Karakterbok 10/07: Fredrikstad-LSK, 22. juli

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7037

    Karakterbok 10/07: Fredrikstad-LSK, 22. juli

    Fredrikstad - LSK 0-0
    Sjanser: 4-3
    Cornere: Ca 4-6

    Stort sett bedriten førsteomgang av oss i går, men laget hever seg voldsomt etter pause, likevel uten å komme til klare 100%-sjanser. Fredrikstad er vanskelige å møte på hjemmebane, selvsagt, og er også i god form for tiden. Nå har de i tillegg blitt forsterket med vår beste midtbanespiller...jeg gremmes fremdeles over salget av Kasey. Han var banens store spiller den første timen.

    Fremgang fra fadesen mot Kaerjeng, obviously, men poengdeling mot en middelhavsfarer vinner man ikke seriegull med. Jeg savner sårt alternativer på flankene; slik det er nå ender alt opp med å gå gjennom midten, det klumper seg der, og spillet vårt fra 30 meter og inn blir i vesentlig grad redusert til andreballer, kjemping og håpefull skyting. De få gangene man kom fri på kant (Riise og Myklebust) brant Simen Brenne mulighetene. Synd, jeg syntes vi burde vunnet denne etter en meget solid andreomgang.

    Ikke helt fornøyd karakterbok:
    Fredriksson - 6 - Hopper ikke på hypen av Ottoman. To kanonredninger i førsteomgang, naturligvis. Men også høyst variabelt feltarbeid, hvor han leverte to jævlige inngripner. Han har veldig mye å hente der. På strek leverte Otto prima vare. Holdt på å ta en Higuita. Slutt å drible to meter fra eget mål, takk.
    Søgård - 4 - Det blir dårlig med overlappinger og initiativ på kant med Espen som back. Kjempet med bravur og holdt sida si rein, men totalt fravær av offensive bidrag er ikke bra nok i en slik kamp. Svak teknisk.
    BB Stefanutto - 7 - Defensivt prikkfritt. Offensivt årsbeste fra Shane etter pause. Forserte fremover og ga oss overtallsmuligheter - og flere gode cornere. Årsbeste av Shane. Kan ikke settes ut av laget med slik form.
    Rambekk - 5 - Elendig førsteomgang, virket nervøs da og hadde flere enkle feil med ball i beina som ga FFK overgangsmuligheter. Langt bedre andreomgang, presset Elyounossi bredt og nektet ham rom.
    Andresen - 7 - Den store sjefen i forsvaret nå. Prima vare. Ryddet unna i luftrommet og tok seg av alt som kom i bakrommet til Søgård. Elegant å se på.
    Brenne - 5 - Fikk aldri hull på byllen til tross for to gode muligheter, etter pause. Bør begynne å score snart. Anonym før pause, da han gikk i FFK-fella og lot seg bli sugd inn i armene til Piiroja. Langt bedre andreomgang, gode initiativer og løp inn i FFKs 16-meter.
    Mouelhi - 5 - Tapte førsteomgang, og vant andreomgangen mot Wehrman, som tydelig var ute etter å vise seg fram. Det blir mye sideveis på Mouelhi. Klarer ikke å stå frem som et playmakeremne, finner ikke gjennombruddslägene. Superb defensivt arbeid, men det i seg selv holder ikke.
    Riise - 5 - Flere initiativer nedover høyreflanken før pause, og spilte fri Myklebust før dennes gode innlegg mot Brenne i andreomgang. Selv involvert i to gode innlegg. Ikke like dominerende eller synlig som før i vår, jeg savner flere initiativ og legg fra dødlinja. Stopper ofte på tjue meter.
    Myklebust - 4 - Langt unna vårformen, nå. Myklebust har begynt å senke blikket med ballen i beina igjen, og går seg vill. Kom gjennom på kant et par ganger, men helhetsinntrykket var ikke all verden.
    Sundgot - 3 - Dårlig dag på jobben. Fullstendig temmet av Piiroja.
    Occean - 6 - Gjemt bort på flanken, likevel vårt klart største offensivt aktivum. Skjønner ikke at Nordlie ikke vurderte å flytte OO inn sentralt og få på et alternativ på venstre flanke. OO er tydelig hissig på grøten om dagen, men blir altfor aleine.

    Kanarifansen - 5 - Mye opp og ned. Jeg mistenker søndagsfyll i et visst omfang. Bra når det ble trøkka til, men store dødperioder.
    Last edited by trigz; 23.07.2007, 19:55.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    #2
    fin fin karakteristikk dette trigz.

    Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor ikke Sundgot blir tatt av og vi setter inn noen andre, evt Strand eller Kisen inn på sentralt og Brenne på kant, hvis han gjør slik en dårlig kamp.
    Ble det gjort noen bytter i det hele tatt?
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      #3
      Ottolainen gjorde en knallmatch, og har bevist at han er et keeperemne så godt som noen annen når han har spilt på førstelaget.

      I mine øyne var Shane og Fetsundrånern de to andre som fortjener rosende omtale.
      Vidar Evje

      Kommentar

      • Speeder
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 951

        #4
        Opprinnelig skrevet av fjacob82
        fin fin karakteristikk dette trigz.

        Ble det gjort noen bytter i det hele tatt?
        Nei..
        Tore Galgerud

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Bra vurdering, men jeg synes kanarifansen var bedre enn 5 og jeg syntes Brenne var en god del dårligere.

          Brenne har en utrolig evne til å dukke opp joggende i motsatt retning hver gang vi taper eller vinner ballen. Han bruker alltid 2-3 meter på å stoppe virker det som. Jeg syntes brenne gjorde en god insats når han blokkerte et skudd etter ca 80 min. Bortsett fra det syntes jeg ikke han fikk til noe. Finter med tåspissen til han kjærer seg fast og har som oftest retning mot sidelinja når han dribler.

          Kanarifansen syntes jeg var ganske god og jeg hørte flere fredrikstadsupportere som var imponert av fansen.

          Ellers var det morsomt å se ottolainen virke som playmaker i første omgang. Jeg tror en større andel av angrepene våre gikk gjennom han i første omgang enn det var tilfelle med koren i fjor.

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            uenig i Otto gitt.

            han får 7'r i både Dagbladet og RB.
            Det ville jeg gitt ham og.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • vollafugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2006
              • 978

              #7
              Mye bra her men jeg synes at du er litt for streng med noen av gutta.

              Etter min mening fortjener Søgård en langt bedre karakter enn 4. Han var da blant våre beste spillere, og for ham i en relativt uvant posisjon. Han får 6 av meg. Videre synes jeg at Kiko var god i andreomgang, og gir også han en 6`er. Selv om også jeg har vært kritisk til Otto, gjorde han en god kamp i går, og skal selvsagt ha en 7`er.

              på minussiden synes jeg at Shane får vel bra betalt. I min bok pendler han mellom 5 og 6.

              Til slutt er det bare å konstantere at Kasey var BB, og at FFK har fått én sjef mer, og vi én mindre.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3361

                #8
                Enig i det meste i karakterboka. At Kasey ville spille en kjempekamp visste vel alle på forhånd. Han hadde mye å bevise, og klarte det mesteparten av kampen. Han vil nok dale litt neste runde når det ikke er oss han møter. Ellers så passer han nok bedre i et 4-4-2 system enn 4-3-3.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  #9
                  Litt uenig i karakteren til Otto i dag, mener han burde få en 7`er. Sett bort i fra 2 litt på bærturer i feltet er han veldig god til å ha slitt benk i nesten 2 år!

                  Videre syns jeg at Sørgård, rambekk og PSA skulle fått 5`ere! Er enig at alle disse er flotte typer å ha i et lag, men de er ikke gode nok i det lange løp.
                  Ta andre omgang i går. Vi dominerer stort og får trillet litt ball. Per dags dato evner forsvaret vårt ikke å bidra offensivt (Se bort i noen løp fra Shane).

                  Hvis systemet vårt legger opp til innlegg fra kant på OO f.eks så må backene spille som J.Zanetti (vingback). Vi har for få alternativer når ballen er hos Mykle. Blir bare han å riise som surrer. Vi må ha backen opp og riise inn for å skape trykk MOT boks og til slutt I boks. I tillegg mangler vi også en Hoftun type om kan skape noe ved å ta med seg ball oppover, skape 2 mot 1 situasjoner på midtbanen.

                  Skulle gjerne skrevet om det offensivet spillet, men det blir for mye... mener ikke å syte på forsvaret, men tror at dette er noe vi kan rette på lettere enn alt det offensive spillet som ikke sitter i det hele tatt.

                  Videre så hørte jeg også (som tidligere nevnt i denne tråden) at flere av de som var på stadion var imponert av oss. Syns det var helt grei innsats av fansen igår
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • Sem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2005
                    • 1626

                    #10
                    Kasey hadde samtidig et stygt balltap som kunne skapt farligheter. Han var god, men har fortsatt sine sider. Jeg synes ikke Kiko gjorde noen spesielt dårligere jobb. Han var ikke like kreativ, men hvem klarer å være kreativ med de bevegelsene han hadde foran seg?

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3361

                      #11
                      Bare kort sidekommentar siden jeg ikke ønsker å skifte fokus til Kasey: Det løpet Kasey tok i annen omgang hvor han løp opp Riise på vei fremover har jeg aldri sett ifra den karen på Åråsen.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Kanarifansen - 5 - Mye opp og ned. Jeg mistenker søndagsfyll i et visst omfang. Bra når det ble trøkka til, men store dødperioder.
                        RB ga 8 poeng til stadionstemningen, og jeg mener Kanari-Fansen bidro mer til den enn hjemmefansen. Synes faktisk det var veldig bra og at vi fortjener 7 eller 8.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7037

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          RB ga 8 poeng til stadionstemningen, og jeg mener Kanari-Fansen bidro mer til den enn hjemmefansen. Synes faktisk det var veldig bra og at vi fortjener 7 eller 8.
                          Lesten legges opp mot nivået KFL var på i 2005 og 2006. I forhold til det: No way.

                          Synes KFL gjorde en habil jobb i går, men som jeg har sagt før, det er langt opp til nivået vi holdt så sent som i fjor.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • SuperA
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Jul 2007
                            • 6

                            #14
                            Er ikke helt enig min menig er:

                            Fredriksson - 7
                            Søgård - 6
                            Stefanutto - 5
                            Rambekk - 4
                            Andresen - 7
                            Brenne - 6
                            BB Mouelhi - 8
                            Riise - 7
                            Myklebust - 6
                            Sundgot - 3
                            Occean - 4
                            Kanarifansen - 5

                            Men Brnne skulle ha blitt byttet ut på slutten mot Markus Kiesenebner

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7037

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av SuperA
                              Men Brnne skulle ha blitt byttet ut på slutten mot Markus Kiesenebner
                              En indreløper for et anker? Da tror jeg det er like greit at du slipper å bestemme laget.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Sem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2005
                                • 1626

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                En indreløper for et anker? Da tror jeg det er like greit at du slipper å bestemme laget.
                                Det hadde strengt tatt vært mulig å kjøre Kiesenebner som anker og Kiko som indreløper.

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #17
                                  Jeg tror det kan være like fornuftig at du (trigz) begynner å følge med litt. Nordlie har uttalt at Kiesenebner også er aktuell som indreløper. I tillegg er det fullt mulig å ta ut Brenne, sette Kiesenebner inn som anker og Kiko ut som indreløper, der han har spilt en rekke kamper.

                                  Forøvrig har jeg ingen kommentar til karakterboka bortsett fra at jeg er enig i bedømminga av KFL. Jeg gav oss også en 5er. At hjemmepublikummet blir imponert over oss betyr ikke at vi har gjort en spesielt god jobb på tribunen. Selv på en middels dag imponerer vi de fleste i Norge.

                                  Kommentar

                                  • Seb.R
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 4159

                                    #18
                                    Kanari-Fansen fortjente en 7'er i min mening.
                                    Meget godt oppmøte, mye bra trøkk (spesielt i andre omgang) og generelt sett god synging. Kunne vært langt bedre i slutten på første omgang, og jeg hadde gitt en 8'er dersom det ville vært mer trøkk på evighetssangene og dersom flere var med på å ha arma opp i været på enkelte sanger.
                                    www.sebastianramsland.com
                                    www.twitter.com/sebramsland

                                    Kommentar

                                    • AG-3
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 1081

                                      #19
                                      Synes hele forsvarsrekka vår virket fryktelig klønete og puslete i går. Livredd hver gang Rambekk får ball i bena, Espen jobber men er blottet for teknikk, Shane solid def men viser "trebein" på innleggene sine. PSA var vel den som kom best ut av det når det gjelder de 4 bak etter min mening. Ellers ening med de som mener vi burde kjørt OO inn sentralt. Vondt å se på når han trekker seg ut mot kanten i hvert eneste angrep! Sundgot har jeg sett hvassere enn i går.....og Brenne virket preget av stundens alvor.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7037

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Jeg tror det kan være like fornuftig at du (trigz) begynner å følge med litt. Nordlie har uttalt at Kiesenebner også er aktuell som indreløper. I tillegg er det fullt mulig å ta ut Brenne, sette Kiesenebner inn som anker og Kiko ut som indreløper, der han har spilt en rekke kamper.
                                        Klart jeg burde følge bedre med, men synes vel uansett at det er pussig at man ønsker å
                                        *ta ut Brenne, som slett ikke gjorde seg bort i går og var håret unna å score ikke ett, men to mål,
                                        *sette Mouelhi i en posisjon han aldri har overbevist,
                                        slik at man kan
                                        *matche en ny spiller ingen vet stort om, som ikke har spilt kamper siden midten av februar og som antakeligvis er langt fra god matchform

                                        i et forsøk på å slå Fredrikstad, når det er pinlig åpenbart at vårt hovedproblem er at
                                        *vi har ingen bredde i spillet vårt

                                        Jeg priser meg lykkelig over at den jevne forumist ikke tar ut laget...
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎