eksempel på inkonsekvent handling fra NFF.

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      #90
                      Dagen i dag er en trist dag for norsk toppfotball, vi har fått klare indikasjoner på at vi har et fotballforbund som ikke fungerer. Dette burde ikke vært saken hvor NFF skal markere sin posisjon i norsk fotball, dette kommer til og bør også få etterspill. Samspillet mellom dommerens myndighet i en kamp og NFF's regelbok fungerer overhodet ikke.

                      Tidligere: H.Sigurdsson planter albuen bevisst med stor kraft i hodet til F.Kippe, dommeren får visstnok med seg situasjonen og dømmer ut ifra dette. NFF ingen anledning til å sanksjonere i etterkant.
                      Nå: Müller er uheldig å sette sitt kne i ansiktet på Fevang, dommeren får visstnok ikke med seg omfanget av situasjonen og lar spillet gå videre. NFF sanksjonerer i etterkant med 2 kampers utestengelse for Müller.

                      Felles for dem begge er at dette er situasjoner ingen ønsker å se på en fotballbane. Men forskjellsbehandlingen av sakene i etterkant stinker det ille av! Det lukter mildt sagt dritt av hele NFF og regelverket dems. De har nå startet det som kan kalles et uendelig kaos, så får vi se hva som skjer når neste omdiskuterte dommeravgjørelse vil komme...for den vil komme!

                      NFF, no respect!

                      Kommentar

                      • bartlet77
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Sep 2005
                        • 46

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84

                        Tidligere: H.Sigurdsson planter albuen bevisst med stor kraft i hodet til F.Kippe, dommeren får visstnok med seg situasjonen og dømmer ut ifra dette. NFF ingen anledning til å sanksjonere i etterkant.
                        Nå: Müller er uheldig å sette sitt kne i ansiktet på Fevang, dommeren får visstnok ikke med seg omfanget av situasjonen og lar spillet gå videre. NFF sanksjonerer i etterkant med 2 kampers utestengelse for Müller.

                        " - Jeg innrømmer at Hannes Sigurdsson burde hatt rødt kort i duellen med Frode Kippe. Jeg så ikke slaget."
                        sa dommeren etter kampen.

                        "Før duellen med Kippe hadde jeg allerede fått meg tre smeller. Jeg ville unngå en fjerde og gikk opp med albuen for å beskytte meg. Jeg hadde absolutt ingen planer om å skade Kippe, forklarer Hannes Sigurdsson."


                        Ut fra sitatene ovenfor så er det vel lite eller ingenting som skiller disse sakene. Hvis NFF hadde tilsvarende åpning for videodømming av situasjoner som dommeren ikke så i 2005, så begynner det å lukte inkonsekvens her...

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av bartlet77

                          " - Jeg innrømmer at Hannes Sigurdsson burde hatt rødt kort i duellen med Frode Kippe. Jeg så ikke slaget."
                          sa dommeren etter kampen.

                          "Før duellen med Kippe hadde jeg allerede fått meg tre smeller. Jeg ville unngå en fjerde og gikk opp med albuen for å beskytte meg. Jeg hadde absolutt ingen planer om å skade Kippe, forklarer Hannes Sigurdsson."


                          Ut fra sitatene ovenfor så er det vel lite eller ingenting som skiller disse sakene. Hvis NFF hadde tilsvarende åpning for videodømming av situasjoner som dommeren ikke så i 2005, så begynner det å lukte inkonsekvens her...

                          Dette innlegget burde vært sendt i en mail til NFF!
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Kaizer
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Nov 2006
                            • 139

                            #93
                            Spørsmålet jeg stiller meg er hvor mange kampers karantene fikk Hannes Sigurdsson når han knuste albuen i ansiktet på Kippe.

                            Jeg satt rett ved siden av og det var et grovt overfall som var fullstendig bevisst.

                            Forskjellsbehandlingen i disse sakene er det mest patetiske jeg noen gang har opplevd.

                            Fy faen nå er jeg forbannet. :evil:
                            "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av xeR
                              Dette innlegget burde vært sendt i en mail til NFF!
                              Send det heller til media, f eks Truls Dæhli i VG. Han har mer makt, og han kommer sikkert til å skrive om dette i morgendagens avis.
                              Og han trenger litt påfyll fra begge sider.

                              Mvh
                              Gammer`n
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • myggen
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Apr 2007
                                • 52

                                #95
                                hvor mange ganger har vi blitt urettferdig behandla av nff i år??? forbanna aperunk...

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3404

                                  #96
                                  Blir overasket om vi får høre noe positivt om LSK i rikspressen resten av året. Kanskje om vi kvalifiserer oss til UEFA-cup grunnspillet, men ellers er det lite.

                                  Edit: Truls Dælie har jo ikke akkurat vært objektiv i denne saken, så det spørs vel om vi kan regne med hans hjelp videre.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • alvar
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2005
                                    • 100

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Blir overasket om vi får høre noe positivt om LSK i rikspressen resten av året. Kanskje om vi kvalifiserer oss til UEFA-cup grunnspillet, men ellers er det lite.

                                    Edit: Truls Dælie har jo ikke akkurat vært objektiv i denne saken, så det spørs vel om vi kan regne med hans hjelp videre.
                                    Truls Dæli har vel aldri vært objektiv nå det gjelder LSK, lyser jo vålerengen patriot lang vei av den møkkasekken.

                                    Kommentar

                                    • Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

                                      #98
                                      Såpass ja, dette var jeg ikke klar over...dette blir bare verre og verre, i den grad man kan snakke om katastrofer i idrett så må dette være noe av det nærmeste man kan komme!

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av alvar
                                        Truls Dæli har vel aldri vært objektiv nå det gjelder LSK, lyser jo vålerengen patriot lang vei av den møkkasekken.
                                        Han er fra Hamar og har vel et hjerte som banker for Hamkam


                                        En sak som kan bli interessant å følge er Midtun Lie som fikk direkte rødt kort i en tackling midt på banen i dagens cupkamp mot MS. Man kan jo se om han får samme straff som Brenne for en voldsom tackling. Tacklingen var ikke værre enn et gult kort slik som i Brenne saken, men det kan bli interessant å se om han får to kamper han også. Bare for å sjekke at NFF fortsatt er inkonsekvente.

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Opprinnelig skrevet av KFL41
                                          men det kan bli interessant å se om han får to kamper han også.
                                          Vet du hva, det tror jeg faktisk ikke...
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...